DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

sobota 26. června 2021

Rozhovor - MACABRE DECAY - Temné ozvěny z katakomb!


Rozhovor s death metalovou skupinou ze Švédska - MACABRE DECAY.

Odpovídal zpěvák Henka Andersson, děkujeme!

Přeložila Duzl, děkujeme!

Otázky připravil Jakub Asphyx.

Recenze/review - MACABRE DECAY - Into Oblivion (2021):

Ave MACABRE DECAY! Nikde jsem s vámi nenašel žádný rozhovor v češtině. Poprosím tě tedy nejdřív, abys čtenářům, kteří vás ještě neznají, představil kapelu. Můžeš klidně začít úplně od začátku a provést nás celou historií MACABRE DECAY.

Všechno to začalo v roce 2014 z trosek kapely s názvem Afterlife. Fredrik Gunnarsson je jediným členem, který z té doby zbyl. Henka Andersson se připojil v roce 2014, Henke Edlund v roce 2015 a Martin Knutar kolem roku 2018. Nejprve jsme nahráli EP (2016) a poté jsme nahráli naše první album Purgatory, které vyšlo v roce 2018. 2019 jsme vydali další EP Bloodsoaked, které bylo celé nahráno živě. 2020 jsme podepsali smlouvu s Grind to Death Records a prostřednictvím nich vydáme naše další album v červnu 2021.


Právě poslouchám vaši novinku „Into Oblivion“ a připadám si, jako bych byl zavřený v nějaké kobce spolu s DIMEMEBER, ENTRAILS, ENTOMBED, NIHILIST, DEATH, CARCASS, BOLT THROWER. Deska má skvělý temný sound. Kde jste album nahrávali a jak jste s výsledkem spokojen? Mluvili jste nějak do výsledného zvuku?

Děkujeme, bylo to nahráno ve studiu Dorftrottel s Andreasem Bagge Baglienem. Jsme velmi spokojeni s tím, jak to dopadlo. Andreas udělal první mix a po nějaké diskusi a malých změnách to znělo skvěle. Postaral se také o mastering.

Jakým způsobem vznikal nový materiál pro „Into Oblivion“? Jak vlastně tvoří/skládají MACABRE DECAY?

Skladby vznikaly poměrně dlouhou dobu a v určitém okamžiku jsme si vybrali několik z nich na novou nahrávku. Neměli jsme žádné konkrétní plány na vydání, ale věděli jsme, že to nebude u stejného labelu jako vyšlo album Purgatory. Když bylo vše nahráno a hotovo, poohlédli jsme se po nějakých labelech a našli jsme Grind To Death. A doposud to bylo opravdu jednoduché s nimi spolupracovat. Většina skladeb je vytvořena z nápadu na skladbu a hraní ve zkušebně. Každou skladbu píše celá kapela, všichni se na ní něčím podílí.


„Into Oblivion“ má temný obal. Kdo je pod ním podepsán? Jeho práce se mi líbí, Jak jste vůbec nápad na obal vybírali a co má znázorňovat?

Fantastický obal vytvořil Niklas Webjörn a byl to Jimmy z Grind To Death Records, kdo nám sehnal tento kontakt. Jen jsme řekli, že to chceme oldschool a brutální a dali jsme mu nahrávku. Udělal náčrt a poté jej dokončil.

Kdo je autorem textů a o čem pojednávají? Kde pro témata berete inspiraci? Could you reveal us who is an author of the lyrics and what is their background? Where did you take inspiration for certain topics?

Všichni pomáháme při psaní textů. Já osobně (Henka) jsem inspirován vším o vraždách, smrti a bolesti. A Henke udělal něco o šílenství náboženství. Nakonec je nejdůležitější, že to zní dobře, než to, že to má hluboký význam.


Hrajete muziku starou jako samotný death metal. Jak vlastně vnímáte nové směry ve smrtícím kovu. Jeho míchání s death core, případně technický death metal? Máš vůbec nějaké oblíbené kapely v „moderním metalu“?

Haha, jsme staří jako death metal. Opravdu se nám nelíbí žádné nové žánry jako deathcore atd. Death metal je perfektní tak, jak vždy byl, takže necítíme žádnou potřebu ho měnit. Mám rád mnoho nových kapel, ale ne ty, které se snaží něco znovu objevit a přetvořit to na něco. Pak je ze mě starej nerudnej chlap.

Jak jsou na tom MACABRE DECAY s koncerty? Hrajte hodně? Jezdíte turné nebo si vybíráte jen větší festivaly? A co turné po Evropě, neláká vás?

Macabre Decay milují živé hraní. Proto to děláme. Rádi bychom podnikli turné po Evropě, pokud si to budeme moci dovolit a nebude to velká finanční ztráta. Rádi bychom si zahráli na festivalech, ale zatím je Gefle Metal 2019 jediným festivalem, kde jsme hráli a bylo to skvělé. Doposud jsme nikdy nehráli mimo Švédsko, ale doufáme, že se to změní.


Jsou nějaké desky, které tě v poslední době oslovily?

Demonical, The Generals, Goathead, Caedem, Benediction, Necrophobic… všichni v poslední době vydali skvělé desky.

Znáš, posloucháš nějaké kapely z České republiky?

Nemůžu říct, že bych znal nějaké české kapely a poslouchal je, pokusím se to napravit. Ale miluju vaše pivo.

Blížíme se k závěru a tak bych zkusil jednu více filozofickou otázku. Jak byste definovali styl zvaný death metal? Čím pro vás tato hudba je a proč jste si vybrali právě tento styl?

Pro mě osobně to všechno začalo punkem. Pak přišli Slayer, Metallica, Exodus atd. Ale poprvé, co jsem viděl Entombed naživo v roce 1989 se to změnilo a poté pro mě byl nejvíc death metal. Pravděpodobně proto, že to bylo tak extrémní, nové a plné agresivity.


Co chystají MACABRE DECAY v nejbližších měsících?

Příští víkend nahrajeme basy a vokály k pár skladbám. Ve studiu Dorftrottel vše dokončíme pravděpodobně koncem tohoto roku. 16.6. budeme mít během naší zkoušky release párty. A poté nacvičíme setlist pro koncerty, které přijdou a začneme pracovat na novém materiálu.

Děkuji za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených fanoušků a tuny dobrých nápadů. 

Díky, bylo mi potěšením. Doufám, že se někdy potkáme na koncertě. Měj se.

Recenze/review - MACABRE DECAY - Into Oblivion (2021):

pátek 25. června 2021

Recenze/review - INSISTENT - Disease (2021)


INSISTENT - Disease
CD 2021, L'Inphantile Collective

for english please scroll down

Nikdy dřív se mi to nestávalo, až poslední dobou. V některých chvílích v sobě dusím vztek. Zalykám se temnotou. Stává se mi to v momentech, když vidím ve zprávách, jak se hezky starají o sadistického vraha, jak kolem obětí poletuje hejno novinářských supů. Kdysi jsme se chtěli všichni spojit v jednu síť, ale teď se na ní urážíme a ponižujeme. A říkáme si pořád přátelé. Doutná ve mě oheň, utíkám raději pryč. Lidem chybí pokora, vědomosti a zdravý rozum. Nic s tím neudělám, ale pořád můžu podporovat hudbu, která dokáže spoustě podobným jako já pomoc se z toho všeho nezbláznit.

INSISTENT hrají grindcore. INSISTENT hrají temný, intenzivní a chladný grindcore. INSISTENT jsou i na novém albu "Disease" jako parta naštvaných pitbulů. Bez kompromisů, bez zbytečností, řežou přímo do živého. Věční kritici a nespokojenci mohou namítat, že tu už všechno tohle bylo. Mají svým způsobem pravdu, ale koho to zajímá? Tady jde o úplně něco jiného. Vymlátit si palici a očistit ji od hnusu současného světa.


"Disease" opět utíká kupředu v podobných rytmech jako alba třeba takových NAPALM DEATH, NASUM, BIRDFLESH. Kluci navíc přidávají svůj vlastní ksicht rozsekaný do krve. Jejich hudba rozhodně není nic pro slabé povahy, nejlépe vynikne naživo (mám osobně potvrzeno). U každé desky vždy sedím a čekám, co se mnou udělá. U novinky INSISTENT ze mě šla všechna zlost ven. Uvolnil jsem se. Zařval si spolu s kapelou. A to přesto, že jsem v grindcore hodně vybíravý, opravdu mě zaujme jen občas. Pražští maniaci v sobě mají něco, co ostatní ne. Možná se dokážu s jejich hudbou lépe ztotožnit, užít si ji, vychutnat. Neznám nic lepšího, než temný pokoj, otevřené pivo a "Disease" v přehrávači. Najednou mi může celej zkaženej prohnilej svět políbit zadek, všichni ti dokonalí, vševědoucí, mocní a skrz na skrz zkažení lháři, všichni pokrytci i zrádci. Můj mozek je čistý a nahrávka na mě má v určitých momentech až meditativní účinky. Pro mě osobně to znamená o hodně víc, než kdyby tahle skupina přišla s novým pojetím hudby a převrátila dějiny. Ne, nic takového se zde neděje, ale album je rozhodně velmi dobře odvedeným řemeslem, s pověstnou jiskrou navíc. Vše je v nejlepším pořádku. Temný grindcore, který odřezává maso od kostí!


Asphyx says:

It's never happened to me before, until recently. At times, I choke my anger. I swallow in the dark. It happens to me when I see in the news how nicely they take care of a sadistic killer, how a flock of journalistic vultures flies around the victims. Once we all wanted to come together in one network, but now we are insulting and humiliating ourselves. And we keep calling each other friends. The fire is burning in me, I prefer to run away. People lack humility, knowledge and common sense. I'm not going to do anything about it, but I can still support music that can help a lot like me not go crazy from it all.

INSISTENT play grindcore. INSISTENT play dark, intense and cool grindcore. INSISTENT are also on the new album "Disease" as a bunch of angry pit bulls. Without compromise, without uselessness, they cut directly into the live. Eternal critics and dissidents may argue that all this has been here. They are right in a way, but who cares? This is something completely different. Beat the stick and clean it of the disgust of today's world.


"Disease" once again runs forward in similar rhythms as albums such as NAPALM DEATH, NASUM, BIRDFLESH. In addition, the boys add their own face cut into blood. Their music is definitely not for the faint of heart, it works best live (I have personally confirmed). I always sit at each record and wait to see what it does to me. With the INSISTENT news, all the anger came out of me. I relaxed. I shouted with the band. And despite the fact that I'm very picky in grindcore, I'm really only interested in it occasionally. Prague maniacs have something in them that others do not. Maybe I can better identify with their music, enjoy it, enjoy it. I know nothing better than a dark room, open beer and "Disease" in the player. Suddenly, the whole corrupt rotten world can kiss my ass, all those perfect, omniscient, powerful, and through corrupt liars, all hypocrites and traitors. My brain is clear and the recording has meditative effects on me at certain moments. For me personally, it means a lot more than if this band came up with a new concept of music and turned history upside down. No, nothing like that happens here, but the album is definitely a very well done craft, with the proverbial extra spark. Everything is fine. A dark grindcore that cuts meat from bones!



about INSISTENT on DEADLY STORM ZINE:



Tracklist:
01. Eyewashed
02. Last Farewell
03. Disease
04. Bad Blood
05. Werewolves
06. Parasite
07. Shredder
08. Friendly Fire
09. Traitor
10. To The Ground
11. Why?
12. Lords Of Chaos
13. Wolf Cult



KNIŽNÍ TIPY - 451 stupňů Fahrenheita - Raymond Douglas Bradbury (2001)


451 stupňů Fahrenheita - Raymond Douglas Bradbury
2001, Baronet

Ohmataný výtisk, sem tam politý kávou, čajem nebo i něčím ostřejším. Před chvílí jsem vrátil osm knížek. Zlatý časy mládí, kdy bylo na čtení víc času. Chápala to i moje holka. Po divoké noci jsme si ráno každý zalezl do rohu a vydali se na výlety do jiných světů. Teď tu stojím a přemýšlím, 451 stupňů Fahrenheita jsem vzal do ruky náhodou. V oddělení sci-fi boleslavské knihovny. Hlavu zvednu jenom ve chvíli, když projde kolem krásná knihovnice Klára. Občas bývá hrdinkou i v mých snech. Knihy jsou někdy moc rajcovní, to vám povím. Asi už bych měl vypadnout, vypadá to divně, když na ní tak civím. Přehodí si vlasy laškovně za ucho a já najednou zjišťuji, že jsem v chodbičce mezi regály přečetl ve stoje 50 stránek. 

Mám to takhle pokaždé. Knížka mě musí chytnout, nesmím vnímat svět kolem sebe. Naplno se ponořit do příběhu, užívat si jiné světy. Ten, který popisuje Bradbury je chladný, odlidštěný. Možná je takovým menším varováním, předtuchou, že k tomu časem dojde. Pokud zapomeneme na člověka, řekl bych. Hele, nepřipomíná vám ta kniha něco? Schválně, kolik zbytečných věcí jste si za poslední dobu koupili? Větší mobily, televize, stroje, stroje, stroje. Děti ozářené obrazovkami nemají dávno odřená kolena. V deseti se setkávají s obrovskými penisy a umělými ksichty a ztrácejí kontakt s realitou. Vychovává je algoritmus reklamy, místo fotrů, co taky čumí do mobilů. 

Automatizace, robotizace, chudoba, bohatství. Kam zmizely poslední zbytky lidskosti? Opravdu jsme takový svět chtěli? Bradbury byl vizionář, znal nás víc, než my sebe samé. Nepsané zákony dávno neplatí, hergot, proč vidím v každé třetí větě paralelu se současným světem? On opravdu nahlížel v roce 1953 do budoucnosti? Šílená štvanice začíná vždycky pomalu. Existuje jen jediný pravý názor, kde já už tohle slyšel? Pod záminkou pokroku se dají dělat pokusy i na lidech. Hele, kolik si viděl seriálů za víkend? Jo a kdy si naposledy zavolal vlastní mámě a vzal ji na večeři? Já technické vymoženosti miluji, rád a stále sledují nejnovější trendy, akorát si myslím, že většina lidí na ně není zralá - viz. třeba facebook, který býval skvělým místem, než se stal dostupný i tupému stádu. 

451 stupňů Fahrenheita pro mě byl strhujícím příběhem tenkrát v devadesátých letech, kdy jsem jej četl poprvé a je jím i dnes. Jenom to tenkrát byla vzrušující a strašidelná fantazie a dnes už si říkám, že se toho možná i dožiju. Bohužel, vědci nikdy nepočítají s tím, že by šly technologie zneužít. Myslí to dobře, jen ty lidi, to je problém, znáte to. Kdysi jsem si představoval zprávy z budoucnosti v televizi jako v knize, dnes jsou snad ještě horší. Mechanického ohaře máme každý v kapse a ani to moc nebolí, stejně na sebe řekneme všechno sami. A hlavní poselství knížky? - bohatství, nejlepší auta, mobily, vily, chytrá domácnost, lety do vesmíru ve slevě, opravdu si pořád myslíte, že vám tohle všechno přinese štěstí? Nezapomněli jsme tak trošku náhodou přemýšlet? 

Bradbury se v tomto díle překonal. A teď nemyslím jen nápady, kterých je v knize spousta, ale i celý příběh, který je skvěle napsaný, graduje, je napínavý, velmi dobře se čte. Volá na mě manželka, že už je prý oběd. Stojím tu v pokoji a držím knihu v rukou. Uběhlo třicet let a zase mám za sebou ve stoje 50 stránek. Až ji dočtu, vezmu děti, manželku a půjdeme k vodě. Snad tam nebudou slídit mechaničtí ohaři. Krásný den přátelé! Děkuji za pozornost.

------------------------------------------------------------------------------------

Guy Montag, hrdina románu žije ve své ohnivzdorné vile obklopen civilizací tryskových aut, raketových letadel, mechanické hudby a také ovšem policejních helikoptér a mechanických „ohařů“, kteří svým chemickým čichem neomylně sledují stopu zločince. Kdo je však tímto „zločincem“? Ten, kdo překročí základní zákon této utopistické civilizace, tj. ještě vlastní a čte knihy, kdo nemyslí tak, jak je předepsáno myslet, kdo se pokouší uvažovat samostatně. Tohoto „zločinu“ se právě dopustí Montag. A o příšerné, hrůzné štvanici, kterou na něho uspořádá policie ve svých helikoptérách, o zmechanizovaném děsu, který je mu v patách v podobě mechanického ohaře s prokainovou jehlou v čelisti, o úděsné televizní reportáži z této honičky a o konečném zániku onoho odlidštěného světa vypráví tento příběh. Je to jedno z nejlepších Bradburyho děl, v němž nastavil křivé zrcadlo fantastiky civilizaci moderního světa, jež člověku nepřinese skutečné štěstí, dusí-li v něm to nejcennější – lidskou myšlenku.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------

čtvrtek 24. června 2021

Interview - INHUMAN CONDITION - I think death metal is bigger now than it has been in many years.


Interview with death thrash metal band from Florida - INHUMAN CONDITION.

Answered guitarist Taylor Nordberg, thank you!

Translated Duzl, thank you!

Questions prepared Jakub Asphyx.

Recenze/review - INHUMAN CONDITION - Rat God (2021):

Ave INHUMAN CONDITION!

Greetings to the Florida underground. For several weeks now, I've been returning to your new album "Rat God" this year. I feel like I'm seventeen again and discovering new music. At first I didn't even know who was playing in the band. I would rather listen than search for information. I say to myself „damn“ that's really good. It sounds like old MASSACRE, SOLSTICE records. Then someone tells me… „ and do you know who plays in INHUMAN CONDITION?“ Then I was no longer surprised! The new album is excellent. In all aspects. How did you get together? Please describe the origin of the band. I can imagine a pub meeting somewhere in Florida, am I right?

Well it was in a secret dungeon in the swamps actually…haha! Jeramie and I were in Massacre in the fall of 2019 and wrote what was to be the new album, totaling 14 songs. We had recorded our parts and then throughout the next year it became clear that we could no longer be a part of that band. So rather than scrapping the material we decided to make a new band and put the record out ourselves. So Terry had heard the songs some time after we left Massacre, and he really liked the music and wanted to be a full-on band member. It worked out great, and honestly I prefer these versions of the songs! So everything on Rat°God and 5 extra songs (to be released later this year, perhaps…) were originally written as Massacre songs, which may be why some people think it sounds like Massacre, haha!


I'm an old metal dog, I like your traditional, dusty sound. However, more people are signed under the album - Jeremie Kling, Taylor Nornberg. (Spring Hill). Was it hard to achieve such an "old school sound"? I played a record to a young boy and he tells me he can't hear it. I had to laugh, today all the productions are incredibly rude, about to be heard in all streams on the internet. How did the recording go? Was it recorded in analog? The album sounds like that.

Jeramie and I recorded the album here at our studio Smoke & Mirrors Productions in Spring Hill, Florida. It sounds analog? Let’s go with that, then! We were both there throughout the whole process bouncing ideas off each other but Jeramie mixed the album and I mastered it. Our recordings usually go pretty smooth, and it was totally cool recording Terry’s bass for the album.

At first I heard music, I only got to the cover after a while. You'll probably agree with me that the motif from Dan Goldsworthy refers to the works of Ed Repka. I really like it, I had to order a t-shirt immediately! How did you get together with Dan, what was the assignment and how did you choose the cover?

The cover turned out so cool! We call Dan “Babe Ruth” because everything he has done for us so far, he knocks it out of the park! I was just looking through some newer thrash album covers and saw the newest Xentrix album cover, and I think a shirt design, and I thought it was Ed Repka, to be honest, but it was more fresh. So I looked up who the artist was and it was Dan Goldsworthy. We got him on the phone and chatted for a while about all sorts of things, and Jeramie had an idea for the album cover concept for him to roll with. He sent a sketch maybe a week later and it was already mind-blowing. Then he sent an “unfinished” version and it was even more mind-blowing. Then he sent the final and it was a full on “wow…” moment. He has designed a shirt for us, which we will release soon, and we already have talked about him working on the next album/EP release as well.


Who is the author of the lyrics? I don't have a CD yet and I'd guess it's a death metal classic? What are the lyrics on "Rat God" about and how were they created?

Jeramie and I split up the lyric and vocal pattern duties for all 14 songs, with the exception of 2, which were written by Paul Mazurkiewicz from Cannibal Corpse. One of those ended up on this album, and the other will be on the next one. The lyrics cover a pretty wide range, anything from murderers, gore (Paul’s song!), problems with human beings, time travel, Earth’s destruction.

INHUMAN CONDITION is a band composed of experienced musicians. The list of bands you play in is impressive. How did you compose the new material? Wasn't it a problem to agree on something? Who was the main author? How does INHUMAN CONDITION actually form? I am interested in the process of creating a new song. Seems to me you are a bunch of guys who get together in the rehearsal room and just „ go for it“!

When we were in Massacre it was sort of agreed on the general vibe of the album before we started writing it. I made the guys start playing in D standard again, because they were playing in B before I joined, I believe. We started revisiting the 80s death metal stuff and of course From Beyond and the Inhuman Condition EP, Leprosy, Spiritual Healing, Celtic Frost stuff, and pulling some of those hardcore kind of influences as well. I demo’d out the riffs in some sort of song structure. Then Jeramie would help with the arrangement and jam it out to make sure it sounds like a song, then we would maybe change a riff here, swap out a bridge from another song, etc. For two of the songs, Tyrantula and Planetary Paroxysm, Jeramie wrote the drums first, recorded them, then I came in and wrote riffs around his drum beats. That was a fun process that made those songs turn out pretty exciting.


What about INHUMAN CONDITION and concerts? Are you and will you be a regular band touring, playing in venues? Is it even possible due to your busy schedule?

We have done one show so far, with Deicide here in Florida, and we have one in July with Gruesome. We have all sorts of tour/show ideas in the works, so as long as everyone’s schedules work out, then we hope to play lots of shows.

For me, Florida has always been the cradle of good music. MASSACRE, OBITUARY, DEICIDE, SOLSTICE, DIABOLIC, you have a lot of great bands. For example, SOLSTICE and DIABOLIC returned with very good albums. The new GOREGANG are great. Does this mean we have to wait for another "new wave"? How is life in Florida today? Do you have a lot of concerts, events, festivals? And how do you explain that there are so many death metal bands in Florida?

I think death metal is bigger now than it has been in many years. The new Cannibal Corpse album was #6 or something, and the new Gojira was #1!! That’s so damn cool! A big up for death metal. It’s on the upswing I hope. Life in Florida is looking pretty good. More shows are being announced every day, and things seem to be coming back to “normal” a little. I think that since there were so many good bands back in the late 80s and early 90s, that the younger generation of bands are inspired to be living in Florida and being a death metal band.


Jeramie Kling is sitting behind the microphone and drums. There aren't that many singing drummers. I understand it in the studio, but live? It must be very challenging. But somewhere I noticed that Ruston Gross (MASTER, DEATH STRIKE) is supposed to play the drums live, is that true?

For our live shows Jeramie will just be doing vocals, and we will have live drummers play with us. We had Ruston play with us at the Deicide show, yes! There may be some shows at some point where Jeramie may sing and play, I suppose it just depends on the situation.


You play old, honest death metal. Today it is played differently. Technology, procedures have changed, there are other options. How do you perceive these changes as a musician? Did the internet influence you? Do you download music? Do you keep up with the times or do you prefer to go for a beer with old friends and talk face to face?

Things have changed even since I was a kid, but I guess the only thing you can do is “roll with it, or get rolled over” (to quote Dimebag!). I think the internet has influenced everyone, whether they want to admit it or not. Everything is so accessible now and that includes music, which I think is a plus. I used to download songs when I was a kid, and discovered a ton of my favorite bands that way, but I only buy physical albums for the last 15+ years. I have probably 800 CDs and a few hundred records. My friends say I was born a grandpa because I guess I act like an old man, haha, so maybe I keep up with the times in some regards, but I don’t drink anymore, so I guess I’d rather just stay home and hang with the dogs.


How far do you want to go with INHUMAN CONDITION? What is your goal? Is it a festival, a tour? Or a big label? Do you have some aims that you want to reach?

We’ll go as far as it will take us. We are here to chew bubblegum, and to kick ass…and we ran out of bubblegum! We plan to tour, hopefully hit the festivals, release more albums. We enjoyed self-releasing this album so we may do that with the next one too, and maybe forever, if it keeps working out.

I just received an email saying that the package with the CD and the shirt is somewhere over the Atlantic. Thank you for the interview and your time. I wish you great CD sales, concerts full of fans and I hope to see INHUMAN CONDITION live. All the best! Death metal forever!

Thank you, cheers!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
sledujte nás na sociálních sítích - follow us on the social media:


instagram:

facebook:

Rozhovor - INHUMAN CONDITION - Myslím, že death metal je nyní větší, než tomu bylo po mnoho let.

Rozhovor s death thrash metalovou skupinou z Floridy - INHUMAN CONDITION.

Odpovídal kytarista Taylor Nordberg, děkujeme!

Přeložila Duzl, děkujeme!

Otázky připravil Jakub Asphyx.

Recenze/review - INHUMAN CONDITION - Rat God (2021):

Ave INHUMAN CONDITION! Zdravím do floridského podzemí. Už několik týdnů se stále vracím k vaší nové letošní desce „Rat God“. Mám pocit, že mi je zase sedmnáct a objevuji novou muziku. Vůbec jsem nejdřív nevěděl, kdo v kapele hraje. Raději jsem poslouchal, než abych pátral po informacích. Říkám si, hergot, to je fakt dobrý. To zní jako staré desky MASSACRE, SOLSTICE. Pak mi někdo říká, hele a víš kdo v INHUMAN CONDITION hraje? Pak už jsem se nedivil ničemu! Novinka je jedním slovem vynikající. Po všech stránkách. Jak jste se dali dohromady? Popiš mi prosím vznik kapely. Úplně před sebou vidím hospodu někde na Floridě, mám pravdu?

Vlastně to bylo v tajném žaláři v bažinách ... haha! Jeramie a já jsme byli v MASSACRE na podzim roku 2019 a napsali jsme 14 skladeb, které měly být novým albem. Nahráli jsme naše party a poté během následujícího roku vyšlo najevo, že už nemůžeme být dál součástí této kapely. Místo skartování materiálu jsme se rozhodli vytvořit novou kapelu a nahrávku vydat sami. Terry tedy slyšel skladby nějakou dobu poté, co jsme opustili MASSACRE a hudba se mu opravdu líbila a chtěl být plnohodnotným členem kapely. Vyšlo to skvěle a upřímně dávám přednost těmto verzím skladeb! Všechno na „Rat ° God“ a pět dalších skladeb (které mají vyjít koncem tohoto roku, snad…) bylo původně napsáno jako skladby pro MASSACRE, takže to asi možná vysvětluje to, že si někteří lidé myslí, že to zní jako MASSACRE, haha!


Jsem starej metalovej pes, miluju váš tradiční, prašivej zvuk. Pod novinkou je podepsáno ale více osob - Jeremie Kling, Taylor Nornberg. (Spring Hill). Bylo těžké docílit tak „old schoolový zvuk“? Pouštěl jsem desku jednomu mladému klukovi a on mi říká, vždyť to není slyšet. Musel jsem se smát, dnes jsou všechny produkce neskutečně přeřvaný, asi aby byly slyšet ve všech streamech na internetu. Jak nahrávání probíhalo? Nahrávalo se analogově? Album tak zní.

Jeramie a já jsme nahrávali album zde v našem studiu Smoke & Mirrors Productions ve Spring Hill na Floridě. Zní to analogově? Nechme to teda tak! Oba jsme byli přítomni v průběhu celého procesu a vzájemně se odráželi od myšlenek toho druhého, Jeramie album mixoval a já jsem ho masteroval. Naše nahrávání obvykle probíhá docela hladce a nahrávání Terryho basy pro album bylo naprosto skvělé.

Nejdřív jsem slyšel muziku, k obalu jsem se dostal až po nějaké době. Asi se mnou budeš souhlasit, že se motiv od Dana Goldsworthyho odkazuje na díla Edy Repky. Mně se hrozně líbí, hned jsem si musel objednat tričko! Jak jste se další s Danem dohromady, jaké dostal zadání a jak jste cover vybírali?

Obal se vydařil parádně! Prohlížel jsem si několik novějších obalů thrashových alb a viděl jsem nejnovější obal alba XENTRIX a myslím, že i design trička a abych byl upřímný, myslel jsem si, že je to Ed Repka, ale bylo to svěží. Vyhledal jsem si tedy, kdo je autorem a byl to Dan Goldsworthy. Sehnali jsme si na něj telefon a chvíli jsme si povídali o všemožných věcech a Jeramie dostal nápad, jak by si mohl vyhrát s obalem alba. Zhruba o týden později nám poslal náčrt a bylo to úžasné. Potom poslal „nedokončenou“ verzi a bylo to ohromující. Potom poslal finální verzi a to byl už „wow efekt“. Navrhl pro nás i trička, která brzy vydáme, no a už jsme mluvili o tom, že bude pracovat i na dalším albu / EP.


Kdo je autorem textů? Nemám ještě k dispozici CD a tipnul bych si, že se jedná o death metalovou klasiku? O čem jsou texty na „Rat God“ a jak vznikaly?

Jeramie a já se dělíme o texty a vokály na všech 14-ti skladbách s výjimkou dvou, které napsal Paul Mazurkiewicz z Cannibal Corpse. Jedna skladba je na tomto albu a druhá bude na dalším. Texty pokrývají docela širokou škálu, cokoli od vrahů, gore (Paulova skladba!), Problémy lidského bytí, cestování časem, ničení Země.

INHUMAN CONDITION jsou kapelou, složenou ze samých zkušených muzikantů. Seznam kapel, ve kterých působíte, je impozantní. Jak jste skládali nový materiál? Nebyl problém se třeba na něčem domluvit? Kdo byl hlavním autorem? Jak vlastně tvoří INHUMAN CONDITION? Zajímá mě samotný proces vzniku nového songu. Na mě působíte jako parta chlápků, co se sejde ve zkušebně a jde na to!

Když jsme byli v MASSACRE, shodli jsme se na celkové atmosféře alba, než jsme ho začali psát. Přiměl jsem lidi začít znovu hrát ve standartním D, protože hráli v B, než jsem se připojil. Začali jsme se znovu zabývat death metalovými věcmi z 80. let a samozřejmě From Beyond and the Inhuman Condition EP, Leprosy, Spiritual Healing, Celtic Frost a také jsme začali tahat některé z hardcore vlivů. Ukázal jsem riffy v nějaké struktuře skladeb. Pak Jeramie pomohl s aranžováním a jamoval, aby se ujistil, že to zní jako skladba nebo bychom možná změnili riff, vyměnili přemostění z jiné skladby atd. U dvou skladeb - Tyrantula a Planetary Paroxysm, Jeramie nejprve napsal bicí, nahrál je, pak jsem vstoupil já a napsal rytmy kolem jeho bicích. Byla to zábava, díky které se tyto skladby staly docela vzrušujícími.


Jak to mají, budou mít INHUMAN CONDITION s koncerty? Jste a budete regulérní kapelou, která bude jezdit turné, hrát po klubech? To ale zase narážíme na vaši vytíženost.

Odehráli jsme zatím jednu show s DEICIDE tady na Floridě a jednu jsme měli v červenci s GRUESOME. Na plánech na turné/koncertech v současnosti pracujeme, takže pokud se sejdou časové harmonogramy všech, tak doufejme odehrajeme spoustu akcí.

Pro mě byla Florida vždy kolébkou dobré muziky. MASSACRE, OBITUARY, DEICIDE, SOLSTICE, DIABOLIC, skvělých kapel máte spoustu. Třeba SOLSTICE i DIABOLIC se vrátili s velmi dobrými alby. Parádní jsou noví GOREGANG. Znamená to, že máme čekat další „novou vlnu“? Jak to dnes na Floridě žije? Máte hodně koncertů, akcí, festivalů? A čím si vysvětluješ, že zrovna Floridě je tolik death metalových kapel?

Myslím, že death metal je nyní větší, než tomu bylo po mnoho let. Nové album Cannibal Corpse bylo #6 nebo tak něco a nová Gojira byla číslo #1 !! To je sakra skvělý! Palec nahoru pro death metal. Doufám, že je na vzestupu. Život na Floridě vypadá docela dobře. Každý den se ohlašují další koncerty a zdá se, že se věci trochu vracejí k „normálu“. Myslím si, že koncem 80. a na počátkem 90. let tady bylo tolik dobrých kapel, že mladší generace kapel jsou inspirovány životem na Floridě a bytím v death metalové kapele.


Za mikrofonem i bicími sedí Jeramie Kling. Zase tolik zpívajících bubeníků není. Ve studiu to chápu, ale naživo? Musí to být hodně náročné. Někde jsem ale zaznamenal, že naživo má na bicí hrát Ruston Grosse (MASTER, DEATH STRIKE), je to pravda?

Na našich živých koncertech bude Jeramie jen zpěvák a bude s námi hrát živě bubeník. Měli jsme Rustona, který s námi hrál na koncertu DEICIDE! Může se ale stát, že Jeramie bude zpívat i hrát, předpokládám, že to záleží jen na dané situaci.


Za poslední roky se hodně změnila technika. Ovlivnilo tě to nějak jako muzikanta? Hrajete starý, poctivý death metal. Dnes se už hraje jinak. Změnila se technologie, postupy, jsou jiné možnosti. Jak vnímáš tyhle změny ty, jako hudebník? Ovlivnil tě třeba internet, stahuješ hudbu? Držíš krok s dobou nebo jdeš radši se starými kamarády na pivo a pokecáte tváří v tvář?

Věci se mění už od dětství, ale myslím, že jediné, co můžete udělat, je „ plout na vlně nebo se nechat smést“ (cituji Dimebaga!). Myslím, že internet ovlivnil každého, ať si to chce připustit nebo ne. Všechno je teď tak přístupné, včetně hudby, což je podle mě plus. Když jsem byl dítě, stahoval jsem skladby a objevil jsem tak spoustu svých oblíbených kapel, ale fyzická alba kupuji jen posledních 15 let. Mám asi 800 CD a několik stovek desek. Moji přátelé říkají, že jsem se narodil jako dědek, protože si myslí, že se chovám jako starý muž, haha, takže možná v některých ohledech držím krok s dobou, ale už nepiju, takže raději zůstávám doma se psy.


Turné? Nebo velký label? Máte cílovou metu, které chcete dosáhnout?

Půjdeme tak daleko, jak to bude možné. Jsme tady, abychom žvýkali žvýkačky a nakopávali prdele... a žvýkačky nám došly! Plánujeme turné, doufáme, že se vydáme i na festivaly, vydáme další alba. Bavilo nás vydat si album sami, takže to můžeme udělat i s dalšími a možná už to tak zůstane pořád, pokud to bude fungovat.

Zrovna mi přišel email, že balík s CD a trikem je někde nad Atlantikem. Těším se moc. Děkuji za rozhovor a tvůj čas. Přeji vám spoustu prodané hudby, plné koncerty fanoušků a doufám, že uvidím INHUMAN CONDITION někdy naživo. Ať se vám daří i v soukromí! Death metal forever!

Díky, měj se!


středa 23. června 2021

Recenze/review - CRYPT CRAWLER - Future Usurper (2021)


CRYPT CRAWLER - Future Usurper
CD 2021, vlastní vydání

for english please scroll down

Letní kino, kam jsi vzal svoji holku, je tiché a temné. Krve by se ve vás nedořezal. Ve filmu řádí sériový vrah. Má rád krev a čerstvé mladé maso. Tvá milá se k tobě přitulí a cítíš se hrozně silný. Na plátně se odehrává šílené násilí, sám se někdy díváš raději stranou. Někdo v vzadu za tebou zvrací, pár lidí raději odejde z kina. Glorifikace smrti, úchylné představy. Ve filmu je snad všechno zlo světa. Rozloučíš se, když odvezeš dámu domů. Usmíváš se do doby, než ho potkáš před dveřmi. Ano, je to on, hlavní hrdina filmu.

Mám rád temné příběhy, které se mi míhají jako černé mraky hlavou, když poslouchám dobrý death metal. CRYPT CRAWLER jsem potkal poprvé před dvěma lety, když vydali svoji prvotinu "To the Grave" (recenze dole pod článkem). Líbila se mi schopnost kapely navodit atmosféru strachu. Člověk má opravdu pocit, že je účastníkem nějakého hororového filmu. 

Nahrubo nasekané maso je podáváno podobným stylem, jako to dělávaly kapely jako CARCASS, DEATH, OBITUARY, MORBID ANGEL, BOLT THROWER. Pánové se vás nesnaží jenom vykostit krutými riffy, ale přidávají i chladné, studené melodie, thrashové pasáže a spoustu krvavé tmy. CRYPT CRAWLER mají i letos skvělý zvuk a obal, po řemeslné stránce nelze Australanům vytknout vůbec nic. "Future Usurper" je propracovaným, velmi dobře napsaným albem, které otevírá staré rány. Určeno je pro všechny, kteří rádi a s chutí sledují hororové filmy, pro milovníky temných zákoutí a dlouhých stínů. Osobně se mi nejvíc líbí způsob, jakým se kolem mě vznáší kytarové harmonie. Songy mají jasný a zřetelný cíl, jsou nabroušené jako skalpely a zároveň v sobě obsahují poctivou starou prašivinu. Jaké jsou asi myšlenky zločince, který spáchal něco hrozného? Odpověď od CRYPT CRAWLER sice nedostanete, ale rozhodně vám svojí hudbou napoví. Vyjádřit hudbou temnotu, zlo, agresi, odvrácenou stranu lidské mysli, zase tolik kapel neumí. Novinka má v sobě velké množství pradávné síly, kterou v sobě měly skupiny v devadesátých letech. "Future Usurper" je pro mě velkým překvapením a ujištěním, že i v dnešní době někdo chápe death metal jako já. Hororová smrtící deska, u které se probouzejí démoni! 

  

Asphyx says:

The summer cinema where you took your girlfriend is quiet and dark. You could have knocked me down with a feather. There's a serial killer in the movie. He likes blood and fresh young flesh. Your sweetheart snuggles up to you and you feel very strong. There is crazy violence on the screen, sometimes you prefer to look away yourself. Someone in the back behind you vomits, a few people prefer to leave the cinema. Glorification of death, perverse ideas. In the film, perhaps everything is the evil of the world. You say goodbye when you take the lady home. You smile until you meet him at the door. Yes, it's him, the protagonist of the film.

I like dark stories that flicker like black clouds over my head when I listen to good death metal. I first met CRYPT CRAWLER two years ago when they released their debut "To the Grave" (review below the article). I liked the band's ability to create an atmosphere of fear. One really feels like one is in a horror movie.

Coarsely chopped meat is served in a similar style as bands like CARCASS, DEATH, OBITUARY, MORBID ANGEL, BOLT THROWER. Gentlemen not only try to bone you with cruel riffs, they also add cold, cold melodies, thrash passages and a lot of bloody darkness. CRYPT CRAWLER have a great sound and packaging this year as well, nothing can be blamed on Australians at all. "Future Usurper" is a sophisticated, very well written album that opens old wounds. It is intended for everyone who likes and likes to watch horror movies, for lovers of dark nooks and long shadows. Personally, I like the way the guitar harmonies float around me the most. The songs have a clear and distinct goal, they are sharpened like scalpels and at the same time they contain an honest old dust. What are the thoughts of a criminal who has committed something terrible? You won't get an answer from CRYPT CRAWLER, but they will definitely tell you with their music. So many bands can't express darkness, evil, aggression, the other side of the human mind. The novelty has a large amount of ancient power that the groups had in them in the 1990s. "Future Usurper" is a big surprise and reassurance for me that even today someone understands death metal like me. A horror deadly album with which demons are awakening!


:
about CRYPT CRAWLER on DEADLY STORM ZINE:

Tracklist:
01. The Mouth Of Death
02. Future Usurper
03. Force Fed To The Dead
04. Delirium
05. Inherent Complexion
06. Choir Of Reprieve
07. The Avaricious Ones
08. Horrors Of Humanity
09. The Illusion We're Under
10. Once Shadow, Now Flesh

Crypt Crawler is:
Marco Ieritano – Vocals
Jordan Cappa – Lead Guitar
Zach James – Rhythm Guitar
Cameron Gillam – Bass
Lewis Oliver – Drums


A few questions - interview with death metal band from Australia - CRYPT CRAWLER.


A few questions - interview with death metal band from Australia - CRYPT CRAWLER.

Ave, can you introduce your band to our readers? – When was it founded and what style of music do you play etc.?

We are Crypt Crawler, a death metal band from Perth, Western Australia. We formed in 2018, released our debut album in 2019, and have since followed up with an EP in 2020 and now our sophomore album in 2021.

Where and under what conditions were you recording the new album? Who was in charge of sound, production and mastering?

The album was written in Marco’s computer room, where he handled all recording, mixing and mastering for the album. This is usually a very chilled environment with no worries, so we can be free to explore and experiment with sounds without any time limits or external pressures.


How many copies were released and which medium was used for this new edition (CD, digital, vinyl, cassette)?

Future Usurper has been released on CD, with an initial run of 200 copies. It is also currently being pressed on Purple Splatter Vinyl with a first pressing of 200 copies as well. Future Usurper is also available digitally on all major streaming services and our Bandcamp, along with all of our past releases.

Who is the author of the lyrics and how were they created and about what do the lyrics deal with?

Marco writes all of the lyrics for Crypt Crawler. Whilst our first album, To the Grave, and EP, Blood Sustenance, are generally based on horror fiction and films, Future Usurper has taken a slightly different turn, focussing on some of the horrors of the real world. The general theme of the album revolves around the loss of free will and illustrates a dystopian future where leaders rule to the absolute extreme. Other such themes on the album include the abuse of power, existentialism and general human interaction/perception.

 

Who created the logo of the band, and who took care of the graphics and the website? What about you and social networks? Do you consider these things important?

This is another area that Marco takes complete care of. He designed the logo along with its various iterations along the way, as well as created our website and runs our social networks. This is something we feel is very important and we ensure is kept to a professional standard. Whilst the music has to sound great, our visual appearance needs to compliment this and is just as important.

Which label did you choose for releasing your album and why this label? Are you satisfied by how your label represents you and takés care about you?

We have decided to remain independent thus far. We have been approached by a few labels, however felt that we could keep maintaining control for now. We have, however, teamed up with Bitter Loss Records to release our Vinyl for Future Usurper, and we are definitely very happy with how thing’s have been going with them.


Which bands do you idolise and where do you get your inspiration?

Our biggest influence is Death, followed by many of the old school death metal greats including Obituary, Morbid Angel and Immolation. We also take inspiration from bands such as Bolt Thrower, Aborted and even many 80s Heavy Metal and Thrash bands.

Did you send your record to some Labels - which are the labels? How was the response?

We opted to stay independent for this release and decided not to send out our record to any labels. We did however choose to have PR for this release to ensure it does reach more people in Australia and around the world.


How many gigs have you played? Which type of gigs do you prefer, whether it's (clubs or festivals) and which of your performances would you consider as the best?

We have been playing gigs since 2018. COVID definitely placed a hold on gigging last year, however we’ve played around 20 gigs so far. Club shows are great, however we played our first outdoor festival earlier this year as part of Perth’s Slayfest, which we would have to consider as the best show we’ve played. From the response of the crowd to the amazing atmosphere and how well we played, it has definitely been a big highlight for our band.

What about your plans for the future? What do you want to achieve with the band?

We plan to just keep going, keep writing and releasing music and see where our music takes us. A full Australian tour next would be awesome, and hopefully we can take our music on tour around the world at some stage.

How and where can your fans contact you? Can you provide some contact information?

Our fans can contact us via our Facebook page and Instagram. Always happy to interact with our fans, because without them, we wouldn’t be able to do what we do, so thank you!


Thanx for the interview.

https://cryptcrawlermetal.bandcamp.com/album/future-usurper



----------------------------------------------------------------------------------------------------------
sledujte nás na sociálních sítích - follow us on the social media:


instagram:

facebook:

úterý 22. června 2021

Recenze/review - INFEST - Psychosis (2021)


INFEST - Psychosis
CD 2021, Defying Danger Records

for english please scroll down

Ráno vstaneš do mrtvého města a jdeš jako vždy do práce. Ulice jsou prázdné, slyšet jsou jen elektrické výboje a sirény. Před několika dny vyrazili všichni do ulic. Bojovat za falešné informace i proroky. Zavládl chaos a bylo jen otázkou času, kdo první zmáčkne tlačítko. Nukleární vichřice, asi už lidstvo potřebovalo restart. Zůstala po nás jenom spálená země, stejně jako po nové desce srbských INFEST. Ti letos přicházejí se svým šestým řadovým albem a již při prvním poslechu vás smetou jako radioaktivní tsunami.

Prašivý zvuk (Dan Swanö), morbidní melodie, devastující riffy. Bez kompromisů, bez slitování. Existuje jenom death metal a thrash. Osobně mi připadá, že jsou pánové každým novým počinem lepší a lepší. "Psychosis" je deskou, která vám doslova shnije v rukou. 


Když navštívíte místa, kde se stala jaderná katastrofa, tak na vás padne tíseň a temnota. Podobné pocity mám i z nové desky "Psychosis". Je v ní obrovské množství nakumulované energie, vzteku na dnešní zkažený svět, že máte strach, aby vám neexplodovala do obličeje. Songy jsou skvěle napsané, mají jasné motivy, melodie. Zároveň jsou neurvalé, špinavé. Některé momenty evokují nejlepší nahrávky MALEVOLENT CREATION, DARK ANGEL, DEMOLITION HAMMER, VADER, SEPULTURY, SOLSTICE. INFEST jsou jako smečka rozzuřených pitbulů, která cedí mezi zuby poslední zbytky lidskosti, které jsme si zachovali. Jako bych byl uprostřed reaktoru a sledoval, jak dojde k výbuchu. Atomový hřib je jen důsledkem naši neschopnosti se dohodnout na obyčejných věcech. Apokalypsa už dávno začala v našich myslích. Pánové nahráli skvělé stylové album, které přesahuje i do jiných oblastí. Je kruté, ostré, zničující. Zmiňme také několik skvělých hostů, kteří desku oživili svojí přítomností - Robert Vigna (kytarové sólo), Igor Miladinović, Ross Dolan (vokály) i autora povedeného obalu - Toderico Roberto Art. INFEST nám letos jako kus syrového masa předhodili komplexní dílo, které je skvělé po všech stránkách. Death thrash metalové album, které vás smete jako radioaktivní tsunami!


Asphyx says:

In the morning you get up in the dead city and go to work as always. The streets are empty, only electric shocks and sirens can be heard. A few days ago, everyone took to the streets. Fight for false information and prophets. Chaos reigned and it was only a matter of time before the button was pressed first. Nuclear storm, probably humanity needed a restart. All that was left of us was the scorched earth, as well as after the new plate of Serbian INFEST. This year they are coming up with their sixth album and will sweep you away like a radioactive tsunami on the first listen.

Dusty sound (Dan Swanö), morbid melodies, devastating riffs. No compromises, no mercy. There is only death metal and thrash. Personally, it seems to me that gentlemen are getting better and better with each new act. "Psychosis" is a board that literally rots in your hands.


When you visit places where a nuclear disaster occurred, you will feel distressed and dark. I have similar feelings from the new album "Psychosis". There is a huge amount of accumulated energy in it, anger at today's corrupt world, that you are afraid it will explode in your face. The songs are well written, they have clear motives, melodies. At the same time, they are rude, dirty. Some moments evoke the best recordings of MALEVOLENT CREATION, DARK ANGEL, DEMOLITION HAMMER, VADER, SEPULTURA, SOLSTICE. INFEST are like a pack of enraged pit bulls straining the last remnants of humanity that we have preserved between our teeth. It's like being in the middle of a reactor watching an explosion occur. The atomic mushroom is only a consequence of our inability to agree on ordinary things. The apocalypse has long begun in our minds. The gentlemen recorded a great style album that extends to other areas. It is cruel, sharp, destructive. Let us also mention a few great guests who enlivened the record with their presence - Robert Vigna (guitar solo), Igor Miladinović, Ross Dolan (vocals) and the author of the successful cover - Toderico Roberto Art. This year, INFEST threw us a complex work as a piece of raw meat, which is great in all aspects. Death thrash metal album that will sweep you away like a radioactive tsunami!



about INFEST on DEADLY STORM ZINE:






Tracklist:
01. Intro
02. Schizophrenic
03. Hail Fire, Hail Death
04. ...Of The Fallen Lord
05. The Last Cremation
06. Chapter I
07. Mental Warfare
08. Dissociative Within
09. Nuclear Deathrash
10. Blood For Blood
11. Chapter II




TWITTER