DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

čtvrtek 1. dubna 2021

Rozhovor - CARNAL SAVAGERY - Zombie nás budou následovat!

Rozhovor se švédskou death metalovou kapelou - CARNAL SAVAGERY.

Odpovídal bubeník a basák Mikael Lindgren, děkujeme!

Přeložila Duzl, děkujeme!

Ave CARNAL SAVAGERY! Nikde jsem s vámi nenašel žádný rozhovor v češtině. Poprosím tě tedy nejdřív, abys čtenářům, kteří vás ještě neznají, představil kapelu. Můžeš klidně začít úplně od začátku a provést nás celou historií CARNAL SAVAGERY.

Všechno to začalo v létě 2017. Celé léto jsem byl doma se svým dítětem a když během dne spalo, vzal jsem kytaru a napsal nějaké riffy. Později jsem se zeptal kamaráda, jestli bychom nezaložili kapelu. On a já jsme spolu hráli dříve v jiné kapele - Cromlech. Takže jsem napsal čtyři skladby, které jsme začali zkoušet, pak jsme oslovili další lidi. Po nějaké době jsme nahráli demo a poslali ho nahrávacím společnostem, myslím, že to bylo 8-10 různých labelů, které s námi chtěly podepsat smlouvu. Později jsme nahráli naše debutové album „Grotesque Macabre“ a nyní je čas na vydání našeho druhého alba „Fiendish“.


Právě poslouchám vaši novinku „Fiendish“ a připadám si, jako bych byl zavřený v nějaké kobce spolu s DISMEMBER, NIHILIST, ENTRAILS a INTERMENT. Deska má skvělý švédský sound. Kde jste album nahrávali a jak jste s výsledkem spokojen? Mluvili jste nějak do výsledného zvuku?

Nahrávali jsme to ve Studiu LV5 v Sundsvall. A jsme docela spokojení, vždycky to může být lepší, ale přesto jsme s tím spokojeni, zní to mnohem lépe než naše první album. A ano, bylo to naše podmínka, že si rozhodneme o tom, jak to bude znít.

Jakým způsobem vznikal nový materiál pro „Fiendish“? Jak vlastně tvoří/skládají CARNAL SAVAGERY?

První den, co jsem přišel domů ze studia, poté, co jsme nahráli „Grotesque Macabre“, jsem vzal kytaru a začal psát novou hudbu. Během prvních dní jsem napsal skladbu „Dead Shnil Meat“. A napsal jsem asi 50 skladeb za 8-10 měsíců. Přestal jsem pracovat, takže jsem mohl hrát na kytaru každý den. Takže k albu „Fiendish“ jsme měli spoustu materiálu, ze kterého jsme mohli vybírat. Když píšu hudbu, dělám hudbu i texty současně, takže vidím, že to spolu sedí jak kytara, tak i vokály. Někdy můžete udělat dobrý riff, ale nenajdete žádný dobrý způsob, jak na něj zpívat, pak je lepší tento riff hned změnit.


„Fiendish“ má temný morbidní obal. Kdo je pod ním podepsán? Jeho práce se mi líbí, Jak jste vůbec nápad na obal vybírali a co má znázorňovat?

Umělec se jmenuje Hand Rot Art, udělal všechny naše obaly, potisky triček atd. A chtěli jsme obal se Zombie, protože o tom jsou hlavně naše texty. Také jsme již měli název alba - Fiendish. A také budeme mít toto téma na všech našich albech, Zombie nás budou následovat jako Eddie Iron Maiden. Obal ilustruje konec světa, smrt a všude přítomné zlo!


Kdo je autorem textů a o čem pojednávají? Kde pro témata berete inspiraci?

Já (Mikael) píšu veškerou hudbu a texty této kapele. Patrik pomohl na jedné skladbě, pokud jde o texty k albu „Fiendish“, jinak jsem to já. A jak jsem řekl, je to všechno o zombie, kanibalech atd. Mám rád chorobné texty, čím chorobnější, tím lepší. Nepotřebuji žádnou inspiraci, protože vím, co chci. Jde tedy jen o to si sednout a začít psát, pak to přichází přirozeně samo.

Novinka vyšla na u Moribund Records. Label má v undergroundu velmi dobré jméno a odvádí skvělou práci, ale nelákalo vás vydat album u nějaké větší firmy? Oslovili jste nějaké? Jak jste vlastně spokojeni s Moribund Records?

Větší vydavatelství se často nezajímají o malé kapely, jako jsme my, nevydělají těmito kapelami dost peněz. Moribund Records je úžasný, nemůže být lepší, alespoň tak to zatím cítím. Nemám si na co stěžovat, pro nás jsou skvělí. Také Moribund a podobné labely do toho dávají víc srdce, do hudby a kapel, zatímco větší labely chtějí jen vydělat peníze, alespoň to je můj názor.

Hrajete typický, klasický starý švédský death metal. Nikdy jste z téhle cesty neuhnuli, jste „ortodoxní“. Osobně je to jeden z důvodů, proč se mi vaše tvorba tolik líbí, ale nelákalo vás někdy zkusit hrát něco trošku jiného, nějak tvorbu CARNAL SAVAGERY ozvláštnit?

Nemyslím si, že hrajeme typický švédský death metal. Moje vlivy, co se psaní hudby týče, nejsou vůbec nic ve švédském stylu, spíše v americkém stylu. Řekl bych, že AUTOPSY – Severed Survival a Mental Funeral jsou mými největšími vlivy. Takže se snažím držet stranou od typického švédského stylu, haha ..... očividně mi to nejde! :)


Když si projíždím vaši tvorbu, ušli jste opravdu dlouhou cestu. Je hodně znát, že na sobě jako kapela pracujete. Jak často vlastně CARNAL SAVAGERY zkouší? Jste poctivou skupinou, která se pravidelně schází nebo jste spíš pankáči, kteří tomu nechávají volný průběh?

Cvičíme dvakrát týdně. A za sebe můžu říct, že rozhodně tvrdě makám. Někdy hraji celý den na kytaru, třeba 8 hodin denně, dělám hudbu a texty. Teď mám čas, když nepracuji. Máme spoustu materiálu, takže v květnu jdeme zpět do studia, abychom nahráli naše třetí album. A dokonce už je napsáno i 5-6 skladeb k našemu čtvrtému albu.

Na vaší kapele je opravdu vidět, jak se každé album postupně zlepšujete, vyvíjíte, jste stále lepší. Máte nějaký cíl, kterého byste chtěli dosáhnout? Pro někoho to je slavné vydavatelství, jiný si chce třeba zahrát se slavnou kapelu.

Díky, je fajn slyšet, že si myslíš, že je to stále lepší a lepší. Hrát naživo s nějakou větší kapelou by bylo skvělé, až tyhle Covid sračky skončí. Chtěli bychom vyrazit na turné a předskakovat větší kapele, to by bylo úžasné. A samozřejmě by bylo fajn upsat se nějaké velké nahrávací společností, ale pouze pokud by to byl velký přínos oproti Moribund. Jak jsem řekl dříve, mám opravdu rád Moribund a mohl jsem s nimi vydat všechna alba Carnal Savagery, protože to mezi námi funguje tak dobře.


Znáš, posloucháš nějaké kapely z České republiky?

Právě jsem si objednal nové album Cannibal Corpse, nemůžu se dočkat, až ho uslyším. Jinak moc nesleduji nové death metalové kapely, ty starší to podle mého názoru dělají mnohem lépe.

Znáš, posloucháš nějaké kapely z České republiky?

Ne, omlouvám se. Kdysi jsem byl velkým fanouškem všech metalových žánrů, četl jsem všechny časopisy atd. Znal jsem všechna jména členů v kapelách a tak dále, ale s tím jsem už hodně dávno přestal. Dnes se tím vůbec nezatěžuji, nemám čas, mám malé děti. Když mám volno, věnuji ho tvorbě hudby a hraní na bicí.


Blížíme se k závěru a tak bych zkusil jednu více filozofickou otázku. Jak byste definovali styl zvaný švédský death metal? Čím pro vás tato hudba je a proč jste si vybrali právě tento styl?

Pedály HM-2 boss jsou to, co podle mého názoru vytváří švédský zvuk. A proto znovu říkám, že si nemyslím, že hrajeme typický švédský death metal, ale ať si každý myslí co chce.

Co chystají CARNAL SAVAGERY v nejbližších měsících?

9. dubna vychází „Fiendish“ a v květnu se vracíme do studia, abychom nahráli naše třetí album.

Děkuji za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených fanoušků a tuny dobrých nápadů.

Díky za rozhovor. Měj se.

Mikael

středa 31. března 2021

Recenze/review - MEMORIAM - To the End (2021)


MEMORIAM - To the End
CD 2021, Reaper Entertainment

for english please scroll down

Bouřka v noci vždy pročistí vzduch. Vyběhneš ven a těšíš se na studený déšť. Nastavíš tvář a čekáš. Odpočítáváš sekundy od blesku až po hřmění. Jenže to není bouřka, ale další bombardování. Elektrizující vzduch prořízne zvuk sirén. Běžíš do nebližšího sklepa a máš šílený strach. Tentokrát to není planý poplach, všechno kolem hoří. Mrtvá těla, ze sutin vylézají ranění. Nikdy si nepochopil, proč tahle válka začala. Touha po moci, po penězích? Je to jako vždycky, jsme nepoučitelní.

Válečný death metal se dá hrát mnoha způsoby. MEMORIAM patří mezi smečky, které dokáží atmosféru bojiště doslova zhmotnit. Poslouchám novinku "To the End" stále dokola a znovu se přede mnou odehrávají příběhy z války, které zažili mí předci. Pokaždé, když vyprávěli o bombardování, měli velký strach. Bombardér znovu vzlétl.


Dívám se na dokumenty ze starých bojišť a poslouchám u toho novinou desku "To the End"MEMORIAM pokračují tam, kde minule přestali. Ve starosvětském, klasickém a tradičním valivém death metalu, který jim koluje v krvi. Obal od Dana Seagraveho je opět úchvatný, ihned jsem si musel objednat tričko. Album je ošetřeno masivním, hutným a chladným zvukem (Russ Russell). Náhodě nebylo ponecháno nic a vy se tak můžete nechat přenést přímo doprostřed boje. Britové drží svoji death metalovou zástavu opět hrdě vztyčenou a dělají čest svému jménu i předchůdcům (BOLT THROWER, BENEDICTION). Nová deska pro mě ale není jen skvěle odvedeným řemeslem, nahrávka má v sobě pověstnou jiskru navíc, je heavy, drásá a pálí, žhne a zároveň je dle mého temnější, než předchozí počiny. Odehrává se převážně ve středním tempu a je neskutečně návyková. Jsem moc rád, že má člověk ještě v dnešní době nějaký záchytný bod ve vesmíru, na který je spolehnutí. Vždycky se mi líbilo, jakým způsobem MEMORIAM píší skladby. Sází na dobrý riff, na poctivost, jsou plně oddáni své věci. Sirény znovu křičí do ticha noci, z černých mraků právě vylétl další bombardér. Utíkám do krytu a kolem hoří země. Peklo opravdu existuje. Zničující, chladný death metal staré školy, který je definicí války!


Asphyx says:

A storm at night always cleans the air. You run out and look forward to the cold rain. You set your face and wait. You count down the seconds from lightning to thunder. But it's not a storm, it's another bombing. Electrifying air cuts through the sound of sirens. You run to the nearest cellar and you're madly scared. This time it's not a false alarm, everything around is on fire. Dead bodies, wounded come out of the rubble. He never understood why this war began. The desire for power, for money? It's like always, we're unteachable.

War death metal can be played in many ways. MEMORIAM is one of the bands that can literally materialize the atmosphere of the battlefield. I listen to the new "To the End" over and over again, and the stories of war that my ancestors experienced take place in front of me again and again. Every time they talked about the bombing, they were very scared. The bomber took off again.


I watch documents from old battlefields and listen to the new album "To the End". MEMORIAM continue where they left off last time. In old-world, classical and traditional rolling death metal, which circulates in their blood. The cover by Dan Seagrave is breath-taking again, I had to order a T-shirt immediately. The album is treated with a massive, dense and cold sound (Russ Russell). So you can be transported right into the middle of the fight. The British keep their death metal flag proudly raised again and honour their name and their predecessors (BOLT THROWER, BENEDICTION). But the new record is not just a great craft for me, the record has the famous extra spark in it, it is heavy, scratchy and burning, it burns and at the same time it is, in my opinion, darker than previous works. It takes place mostly at a medium tempo and is incredibly addictive. I am very glad that people still have a clue in the universe that can rely on today. I've always liked the way MEMORIAM writes songs. They bet on a good riff, on honesty, they are fully committed to their matter. The sirens are screaming again in the silence of the night, another bomber has just shot out of the black clouds. I run to the shelter and the ground is burning around me. Hell really does exist. The devastating, cold old death metal that is the definition of war!

about MEMORIAM on DEADLY STORM ZINE:

Recenze/review - MEMORIAM - Requiem for Mankind (2019)






tracklist:
1. Onwards into Battle
2. This War is Won
3. No Effect
4. Failure to Comply
5. Each Step (One Closer to the Grave)
6. To the End
7. Vacant Stare
8. Mass Psychosis
9. As my Heart Grows Cold

band:
Karl Willetts - ex-BOLT THROWER | vocals
Frank Healy - ex-BENEDICTION | bass
Spike T Smith | drums (Sacrilege, Conflict, Killing Joke, The Damned)
Scott Fairfax - AS THE WORLD DIES, ex-BENEDICTION live | guitars



Recenze/review - TERMINAL CARNAGE - The Sickening Rebirth (2021)


TERMINAL CARNAGE - The Sickening Rebirth
CD 2021, Great Dane Records

for english please scroll down

Ráno se probudíš jako vždycky, smutný, že musíš vstávat. Dnes ti ale všichni připadají divní, zachmuření, naštvaní a zlí. Obrazovky v rukou se jim třesou víc než obvykle. Jakoby je někdo ovládal na dálku. Jdi a zabij! Dostali rozkaz. Vždycky jsem si myslel, že nás zničí nějaká nemoc nebo jaderný výbuch, ale nakonec jsme to my sami, kdo si podřežeme žíly. Nikdy jsme se neměli tak dobře, přesto toužíme po krvi. 

Ráno se probudíš a z rozhlasu hraje na ulicích nová deska německých death metalistů TERMINAL CARNAGE. Potkáváš jen samé lidi s mrtvolným pohledem. Už dávno máš pocit, že apokalypsa začala. Zdravý rozum byl před lety pohřbený hluboko pod zem. Ještě, že nám zůstala stará, prašivá hudba. Poslední pozůstatek doby, kdy byl svět ještě v pořádku.


"The Sickening Rebirth" je velmi temným, nehumánním albem, které jsem poslouchal s velkou chutí. Pohřbilo mě zaživa ve stylu dávných nahrávek od AUTOPSY, NECROPGAGIA, CIANIDE, OBITUARY, VITAL REMAINS, MORGOTH, BOLT THROWER. Skladby mají neskutečně chladnou, nebál bych se napsat až melancholickou náladu a v některých momentech mi lehce připomínají finské death metalové legendy. TERMINAL CARNAGE přinášejí do podzemí zachmuřený smrtící kov, který sice vychází ze známých kořenů, ale také obsahuje kus sebe samého, vlastních nápadů. Němci mají svůj rukopis i výraz, což se v současnosti cení víc, než cokoliv jiného. Songy jsou plné zvláštního, ledového chvění, zvuk náležitě pálí a drásá a obal? Ten je krásnou ukázkou toho, co bude následovat, pokud se lidé budou chovat jako doposud. Už dnes večer vím, co si dám zítra do sluchátek, až vstanu do studeného, temného dne. Až pojedu tramvají a kolem mě budou zářit obrazovky plné zla. Hudba německých maniaků se mi otiskla do mozku, vytvořila v něm šílený obraz apokalypsy, která nás pravděpodobně čeká a nemine. Stačí se rozhlédnout kolem sebe. Ryzí death metal, který zmrazí vaše prokleté duše! 


Asphyx says:

You wake up in the morning as always, sad that you have to get up. Today, however, they all seem strange, gloomy, angry and evil. The screens in their hands shake more than usual. It was as if someone was controlling them remotely. Go and kill! They got an order. I always thought we would be destroyed by some disease or a nuclear explosion, but in the end it is we who cut our veins. We've never been so good, yet we crave blood.

You wake up in the morning and a new record of German death metallers TERMINAL CARNAGE plays on the streets from the radio. You only meet people with a dead look. You have long felt that the apocalypse has begun. Common sense was buried deep underground years ago. Also, we have old, dusty music left. The last remnant of a time when the world was still in order.


"The Sickening Rebirth" is a very dark, inhuman album that I listened to with great gusto. I was buried alive in the style of ancient recordings from AUTOPSY, NECROPGAGIA, CIANIDE, OBITUARY, VITAL REMAINS, MORGOTH, BOLT THROWER. The songs are incredibly cold, I wouldn't be afraid to write a melancholic mood and in some moments they remind me slightly of Finnish death metal legends. TERMINAL CARNAGE brings gloomy death metal underground, which comes from well-known roots, but also contains a piece of itself, its own ideas. The Germans have their own signature and expression, which is currently valued more than anything else. The songs are full of strange, icy vibrations, the sound burns and scratches properly and the cover? This is a beautiful example of what will follow if people behave as before. I already know tonight what I'll put on my headphones tomorrow when I get up on a cold, dark day. When I take the tram and the screens full of evil shine around me. The music of the German maniacs imprinted to my brain, creating in it a crazy image of the apocalypse that is probably waiting for us and will not pass. Just look around. Pure death metal that will freeze your cursed souls!


Tracklist:
01. Future Shock (Intro)
02. Involuntary Organ Donor
03. The Sickening Rebirth
04. Dead Mass (The Doom Of Mankind)
05. Bereaved Cry
06. Chaos The New World Order
07. Least Evil
08. Years Of Demise
09. Obituary After Death

band:
Stefan Walter: Vocals, Guitars and Bass
Markus Zillig: Drums




A few questions - interview with death metal band from Germany - TERMINAL CARNAGE.

A few questions - interview with death metal band from Germany -  TERMINAL CARNAGE.

Answered Stefan Walter, thank you!

Ave, can you introduce your band to our readers? – When was it founded and what style of music do you play etc.?

The project TERMINAL CARNAGE was started in winter 2019/2020 by myself - Stefan Walter (guitars, bass and vocals). The TERMINAL CARNAGE headquarters are in Wiesenttal, a small community in Upper Franconia, Germany.

The idea to start the project TERMINAL CARNAGE came up approximately one year after the split-up of ADORING HUMAN FLESH (AHF) the former band where I played guitar.

I had my own musical vision apart from AHF so I started to work on this by myself. At this point I was not able to convince a former band member during the song writing process, so I decided to compose and record the songs just by myself. Regarding style there were no limits as I have musical influences all across the metal genre prefering more extreme styles such as Death Metal. After having finished a bunch of songs I presented the recordings to Markus (former Drummer of AHF). Markus liked the song material and agreed to join TERMINAL CARNAGE. Our Death Metal-duo was now ready to take the next steps…


Where and under what conditions were you recording the new album? Who was in charge of sound, production and mastering?

Guitars, bass and vocals I recorded in my homestudio (WARHEAD PRODUCTIONS, Wiesenttal/Germany) as mentioned before. The recordings and the mix was finished in spring 2020 just a few days before the first Corona-lockdown happened. The drums were played by Markus in the basement of his house while I was doing the recording job sitting in the corner of the room hitting the record button and drinking beer 😊

The whole drum recording took place in various sessions and was finished end of summer 2020. After that Markus and me worked on final arrangements and at one point reached the state of mutual satisfaction regarding the mix. Now a mastering engineer was needed to give THE SICKENING REBIRTH the required, final polish. The choice for the mastering job fell on Simon Hammer (REBOUND STUDIO, Nuremberg) after having received a great sounding test track from Simon. All the recorded tracks were shared virtually with the mastering studio due to Corona and the shit involved, such as dusk-to-dawn curfew, etc.

Did you send your record to some Labels - which are the labels? How was the response?

Which label did you choose for releasing your album and why this label? Are you satisfied by how your label represents you and takés care about you?


How many copies were released and which medium was used for this new edition (CD, digital, vinyl, cassette)?

Yes, TERMINAL CARNAGE definitely needed a label to release THE SICKENING REBIRTH as we are not a band in the common sense. Having various mastered test tracks of the album available those were sent to various labels. Actually we were surprised about the positive feedback from the labels. Nevertheless, the choice to release THE SICKENING REBIRTH fell on GREAT DANE RECORDS in France. Raphael, the guy from GREAT DANE RECORDS who is in charge for us, is a companionable partner, music fan and death metal maniac as we are. In a first step GREAT DANE RECORDS offered us to release the album as digipak CD and digital download. The digipak CD is limited to 500 copies, but we are confident that there is more to come…

GREAT DANE does a really good job, takes care of the promotion and all the other issues. We are happy with our partnership and would like to send a big ‘THANK YOU’ to Raphael and GREAT DANE RECORDS.


Who is the author of the lyrics and how were they created and about what do the lyrics deal with?

I wrote the lyrics after the guitar tracks were finished. Peace by peace and word by word - writing the lyrics for me is an important and time consuming job. A lot of passion, personal thoughts and opinions fill my lyrics... the world surrounding us delivers enough material for death metal lyrics.

Supernatural, spiritual or religious subjects are not the core issues here. Some lyrics are serious, some you can see with a wink of the eye but always with a certain, true or at least conceivable background.

Here a brief summary of the songs and the lyrical content. But it’s always best if you read the lyrics (printed inside the booklet) and make yourself your own picture...

The Sickening Rebirth:
Is actually a song about nationalism gaining ground worldwide and that humanity failed to learn from history in this regard.

Dead Mass:
In this song our society is described as braindead mass living to consume, kneel before the establishment and as long as the "dead mass" is fed they do not revolt.

Bereaved Cry:
This song desribes a war scenery, soldiers that die and the bereaved suffering at home while warmongers lough. It is an anti-war song.

Chaos The New World Order:
As the title of the song says, we live in a world where politicians spread lies, rules are broken, facts are denied and so on...
The individual is powerless and has to accept the nuisance while the world is sinking in total chaos.

Involuntary Organ Donor:
Is a song about a person who sold his own soul and organs for cash. It is a song about illegal organ trade.

Least Evil:
In this song warfare in times of digitalisation is picked as central theme. Digitalization controls life and we became totally dependendent on internet and the digital world.
So what will happen if this environment is switched off ?

Years Of Demise:
This song is actually a hold out slogan. Hard times are desribed, the struggle for survival and a light at the end of the tunnel. So after hard times, better times will follow.

Obituary After Death:
This song is about people who try to gain as much might and money as possible, maybe thinking they are immortal. But life is finite and all that remains will be the obituary...


Who created the logo of the band, and who took care of the graphics and the website? What about you and social networks? Do you consider these things important?

The graphics including logo I created by myself. I think these things are important for a metal and especially a death metal band and should somehow reflect the musical character of a band.

I tried my best and my intention was/is that everything, so the whole album, looks and feels as it would be from the same mould. Of course I would love to just concentrate on the musical part of TERMINAL CARNAGE but somehow it is also fun to work on the look...

Social networks and the internet itself eliminated the age of tape trading and print paper magazines regarding music publications beside other... well, to speak for myself – I am ‚old-school‘, so quess what I prefer... I like to have something in my hands!

On the other hand it’s fascinating how people interact nowadays. The speed news and publications are spread all around the globe is amazing. Fact is, in this Corona-crisis a publication such as THE SICKENING REBIRTH would not have been possible without the internet and the possibilities therein...

Which bands do you idolise and where do you get your inspiration?

‚Idolise‘ is maybe the wrong word. To speak for myself, my influences are so widely diversified that I have to smile if my music is compared to one or two specific bands. Of course there are bands out there who influenced the way I play guitar but on the other hand I never really played cover songs or was nailed to a certain style of playing... so in a way, it’s my way!

But of course it’s important to have a comparison to describe music to somebody who never heard it before. In case of TERMINAL CARNAGE I would say and also support people who have the opinion we sound like a mixture of BOLT THROWER, OBITUARY and ASPHYX. Due to some melodies also PARADISE LOST I would like to mention... AUTOPSY, NECROPHAGIA, MONSTROSITY, MORBID ANGEL and CELTIC FROST are also influencing our music if I quote people desribing our style. Somebody recently said we sound like the TYPE O NEGATIVE of Death Metal which I think is funny...


How many gigs have you played? Which type of gigs do you prefer, whether it's (clubs or festivals) and which of your performances would you consider as the best?

Gigs under the banner TERMINAL CARNAGE have never been played as we are acting as a duo at the moment. This won’t change as long as there is no way to come together as a band and clubs are closed anyway due to Corona. Let’s see if we come up with a live line-up at one point.

Of course Markus and me played in various bands before and always enjoyed playing live. I prefer playing festivals as this is always something special but of course a good club show sometimes kicks ass even more...

What about your plans for the future? What do you want to achieve with the band?

Never change a running system – first of all, we will continue like this. I write the songs, torture the strings and my throat and Markus beats the hell out of his drums.

Our plan is to release our 2nd album beginning 2022. Most songs are written and we are in the middle of the recording phase. The album title is fixed and the artwork in preparation... if you like THE SICKENING REBIRTH prepare for a whole lot more!

How and where can your fans contact you? Can you provide some contact information?

You can directly send us a mail to: terminal-carnage@gmx.de

Of course we are on Facebook, Bandcamp, YouTube and Instagram as well... choose your channel and get in touch with us!

Thanx for the interview.

Thank you Jakub for your interest in TERMINAL CARNAGE and feel free to stop by for a beer if there is the chance. Cheers to the Czech/Upper Franconian neighborhood.

Stefan / TERMINAL CARNAGE

úterý 30. března 2021

Recenze/review - WEREWOLVES - What a Time to Be Alive (2021)


WEREWOLVES - What a Time to Be Alive
CD 2021, Prosthetic Records

for english please scroll down

Abyste plně pochopili novou desku australských death metalistů WEREWOLVES, měli byste se vydat ke špinavé stoce, která vytéká za vaším městem. Hnis, kusy nahrubo nasekaných těl, smrad a temnota. Pokud rádi a často propadáte nihilismu, neváhejte ani chvilku. Na novince "What a Time to Be Alive" se odehrávají zakázaná jatka, hnusná a špinavá kafilerie, která vás rozemele na prach. 

Jedná se o druhé (mimochodem prvotina je také vynikající) album a také o značně morbidní zážitek. Někdy přemýšlím, kde se v lidech bere tolik zla, odkud vlastně přichází. Jestli z jejich nitra a nebo jsou to jen přirozené pudy. Australané sice nedávají na mé otázky odpovědi, ale rozhodně museli nahrávat v pravém, bolestivém pekle. Skladby totiž mají ďábelskou atmosféru, jsou v nich obsaženy zajímavé nápady a vy si tak můžete naplno vychutnat opravdové setkání se smrtí. 


Základem tvorby WEREWOLVES je death metal, ale kapela se nebrání ani výletům k thrashi, blacku a letos mají některé momenty i nádech grindu nebo techniky. Zvuk je masivní, mohutný a chladný zároveň. Pro mě osobně je pak asi nejdůležitější, že se nejedná jen o skvělé talentované muzikanty, ale také dokáží napsat motivy, které se mi doslova zadírají pod kůži. Opravdu stojím u špinavé stoky, ve které plavou jako nějaké výčitky, všechny zlé lidské činy. Jsme někdy predátoři, kteří neznají slitování. Nebereme ohledy na jiné druhy. Odpadává nám od zubů zkažené maso, brodíme se po kolena ve vlastní krvi. Podobný pocit mám i z desky "What a Time to Be Alive". Je pro mě nastaveným zrcadlem v pekle, kusem shnilé hudby, ke které se budu rád a často vracet. Stylový obal vše jen krásně podtrhuje.  WEREWOLVES vydali komplexní dílo pro všechny fanoušky extrémního metalu, obdivovatele dlouhých stínů a starodávných okultních rituálů. Nemělo by chybět ve sbírce žádného opravdového nihilisty. Nové album je surovou a syrovou odpovědí na ozvěny ze záhrobí. K dokonalosti nabroušený nůž, který bude použit pro oběť. Tak vnímám desku já. Démonický black death metal, který vás spálí na popel!


Asphyx says:

To fully understand the new record of Australian death metallers WEREWOLVES, you should head to the dirty sewer that flows out of your city. Pus, pieces of roughly chopped bodies, stench and darkness. If you like and often succumb to nihilism, do not hesitate for a moment. The new album "What a Time to Be Alive" takes place a forbidden slaughterhouse, a disgusting and dirty rendering plant, which will grind you to dust.

This is the second (by the way, the first album is also excellent) album and also a very morbid experience. Sometimes I wonder where so much evil comes from people, where it actually comes from. Whether from within them or they are just natural instincts. The Australians don't give answers to my questions, but they definitely had to record in a real, painful hell. The songs have a devilish atmosphere, they contain interesting ideas and you can fully enjoy a real encounter with death.


The basis of WEREWOLVES 'work is death metal, but the band does not resist trips to thrash, black and this year they have some moments and a touch of grind or technique. The sound is massive, powerful and cool at the same time. For me personally, perhaps the most important thing is that they are not only great talented musicians, but they can also write motifs that literally get under my skin. I really stand by a dirty sewer, in which all evil human deeds float like some remorse. We are sometimes predators who do not know mercy. We do not take into account other species. Corrupt flesh falls from our teeth, we wade to our knees in our own blood. I have a similar feeling from the album "What a Time to Be Alive". It is a mirror set for me in hell, a piece of rotten music to which I will gladly and often return. The stylish cover only beautifully underlines everything. WEREWOLVES have released a comprehensive work for all fans of extreme metal, admirers of long shadows and ancient occult rituals. It should not be missing in the collection of any true nihilist. The new album is a raw and response to echoes from the graveyard. A sharpened knife to perfection that will be used for the victim. That's how I perceive the record. Demonic black death metal that will burn you to ashes!


tracklist:
1. I Don't Like You
2. Sublime Wartime Voyeurism
3. Mission Statement
4. Crushgasm
5. Unfathomably Fucked
6. Antisocial
7. Traitors and Bastards
8. A Plague on All Your Houses
9. They Will Pay with Their Own Blood

band:
David Haley - bicí
Matt Wilcock - kytary
Sam Bean – zpěv, baskytara



pondělí 29. března 2021

Recenze/review - ENFORCED - Kill Grid (2021)


ENFORCED - Kill Grid
CD 2021, Century Media Records

for english please scroll down

Pořád, i po více než třiceti letech poslechu tvrdé hudby, si myslím, že dobrý thrash metal musí být špinavý, neurvalý, musí smrdět potem, musí v něm být kus rebelie, zdravého vzteku. Pokud při mosh-pitu praskne nějaká ta kost, pak je vše v nejlepším pořádku. Jsou kapely, které tohle všechno poměrně úspěšně předstírají a pak jsou smečky, které mají základní principy zakódované v genech jako já. ENFORCED patří mezi vyvolené.

S americkými maniaky jsem se poprvé setkal v roce 2019 u jejich ostrého a nekompromisního alba "At the Walls". Zrovna v nějakém koutě světa řádil v televizi rozzuřený dav a deska mi byla velmi příjemnou kulisou. "Kill Grid" je logickým pokračováním věcí minulých. Thrash metal i pořádná porce crossoveru. Chlad, temnota a špína. Vše je v nejlepším pořádku. 


"Kill Grid" je deskou, která je pochopitelně inspirována starými thrashovými kapelami. Ihned mě napadají SLAYER, DEMMOLITION HAMMER, některá starší alba SEPULTURY, nověji potom úspěšní POWER TRIP nebo BLACK BREATH. Pečlivější posluchač samozřejmě najde více styčných bodů i s jinými spolky, ale v dnešní době je to pochopitelné. ENFORCED také nevymýšlejí nic nového, vezou se na vlně retro thrashe s modernějším zvukem a jejich sázka na jistotu se  více než vyplácí. Skladby mají potřebný drive, jsou divoké, vzteklé, přesně takové, jaký má dobrý thrash metal být. Občas sice kapela sklouzne do přílišného opakování, songy jsou na můj vkus až moc dlouhé, ale to jsou jen drobnosti. Rozhodně se nejedná jen o dobré řemeslo. Na desce naleznete spoustu zajímavých momentů, kusy nahrubo nasekané tmy, která je v současném světě tolik častá. Pokud budete mít zase jednou pocit, že se všichni kolem zbláznili a dostanete pořádnou chuť na dobrý, poctivý thrash metal s vysokým oktanovým číslem, tak neváhejte ani chvilku. ENFORCED patří k následovníkům starých časů, kteří stojí rozhodně za pozornost. Deska, která vás rozemele na prach!


Asphyx says:

Still, even after more than thirty years of listening to hard music, I think that good thrash metal must be dirty, unruly, it must stink of sweat, it must contain a piece of rebellion, healthy rage. If a bone breaks during a mosh-pit, then everything is fine. There are bands that pretend all this quite successfully, and then there are bands that have basic principles encoded in genes like me. ENFORCED is one of the chosen ones.

I first met American maniacs in 2019 on their sharp and uncompromising album "At the Walls". An angry crowd was raging on television in some corner of the world, and the record was a very pleasant backdrop for me. "Kill Grid" is a logical continuation of things of the past. Thrash metal and a good portion of crossover. Cold, darkness and dirt. Everything is fine.


"Kill Grid" is a record that is understandably inspired by old thrash bands. I immediately think of SLAYER, DEMMOLITION HAMMER, some older SEPULTURA albums, and more recently the successful POWER TRIP or BLACK BREATH. Of course, a more careful listener will find more points of contact with other associations, but nowadays it is understandable. ENFORCED also doesn't invent anything new, they ride the wave of retro thrash with a more modern sound and their bet on already proved is more than worthwhile. The songs have the necessary drive, they are wild, angry, exactly what good thrash metal should be. Sometimes the band slips into too much repetition, the songs are too long for my taste, but these are just trifles. It's definitely not just a good craft. On the record you will find a lot of interesting moments, pieces of roughly chopped darkness, which is so common in today's world. If you once again feel that everyone around you has gone crazy and you get a good taste for good, honest thrash metal with a high octane number, then don't hesitate for a moment. ENFORCED is one of the followers of old times who is definitely worth for attention. An album that will grind you to dust!

Track Listing:
1. The Doctrine
2. UXO
3. Beneath Me
4. Malignance
5. Kill Grid
6. Curtain Fire
7. Hemorrhage
8. Blood Ribbon
9. Trespasser

band:
KNOX COLBY (Vocals)
ZACH MONAHAN (Guitar)
WILL WAGSTAFF (Guitar)
ETHAN GENSUROWSKY (Bass)
ALEX BISHOP (Drums)



Recenze/review - DEATH CHAMBER - Experiments in Warfare (2021)


DEATH CHAMBER - Experiments in Warfare
12" vinyl, Dead Center Productions

for english please scroll down

Zima se vrátila. Spousta tvých kamarádů umrzla. Ve špíně bitev, během nekonečných pochodů, plynem, který jim pronikl skrz masku na obličeji. Viděl si tolik hrůzy, tolik smrti, musíš jít dál. Už ani nevíš proč. Vyčerpaný, zničený, s krvácivým kašlem, zabíjíš dál. Už je ti všechno jedno, na povrch vylezly ty nejtemnější pudy. Stal si se bestií, strojem na zabíjení. Děsíš se vlastního stínu, tolik bolesti, tolik beznaděje. Války se už nikdy nezbavíš. Je tvojí součástí, noční můrou.

Nepíšu teď o opravdové válce, ale o death black metalovém útoku na naše mozky. Německá kapela DEATH CHAMBER se svoji prvotinou působí jako poslové smrti. Nekompromisní, surový, syrový, smrtící kov, opravdu nejvíc připomíná veškeré nechutnosti zvrácených bitev. Smrdí zkaženou krví!


DEATH CHAMBER na vás zaútočí podobným stylem jako VOMITORY, NILE, BENEDICTION, CUT UP, MORBID ANGEL, DIVINE HERESY. Ocitnete se ve špinavých zákopech jedné ze světových válek. Temná a chladná atmosféra skladeb vás doslova uhrane, přikove ke zdi a vyrve vám vnitřnosti z těla. "Experiments in Warfare" je bestiální, neklidnou a zběsilou jízdou, s parádním zvukem, stylovým obalem a spoustou zajímavých nápadů. Nekompromisní riffy, chorobami nasáklý vokál, bicí, které vám rozdrtí všechny kosti v těle, to jsou hlavní atributy nahrávky. Songy obsahují zdravou, poctivou naštvanost a vztek, které vždy k dobrému death metalu patřili, jako k mrtvému vyděšený výraz v obličeji. Tohle je válečný metal, se vším, co k tomu patří. Nakumulovaná agresivita, přetavená ve smrtící koktejl. Divoká a neurvalá  odpověď na všechny hnusné války světa. Zima se vrátila. Spousta tvých kamarádů umrzla. Ve špíně bitev, během nekonečných pochodů, plynem, který jim pronikl skrz masku na obličeji. Jdu dál a poslouchám stále dokola "Experiments in Warfare". Někde tam vepředu na mě možná čeká střelec, který dobře zamíří na moje srdce. Než se tak ale stane, budu poslouchat desku dál. Má v sobě vše potřebné pro skvělý death metalový zážitek. Absolutní bestiální masakr! Skvěle!


Asphyx says:

Winter is back. Many of your friends have frozen over. In the dirt of battle, during endless marches, the gas that penetrated the mask on their faces. You've seen so much horror, so much death, you have to keep going. You don't even know why any more. Exhausted, devastated, with a bleeding cough, you keep killing. You don't care, the darkest instincts have climbed to the surface. You became a beast, a killing machine. You are afraid of your own shadow, so much pain, so much hopelessness. You will never get rid of war again. It's part of you, a nightmare.

I'm not writing about a real war now, but about a death black metal attack on our brains. The German band DEATH CHAMBER acts as a messenger of death with their first film. Uncompromising, raw, death metal, really the most reminiscent of all the disgust of perverted battles. It stinks of rotten blood!


DEATH CHAMBER will attack you in a similar style as VOMITORY, NILE, BENEDICTION, CUT UP, MORBID ANGEL, DIVINE HERESY. You find yourself in the dirty trenches of one of the world wars. The dark and cold atmosphere of the songs will literally enchant you, anchor you to the wall and snatch your entrails from your body. "Experiments in Warfare" is a bestial, restless and frantic ride, with great sound, stylish cover and lots of interesting ideas. Uncompromising riffs, disease-soaked vocals, drums that crush all the bones in your body are the main attributes of the recording. The songs contain healthy, honest anger and rage, which have always belonged to good death metal, like a dead scared expression on the dead. This is war metal, with everything that goes with it. Accumulated aggression, transformed into a deadly cocktail. A wild and erratic response to all the hideous wars of the world. Winter is back. Many of your friends have frozen over. In the dirt of battle, during endless marches, the gas that penetrated the mask on their faces. I keep going and listening to "Experiments in Warfare" over and over again. Somewhere in front, a shooter may be waiting for me, aiming well at my heart. But before that happens, I'll keep listening to the record. It has everything you need for a great death metal experience. An absolute bestial massacre! Great!

Tracklist:
01. Spark To Extinction
02. The Inevitable
03. Dead End Witness
04. Relentless Will To Destroy
05. The Cage
06. Ashfall
07. Ice And Fire

band:
Vocals: Pat
Guitar: Tim Dc
Bass : Immanuel
Live Drums: THZ

A few questions - interview with death metal band from Germany - DEATH CHAMBER.


A few questions - interview with death metal band from Germany - DEATH CHAMBER.

Answered vocalist Pat Suchostawski, thank you!

Ave, can you introduce your band to our readers? – When was it founded and what style of music do you play etc.?

‘Death Chamber’ is a straightforward Death Metal band from Munich, Germany. Besides the force, evoked by driving riffs and double bass/blast beat massacre, our music draws much of it’s power from Pat’s large vocal range. Guitarist Tim started the project in 2018. After having written and recorded three demo songs, each with a different local metal vocalist, he ended up with Pat from ‘The Course is Black’. Thereupon Pat started to write lyrics for our debut ‘Experiments in Warfare’, which deals with problems of our society, wrapped up in a war theme. In search of other collaborators Tim encountered Immanuel from the likewise Munich based Extreme Metal band ‘Chokehold Policy’. The mutual appreciation for their projects led to Immanuel joining ‘Death Chamber’ on bass.


Where and under what conditions were you recording the new album? Who was in charge of sound, production and mastering?

The instrumental part was mainly recorded at Tim’s home studio. He also programmed the drums and forwarded the demos to Patrick. The vocals for the demos were recorded at Pat’s home. After reviewing the records, they were sent to Michael from ‘Sick of Sound’ studios for mixing and mastering. Michael is specialized in Death Metal production and we found the perfect ‘Death Chamber’ sound thanks to him. Pat also recorded the vocals for the debut there.

How many copies were released and which medium was used for this new edition (CD, digital, vinyl, cassette)?

We wanted to try out something different, so we decided to release this debut on vinyl and digitally. The vinyl is limited to 100 copies in bloodred and includes a bonus track that will be only available on the physical copy. The digital version will be released on 23rd of April via ‘Dead Center Productions’.


Who is the author of the lyrics and how were they created and about what do the lyrics deal with?

Tim mentioned from the very beginning, that this release will be definitely war themed. So they agreed on that the lyrics will definitely play a big role and will also be war themed. So Pat decided to put the feeling, which he has gotten from listening to the instrumental versions of the song into a lyrical context. They especially cover problems and situations everyone may feel or be part in at any time, packed in a war theme. Also economic situation and overwhelming emotions, that may come with big confrontations, are also part the lyrical concept. They were written mostly in the middle of the night, so that there was nothing that could have disturbed him during the writing process. Pat has written all of the lyrics by himself.

Who created the logo of the band, and who took care of the graphics and the website? What about you and social networks? Do you consider these things important?

The logo was created by the very talented Swedish artist William Fotenau, a friend of Tim. Pat transferred the lyrical world into the chaotic war scene, displayed on the front cover. Immanuel was responsible for design and photographic realization of the back cover.

Social networks or social media are extremely important for each artist in these times. Without there is barely a chance that you will get a broad audience for the art you created. This won’t change in the near future. Right now we don’t have a website, but we try to put our effort into Bandcamp and our social media channels. This is really not an easy topic.


Which label did you choose for releasing your album and why this label? Are you satisfied by how your label represents you and takés care about you?

This is something special for us, because in this case ‘Dead Center Productions’ contacted us after we released our first single. Due to Pat’s thorough research, we came to the decision, that ‘Dead Center Productions’ and ‘Death Chamber’ would be a perfect fit. As a logical consequence we signed in March 2021. So far, we are pleased to see, how eager our label is to support and promote our progression. We are stoked to see how things will be after the release of our debut.

Which bands do you idolise and where do you get your inspiration?

Immanuel entered the path of heavy music with ‘Guns N Roses’ and ‘Metallica’. Although having broaden his musical spectrum with bands like ‘Soilent Green’, ‘Himsa’, ‘1349’ and ‘Meshuggah’, the echos of the old heroes are still strong. Pat started his musical path with bands like ‘Disturbed’, ‘Korn’ and ‘Children of Bodom’ after some time he drew a lot of influence from a variety of bands like ‘Scar Symmetry’, ‘The Black Dahlia Murder’ and ‘Whitechapel’. Right now he can’t even tell how much different bands are inspiring him in each kind of way. Tim also entered the path of heavier music with ‘Metallica’. Now he takes all his inspiration from bands like ‘Vomitory’, ‘Fear Factory’, ‘Dying Fetus’ and ‘Cut Up’.

Did you send your record to some Labels - which are the labels? How was the response?

We slowly started to plan, which labels we could have sent our record to, but right before we started, ‘Dead Center Productions’ already contacted us.

How many gigs have you played? Which type of gigs do you prefer, whether it's (clubs or festivals) and which of your performances would you consider as the best?

Death Chamber is still in a early stage of being a band. We just started, so we cannot look back at any live appearances yet. We really would like to, but there is a pandemic going on, which makes it impossible to play in front of an audience right now. We will play gigs or festivals in the future, but we will see where this will be going.


What about your plans for the future? What do you want to achieve with the band?

Actually, we can’t wait to perform our stuff live. So we strongly hope, that the whole corona thing might come to an end anytime soon and people can experience our music live. Until then we put much effort in connecting with people via our social media channels. One highlight to be mentioned is our first visualizer video, which premieres on March 31st via Death Metal Promotion on YouTube. So be sure to mark the date with an inverted cross in your calendar!

How and where can your fans contact you? Can you provide some contact information?

Everyone is welcome to contact us via E-Mail or our social media accounts. We are happy to get feedback from you!

E-Mail: death.chamber23@gmail.com 

Thanks for the interview DSZ! It was a pleasure.

------------------------------------------------------------------------------------------
sledujte nás na sociálních sítích - follow us on the social media:

instagram:

facebook:

twitter:

TWITTER