DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

středa 13. listopadu 2024

Rozhovor - DECAYED EXISTENCE - Starý, plesnivý death metal, morbidní noční můra, která se stala krutou realitou!


Rozhovor s death metalovou skupinou z Kalifornie - DECAYED EXISTENCE.

Odpovídali Harry Rocco (bicí, zpěv) a Jeffrey Ke (kytara), děkujeme!

Recenze/review - DECAYED EXISTENCE - The Beginning Of Sorrows (2024):

Ave DECAYED EXISTENCE! Zdravím do Kalifornie. Doufám, že se vám daří dobře. Zrovna si opět pouštím vaši letošní novinku „The Beginning Of Sorrows“ a říkám si, jak je skvělé, že i po tolika letech na scéně dokážete složit takhle svěží a zajímavý materiál. Jak nová deska vznikala a s jakými pocity jste šli do studia?

Harry Rocco - Na novém albu se podíleli dva moji oblíbení autoři Jeffrey Ke a Jason Davis. Dali jsme dohromady pár nápadů, byla to skvělá spolupráce a do studia s Andrewem Giordanengem jsme šli s pocitem jistoty.

Jeffrey Ke - Měl jsem pocit, že jsme do nahrávání tohoto alba šli s velkou jistotou. Skladby byly solidní a myslím, že jsme do toho šli s několika jedinečnými písněmi.


Mám to asi jako každý fanoušek nastavené tak, že si album nejdříve několikrát poslechnu a pak se k němu buď vracím nebo ne. Letos to s vámi bylo trošku komplikovanější. Připadá mi, že má deska více vrstev a že některé vyniknou až po delší době. Hodně tomu přispívá zvuk. Na mě působí „The Beginning Of Sorrows“ jako temná deska. Kde jste album nahrávali a kdo je podepsán pod masteringem? Jak vnímáš posun ve zvuku ty?

Harry Rocco - Ano, je to poněkud temná deska, ale rozhodně se nacházíme v temné době a máme o čem psát. Nahrávali jsme živé věci jen u mě v garáži v jam roomu a házeli si nápady. Kvůli pěti písničkám jsme jeli za Andrewem nahoru do Yreky a dali tam těch pět písniček, které se mi líbí nejvíc, a on odvedl velmi dobrou práci! Posun zvuku, víte, že to všechno zní jako Decayed. Decayed má různá období, prošli jsme mnoha přehrávači a musím říct, že prvních pět zní moderněji. Poslední tři písně, které vznikly naživo v jam roomu, jsou spíš ze staré školy Decayed z devadesátých let, a proto se do nich hodil Jason Davis, který byl jedním z původních členů. Říkal jsem si, že by bylo fajn, kdyby napsal pár písniček.

U svých oblíbených kapel si kupuji rovnou CD i tričko. „The Beginning Of Sorrows“ zdobí klasický obal. Jsou na něm nemrtví, kteří se vznášejí kolem starého kostela. To je odkaz na nějaký hororový film? Jak cover vznikal a jak souvisí s hudbou jako takovou? Kdo je jeho autorem a jak jste se dali dohromady? Za sebe musím říct, že ve mně vzbuzuje neklid, je zajímavý.

Harry Rocco - No, jestli sis všiml, tak na obálce „Eulogy“ je mrtvola před kostelem a stejně jako na obálce nové desky The Beginning of Sorrows je to stejné. Víte, spousta drobných textů, které píšu, vychází z toho, že jsem protestantský křesťan. Ve skutečnosti do kostela moc nechodím, věřím, že jsme dva nebo více shromážděni v jeho jménu, které je církví. Myslím, že se svět církev a náboženství banalizuje, zatímco já bych raději kázal z hlediska vztahů prostřednictvím hudby. Nejsou tam žádné odkazy na nějaké horory a obal dělal Blast Art, ale jo, týká se to hudby, protože se snažíme psát mimo rozdělení nebo denominaci, prostě píšeme z Bible a z našich životních zkušeností.


Proveď nás prosím texty na nové desce? Kdo je jejich autorem a jak vznikaly? Zajímala by mě také, kde jsi pro ně bral inspiraci.

Harry Rocco - Většina písní jako „Mind Wars“ je o boji, kterým jako země procházíme. Čemu věřit, co je pravda... kde je spousta ověřování faktů, kde se pravda ztrácí v moři obsahu. Můžete si najít, cokoli si myslíte, že je pravda, což je pro mě velmi děsivé. Já jsem Harry Rocco autor textů, a protože jsem bubeník, je pro mě mnohem snazší umístit texty, co se týče načasování. Většinu textů čerpám ze životních zkušeností a z Bible, protože Bible mě v životě dostala přes spoustu věcí. Měl jsem být stokrát mrtvý, ale jsem tady a ve svých padesáti letech hraju hudbu a dělám to, co dělám, takže je to určitá zásluha a především. Děkuji Ježíši a doufám, že vidíte poselství skrze víru skrze milost tam jdu já ne nějaké vyznání nebo něco, co rozděluje, ale skrze víru.

Mně se na vás líbí, že i po těch všech letech pořád cítím z vaší hudby nadšení, takovéto těžko popsatelné chvění. Váš death metal má v sobě starou patinu, ale i energii a sílu. Jakým způsobem skládáte nový materiál? Jakým procesem musí projít skladba, než je považována za finální?

Harry Rocco - No, všechno, co napíšeme, nahráváme na Tascam, a když se to na Tascamu trefí, napíšu text a víš, že to má tak trochu vlastní hlavu. To ti nemůžu říct, opravdu neexistuje žádný proces, když to cítím a inspiruje mě to, tak text přijde rychle, tak to děláme.

Jeffrey Ke - Musím říct, že z mé strany texty nedělám a upřímně řečeno se v tom nepovažuji za tak dobrého. Haha!. Ale mnohem víc dělám riffy a nápady na beaty. Písně „Beheading the Colossus“ a „Escape the Dead“ jsem napsal sám s velkou pomocí Harryho Rocca, který dělal texty. Takže můj postup je takový, že si prostě v hlavě vymyslím beat, může být náhodný, a pak si ho nahraju na počítači pomocí bicího automatu jako výplň a spíš nápad, co mám na mysli. Pak z toho vycházím, až nakonec dostanu základ pro celou písničku, a tu pak předložím kapele. Rozhodneme se „ano, chceme se to naučit“ nebo „ne, prostě se nám to nelíbí“, ale pokud se všichni shodneme, že se nám to líbí, pak na tom společně postavíme a vyměníme údery do bicích, pokud má Harry na mysli něco lepšího, a to samé náš rytmický kytarista Kyle Blasiger a baskytarista Ryan Brown. Na začátku, když jsem se ke kapele přidal, když mi bylo sedmnáct, jsem měl mnohem víc volného času, takže jsme se s Harrym mohli hodně scházet a jen psát a psát, teď je mi tak jednatřicet, pracuju na plný úvazek a mám v životě mnohem víc povinností, a tak nemám tolik času, kolik bych chtěl, na to, co jsme dělali dřív, ale snažím se to kompenzovat tím, že dělám hudbu bokem a prezentuju ji kapele.


Jediným původním členem kapely je bubeník a zpěvák Harry Rocco. Ostatní se přidávali postupně. Je těžké najít v Kalifornii podobně smýšlející muzikanty? DECAYED EXISTENCE tako několikrát přerušili svoji činnost. Proč vlastně? Jak jste se dali se současnou sestavou dohromady?

Harry Rocco - Ano, v této oblasti je určitě těžké najít podobně smýšlející hudebníky, někteří z nich možná ani nejsou podobně smýšlející, jen chtějí hrát hudbu, takže se tu a tam zapojí do nějakého projektu, ale nechtějí být věrní, protože nesouhlasí s křesťanstvím. Doufejme, že se o ně něco z toho otřelo, když byli s námi, to je moje naděje. Současná sestava je taková, že jsem se prostě podíval do minulosti a snažil se vytáhnout kluky, se kterými mě bavilo psát, Jeffrey Ke je jeden z nejlepších, Jason Davis je těsně druhý, takže jsem chtěl prostě vzít tyhle kluky a s mým psaním a hodit to dohromady a uvidíme, co se stane, a byl jsem velmi spokojený s tím, jak to dopadlo. Mám autistického syna a musím si vzít čas na jeho rozvoj, protože je těžký autista a zabere to spoustu času, ale když se všechno urovná, většinou se vrátím do studia a vrhnu se na to.

Jeffrey Ke - Musím souhlasit s Harrym a říct, že ano, je docela těžké najít podobně smýšlející muzikanty, vlastně jsem se ke kapele přidal v roce 2010, když mi bylo 17 let a ještě jsem chodil na střední školu. V té době jsme já a dva lidi, se kterými jsem vyrůstal, byli asi jediní lidé, kteří v mém městě poslouchali death metal. Byli tu sice muzikanti, ale nebylo moc těch, kteří by měli rádi metal, a obzvlášť extrémní typ metalu, který mě bavil. Takže když jsem se spojil s Harrym v Decayed Existence, bylo úžasné najít někoho, kdo hraje hudební styl, který hraju i já.


Vznik DECAYED EXISTENCE je datován do roku 1990. Pamatujete začátky death metalu v Kalifornii. Jaké byly? Jak na staré časy vzpomínáš? Kdo byl vlastně vaším vzorem v počátcích a jak vznikl nápad hrát death metal? Zavzpomínej pro nás prosím.

Harry Rocco - Jo, vzpomínáš si na starý death metal, myslím, že dnes se tomu říká thrash, ale kdysi byla Sepultura death metal, dnes se považuje za thrash. Dobrý příklad, všechno pro mě vychází z death metalu konce 80. a začátku 90. let, protože jsem žil v Santa Rose a často jsem navštěvoval oaklandský klub The Omni a také sanfranciský The Stone, kde jsem zažil koncert a to mě změnilo, uvědomil jsem si, že to je to, co chci dělat. Měl jsem tam jít na kapelu DEATH, která to zrušila, ale zaskočila za ni kapela Pestilence, jejíž zpěvák se jmenoval Martin Van Drunen, se kterým jsem se před koncertem bavil. Pak jsem je viděl hrát a úplně mě to odrovnalo! Pak jsem šel domů a koupil si nové DEATH, což bylo album „Leprosy“, a to mě nakoplo a všechno, co potom vyšlo od Chucka Schuldinera, jsem chtěl dělat. Stejný vliv na mě měl i další chlapík. Byl to chlápek jménem Steve Rowe, který je frontmanem kapely z Austrálie jménem Mortification, měl nejlepší texty v celém metalu! Mortification se mi moc líbili, protože nepoužívali jen jednu formu vokálu, používali deathový growl i thrashový styl, a líbilo se mi, že s každým novým albem Mortification jsem nevěděl, co mám čekat. Bude to thrash? Bude to death? Nevěděl jsi a to mě inspirovalo k použití obojího.

Jeffrey Ke - Já sám se nemůžu vyjádřit k tomu, jaké to bylo na začátku 90. let v době vzestupu death metalu, protože jsem se narodil v roce 1992, haha. Ale musím říct, že právě death metal raných 90. let mě k extrémnímu metalu přivedl a dodnes je mým hrdinou / vzorem Chuck Schuldiner z DEATH. To, jak změnil death metal a ukázal lidem, že to může být víc než jen Cookie monster growl a zpívání o vraždění. V některých ohledech Harrymu tak trochu závidím, protože bych si přál vidět některé z těch koncertů, které kdysi viděl on! Měl jsem to štěstí vidět Bolt Thrower na jejich posledním americkém turné v roce 2013.

 

Spousta mých starších kamarádů (také patřím ke starší generaci metalových fanoušků) si stěžuje na dnešní dobu. Stahování muziky, neosobní útoky na internetu, spousta balastu, chaos, všechno je rychlejší, ale také pomíjivé. Jak tyhle věci ovlivnily vás, jako kapelu? Museli jste se nějak přizpůsobit?

Harry Rocco - No, ovlivnilo mě to, jsem analogový člověk ze staré školy. Kdybych měl peníze, raději bych nahrával na 2 nebo 1/4palcový kotouč na kotouč analogovým způsobem ze staré školy. Ale teď je všechno digitální a já jsem prozřel a otočil jsem, ale pořád se musím učit se všemi těmi internetovými věcmi, raději strávím čas psaním hudby, než abych se učil, co je to PDF soubor, a opravdu mi chybí hodiny strávené v obchodech s deskami, které teď už neexistují. Co se týče toho, jak nás to ovlivnilo, prostě děláme hudbu, ať už ji máme nahranou digitálně nebo nahranou na kazetě, na tom nezáleží, hlavně že pořád hrajeme.

Ono to není celé jen o internetu, který změnil celý svět, ale i o nových technologiích. Analog versus digital. Nové postupy, zařízení, studia dnes vypadají úplně jinak než dříve. Jak vnímáte tyhle věci? Je pro vás třeba těžké držet krok s dobou? Nebo rádi využíváte různé novinky?

Harry Rocco - Mám rád inovace a líbí se mi všechny ty věci, které technologie přinesly, nicméně je tu určitý ústupek a myslím, že když se dostanete ke kytarovému tónu, všechny se tak nějak podobají, zatímco za starých časů, pokud jste měli tento mikrofon s tímto zesilovačem nebo víte, jakou kombinací věcí jste mohli získat drasticky odlišný zvuk, a pokud jste získali dobrý vzorec, nechali jste si ho pro sebe, za starých časů. Kdežto teď existují tutoriály a všechno, co víš, nevím, jestli je to inovativní nebo ne, ale technologie určitě ano, je těžké držet krok s dobou, když jsi byl tak zamilovaný do starých způsobů, ale jako se vším, co znáš, musíš se měnit s dobou. Teď neříkám, že máme napsat disco song, protože disco jde na dračku, vždycky budeme Decayed Existence, ale teď jsme v digitálním světě a přešli jsme na jiný systém a zatím je to překvapivě dobré „ťuk ťuk na dřevo“.

Jeffrey Ke - Jelikož jsem jako teenager vyrůstal v digitálním věku, nemůžu se vyjadřovat k analogovému hudebnímu vybavení, ale můžu říct, že věřím, že když je dnes všechno digitální a hudební vybavení a nahrávací software jsou tak dostupné, je pro lidi mnohem snazší psát hudbu a dostat své nápady ven.

 

Nechci vám zbytečně lichotit, ale podle promo fotek vypadáte jako parta sympatických chlápků. Z vaší hudby je cítit nadhled, vzájemná chemie mezi muzikanty. Je tomu tak i doopravdy v reálu? Chodíte spolu občas na pivo, zapaříte, setkáváte se třeba s rodinami a podobně?

Harry Rocco - Myslím, že spolu vycházíme docela dobře, ale víš, že jsem o dost starší než ostatní kluci, raději se bavím s vnoučaty. Jsem si jistý, že se občas rádi vyřádí. Můžu mluvit jen za sebe, ale víš co. Všichni jsme kamarádi, všichni se scházíme a chodíme spolu na koncerty a všichni máme rádi stejnou hudbu.

Jeffrey Ke - Jo, scházíme se! Vlastně jsem s naším hráčem Ryanem Brownem vyrůstal už od střední školy. Jak stárnu a mám víc povinností, jako je práce spolu s tím, že jsem se stal poprvé otcem, nemám tolik času, kolik bych chtěl se všemi trávit. Ale všichni jsme přátelé a všichni se spolu scházíme a zajdeme na jedno nebo dvě piva. Haha

Vždycky, když dělám rozhovor s nějakou starší kapelou, tak se musím zeptat. Co pro vás znamená death metal, jak jej vnímáš a jak bys jej definoval? Myslím tím teď spíše z hlediska jeho filozofie, nálady, atmosféry. Já si třeba myslím, že death metal musí být vždy zahraný od srdce, jinak to není ono.

Harry Rocco - Já taky, myslím, že death metal by se měl hrát od srdce. Víte, když jsem vyrůstal v 80. a 90. letech, nenáviděl jsem spoustu věcí. Z MTV se mi ze všeho komerčního chtělo zvracet, a tak nějak to cítím pořád stejně, i když se metal od té doby dostal do popředí. Víš, nemůžu být kritický k lidem, rozhodně vím, co se mi líbí a co ne, ale musím říct, že všechny tyhle různé žánry podle mě rozdělují a brání hudbě v šíření. Já například nejsem velký fanoušek deathcoru, ale některé deathcorové kapely se mi líbí. Jen proto, že jsem nevěděl, že existuje jiný žánr, jsem začal poslouchat kapelu Impending Doom. Mám je rád, jsou skvělí, líbí se mi jejich poselství a všechno, ale protože byli žánrově zařazeni do Deathcore, myslím, že jim to udělalo medvědí službu. Já bych nás prostě nazval death metalem, ale to jen já, co se týče mé filozofie death metalu, prostě keep it true keep it real.

Děkuji moc za rozhovor. Pevně věřím, že vás uvidím brzy někde naživo. Přeji vaší nové desce, co nejvíc opravdových fanoušků a ať se vám daří i ve vašem soukromí. A víš co? Jdu si zase pustit „The Beginning Of Sorrows“!

Harry Rocco – Vážíme si všeho, co děláte, a děkujeme, že jste si pustili naši novou desku. Posíláme z Kalifornie hodně lásky a úcty!

Jeffrey Ke - Děkuji za váš čas! Zdravíme a na zdraví!

Recenze/review - DECAYED EXISTENCE - The Beginning Of Sorrows (2024):

úterý 12. listopadu 2024

Info - Pražská groove metalová kapela NOSTRRROMÖ se připravuje na vydání druhého videoklipu ke svému aktuálnímu EP Nebula.


Pražská groove metalová kapela NOSTRRROMÖ se připravuje na vydání druhého videoklipu ke svému aktuálnímu EP Nebula. Po úspěchu prvního klipu Diabolicus, který kapela představila s novou sestavou, se fanoušci dočkají další vizuální lahůdky. Klip s názvem Phobos vychází 13. listopadu.

Phobos vznikl pod taktovkou kapelní kytaristky Lydie, která při jeho tvorbě využila jen svou fantazii a nástroje umělé inteligence. Výsledkem je jedinečné propojení surové energie kapely s moderními technologiemi, což posouvá vizuální identitu NOSTRRROMÖ na zcela novou úroveň.

Kapela se tak po krátké covidové pauze vrací na scénu s ještě silnějším zvukem a výrazným vizuálním stylem. Sestava, kterou tvoří Thomas (bicí, ex-THE.SWITCH), Lydie (kytara, ex-BUNDY TAD), Dejf (kytara, ex-FOURTH FACE), frontman Majk (ex-UNDERSIDE) a baskytarista Čip (ex-HECTOR BERLIOZ), pokračuje ve své hudební a vizuální evoluci, tentokrát s inovativním přístupem ke klipové produkci.

Sledujte kanály NOSTRRROMÖ, aby vám tento nový zážitek neunikl.



https://www.facebook.com/nostrrromoofficial/

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Recenze/review - THE SPIRIT - Songs Against Humanity (2024)


THE SPIRIT - Songs Against Humanity
CD 2024, AOP Records

for english please scroll down

Nikdo mi nevěřil. Mým vizím, ani děsivým snům. Jenže jsem věděl své. Zavřený ve studené kobce, mučený a s mozkem, vařícím se ve vlastní šťávě, jsem se vydával na dlouhé výlety na druhou stranu. Toulal jsem se nekonečným vesmírem, topil se v bažinách, trpěl žízní i hladem a ohlodaný na kost jsem nakonec stále dokola umíral a znovu se rodil v šílených křečích. Poslouchal jsem u toho nové album německých THE SPIRIT. Kapely, která ve mě dokázala probudit spoustu podivných nálad i emocí. Jejich nové album se mi dostalo do hlavy a rozdrásalo mě do krve. 

Němečtí tmáři kombinují surový death metal s chladnými melodiemi black metalu. Skladby jsou napsány hodně expresivně, uvěřitelně a staly se na dlouhou dobu mými průvodci dnešním podivným světem. Jakoby při poslechu padalo nebe k zemi. Viděl jsem ve snech hořící domy, utrpení i samotnou Smrt. 


Deska je to mlhavě temná, se spoustou přízraků, které potkáte ve stínu. Ostrá i divoká, chladná i bolestivá, taková je nová nahrávka. Pokud máte rádi kapely jako DISSECTION, SATYRICON, UADA, NECROPHOBIC, starý kov smrti, ale klidně i doom metalové nálady, potom jste zde správně. Budete vystavěni svým fobiím i těm nejhorším nočním můrám, ocitnete se ve světě George Orwella, z nebe začne padat krvavý déšť a rozpadnete se v prach. Album je komplexním uměleckým dílem, nejen co se týká hudby, ale i zmiňovaných textů a motivu na obalu (autorem je Eliran Kantor a motiv krásně doplňuje a zvýrazňuje pocity z desky). Povedl se i zvuk, který je krásně čistý, i chladný zároveň (V. Santura - mixing). THE SPIRIT nenahráli ale jenom album, které je naléhavé a velmi dobře složené a napsané. Ono se navíc velmi dobře poslouchá, i po delší době je na něm co objevovat. Osobně mě potom doslova přitahuje jakýsi neklid, magie, tajemno, chcete-li. Nahrávka se pro mě tak stala spíše hudbou, kterou jsem vnímal jako mantru, zaříkávání, dávno zapomenutý rituál. Rád se k ní vracím, obzvláště v hluboké noci, když pršelo a potácel jsem se mezi bděním a snem. Za zvuků "Songs Against Humanity" až za mnou přijdou démoni, až mě roztrhají na kusy, rozemelou na prach a rozházejí v řece Styx. THE SPIRIT letos přicházejí s velmi zajímavým a podmanivým materiálem. Nikdo mi nevěřil. Mým vizím, ani děsivým snům. Jenže jsem věděl své. Zavřený ve studené kobce, mučený a s mozkem, vařícím se ve vlastní šťávě, jsem se vydával na dlouhé výlety na druhou stranu. Toulal jsem se nekonečným vesmírem, topil se v bažinách. Horečnaté, chladné a magické black death metalové sny z těch nejděsivějších nočních můr! Album, které se vám dostane do podvědomí! 


Asphyx says:

Nobody believed me. Not my visions, not my scary dreams. But I knew my own. Locked in a cold dungeon, tortured and with my brain boiling in its own juices, I took long trips to the other side. I wandered the endless universe, drowned in swamps, suffered from thirst and hunger, and finally, gnawed to the bone, I died over and over again and was reborn in mad convulsions. I was listening to the new album of German THE SPIRIT. A band that managed to awaken a lot of strange moods and emotions in me. Their new album got into my head and tore my blood.

German darkies combine raw death metal with cold melodies of black metal. The songs are written in a very expressive, believable way and have become my guides to today's strange world for a long time. It's like the sky is falling to the ground while listening to it. I've seen burning houses in my dreams, suffering and Death itself.


The record is vaguely dark, with lots of ghosts you meet in the shadows. Sharp and fierce, cold and painful, that's what the new record is. If you like bands like DISSECTION, SATYRICON, UADA, NECROPHOBIC, old death metal, but feel free to get into the doom metal mood, then you've come to the right place. You will be exposed to your phobias and your worst nightmares, you will find yourself in George Orwell's world, bloody rain will start falling from the sky and you will disintegrate into dust. The album is a complex work of art, not only in terms of the music, but also the aforementioned lyrics and the motif on the cover (the artist is Eliran Kantor and the motif beautifully complements and enhances the feelings of the album). The sound is also very good, which is beautifully clear and cool at the same time (V. Santura - mixing). But THE SPIRIT didn't just record an album that is urgent and very well composed and written. It is also very easy to listen to, even after a long time there is something to discover. Personally, I am literally attracted to a kind of restlessness, magic, mystery, if you will. The recording became for me more like music that I perceived as a mantra, an incantation, a long forgotten ritual. I like to return to it, especially in the dead of night, when it was raining and I was staggering between waking and dreaming. To the sounds of "Songs Against Humanity" until the demons come to me, until they tear me to pieces, grind me to dust, and scatter me in the River Styx. This year THE SPIRIT come with very interesting and captivating material. Nobody believed me. My visions, my terrifying dreams. But I knew my stuff. Locked in a cold dungeon, tortured and with my brain boiling in its own juices, I took long trips to the other side. I wandered the endless universe, drowning in swamps. Feverish, cold and magical black death metal dreams from the most terrifying nightmares! An album that will get into your subconscious!




Recenze/review - THE SPIRIT - Sounds From The Vortex (2017):


Tracklist:
1. Against Humanity (08:06)
2. Room 101 (04:15)
3. Cosmic Rain and Human Dust (04:55)
4. Spectres of Terror (05:39)
5. Death Is My Salvation (08:33)
6. Nothingness Forever (05:46)
7. Orbiting Sol IV (03:34)



Recenze/review - PERFIDIOUS - Savouring His Flesh (2024)


PERFIDIOUS - Savouring His Flesh
CD 2024, Time to Kill Records

for english please scroll down

Několikátá generace kněží v malém městě, vysoko v horách. Lidé jim věřili, klaněli se v jejich kostele, modlili se k dávno padlým andělům. Netušili, že sedávají ve studených dřevěných lavicích, jen několik metrů nad starodávnými kobkami, ve kterých jsou zavřené oběti jejich zvrácených myšlenek. Nemůžu věřit v Boha, který dopustí tolik zla. Čerstvě odkryté hroby s polámanými kostmi a dalšími známkami mučení jsou jasným důkazem. Církev jako vždy mlčí a pozůstalí berou do rukou spravedlnost. Když kostel shoří, všem se uleví. Víra je slepá.

O antikřesťanství, o nihilismu, o ďáblovi a démonech, o samotném Satanovi je i hudba italských death metalistů PERFIDIOUS. Kapela datuje svůj vznik do roku 2014 a vydala ještě jedno dlouhohrající album a EP. Doporučuji vám si je sehnat, jedná se hrubozrnný a surový materiál, který smrdí sírou. Tahle hudba je ukována z té nejkvalitnější oceli. 


Italové hrají surově a s takovou tou pradávnou touhou zabíjet. Jsou jako krvelačné šelmy, které se právě vydaly na lov. Nevím, jestli jste někdy viděli nějaký rituál pro vyvolávání temných sil, ale teď již nemusíte. Stačí si pustit desku "Savouring His Flesh". Jedná se o útok bestie ze záhrobí, která se přišla pomstít za všechno zlo, které ji kdysi bylo způsobeno. Budete rozsekáni na kusy, rozemleti na prach. Ve skladbách je obsaženo velké množství nakumulované černé energie a tlaku. Pokud máte rádi kapely jako DEICIDE, KRISIUN, CANNIBAL CORPSE, VOMITORY, BLOOD RED THRONE, jste v téhle kobce správně. Osobně se mi líbí nejvíc asi nekompromisní přístup kapely. Nikde nic nepřebývá, ani nechybí. Skladby se mi po několika společných seancích zadřely pod kůži a rád se stále k nahrávce vracím. Má parádní masivní zvuk, démonický obal. Pokud jste, stejně jako já, ortodoxní a true death metalisti a tenhle styl vám koluje v žilách, jsou pro vás PERFIDIOUS doslova povinností. Nezbývá než přidat hlasitost, obrátit všechny kříže směrem dolů a pokřižovat se v obráceném směru. Novinka má zcela podmanivou a syrovou atmosféru. Riffy jsou intenzivní a zabijácké, bicí zdrcující a vokál opravdu připomíná bestii. Nemůžu věřit v Boha, který dopustí tolik zla. Čerstvě odkryté hroby s polámanými kostmi a dalšími známkami mučení jsou jasným důkazem. Když kostel shoří, všem se uleví. Víra je slepá. Doporučuji poslouchat v chladu a absolutní tmě! Syrový, ryzí a reálný death metal, plný rouhání a temnoty! Démonické rouhání, ortodoxní rituál smrti!


Asphyx says:

Several generations of priests in a small town, high in the mountains. People trusted them, worshipped in their church, prayed to long-fallen angels. They had no idea they were sitting in cold wooden pews, just a few feet above the ancient dungeons where the victims of their twisted thoughts were locked up. I can't believe in a God who allows so much evil. The freshly uncovered graves with broken bones and other signs of torture are clear evidence. The Church, as always, remains silent and the survivors take justice into their own hands. When the church burns down, everyone is relieved. Faith is blind.

The music of the Italian death metallers PERFIDIOUS is also about anti-Christianity, about nihilism, about the devil and demons, about Satan himself. The band dates its formation back to 2014 and has released one more full-length album and an EP. I recommend you get them, it's coarse and raw material that reeks of sulfur. This music is forged from the finest steel.


The Italians play raw and with that ancient desire to kill. They're like bloodthirsty beasts that have just gone hunting. I don't know if you've ever seen a ritual to summon dark forces, but now you don't have to. Just listen to "Savouring His Flesh". It's about the attack of a beast from beyond the grave, come to avenge all the evil that was once done to it. You will be cut to pieces, ground to dust. There is a lot of accumulated black energy and pressure in the songs. If you like bands like DEICIDE, KRISIUN, CANNIBAL CORPSE, VOMITORY, BLOOD RED THRONE, you are in the right dungeon. Personally, I like the uncompromising attitude of the band probably the most. Nothing is missing or missing anywhere. The songs got under my skin after a few sessions together and I like to keep coming back to the record. It has a great massive sound, demonic cover. If, like me, you are an orthodox and true death metalist and this style runs through your veins, PERFIDIOUS is literally a must for you. There is nothing to do but turn up the volume, turn all the crosses downwards and crucify yourself in the reverse direction. The novelty has a completely captivating and raw atmosphere. The riffs are intense and killer, the drums are crushing and the vocals are truly beast-like. I can't believe in a God who allows so much evil. The freshly uncovered graves with broken bones and other signs of torture are clear evidence. When the church burns down, everyone is relieved. Faith is blind. I recommend listening in the cold and absolute dark! Raw, pure and real death metal, full of blasphemy and darkness! Demonic blasphemy, orthodox death ritual!




Tracklist:
01. Intro 
02. A Throne I Will Build 
03. Savouring His Flesh From The Cross 
04. In The Reign Of Perpetual Agony 
05. Blood Of Sinner 
06. Master Of Illusions 
07. Infernal Vengeance (Jesus Dead) 
08. Your World Crumbles 
09. Enclosed In My Vision

band:
Maurizio Zani - Vocals 
Vanny Mantini - Drums
Emanuele Biondi - Guitars
Gigi Corinto - Bass



pondělí 11. listopadu 2024

Recenze/review - AD VITAM INFERNAL - Le Ballet des Anges (2024)


AD VITAM INFERNAL - Le Ballet des Anges
CD 2024, Dolorem Records

for english please scroll down

Mnoho spisovatelů, malířů, sochařů i dalších umělců se vždy pokoušelo definovat a popsat peklo. Nahlíželi do svých zkažených duší, pokoušeli se ničit a spalovat, aby potom pomocí svého umění psali, malovali, sochali a nebo také hráli hudbu. Francouzští death metalisté AD VITAM INFERNAL se se svým druhým dlouhohrajícím albem stali jedněmi z vyvolených. Jedněmi z těch, kteří dokáží hudbou vyvolat samotného ďábla. 

Každodenní souboj mezi dobrem a zlem se promítl i do této desky. Je morbidním způsobem naléhavá, uvěřitelná, ale hlavně velmi dobře napsaná a složená. Opravdu při poslechu cítím a vnímám spalující plameny v podobě ostrých, žhnoucích riffů, dunivých bicích i mocného řevu bestie. Již během několika prvních setkáních mě začala fascinovat brutalita, technika i zcela morbidní a podmanivá atmosféra, která mě ihned zcela pohltila. 


Každý si podsvětí a utrpení nevěřících představujeme jinak. Dle mého úsudku je ale album "Le Ballet des Anges" takovou zvrácenou galerií smrti. Jako bych opravdu stál před nějakým morbidním obrazem, kýval se spokojeně do rytmu, naslouchal šepotu démonů a užíval si jak masivní a zcela zničující zvuk (Mixed and mastered by Samuel Girard at Atheistic Dungeon studio) tak i povedený obal od mistra Jérôme Mahé. Hudba je zde potom jako nějaká starodávná choroba, kterou si schovával Satan až do svého příchodu na zem. Spolu s novým albem ji vypustil mezi prokleté. Novinka se mi dostala do vnitřností, do mých nočních můr, stala se na nějaký čas i mojí součástí. Kapela se  inspirovala kapelami typu DIABOLIC, CENTURIAN, ANGELCORPSE, PERDITION TEMPLE, HATE ETERNAL, MORBID ANGEL. Nadále rozvíjí původní myšlenky nihilistického kovu smrti a dělá to s velkým nadšením, uvěřitelně a s velkou porcí talentu. Skladby jsou natolik drásavé, že vám vyrvou srdce z těla. Cítím z nich opravdovost, uvěřitelnost, krutost, takový ten děsivý neklid, který všichni známe, když čekáme na bouři. Ano, nové album je smrští, která se dostala z podsvětí na zem, aby zde stejně, jako tihle francouzští tmáři šířila zmar a zkázu. Navíc se deska opravdu dobře poslouchá. Hranice opět hoří, stále se zabíjí kvůli slepé víře. Historie se opakuje ve smrtelných cyklech a lidé jsou nepoučitelní. Ještě, že jsou zde smečky jako AD VITAM INFERNAL, které nám ukáží jedinou správnou cestu -  přímo do podzemí, mezi kotle plné vroucího oleje a vody. Hoď kamenem, kdož si bez viny! Ďábelský, zničující a surový death metalový oheň, který vás spálí na popel! Blasfemie a bestialita, ukryté v absolutní tmě! 


Asphyx says:

Many writers, painters, sculptors and other artists have always tried to define and describe hell. They have looked into their corrupted souls, tried to destroy and burn, and then used their art to write, paint, sculpt, or play music. French death metallers AD VITAM INFERNAL have become one of the chosen ones with their second full-length album. One of those who can use music to summon the devil himself.

The daily battle between good and evil is reflected in this album. It's morbidly urgent, believable, but above all very well written and composed. I can really feel and perceive the burning flames when listening to it in the form of sharp, searing riffs, thunderous drums and the powerful roar of the beast. Within the first few encounters I became fascinated by the brutality, the technique and the utterly morbid and captivating atmosphere that immediately engulfed me completely.


We all imagine the underworld and the suffering of unbelievers differently. In my opinion, however, the album "Le Ballet des Anges" is such a twisted gallery of death. It's like really standing in front of a morbid painting, swaying contentedly to the rhythm, listening to the whispers of demons and enjoying both the massive and utterly devastating sound (Mixed and mastered by Samuel Girard at Atheistic Dungeon studio) and the hilarious cover artwork by master Jérôme Mahé. The music here, then, is like some ancient disease that Satan kept hidden until his arrival on earth. Along with the new album, he released it among the damned. The novelty got into my guts, into my nightmares, became part of me for a while. Inspired by bands like DIABOLIC, CENTURIAN, ANGELCORPSE, PERDITION TEMPLE, HATE ETERNAL, MORBID ANGEL, the band continues to expand on the original ideas of nihilistic death metal and does it with great enthusiasm, believability and a great deal of talent. The songs are so harrowing that they will rip your heart out. They feel real, believable, cruel, the kind of terrifying unease we all know when we're waiting out a storm. Yes, the new album is a whirlwind that has come down from the underworld to earth to spread destruction and doom just like these French darkies. Plus, the album is really good to listen to. The frontier is burning again, still killing for blind faith. History repeats itself in deadly cycles and people are unteachable. It's a good thing there are packs like AD VITAM INFERNAL, who show us the only right way - straight to the underground, between the cauldrons full of boiling oil and water. Throw a stone, you who are blameless! Evil, devastating and raw death metal fire that will burn you to ashes! Blasphemy and bestiality, hidden in absolute darkness!



Recenze/review - AD VITAM INFERNAL - Infernal Comedy (2020):
https://www.deadlystormzine.com/2021/02/recenzereview-ad-vitam-infernal.html


Hereafter the tracklist of "Le Ballet des Anges":
1. The Overture
2. And the Watchers Will be Frightened
3. Shemihazah the Great
4. Asael (God has made...)
5. Enchain Them All!
6. A Peaceful Place to Wait...
7. Wandering Spirits
8. I Saw Everything
9. Free Will has set Us Free
10. Everyone, Everywhere

Mixed and mastered by Samuel Girard at Atheistic Dungeon studio.
Artwork by Jérôme Mahé.



Recenze/review - KAIVS - After the Flesh (2024)


KAIVS - After the Flesh
CD 2024, Brutal Records

for english please scroll down

Vlastně jsem ani nebyl překvapený. Na tomhle italském hřbitově se vždy děly velmi podivné věci. Z márnice se často ozýval nářek nemrtvých a kolem půlnoci jste mohli potkat mezi náhrobky duše zemřelých. Tohle je ale přeci jen trošku jiné. Z dávno zapomenutého hrobu leze ven děsivé stvoření. Nejdříve kostnatá ruka, potom tělo s odpadávajícím masem. Nechává za sebou hnisavou stopu. Stejně jako první dlouhohrající album italských maniaků KAIVS.

Pozorný čtenář našich stránek moc dobře ví, že jsme se téhle smečce již jednou věnovali. Recenze je spolu s rozhovorem odkazována dole pod dnešním článkem. Nové album je plné hnisu a špíny, je po okraj narvané svíjejícími červy, kteří jednou sežerou i vaše těla. A také ryzího, opravdového death metalu, zahraného odhodlaně a s touhou zabíjet. 


Nové album působí jako vichr, který se někdy objevuje v katakombách. Je příznakem toho, že se v záhrobí něco děje. Skladby jsou napsány velmi návykově, s takovou tou temnou jiskrou a heavy efektem. Pánové se volně inspirovali u kapel jako NIHILIST, ENTOMBED, DISMEMBER, AUTOPSY, NECROPHOBIC, MORBID ANGEL, UNLEASHED, SLAYER, GRAVE. Zvuk je velmi dobře ošetřen, celá nahrávka působí velmi morbidně, nebál bych se napsat až děsivě. Skvělý je, ostatně jako vždycky, i obal od mistra Juanjo Castellana. Zkrátka a dobře, pokud posloucháte ryzí a opravdový death metal ze staré školy, s příchutí zkaženého masa, hraje se zde i pro vás. Pokud ne, tak utíkejte pryč. Osobně se mi nejvíc asi líbí taková ta nakumulovaná energie, tlak a síla, které jsou z nahrávky cítit. Chtěl bych vidět kapelu někdy naživo, musí to být poctivý masakr. KAIVS sice vydávají první dlouhohrající album, ale působí jako zkušení muzikanti, kteří přesně vědí, co a jak chtějí hrát. Deska na mě působí velmi naléhavě, ihned, během několika prvních poslechů, se mi zadřela hluboko do mozku. Rád se k ní vracím. Nejlépe v noci, když je kolem zdánlivé tich a klid. Nenechte se ale mýlit, nemrtví nikdy nespí a pokud budete pozorní, určitě je během společných setkání s "After the Flesh" spatříte. Vlastně jsem ani nebyl překvapený. Na tomhle italském hřbitově se vždy děly velmi podivné věci. Z márnice se často ozýval nářek nemrtvých a kolem půlnoci jste mohli potkat mezi náhrobky duše zemřelých. Hnilobou nasáklý, mrazivý a temný death metal ze staré školy, který vám vyrve všechny vnitřnosti z těla! 


Asphyx says:

Actually, I wasn't even surprised. Very strange things always happened in this Italian cemetery. There was often the wailing of the undead from the morgue, and around midnight you could see the souls of the dead among the tombstones. But this is a little different. A terrifying creature crawls out of a long-forgotten grave. First a bony hand, then a body with flesh falling off. Leaving a festering trail behind. Just like the first full-length album from Italian maniacs KAIVS.

The attentive reader of our website knows very well that we have already covered this pack once. The review, along with the interview, is linked below today's article. The new album is full of pus and filth, it is packed to the brim with writhing worms that will one day eat your bodies. And it's also pure, true death metal, played with determination and a desire to kill.


The new album is like a whirlwind that sometimes appears in the catacombs. It's a sign that something is happening in the beyond. The songs are written in a very addictive way, with that dark sparkle and heavy effect. The gentlemen were loosely inspired by bands like NIHILIST, ENTOMBED, DISMEMBER, AUTOPSY, NECROPHOBIC, MORBID ANGEL, UNLEASHED, SLAYER, GRAVE. The sound is very well treated, the whole record has a very morbid, I wouldn't be afraid to write scary. The cover artwork by the master Juanjo Castellano is great, as always. In short, if you listen to pure and true death metal from the old school, with a flavour of rotten meat, this is played here for you too. If not, run away. Personally, I think what I like the most is the kind of accumulated energy, pressure and power that you can feel from the record. I'd love to see the band live sometime, it must be an honest to goodness massacre. KAIVS may be releasing their first full-length album, but they come across as experienced musicians who know exactly what they want to play and how they want to play it. The album has a very urgent effect on me, immediately, within the first few listens, it dug deep into my brain. I love coming back to it. Preferably at night, when it's seemingly quiet and peaceful around me. Make no mistake though, the undead never sleep and if you are attentive, you will definitely see them during your time together with "After the Flesh". Actually, I wasn't even surprised. Very strange things have always happened in this Italian cemetery. Often the cries of the undead would come from the morgue, and around midnight you would see the souls of the dead among the tombstones. Rotten, frosty and dark death metal from the old school that will rip your guts out!


about KAIVS on DEADLY STORM ZINE:




Tracklist:
01. Koshercannibal 
02. Beyond The Autopsy 
03. For Satan Your Flesh For God Your Soul 
04. Blooduniverses 
05. Krushing All Altars 
06. Sepulchrist 
07. Blasphemer After The Flesh 
08. Horrend

band:
Max Foam: vocals
Tiziano Mortician: guitar
Jacopo Simonelli: bass
Leonardo Sastro: drums



neděle 10. listopadu 2024

Recenze/review - MASSACRE - Necrolution (2024)


MASSACRE - Necrolution
CD 2024, Agonia Records

for english please scroll down

Volání ze tmy. Děsivé a šílené. Jakoby někoho bodali nožem do břicha. Nevidíte ho, ale slyšíte nářek a rány, které narážejí do kostí. Jdete tím směrem a najdete mrtvolu, která ještě trošku dýchá. Někde tu je. Jsi další na řadě, vkrade se vám do hlavy myšlenka. Jeho tichý, zlovolný dech se ozývá odněkud ze stínu. Spatříte oči, žhnoucí a plné nenávisti. Stanete se další obětí, číslem v řadě. Padáte k zemi s proříznutým hrdlem a konečně mu pohlédnete do tváře. Vypadá jako milý chlápek ze sousedství. 

Sleduji dráhu téhle kapely již od jejich počátků. Skvělé i slabší nahrávky, různí členové, kteří se podepsali na jejím rukopisu. Vždy se mi líbila jejich tématika hororů, opravdové smrti i H.P. Lovercrafta. Z původní sestavy zbyl nakonec jenom zpěvák Kam Lee, který i na nové desce zcela dominuje, ale také se v roce 2019 navrátivší Mark Borders, se kterým máme i rozhovor (je odkazován spolu s recenzemi dole pod článkem). Z nového alba "Necrolution" je hodně slyšet vliv Roggy Johanssona. Osobně se mi to líbí, i když dovedu pochopit, že to někomu vonět moc nebude. Je to na vkusu každého z vás. 


MASSACRE i nadále surfují na staroškolské vlně chladných a surových melodií. Nesnaží se zbytečně experimentovat, fanoušek dostane opravdu poctivou porci toho, co na táhle smečce máme tolik rádi. Hromadu plesnivých kostí, maniakálních riffů, drtivých bicích a samozřejmě jeden z mých nejoblíbenějších vokálů. Je to vlastně velmi dobře zahraná klasika od kapely, která sama stála kdysi dávno u vzniku tohoto stylu jako takového. Možná na mě funguje trošku i nostalgie, ale mě se celková atmosféra alba líbí a s chutí si jej dávám neustále dokola do hlavy. Připadá mi, že si všechno tak nějak krásně morbidně sedlo dohromady. Zvuk je prašivý, přesto dobře čitelný (Jonny Pettersson odvedl opravdu velmi dobrou práci) a obal od Bvllmetalart (Timbul Cahyono původem z Indonésie, jinak také kytarista a zpěvák EPITAPH) sedne k hudbě jako ulitý. Zkrátka a dobře, pokud jste někdy na začátku devadesátých let minulého století přičuchli ke kovu smrti a dívali jste se na staré horory na VHS kazetách, tak není moc co řešit. Dostanete přesně to, co po téhle smečce a chcete - hrubozrnný, surový nářez s podmanivě temnou a chladnou atmosférou. Není to nic nového, ani převratného, ale to ani není účelem. Pro mě je tahle legenda takovou jistotou, záchytným bodem, ke kterému se rád a často vracím. Berte a nebo nechte být. Osobně jsem velmi spokojený a i když vyšlo určitě letos spousta lepších nahrávek, novinku "Necrolution" poslouchám a budu poslouchat stále dokola a častěji. Volání ze tmy. Děsivé a šílené. Jakoby někoho bodali nožem do břicha. Nevidíte ho, ale slyšíte nářek a rány, které narážejí do kostí. Jdete tím směrem a najdete mrtvolu, která ještě trošku dýchá. Někde tu je. Jsi další na řadě, vkrade se vám do hlavy myšlenka. True, orthodox Tampa old school death metal! Zlo se ukrývá ve tmě! Krvavé ozvěny ze záhrobí!


Asphyx says:

A call from the dark. Scary and crazy. Like someone's been stabbed in the stomach with a knife. You can't see him, but you can hear the screams and the blows hitting the bones. You walk in that direction and find the corpse still breathing a little. He's around here somewhere. You're next, a thought creeps into your head. His quiet, malevolent breathing echoes from somewhere in the shadows. You see eyes, glowing and full of hatred. You become the next victim, the number in line. You fall to the ground, your throat slit, and finally look into his face. He looks like a nice guy from the neighborhood.

I've been following this band's trajectory since their early days. Great records and lesser records, different members who've made their mark. I've always liked their themes of horror, real death and H.P. Lovercraft. In the end, all that's left of the original lineup is singer Kam Lee, who also completely dominates the new record, as well as 2019 returnee Mark Borders, who we also have an interview with (linked along with the reviews at the bottom of the article). You can hear a lot of Roggy Johansson's influence on the new album "Necrolution". Personally, I like it, although I can understand that some people won't like it. It's up to everyone's taste.


MASSACRE continue to surf the old school wave of cool and raw melodies. They don't try to experiment unnecessarily, the fan gets a really honest portion of what we love so much about this pack. Lots of moldy bones, manic riffs, crushing drums and of course one of my favorite vocals. It's actually a very well played classic from a band who themselves were at the origin of this style as such a long time ago. Maybe a bit of nostalgia is working on me as well, but I like the overall feel of the album and I'm happy to put it on repeat in my head over and over again. It all seems to fit together in a morbidly beautiful way. The sound is dusty, yet clear (Jonny Pettersson did a very good job indeed) and the artwork by Bvllmetalart (Timbul Cahyono originally from Indonesia, otherwise also guitarist and vocalist of EPITAPH) fits the music like a glove. In short, if you ever sniffed death metal in the early 90s and watched old horror movies on VHS tapes, there's not much to go on. You'll get exactly what you want from this bunch and you want it - a gritty, raw blast with a captivatingly dark and cold atmosphere. It's nothing new or groundbreaking, but that's not the point either. For me, this legend is such a sure thing, a clue that I like to return to often. Take it or leave it. Personally, I'm very satisfied and while there have certainly been a lot of better records released this year, I have and will listen to the new "Necrolution" over and over again and more often. Calling out of the darkness. Scary and crazy. It's like someone's been stabbed in the stomach with a knife. You can't see him, but you can hear the screams and the blows that hit the bones. You walk in that direction and find the corpse still breathing a little. He's around here somewhere. You're next, a thought creeps into your head. True, orthodox Tampa old school death metal! Evil hides in the dark! Bloody echoes from beyond the grave!




Tracklist:
01. Fear Of The Unknown 
02. Xenophobia (Prologue) 
03. Ritual Of The Abyss 
04. Ensnarers Within 
05. Death May Die 
06. Chasm (Prologue) 
07. The Colour Out Of Space 
08. In The Lair Of Legacy Leeches 
09. The Things That Were And Shall Be Again 
10. Xothic (Prologue) 
11. Dead-Life: ReAnimator 
12. Shriek Of The Castle Freak 
13. Curse Of The Resonator 
14. Horrors Of Hidden Truth 
15. Shroud Of Shadows 
16. Ad Infinitum: The Final Hour

Recenze/review - VOORHEES - Another Half Chapter (2024)


VOORHEES - Another Half Chapter
7" vinyl, Crypt of Dr. Gore

for english please scroll down

Už malým dětem se říká, že nemají otevírat dveře cizím lidem. Přesto se někdy stane, že i v dospělosti naletíme milé tváři a příjemnému vystupování. Pustíme si do svých domovů ďábla v lidské podobě. Několik milých úsměvů se najednou změní v děsivý škleb. Vytáhnutý nůž s čerstvě nabroušenou čepelí se stane poslední věcí, kterou na tomto světě zahlédnete. Ostří projede vaším hrdlem úplně stejně, jako když porcujete maso k nedělnímu obědu. Chybí už jenom death metal, který podpoří mrtvolně hnilobnou atmosféru celé krvavé scény. Jeden bych pro vás měl.

Francouzským VOORHEES se u nás na stránkách věnujeme dlouhodobě. Dle mého skromného úsudku se jedná přesně o druh starého death metalu, který koluje i v mých žilách. Opravdový, surový, s nekompromisními riffy, se zabijáckými bicími a chorobným vokálem. Možná i za vašimi dveřmi čeká vrah, stačí zapnout play. 


Psát jen o dvou nových skladbách, to obyčejně nedělám, na to není čas, ale u téhle smečky udělám vždy rád výjimkou. Důvod se sám nabízí. Kapela hraje vždy uvěřitelně, reálně a opravdově. Důkazy si ověřte v přiložených ukázkách. My, co jsme vyrůstali na kapelách jako JUNGLE ROT, OBITUARY, BOLT THROWER, VADER, MASSACRE, CARCASS, INCANTATION, my, co máme rádi prašivý zvuk, my, co potřebujeme chladné a temné melodie, my, co rádi ochutnáváme syrové maso, jsme s novinkou navýsost spokojeni. Svět se v hudbě možná točí zcela jiným směrem, ale nás, staré psy, už novým kouskům nenaučíte. Na těchto francouzských maniacích se mi vždy líbila určitá neurvalost, živočišnost. Pánové i letos působí jako smečka na lovu. Měl jsem doma na recenzi spoustu nových nahrávek, přesto jsem raději volil tyhle dvě sklady, nasáklé čerstvou krví. VOORHEES jsou ve velmi dobré formě a nové EP "Another Half Chapter" beru jako ochutnávku toho, co bude následovat. Pevně věřím, že na nové dlouhohrající album nebudeme dlouho čekat. Už teď se na něj těším. Zatím musím pochválit syrový a prašivý zvuk i stylový obal. Zkrátka a dobře, pokud se váš hudební vkus formoval na konci osmdesátých let a dodnes věříte v sílu smrti, tak neváhejte ani chvilku. Navíc, filmy, kterými se kapela inspiruje, patří k tomu nejlepšímu, co bylo kdy natočeno. Alespoň, co se temnoty týká. Už malým dětem se říká, že nemají otevírat dveře cizím lidem. Přesto se někdy stane, že i v dospělosti naletíme milé tváři a příjemnému vystupování. Pustíme si do svých domovů ďábla v lidské podobě. Několik milých úsměvů se najednou změní v děsivý škleb. Smrt číhá ve stínu! Staroškolský death metal, který vám prořízne hrdlo rezavým nožem!


Asphyx says:

Even young children are told not to open the door to strangers. Yet sometimes it happens that even in adulthood we fall for a nice face and a pleasant demeanour. We let the devil into our homes in human form. A few nice smiles suddenly turn into a terrifying grin. A drawn knife with a freshly sharpened blade becomes the last thing you see in this world. The blade will go through your throat the same way it does when you're carving meat for Sunday lunch. All that's missing is the death metal to support the deadly rotten atmosphere of the whole bloody scene. I've got one for you.

French VOORHEES have been on our site for a long time. In my humble judgement, this is exactly the kind of old death metal that runs through my veins. Real, raw, with uncompromising riffs, killer drums and sick vocals. Maybe there's a killer waiting outside your door, just put it on play. 


I don't usually write about just two new songs, I don't usually do that, there's no time for that, but with this pack I'm always happy to make an exception. The reason offers itself. The band always plays believable, real and true. Check the attached samples for proof. We, who grew up on bands like JUNGLE ROT, OBITUARY, BOLT THROWER, VADER, MASSACRE, CARCASS, INCANTATION, we, who like the dusty sound, we, who need cold and dark melodies, we, who like to taste raw meat, are extremely satisfied with the new release. The world of music may be spinning in a completely different direction, but you can't teach us old dogs new tricks anymore. I've always liked a certain rambunctiousness, an animalism about these French maniacs. This year the gentlemen seem like a pack on the hunt. I had a lot of new recordings to review at home, yet I preferred these two warehouses, soaked in fresh blood. VOORHEES are in very good shape and I take the new EP "Another Half Chapter" as a taste of what's to come. I firmly believe that we won't have to wait long for a new full-length album. I'm already looking forward to it. So far I have to praise the raw and dusty sound and the stylish cover art. In short, if your musical tastes were formed in the late eighties and you still believe in the power of death, don't hesitate a moment. Plus, the films the band are inspired by are some of the best ever made. At least as far as darkness is concerned. Even young children are told not to open doors for strangers. Yet sometimes, even in adulthood, we fall for a friendly face and a pleasant demeanor. We let the devil into our homes in human form. A few nice smiles suddenly turn into a terrifying grin. Death lurks in the shadows! Old school death metal that will cut your throat with a rusty knife!




tracklist:
1. Metal & Flesh
2. Another Half Chapter


band:
Chris (Voc./Guitar)
Will (Guitar)
Mitch (Bass)
Paul (Drums)



PŘÍBĚHY MRTVÉHO MUŽE - Příběh čtyř stý osmdesátý druhý - Duše těch postižených


Příběh čtyř stý osmdesátý druhý - Duše těch postižených

Přijel jsem o několik dní dříve. Blondýnka měla ještě nějaké povinnosti doma v Táboře. První den jsem byl na koleji sám, ale potom  jsem potkal nějaké spolužáky, co se dostali do dalšího ročníku. Během minulého roku jsem se s nimi nijak moc nebavil, ale najednou jsme měli něco společného. Zůstali jsme tu. Síto, kterým jsme prolezli, bylo poměrně husté. Spousta lidí odešla sama. Mě tu držela spíše moje milá, ale také neustálá hrozba, že bych musel na vojnu. Byl bych odveden někam na druhou stranu republiky a bál jsem se, abychom spolu vydrželi. Nakonec jsem šel na civilku, ale nepředbíhejme. Zatím sedím v hospodě na náměstí a poslouchám své kolegy, jak o prázdninách klátili jednu holku za druhou. Bohužel to není takové to vtipné chlapské machrování, ale spíše úlisné představy, kterým moc nevěřím. Já se o podobných věcech nebavím, není mi patnáct. A navíc se snažím být gentlemanem. Oni se ale předvádějí, mlaskají na servírky. Jestli má být tohle jednou elita národa, tak pánbůh s námi.

Chtěl jsem jít původně domů. Ale z nějakého mě neznámého důvodu, jdu s nimi i dál. Je tu takový dodnes fungující klub, Růžový panter. Ten je v dobách mého působení na škole takovým tím podivným podnikem, ve kterém si chodí černoši lovit české ženy, arabáši tu prodávají drogy a na gaučích sedávají lidé, kteří mi nejsou sympatičtí. Já když mě to někde nebaví, tak je to na mě hodně znát. Pánové se ihned chytnou nějaký dívek, co jsou jednoduchý jako štoudev. Jedna si sedne vedle mě, neustále dokola se vine a ptá se mě dokola na to, jestli ji něco koupím. Má kozy u sebe a působí děsně lacině. Když jde na záchod, tak kroutí zadkem a naschvál se předkloní. Takže jsem už všechno viděl a můžeš jít, pomyslím si. Kluci jsou ale ve svém živlu. Machrují, mají rozhalené košile, dělají ramena a všechno je to jen o tom, kdo ukáže větší ego. Já tyhle ramínka a rádoby tvrďácké řeči moc nemusím, raději mlčím. A tak mi moje společnice (nevím, jak ji jinak nazvat) říká, jak je sexy, když jsem tajemnej. Do toho hrajou hity z českých rádií a prokládají to italskou klasikou. Bolí mě uši, bolí mě všechno. 

Nejdříve ji zahlédnu na chodbě, když jdu ven kouřit. Mihne se jako stín. Všimnu si její postavy i dlouhých krásných vlasů. Je sama a působí nějak smutně. Vrátím se na bar, kde si sundá moje nová kamarádka košili a ukazuje mi prsa. Vždycky když mi nějaký smutný známý vypráví o tom, že nemůže nikde žádnou sehnat, kroutím hlavou. Stačí pár panáků a některé ženy se stávají děvkami. Otázkou je jen to, jak máte silný žaludek a svědomí. Bylo by to hrozně jednoduché. Nechci, podívám se rád, ale nemám rád sprostý vyzývavý ženy. Mě vždycky bavilo spíš jen tak flirtovat, balit ji, dobývat. Tohle je pro lopaty, říkával můj kamarád Prcalík. Na parketu se začne tančit a stanou se věci, které si potom hodně dlouho pamatuji. Hodně jsem nad tím přemýšlel. Nechápal jsem, jak někdo, kdo studuje vysokou školu, může být takové hovado. S přibývajícím alkoholem se stávali mí kolegové zvířaty. O těch, které s nimi tančily, mluvili jen jako o děvkách, hodnotili jejich těla, byli slizcí. Vždycky si vzpomenu na jejich rozšklebené obličeje. Bylo to hnusný. Bohužel to ještě nebylo všechno.

Bylo až fascinující, co si nechaly za těch pár peněz, všechny přítomné "dámy" líbit. Nechaly se ošahávat, svlékat na gaučích, které byly v temných koutech. Nevěděl jsem, kam se schovat. Musel jsem se vrátit na bar. Pochopil jsem, že jsem tu dívku, co jsme ji nechtěl koupit panáka, urazil nejen svojí skromností, ale i tím, že jsem po ní nevyjel a nedal jí. Dal jsem si několik předražených piv a cítil jsem se zhnuseně. Všechno mi připadalo upatlaný, špinavý, nebyla v tom žádná erotika, ani krása, ale spíš hnus. Jako když starej německej prasák vedle u stolu mlaskal a osahával u toho sotva zletilou dívku. Svět je v některých svých částech pěkně hnusnej. Postupně se všichni vraceli. Holky měly rozmazaný obličeje a některé byly vyděšené. Jedna měla dokonce kolem krku modřiny. Uff. Peklo ale mělo teprve začít. Mí spolustudenti, vzdělanci a ti, kteří prošli do dalšího ročníku, si dali panáky, pokecali o tom, jak která čvachtala a dali se znovu do tance. Na parketu se odněkud objevila ta krásná dívka, co jsem ji potkal na chodbě. 

Seděl jsem k nim zády, ale když dohrála písnička, tak jsem je zaslechl. Něco tak hnusného jsem snad ještě neslyšel. Potkal jsem za svůj život propuštěné vězně, dělal jsem na brigádách s lidmi, se kterými byste nechtěli mít nic společného. Už dávno jsem nebyl naivní. Někdo vyndal bílý prášek a připravil pro své kamarády lajny. Potom pokračovali. Byli hnusní a šílení. Vypadali jako bestie s rozšklebenými ksichty. Připadalo jim to děsně vtipný. Středem jejich pozornosti byla ona tajemná dívka. Byla poměrně vysoká, měla krásnou postavu, vlnila se a její vlasy to dělaly spolu s ní. Přesto plakala. Zalykala se. Oni jí říkali, aby jim ho vykouřila, jestli chce mrdat do zadku, a jestli jim pohoní tím pahýlem, co má místo ruky. Mě to nejdřív nedocházelo, ale pak se přidaly i ostatní holky. Bylo to jako na základní škole, když se mi kdysi smáli, že jsem brejláč. Ten vztek, to ponížení. Jenže tohle byli dospělí lidé, z toho někteří měli být jednou vedoucími v továrnách, projektanty, inženýry. Nejdřív se mi zvedl žaludek. Musel jsem si dát rum. Potom jsem dostal do držky. Já jsem na tyhle věci háklivej. Nesnáším ponižování, nesnáším, když se někdo nad někým povyšuje. A je mi jedno, jestli si někdo dělá hnusnou srandu z postižených, černých nebo třeba rybářů. Záleží vždy na míře. Dobrý vtip ocením, ale tohle bylo něco tak ohavnýho, že jsem se zvedl.

Šel jsem k dívce a požádal ji o tanec. Podal jsem jí kapesník. Oni pokračovali. Že prý jsem odmítl takovou krásnou holku, že jsem jak buzerant, že místo toho budu šukat s kriplem. Kde se to v lidech bere? Mihne se mi hlavou a pak si vzpomenu na vyprávění babiček o válce. Někteří z nás to mají v sobě, ten hnus, to rabování, to násilí na slabších. Ruply mi nervy a dal jsem tomu největšímu grázlovi pěstí. Následoval totální šmelc. Kluci, co mě pozvali do hospody, co mi mazali odpoledne med kolem huby, do mě mlátili, kopali do mě. Netrvalo to ale dlouho, zasáhly dvě gorily, co nás vyhodily ven. Tedy mě a dívku, co neměla jednu ruku. Letěl jsem vzduchem,  jako hadrová panenka. Zahlédl jsem ještě několik usmívajících tváří svých spolužáků. Kurvy zasraný, procedím mezi  zuby a začnu ohledávat celé své tělo. Mám v sobě nějaký ten alkohol, tak to není hrozné. Otřepu se a vstanu na nohy. Hergot, mám roztržený tričko. "Já to nechápu, já nikdy nikoho neprovokuju, mám to od narození a je to pořád dokola": ozve se za mnou. Jdu za ní a zeptám se, jestli je všechno v pořádku. Prý dobrý, ale je jí smutno.

Z tohohle prokletýho světa. Ona to tak vnímala. Smáli se jí ve škole. Neměla kamarádky, dokonce si stěžovali rodiče rodiče spolužáků, že prý, kdo se má na toho kripla dívat. Zapálil jsem si přes bolavé rty cigáro a na filtru se objevila krev. Bylo mi to jedno. Její bolest byla o hodně větší. Pojď, na chvilku si sedneme. Kousek je lavička, ona si hodí nohu přes nohu a asi si potřebuje povídat. Narovnám se tak, aby mě nebolela žebra a nechám jí, aby se svěřila. Je to smutný příběh. Uvnitř je neuvěřitelně chytrá, krásná. Nádherná ženská, která má jeden handicap. Vyprávěla mi, jaký pro ní bylo hrozný první rande. Naschvál nosila dlouhý rukáv. Když ji políbil, tak si říkala, jak bude všechno hezký. Zamilovaná. Pak jí šáhl na pahýl, ucukl a znechuceně odešel. Už se jí neozval. Hergot holka, to musel bejt ale vůl. Opustit takhle krásnej zadek, to bych nedal. Konečně se usmála. Proč si vlastně šla do tohohle divnýho klubu? Pořád věřila. Že se někde seznámí, že nezůstane sama. Podíval jsem se na ní a chtěl říci něco povzbudivého, ale zarazila mě. Hlavně ne prosím tě žádnou lítost. Dobře, tak pojď do nonstopu na panáka. Povídali jsem si až do rána. A já se, opilý a také občas pořád ztracený, neustále omlouval za to, že jsem zadaný. 

Protože jsme si fakt rozuměli. Říkal jsem si, jak je to vlastně všechno kolem nás povrchní. Stačí malá odlišnost, jinakost a jsme schopni ihned odsuzovat. Kde vlastně bydlíš? Naše kroky nás zavedou na stejné koleje, jako bydlím já. Co vlastně studuješ? Peďák. A znáš blondýnku? Jasně, že jo. Chodíme spolu na některé předměty. Dobře. Tak pozítří večer v hospodě. Dostanu na rozloučenou polibek. Něco mezi kamarádským a erotickým. Připadá mi, že mě pálí na rtech. Lehnu si do postele a nemůžu spát. Postupně mi přichází k sobě moje zubožené tělo. Usnu až někdy kolem poledne. Proberu se za pár hodin a jdu na nádraží. Setkání je plné vášně a dlouhého vyprávění. Zeptá se mě, co se mi stalo. Ale, byl jsem hrát volejbal a trošku se to zvrtlo. Problém je, že já neumím lhát. Musím s pravdou ven. Nijak to nerozvádím, jen tak přelétnu celý večer. Že jsem pomohl dívce v nesnázích. Znáš ji. Popíšu ji a ihned oba víme, o koho se jedná. Pozval jsem ji do hospody. Zítra večer. Jen kývne na souhlas a potom se rozpovídá o tom, jak bylo doma. 

Pustím si metal a probudím ji. Jdeme se projít, děláme to takhle celý náš společný život. Lesy nás nabíjejí energií. Probereme vše potřebné, zasmějeme se a je nám fajn. Jaká, že je to hospoda? Zajdeme na náměstí a zalezeme dolů do sklepa. Je už tady. Sedí sama v koutě, stranou od lidí. Je nesmělá a přesto září. Je přesně v tom věku, kdy je nejkrásnější. Každá žena to má jindy, ale ona je právě na vrcholu. Ty oči, bože ty oči. Přisedneme si a začne večer, který si potom ještě mnohokrát zopakujeme. Občas se potkáváme dodnes. Je z ní stále krásná dáma, s několika dětmi, s protézou,  u které nepoznáte, že to není pravá ruka. Vypadá spokojená. A pokaždé, když se vidíme, tak mi stranou děkuje. Vůbec nevím proč, asi jsem tenkrát udělal správnou věc. Zastal jsem se slabšího. Uvědomil jsem si, že postiženou duši měli mí spolužáci. Ti jsou samozřejmě již několikrát rozvedení, úspěšní v profesních životech. Ale co vím, tak je nikdo moc nemusí. Mají v sobě uvnitř něco shnilého, hnusného. Jednal jsem tak, jak jsem vychovaný. Občas nebývá na škodu dát najevo debilům, že nejsou v pořádku. Někdy se prostě musíte zlu postavit. Pamatujte na to, zachráníte tím svoji duši. Pořád tomu věřím.  


Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):

TWITTER