DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 27. října 2024

Recenze/review - HÄXENZIJRKELL - Portal (2024)


HÄXENZIJRKELL - Portal
CD 2024, Amor Fati

for english please scroll down

Dlouho si myslela, že když si podřízne žíly, tak přejde na druhou stranu, do země nekonečných stínů. Že už bude mít navěky klid a nic ji nebude bolet. Jenže opak je pravdou. V záhrobí zažila jenom strach a utrpení. Existuje jenom temnota, absolutní zlo a nekonečné deprese. Alespoň takhle vnímám nové album německých black metalistů HÄXENZIJRKELL já. Je krvavým otiskem našeho zkaženého svědomí. A také hudbou, kterou když jsem slyšel poprvé, tak mě zaujala v celém svém rozsahu.

Skladby plynou kupředu jako řeka beznaděje. Opakováním riffů je umocněna melancholie, krvavá mlha, které vás během poslechu ihned obklopí. O podobných nahrávkách je velmi těžké psát, uchopit je slovy. Lepší je opravdu zavřít všechna okna, zhasnout světlo a nechat na sebe skladby jen tak působit. A potom si udělat vlastní názor. Osobně jsem "Portal" poslouchal nejraději velmi brzy ráno, když město ještě spalo. V kolika oknech stojí někdo, kdo drží v ruce žiletku? Kdo chce přejít na druhou stranu? 


Album na mě působí jako nějaká pradávná mantra. Jako mlha, která vás obejme pokaždé, když se vydáte na hřbitov. Najednou nesedím u svého přehrávače, ale moje nebohá duše se toulá po lesích, sleduje šelmy lovících za šerosvitu, navštěvuje starodávné chrámy, nasává pach smrti, otištěný do zdí. Procházím se za oponou, sám se svým svědomím. Black metal má mnoho podob a Němci se zhlédli v jeho pomalejší, atmosférické podobě. Nálady kolem mě létají jako můry kolem ohně. Uvnitř jednotlivých pasáží a vlastně i celé desky, je takový zvláštní, těžko definovatelný neklid. V některých momentech je album až "nepříjemné". Neustále jsem se ohlížel za sebe, jestli za mnou někdo nestojí. Líbí se mi zvuk, obal i velmi elegantní a dobře zahrané ambientní a progresivní prvky, které jsou vloženy v jednotlivých motivech. HÄXENZIJRKELL  a jejich letošní novinka na mě mají až hypnotický účinek. Každý poslech je pro mě obřadem, rituálem, který si rád a s chutí vychutnám. Není to asi hudba pro každého, protože dle mého úsudku vyžaduje velké soustředění a do temných barev zahalenou fantazii, ale to asi ani nebylo účelem. Němci jsou jako zaříkávači, jako našeptávači, které potkáte v ranní mlze. Podají vám své chladné ruce a pozvou vás na dlouhou cestu bez konce. Mezi nebem a zemí je spousta věcí, které nedokážeme pochopit. "Portal" je nahrávkou, která vám na ně sice nedá odpovědi, ale rozhodně rozdrásá vaši duši do krve. Jedná se o velmi zvláštní a povedenou záležitost. Pokud máte tenhle styl rádi, tak rozhodně doporučuji. Existuje jenom temnota, absolutní zlo a nekonečné deprese. Black metal plný napětí, melancholie, strachu a beznaděje!


Asphyx says:

She had long thought that if she cut her veins, she would cross over to the other side, to the land of endless shadows. That she'd be at peace forever and nothing would hurt. But the opposite was true. In the afterlife, she experienced only fear and suffering. There is only darkness, absolute evil and endless depression. At least this is how I perceive the new album of German black metallers HÄXENZIJRKELL. It is a bloody imprint of our corrupted conscience. And also music that when I heard it for the first time, it captivated me in its entirety.

The songs flow forward like a river of despair. The melancholy is enhanced by the repetition of the riffs, a bloody fog that immediately envelops you as you listen. It is very difficult to write about records like this, to grasp them in words. It's better to really close all the windows, turn off the lights and let the songs just affect you. And then make up your own mind. Personally, my favourite time to listen to "Portal" was very early in the morning, when the city was still asleep. How many windows does someone stand in holding a razor blade? Who wants to cross over to the other side? 


The album strikes me as some ancient mantra. Like a fog that embraces you every time you go to the cemetery. Suddenly I'm not sitting at my record player, but my poor soul is wandering the woods, watching beasts hunt in the twilight, visiting ancient temples, taking in the smell of death imprinted on the walls. I walk behind the curtain, alone with my conscience. Black metal takes many forms, and the Germans have seen themselves in its slower, atmospheric form. Moods fly around me like moths around a fire. Within each passage, and indeed the whole album, there is a strange, hard-to-define restlessness. In some moments the album is almost "unpleasant". I kept looking behind me to see if anyone was behind me. I like the sound, the cover art and the very elegant and well played ambient and progressive elements that are embedded in each motif. HÄXENZIJRKELL and their new release this year have an almost hypnotic effect on me. Every listen is a rite of passage for me, a ritual that I enjoy and savour with gusto. It's probably not music for everyone, because in my judgement it requires great concentration and an imagination shrouded in dark colours, but that was probably not the point. The Germans are like whisperers, like whisperers you meet in the morning mist. They will offer you their cold hands and invite you on a long journey without end. There are many things between heaven and earth that we cannot understand. "Portal" is a record that won't give you the answers, but it will definitely tear your soul to the core. It is a very strange and hilarious affair. If you like this style, I definitely recommend it. There is only darkness, absolute evil and endless depression. Black metal full of tension, melancholy, fear and hopelessness!


"Portal" tracklisting:
01. "Atziluth"
02. "Beriah"
03. "Yetzirah"
04. "Assiah"
05. "Aeon"



PŘÍBĚHY MRTVÉHO MUŽE - Příběh čtyř stý osmdesátý - Tanec na ostrých střepech


Příběh čtyř stý osmdesátý - Tanec na ostrých střepech

Připadal jsem si šíleně dutý. Měl jsem plnou hlavu přečtených knih, nové muziky a na mechaniku se mi nechtělo vůbec myslet. Jenže jsem musel. Cestoval jsem z chalupy, kde jsem sekal dříví a měl se po večerech učit. Moc jsem tomu popravdě nedal. Potřeboval bych, aby mi to někdo pořádně vysvětlil. Ale mezi strojaři jsem moc kamarádů neměl. Většina lidí, co za něco stála, už dávno odešla. Vrátili se do svých domovů. Nebo šli na vojnu. Já tu smrděl na koleji sám. Včera jsem ani nešel do hospody. Měl jsem vítr, potřeboval jsem kredity za zkoušku, abych prošel. Ještě jsem mohl mít při nejhorším jeden termín, ale nechtělo se mi trávit učením celé prázdniny. Blondýnka měla všechny zkoušky v řádném termínu. Nikdy se neučila průběžně, to já občas ano. Přesto jsem na tom byl o hodně hůře. Vždycky jsem se nějaký předmět naučil jenom na zkoušku. Druhý den mi připadalo, že si už nic nepamatuji. Byla to docela nuda. Samý vzorečky, výpočty, chemie a fyzika. Taky spousta matiky. Nějak se mi to pořád nespojovalo dohromady. Ale co, aspoň nemusím do zelenýho.

Ve škole je skoro prázdno. Na zkoušku jdu jenom já a jedna holka, co se naschvál oblékla hodně svůdně. Starý pan profesor připomínal krkavce. I tak mluvil. Vás si nechám na konec, řekl jí a olízl si rty. Nebo spíš zobák. Šel jsem dovnitř, dostal otázku a z poloviny ji odpověděl. Následovalo několik doplnění a pak se na mě podíval. Vy máte rozhodně na víc, ale nebudu vás dál trápit. Za tři. Asi byste slyšeli, jak mi spadl kámen ze srdce. Vůbec nevím, jak jsem se dostal ven. Asi se těšil na slečnu a chtěl mě mít z krku. Neodpustil si ale nakonec doplnit, že jsem mu v prváku chodil za dcerou (vůbec jsem to nevěděl, že mají spolu něco společného, navíc to bylo dávno před blondýnkou) a že bude ještě čas na vyřízení účtů. Před školou jsem si zapálil a mocně potáhl. Tak to bychom měli. Dva roky mám za sebou. Ne tedy všechno, ale postupuji. Běžel jsem k Darebákovi a hodil do sebe jedno pivo, pak druhý. Chtěl jsem se najíst, ale měli zase jen párky. Dávej to sem. Hodně hořčice, prosím. Najím se a protože je hospoda skoro prázdná, vydám se na kolej. V plánu je, že zítra ráno pojedu do Tábora. Těším se moc. Už jsme se nějakou dobu neviděli. Oba jsme měli povinnosti. Já navíc musel udělat spoustu věcí, které dřív dělával otec. Po něm, jakoby se slehla zem. 

Bývalo to v Boleslavi a na chalupě takový smutný. Na jednu stranu se nám všem ulevilo, že je pryč, ale stejně kolem létaly špatné vzpomínky. Pokaždé to na mě padlo. Ani jsem nevěděl proč. Asi reflexy získané léty života v psychickém teroru. Máma často brečela a nikdo neznal důvod. Na starostné otázky vždy jen tak mlhavě odpověděla, abych si nedělal starosti. Brácha pořád nemluvil, ale na rozdíl ode mě, se učil skvěle. Byl vyloženě technický typ. Já se v tom plácal. Raději bych byl třeba učitel, knihovník, cokoliv, ale do továren se mi fakt nechtělo. Pořád jsem vlastně jen kličkoval před vojnou. Na koleji se natáhnu a usnu. Zdají se mi ale krásné sny, takové ty divoké. Pak mi někdo zaklepe na rameno. Markéta z Tábora, co mi kdysi pořád lezla do postele. Pokaždé jsem utekl. Byla hodná, dobře se s ní povídalo, ale jakmile se trošku napila, šla po každým. A jestli prý s nimi nejdu slavit. Ptám se s kým a ona prý, nech se překvapit. Protože nemám jinak nic na práci, řeknu že jo, ale jen tak do tří do rána, že mi to v devět jede do Tábora. Do Tábora, aha, ty chodíš pořád s blondýnkou? Přikývnu. Už abych byl u ní. 

Jdu do sprchy, pustím si ledovou. Potřebuji se probrat. Marně pátrám v paměti, co jsem ráno na zkoušce počítal. Jsem zase dutý. Jako tykev. Převléknu se a kolem páté máme sraz dole na baru. Jsme tam čtyři. Nějaká do sebe zakousnutá dvojic, já a Markéta. Mluví. Pije malý piva a pořád mluví. To zase bude večer. Ale co, pořád lepší, než být sám a jak se tenkrát říkalo, skončit jako padesátník, co čumí jen na obrazovku. To bylo ještě v době před internetem. Projdeme několik hospod kolem náměstí, až narazíme na kamarádky Markéty. Prý se potkaly na nějaký akci. Holky jsou to hezký a to moc. Studují práva a mají bohaté rodiče. Nejdřív jejich řeči moc nerozumím, ale když mi dojde, že se vlastně pořád dokola předhánějí v tom, kolik mají věcí a peněz, dojde mi to. Nemám moc s čím machrovat, tak na ně koukám přes půllitr. Asi máte dobrý brigády, co, že tolik vyděláváte? To je rozesměje. Chichotají se. Venku už je tma a kolem začnou kroužit kluci. Ony přesně vědí, v jakém autě který jezdí, co má za značku bot. Jak piju, tak si představuji, že jsou všichni ověšeni cenovkami. 

Jen si tak říkám, ale nic mi do toho v závěru není, nejsou na vás ti pánové příliš staří? To už mi musí Markéta do ucha pošeptat, abych nebyl naivní. Na rodinný život bude čas jednou v budoucnu. Zatím si chtějí užívat. Takový pan podnikatel si chce užívat s mladými děvčaty. A ony by prý byly blbé, kdyby toho nevyužily. Vůbec tomu nejdřív nerozumím, ale pak mi to dojde. Ony jsou vlastně takový lepší kurvy, společnice se tomu teď říká. Já jsem v tomhle takovej plachej, nelíbí se mi představa, že někdo šuká za prachy. Ale jim to nepřijde. To jsme si teda myslely, že si jinej borec. Říká se o tobě, jak si rozevlátej, vypadáš jak umělec. Nevím, co na to odpovědět a tak nechám všechno jen tak plynout. Připadá mi, že se v nich Markéta doslova vidí. Pak přijde nějakej strejda v rozhalený košili, ze který mu lezou chlupy. Má pleš a drží v ruce doutník. Ihned se k němu hrnou. Typickej místní mafián. A co že dnes plánujeme. Řeknu mu, že bych si chtěl číst. Hrozně ho to rozesměje. Prachy nenajdeš v knihách ale mezi lidma. Musíš mít kontakty, studentíku. Machruje, holky se tomu děsně smějou a já vypadám zase jednou jako debil. 

Když jdeme do nějakýho baráku do vilový čtvrti, je mi smutno. Chtěl jsem utéct, ale víceméně nátlakem mě naložili do dlouhýho, nekonečně dlouhýho auta. Budoucí právničky obepínají každá z jedný strany pana mafiána. On jim sahá na zadky, do výstřihu. Sedím naproti a piju nějakou drahou whiskey. Radši bych rum, ale nemá ho. Tak mu řeknu, že v Praze se už nic jinýho nepije. Chvíli na mě kouká pohledem krokodýla a pak se rozesměje. Před vilou jsou dvě gorily. Vlezem dovnitř a tam už je poměrně pestrá společnost. Pošeptám Markétě, že chci pryč, že se mi tam nelíbí, ale ona mi místo toho přinese kaviár. Nechutná mi, ani ústřice, a tak jím chlebíčky s vlašákem. Aspoň něco. Mezitím začne hrát hudba a na parketu se svíjí několik dívek. Mezi nimi právničky. Pak si jedna lehne na záda, oni ji nasypou do pupíku bílý prášek a šňupají. Omluvím se, že musím na záchod. Jenže tam někdo šuká. Vylezu ven na zahradu. Chci se vymočit do květináče, ale přistihne mě taková maškara. Víte jak vypadají starý vyžilý děvky? Tak to byla manželka našeho hostitele. A hned se dala do řeči. Mrkala velkými řasami. Měla skřehotavý hlas dlouhodobých kuřaček. Pohladila mě po ruce a mě se chtělo pořád hrozně chcát. 

Omluvím se otočím k vysokým tújím. Málem si počůrám nohy, protože na mě vyjede obrovský rotvajler. Ještě, že je v kleci. Vidíš to, to je nápad, ozve se za mnou. Pan mafián se začne svlékat, vůbec mi nedochází, že tam stojím se svojí chloubou v ruce. Najednou jsou všichni nazí a skáčou do bazénu. Kromě mě. Já se stydím. Markéta nemá moc prsa a tak si drží ruce zkřížené na hrudi. Jinak je jí vidět všechno. Mě ale nezaujme její klín, ani krásný zadeček, ale oči, které jsou rozšířené. Divně se usmívá. Pak mě obejme a chce svlékat. Pojď do vody. Vyvléknu se a jdu si sednout bokem. Vedle mě ve stínu stojí paninka a když mě uvidí, začne se také svlékat. Pořád u toho kouří. Na svoje roky má pěknou postavu, ale světe div se, má první umělá prsa, co jsem kdy viděl takhle zblízka. Trčí ji nepřirozeně nahoru. Tak takhle dopadají staré děvky. Vleze do vody a plave k mafiánovi. Ten se jí ale směje do ksichtu a odhání ji. Má kolem sebe právničky, které tedy, mají krásné postavy. Jako blondýnka ne, ale jsou fakt pěkný. Všichni jsou opilí a sjetí. 

Všichni se vrátí dovnitř. Někdo se oblékne, někdo moc ne. Zajímavé je spíše to, že náš hostitel začne řádit. Vytáhne třeba nůž a šermuje jím kolem sebe. Potom chce od jedný ze slečen kuřbu a aby se ostatní dívaly. Nic nedotáhne do konce. Vyjede ale na Markétu. Plácá ji po zadku, odepne řemen z kalhot a řeže ji. Zahlédnu její vyděšený výraz. Její setkání s hnusnou realitou je velmi rychlé. Jdu k němu a chytnu ho za ruku. Tohle ne, fakt ne. Rozzuří se, ale je tak opilej, že padne na skleněný stolek. Ten se rozbije na tisíc malých kousků. Markéta pláče. Odvedu ji vedle a seženu oblečení. Pojď, zmizíme. Bohužel, není kudy. Sedneme si tedy bokem, já jí nosím šampáňo a sobě pivo. Objevil jsem ho v lednici v kuchyni. Kecáme, ona se uklidní. Proč máš takový kamarádky? Vždyť si chytrá holka. Vypráví mi o tom, jak vyrůstala jenom s mámou, jak byly chudý a že už to nechce nikdy zažít. Namítnu, aby se uměla postarat sama o sebe, aby byla soběstačná. Na to žádnýho blba nepotřebuješ. Chvíli se na mě kouká a pak mi zase řekne, že jsem naivní. Naše názory na život jsou hodně odlišné. Mezitím se mafián probere. 

Mě vůbec nedochází, že si hraje na filmy jako Bony a klid apod. Já na tohle do kina nechodil, vůbec jsem nevěděl o co jde. Dobrý je, že na nás z nějakého důvodu není naštvaný. Normálně se usmívá a zeptá se nás, jak si to užíváme. A že kdybychom potřebovali soukromí, tak nahoře jsou pokoje. Spiklenecky na nás mrká. Bude zlatý hřeb večera. Prý máme jít dovnitř, k parketu. Chvíli mi trvá, než mi dojde, kdo to tam tančí. Mají na sobě oblečky. Jedna je zdravotní sestřička, druhá letuška. Obě právničky se kroutí jedna kolem druhé, různě se osahávají. Kolem stojí dvojice, někdy i trojice. Očividně je to vzrušuje. Jsme asi jediní, kteří nic nedělají. Koukám asi pěkně vyjeveně, tohle jsem od studentek fakt nečekal. Už jsem zažil ledacos, ale když ony působily spíš nafoukaně, arogantně, jako princezny. Ale ono ne, už dávno znaly cenu svýho mladýho těla. Jsou skoro svlečené, je jim vidět všechno. Ale vypadá to, že si to užívají. Potom se děsně leknu. Na parket vleze mafián a má v ruce bič. Ty vole, neodpustím si a chci zase všechny zachraňovat. Ale Markéta mě zadrží.

Nejdřív je to jen taková sado maso hra. Já nevím, mě to přijde docela nudný. Mafián se ale napije z lahve koňaku. Když vše vyžahne, třískne sklem o zem. Tančete, řve, kurva, tančete! Vypadá jako magor. Zase si říkám, kam jsem to sakra vlezl. Všichni ztichnou. Jasně, že je to hra, na to, kdo je větší kápo, dokazování nadřazenosti. Některý lidi udělají pro prachy všechno. Každý máme tu hranici jinde. Třeba dvě holky z práv, který místo toho, aby chodily s klukama jako jsem třeba já nebo mí kamarádi, začaly bosými chodidly tančit po ostrých střepech. Jejich nohy byly během chvilky od krve. Mafián se usmíval. Nikdo neodvrátil tvář, nikdo nic neřekl. Mě doslova fascinovalo, jak si nechávaly dobrovolně, se slzami v očích, zarážet sklo do nohou. Jako já vím, každýho rajcuje něco jinýho, ale pro mě už bylo tohle přes čáru. Vysmeknu se Markétě a chci utéct. Nikdo nepůjde ven, ozve se za mnou. Ale to se chlapec přepočítal. Když jsem byl močit, viděl jsem, že přes klec s rotvajlerem se dá přeskočit zeď. Udělám to. Normálně zdrhnu. Nejdřív mám výčitky, ale než dojdu na kolej, přejde mě to. Ona tam chtěla zůstat, úplně dobrovolně. 

Spím asi tři hodiny. Osprchuju se a jednou se pobliju. Jsem jak v nějakém vidění, některý obrazy nemůžu pořád vyhnat z hlavy. Na vlak jdu pěšky. Aspoň se proberu. Jsem tu brzy. Vylezu ven před nádraží a zapálím si. Po chvilce se objeví nejdelší auto na světě. Nejdřív se vylezou z limuzíny nohy. V minisukni. Potom prdelka. Je mi nějaká povědomá. Potom celé tělo a hlava. Usměje se na mě. Jedu taky do Tábora a ihned začne vyprávět, jaký to bylo super, že byl grupáč a že když odcházela, dostala spoustu tisíc. Nechápu to, snažím se s ní o tom mluvit. Ale ona mi vysvětluje, že dokud je mladá, tak si musí vydělat. Potom už to prý nepůjde. Vzpomenu si na mafiánovu ženu a normálně před sebou vidím, jak se její obličej mění, jak ji hrubne hlas. Jak bude muset dělat věci, co jsou jí nepříjemný. Řeknu jí to, ona se na mě usměje a zeptá se mě, kolik jsem si tím svým úklidem v továrně vydělal já. Když vystoupíme v Táboře, tak na mě čeká moje blondýnka a pro ní přijdete kluk v bavoráku. Chápeš to, je to hokejista, hraje za Budějovice. Ten večer jsme hrozně moc rádi spolu. Možná jsme chudí, ale máme svoji hrdost. Tebe bych, má milá, nikdy nenutil tančit na ostrých hřebech. 


Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):

sobota 26. října 2024

Recenze/review - ATARAXIE - Le Déclin (2024)


ATARAXIE - Le Déclin
CD 2024, Ardua Music & Weird Truth Productions

for english please scroll down

Vím, že se jednou rozplynu v temnotě. Jsem jedním z mnoha. Obyčejným číslem v davu. Přesto si myslím, že bych měl nalézt klid. Snažil jsem se nikomu neubližovat. Ale třeba se bojím zbytečně. Možná se jenom rozložím v zemi. Shniju a sežerou mě červi, úplně stejně jako ty, kteří byli celí život zlí a plní nenávisti. Přemýšlím o tom, když vstupuji do studeného jezera v horách, přemýšlím o tom, když poslouchám novou desku francouzských smutkařů ATARAXIE. Vznáším se na vlnách a zadržuji dech. 

Kolem mě plují nafouklá těla utopenců. Stromy se sklánějí skoro až k zemi a jsou tichým mementem. Zastavení, spočinutí. Uvědomění. Tichý šepot nemrtvých. Přesně taková slova mě napadají, když pomalu přidávám hlasitost. Surový death metal se zde potkává s doomovou pomalostí, s pochmurnými náladami. Mnohdy býváme až příliš zahleděni do sebe a nevidíme bolest ostatních. Zavírám oči a padám do hlubiny. Do kostí se mi dostává postupně chlad nicoty. 


"Le Déclin" je pro mě jednou z nahrávek, které mají ještě jeden rozměr. Nejedná se jenom o skvěle provedenou hudbu se spoustou pochmurných nápadů, ale také o názor, myšlenky. Jako když padá listí ze spálených stromů, jako když jdete tichou lesní pěšinou, jako když potkáte první mráz a čtete si dobrou knihu u ohně olizujícího včerejší den. Francouzi vás vezmou na výlet do vašeho vlastního nitra. Někdy bývá těžké vydržet sám se sebou, se svými démony. ATARAXIE je přesně tím druhem kapely, která vás donutí se zastavit. Zažíval jsem podobné pocity jako při meditacích. Pomalé, táhlé melodie jsou jako pradávná mantra. Opakující se motivy se mi zadřely hluboko do hlavy. Rád jsem se k desce vracel, obzvláště ve chvílích, když venku pršelo a déšť bubnoval na okno. Jakoby mi kapela nastavila zrcadlo, ve kterém se odráží můj vlastní pokřivený obraz. Pokud máte rádi kapely jako diSEMBOWELMENT, EVOKEN, ESOTERIC, CATHEDRAL, MOURNFUL CONGREGATION, MY DYING BRIDE a INCANTATION, tak by se vám mohlo líbit i tohle nové album. Je totiž po okraj narvané bolestí, smutkem, utrpením. Uvědomujete si, že už dávno nežijeme své vlastní životy? Sdílíme svoje svědomí a cítíme se nadopováni vlastní hloupostí. Netuším, jak z toho ven a ani ATARAXIE nedávají rozhřešení. A tak zase jednou vypínám všechny sítě světa a vydávám se do lesů. Až k jezeru. Vím, že se jednou rozplynu v temnotě. Jsem jedním z mnoha. Obyčejným číslem v davu. Přesto si myslím, že bych měl nalézt klid. I stane se. Funeral doom death metalový obřad, na kterém bude vaše duše roztrhána na kusy! Zrcadlo nastavené našemu vlastnímu smutku!


Asphyx says:

I know that one day I'll disappear into the darkness. I am one of many. A mere number in the crowd. Yet I think I should find peace. I tried not to hurt anyone. But maybe I'm afraid for nothing. Maybe I'm just gonna decompose in the ground. I'll rot and be eaten by worms, just like those who have been evil and full of hate all their lives. I think about it when I step into a cold lake in the mountains, I think about it when I listen to the new record by French mourners ATARAXIE. I float on the waves and hold my breath.

The bloated bodies of drowning men float around me. The trees lean almost to the ground, a silent memento. A pause, a rest. Awareness. The quiet whisper of the undead. Those are the words that come to mind as I slowly turn up the volume. Raw death metal meets doomy slowness, with sombre moods. Often we are too inward looking to see the pain of others. I close my eyes and fall into the depths. The coldness of nothingness gradually gets into my bones.


"Le Déclin" is for me one of the recordings that have another dimension. It's not just about well performed music with lots of gloomy ideas, but also about opinion, thoughts. Like when the leaves fall from the burnt trees, like when you walk through a silent forest path, like when you meet the first frost and read a good book by the fire licking yesterday's day. The French take you on a journey into your own heart. Sometimes it's hard to stand alone with yourself, with your demons. ATARAXIE is exactly the kind of band that makes you stop. I experienced similar feelings to meditations. The slow, drawn-out melodies are like an ancient mantra. The repetitive motifs drilled deep into my head. I loved coming back to the record, especially when it was raining outside and the rain was drumming on the window. It was as if the band had set up a mirror to reflect my own distorted image. If you like bands like diSEMBOWELMENT, EVOKEN, ESOTERIC, CATHEDRAL, MOURNFUL CONGREGATION, MY DYING BRIDE and INCANTATION, you might also like this new album. It's filled to the brim with pain, sadness, suffering. Do you realise that we're not living our own lives anymore? We share our consciences and feel fed up with our own stupidity. I have no idea how to get out of it, and even ATARAXIE doesn't give absolution. And so once again I turn off all the networks of the world and head into the woods. To the lake. I know that one day I'll disappear into the darkness. I am one of many. A mere number in the crowd. Yet I think I should find peace. And I will. A funeral doom death metal ceremony where your soul will be torn apart! A mirror held up to our own sadness!



Recenze/review - ATARAXIE - Résignés (2019):



TRACKLIST
1. Le Déclin
2. Vomisseurs De Vide
3. Glory Of Ignominy
4. The Collapse

LINE-UP
Frédéric Patte-Brasseur - Guitar
Hugo Gaspar - Guitar
Jonathan Théry - Bass / Vocals
Julien Payan - Guitar
Pierre Sénécal - Drums


Interview - BLASPHEMOUS - Demonic, cold and dark black death metal that will take you to the other side!


Interview with black death metal band from United States - BLASPHEMOUS.

Answered RK (vocals) and Hal Microutsicos (rhythm guitarist), thank you!

Recenze/review - BLASPHEMOUS - To Lay Siege and Conquer (2024):

Ave BLASPHEMOUS! I'm listening to your new release "To Lay Siege and Conquer" right now and I have the insistent feeling that I'm at an evil black mass. You play black death metal and this is your fourth full-length album. Can you tell us how the new record came about and what direction you wanted to take from the excellent previous releases? Did you want to be even faster, darker, more evil?

RK: At this point, we are doing what feels right to us. Some of these songs have been in the works since 2019. We took a lot of time and put a lot of rehearsing into it and wanted to get to the point where it was second nature and didn’t want to waste time in the studio.

HM: Thanks for checking it out and the kind words! Alot of these songs are many years old by the time the record comes out. We’ve been slowly writing little by little and refining things over the years until we were happy with the songs. There’s no real direction or vibe we are going for as we enter the writing process - whatever comes to us naturally.


You know what literally punched me in the face right away? The sound on the new record. It's organic, it's dusty, the album has a black spark to it. It's literally a refresher in this day and age of overdriven and compressed formats. I think it sounds like hell! Please tell me, where and how did you record? How did you achieve this sound?

HM: We worked with AJ Viana (Cognitive, Hath) to record the album. We worked with him on our “Eternal Misanthropy” single and he nailed what we were going for as far as production so we decided to work with him again. We captured guitar DI and re-amped everything through microphone amps. Mostly the guitars, pedals and amps we use for live shows anyway, so it sounds very much “like us”.

RK: Like Hal said, we did the album with AJ Viana. When we did the “Eternal Misanthropy” single with him it felt right. All our previous albums were done in-house, the first two were recorded by our former drummer, and “Emerging Through Fire” was done by our current drummer Mark Vizza. It was a good thing to have an outside set of ears to put their two cents on things, whether it was attacking a line differently, or adding a little something

I'm exactly the kind of old-school fan who approaches music in such a way that if he likes the album, he buys the CD and the T-shirt. I have to say that the motif on the cover of this year's album is really good. That's how I imagine medieval hell. Can you tell us how you chose the motif, who is signed to it and how it relates to the music?

HM: Misanthropic Art handled the album cover for this release. We have worked with them previously on our “Eternal Misanthropy” release as well as another t shirt design. Considering the general themes of the album we thought he’d be another great fit for this release too.


Looking at your line-up, you are a band that is made up of all experienced musicians. How do you actually create new music? What is the actual process of creating new material? Do you have no problem with the process of making a deal? After all, experience can be a hindrance sometimes. You know, ego and all that.

RK: We’re experienced, but definitely have no egos here. We hang out and get along well, which helps with the chemistry when it comes to writing. With this album, Hal took a bigger role with some of the lyrical approach, Some vocalists tend to be possessive when it comes to lyrics and I used to feel that way too. But I definitely felt a bit of relief that it’s not all on me.

HM: We struck gold with this lineup - there’s no egos and we are all good friends at the end of the day so writing is not hard at all. Steve and I normally trade riffs and ideas through email and then I take everything and compose the songs. RK and/or I will then lay down lyrics on top once we have an idea of what we want to write about and then refine things before flowing out to the other guys. I have a small home studio which allows me to record guitar, bass and vocals. I also program the drums so we have a full demo that I can send to everyone else to learn. I don’t think it’s an uncommon way for bands to write songs nowadays.

For me, the American school of death metal has always been associated with a certain darkness. Even when I was young I used to be fascinated by the references to Satanism, the kind of filth, the rottenness that you could feel in your bands' work. How did you get into that style?

HM: This release has a varied array of lyrical themes. I actually don’t think there are any direct satanic references. For instance, the three songs I wrote lyrics for are about being buried alive and feeling the pain of decay as the body rots (Dead and Still), a witch that casts a spell on a village causing everyone to murder each other (Curse of the Witchchrist) and the Chaos Daemons from the Warhammer 40k lore. So very different within themselves.

RK: Definitely a variety of themes lyrically on this album. While no overt Satanic references, the song “Spiritual Enslavement” is a anti-religious theme. The title track “To Lay Siege And Conquer” has more of a subliminal interpretation, in my opinion can be seen as anti-religion or an anti-political theme.


I wonder what it's like in Philadelphia, music-wise? How did you get into music and who were your role models? What about your scene, clubs, fans?

RK: The scene in Philly is pretty killer. I started going to shows back in 1990. When I first got into Metal, it was the traditional & glam metal, then evolved into thrash with Metallica & Slayer, then to Death Metal with bands like Deicide,Obituary, Morbid Angel, and then Black Metal and Hardcore too. It helps things to thrive a bit when you have Decibel Magazine based in Philly, Relapse Records is based right outside of Philly. There’s a lot of talented bands the area(Philly, Southern New Jersey, Delaware)

HM: The philadelphia music scene is great. Sometimes there are multiple metal or hardcore shows going on in one night (which has its downfalls). There’s a wide array of extreme metal represented by the city and many VERY talented musicians. Several of them we are honored to call our good friends. I did not move to the area until 2016 and I grew up in Virginia. My mom would play classic rock radio in the car when I was small, so I heard alot of Ozzy, Metallica, Alice in Chains, etc. Some of the first CDs I got as gifts were Blue Oyster Cult Essentials, …And Justice for all by Metallica and Dirt by Alice in Chains. Eventually my curiosity peaked for the heavier stuff and went down the rabbit hole of discovering bands like Sepultura, Cannibal Corpse, things like that. Again, not an uncommon story for many others.


You're also very dark in your lyrics. Of course it belongs to death black metal and I like it, but I would be interested in the origin and the origin of the lyrics. How did the lyrics for the new album come about? What are they about?

RK: There’s a lot of things happening in this world that are dark & evil. And some of it does strike inspiration into me, for better or for worse

HM: When I write, it’s mostly about fantasy. Things I’ve seen in art, movies, shows, etc.

There have been many times in the history of metal that some bands have been banned because they shocked, had different views from the mainstream society. Have you ever had problems? In this day and age of the internet, it's awfully easy to immediately condemn someone, spread a rumor, destroy them. How are black death metal bands perceived by mainstream society in Philadelphia?

RK: The only negative things we really encountered was a bomb threat at a show back in 2012, not sure who it was directed towards. And we had to deal with protesters when we opened for Horna back in 2019, but that unfortunately was directed at them.

HM: I think the general perception of extreme metal in the city is positive. There’s alot of “metal-friendly” things going on in the city, including Decibel Metal and Beer fest and a few of the breweries are very supportive, like Attic Brewing, so we don’t see anything like shows being protested regularly or anything like that.

 

Have you had to make any changes in your approach to music because of new technologies? The internet has made the world a completely different place, bands have to approach everything differently. How do you feel about these changes?

HM: It’s good and bad. The internet is full of tools for bands to advertise themselves in a manner for success but there’s also SO many bands out there that you can become irrelevant VERY quickly. You really can’t rely on a gimmick in your music nowadays. There has to be a spine of good quality music to support your band, otherwise the next gimmick comes along and you are forgotten. We feel our music is true, and we have never compromised in what we want to write or play just because something else is more popular. Our friends and fans see this and it’s why the band has been around since 2003 and has had a stable lineup since 2016. Not many bands can say that.

How are BLASPHEMOUS doing with concerts? I've seen that you don't perform anywhere that often. Aren't you tempted to tour Europe? I could imagine you alongside POSSESSED, DEICIDE, they come here quite often.

RK: I’d love to be on a show with Deicide or Possessed. But we all work full time. And life does get in the way. If we can make it work, we’d love to go play Europe. Hopefully with the new album, we can get to some places we haven’t got to yet, even here in the USA

HM: The pandemic of 2020 set back the head of steam we had with live performances. Prior, we were finishing up a successful summer tour in 2018 and a string of shows in between that and the pandemic, including shows with Monstrosity, Ruin, Ringworm, among others. We played some shows in ‘22 but sank all of our time in ‘23 to write the new record. We only have two shows under our belt for 2024, but they are both ones we are proud to have been a part of. One with Exhumed, Skeletal Remains and Morbikon and the other is with Antichrist Siege Machine and our friends in Entrail Asphyxiation. Everyone in the band works full time so it’s tough to make time for more shows but we do what we can. We plan to get back to playing more up and down the east coast in 2025 and maybe other parts of the country!

 

What does death metal, black metal mean to you? How would you define it and how do you perceive these styles as an experienced musician? I'm not asking you to describe your playing technique, I'm more interested in your view, feelings, energy transmitted and so on. Try to be a philosopher for a moment.

HM: I think I touched on it earlier but death and black metal, and the styles that blend the two, allow such a wide range for creativity, both musically and lyrically. There’s almost no bounds to it. I personally did not expect to get into this band as much as I did when I first joined, but when I started writing and had that revelation, it made me really fall in love with it. If I write something dark and moody, or melodic and triumphant, or even thrashy, it’s all fair game.

RK: Hal kinda said it best. There’s really no boundaries There’s a natural energy with the music, and there’s no way you can fake it.

Thank you very much for the interview. I really appreciate you taking the time to write for this site. I wish your whole band a hell of a lot of inspiration, sold records and enthusiastic fans. May your personal life be good as well. I hope to see you live sometime.

RK: Thanks for asking us. I hope all is well with you too!

HM: Thank you so much for the opportunity and I wish the same good success to you!

Recenze/review - BLASPHEMOUS - To Lay Siege and Conquer (2024):

Rozhovor - Démonický, chladný a temný black death metal, který vás převede na druhou stranu!


Rozhovor s black death metalovou skupinou z USA - BLASPHEMOUS.

Odpovídali RK (zpěv) a Hal Microutsicos (rytmická kytara), děkujeme!

Recenze/review - BLASPHEMOUS - To Lay Siege and Conquer (2024):

Ave BLASPHEMOUS! Právě poslouchám vaši novinku „To Lay Siege and Conquer“ a mám neodbytný pocit, že jsem na zlé černé mši. Hrajete black death metal a jedná se o vaše čtvrté dlouhohrající album. Prozradíš nám, jak nová nahrávka vznikala a jakým směrem jste se chtěli posunout od vynikajících předchozích nahrávek? Chtěli jste být ještě víc rychlejší, temnější, ďábelštější?

RK: V tuto chvíli děláme to, co nám připadá správné. Na některých písních se pracuje už od roku 2019. Věnovali jsme tomu spoustu času a hodně jsme zkoušeli a chtěli jsme se dostat do bodu, kdy to bude naše druhá přirozenost, a nechtěli jsme ztrácet čas ve studiu.

HM: Díky za zkouknutí a milá slova! Spousta těch písniček je v době, kdy deska vyjde, už mnoho let stará. Psali jsme pomalu kousek po kousku a v průběhu let jsme věci vylepšovali, dokud jsme nebyli s písněmi spokojení. Neexistuje žádný skutečný směr nebo atmosféra, o kterou bychom usilovali, když vstupujeme do procesu psaní - cokoli k nám přirozeně přichází.


Víš, co mě ihned doslova praštilo do obličeje? Zvuk na nové nahrávce. Je organický, prašivý, album má v sobě černou jiskru. V dnešní době přeřvaných a komprimovaných formátů je doslova osvěžením. Podle mě takhle zní pravé peklo! Prozraď mi prosím, kde a jak jste nahrávali? Jak jste takového zvuku dosáhli?

HM: Na nahrávání alba jsme spolupracovali s AJ Vianou (Cognitive, Hath). Pracovali jsme s ním na našem singlu „Eternal Misanthropy“ a on se trefil do toho, co jsme chtěli produkovat, takže jsme se rozhodli s ním spolupracovat znovu. Zachytili jsme kytarové DI a všechno jsme znovu zesílili přes mikrofonní zesilovače. Většinou jde o kytary, pedály a zesilovače, které stejně používáme při živých vystoupeních, takže to zní hodně „jako my“.

RK: Jak už Hal řekl, album jsme dělali s AJ Vianou. Když jsme s ním natočili singl „Eternal Misanthropy“, připadalo nám to správné. Všechna naše předchozí alba jsme si dělali sami, první dvě nahrál náš bývalý bubeník a „Emerging Through Fire“ dělal náš současný bubeník Mark Vizza. Bylo dobré mít uši zvenčí, které by se k věcem vyjádřily, ať už šlo o jiný útok na linku, nebo o přidání něčeho nového.

Jsem přesně tím druhem fanouška ze staré školy, který přistupuje k hudbě tak, že když se mu album líbí, tak si kupuje CD i tričko. Musím říct, že motiv na obalu letošního alba je opravdu povedený. Takhle nějak si představuji středověké peklo. Prozradíš nám, jak jste motiv vybírali, kdo je pod ním podepsán a jakým způsobem souvisí s muzikou?

HM: O obal alba se postarali Misanthropic Art. Už dříve jsme s nimi spolupracovali na našem vydání „Eternal Misanthropy“ a také na návrhu jiného trička. Vzhledem k obecné tématice alba jsme si mysleli, že se skvěle hodí i pro toto vydání.


Když se podívám na vaši sestavu, tak jste kapelou, která je tvořena samými zkušenými muzikanty. Jak vlastně tvoříte novou hudbu? Jak probíhá samotný proces tvorby nového materiálu? Nemáte problém s tím, se dohodnout? Přeci jen, zkušenosti bývají občas překážkou. Znáš to, ego a tak.

RK: Jsme zkušení, ale rozhodně nemáme žádné ego. Dobře spolu vycházíme, což nám pomáhá při psaní. Na tomto albu se Hal ujal větší role v některých textech, Někteří zpěváci mají tendenci být majetničtí, pokud jde o texty, a já jsem to taky tak cítil. Ale rozhodně jsem cítil trochu úlevu, že to není jen na mně.

HM: V téhle sestavě jsme narazili na zlatou žílu - není tu žádné ego a nakonec jsme všichni dobří přátelé, takže psaní není vůbec těžké. Se Stevem si normálně vyměňujeme riffy a nápady přes e-mail a já pak všechno vezmu a skládám písničky. RK a/nebo já pak navrch položíme texty, jakmile máme představu o tom, o čem chceme psát, a pak věci doladíme, než poputují k ostatním klukům. Mám malé domácí studio, které mi umožňuje nahrávat kytaru, basu a zpěv. Také programuju bicí, takže máme kompletní demo, které můžu poslat všem ostatním, aby se to naučili. Nemyslím si, že je to v dnešní době neobvyklý způsob, jak kapely píší písničky.

Pro mě byla americká death metalová škola vždycky spojená s určitou temnotou. Už jako mladého mě kdysi fascinovaly odkazy na satanismus, taková ta špína, hniloba, která byla z tvorby vašich kapel cítit. Jak jste se dostali zrovna k tomuto stylu?

HM: Toto vydání obsahuje pestrou škálu textových témat. Vlastně si nemyslím, že by tam byly nějaké přímé odkazy na satanismus. Například tři písně, ke kterým jsem napsal text, jsou o pohřbení zaživa a pocitu bolesti z rozkladu, když tělo hnije (Dead and Still), o čarodějnici, která zaklela vesnici a způsobila, že se všichni navzájem vyvraždili (Curse of the Witchchrist), a o démonech Chaosu z Warhammeru 40k. Tolik se v sobě liší.

RK: Z textového hlediska je na tomto albu rozhodně řada témat. Ačkoli se nejedná o žádné zjevné odkazy na satanismus, píseň Spiritual Enslavement (Duchovní zotročení) je protináboženským tématem. Titulní skladba „To Lay Siege And Conquer“ má spíše podprahovou interpretaci, podle mého názoru ji lze vnímat jako protináboženskou nebo antipolitickou tematiku.


Zajímalo by mě, jaké to je na Philadelphiai, co se týká muziky? Jak si se k hudbě dostal a kdo byl tvým vzorem? Co vaše scéna, kluby, fanoušci?

RK: Scéna ve Filadelfii je docela vražedná. Na koncerty jsem začal chodit v roce 1990. Když jsem se poprvé dostal k metalu, byl to tradiční a glam metal, pak se to vyvinulo v thrash s Metallicou a Slayer, pak v death metal s kapelami jako Deicide, Obituary, Morbid Angel a pak také v black metal a hardcore. Trochu tomu napomáhá, že časopis Decibel sídlí ve Filadelfii a Relapse Records sídlí kousek od Filadelfie. V oblasti je spousta talentovaných kapel (Filadelfie, jižní New Jersey, Delaware).

HM: Filadelfská hudební scéna je skvělá. Někdy se tam koná několik metalových nebo hardcorových koncertů během jednoho večera (což má i své stinné stránky). Ve městě je zastoupena široká škála extrémního metalu a mnoho VELMI talentovaných hudebníků. Několik z nich máme tu čest nazývat našimi dobrými přáteli. Do oblasti jsem se přestěhoval až v roce 2016 a vyrůstal jsem ve Virginii. Když jsem byl malý, máma mi v autě pouštěla klasické rockové rádio, takže jsem slyšel hodně Ozzyho, Metalliky, Alice in Chains atd. Jedny z prvních CD, které jsem dostal jako dárek, byly Blue Oyster Cult Essentials, ...And Justice for all od Metallicy a Dirt od Alice in Chains. Nakonec moje zvědavost vyvrcholila těžšími věcmi a šel jsem dolů králičí norou objevováním kapel jako Sepultura, Cannibal Corpse a podobně. Opět to není neobvyklý příběh pro mnoho dalších.


Ve vašich textech jste také velmi temní. K death black metalu to samozřejmě patří a líbí se mi to, ale mě by zajímal původ a vznik textů. Jak vznikaly texty k novému albu? O čem jsou?

RK: V tomto světě se děje spousta věcí, které jsou temné a zlé. A některé z nich ve mně vyvolávají inspiraci, ať už v dobrém, nebo ve zlém.

HM: Když píšu, jde většinou o fantasy. Věci, které jsem viděl v umění, filmech, seriálech atd.

V historii metalu došlo již mnohokrát k tomu, že byly některé kapely zakazovány, protože šokovaly, měly odlišné názory od většinové společnosti. Měli jste někdy problémy? V dnešní době internetu je hrozně jednoduché někoho ihned odsoudit, vypustit fámu, zničit ho. Jak vnímá black death metalové kapely většinová společnost ve Philadelphii?

RK: Jediná negativní věc, se kterou jsme se setkali, byla hrozba bombou na koncertě v roce 2012, nevím, na koho byla namířena. A když jsme v roce 2019 předskakovali Horně, museli jsme se vypořádat s protestujícími, ale to bylo bohužel namířeno proti nim.

HM: Myslím, že obecné vnímání extrémního metalu ve městě je pozitivní. Ve městě se děje spousta „metal-friendly“ věcí, včetně Decibel Metal and Beer festu, a několik pivovarů nás velmi podporuje, jako třeba Attic Brewing, takže se nesetkáváme s tím, že by se proti koncertům pravidelně protestovalo nebo něco podobného.


Museli jste se nějak změnit ve svém přístupu k hudbě díky novým technologiím? Díky internetu je svět zcela jiný, skupiny musí ke všemu přistupovat úplně jinak. Jak vnímáš tyto změny ty?

HM: Je to dobré i špatné. Internet je plný nástrojů, které kapelám umožňují propagovat se tak, aby byly úspěšné, ale zároveň je tam tolik kapel, že se můžeš stát VELMI rychle bezvýznamným. V dnešní době se opravdu nemůžete spoléhat na nějaký trik ve své hudbě. Musí existovat páteř kvalitní hudby, která vaši kapelu podpoří, jinak přijde další trik a na vás se zapomene. Cítíme, že naše hudba je pravdivá, a nikdy jsme nedělali kompromisy v tom, co chceme psát nebo hrát, jen proto, že něco jiného je populárnější. Naši přátelé a fanoušci to vidí, a proto kapela funguje už od roku 2003 a od roku 2016 má stabilní sestavu. To nemůže říct mnoho kapel.

Jak jsou na tom BLASPHEMOUS s koncerty? Koukal jsem, že zase tolik často nikde nevystupujete. Neláká vás třeba tour po Evropě? Dovedl bych si vás představit po boku třeba takových POSSESSED, DEICIDE, ti k nám jezdí poměrně často.

RK: Rád bych hrál na koncertě s Deicide nebo Possessed. Ale všichni pracujeme na plný úvazek. A život se nám staví do cesty. Pokud se nám to podaří, rádi bychom jeli hrát do Evropy. Doufejme, že se s novým albem dostaneme na místa, kam jsme se ještě nedostali, a to i tady v USA.

HM: Pandemie v roce 2020 nás vrátila zpět se živými vystoupeními. Předtím jsme dokončovali úspěšné letní turné v roce 2018 a šňůru koncertů mezi ním a pandemií, včetně vystoupení s Monstrosity, Ruin, Ringworm a dalšími. V roce 22 jsme odehráli pár koncertů, ale v roce 23 jsme veškerý čas utápěli v psaní nové desky. V roce 2024 máme za sebou jen dva koncerty, ale na oba jsme hrdí, že jsme se na nich podíleli. Jeden s Exhumed, Skeletal Remains a Morbikon a druhý s Antichrist Siege Machine a našimi přáteli z Entrail Asphyxiation. Všichni v kapele pracují na plný úvazek, takže je těžké udělat si čas na další koncerty, ale děláme, co můžeme. Plánujeme se vrátit k většímu hraní na východním pobřeží v roce 2025 a možná i v dalších částech země!


Co pro tebe znamená death metal, black metal? Jak bys jej definoval a jak tyto styly vnímáš ty, jako zkušený muzikant? Nechci po tobě popis techniky hraní, spíš by mě zajímal tvůj pohled, pocity, předaná energie a podobně. Zkus být na chvilku filozofem.

HM: Myslím, že jsem se o tom zmínil už dříve, ale death a black metal a styly, které se v nich prolínají, umožňují tak širokou škálu kreativity, a to jak hudební, tak textové. Téměř se tomu meze nekladou. Já osobně jsem nečekal, že se do téhle kapely dostanu tak moc, jako když jsem se k ní poprvé přidal, ale když jsem začal psát a došlo k tomu objevu, tak jsem si ji opravdu zamiloval. Když napíšu něco temného a náladového, nebo melodického a triumfálního, nebo dokonce thrashového, je to všechno fér.

RK: Hal to řekl nejlépe. Opravdu neexistují žádné hranice V hudbě je přirozená energie a není možné ji předstírat.

Děkuji ti moc za rozhovor. Opravdu si vážím toho, že sis pro naše stránky našel čas. Přeji celé vaší kapele hodně pekelné inspirace, prodaných nosičů a nadšených fanoušků. Ať se vám daří i v osobním životě. Doufám, že vás někdy uvidím i naživo.

RK: Děkujeme za rozhovor. Doufám, že i u vás je vše v pořádku!

HM: Moc děkuji za příležitost a přeji vám stejně dobré úspěchy!

Recenze/review - BLASPHEMOUS - To Lay Siege and Conquer (2024):

pátek 25. října 2024

Recenze/review - BLACK CURSE - Burning In Celestial Poison (2024)


BLACK CURSE - Burning In Celestial Poison
CD 2024, Sepulchral Voice Records

for english please scroll down

Krev, pomalu stékající z kamenného oltáře. Ušel jsem dlouhou cestu, abych se mohl zúčastnit tohoto okultního rituálu. Daleko na sever, do temných lesů. Teď tu stojím, šeptám zvrácené modlitby. V pevném kruhu, spolu s démony, přízraky i bestiemi, které přišly z těch nejtemnějších koutů. Poslouchám novou desku black death metalových maniaků BLACK CURSE a přemýšlím, kolik podob má zlo. Kapele se povedlo jednu jeho odrůdu znázornit. Z riffů odkapává hnis a vokál je nasáklý chorobami.

To jsou první slova, která mě napadají, když slyším nové album "Burning In Celestial Poison" poprvé. Umírám a znovu se rodím, sleduji plameny, které olizují nohy nevěřících. Oheň byl znovu zapálen a vy si tak můžete vychutnat hudbu, která k nám přišla ze samotného pekla. 


Vše je zde ohlodáno na kost, na samou podstatu extrémních metalových stylů. Pánové působí jako samotní vyslanci pekla, jako jezdci apokalypsy, kteří přijeli zničit náš svět svojí novou nahrávkou. Ta je po okraj narvaná jedovatými melodiemi, "nepříjemně" bolestivým, masivním a surovým zvukem, ale hlavně spoustou divokých a nekompromisních nápadů. BLACK CURSE jdou opět za hranu snesitelnosti, útočí ve stylu třeba takových  SARCÓFAGO, BLASPHEMY, IMPETIOUS RITUAL, TEITANBLOOD, NECROVORE, DIOCLETIAN. Válka samotnému nebi byla znovu vyhlášena a nutno rovnou dodat, že padlí andělé mají mocného a velmi schopného protivníka. Celková atmosféra připomíná spálenou zemi, která zůstane po setkání s bestiálními vojáky temnoty. Nářek nevinných, znásilnění hudbou, mozek vystřelený z hlavy. Tohle všechno zde zažijete. Pokud tedy máte alespoň nějakou fantazii a předpoklady pro poslech podobných nechutností. Je to samozřejmě extrém, který nebude vyhovovat každému, ale také je to hudba, kterou si pamatuji a rád se k ní vracím. Pokaždé, když jdu kolem kostela a vidím bojácné tváře věřících pochodujících do studeného nebe. "Burning In Celestial Poison" je negací dobra, je amuletem, který jednou bude vyřezán i z vašich kostí. Dívám se do tmy a sleduji krev, která pomalu stéká z kamenného oltáře. Celá seance graduje a ohně hoří jasným plamenem. Tahle deska se mi zadřela hluboko pod kůži. Nezbývá mi, než ji doporučit všem tmářům i prokletým. Prudká otrava špinavým, temným a nechutným black death metalovým jedem! Blasfemie, nihilismus, smrt, okultismus! 


Asphyx says:

Blood, slowly dripping from the stone altar. I have come a long way to participate in this occult ritual. Far to the north, into the dark woods. Now I stand here, whispering twisted prayers. In a tight circle, along with demons, ghosts and beasts that have come from the darkest corners. I listen to the new album from black death metal maniacs BLACK CURSE and wonder how many forms evil takes. The band managed to represent one variety of it. The riffs drip with pus and the vocals are soaked with disease.

These are the first words that come to mind when I hear the new album "Burning In Celestial Poison" for the first time. I'm dying and being born again, watching the flames lick the feet of the unbelievers. The fire has been rekindled and you can enjoy the music that has come to us from hell itself. 


Everything here is stripped down to the bone, to the very essence of extreme metal styles. The gentlemen seem to be the ambassadors of hell itself, the horsemen of the apocalypse who have come to destroy our world with their new record. It is packed to the brim with poisonous melodies, "unpleasantly" painful, massive and raw sound, but most of all with a lot of wild and uncompromising ideas. BLACK CURSE again go beyond the edge of bearability, attacking in the style of such as SARCÓFAGO, BLASPHEMY, IMPETIOUS RITUAL, TEITANBLOOD, NECROVORE, DIOCLETIAN. War on heaven itself has once again been declared, and it must be added that the fallen angels have a powerful and very capable opponent. The overall atmosphere is reminiscent of the scorched earth that remains after an encounter with the bestial soldiers of darkness. The wailing of innocents, the rape of music, brains blown out of their heads. You'll experience it all here. That is, if you have any imagination and the prerequisites for listening to such disgusting things. It's an extreme that won't suit everyone, of course, but it's also music I remember and love to revisit. Every time I walk past a church and see the fearful faces of the faithful marching into the cold. "Burning In Celestial Poison" is the negation of good, it is an amulet that will one day be carved from your bones. I look into the darkness and watch the blood slowly drip from the stone altar. The whole seance is escalating and the fires are burning brightly. This slab has dug deep into my skin. I have no choice but to recommend it to all dark and damned alike. A sharp poisoning of dirty, dark and disgusting black death metal poison! Blasphemy, nihilism, death, occultism!



Recenze/review - BLACK CURSE - Endless Wound (2020):


TRACKLIST
1. Spleen Girt With Serpent
2. Trodden Flesh
3. Ruinous Paths...
4. ...to Babylon
5. Flowers of Gethsemane


Recenze/review - MERCENARIO - Tormented Souls (2024)


MERCENARIO - Tormented Souls
tape 2024, Hells Headbangers, Atolinga Records

for english please scroll down

Čtyři hřeby, zatlučené do rakve. Čtyři skladby, znějící jako ozvěny ze záhrobí. Na smrt čekáme od narození, stále máme v podvědomí strach z toho, až přejdeme na druhou stranu. Je dobré být připraven. Pokud budete poslouchat nahrávky, jako je ta od amerických MERCENARIO, tak jednou budete vědět, jak se zachovat, až se začnete pomalu rozpadat v prach. Jejich black death metal je totiž starodávný a natolik přesvědčivý, že vás doslova uhrane.

Není divu, pod kapelou jsou podepsáni dva veteráni undergroundové scény - mrtvolný vokalista a legenda Tomas Stench (MORBOSIDAD) a Erik Stroude (TERROR BY NIGHT, THE BLACK TEMPLE), který si vzal za starost všechny nástroje. Výsledkem jejich spolupráce je EP, které hoří jasným černým plamenem. Rozhodně se jedná o nahrávku, která by neměla uniknout žádnému tmáři ani prokletému. 


Debutové album je ostrou a nekompromisní směsí old schoolového death metalu, grindcorové surovosti a black metalových stínů. Výsledný koktejl nepostrádá spoustu zajímavých momentů. Samozřejmostí je opravdovost, ryzost a uvěřitelnost - věci, které bývaly kdysi ve starých katakombách samozřejmostí a dnes je umí vyjádřit jen kapely, které hrají od srdce. Songy jsou ohlodané na kost, smrdí jako zkažené maso. Pokud jste někdy navštívili dávno opuštěnou kobku a exhumovali zapomenutý hrob, tak určitě víte, o čem píšu. Stylově lze tuhle bezbožnou smečku přirovnat ke kapelám jako NECROHOLOCAUST, BELIAL, MISTIFIER, BEHERIT, SARCÓFAGO, BLASPHEMY, GOATLORD, a samozřejmě MORBOSIDAD. Použité výrazivo je surové, nekompromisní, jakoby zahalené do nepropustné mlhy, kterou lze potkat za soumraku na vybraných hřbitovech. Oba muzikanti odvedli skvělou práci. Dali si pozor i na zvuk, celkovou produkci, proti které nemám žádných námitek. Stylový je i obal, pod kterým je podepsán umělec, který si říká Morkh. Mám při poslechu pocit, že mě někdo neustále sleduje, že ve stínu stojí můj vlastní démon. Dostává se pomalu do mých snů, do nočních můr, které mě pronásledují po celou dobu, co se téhle desce věnuji. Je v ní něco magického, přitažlivého, rituálního. Jsem starý pes, který hlídá vchod do podsvětí již hodně dlouhou dobu. Pokaždé, když potkám podobné smečky, vycením své zuby. Hraje se zde totiž přesně pro mě i pro všechny přízraky. Čtyři hřeby, zatlučené do rakve. Čtyři skladby, znějící jako ozvěny ze záhrobí. Na smrt čekáme od narození, stále máme v podvědomí strach z toho, až přejdeme na druhou stranu. Je dobré být připraven. Mrtvolný, temný black death metalový obřad, u kterého potkáte všechny své démony! Děsivé poselství ze záhrobí!


Asphyx says:

Four nails hammered into a coffin. Four songs, sounding like echoes from beyond the grave. We've been waiting for death since birth, always afraid of crossing over to the other side. It's good to be prepared. If you listen to recordings like the one by the American MERCENARIO, you will know how to behave once you start to slowly crumble into dust. Because their black death metal is ancient and so convincing that it literally warms your heart.

It's no wonder, the band is signed by two veterans of the underground scene - deadpan vocalist and legend Tomas Stench (MORBOSIDAD) and Erik Stroude (TERROR BY NIGHT, THE BLACK TEMPLE), who took charge of all the instruments. The result of their collaboration is an EP that burns with a bright black flame. This is definitely a record that should not be missed by any darkie or the damned. 




The debut album is a sharp and uncompromising blend of old school death metal, grindcore rawness and black metal shadows. The resulting cocktail does not lack many interesting moments. Of course, there is genuineness, purity and believability - things that used to be commonplace in the old catacombs and today can only be expressed by bands that play from the heart. The songs are gnawed to the bone, they smell like rotten meat. If you've ever visited a long-abandoned dungeon and exhumed a forgotten grave, you'll know what I'm writing about. Stylistically, this unholy pack can be compared to bands like NECROHOLOCAUST, BELIAL, MISTIFIER, BEHERIT, SARCÓFAGO, BLASPHEMY, GOATLORD, and of course MORBOSIDAD. The expression used is raw, uncompromising, as if shrouded in an impenetrable fog that can be found at dusk in selected cemeteries. Both musicians did a great job. They have also paid attention to the sound, the overall production, which I have no objections to. The cover art is stylish as well, signed by an artist who calls himself Morkh. Listening to it, I have the feeling that someone is always watching me, that my own demon is standing in the shadows. It's slowly getting into my dreams, into the nightmares that have been haunting me the whole time I've been working on this record. There's something magical, alluring, ritualistic about it. I'm an old dog who's been guarding the entrance to the underworld for a very long time. Every time I meet a pack like this, I sink my teeth in. For it's playing out just for me and all the ghosts. Four nails hammered into a coffin. Four songs, sounding like echoes from beyond the grave. We've been waiting for death since birth, always afraid of crossing over to the other side. It's good to be prepared. A deadly, dark black death metal ritual where you will meet all your demons! A terrifying message from beyond the grave!


tracklist:
World of Lost Souls 03:54
Guerra a muerte 02:56
Beast of War 04:07
Silencio Abrupto 04:05

band:
Erik Stroude - All instruments
Tomas Stench - Vocals



TWITTER