DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

čtvrtek 26. září 2024

Recenze/review - WITCHTRAP - Hungry as the Beast (2024)


WITCHTRAP - Hungry as the Beast
CD, LP, TAPE 2024, Hells Headbangers

for english please scroll down

Pálili mě rozžhaveným železem, natahovali moje tělo k prasknutí. Lámali mě v kole, nasadili mi španělskou botu. Zmučený a o hladu jsem ležel ve své cele a přesto jsem nikdy neodvolal. Nevěřím na padlé modly, nikdy se nebudu modlit k bohu, kterého jsem nikdy neviděl. Nechci klečet v kostele a svěřovat se kněžím, kteří po nocích dělají ohavné věci. Jsem možná prokletý, ale nikdy nebudu ovce v davu, která pochoduje na porážku. A stále budu poslouchat desky, jako je ta od legendárních kolumbijských maniaků WITCHRAP.

Kdysi jsem vyrůstal na německé thrash metalové vlně a máme to s touhle kapelou velmi podobně. Pánové velice zkušeně a elegantně kombinují tento styl se starým chladným black metalem. Výsledkem je koktejl, který bude chutnat všem nevěřícím, všem, kteří rád zapalují ohně a kreslí na zdi pentagramy. Jste true a ortodoxní? Potom jste zde správně. Démoni se usmívají!


Kolumbijci vzali starodávné postupy, u jejichž vzniku na začátku sami od roku 1992 stáli a ohlodali je na kost. Vše je syrové, volně inspirované kapelami jako DESTRUCTION, SODOM, VENOM a nebál bych se napsat i legendárními českými TÖRR. Vše je opatřeno prašivým reálným zvukem a pekelným obalem (Juan Felipe Mora Ibanez). Fanoušci tak dostanou poctivou porci syrového, nahrubo nasekaného masa, které když sníte, tak kolem sebe začnete vidět tajemné symboly. Album je spíše starodávným rituálem pro všechny věrné, než jen obyčejnou nahrávkou. Kdo jste jako já vyrůstal hudebně na přelomu osmdesátých a devadesátých let minulého století, tak mi určitě dáte za pravdu. Líbí se mi, že si WITCHRAP drží víceméně stejnou a velmi dobrou kvalitu. I letos je slyšet, že se jedná o muzikanty, kteří přesně vědí co a jak chtějí hrát. Zároveň si zachovávají takový ten heavy efekt, temnou energii, zdravou naštvanost, jihoamerickou živočišnost, chcete-li. Lituji jen jediného, že je Kolumbie tak daleko a nemůžu si zajít na nějaký koncert. Úplně to před sebou vidím. Malý klub někde v Medelinu, pivo teče proudem a z pódia stéká dolů špína smíchaná se sírou. Jasně, že už tady všechno bylo a pánové nepřinášejí nic nového. Jenže ono taky záleží na přístupu a způsobu, jak kapela ke své morbidní práci přistupuje. A WITCHRAP věřím každé slovo, notu, riff, motiv. Je mi jedno, jestli mě budou pálit rozžhaveným železem, natahovat moje tělo k prasknutí. Lámat mě v kole, jestli mi nasadí španělskou botu. Zmučený a o hladu budu ležet ve své cele. Nikdy neodvolám! Nevěřím na padlé modly, nikdy se nebudu modlit k bohu, kterého jsem nikdy neviděl. Zůstanu věrný temnotě a téhle hudbě! Ďábelský black thrash metalový rituál ze starých plesnivých katakomb, který smrdí sírou! Budete upáleni na hranici! 


Asphyx says:

They were burning me with hot iron, stretching my body to bursting. They broke my wheel, put a Spanish boot on me. Tortured and starving, I lay in my cell, yet I never recanted. I do not believe in fallen idols, I will never pray to a god I have never seen. I will not kneel in a church and confide in priests who do abominable things at night. I may be damned, but I will never be a sheep in the crowd that marches to the slaughter. And I'll still listen to records like the one by legendary Colombian maniacs WITCHRAP.

I once grew up on the German thrash metal wave and we have a very similar thing going with this band. The gents combine this style with old cold black metal very skillfully and elegantly. The result is a cocktail that will be enjoyed by all non-believers, all those who like to light fires and draw pentagrams on the wall. Are you true and orthodox? Then you are right here. The demons are smiling!


The Colombians have taken the ancient practices that they themselves have been at the origin of since 1992 and nibbled them to the bone. Everything is raw, loosely inspired by bands like DESTRUCTION, SODOM, VENOM and I wouldn't be afraid to write the legendary Czech TÖRR. Everything comes with a mangy real sound and a hell of a cover (Juan Felipe Mora Ibanez). Fans get a fair portion of raw, roughly chopped meat that when you eat it you start to see mysterious symbols around you. The album is more of an ancient ritual for all the faithful than a simple recording. If, like me, you grew up musically in the late 1980s/early 1990s, you'll give me credit. I like that WITCHRAP has kept more or less the same and very good quality. Even this year you can hear that these are musicians who know exactly what and how they want to play. At the same time they keep that heavy effect, dark energy, healthy anger, South American animalism if you want. My only regret is that Colombia is so far away and I can't go to a concert. I can totally see it in front of me. A small club somewhere in Medellín, beer flowing and dirt mixed with sulphur dripping down from the stage. Of course, it's all been here before, and the gentlemen bring nothing new. But it also depends on the approach and the way the band approaches their morbid work. And WITCHRAP I believe every word, note, riff, motive. I don't care if they burn me with hot iron, stretch my body to bursting. Break me in a wheel, if they put a Spanish shoe on me. I'll lie tortured and starving in my cell. I will never recant! I will not believe in fallen idols, I will never pray to a god I have never seen. I'll stay true to the darkness and this music! Devilish black thrash metal ritual from the old moldy catacombs that kills with sulfur! You will be burned at the stake!


tracklist:
1. Built For The Kill
2. Hungry As The Beast
3. Ruthless Aggression
4. Heirs To The Power Of Evil
5. Satanism
6. Invocation
7. Cauldron Of Abominations
8. Lightning Attack

band:
Witchhammer - Drums
Burning Axe Ripper - Vocals, Guitars
Enforcer - Bass



Recenze/review - SPITE - The Third Temple (2024)


SPITE - The Third Temple
CD 2024, Invictus Productions

for english please scroll down

Je chladná a temná noc a já zase vstupuji do starodávného chrámu. Pokaždé se probudím a jsem zmatený. Ve snech potkávám démony a samotnou Smrt. Zvou mě na starý obřad a já pokaždé jejich pozvání přijímám. Jdeme skrz krvavou mlhu, nasloucháme šepotu nemrtvých. Vstupujeme dovnitř a klaníme se před děsivým trůnem. Už dávno víme, že temnota zvítězila. Stačí se rozhlédnout kolem sebe, stačí se pomodlit správným směrem. Posloucháme nové album black metalových SPITE a odříkáváme zvrácené modlitby. 

Pod touhle kapelou je podepsán jediný člen - Salpsan (Jesse Balgley - jinak také IMPURE, CERES, UNSPEAKABLE). Nahrál všechny nástroje i vše nazpíval. Výsledkem je surový, chladný a temný black metal, který smrdí sírou. Otevřete svoji mysl a nechte se unášet starodávnými příběhy. Antikrist se vrátil na zem, aby šířil zlo. Černá mše začíná!


Základem jsou tradiční black metalové postupy, ke kterým jsou přidávány nové a neotřelé melodie. SPITE mají svůj rukopis a dokáží mezi nás nevěřící předat velké množství energie načerpané hluboko v podzemí. Zvuk, obal a další formální věci jsou v absolutním pořádku. Hlavní jsou tu melodie, které se vám postupně zadřou hluboko pod kůži i do podvědomí. Připadám si, jako bych byl zavřený ve starém archívu a četl si ve spisech, na kterých se již dávno usadil prach. O démonech, o šílenství, o zlu, které se opět vrátilo. Mezi lidmi je jíž nějaký čas velký strach a když budete poslouchat stále dokola "The Third Temple", tak jej jenom prohloubíte. Kapela do mě ihned zasekla svůj dráp a nikdy mě už nepustí. Rád se k nové desce vracím, obzvláště ve chvílích, kdy se setmí a ochladí. Mívám potom podivné sny, ze  kterých když se probudím, tak kolem mě stojí démoni i Smrt a zvou mě na dlouhý výlet bez konce. Stal jsem se postupně stínem, nemrtvým, ztratil jsem veškerou krev. Straním se lidí, raději navštěvuji staré chrámy a čtu si na zdech děsivá poselství. Skladby jsou velmi návykové, skvěle složené a mají v sobě takovou tu poctivou energii a tlak, které mám u tohoto stylu tolik rád. Nezbývá mi tedy nic jiného, než vám novinku doporučit. Pokud se rádi touláte podsvětím a líbí se vám, když máte chlad v kostech, tak neváhejte ani chvilku. SPITE nahráli album, které rozhodně stojí za to. Otevřete svoji mysl a nechte se unášet starodávnými příběhy. Antikrist se vrátil na zem, aby šířil zlo. Černá mše začíná! Surový, chladný a temný black metal, který smrdí sírou! 


Asphyx says:

It is a cold and dark night and I am entering the ancient temple again. Every time I wake up, I'm confused. In my dreams I meet demons and Death himself. They invite me to an old ceremony and I accept each time. We walk through the bloody mist, listening to the whispers of the undead. We step inside and bow before the terrible throne. We've known for a long time that the darkness has won. All we have to do is look around, pray in the right direction. We're listening to the new album by black metal band SPITE and we're saying a sick prayer. 

This band is signed by a single member - Salpsan (Jesse Balgley - aka IMPURE, CERES, UNSPEAKABLE). He recorded all the instruments and sang everything. The result is raw, cold and dark black metal that reeks of sulfur. Open your mind and let yourself be carried away by ancient stories. The Antichrist has returned to earth to spread evil. The black mass begins!

The basis is traditional black metal methods, to which new and novel melodies are added. SPITE have their own signature and they can transmit a lot of energy deep underground among us non-believers. The sound, the cover art and other formal things are in absolute order. The main thing here are the melodies, which gradually dig deep into your skin and subconscious. I feel like I'm locked in an old archive, reading through files that have long since had the dust settled on them. Of demons, of madness, of evil that has returned again. There's been a great fear among people for some time now, and listening to "The Third Temple" over and over again will only deepen it. The band got its claw into me immediately and never let go. I love coming back to the new record, especially when it gets dark and cold. Then I have strange dreams, from which I wake up to demons and Death standing around me, inviting me on a long trip without end. I've gradually become a shadow, undead, I've lost all my blood. I shy away from people, preferring to visit old temples and read the terrifying messages on the walls. The songs are very addictive, well composed and have that honest energy and pressure that I love so much about this style. So I have no choice but to recommend this new release to you. If you like to roam the underworld and like to have a chill in your bones, then don't hesitate a moment. SPITE have recorded an album that is definitely worth it. Open your mind and let yourself be carried away by the ancient stories. The Antichrist has returned to earth to spread evil. The Black Mass begins! Raw, cold and dark black metal that reeks of brimstone! 



tracklist:
1. The Blackened Talmudist
2. Unblessed
3. Under Wings Of Cherubim (Dvir, Part I)
4. Yahweh's Vengeance
5. Desert Demons
6. Hounds Of Herod
7. The Spoils Of Judea (Dvir, Part II)
8. The Black Moon (Yare'ach Shachor)
9. Where Dust Cannot Fall
10. The Stone Sakrah
11. The Dark Ark (Dvir, Part III)
12. The Third Temple



středa 25. září 2024

Recenze/review - ADORIOR - Bleed On My Teeth (2024)


ADORIOR - Bleed On My Teeth
CD 2024, Sepulchral Voice Records, Dark Descent Records

for english please scroll down

Kamenný oltář potřísněný starou krví. Svíce zapálené a tvořící pentagram. Postavy v kápích, odříkávající pradávné modlitby pro vyvolávání temných sil. Strach a beznaděj obětí, kterým bude za několik okamžiků podříznuté hrdlo. Hluboko v podzemí, pod znesvěceným kostelem se odehrávají děsivé rituály. Do zdí jsou otištěny morbidní vzpomínky. Poslouchám nové album britských tmářů ADORIOR a procházím se po starých pohřebištích. Ve hrobech jsou pochováni padlí kněží a kříže jsou obrácené směrem dolů. 

Mám pro podobné ďábelské metalové ceremonie velkou slabost. I moje (stejně jako kapely) historie sahá do devadesátých let minulého století. Pánové vzali staré pořádky a postupy, očistili z nich prach a pavučiny a hodili je mezi nás, jako kus shnilého, mokvajícího masa. Tohle je prašivý black death metal, který hoří jasným plamenem a smrdí sírou! Doporučuji, abyste odříkali obrácenou modlitbu.


ADORIOR jsou jako jezdci apokalypsy, kteří se přijeli pomstít. Zůstává po nich jenom spálená země. Pokud máte rádi starodávný koktejl umíchaný z těch nejšpinavějších ingrediencí, neváhejte ani chvilku. Je jedno, jestli posloucháte thrash, speed, heavy metal, nebo již zmiňovaný black a death metal, na své si přijde každý. Budete zavřeni do chladné márnice, ve které strávíte několik dlouhých nocí o samotě, jenom s mrtvými. Garantuji vám, že když si budete pouštět album "Bleed On My Teeth", některá těla obživnou a stanou se vaší noční můrou. Tváře bez tkání, maso bez kostí, obestře vás nekonečný chlad a temnota. Tihle britští gentlemani jdou až k samé podstatě extrémního metalu a dělají to s elegancí a zkušenostmi starých mistrů. Nejedná se ale jen o nějakou obyčejnou vykopávku. Naopak, ve skladbách je stále velké množství černé energie, zkažené krve a takového toho poctivého nadšení, které se nemůžete naučit. Musíte jej mít v sobě a musíte věřit v absolutní tmu. Pohřbeni zaživa, vstoupíme na druhou stranu, na onen svět. Zaplatíme vlastní duší, abychom mohli poslouchat tuhle ďábelskou muziku s plesnivým zvukem (Greg Chandler - recording, mixing, Patrick Engel - mastering). Mnohé napoví i ďábelský obal od Beliala Necroartse. Velmi povedený motiv, který nejvíce vynikne na vinylu. Kamenný oltář potřísněný starou krví. Svíce zapálené a tvořící pentagram. Postavy v kápích, odříkávající pradávné modlitby pro vyvolávání temných sil. Strach a beznaděj obětí, kterým bude za několik okamžiků podříznuté hrdlo. Hluboko v podzemí, pod znesvěceným kostelem se odehrávají děsivé rituály. Do zdí jsou otištěny morbidní vzpomínky. Black death metalové ozvěny ze záhrobí, plné rouhání, děsu a obrácených modliteb! Budete navěky prokleti a spáleni na popel! 


Asphyx says:

A stone altar stained with old blood. Candles lit and forming a pentagram. Hooded figures reciting ancient prayers to invoke dark forces. The fear and despair of the victims whose throats are about to be slit. Deep underground, beneath a desecrated church, horrific rituals are taking place. Morbid memories are imprinted on the walls. I listen to the new album by British darkies ADORIOR and walk through the old burial grounds. Fallen priests are buried in the graves and the crosses are facing downwards. 

I have a great weakness for such evil metal ceremonies. My (as well as the band's) history also goes back to the 1990s. Gentlemen took the old ways and procedures, cleansed them of dust and cobwebs and threw them among us, like a piece of rotten, swelling flesh. This is dusty black death metal that burns brightly and smells of brimstone! I suggest you say a reverse prayer.


The ADORIOR are like the horsemen of the apocalypse who have come for revenge. All that's left is scorched earth. If you like an ancient cocktail mixed with the dirtiest ingredients, don't hesitate a moment. It doesn't matter if you listen to thrash, speed, heavy metal or the aforementioned black and death metal, there is something for everyone. You'll be locked in a cold morgue where you'll spend several long nights alone, just with the dead. I guarantee that when you listen to "Bleed On My Teeth", some of the bodies will come back to life and become your nightmare. Tissueless faces, flesh without bones, an endless cold and darkness will envelop you. These British gentlemen go to the very essence of extreme metal and do it with the elegance and experience of the old masters. But this is not just any ordinary excavation. On the contrary, there's still a great deal of black energy, bad blood and the kind of honest enthusiasm you can't get enough of in the songs. You have to have it in you and you have to believe in absolute darkness. Buried alive, we enter the other side, the other world. We pay with our souls to listen to this evil music with a moldy sound (Greg Chandler - recording, mixing, Patrick Engel - mastering). The devilish cover artwork by Belial Necroarts suggests a lot. A very hilarious motif that stands out the most on vinyl. A stone altar stained with old blood. Candles lit and forming a pentagram. Hooded figures reciting ancient prayers to invoke dark forces. The fear and despair of the victims whose throats are about to be slit. Deep underground, beneath a desecrated church, horrific rituals are taking place. Morbid memories are imprinted on the walls. Black death metal echoes from beyond the grave, full of blasphemy, terror and converted prayers! You will be cursed and burned to ashes forever!



TRACKLIST
1. Begrime Judas
2. Ophidian Strike
3. L.O.T.P. - Vomit Vomit Vomit Bastard
4. Precipice Of Fire
5. Sips Of Sarin
6. Scavengers Of Vengeance
7. Moment Of Mania
8. Bleed On My Teeth

LINE-UP
Stevil Offender - Ironbird Indecense & Backing Vomits
Ro - Six String Sadistic Slayer
TNT Tank - Mass Grave Bass Rapist
D Molestör - Penetrator Hammers
Melissa - Jaded Fucking Lungs



Recenze/review - DEADSPEAK - Plagues of Sulfur Bound (2024)


DEADSPEAK - Plagues of Sulfur Bound
CD 2024, Raw Skull Recordz

for english please scroll down

Mrtvolné pohledy, lidé bloudící bez cíle ulicemi. Někteří již jen tak leží a zvracejí krev. Začalo to nevinně. Spousta dezinformací, protesty. Falešní proroci. Starodávná choroba, uložená v opuštěných katakombách, byla znovu vytažena na světlo, aby zničila náš podivný druh. Přestali jsme věřit v sebe samé, následovali jsme další lháře. Smrt je všude kolem a já poslouchám debutové album DEADSPEAK z Nizozemí. Jedná se o propracovaný, surový death metal se spoustou chladných a temných melodií. 

Kapelu jsem objevil na svých nekonečných toulkách v podzemí. Poslechl jsem si ukázky, zaujaly mě a začal jsem se o tyhle maniaky zajímat víc. Teď tu sedím, postupně přidávám hlasitost. Dívám se z okna a na ulicích umírají další lidé. Netuším, jestli už nastala apokalypsa. Jistý jsem si jenom s tím, že tohle album hoří jasným plamenem a dostalo se mi do vnitřností. 


Mám již ve svém věku spoustu požadavků, aby se kapela dostala do mé soukromé sbírky. Musí mít dobrý a masivní zvuk (pánové odvedli opravdu skvělou práci - Mixed by Stijn van Gestel and mastered by Greg Wilkinson). Obal, který přesně vystihuje to, co se na albu odehrává (Paolo Girardi je mistr ve svém oboru a potvrzuje to i tentokrát). A hlavně - musím si skladby pamatovat, musím mít chuť zbourat nejbližší zeď, musím z hudby cítit opravdovost a upřímnost. "Plagues of Sulfur Bound" splňuje vše a ještě spoustu věcí navíc. Novinka je ostrá a divoká, živočišná, přesto chladná a temná. DEADSPEAK jsou opravdu jako starodávná choroba, která byla dlouhé roky uložena v záhrobí. Letos se vrátila a vám nezbývá nic jiného, než shnít zaživa. Album jsem zkoušel poslouchat v různých situacích. V autě, v práci, cestou kolem hřbitova i v temné noci. Nejvíce jsem ale vnímal její sílu velmi brzy ráno, když byly v ulicích přízraky a za rohem číhali démoni. Jako bych navštívil podzemí pod naším městem, se vší jeho špínou, hnusem a nenávistí. Hned vedle špinavé stoky, v hlubokém undergroundu, musela tahle nahrávka vznikat. Dívám se do tmy, kývám se do rytmu, prosévám mezi prsty prach svých předků. Smrt je všude kolem a hudba zní éterem jako nějaké děsivé memento. V téhle desce je otištěno naše zlé svědomí, děsivé myšlenky. Nezbývá, než podepsat vlastní krví, že se debutové album povedlo po všech stránkách. Starodávná choroba, uložená v opuštěných katakombách, byla znovu vytažena na světlo, aby zničila náš podivný druh. Přestali jsme věřit v sebe samé, následovali jsme další lháře. Krutý a ostrý, masivní death thrash metal s temně chladnou atmosférou! Lavina z kostí, špíny a zkažené krve!


Asphyx says:

Dead stares, people wandering aimlessly through the streets. Some just lying there, vomiting blood. It started innocently. Lots of misinformation, protests. False prophets. An ancient disease, stored in abandoned catacombs, has been brought to light again to destroy our strange species. We stopped believing in ourselves, we followed other liars. Death is everywhere and I'm listening to the debut album from DEADSPEAK in the Netherlands. This is sophisticated, raw death metal with lots of cold and dark melodies.

I discovered the band on my endless wanderings in the underground. I listened to some samples, got intrigued and became more interested in these maniacs. Now I'm sitting here, gradually turning up the volume. I'm looking out the window and more people are dying in the streets. I don't know if the apocalypse is here yet. The only thing I'm sure of is that this album is burning bright and it's gotten into my guts.


At my age, I already have a lot of requests to get a band into my private collection. It has to have a good and massive sound (the gentlemen did a really great job - Mixed by Stijn van Gestel and mastered by Greg Wilkinson). A cover that accurately describes what is happening on the album (Paolo Girardi is a master in his field and proves it this time). And most importantly - I have to remember the songs, I have to want to tear down the nearest wall, I have to feel the music is real and honest. "Plagues of Sulfur Bound" fulfills all that and a lot more. The new album is edgy and fierce, animalistic yet cold and dark. DEADSPEAK are really like an ancient disease that has been stored in the beyond for many years. This year it has returned and you have no choice but to rot alive. I tried to listen to the album in different situations. In the car, at work, on the way past the cemetery and in the dark of night. But I felt its power the most very early in the morning, when the streets were haunted and demons lurked around the corner. It was like visiting the underground beneath our city, with all its filth, ugliness and hatred. Right next to the filthy sewer, deep in the underground, this record must have been made. I stare into the darkness, swaying to the rhythm, sifting the dust of my ancestors between my fingers. Death is all around and the music sounds through the ether like some eerie memento. Our evil conscience, our terrible thoughts are imprinted in this record. I can't help but sign with my own blood that the debut album has succeeded in every aspect. An ancient disease, stored in abandoned catacombs, has been brought to light once again to destroy our strange species. We stopped believing in ourselves, we followed other liars. Cruel and sharp, massive death thrash metal with a darkly cold atmosphere! An avalanche of bones, filth and corrupted blood!



Tracklist:
01. Entering Realms Infernal 
02. Plagues Of Sulfur Bound 
03. Parallel Existence 
04. Tidal Disruption 
05. Knee Deep In Death 
06. Polarisation In Times Of Dispossession 
07. Into Endless Divinities 
08. Death Shall Rise

band:
Jasper Post - Guitar & Vocals
Lieuwe Kuik - Bass
Moanne de Kroon - Drums



úterý 24. září 2024

Recenze/review - CRYPT CRAWLER - The Immortal Realm (2024)


CRYPT CRAWLER - The Immortal Realm
CD 2024, vlastní vydání

for english please scroll down

Probudil mě děsivý výkřik. Nevěděl jsem, jestli je to sen nebo chladná a krutá realita. Pomalu jsem se uklidnil. Jenže zlo nikdy nespí a dostalo se mi do hlavy. Začal jsem mluvit divnou řečí, kreslit tajemné symboly a měl hroznou chuť na krev. Stal jsem se součástí děsivého hororového filmu. Toulal jsem se ulicemi a poslouchal nové album australských CRYPT CRAWLER. Kapely, která po třech letech přichází s morbidně mokvajícím materiálem, který vás navěky uvrhne do temnoty. 

Představte si smradlavý močál, do kterého se dostanete, když půjdete temnou nocí do lesa. Cestou budete lovit jako krvelačná šelma a u toho stále dokola poslouchat album "The Immortal Realm". Jeho síla nejvíce vynikne v absolutní tmě a chladu. 


Máte rádi kapely jako CARCASS, DEATH, OBITUARY, MORBID ANGEL, BOLT THROWER? Dokážete ocenit dobře čitelný a masivní zvuk? Jste fanoušci staré death metalové školy? Pokud alespoň na jednu otázku odpovíte kladně, potom je pro vás nová deska "The Immortal Realm" doslova povinností. Dostanete poctivou, upřímnou a opravdovou porci surového death metalu, pokrytého pevnými pavučinami. Líbí se mi melodie, obdivuji přístup kapely a jejich schopnost napsat dobrou skladbu. Zkrátka a dobře, tohle je přesně smrtící kov, který koluje i v mých žilách. Navíc, jednotlivé motivy si pamatuji a rád se k nim vracím. Dostaly se mi do žil, jsou pro mě hororovým filmem, na který se nezapomíná a který se promítne i do vašich snů. Kapela je ve skvělé formě a působí na mě jako perfektně sehraná parta zkušených hrobníků, kteří moc dobře vědí, co a jak chtějí hrát. Jako bych stál v dešti na hřbitově a najednou přijel náklaďák plný mrtvých těl. Mým úkolem potom je, abych vše rozdrtil za poslechu téhle nahrávky. Je to jízda, od začátku do konce, je to masakr v márnici, je to děsivý příběh ze starých časů. Kývám se do rytmu, mlátím pěstí do stolu, sedávám u stolu se svými vlastními démony. Stal jsem se stínem, našeptávačem, který chodí záhrobím a doporučuje tuhle desku všem nemrtvým. Probudil mě děsivý výkřik. Nevěděl jsem, jestli je to sen nebo chladná a krutá realita. Pomalu jsem se uklidnil. Jenže zlo nikdy nespí a dostalo se mi do hlavy. Začal jsem mluvit divnou řečí, kreslit tajemné symboly a dostal jsem hroznou chuť na krev. Stal jsem se součástí děsivého hororového filmu. Bestie se probudila! Chorobný, temný death metal ze starých močálů!


Asphyx says:

I was awakened by a terrifying scream. I didn't know if it was a dream or the cold and cruel reality. I slowly calmed down. But evil never sleeps and it got into my head. I began to speak strange language, draw mysterious symbols and had a terrible craving for blood. I became part of a terrifying horror movie. I was wandering the streets listening to the new album from Australia's CRYPT CRAWLER. A band that, after three years, comes up with morbidly swamping material that will plunge you into darkness forever. 

Imagine the stinking swamp you'd walk into if you went into the woods on a dark night. On the way, you'll hunt like a bloodthirsty beast while listening to "The Immortal Realm" over and over again. Its power is most evident in absolute darkness and cold. 


Do you like bands like CARCASS, DEATH, OBITUARY, MORBID ANGEL, BOLT THROWER? Can you appreciate a clear and massive sound? Are you a fan of old school death metal? If you answer yes to at least one question, then the new album "The Immortal Realm" is literally a must for you. You will get an honest, sincere and real serving of raw death metal, covered in tight cobwebs. I like the melodies, I admire the band's approach and their ability to write a good song. In short, this is exactly the death metal that runs through my veins as well. Moreover, I remember the individual themes and I like to come back to them. They got into my veins, they are a horror movie for me, one that you don't forget and that will translate into your dreams. The band is in great shape and strikes me as a perfectly matched group of experienced grave diggers who know very well what they want to play and how they want to play it. It's like standing in the rain in a cemetery and suddenly a truck full of dead bodies arrives. My job then is to crush it all while listening to this record. It's a ride, from start to finish, it's a massacre in a morgue, it's a horrific story from the old days. I'm swaying to the beat, pounding my fist on the table, sitting at the table with my own demons. I've become a shadow, a whisperer who walks the grave and recommends this record to the undead. I was awakened by a terrifying scream. I didn't know if it was a dream or the cold, cruel reality. I slowly calmed down. But evil never sleeps and it got into my head. I began to speak strange language, draw mysterious symbols and I got a terrible taste for blood. I became part of a terrifying horror movie. The beast has awakened! Sick, dark death metal from the old swamps!



about CRYPT CRAWLER on DEADLY STORM ZINE:





Tracklist:
01. The Immortal Realm 
02. Summary Execution 
03. Forced Metamorphosis 
04. Maze To Insanity 
05. Higher Society 
06. Shrine Of Sacrifice 
07. Abhorrent Abominations 
08. Gateway Of Souls


Recenze/review - OMEGAVORTEX - Paranormal Violence (2024)


OMEGAVORTEX - Paranormal Violence
demo 2024, Ancient Spirit Terror / Violent Termination Records

for english please scroll down

Na počátku všeho byl Chaos, počátek všeho. Z něho povstal Erebos – bůh věčné tmy a tma sama a Nyx – bohyně noci a zosobněná noc. Tak praví příběh z řecké mytologie. Vzpomněl jsem si na něj, když jsem poprvé slyšel nové demo od německých tmářů OMEGAVORTEX. Jedná se o kapelu, která velice zajímavě kombinuje starodávný death a black metal a samozřejmě počáteční chaos, vzešlý z temnoty.

Svá slova jsem si ověřil na letošním červnovém koncertě, který ve mě zanechal hlubokou krvavou stopu. Stejně jako nové skladby, které jsou staré jako metal samotný a destruktivní, jako temné myšlenky narušeného člověka. Tohle je hudba, která bude znít všude po světě, až nastane apokalypsa.


Pro pochopení této nahrávky je nutné se přenést o spoustu let po časové ose zpět. Do black death metalového pravěku, kdy se na nějakou tu špínu nehledělo. Skladby jsou ohlodané na kost, jsou syrové, jako maso dobře uleželé mrtvoly. Fanoušci mohou spolu s kapelou zavzpomínat na to, co kdysi hrály a některé smečky dodnes hrají. Máte rádi třeba takové MORBID ANGEL, IMPERATOR, SADISTIK EXEKUTION, NECROVORE, DIABOLIC, DEICIDE, PERDITION TEMPLE, REVENGE, ANGELCORPSE, SADISTIK EXEKUTION? Potom jste zde správně. Zvuk je schválně nečitelný, divoký, živočišný a neučesaný, přesně jako kdysi bývaly kazety, které kolovaly mezi lidmi. Němci se zcela oprostili od současné umělé a vyčištěné produkce některých skupin a šli na to úplně opačným způsobem. Některé momenty vám budou možná až nepříjemné, ale věřte tomu, že to tak má být. V téhle hudbě je obsažené černé svědomí násilníků, pekelný oheň, smradlavá voda, která teče i pod vaším městem. Pokud to takhle máte rádi, tak neváhejte ani chvilku a sestupte po schodech dolů, do sklepa, kde hnijí mrtvá těla. Také cítíte ten chlad? Také slyšíte nářek prokletých? To k vám promlouvá vládce temnoty a podsvětí. V tomto případě jako neuchopitelná entita, něco nadpřirozeného, vesmírného. Až se vám "Paranormal Violence" dostane do hlavy, tak pochopíte, o čem je absolutní tma a zlo. Na počátku všeho byl Chaos, počátek všeho. Z něho povstal Erebos – bůh věčné tmy a tma sama a Nyx – bohyně noci a zosobněná noc. Chaotický, destruktivní black death metal, který vás ohlodá až na kost! Ohavný řev pradávné bestie!


Asphyx says:

In the beginning of everything was Chaos, the beginning of everything. From him arose Erebos, the god of eternal darkness and darkness itself, and Nyx, the goddess of night and night personified. So goes the story from Greek mythology. I remembered it when I first heard the new demo from German darkness artists OMEGAVORTEX. This is a band that combines ancient death and black metal and of course the initial chaos that emerged from the darkness in a very interesting way.

I verified my words at this year's June concert, which left a deep bloody trace in me. As well as new songs that are as old as metal itself and as destructive as the dark thoughts of a disturbed man. This is the music that will be played all over the world when the apocalypse comes.


To understand this recording, it is necessary to go back many years in the timeline. To the black death metal era, when dirt was not a factor. The songs are gnawed to the bone, they are raw, like the flesh of a well laid corpse. Fans can reminisce with the band about what they used to play and what some bands still play today. Do you like such bands as MORBID ANGEL, IMPERATOR, SADISTIK EXEKUTION, NECROVORE, DIABOLIC, DEICIDE, PERDITION TEMPLE, REVENGE, ANGELCORPSE, SADISTIK EXEKUTION? Then you have come to the right place. The sound is deliberately unreadable, wild, animalistic and unkempt, just like the cassettes that used to circulate among the people. The Germans have completely freed themselves from the current artificial and cleaned up production of some bands and have gone about it in a completely opposite way. Some moments may be almost uncomfortable for you, but believe it is meant to be. This music contains the black conscience of rapists, the hellfire, the stinking water that runs even under your city. If that's the way you like it, don't hesitate for a moment to come down the stairs, into the basement where the dead bodies are rotting. Do you feel the cold too? Do you hear the cries of the damned? This is the ruler of the dark and the underworld speaking to you. In this case, an elusive entity, something supernatural, cosmic. When "Paranormal Violence" gets into your head, you'll understand what absolute darkness and evil is all about. In the beginning of everything was Chaos, the beginning of everything. From it arose Erebos, the god of eternal darkness and darkness itself, and Nyx, the goddess of night and night personified. Chaotic, destructive black death metal that will bite you to the bone! The hideous roar of an ancient beast!


about OMEGAVORTEX on DEADLY STORM ZINE:




Tracklist:
Horrorslaughter
Ascension of Madness
Unidentified Evil
Feeding Upon Blackness
Psychopathic Majesty
Limitless Violence

Line-up:
R. - Vocals/Lead Guitar
A. - Lead Guitar
C. - Bass
N. - Drums



pondělí 23. září 2024

Interview - APEP - Ancient, dead echoes from rotting death metal tombs! The demons have awakened and are out for blood!


Interview with death metal band from Germany - APEP.

Recenze/review - APEP - Before Whom Evil Trembles (2024):

Ave APEP! I couldn't find any interview with you in Czech anywhere. So I'll ask you first to introduce the band to the readers who don't know you yet. You can start from the beginning and take us through the whole history of APEP.

Hello Jakub, thanks for the opportunity to do this interview and greetings to Czech metal maniacs.

We are APEP from Zwickau (Saxony, Germany) and we play technically influenced death metal. It all started in 2016 when Merlin, Oliver and Christopher decided to split up the previous band Carnage. We decided to form a more serious and original band. In 2016 we recorded the first demo and shortly after that Phillip joined the band on the second guitar. In 2019 we recorded our debut album „The Invocation Of The Deathless One“ which has been released on January 2020 and fell in rather bad times. Nevertheless, we had the possibility to perform this album live at least a bit and played several shows in Germany and even one in Mladá Boleslav last year. Whenever you guys are reading this, our second album is already released and it's also known that Philip left the band and has been replaced by Henrik.
And yes – we still have no permanent bass player.


This year you released a new album "Before Whom Evil Trembles". Again, it is dark, gritty and honest death metal. Did you take a different approach to recording than last time or did you go with tried and tested methods?

Well, I wouldn’t say that we followed any tried and tested methods when recording. We simply learned from previous recording sessions and tried to improve several things, especially technically. That is why the sound surely became a lot tighter this time. Everything was still pretty much DIY though apart from the mixing / mastering process.
In the end we think that we managed to surpass our first album with “Before Whom Evil Trembles” in several aspects. So we really appreciate it when you say you feel the atmosphere and authenticity of the album. Thank you!

I find the new record an order of magnitude more complicated, maybe less accessible at first, but at the same time incredibly dark and evil. Was that the intention? How was the album actually made and how did you compose the music?

Honestly, we haven't changed anything in our style intentionally. Maybe we went some steps further and dared a bit more, which might be logical when you grow together as a band. So, possibly the new songs feel more mature than on the 1st album.
During COVID-times, our creative leader Oliver simply came up with a lot of great ideas that reached their final shape while working on things together in the rehearsal room. It's a result of team work and there was nothing such as “master plan”. So you can still say that everything is 100% authentic.


I have "Before Whom Evil Trembles" in my MP3 player and I have to say that I am literally consumed by it. It's not just the great ideas, but the sound is in a word devastating. For example, I'm sitting on a tram and suddenly I find myself tapping my foot. I feel like partying. If I weren't a gentleman of my years, I'd probably do it. Where did you record the album and who is the mastering engineer?

Wow, thank you! Nice to hear that you enjoy it that much.
As mentioned before, things were more DIY than you would probably expect. The drums and vocals for this album have been recorded by our good friend Thomas “Conne” Conrad at his STEREOID STUDIOS close to Zwickau. It's not a “professional” studio – rather a rehearsal room that Conne constantly equips and develops with a lot of passion, conviction and money. It's great to have such crazy friends that also support you in such a great way. The guitars and basses were recorded at home and later on re-amped.

With a rough mix finished, we had several persons in mind for the final mix and mastering. Merlin just contacted Christoph Brandes (IGUANA STUDIOS) and showed him the rough mix. Christoph really liked it very much, so we decided to work with him for mixing & mastering. And it totally paid off. It feels like Christoph has extracted everything out of the recordings. He created a massive yet organic wall of sound. Brilliant guy!

Who wrote the lyrics on "Before Whom Evil Trembles"? And what are they about? Where do you get inspiration for the themes?

Oliver and Christopher, just as on the first album. Both have common inspirations but also bring in personal interest, such as the Necronomicon, ancient (Egyptian) mythology or sometimes even an old video game, that suits the sinister theme of the band.

In detail, this album deals with different topics, for example the preparation for afterlife in the old Egyptian mythology, themed in the song “Tombs of Eternity”. Or an old Archaic god hunting down humans like in the title track “Before Whom Evil Trembles (Goddess of Carnage)”.


Is Paolo Girardi signed under the cover of "Before Whom Evil Trembles"? I like his work a lot. How did you choose the motif for the cover and what exactly should it represent?

Yes you’re right. We asked Paolo once again for the cover artwork. We were totally happy with his work for the 1st album and yet again, he totally nailed it, depicting exactly what want to represent.
You can see the goddess Sekhmet on her throne in the Egyptian underworld. She is the goddess of war and the plagues. At first sent out from Re to eliminate the wicked, she fell in a blood rush and tried to kill all humans.

If we go back to the beginning... What was the first impulse to put the band together? And why technical death metal? It's not exactly a style that would gain you a lot of "fame".

Like mentioned before the first impulse has been given after the split of Carnage. We all knew that we still want to do music together, but it has to be a little bit more technical then Carnage was. Oliver and myself, we are big fans of the Nile. This fact of course is at least a small influence to the type of music we are playing now.


You come from Zwickau and play extreme death metal. Our readers would be interested to know how the death metal scene works in Germany. To be honest, I've been hearing nothing but great stuff from you guys lately. Does that mean that the scene is very strong in your country at the moment? What about the gigs, how many people come?

There are a lot of great newer German bands, that's for sure. But well... the scene in our region was stronger in the 90s. Also, a lot of legendary bands played close to our home town in the “Ratskeller Fraureuth”. But that was before our time and we were just too young to attend these glorious concerts. Now we still have some good bands which come from Zwickau or the closer areas, like ARCHAIC THORN.

Of course PURGATORY are the “spearhead” of the Saxonian death metal bands.

This phenomenon of a “dead scene” can also be witnessed when you visit the gigs in our area nowadays. Sometimes, there are only a few people that visit real great bands like I AM MORBID or MONSTROSITY. The play in front of about 20 people, which is really hard to understand. As a small local band this is even more difficult, but we also have made different experiences, for example in Chemnitz where even smaller gigs were well-visited. A little bit weird here.

From your music you can feel that you are influenced by both the American death metal school and the old European bands. How are you as fans? Do you prefer the original death metal of the 90s or do you draw inspiration from new records as well? If so, I’d be interested to know which bands had/have the biggest influence on APEP.

Our influences are several different types of metal. As mentioned before, Oliver and Christopher are huge fans of NILE and stuff like that. Merlin is also deeply influenced by the thrash metal scene and is a huge fan of SODOM for example. And obviously we all can't deny our love for classic DM bands such as MORBID ANGEL or ENTOMBED. Newer bands like SULPHUR AEON, DEAD CONGREGATION or SIJJIN are also super impressive. And recently we saw NECROT at PARTY SAN OPEN AIR. They really deserve special mention, because the gig really felt like time traveling to the golden DM times.

Well, the list could be endless and we also listen to non-metal stuff. So, all this has an influence on the sound we play with APEP somehow.

 

What about you and gigs in general? Are you a band that goes to shows as much as possible or do you pick and choose a lot? Do you have a dream, like a band you’d like to tour with or a festival, city you’d like to perform in?

We're definitely ambitious to bring this on stage and reach many people with our sound. So we're grateful about any kind of inquiry, as long as we fit into the overall concept of the event. We never refused an offer yet or let's say we never had to because of any circumstances.
We try to have “good” (valuable) gigs as often as possible.

Aims and dreams? Of course we'd like to “conquer” new regions and play abroad with the new album. And well.. It'd be great to be a part of established festivals like PARTY SAN or BRUTAL ASSAULT someday. But let's see what the future has in store. We're ready.

I'm gonna go play your new record "Before Whom Evil Trembles" again. I have to say that for me personally it is basically a perfect death metal masterpiece. A total inferno. I wish the record to do well, to reach as many fans as possible. It deserves it. I wish you all the best in your personal life. Good luck and the last words are yours. If you have something to say to fans, labels, promoters, you have space. Thank you for the interview and I'm already looking forward to seeing you live sometime!

Thank you, Jakub! We're super happy that the record impresses you this way. And by the way it's a rare thing to have such a pleasant and honest interview. Keep your passion, mate - and all the best to you too!

Special thanks go out the guys of WAR ANTHEM RECORDS for their great and passionate work. Thank you very much for trusting in us, dudes.

Now, as we're getting close to the public release, we're curious how this record will impact and how all those death metallers out there will receive it.

Cheers to Czech hordes. Let's meet at a gig someday!

Recenze/review - APEP - Before Whom Evil Trembles (2024):



---------------------------------------------------------------------------------------------------

Rozhovor - APEP - Starodávné, mrtvolné ozvěny z hnilobných death metalových hrobek! Démoni se probudili a touží po krvi!


Rozhovor s death metalovou skupinou z Německa - APEP.

Recenze/review - APEP - Before Whom Evil Trembles (2024):

Ave APEP! Nikde jsem s vámi nenašel žádný rozhovor v češtině. Poprosím tě tedy nejdřív, abys čtenářům, kteří vás ještě neznají, představil kapelu. Můžeš klidně začít úplně od začátku a provést nás celou historií APEP.

Ahoj Jakube, díky za možnost udělat tento rozhovor a zdravím české metalové maniaky.

Jsme APEP ze Zwickau (Sasko, Německo) a hrajeme technicky ovlivněný death metal. Vše začalo v roce 2016, kdy se Merlin, Oliver a Christopher rozhodli rozdělit předchozí kapelu Carnage. Rozhodli jsme se založit serióznější a originálnější kapelu. V roce 2016 jsme nahráli první demo a krátce nato se ke kapele přidal Phillip na druhou kytaru. V roce 2019 jsme nahráli debutové album „The Invocation Of The Deathless One“, které vyšlo v lednu 2020 a spadlo do poměrně špatných časů. Přesto jsme měli možnost toto album alespoň trochu představit naživo a odehráli jsme několik koncertů v Německu a loni dokonce jeden v Mladé Boleslavi. Kdykoli budete číst tyto řádky, naše druhá deska už vyšla a je také známo, že kapelu opustil Filip a nahradil ho Henrik.

A ano - stále nemáme stálého baskytaristu.


Letos jste vydali novinku „Before Whom Evil Trembles“. Opět se jedná o temný, drsný a poctivý death metal. Přistupovali jste k nahrávání jinak než minule nebo jste zvolili ověřené postupy?

Neřekl bych, že jsme se při nahrávání řídili nějakými osvědčenými metodami. Prostě jsme se poučili z předchozích nahrávání a snažili se některé věci vylepšit, zejména po technické stránce. Proto byl tentokrát zvuk určitě mnohem pevnější. Všechno ale bylo pořád do značné míry DIY, kromě procesu mixování / masteringu.

Nakonec si myslíme, že se nám s „Before Whom Evil Trembles“ podařilo v několika ohledech překonat naše první album. Takže si opravdu vážíme toho, když říkáte, že z alba cítíte atmosféru a autenticitu. Děkujeme!

Nová deska mi přijde o nějaký řád komplikovanější, zpočátku možná méně přístupná, zároveň ale neskutečně temná a zlá. Byl to záměr? Jak vlastně album vznikalo a jakým způsobem jste skládali muziku?

Upřímně řečeno, v našem stylu jsme nic záměrně neměnili. Možná jsme šli o pár kroků dál a troufli si trochu víc, což může být logické, když spolu jako kapela rostete. Takže možná nové písně působí dospěleji než na 1. albu.

Během COVIDU náš kreativní lídr Oliver prostě přišel se spoustou skvělých nápadů, které dosáhly finální podoby při společné práci na věcech ve zkušebně. Je to výsledek týmové práce a nic takového jako „master plan“ neexistovalo. Takže se stále dá říct, že vše je stoprocentně autentické.


Mám „Before Whom Evil Trembles“ ve svém MP3 přehrávači a musím říct, že jsem jím doslova pohlcen. Nejsou to jen skvělé nápady, ale i zvuk, který je jedním slovem devastující. Sedím třeba v tramvaji a najednou se přistihnu, že si podupávám nohou. Mám sto chutí začít pařit. Nebýt už pán v letech, asi bych to i udělal. Kde jste desku nahrávali a kdo je podepsán pod masteringem?

Páni, děkuji! Je hezké slyšet, že se vám to tak líbí.

Jak už bylo zmíněno, věci byly více kutilské, než byste asi čekali. Bicí a vokály pro toto album nahrál náš dobrý kamarád Thomas „Conne“ Conrad ve svém STEREOID STUDIU poblíž Zwickau. Není to „profesionální“ studio - spíš zkušebna, kterou Conne neustále vybavuje a rozvíjí s velkým nadšením, přesvědčením a penězi. Je skvělé mít tak bláznivé přátele, kteří vás navíc tak skvěle podporují. Kytary a baskytary byly nahrány doma a později přesamplovány.

S hotovým hrubým mixem jsme měli na mysli několik osob pro finální mix a mastering. Merlin právě kontaktoval Christopha Brandese (IGUANA STUDIOS) a ukázal mu hrubý mix. Christophovi se opravdu velmi líbil, a tak jsme se rozhodli pro spolupráci na mixu a masteringu s ním. A naprosto se to vyplatilo. Mám pocit, že Christoph z nahrávek vytáhl úplně všechno. Vytvořil masivní a zároveň organickou zvukovou stěnu. Skvělý člověk!

Kdo je autorem textů na „Before Whom Evil Trembles“? A o čem pojednávají? Kde pro témata berete inspiraci?

Oliver a Christopher, stejně jako na prvním albu. Oba mají společné inspirace, ale zároveň do nich vnášejí osobní zájmy, jako je Necronomicon, starověká (egyptská) mytologie nebo někdy i stará videohra, která se hodí ke zlověstnému tématu kapely.

Podrobněji se album zabývá různými tématy, například přípravou na posmrtný život ve staré egyptské mytologii, která je tematizována v písni „Tombs of Eternity“. Nebo starý archaický bůh lovící lidi jako v titulní skladbě „Before Whom Evil Trembles (Goddess of Carnage)“.


Pod obalem novinky „Before Whom Evil Trembles“ je podepsán Paolo Girardi? Jeho práce se mi hodně líbí. Jak jste vůbec motiv na obal vybírali a co má přesně znázorňovat?

Ano, máte pravdu. O obálku jsme znovu požádali Paola. S jeho prací na prvním albu jsme byli naprosto spokojeni a opět se naprosto trefil a vystihl přesně to, co chtěl reprezentovat.

Můžete vidět bohyni Sekhmet na jejím trůnu v egyptském podsvětí. Je to bohyně války a pohrom. Nejprve byla vyslána z Re, aby zlikvidovala bezbožníky, ale v návalu krve propadla a pokusila se zabít všechny lidi.

Když se ještě podíváme do začátku…Co bylo vlastně tím prvním impulsem, že jste dali dohromady kapelu? A proč zrovna technický death metal? Není to zrovna styl, který by vám získal velkou „slávu“.

Jak již bylo zmíněno, první impuls byl dán po rozdělení Carnage. Všichni jsme věděli, že chceme dál dělat společnou hudbu, ale musí být trochu techničtější, než byli Carnage. Oliver a já jsme velcí fanoušci Nile. Tenhle fakt má samozřejmě alespoň malý vliv na to, jakou hudbu teď hrajeme.


Pocházíte z Zwickau a hrajete extrémní death metal. Naše čtenáře by určitě zajímalo, jak funguje v Německu death metalová scéna. Abych pravdu řekl, tak poslední dobou od vás slyším jen samé skvělé smečky. Znamená to, že je u vás v současnosti scéna hodně silná? Co třeba koncerty, kolik chodí lidí?

Určitě existuje spousta skvělých novějších německých kapel. Ale... scéna v našem regionu byla silnější v 90. letech. Taky spousta legendárních kapel hrála blízko našeho rodného města v „Ratskeller Fraureuth“. Ale to bylo ještě před námi a my jsme byli příliš mladí na to, abychom tyhle slavné koncerty navštěvovali. Teď máme ještě několik dobrých kapel, které pocházejí ze Zwickau nebo z bližšího okolí, jako například ARCHAIC THORN.

PURGATORY jsou samozřejmě „hrotem“ saských deathmetalových kapel.

O tomto fenoménu „mrtvé scény“ se můžete přesvědčit i v současnosti, když navštívíte koncerty v naší oblasti. Někdy se stává, že na skutečně skvělé kapely jako I AM MORBID nebo MONSTROSITY přijde jen pár lidí. Ty hrají před zhruba dvaceti lidmi, což je opravdu těžko pochopitelné. Jako malá lokální kapela to máme ještě těžší, ale udělali jsme i jiné zkušenosti, například v Chemnitzu, kde byly i menší koncerty dobře navštívené. Tady je to trochu zvláštní.

Z vaší hudby je cítit, že jste ovlivněni jak americkou death metalovou školou, tak i starými evropskými kapelami. Jak jste na tom jako fanoušci? Máte radši původní death metal devadesátých let nebo čerpáte inspiraci i z nových desek? Pokud ano, zajímalo by mě, které smečky měly/mají na APEP největší vliv.

Vliv na nás má několik různých typů kovů. Jak už bylo řečeno, Oliver a Christopher jsou velkými fanoušky NILE a podobných věcí. Merlin je také silně ovlivněn thrashmetalovou scénou a je například velkým fanouškem SODOM. A samozřejmě všichni nemůžeme popřít svou lásku ke klasickým DM kapelám, jako jsou MORBID ANGEL nebo ENTOMBED. Novější kapely jako SULPHUR AEON, DEAD CONGREGATION nebo SIJJIN jsou také super působivé. A nedávno jsme na PARTY SAN OPEN AIR viděli NECROT. Ti si opravdu zaslouží zvláštní zmínku, protože koncert opravdu připomínal cestování časem do zlatých časů DM.

No, výčet by mohl být nekonečný a my posloucháme i nemetalové věci. Takže to všechno má nějakým způsobem vliv na zvuk, který s APEP hrajeme.


Co vlastně vy a koncerty obecně? Jste kapelou, která jezdí po koncertech, co to jenom jde nebo si hodně vybíráte? Máte nějaký sen, třeba skupinu, se kterou byste chtěli vyrazit na turné nebo festival, město, kde byste chtěli vystupovat?

Určitě máme ambice přenést to na pódia a oslovit naším zvukem mnoho lidí. Takže jsme vděční za jakýkoli dotaz, pokud zapadáme do celkového konceptu akce. Ještě nikdy jsme žádnou nabídku neodmítli, nebo řekněme, že jsme ji kvůli nějakým okolnostem ani odmítnout nemuseli.

Snažíme se mít „dobré“ (hodnotné) koncerty co nejčastěji.

Cíle a sny? Samozřejmě bychom rádi „dobývali“ nové regiony a hráli v zahraničí s novou deskou. A taky... Bylo by skvělé být jednou součástí zavedených festivalů jako PARTY SAN nebo BRUTAL ASSAULT. Ale uvidíme, co nám přinese budoucnost. Jsme připraveni.

Jdu si vaši novou desku „Before Whom Evil Trembles“ znovu pustit. Musím říct, že pro mě osobně se jedná v podstatě dokonalé death metalové dílo. Totální inferno. Přeji vám, aby se nahrávce dařilo, aby se dostala k co největšímu počtu fanoušků. Zaslouží si to. Přeji vám vše nejlepší i v osobním životě. Ať se vám daří a poslední slova jsou tvoje. Pokud chceš něco vzkázat fanouškům, labelům, promotérům, máš prostor. Děkuji za rozhovor a už teď se těším, až vás uvidím někdy naživo!

Děkujeme, Jakube! Jsme moc rádi, že na tebe deska takto zapůsobila. A mimochodem, je vzácné mít tak příjemný a upřímný rozhovor. Drž se svého nadšení, kamaráde - a tobě taky všechno nejlepší!

Zvláštní poděkování patří klukům z WAR ANTHEM RECORDS za jejich skvělou a zapálenou práci. Moc vám děkujeme za důvěru, chlapi.

Teď, když už se blížíme k veřejnému vydání, jsme zvědaví, jaký bude mít tahle deska dopad a jak ji přijmou všichni ti death metalisté tam venku.

Na zdraví českých hord. Pojďme se někdy potkat na koncertě!

Recenze/review - APEP - Before Whom Evil Trembles (2024):



---------------------------------------------------------------------------------------------------

TWITTER