DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 24. listopadu 2024

PŘÍBĚHY MRTVÉHO MUŽE - Příběh čtyřstý osmdesátý čtvrtý - Vesnický metalista


Příběh čtyřstý osmdesátý čtvrtý - Vesnický metalista

Ještě včera jsme se dívali z lavičky před chalupou,  jak zapadá slunce za Ještědem a teď už jsme v Táboře. Vstávali jsme brzy a přijeli jsme kolem oběda. Ten následoval vzápětí. Byl to spíš obřad o několika chodech, než jen obyčejné jídlo. Vařil budoucí tchán, který si dal opravdu záležet. S rodiči blondýnky si rozumím velice dobře. Sedli jsme si ihned od začátku. Mají, stejně jako já, každý svoje mouchy, ale každý jsme nějaký. Důležité je, že z nich je cítit dobrota a klid. Pro mě jsou tohle hrozně důležité věci, které posledních osm let ze svého domova neznám. Jezdím sem relaxovat. Dopijeme kávu, dojíme zákusek. Jsem jak žok. Padnu na postel, blondýnka vedle mě a hekáme po té hostině. Za hodinu vyrážíme. Cože? Otočím se na bok a na chvilku vytuhnu. Cloumá mnou, abych vstal. Připadalo mi to zase, že jsem spal pět minut. Už pískají pod oknem. Dvě dvojice, se kterými půjdeme na malý výlet a potom večer na nějakou akci. Vůbec netuším na co, ale prý budu hodně překvapený. 

Co jsem pochopil, tak jejich parta poslouchá rock, někdy i metal, ale spíše ten heavy. Já jsem v tomhle trošku ortodoxní, vadí mě jedovaté uječené vokály a když navíc zpívá kapela česky, jsem háklivý na tupé texty. Všimněte si, že napsat dobrý český text umí málokdo. Když si to vezmu kolem a kolem, tak v tomhle jsou na tom ve středním proudu o hodně lépe. Mají své básníky. Diskutujeme o tom, když jdeme na Harrachovku. Už jsem zde několikrát byl. Cesta vede kolem Lužnice, po které si to šinou kupředu skupinky vodáků. Cítím se skvěle. Mám spoustu síly a jak jsem si zdříml, je mi moc fajn. Objímám svoji milou, trhám kopřivy, předvádím se, že mě nepálí, pískám na listy, jsem zase ten malej kluk, který se těšívával na chalupu, aby tam mohl dělat lotroviny. Holky se smějí, jsme plni života, jako kdyby nás někdo nabil z obrovské baterie života. Mají tu, v té krásné hospůdce, dobré pivo. Jsem blahosklonný, vtipkuji, řehtáme se a asi bychom tu zůstali, kdyby s námi nebyla jedna z dívek, co také studuje na učitelku. 

Je taková solidní, slušná, hrozně hodná, ale umí také říct dost a jdeme. Jsem rád, že je s námi, protože jinak bychom nikam nedošli. Vydrápeme se zpátky do města, jdeme na autobusák. Je to jako všude, na lavičkách posedávají cikáni, bezdomovci a není si kam sednout. Staré babičky postávají vyplašeně bokem a nad hlavami nám létají krkavci a racci z nedalekého Jordána. Jako všichni mladí ihned zabereme pět sedadel úplně vzadu v autobusu. Cestou přistoupí pár mladých v džískách, ještě se tu drží a dlouho bude držet zábavová kultura. Jsme v Jižních Čechách, tady to jede. Koneckonců, v kulturáku v Dražicích, kam prý jezdívali už od třinácti, dnes hraje Keks. Já je tedy moc neznám, ale když mi zanotují několik skladeb, jsem doma. Jasně, že jsem je už někde slyšel. Když dorazíme, tak to není kulturák, ale spíš hospoda se sálem. Je ale vcelku jedno, jak tomu budeme říkat, hlavní je, že je otevřeno, uvnitř ještě pár míst a tak zasedneme ke sklenicím. Vyprávíme si, co kdo a jak, jak se máme, co plánujeme, přeháníme, my kluci se naparujeme, ale holky nám to jakože věří, protože je to celé vždycky hra. A hlavně, je to neskutečná sranda. Občas se válíme doslova smíchy. 

Nemáme ještě žádné opravdové starosti, věk nám nedovoluje přemýšlet nad vážnými věcmi. Jsem rád, že od nás otec odešel. Mělo by být všechno v pořádku, ale není. Doma v Boleslavi je nějak divně smutno. Ne, není to tím, že už se nikdo nehádá, že už na mě nikdo neútočí. Ale stejně, něco je jinak, divně. Otřepu se, neměl bych se zamýšlet, dnes je náš večer. Mám rád Jižní Čechy, protože zdejší děvčata jsou krásná. Přesně moje typy, slovanský holky, krev a mlíko, občas správně prdelatý, jindy třeba hubenější, ale takový usměvavý, laskavý, každý se dá hned do řeči, zeptá se, jak se máme, odkud jsme. Musím uznat, že se vše vyvíjí velice dobře. Potom nás pustí do sálu a začne hrát první kapela. Vůbec netuším, o koho jde, ale nakonec mi to přijde tak blbý, že jdu ven na cigáro. Ty vole, Vader, Obituary, Incantation, ty seš tu taky omylem, co? Ozve se za mnou a asi dvou metrový hovado mě požádá, abych mu zapálil. Máme ihned společnou řeč. Nikdy bych nevěřil, že se budu mezi ostatníma vlasáčema cítit tak divně. Ti starší ustrnuli ve své době, která ale přeci bývala i mou dobou. Mladí už jedou trošku něco jiného. Prostě, na triku Nirvánu, zajde na Keks. 

Normálně mi sám od sebe dojde koupit pivo. Je mi ho tak trošku líto, protože u nich na vsi prý poslouchá extrémní muziku sám. Dělá někde v družstvu, v administrativě a nemá moc informací. Viděl sice už Torr a Arakain, ale jinak se k němu moc informací nedostává. Jednou za čas si udělá výlet do Budějovic, nakoupí v prodejně CD spoustu nových kapel, které pak nestále dokola poslouchá. Chodí na pivo s klukama, ale pro ně je jeho hudba blití a řvaní. Přitom oni právě křepčí na parketě a zítra budou vyprávět o tom, jaký to bylo super, jak se vyndali, jak po nich holka z Tábora vyjela. Poslouchám jej a moc nemluvím. Je mi tak trošku smutno. Je slyšet, že se potřebuje vypovídat. Je to opravdový metalista, kterých zase tolik není. On si našel svoji cestu. Nic si nikdy neulehčoval. Některé kapely, které já už dávno poslouchal a měl třeba pět jejich alb, on ještě neznal. Neměl nikoho, s kým by svoje prokletí probral. Chápal jsem ho. Na koleji v Plzni to byl spíš samej punkáč a nebo Nirvánista. Pokecali jsme řádně. Fakt to neměl lehký. Navíc byl dobrák od kosti, jak už tak velcí chlapi bývají. 

Vlastně jsem vždycky zašel na pár ploužáků, abych provedl blondýnku. Jinak jsem strávil s tímhle velkým pořezem, na jehož jméno si nemůžu za boha vzpomenout, celý večer, celou noc. Občas se mi to stávalo a stává dodnes. Jdu na koncert, jedu vlakem a mám na sobě nějaké tričko. Nejdříve se opatrně oťukáváme. Jo, to já byl tenkrát na téhle kapele. Potom, když zjistíme, že nejsme debilové, tak se rozpovídáme. On byl svým způsobem smutný, přesto hrozně nadšený. Hltal nové nahrávky, byl takový ten opravdový typ. Když něco řekl, tak to platilo. Neměl čas na zbytečnosti, ani dlouhé intelektuální řeči, o kterých metal stejně nikdy nebyl. Vyprávěl mi o učňáku, o tom jak pak přestoupil na zemědělku do Budějovic. Vlastně jsme měli hodně společného. Ten vývoj od starých mániček v nálevnách, až k první metalové desce, ke kreslení log do sešitů, k muchlajícím se kazetám, byl vlastně hodně podobný tomu mému. Hudba nás tenkrát opravdu spojila dohromady. Dokonce jsme se, a to je taky ukázkou toho, že to byl dobrák, pohádali o jedné desce. Usmíval se u toho. On ji miloval a mě se nelíbila. Už nevím, co to bylo za nahrávku, ale o to vůbec nejde. Nemám si s kým pokecat. Zajít na pivo a probrat novinky. Kurva, odplivl si a ubalil obrovské cigáro. Omluvil jsem se a šel dovnitř.

Tam bylo všechno v nejlepším. Holky se natřásaly, kolem nich kroužili kluci, co si mysleli, že je sbalí a občas se jim to povedlo. Když jsem šel na záchod, zaslechl jsem za jedním závěsem notoricky známé zvuky. To je Mařena, ta dá každýmu, pronesl nad žlábkem asi patnáctiletý floutek. Kdybys chtěl, domluvím ti to, má ráda Pražáky. Chci mu říct, že nejsem z hlavního města, ale někam zmizí. Mezitím vyleze z poza závěsu jeden kluk a vystřídá ho jiný. Musí to být šichta, řeknu si pod vousy a jdu raději za blondýnkou. Povídá si s holkama, takový ty jejich řeči, kterým my nerozumím. Přisednu si, ale vidím, že mají něco rozpovídáno. Políbím ji a zmizím pryč. Keks se vrátí po občerstvení na parket a musím si koupit další cigára. Vrátím se před hospodu. Obr, vesnický metalista, je tam stále. Já vlastně jezdím spíš kvůli kámošům, řekne mi a dovypráví mi celý svůj životní příběh. Nejsem z těch, kteří by se posmívali, kteří by si dělali srandu z někoho jen kvůli tomu, že je z vesnice. Vidláků z města jsem potkal za svůj život víc, než ze vsí a dědin. Možná tomuhle maníkovi chybí trošku větší rozhled, možná je v některých momentech nejistý a těká očima, ale je to opravdový srdcař. Nedovedete si představit, jaké to muselo být, shánět novou hudbu v zapadlé vesničce. Nevědět skoro o světě okolo.

Chránil si svojí sbírku, mluvil o ní jako máma o svých dětech. Chodil s nějakou dívkou, která ale neměla pro jeho koníčka moc pochopení. Měl doma starou mámu, o kterou se staral. A všichni okolo chodili do kostela. Zvláštní věc, tahle víra. Říkal mi, že se někdy cítil jako vyvrhel. Když si přivezl nové triko s lebkou a obráceným křížem. Ihned mu nadávali. Ale on bojoval. Vlastně jsem si nikdy neuvědomil, jaké jsem měl kdysi štěstí, na své dvě party, na kámoše, na Debustrol, na Sabatha. Tihle všichni mi přinášeli novou muziku jak na podnose. K tomu Chorvat a jeho obchod na Starém městě, ve kterém vám sehnal všechno. Neuvědomoval jsem si to, já v tom žil, byl toho součástí. Vůbec mě nikdy nenapadlo, že by to mohl mít někdo jinak. Tenhle kluk byl pro mě o hodně větší metalista a srdcař, než my. Hodně jsem o tom pak dlouhé měsíce uvažoval. Měl jsem upito, internet byl v plenkách a žádný kontakt jsme si nevyměnili. Je to škoda, fakt by mě zajímalo, jestli vytrval, jestli poslouchá hudbu aktivně dodnes. Představuji si, že ano, že je na tom podobně jako já. Měl by, někde musí být svět ještě v pořádku. 

Tady seš, ahoj. Přišla si pro mě, krasotinka moje. Představím je a on se ihned rozplývá, že má moje milá tričko Paradise Lost. Na hajzlech mi potom řekne, ty vole, já ti tak závidím. Jdu tančit, protože jsem tu taky od toho, abych se věnoval naší milé společnosti. Prokalíme zbytek noci, co to jde. Když potom vypnou světla a vyženou nás ven, nic nám do Tábora nejede. Taxíky neuznáváme a tak jdeme pěšky. Ani nevím, kdy se obr objevil po mém boku. Ještě prohodíme pár vět, probereme několik kapel a potom se najednou rozloučí. Musím zmizet do temnoty, řekne a já mu poděkuju. Tak to vidíte, nejdřív jsem si říkal, že to bude jen takový spíš chlastací večer a nakonec jsem potkal člověka, fanouška, se kterým jsme si měli co říct. Nebyl nabušený informacemi, nebyl přechytralý a neznal všechny texty nazpaměť. Ale o hudbě mluvil tak krásně, že byl spíš básníkem, než jen dalším metalistou v řadě, co jsem tenkrát běžně potkával. Potom se už jenom jde a já nevím vůbec kam. Nemám rád, když mě někdo vede, ale nic jiného mi nezbývá. Občas se s blondýnkou zpozdíme. Konečně Tábor a když jdeme kolem Jordána, tak svítá. Spíme jen pár hodin. Probudí nás vůně čerstvého pečiva a taky musíme kolem poledne vyrazit. Jedeme zase na sever. Cestou vyprávím blondýnce o vesnickém metalistovi.


Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):

sobota 23. listopadu 2024

Interview - TEMPLE OF DECAY - Raw and cold black death metal that reeks of brimstone!


Interview with black death metal band TEMPLE OF DECAY from Poland.

Answered Mortt, thank you!


Ave TEMPLE OF DECAY! On September 20, 2024 your second album "Anti Deus" will be released by Godz ov War Productions and Black Death Production. As the title suggests, it is a blast of honest black metal, death metal. When you left the studio, what were your feelings? Please introduce to the fans a little bit the new album and actually the band.

Ave Jakub. First of all, thank you for your interest in Temple of Decay and for supporting the underground metal scene. Temple of Decay is a solo project that was created in 2019. Since then, I have released in 2020 mini album Last Manifestation of Life and a full album Rigor Mortis in 2022 This year also, in September, the second full album Anti Deus was released. As for Anti Deus, I completed the material in the late summer of 2023. Due to reasons beyond my control, it was released a bit later. As for my feelings about this material, some time has passed since I finished it, so I've cooled off a bit, haha. At this point, I would probably change and improve a few things, etc. But overall, I am very satisfied with the final result.


You're a band, a one-man project called Mortt. How did TEMPLE OF DECAY come about? I guess a good pub and a lot of beer or a visit to a cemetery? When and how did you first get the idea to start playing death/black metal?

Haha, I definitely drank a lot of beer while the idea of creating the project came about. But seriously, I can't hide the fact that the name was inspired by a certain band from Sweden. Hail Mighty Marduk!! As for the idea, the inspiration to play death and black metal started a long time ago. I was involved in several death and black metal bands in the past. Unfortunately, they all came to an end naturally. Unfortunately, I had to wait a bit to finally realize what I had wanted to bring to light for some time. But now I’m finally here and can bring my sick visions and projects to life.

I admit that your new album "Anti Deus" got me on my ass. What I really like about it is that you are not only orthodox and real, but you don't forget about cold and dark melodies. How do you actually compose and create new songs?

My main intention with the music is to knock you in the face or the ass—call it what you want However, I’m not sure about using the term 'orthodox' in relation to myself, as I am open to generally most music genres. But I definitely believe in the principle that when I am creating and expecting from other artists, black and death metal should convey a negative message. There’s no room for mercy here! When it comes to the process of creating melodies and song structures, I do a lot of improvising with ideas. The „COLD“ you mentioned comes naturally, there's no calculation or anything like that involved. But I also fully realize that it’s not something groundbreaking. It’s just me, nothing more nothing less.


What really caught my attention on the new album is the very raw and "dusty" sound. Where did you record the album, mix it, who is signed under the production?

Anti Deus, like my previous materials, was created and mostly recorded at Terror Studio. It’s my home cave that was created specifically for the purpose of crafting black art. The mixing and mastering, if you can call it that, haha, is also my work. It’s great to hear that you liked.

I was also interested in the album cover. If I understand correctly, there's a demon on it. The cover is elaborate, a bit mysterious, but it fits the music perfectly. What is this theme supposed to represent? Who is the author and how did you get together and why this particular theme?

You’re right, there’s a demon on the cover, haha, created by the demon himself Qras from Mental Porn. Piotr is responsible for all the covers and layouts of Temple of Decay. I don’t think he needs much more introduction, as he has done some really incredible work. As for the cover of Anti Deus, it was created a bit differently this time, as it didn’t use computer graphics; instead, Piotr created it by hand. Creating the sketch and everything else. As you said, the cover fits the music very well and carries a strong message.Anti God! Anti Deus!


In your lyrics you deal with dark fantasy, anti-religion, death. What are they about on the new record? What is the main theme and idea behind "Anti Deus"? Where do you get inspiration for the lyrics?

I think the lyrics of ToD are not something complicated or intricate. The message is simple but powerful, which is why I believe the Polish lyrics this time complement and emphasize the essence of this material. I’m even more surprised that people who don’t know Polish can still feel the message and sincerity of this music. In general, the lyrics are very anti-clerical and anti-Christian. The hatred I feel towards this institution and the restrictions it imposes is the main inspiration behind the existence of Tod. Stupidity fuels my hatred!!

I can't help but ask. You play a metal style that's extreme. You live in Poland. How are black death metal bands perceived by the general public? Do you have any problems with that? Do you get any space on TV, in newspapers? How is life in your country influenced by Christianity, religions in general?

I can’t say too much about Poland at the moment since I spend most of my time in Dublin, Ireland. However, a lot has definitely changed over the years. I think Poland is slowly moving away from stereotypes; there is definitely more tolerance for certain things. However, we are still very far behind other countries in Europe. I'm speaking generally about culture and music. Unfortunately, the church and the state are still the biggest plunderers. As I mentioned, everything is slowly changing, but I wouldn't want metal to be everywhere and for everyone. I personally prefer metal to remain underground, inaccessible to everyone and dangerous for a certain group of people.


TEMPLE OF DECAY have only been on the scene for a while. How far do you want to go? Big festivals, long tours? Are you just a project or do you want to be a regular band that will work classically? Are you even considering a live show? I think it could be interesting.

As for how long I will continue with Tod, you will definitely hear something new. However, to be honest, there’s a lack of time and the right people, which rules out the possibility of concerts for now. I really enjoy being a studio project, but I don’t rule out performing live in the future.Time will tell.

Do you use modern technology? Everything has changed over the years - technology, sound, recording studios, we have the internet, downloading music. How have these changes affected the way TEMPLE OF DECAY operates? Have you had to adapt a lot?

Yes, I use and take advantage of technology. It’s thanks to this that I can realize myself as a solo project. It has its pros and cons. When it comes to the internet, downloading, etc., I miss the times when there was less of it and more attention was given to one thing. Today, there’s definitely too much for my old head, ha,ha. But in reality, there’s probably nothing to complain about.

 

I have the feeling lately that as far as extreme styles are concerned, it's really alive in Poland. Especially death and black metal bands are great! I've been coming to review new records, doing interviews and I feel that your scene is very strong. But that's my perspective as a person who lives outside Poland. What is your opinion? What about gigs, promoters, clubs, extreme metal music shops?

Absolutely, you’re right—the Polish black and death metal scene is one of the strongest in the world. I take pride in how incredibly our scene is developing. When it comes to concerts, festivals, and the promotion of this music, I think it’s really good. If you’re looking for something, you can easily find it. We have a few good labels and decent distribution. I think it’s not bad at all. But it can always be better.

Thank you very much for the interview and I wish not only the new album great sales. I wish you all the best in your personal lives as well. May the power be with you! TEMPLE OF DECAY!

Thank Jakub, and I wish you all the best as well.Cheers.

Recenze/review - TEMPLE OF DECAY - Anti Deus (2024):

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Rozhovor - TEMPLE OF DECAY - Syrový a chladný black death metal, který smrdí sírou!


Rozhovor s black death metalovou skupinou TEMPLE OF DECAY z Polska.

Odpovídal Mortt, děkujeme!

Recenze/review - TEMPLE OF DECAY - Anti Deus (2024):

Ave TEMPLE OF DECAY! 20. září 2024 vám vyšlo u Godz ov War Productions a Black Death Production vaše druhé album „Anti Deus“. Jak už sám název napovídá, jedná se o smršť poctivého blacku, death metalu. Když si šel ze studia, jaké jsi měl pocity? Představ prosím fanouškům trošku nové album a vlastně i kapelu.

Ave Jakub! Především vám děkujeme za váš zájem o Temple of Decay a za podporu undergroundové metalové scény. Temple of Decay je sólový projekt, který vznikl v roce 2019. Od té doby jsem vydal v roce 2020 minialbum Last Manifestation of Life a v roce 2022 plné album Rigor Mortis Letos, v září vyšlo také druhé plné album Anti Deus. Co se týče Anti Deus, materiál jsem dokončil na konci léta 2023. Z důvodů, které jsem nemohl ovlivnit, bylo vydáno o něco později. Co se týče mých pocitů z tohoto materiálu, od jeho dokončení už uběhl nějaký čas, takže jsem trochu vychladl, haha. V tuto chvíli bych asi pár věcí změnil a vylepšil atd. Ale celkově jsem s konečným výsledkem velmi spokojen.


Jste kapela, projekt jednoho muže, který si říká Mortt. Jak vlastně vznikli TEMPLE OF DECAY? Tipuji nějakou dobrou hospodu a spoustu piva nebo návštěva hřbitova? Kdy a jak tě poprvé napadlo začít hrát death/black metal?

Haha, rozhodně jsem vypil hodně piva, když vznikl nápad vytvořit projekt. Ale vážně, nemůžu zastírat, že název byl inspirován jistou kapelou ze Švédska. Zdrávas mocný Marduk!! Co se týče nápadu, inspirace hrát death a black metal začala už dávno. V minulosti jsem se podílel na několika death a black metalových kapelách. Bohužel všechny přirozeně skončily. Bohužel jsem si musel chvíli počkat, abych si konečně uvědomil, co jsem chtěl už nějakou dobu vynést na světlo. Ale teď jsem konečně tady a mohu uvést své nemocné vize a projekty k životu.

Přiznám se, že mě tvoje novinka „Anti Deus“ posadila na zadek. Mně se na ní hrozně líbí, že jsi nejen ortodoxní a opravdoví, ale nezapomínáte ani na studené a temné melodie. Jak vlastně skládáš a tvoříš nové skladby?

Mým hlavním záměrem v hudbě je nakopnout vás do obličeje nebo do zadku - říkejte si tomu, jak chcete. Nejsem si však jistý, zda mám používat termín „ortodoxní“ ve vztahu k sobě, protože jsem otevřený obecně většině hudebních žánrů. Rozhodně ale věřím v zásadu, že když tvořím a očekávám od jiných umělců, black a death metal by měl nést negativní poselství. Tady není místo pro slitování! Pokud jde o proces tvorby melodií a struktury písní, hodně improvizuji s nápady. Ta „ZIMA“, kterou jsi zmínil, přichází přirozeně, není v tom žádný kalkul nebo něco podobného. Ale zároveň si plně uvědomuji, že to není nic převratného. Jsem to prostě já, nic víc nic míň.


Na novince mě zaujal opravdu hodně syrový a „prašivý“ zvuk. Kde jsi desku nahrával, mixoval, kdo je podepsán pod produkcí?

Anti Deus, stejně jako mé předchozí materiály, vznikl a byl z větší části nahrán ve studiu Terror. Je to moje domácí jeskyně, která byla vytvořena speciálně za účelem tvorby černého umění. Mix a mastering, pokud se tomu tak dá říkat, haha, je také moje práce. Je skvělé slyšet, že se vám líbilo.

Zaujal mě i obal desky. Jestli to dobře chápu, tak je na něm démon. Cover je propracovaný, trošku tajemný, ale perfektně se hodí k hudbě. Co má tento námět vyjadřovat? Kdo je autorem a jak jste se dali dohromady a proč právě tenhle motiv?

Máš pravdu, na obálce je démon, haha, vytvořený samotným démonem Qrasem z Mental Porn. Piotr je zodpovědný za všechny obálky a rozvržení Temple of Decay. Myslím, že ho není třeba více představovat, protože odvedl opravdu neuvěřitelnou práci. Co se týče obálky Anti Deus, ta byla tentokrát vytvořena trochu jinak, protože na ni nebyla použita počítačová grafika; místo toho ji Piotr vytvořil ručně. Náčrtek a všeho ostatní. Jak jsi řekl, obal se k hudbě velmi dobře hodí a nese silné poselství. Anti God! Anti Deus!


Ve svých textech se zaobíráš temnou fantazií, antináboženstvím, smrtí. O čem jsou na nové nahrávce? Jaké je hlavní téma a myšlenka „Anti Deus“? Kde pro texty bereš inspiraci?

Myslím, že texty ToD nejsou nic složitého nebo komplikovaného. Poselství je jednoduché, ale silné, a proto si myslím, že polské texty tentokrát doplňují a zdůrazňují podstatu tohoto materiálu. O to víc mě překvapuje, že i lidé, kteří polsky neumějí, dokážou vnímat poselství a upřímnost této hudby. Obecně jsou texty velmi antiklerikální a protikřesťanské. Nenávist, kterou cítím vůči této instituci a omezením, která zavádí, je hlavní inspirací pro existenci alba Tod. Hloupost živí mou nenávist!!!

Nedá mi to a musím se zeptat. Hraješ metalový styl, který je extrémní. Žiješ v Polsku. Jak jsou black death metalové metalové kapely vnímány běžnou veřejností? Nemáš s tím nějaké problémy? Dostaneš prostor třeba v televizi, v novinách? Jak je vůbec život ve vaší zemi ovlivněn křesťanstvím, náboženstvími?

O Polsku toho momentálně nemohu moc říct, protože většinu času trávím v irském Dublinu. Za ta léta se toho ale určitě hodně změnilo. Myslím, že Polsko se pomalu vzdaluje od stereotypů, rozhodně je tam větší tolerance k určitým věcem. Stále jsme však velmi pozadu za ostatními zeměmi v Evropě. Mluvím obecně o kultuře a hudbě. Církev a stát jsou bohužel stále největšími drancovníky. Jak už jsem zmínil, všechno se pomalu mění, ale nechtěl bych, aby metal byl všude a pro všechny. Osobně bych byl radši, kdyby metal zůstal undergroundem, nedostupným pro všechny a nebezpečným pro určitou skupinu lidí.


TEMPLE OF DECAY jsou na scéně teprve chvíli. Kam až se chceš posunout? Na velké festivaly, na dlouhé turné? Jsi jenom projektem nebo chceš být regulérní kapelou, která bude klasicky fungovat? Uvažuješ vůbec o živé prezentaci? Myslím si, že by to mohlo být zajímavé.

Co se týče toho, jak dlouho budu s Todem pokračovat, určitě uslyšíte něco nového. Abych však byl upřímný, chybí čas a ti správní lidé, což prozatím vylučuje možnost koncertů. Opravdu mě baví být studiovým projektem, ale do budoucna nevylučuji živé vystupování, to ukáže čas.

Využíváš moderní technologie? Za poslední roky se změnilo všechno – technologie, zvuk, nahrávací studia, máme internet, stahování hudby. Jak se tyto změny promítly do fungování TEMPLE OF DECAY? Musel si se hodně přizpůsobit?

Ano, používám a využívám technologie. Díky tomu se mohu realizovat jako sólový projekt. Má to své klady i zápory. Co se týče internetu, stahování atd. chybí mi doby, kdy toho bylo méně a více pozornosti se věnovalo jedné věci. Dnes je toho na mou starou hlavu rozhodně moc, ha,ha. Ale ve skutečnosti si asi není na co stěžovat.

 

Mám poslední dobou pocit, že co se týká extrémních stylů, tak to u vás v Polsku opravdu žije. Obzvlášť death a black metalové kapely jsou skvělé! Chodí mi na recenzi nové desky, dělám rozhovory a mám pocit, že je vaše scéna velmi silná. To je ale můj pohled člověka, který žije mimo Polsko. Jaký je tvůj názor? Co třeba koncerty, promotéři, kluby, obchody s extrémní metalovou hudbou?

Rozhodně máš pravdu - polská black a death metalová scéna je jednou z nejsilnějších na světě. Jsem hrdý na to, jak neuvěřitelně se naše scéna vyvíjí. Co se týče koncertů, festivalů a propagace této hudby, myslím, že je to opravdu dobré. Když něco hledáte, snadno to najdete. Máme několik dobrých vydavatelství a slušnou distribuci. Myslím, že to není vůbec špatné. Ale vždycky to může být lepší.

Děkuji moc za rozhovor a přeji nejen novému albu skvělou prodejnost. Přeji vám vše dobré i v osobních životech. Ať vás provází síla! TEMPLE OF DECAY!

Děkuji Jakube a také ti přeji vše nejlepší. Na zdraví!


pátek 22. listopadu 2024

Recenze/review - DIABLATION - Irrévérence (2024)


DIABLATION - Irrévérence
CD 2024, Osmose Productions

for english please scroll down

Čím jsem starší, tím raději navštěvuji opuštěné chrámy i stará pohřebiště. Představuji si životy lidí, kteří zde kdysi žili. Jejich bolest, utrpení, strach i nenávist. Jakoby se mnou rozmlouvali, stáli stále ve stínu a nechali mě prožívat veškerou temnotu i chlad, kterých je schopen pouze náš druh. K francouzským DIABLATION jsem se dostal letos poprvé. Kapela má na svém kontě již dvě dlouhohrající alba, která, pokud máte rádi symfonický black metal, určitě nevynechejte.

Novinka je smutně melancholickým příběhem, je ozvěnou ztracených duší, je zdánlivě klidně plynoucí řekou, která ukrývá uvnitř děsivá svědectví. Album mě zaujalo nebývale šedými a pod povrchem žhnoucími náladami, které poletují u reproduktorů jako můry kolem pohasínající svíčky. Nastal čas na spočinutí. Zastavte své kroky i čas a sledujte krvavý déšť, který padá z černých mraků. Je to hodně povedená nahrávka. 


Jednotlivé melodie jsou velmi návykové, mají zřetelnou nosnou konstrukci, na které jsou budovány další, vzdušné a mrazivé nadstavby. Novinka "Irrévérence" se navíc opravdu velmi dobře poslouchá, "sama leze do hlavy" a zároveň po ní zůstává v mé mysli hluboká stopa. Zrovna je venku mlha a teplota se potácí kolem mrazu. Beru si na uši sluchátka, oblékám se teple, ale tak, aby měla zima přístup k mým kostem i srdci. Až totiž usednu do dřevěné lavice a kolem mě budou modlící se zástupy, budu odříkávat zcela jinou mantru. DIABLATION jsou jako našeptávači, jako démoni ze záhrobí, kteří ke mě přicházejí pokaždé, když je mi těžko. Přiznám se vám ještě k jedné zcela zásadní věci. Tenhle styl příliš neposlouchám, připadá mi v mnohém provedení až moc pompézní a nezáživný. Francouzští tmáři jej ale hrají způsobem, který mě baví. Líbí se mi i zvláštní neklid, který se prolíná a proplétá celou deskou jako klubko hadů. Textově nám potom kapela představuje příběh o budoucnosti nově zvoleného lidu, který přežil apokalypsu, která nás v brzké době čeká. Stačí se rozhlédnout kolem sebe. Zmínit musím i formální věci, jako zvuk a obal, které považuji taktéž ze povedené. Pokud bych měl někomu nahrávku doporučit, tak především těm, kteří mají pestrou a divokou fantazii, všem, kteří rádi přemýšlejí a nechávají se unášet nihilismem. Existuje svět za oponou, do kterého bývá dobré občas nahlédnout. Oprostit se od přízemnosti a stereotypu všedních dní. Jsem moc rád, že mi to DIABLATION umožnili. Patří jim za to velký dík. Čím jsem starší, tím raději navštěvuji opuštěné chrámy i stará pohřebiště. Představuji si životy lidí, kteří zde kdysi žili. Jejich bolest, utrpení, strach i nenávist. Jakoby se mnou rozmlouvali, stáli stále ve stínu a nechali mě prožívat veškerou temnotu i chlad, kterých je schopen pouze náš druh. Chladný a temný symfonický black metal, který vám ukáže cestu do hlubin čirého zoufalství! 


Asphyx says:

The older I get, the more I like to visit abandoned temples and old burial grounds. I imagine the lives of the people who once lived there. Their pain, suffering, fear and hatred. It's as if they were talking to me, always standing in the shadows, letting me experience all the darkness and coldness that only our species is capable of. I got to French DIABLATION for the first time this year. The band has already released two full-length albums, which, if you like symphonic black metal, are not to be missed.

The new album is a sadly melancholic story, an echo of lost souls, a seemingly calmly flowing river that hides terrifying testimonies inside. The album captivated me with its unusually grey and glowing moods beneath the surface, flitting around the speakers like moths around a dying candle. It's time to rest. Halt your steps and time and watch the blood rain fall from the black clouds. It's a very good recording. 


The individual melodies are highly addictive, with a distinct supporting structure on which other, airy and chilling superstructures are built. Moreover, the new song "Irrévérence" is really very easy to listen to, it "crawls into your head" and at the same time it leaves a deep trace in my mind. It's foggy outside right now and the temperature is hovering around freezing. I take my headphones to my ears, dress warmly, but in such a way that the cold has access to my bones and heart. For when I sit down in the wooden pew and the praying crowds are around me, I will be reciting a very different mantra. DIABLATION are like whisperers, like demons from beyond the grave, who come to me whenever I'm feeling heavy. I'll confess to you one more crucial thing. I don't listen to this style much, I find it too pompous and uninteresting in many performances. But the French darkies play it in a way that I enjoy. I also like the strange restlessness that weaves in and out of the whole record like a ball of snakes. Lyrically, the band then presents us with a story about the future of a newly elected people who have survived the apocalypse that is soon to come. Just look around you. I must also mention the formal things, such as the sound and the cover, which I also consider good. If I should recommend the record to anyone, it should be especially to those who have a colourful and wild imagination, to all those who like to think and let themselves be carried away by nihilism. There is a world behind the curtain, which is good to look into sometimes. To get away from the mundanity and stereotype of everyday life. I am very glad that DIABLATION made it possible. Thanks a lot for that. The older I get, the more I like to visit abandoned temples and old burial grounds. I imagine the lives of the people who once lived there. Their pain, suffering, fear and hatred. It's as if they were talking to me, always standing in the shadows, letting me experience all the darkness and coldness that only our species is capable of. Cold and dark symphonic black metal that will show you the way to the depths of pure despair! 


Tracklisting:
1. 144000 (1:23)
2. Eternel (6:38)
3. Purification (8:46)
4. Par La Haine (5:24)
5. Chrysanthèmes Au Nouveau Monde (7:43)
6. Ad Universum (5:49)
7. Le Dernier Roi (6:26)



KNIŽNÍ TIPY - Sedm metrů čtverečních - Jussi Adler-Olsen (2024)


Sedm metrů čtverečních - Jussi Adler-Olsen
2024, OneHotBook

Pokaždé, když jdu brzy ráno do práce, tak se musím proplést mezi starými továrními budovami. Je to strašidelné, obzvláště teď, když je pořád mlha. Mrznou mi ruce a zalezu si do své kanceláře. Připadám si tak trošku jako můj oblíbený Carl Mørck, vyšetřovatel kodaňského oddělení Q. Jak už asi všichni víte a určitě jste viděli i filmy, jedná se o policistu, co má na starosti nevyřešené případy. Tentokrát je na Carlovu hlavu vypsána odměna a ve vězení mu jdou po krku. Mám rád i jeho kolegy, Rose, Aasada i Gordona, kteří se mu snaží pomoc. Mám za sebou několik kapitol, knihu jsem koupil ihned v den vydání a v práci si sedl během oběda bokem a rozbalil si ji. Je v tom jakýsi tajemný rituál, alespoň tak to vnímám já. Navíc, tenhle případ je desátý a závěrečný a já už teď vím, že se mi bude jednou stýskat. Naposledy jsem od autora četl (mimo Chloridu sodného) Marca, který se mi líbil, ale film u mě propadl.

Navíc, znáte to, Kodaň, severská nátura, ta atmosféra je nezaměnitelná a to mluvím i o autorově rukopisu. Bavilo mě se pokaždé začíst, dát si takhle k večeru pár kapitol a pak zase velmi brzy ráno vstát a nechat fantazii, aby pracovala za mě. Manželka byla toho času v nemocnici a vedle v pokoji se hádaly děti. Řešily prkotiny a dávají si tak najevo, že se mají rády. Nevnímal jsem je. Četl jsem si. Dlouho do noci a potom se šel podívat z okna na auto, které tam stálo v mlze a ve tmě. Usínal jsem jako do vody hozený a pokaždé se mi tenhle příběh promítl i do snů. Nemívám noční můry, spíše rozvíjím jednotlivé myšlenky, představuji si jednotlivé postavy. Četl jsem pomalu, povinností mám teď nad hlavu, ale každý den jsem pár kapitol zhltnul. Jsou to pro mě vždycky takové ty chvíle pohody, na které se hrozně těším. Je to odměna za další den.

Víte co je nejhorší? Když se lidé, kterým jste věřili a se kterými jste se rádi setkávali a mysleli jste si o nich, že jdou hodní a dobří, změní v bestie. Ta zrada, ta bolest bývá hrozná. Jak jde čas, tak jsem jich pár ve svém životě také potkal. Nejhorší je vždy to překvapení, ten šok. Podobně to má i Carl ve svém životě. Hodní lidé se změní v padouchy a oběti jsou nakonec ti nejsilnější. Tohle je pocit, kterým na mě knížka zapůsobila asi nejvíce. Jak člověk stárne, tak si čím dál tím víc váží těch opravdových přátel, i rodiny. Když se totiž stane něco zlého nebo nepředvídatelného, tak nakonec vždy zůstanou jenom ti silní. Pamatujte na to. Já jsem kupříkladu z některých postav příběhu hodně překvapený. Ale o tom dobré knihy bývají. Musí udržet vaší pozornost a tohle mistr Olsen umí na výbornou. Myslím si, že pokud má být opravdu tenhle díl poslední ze série, obstál se ctí. Rozhodně bude patřit k mým velmi oblíbeným. 

Každý jsme obětí všedních stereotypů. Vstáváme mnohdy jako roboti, potácíme se v kruhu. Já třeba potřebuji jednou za čas vyrazit ven, do lesa, do přírody. Jak je člověk zavřený pořád v kanceláři a kouká do počítače, tak potřebuje zelené. Čerstvý vzduch. Přicházím potom vždy s hlavou vyčištěnou, s klidnou myslí a dávám si další dávku knih s ještě větší chutí. Sedm metrů čtverečních ale není jenom obyčejnou detektivkou, i když skvěle napsanou, v řadě. Naopak, cítím z ní ještě něco navíc, něco, co se velmi těžko definuje. Má pro mě přesah. A ano, v příběhu je opravdu hodně postav, dějinných linek, drog, mafie. Kritiky chápu, ale sám se mezi ně neřadím. Mě se četla knížka velmi dobře. Je sice trošku komplikovanější a v některých momentech lehce přitažená za vlasy, ale napínavá rozhodně je. 

Netušil jsem, kolik lidí dneska ještě čte. U nás v rodině se s tím tak nějak počítalo automaticky. Klasiky znal každý a jako mladý jsem byl děsný rebel, že jsem četl sci-fi. Pro všechny to byla pokleslá literatura a paní učitelka na střední, když mě jednou nachytala s Asimovem pod lavicí, tak mě pěkně vyčinila. Myslela jsem si, že čteš jen kvalitní literaturu, řekla mi opovržlivě. Jenže, co je to vlastně kvalitní kniha? Ta která mě baví a je napínavá? Já myslím, že ano. Včera mi bylo padesát a tak nějak jsem ve věku, kdy si už čtu, jen co chci. Jsem rád, že se vám moje tipy líbí. Ani nevíte, jak si toho vážím. Pokud máte tenhle styl rádi, rozhodně na Sedm metrů čtverečních nezapomeňte. Rozhodně stojí zato. Opatrujte se a přeji vám jen vše dobré. Děkuji za pozornost.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Korupce, drogy, snad i vražda? Takového konce se zatčený komisař Carl Mørck jistě nenadál… Na tyhle vánoční svátky proslulý vyšetřovatel ze zvláštního oddělení Q kodaňské policie rozhodně nezapomene. Místo aby si užíval zasloužené volno s Monou a dcerkou poté, co s týmem rozlouskl další zapeklitý případ, je z domova odveden v poutech a obviněn hned z několika závažných zločinů. Dlouholetí kolegové ze sboru včetně šéfa oddělení vražd se k němu náhle neznají, a tak se může spolehnout jedině na své nejbližší. Času ovšem nemají nazbyt – každý den strávený za mřížemi s sebou nese riziko, že známého kriminalistu napadne některý z vězňů, zvlášť když na jeho hlavu byla v podsvětí vypsána nehorázně velká odměna. Kdo na něj nastražil tuhle smrtící past? Dokážou Rose, Asad a Gordon svého přítele zachránit? A jakou roli v celé záležitosti hraje starý případ série mordů spáchaných nastřelovací pistolí na hřebíky, při jehož vyšetřování zemřel Carlův bývalý parťák Anker a další jejich spolupracovník skončil na invalidním vozíku?

Dlouho očekávané finále dánské kriminální série o případech oddělení Q, která zahrnuje deset románů a dočkala se už pěti filmových adaptací.


---------------------------------------------------------------------------------------------------

čtvrtek 21. listopadu 2024

Recenze/review - REPUKED - Club Squirting Blood (2024)


REPUKED - Club Squirting Blood
CD 2024, Soulseller Records

for english please scroll down

Další ráno, co se probudím a nevím, jestli jsem mrtvý nebo ne. Šílená kocovina, vnitřnosti v jednom ohni a mozek chce vyskočit z hlavy ven. Skládám dohromady střípky včerejšího dne. Odpoledne jsem potkal kamaráda, zašli jsme na pár piv. Nějak se to zvrtlo a skončili jsme na hřbitově. Pozvali nás na hostinu a my netušili, jestli jsou ještě živí. Podávalo se syrové maso, které vonělo sladce. Zapíjeli jsme to zkaženou krví. Tančili jsme za zvuků nové desky švédských REPUKED, to si pamatuji přesně. Říkal jsem si, že si ji musím pustit znovu.

Švédské zombie se vracejí po čtyřech letech. Jedna z mých velmi oblíbených kapel nahrála další opravdu dobré album. To vám potvrdím já, i všichni, co stále pevně věří v severský death metal, punk i crust. Zapínám znovu play, dávám si svoje první ranní (polední) pivo a volám kamarádovi. Kde jsme to jenom včera skončili? Hej kámo, mám pro tebe jednu skvělou desku. A i panáka něčeho ostrého, samozřejmě. 


Zvuk mě řeže jako čerstvě nabroušený skalpel (Nico Elgstrand - mixing). Obal ve mě evokuje motivy z videokazet z osmdesátých let minulého století (Necromaniac). Jsou to ale hlavně morbidní a perverzní death metalové nápady, volně inspirované kapelami jako AUTOPSY, PUNGENT STENCH, ABSCESS, REPUGNANT, IMPETIGO, které mě doslova přikovaly k reproduktorům. Novinka je plná zajímavých motivů, neotřelých nápadů a takového toho metalového šílenství, které mám u téhle kapely tolik rád. Hej brácho, věřím jim každý riff, každou melodii, každý úder bicích. Jedná se o poctivý materiál z těch nejhnusnějších piteven, z márnic. Je ukovaný z té nejkvalitnější švédské oceli, je zahrán od srdce, opravdově, uvěřitelně. Když si to vezmu kolem a kolem, tak REPUKED sice nepřinášejí nic nového, ale hrají tak, že jim to žeru jako shnilou návnadu. Osobně potřebuji podobné smečky, na které je spolehnutí, k tomu, abych přežil v dnešním divném světě. Raději se vždy zavřu do márnice, než abych sledoval večerní zprávy. Přidávám postupně hlasitost a odpadává mi maso od kostí. Možná jsem starý pes, ale tahle hudba je i můj život. Těším se každý den, až vypadnu z práce, ukážu fuck off všem těm lžím a přetvářce, dám si pár piv a pustím si pořádně nahlas "Club Squirting Blood". Tady je totiž ještě vše syrové, reálné. Zapínám znovu play a ocitám se v jednom starém hororovém filmu. Potom se už jenom probudím a nevím, jestli jsem mrtvý nebo ne. Šílená kocovina, vnitřnosti v jednom ohni a mozek chce vyskočit z hlavy ven. Skládám dohromady střípky včerejšího dne. Odpoledne jsem potkal kamaráda, zašli jsme na pár piv. Nějak se to zvrtlo a skončili jsme na hřbitově. Pozvali nás na hostinu a my netušili, jestli jsou ještě živí. Hnisavá, morbidní a perversní old school death metalová hostina! Podáváno je shnilé maso, zkažená krev a hudba, která vám poláme všechny kosti v těle! 


Asphyx says:

Another morning I wake up and I don't know if I'm dead or not. Crazy hangover, my insides are on fire and my brain wants to jump out of my head. I'm piecing together the pieces of yesterday. I met a friend this afternoon, we went out for a few beers. Things went wrong and we ended up in a cemetery. They invited us to a feast and we had no idea if they were still alive. They served raw meat that smelled sweet. We washed it down with spoiled blood. We danced to the new Swedish REPUKED record, I remember exactly. I thought, I'll have to listen to it again.

Swedish zombies are back after four years. One of my very favorite bands has recorded another really good album. I, and everyone who still firmly believes in Nordic death metal, punk and crust, will confirm that. I turn the play back on, have my first beer of the morning (noon) and call my friend. Where were we just yesterday? Hey buddy, I got a great record for you. And a shot of something spicy, of course.


The sound cuts me like a freshly sharpened scalpel (Nico Elgstrand - mixing). The cover evokes in me motifs from video tapes from the 1980s (Necromaniac). But it's mainly morbid and perverse death metal ideas, loosely inspired by bands like AUTOPSY, PUNGENT STENCH, ABSCESS, REPUGNANT, IMPETIGO, that literally had me glued to the speakers. The new album is full of interesting themes, fresh ideas and that metal madness that I love so much about this band. Hey bro, I trust them with every riff, every melody, every drum beat. This is honest stuff from the most disgusting morgues, from the morgues. It's forged from the finest Swedish steel, it's played from the heart, real, believable. All things considered, REPUKED may not bring anything new to the table, but they play in a way that makes me eat it up like rotten bait. Personally, I need a pack like that, that I can rely on, to survive in today's weird world. I'd always rather lock myself in the morgue than watch the evening news. I turn up the volume gradually and the flesh falls off my bones. I may be an old dog, but this music is my life. I look forward every day to getting off work, showing the fuck off to all the lies and pretense, having a few beers and turning up the volume on "Club Squirting Blood". Because here, everything is still raw, real. I put it back on and I find myself in an old horror movie. Then I just wake up and I don't know if I'm dead or not. Crazy hangover, my insides on fire and my brain wants to jump out of my head. I'm piecing together the pieces of yesterday. I met a friend this afternoon, we went out for a few beers. Things went wrong and we ended up in a cemetery. They invited us to a feast and we had no idea if they were still alive. A festering, morbid and perverse old school death metal feast! Rotten flesh, corrupted blood and music that will break every bone in your body!



about REPUKED on DEADLY STORM ZINE:








TRACKLIST
01. Stiff Dick in a Stiff
02. Parasitic Flesh
03. Dark Purge Fluid
04. Dead Existence for Humiliation
05. Crotch Rot
06. The Slobbering
07. Rebel of Vomit
08. Club Squirting Blood
09. Loose Limbs
10. Into the Anal Abyss
11. Stench Inhaler

LINE-UP
Rob the Slob - Bass, Vocals
Nicke Piss - Guitars, Vocals
Richard Rimjob - Guitars (lead), Vocals
Mad Masx - Drums



Recenze/review - DECREPID - Lust for Death (2024)


DECREPID - Lust for Death
EP 2024, Cult Never Dies

for english please scroll down

Prach prokletých, smíchaný s krví démonů. Když jsem se poprvé napil, cítil jsem, jak mi tenhle jed proniká pomalu do žil. Stejně jako nové EP "Lust for Death" londýnských tmářů DECREPID. Kapely, která je pro mě přesnou definicí toho, co mám na záhrobním death metalu tolik rád. Riffy jsou ostré, vokál nasáklý chorobami a rytmus bicích mi láme kosti v těle. Skladby v sobě mají navíc takový ten hnisavý smrad, který máme my, staří hrobníci tolik rádi.

Kapelu není nutné našim čtenářům představovat. Odkazy na recenzi, rozhovor i report z koncertu naleznete dole pod dnešní recenzí. Pojďme ale k novince, která je takovým hnilobným pokračováním věcí minulých. Kapela opět dokazuje, že je ve skvělé formě. Koneckonců, posuďte sami. 


Jako bych seděl ve starých katakombách a rovnal na hromadu kosti prokletých. Pokaždé, když mi přivezou nový náklad, pokaždé, když se setkám s podobnou hudbou, nemůžu zůstat v klidu. Mám death metal už dávno zakódovaný v genech a stále vyhledávám podobné morbidní kousky, jako je nové EP a rvu si je do hlavy pod tlakem. Beru do rukou kladivo a mezi jednotlivými skladbami se ozývá zlověstné praskání. Lebky se smějí do ticha a novinka "Lust for Death" pokaždé přiláká i krvavé stíny. Brána do pekla byla znovu otevřena a hroby jsou exhumovány. Pro mě je to jasný důkaz toho, že se tahle nahrávka povedla. Není to jenom prašivý zvuk (Danny Price - mastering, mixing, producer) a povedený obal (Jenglot Hitam), ale hlavně chladně temné a řezající nápady, které vás pohřbí zaživa. Zkrátka a dobře, pokud jste fanoušci třeba takových INCANTATION, IMMOLATION, MONSTROSITY, BOLT THROWER, DISMEMBER, SUFFOCATION, nelze jinak, než vám novinku doporučit. S mým názorem souhlasí i všichni nemrtví, kteří se během poslechu pokaždé potácejí kolem. Odpadává jim maso od kostí a užívají si všechny ty krásně pochmurné motivy. DECREPID jsou jako buldozer, který odkrývá hromadný hrob. Prach prokletých, smíchaný s krví démonů. Když jsem se poprvé napil, cítil jsem, jak mi tenhle jed proniká pomalu do žil. Způsobil mi zástavu srdce a začal jsem hnít zevnitř. Troufám si tvrdit, že pro opravdové fanoušky smrti je tohle album doslova povinností. To vám klidně podepíšu vlastní krví. Hnilobou nasáklý, mokvající, prašivý death metal, který smrdí jako rozkládající se mršina! Tma a chlad se potkávají se zlobou!


Asphyx says:

The dust of the damned, mixed with the blood of demons. When I first drank, I felt this poison slowly seep into my veins. Just like the new EP "Lust for Death" by London darkies DECREPID. A band that for me is the exact definition of what I love so much about death metal. The riffs are sharp, the vocals are soaked with disease and the drum beat breaks the bones in my body. The songs also have that putrid stench that we old grave diggers love so much.

The band needs no introduction to our readers. Links to the review, interview and concert report can be found below today's review. But let's get to the new stuff, which is such a rotten continuation of things past. The band proves once again that they are in great shape. After all, judge for yourself.


It's like sitting in the old catacombs, straightening the bones of the damned in a pile. Every time they bring me a new load, every time I encounter music like this, I can't stay still. Death metal has been encoded in my genes for a long time, and I still seek out morbid cuts like the new EP and rip into my head under pressure. I pick up the hammer and there is an ominous crackle between each track. The skulls laugh into silence and the new track "Lust for Death" draws blood shadows every time. The gates to hell have been reopened and the graves are being exhumed. For me, it's clear proof that this record is a success. It's not just the dusty sound (Danny Price - mastering, mixing, producer) and the hilarious cover art (Jenglot Hitam), it's the cold dark and cutting ideas that will bury you alive. In short, if you're a fan of the likes of INCANTATION, IMMOLATION, MONSTROSITY, BOLT THROWER, DISMEMBER, SUFFOCATION, we can't but recommend this new release. All the undead who stumble around every time while listening to it agree with my opinion. They're dropping the flesh from their bones and enjoying all the beautifully sombre themes. DECREPID are like a bulldozer uncovering a mass grave. The dust of the damned mixed with the blood of demons. When I took my first sip, I could feel this poison slowly seeping into my veins. It caused my heart to stop and I began to rot from the inside. I dare say that for true death fans, this album is literally a must. I'll sign it with my own blood. Rotting, oozing, mangy death metal that smells like decomposing carrion! Darkness and coldness meet anger!


about DECREPID on DEADLY STORM ZINE:






tracklist:
01. Vortex Of Chaos 
02. Lamia 
03. Ceremonies Of The Tomb 
04. Vile Psychosis


středa 20. listopadu 2024

Recenze/review - DEFEATED SANITY - Chronicles of Lunacy (2024)


DEFEATED SANITY - Chronicles of Lunacy
CD 2024, Season of Mist

for english please scroll down

Sedím ve starém archívu, několik metrů v podzemí. Nad hlavou mi blikají žárovky a na starých spisech se dávno usadil prach. Čtu si i o šílencích, kteří kdysi dávno vraždili, o jejich léčbě, o elektrošocích, o trepanaci lebky. Prohlížím si fotografie a snažím se pochopit, kde se v lidech bere zlo. Jak se to vlastně stane, že některé z nás pohltí temnota? Poslouchám u toho nové album maniaků DEFEATED SANITY a moje fantazie je zbarvená do odstínů černé a krvavé barvy.

Technický brutální death metal je velmi těžká disciplína. Předpokládá se v něm, že všichni muzikanti umějí perfektně hrát, hodně důležitý je i zvuk (Colin Marston - mixing, mastering, recording, producer), aby vynikly jednotlivé nuance. Mnohdy se stává, že ego převáží nad dobrou skladbou. DEFEATED SANITY jsou pro mě jasnou definicí toho, co mám na tomhle stylu rád. Rádi objevují nová zákoutí a dimenze, ale stále si zachovávají schopnost mě totálně zničit, smést z povrchu zemského. Novinka můj názor jenom potvrzuje. 


Každá skladba má jasný a zřetelný motiv. Řeže se tu opravdu jenom ostrou stranou nože. Dostanete jak klasické, nadále rozvíjené brutální postupy, tak i spoustu různých progresivních  i jazzových odboček. Novinka je velmi pestrým albem, které je nutné poslouchat v klidu, musíte jej nechat uzrát. DEFEATED SANITY mají navíc tu skvělou schopnost do mě zaseknout svůj dráp a už mě nepustit. Nenudím se ani chvilku a i po dlouhé době, kdy stále objevuji nové pasáže a momenty, se rád k nahrávce vracím. Skvělé muzikantské výkony (ty bicí jsou fakt úžasné) se zde potkávají s takovým tím nadhledem a schopností napsat velmi dobré skladby. I přesto, že se jedná samozřejmě o náročnou a mnohdy nepřístupnou záležitost, se nová deska velmi dobře poslouchá. Nebál bych se napsat, že je svým způsobem zajímavá i pro fanoušky, kteří zrovna tenhle styl příliš nemusí. Songy v sobě mají navíc takový ten neklid, heavy efekt, který se velmi těžko popisuje a definuje, ale je nutný k tomu, abych se rád k "Chronicles of Lunacy" vracel. Líbí se mi i obal (Jon Zig) a hlavně jakási zvířeckost, živočišnost, neurvalost, která se celým albem prolíná. Pánové jsou zkrátka ve skvělé formě a letošním počinem vás, jak je jejich dobrým zvykem, opět roztrhají na kusy. Kapela se postupně vyvíjí, nadále brousí k dokonalosti svůj výraz. Pokud máte tenhle styl rádi, neváhejte ani chvilku. Pokud ne, tak stejně ochutnejte, protože zde jde o extrémní muziku, kterou musí ocenit každý, kdo má jenom trošku morbidní fantazii. Sedím ve starém archívu, několik metrů v podzemí. Nad hlavou mi blikají žárovky a na starých spisech se dávno usadil prach. Čtu si i o šílencích, kteří kdysi dávno vraždili, o jejich léčbě, o elektrošocích, o trepanaci lebky. Prohlížím si fotografie a snažím se pochopit, kde se v lidech bere zlo. Jak se to vlastně stane, že některé z nás pohltí temnota? Masivní, divoký, progresivní, brutálně technický útok na vaše podvědomí! Šílenství, ukryté v brutálním death metalu! 


Asphyx says:

I'm sitting in an old archive, a few meters underground. Light bulbs flicker above my head and dust has long since settled on the old files. I also read about madmen who murdered long ago, about their treatment, about electric shocks, about skull trepanation. I look at photographs and try to understand where evil comes from in people. How does it happen that some of us are consumed by darkness? I'm listening to the new album by maniacs DEFEATED SANITY and my imagination is colored in shades of black and blood.

Technical brutal death metal is a very difficult discipline. It assumes that all the musicians can play perfectly, and the sound (Colin Marston - mixing, mastering, recording, producer) is very important to make the nuances stand out. Often it happens that ego overrides a good song. DEFEATED SANITY are for me a clear definition of what I like about this style. They like to explore new corners and dimensions, but still retain the ability to totally destroy me, to blow me off the face of the earth. The novelty only confirms my opinion.


Each song has a clear and distinct theme. You really only cut with the sharp side of the knife. You get both the classic, still developed brutal procedures, as well as a lot of different progressive and jazz branches. The new album is a very varied album that you have to listen to in peace, you have to let it mature. DEFEATED SANITY also have the great ability to sink their claw into me and never let go. I'm not bored for a moment and even after a long time, when I'm still discovering new passages and moments, I like to come back to the record. Great musicianship (those drums are really amazing) meets such insight and ability to write very good songs. Even though this is obviously a challenging and often inaccessible affair, the new record is very easy to listen to. I wouldn't be afraid to write that it is in a way interesting even for fans who are not too fond of this style. Moreover, the songs have that restless, heavy effect that is very hard to describe and define, but it is necessary to keep me coming back to "Chronicles of Lunacy". I also like the cover art (Jon Zig) and especially the kind of animalistic, animalistic, uncouthness that runs through the whole album. The gentlemen are simply in great shape and this year's release will, as is their good habit, tear you to pieces again. The band is gradually evolving, continuing to hone their expression to perfection. If you like this style, don't hesitate a moment. If not, give it a taste anyway, because this is extreme music that must be appreciated by anyone with even a slightly morbid imagination. I'm sitting in an old archive, a few meters underground. Light bulbs flicker above my head and dust has long since settled on the old files. I also read about madmen who murdered long ago, about their treatment, about electric shocks, about skull trepanation. I look at photographs and try to understand where evil comes from in people. How does it happen that some of us are consumed by darkness? A massive, savage, progressive, brutally technical assault on your subconscious! Madness hidden in brutal death metal!



about DEFEATED SANITY on DEADLY STORM ZINE:





Tracklist:
1. Amputationsdrang (2:30)
2. The Odour Of Sanctity (3:36)
3. Accelerating The Rot (3:22)
4. Temporal Disintegration (5:52)
5. Extrinsically Enraged (4:09)
6. A Patriarchy Perverse (4:16)
7. Condemned to Vascular Famine (6:00)
8. Heredity Violated (3:48)

Lineup:
Josh Welshman - Vocals
Vaughn Stoffey - Guitars
Jacob Schmidt - Bass
Lille Gruber - Drums



TWITTER