EP 2021, Redefining Darkness Records / Caligary Records
for english please scroll down
Představte si brzké ráno. Jsme na hřbitově, jak také jinak, při poslechu podobné hudby se tohle místo samo nabízí. Sedím na lavičce, dívám se do mlhy a rozmlouvám s přízraky. V rohu je starý opuštěný hrob, ze kterého trčí do vzduchu kostnatá ruka. Nejdřív si pomyslím něco a špatně provedené práci, ale ihned jsem vyveden z omylu. Mramorová deska nadskočí a ozve se šíleny řev. Nemrtví se už nemohli dívat na náš zkažený svět a přišli udělat pořádek. Je vám doufám jasné, kdo bude první na řadě.
Mám rád starý prašivý death metal, je vlastní mé krvi i naturelu a skotští COFFIN MULCH jsou jeho přesnou definicí. Plesnivé riffy, prázdný pohled bělostných lebek, kosti, které praskají tlakem. Podobnou hudbu poslouchají staří hrobníci, zombie a fanoušci temnoty.
Stíny se prodlužují, dnes slunce nevyjde. Nemrtví dávno ovládli svět. Nevěříte, tak se rozhlédněte kolem sebe. Prázdné pohledy, těla bez duše. Všichni jsme prokletí. Na poslech COFFIN MULCH je potřeba se naladit na stejnou vlnu jako při poslechu třeba takových AUTOPSY, NIHILIST, NIRVANA 2002, ENTOMBED, CIANIDE, MASSACRE, PESTILENCE, MASTER, starých SINISTER, nověji pak třeba CRYPTIC BROOD. Skladby jsou náležitě špinavé, naleznete je pod nánosem pavučin. Poslech se tak pro mě stává tradičně spíše obřadem, návštěvou dávno zapomenutých katakomb, než jen obyčejnou hudbou. Podobných smeček se sice dnes toulá kolem velké množství, ale EP "Septic Funeral" patří rozhodně k tomu lepšímu, co jsem za poslední roky slyšel. Cítím totiž ze songů odhodlání, touhu ničit, lámat staré kosti. Jedná se samozřejmě o totální underground, netřeba hledat nic jiného. Jenže mě je v podobné společnosti stejně nejlépe. Rád tančím s nekrásnějšími zombie na hrobech, s chutí ochutnávám zkažené maso a mrtvolný death metal. Myslím, že exhumace se opravdu povedla. Staré, bolestivé, temné a chladné ozvěny ze záhrobí!
Asphyx says:
In our old burial grounds it is sometimes quite tight. So we have to take the torch of true Swedish death metal and proudly bring it to our wretched world. The undead are again dancing to the rhythm of the rattlesnake. I swing to the rhythm and enjoy the cool wind that flan my face. He was born in underground, just like the band COFFIN MULCH.
Tell your dear ones to help. You have to take a shovel and a bucket with you, today we will buried like in the old days. Do you like the good old AUTOPSY, NIHILIST, NIRVANA 2002, ENTOMBED, CIANIDE, MASSACRE, PESTILENCE, MASTER, SINISTER? Then you are right here. There is a lady with a scythe next to the cemetery wall waiting for your real death metal assignment. You can be sure she will surely get it today. For the night exhumation, we will play "Septic Funeral".
COFFIN MULCH get inspiration from good old days, they are soaked by them like a corpse by decay . Do not expect miracles, even not a perfect and revolutionary work, but rather a perfectly crafted work. It's just up to you what you prefer. Personally, I like to dance again on the graves of my death metal ancestors. One of the true ones is playing at my session with the undead. I feel cold, eternity, truth, strength, energy. It is packed with a great cover, under which Death itself is hidden. I dump my own grave with the taste and I am disgorging infected guts. I always wanted to die somewhere in the frozen north. "Septic Funeral" seems to be a record to fulfil my wish. Pure death metal, which will crush your bones by cold!
Všichni, ať si to přiznáváme nebo ne, toužíme po krvi a temnotě. Máme v sobě zakódováno, že hledáme tmu a fascinuje nás smrt. Existují na světě kapely, které vás dokáží převést přes řeku Styx do Hádovy říše. Francouzští CREEPING FEAR patří mezi vyvolené. Jejich absolutně devastující death metal staré školy je zárukou kvality. Vydejte se se mnou na dlouhý výlet bez konce. Do francouzského podzemí. Garantuji vám, že nouzi o morbidní zážitky mít rozhodně nebudete.
Poprvé jsem se s kapelou setkal u jejich předchozího alba "Onward to Apocalypse" (2017). Již tenkrát mi byli dobrými průvodci podsvětím. Jejich hutný, masivní smrtící kov, je nabroušený jako skalpel z velmi dobré oceli.
Mám rád francouzskou scénu. Již mnoho let z ní vycházejí samé skvělé kapely. CREEPING FEAR patří mezi ty, kteří bezezbytku uctívají americkou death metalovou školu (IMMOLATION, ANGELCORPSE, HATE ETERNAL, MORBID ANGEL, DEICIDE, DIABOLIC). Při poslechu vaši tvář ožehnou pekelné plameny, které budou doslova sálat z přehrávače. Smrt podobným způsobem si nechám vždy líbit. Album je propracované, zvuk je náležitě ošetřen, vše bolí a zasahuje ty nejcitlivější místa. "Hategod Triumph" ale není jen velmi dobře zvládnutým řemeslem. Má v sobě navíc všechny potřebné ingredience k tomu, aby vás zcela pohltilo. Stojím u řeky Styx a čekám na převozníka. Vkládám do jeho ruky minci, ale odmítá. Požaduje jako platbu novou desku CREEPING FEAR. Nedivím se mu, mě se také líbí masivní devastující riffy, chorobný vokál a bicí, které se vám zabodnou do hlavy jako rezavý hřeb. Mám při poslechu pocit, že hniju za živa, že se rozpadám na kusy prašivého masa. Novinka má v sobě feelling, drive, naštvanost a obrovskou porci temnoty a chladu. Vypálí vám cejch do kůže, zničí vás a ještě tomu budete rádi. Francouzům se povedlo nahrát desku, u které potkáte opravdovou Smrt! Stačí jen přijmout pozvání. Vynikající černý démonický death metal s devastujícím účinkem!
Asphyx says:
Everyone, whether we admit it or not, longs for blood and darkness. We are encoded in ourselves that we are looking for darkness and we are fascinated by death. There are bands in the world that can take you across the Styx River to the Serpent Realm. The French CREEPING FEAR is one of the chosen ones. Their absolutely devastating old school death metal is a guarantee of quality. Take a long endless trip with me. To the French underground. I guarantee you that you will definitely not require a morbid experience.
I first met the band on their previous album "Onward to Apocalypse" (2017). Even then, they were good guides to the underworld. Their dense, massive deadly metal is sharpened like a very good steel scalpel.
I like the French scene. Great bands have been coming out of it for many years. CREEPING FEAR is one of those who fully worship the American death metal school (IMMOLATION, ANGELCORPSE, HATE ETERNAL, MORBID ANGEL, DEICIDE, DIABOLIC). As you listen, your face will burn with hellish flames that will radiate from the player. I always like death in a similar way. The album is elaborate, the sound is properly treated, everything hurts and reaches the most sensitive places. But "Hategod Triumph" is not just a very well-crafted craft. Besides, it contains all the necessary ingredients to completely engulf you. I'm standing by the river Styx, waiting for the ferryman. I put a coin in his hand, but he refuses. Requires a new CREEPING FEAR record as payment. I'm not surprised, I also like the massive devastating riffs, sick vocals and drums that stab you in the head like a rusty nail. When I listen, I feel like I'm rotting alive, that I'm falling apart into pieces of dusty meat. The novelty has a feeling, drive, anger and a huge portion of darkness and cold. It will burn your mark on your skin, destroy you and you will be happy for that. The French are told to record a record where you will meet the real Death! Just accept the invitation. Excellent black demonic death metal with a devastating effect!
Interview with death metal band from France - CREEPING FEAR.
Translated Duzl, thank you!
Ave CREEPING FEAR! Greetings to the French underworld. I hope you are doing well. I'm just listening to your new album „Hategod Triumph“ and I feel like I'm in an old cemetery. It is excellent in one word! How did the album come about and where did you want to move on in comparison to the equally good previous album „Onward to Apocalypse“?
- Hi ! Doing great! I’m glad you enjoyed it. This new album really came naturally after the previous one. But, we wanted to push things even further, for us this album had the be darker and more extreme in the writing and of course in the sound.
You released a new record in the strange times. No one could have known that Covid 19 would hit the world. Has the current situation affected releasing process in any way?
- I definitely agree with you, what a strange time to release new music.. We waited 4 months the album was due end of December 2020 but we pushed it to end of March. Unfortunately, the situation has not changed at all. I hope we will be able to defend this album on stage soon.
Let's go straight to the new record „Hategod Triumph“. It is decorated with great cover art by Paolo Girardi. I immediately had to order a T-shirt, I was so interested in the motif. I perceive it as an apocalypse, an underground storm. How did you get together with Paolo and why did you choose his work? And how does the motif relate to music?
- We just made a sketch of what was for us the representation of this album. Then it was quite simple we contacted Paolo, he was interested and then worked hard on what is now the cover of the Album. Believe me he perfectly translated our idea and made it look insanely good. The artwork represents the atmosphere of the music and the ideas behind the lyric of that brutal evil force taking over all existences.
The honest old school death metal you play must have a dark and raw sound. If I'm not mistaken, your new record was mixed by Frédéric Gervais (Mastering Dan Swano). Why did you choose this studio? And where did you physically record the new songs? Somewhere at your home in France?
- Yes you are right the sound itself is a very important part of what death metal is. We decided to work with him after listening to the amazing work he did on previous albums he worked on. After a couple phone calls, we were sure he was the right person to help us find and adjust the sound of this album. He did a tremendous work. Yes it was at his studio, the Henosis Studio in the suburbs of Paris!
What are the lyrics on the new album about? I don't have an original CD yet, but I assume you stick to traditional death metal topics. Or am I wrong? Where do you get inspiration for lyrics and who is their author?
- I guess you are right we made the lyrics in the traditional death metal topics. Some are related to real life event like terrorism some other are based on a reality that doesn’t exist at the moment. But believe me gore, death and evil are the heart of our writing.
In recent years, a lot of great death metal bands have been coming to reviews from France. Randomly, for example, my very favorite NECROWRETCH, SKELETHAL. How does your scene work? Do people go to concerts a lot? Do they support groups?
- You are right a lot of very good bands released death metal album those past years in France. I think the scene is reacting very well and people are supporting them. Concerts are full and the local French scene definitely supports these bands!! And this is great !
The world is currently being destroyed by a coronavirus, but we hope that it will soon pass. Aren't you going on tour when the borders reopen? You will have a new record released, so it would be desirable. How are you actually doing with the concerts? Do you play often? Do you rather enjoy clubs or big stages?
- Of course, we could love to get on the road to defend this album on stage!! That would be the perfect scenario. Unfortunately, things are not moving very fast and I think we will be stuck in this situation for many months. As soon as we have the opportunity to play we will jump on it! We love small and underground club this is where things get the most brutal.
The last time we made an interview, we talked about which bands influenced you. But do you also like some current ones? Would you recommend us, for example, some bands from your surroundings? I like the French underground very much, but I certainly don't know all the bands.
- Yes of course band like Towering or Kaabahl released super good death metal albums! On the other side we have great black metal bands like Griffon or Moonreich that definitely deserve recognition!!!
You play old, dusty, dark death metal. How are the new songs created? I mean the process itself, the formation of riffs. Do you meet classically somewhere in the rehearsal room or do you already use only modern technology?
- Most of the time Clément and Gabriel jam together put out some riffs and we build the songs during rehearsals! Yes during the righting process, we had our own rehearsal room to jam. Of course, some of the work is done at home but the magic happens when we are all together playing for real.
I have been listening to death metal since its beginnings in the eighties and nineties, and I have always been most fascinated by darkness, pressure, energy. How do you perceive this style as a musician and what does it mean for you? Is it a lifestyle for you or just a hobby? And when did you get into death metal and what was the first impulse for you to start playing it?
- Death metal represent what we look for in the music, the extreme sound and riffs, the energy the atmosphere, it has everything. We spend so much time playing, going to concerts, listening to everything we can, it is definitely a lifestyle. If you are not really into it, you don’t do this kind of music. For me (Clément) the first time I knew I wanted to do that was when I saw Suffocation live so much brutality this is all I wanted.
Thank you so much for the interview. I'm really looking forward to inserting the original CD „Hategod Triumph“ into the player and adding volume. I wish your album a lot of success and I wish you to be satisfied in your personal lives as well. Pure CREEPING FEAR death metal forever!
- Thank you so much for your time and to all the maniacs following us, this album is for you guys.
Interview with death metal band from France - CREEPING FEAR.
Translated Duzl, thank you!
Ave CREEPING FEAR! Zdravím do francouzského podsvětí. Doufám, že se vám daří dobře. Zrovna poslouchám vaši novou desku „Hategod Triumph“ a připadám si na jako na nějakém starém pohřebišti. Je jedním slovem vynikající! Jak album vznikalo a kam jste se chtěli posunout po neméně dobrém předchozím „Onward to Apocalypse“?
Ahoj! Daří se nám dobře! Jsem rád, že se ti album líbí. Nové album vzniklo přirozeně po předchozím. Chtěli jsme však posunout věci dále, protože pro nás bylo toto album temnější a extrémnější jak v psaní, tak samozřejmě i ve zvuku.
Vydali jste novou desku v nejméně vhodnou domu. Nikdo nemohl vědět, že svět zasáhne Covid 19. Ovlivnila současná situace nějak uvedení alba na trh?
Rozhodně s tebou souhlasím, opravdu divná doba na to, vydat novou hudbu... Čekali jsme čtyři měsíce, album mělo vyjít už koncem prosince 2020, ale posunuli jsme to na konec března. Situace se bohužel vůbec nezměnila. Doufám, že se nám toto album brzy podaří podpořit i živě na pódiích.
Pojďme rovnou na novinku „Hategod Triumph“. Zdobí jí parádní obal od Paola Girardiho. Ihned jsem si musel objednat tričko, natolik mě motiv zaujal. Vnímám jej jako apokalypsu, bouři v podzemí. Jak jste se dali s Paolem dohromady a proč právě jeho práce? A jak se motiv vztahuje k hudbě?
Vytvořili jsme jen náčrt toho, jak by jsme si prezentaci našeho alba představovali. Pak to bylo docela jednoduché, kontaktovali jsme Paola, nápad ho zaujal a pak tvrdě makal na tom, co je nyní na obalu. A věřte mi, že perfektně přetvořil náš nápad tak, aby vypadal šíleně dobře. Umělecké dílo představuje atmosféru hudby a myšlenky za textem této brutální zlé síly, která převezme nadvládu nad všemi existencemi.
Poctivý death metal staré školy, který hrajete, musí mít temný a surový zvuk. Jestli se nepletu, tak novinku jste nechali mixovat u Frédéric Gervais (mix Dan Swano). Proč právě u nich? A kde jste nové skladby fyzicky nahrávali? Někde doma ve Francii?
Je to tak. Samotný zvuk je velmi důležitou součástí death metalu. Rozhodli jsme se po tom, co jsme si poslechli úžasnou práci, kterou udělal na předchozích albech, na kterých pracoval. Po několika telefonátech jsme si byli jisti, že je ten pravý, který nám pomůže najít a vytvořit zvuk tohoto alba. Odvedl skvělou práci. A ano, bylo to v jeho studiu - Henosis Studio na předměstí Paříže!
O čem jsou texty na nové desce? Nemám ještě k dispozici originální CD, ale předpokládám, že se držíte tradičních death metalových témat. Nebo se pletu? Kde pro texty berete inspiraci a kdo je jejich autorem?
Myslím, že máš pravdu, v textech se držíme tradičních death metalových témat. Některé souvisejí se skutečnými událostmi, jako je terorismus, jiné jsou založeny na realitě, která v tuto chvíli neexistuje. Ale věřte mi, gore, smrt a zlo jsou “gro” našeho psaní.
Poslední roky mi chodí na recenze z Francie spousta skvělých death metalových kapel. Namátkou třeba mí velmi oblíbení NECROWRETCH, SKELETHAL. Jak funguje vaše scéna? Chodí lidé hodně na koncerty? Podporují skupiny?
Máš pravdu, že v posledních letech ve Francii vydalo death metalové album spousta skvělých kapel. Myslím, že scéna reaguje velmi dobře a lidé ji podporují. Koncerty jsou plné a místní francouzská scéna tyto kapely rozhodně podporuje!! A to je skvělé!
V současnosti je sice svět ničený koronavirem, ale doufejme, že to brzy pomine. Až se znovu otevřou hranice, nechystáte se na turné? Budete mít venku novou desku, samo se to nabízí. Jak jste na tom vlastně s koncerty? Hrajete rádi a často? Užíváš si spíš kluby nebe velká pódia?
Samozřejmě bychom rádi vyrazili na turné, kde bychom obhájili toto album na pódiu!! To by byl perfektní scénář. Věci se bohužel nepohybují příliš rychle a myslím si, že v této situaci zůstaneme uvězněni ještě mnoho měsíců. Jakmile ale budeme mít příležitost hrát, vrhneme se na to! Máme rádi malé a undergroundové kluby, tady se věci stávají nejbrutálnějšími.
Když jsme spolu dělali rozhovor naposledy, tak jsme se bavili o tom, jaké kapely vás ovlivnily. Máš ale rád i nějaké současné? Doporučil bys nám třeba ze svého okolí? Mám francouzské podzemí ve velké oblibě, ale určitě neznám všechny smečky.
Jasně, kapely jako TOWERING nebo KAABAHL vydaly super death metalová alba! Na druhé straně máme i skvělé blackmetalové kapely, jako GRIFFON nebo MOONREICH, které si rozhodně zaslouží uznání!!!
Hrajete starý, prašivý, temný death metal. Jakým způsobem vznikají nové skladby? Myslím tím teď samotný proces, riff. Scházíte se klasicky někde ve zkušebně nebo už využíváte jen moderní technologie?
Clément a Gabriel většinou společně jamují, čímž vznikají nějaké riffy a skladby pak vznikají během zkoušek! Ano, vznikají tedy během zkoušek, máme vlastní zkušebnu, můžeme jamovat, ale samozřejmě něco vzniká i doma, ale kouzlo nastane, když hrajeme všichni společně.
Poslouchám death metal od jeho počátků v osmdesátých a devadesátých letech a vždy mě na něm nejvíc fascinovala temnota, tlak, energie. Jak vnímáš ty tento styl jako tvůrce a co pro tebe znamená? Je to pro tebe životní styl nebo jen koníček? A kdy si se k death metalu dostal a co bylo prvním impulsem pro to, abys jej začal hrát?
Death metal představuje to, co hledáme v hudbě - extrémní zvuk a riffy, energii v atmosféře, má to všechno. Trávíme spoustu času hraním, chozením na koncerty, posloucháním všeho, co můžeme, je to určitě životní styl. Pokud do toho nejste pořádně zažraní, nevěnovali byste se tomuto hudebnímu stylu. Já (Clément) jsem si poprvé uvědomil, že to chci dělat, když jsem viděl na živo SUFFOCATION... tolik brutality, přesně to jsem chtěl.
Děkuji moc za rozhovor. Už se moc těším, až vložím originální CD „Hategod Triumph“ do přehrávače a pořádně přidám volume. Přeji vám, aby se albu dařilo a ať jste spokojení i v osobních životech. Pure CREEPING FEAR death metal forever!
Díky moc za tvůj čas a díky všem maniakům, kteří nás sledují, toho album je pro vás!
Poustevníka jsem četl již před lety. A znovu jsem si na něj vzpomněl, když naproti v domě našli paní, co sedávala každý den dlouhé hodiny u okna. Byla několik týdnů mrtvá. O starých lidech se často píše, jsou různé služby, které jim pomáhají, ale nakonec je hlavní rodina. Jsem už několik měsíců doma a několikrát jsem se přistihl, že také koukám z okna. I když se příběh knihy potom odebere úplně jiným směrem, začátek mám pořád v sobě, nutí mě volat častěji vlastní mámě. Jørn Lier Horst je všude přirovnáván k Nesbovi, ale je to podle mě jenom reklama. Ani stylem vyprávění, ani hlavními postavami, nemá se svým kolegou vůbec nic společného. Osobně se mi hrozně líbilo, že kriminalista vyšetřuje takovým o hodně uvěřitelnějším způsobem. Kniha sice není tolik napínavá (ženě se dokonce nelíbila), ale já opravdu oceňuji civilnost a obyčejnost postav. Žádný zázračný vyšetřovatel s geniálním mozkem, ale normální, omylný člověk, který rozplétá případ.
Někde jsem četl, že se stala kniha předlohou pro seriál. Ale neviděl jsem ho a vlastně ani nechci. Mám v hlavě svoje představy o tom, jak hlavní postavy vypadají a nechci si kazit zážitek. Stejně je to zvláštní, pokaždé, když jdu ven, tak se do okna, ve kterém seděla ta stará paní, podívám. Dávno bydlí v bytě mladá veselá rodinka s malými dětmi, přesto...znáte ten pocit. Poustevník je zatím jedinou knihou od autora, kterou jsem přečetl. Ušetřím teď spoustu času na cestu do práce, jsem na home office, myslím, že je třeba to napravit, tahle knížka je totiž skvělá, napínavá a pro mě vlastně i tak nějak osobní. Vítej mezi mými oblíbenými autory Jørne!
Poustevník je zločinec na útěku. Vyhlédne si člověka, kterého nebude nikdo postrádat, ukradne mu identitu a dál žije jeho život. Ani Viggo Hansen, Wistingův soused, nikomu nechybí, a tak už čtyři měsíce sedí mrtvý před televizí. Vzápětí policie najde další tělo. Zatímco Hansenova smrt zaujme jen novinářku Line, Wistingovu dceru, nález druhé oběti spustí největší pátrací akci v dějinách norské kriminalistiky, při které musí pomoci i FBI. Další díl série slavného severského spisovatele a bývalého kriminalisty.
Někdy se u nás na hřbitově ztratím a bloudím ve stínech. Vzpomínám na staré dobré časy a hledám náhrobky s nápisy slavných švédských death metalových kapel. Dnes ale nemusím. Jsou tu totiž GRAND CADAVER. Smečka, ve které se sešli zkušení muzikanti ze skupin jako DARK TRANQUILITY, KATATONIA, NOVARUPTA, TREBLINKA a spousty dalších, aby exhumovali poctivý smrtící kov, u kterého se chřestí pytlem plným prašivých kostí.
Podobná hudba se musí poslouchat pořádně nahlas. Jedná se o druh třaskavé směsi s dunivými bicími, chladnými melodiemi a chorobným vokálem. To vše zabalené do temnoty, mrazu a chladu. EP "Madness Comes" je ochutnávkou, hudbou, která koluje i v mých žilách. Myslím, že svůj hrob jsem již našel. Je na něm nápis GRAND CADAVER.
GRAND CADAVER nám předkládají v podstatě dokonalou esenci severských melodií a nálad. Vzpomeňme spolu s kapelou na staré ENTOMBED, GOREFEST, GRAVE, DISMEMBER, ENTRAILS. Pánové na to jdou ale přeci jen trošku jinak. Nejsou jen další retro kapelou v řadě, v některých momentech se pouštějí do lehkých progresivnějších momentů. "Madness Comes" je sice death metalem, zahraným poctivě, postaru, ale rozhodně nenudí, je zajímavý, má parádní zvuk, je radost jej poslouchat a vracet se k němu. Hroby se otvírají, nemrtví lezou z děr. A mají velký hlad. Cítím ze skladeb krev, líbí se mi, jakým způsobem jsou napsány, složeny. Mají v sobě drive a sílu, jsou heavy a rozdrásají vám tvář až na syrové maso. Troufám si tvrdit, že tahle exhumace se povedla na výbornou. Vítejte v dávno opuštěných katakombách! Riffy, které vám rozdrtí všechny kosti v těle, pukne vám lebka a vy budete rádi, že konečně ulehnete do staré dřevěné rakve. GRAND CADAVER namíchali velmi chutný koktejl toho, co mám na severském smrtícím kovu rád, přidali vlastní koření a podávají nám jej s elegancí a nadhledem. Hrobka je otevřena, stačí jen vstoupit! Absolutní švédský death metal s drtivým účinkem! Excelentní záležitost pro všechny nemrtvé!
Asphyx says:
Sometimes I get lost in our cemetery and wander in the shadows. I remember the good old days and look for tombstones with the inscriptions of famous Swedish death metal bands. But I don't have to today. GRAND CADAVER is here. A band in which experienced musicians from groups such as DARK TRANQUILITY, KATATONIA, NOVARUPTA, TREBLINKA and many others gathered to exhume honest deadly metal, which rattles with a sack full of dusty bones.
Similar music must be listened to really loudly. It is a kind of explosive mixture with booming drums, cool melodies and sick vocals. All wrapped in darkness, frost and cold. The EP "Madness Comes" is a tasting, music that circulates in my veins. I think I've already found my grave. It has the inscription GRAND CADAVER.
GRAND CADAVER presents us with basically the perfect essence of Nordic melodies and moods. Let's remember together with the band the old ENTOMBED, GOREFEST, GRAVE, DISMEMBER, ENTRAILS. Gentlemen, however, go a little differently. They are not just another retro band in a row, in some moments they embark on slightly more progressive moments. "Madness Comes" is death metal, played honestly, in old age, but it is not boring, it is interesting, it has a great sound, it is a pleasure to listen to it and return to it. Graves open, undead climb out of holes. And they are very hungry. I feel the blood from the songs, I like the way they are written, composed. They have drive and strength in them, they are heavy and they scratch your face except for raw meat. I dare to say that this exhumation was excellent. Welcome to the long-abandoned catacombs! The riffs, which will crush all the bones in your body, will break your skull and you will be happy to finally lie down in an old wooden coffin. GRAND CADAVER mixed a very tasty cocktail of what I like on Nordic deadly metal, added their spices and served it to us with elegance and foresight. The tomb is open, just enter! Absolute Swedish death metal with a crushing effect! The excellent affair for all the undead!
Tracklist:
01. Madness Comes
02. Staff Of The Opressor
03. Blood-Filled Skies
04. Fields Of The Undying
Grand Cadaver is:
Stefan Lagergren: Guitar (The Grifted/ex. Treblinka/Expulsion)
Alex Stjernfeldt: Guitar (Novarupta/Let Them Hang)
Daniel Liljekvist: Drums (Disrupted/ex. Katatonia)
Určitě také máte ve svém městě čtvrť, kam neradi chodíte. Po ulicích se potulují prašiví psi, vše je špinavé, ošklivé, nechutné. Bojí se tam i policie a když padne noc, tak se probudí zlo. Beznaděj, chlad a temnota. Ráno naleznou další tělo. Rozsápané na kusy. Přesně takhle na mě působí i nové EP maniaků ANIME TORMENT. Kapely, která je opět divoká jako smečka naštvaných pitbulů.
Moderně znějící death metal příliš nemusím, většinou odkládám desku po několika skladbách a věnuji se něčemu jinému. Jenže ANIME TORMENT mě zase dostali. Může za to energie a tlak, zdravá naštvanost. A tak pokaždé, když zhlédnu zprávy a popadá mě vztek, tak volím jejich nové EP "Void Terrror" a narvu si jej do hlavy pod tlakem.
"Void Terrror" je deskou pro fanoušky WHITECHAPEL, THY ART IS MURDER, CARNIFEX, DESPISED ICON, JOB FOR A COWBOY, ALL SHALL PERISH a dalších kapel, které ve své tvorbě kombinují brutálně znějící death metal a deathcore. Zvuk je hodně na hlas, dovedl bych si jej představit více organický a živočišný, ale takhle se zkrátka dnes hraje, s tím nic nenaděláte. Důležitější jsou pro mě nápady a jak na mě hudba působí jako celek. ANIME TORMENT vás vezmou na periferii vašeho města. Do špinavých ulic, mezi ztracené existence. Do míst, kde dávno krutost zvítězila nad lidskostí a zdravým rozumem. Skladby jsou napsány s účelem zabít, zpěvák vzteklý a naštvaný, bicí úderné. Myslím, že si není nač příliš stěžovat. Naopak, v rámci stylu kapela obstojí s čistým štítem. Její síla se nakonec stejně ukáže nejvíc na koncertech, kdy vynikne nakumulovaná energie ještě více, než z alba. Letos dostanete přes dvacet minut vzteku, šílenství, maniakálních melodií. "Void Terrror" je surovou ránou přímo do obličeje. Kosti praskají. Brutální death metal a deathcore, který vás roztrhá na kusy!
Asphyx says:
Surely you also have a neighbourhood in your city where you don't like to go. Dirty dogs roam the streets, everything is dirty, ugly, disgusting. The police are also afraid there, and when night falls, an evil awakens. Hopelessness, coldness and darkness. In the morning they find another body. Torn to pieces. This is exactly how the new EP of ANIME TORMENT maniacs affects me. A band that is as wild again as a pack of angry pit bulls.
I don't need much sounding death metal, I usually put off the record after a few songs and do something else. But ANIME TORMENT got me again. It's energy and pressure, healthy anger. So every time I watch the news and get angry, I choose their new EP "Void Terrror" and put it in my head under pressure.
"Void Terrror" is a record for fans of WHITECHAPEL, THY ART IS MURDER, CARNIFEX, DESPISED ICON, JOB FOR A COWBOY, ALL SHALL PERISH and other bands, which combine brutally sounding death metal and deathcore in their work. The sound is very loud, I could imagine it more organic and animalistic, but that's just how it's played today, you can't do anything about it. More important to me are ideas and how music affects me as a whole. ANIME TORMENT will take you to the outskirts of your city. To the dirty streets, among the lost existence. To places where cruelty has long triumphed over humanity and common sense. The songs are written to kill, the singer angry and furious, drums striking. I don't think there's anything to complain about. On the contrary, within the style, the band will stand up with a clear shield. Its strength eventually coincides with the fact that most at concerts, when the excellent accumulated energy even more than from the album. This year you will get over twenty minutes of anger, madness, manic melodies. "Void Terrror" is a raw blow to the face. The bones crack. Brutal death metal and deathcore that will tear you to pieces!
Zdá se mi o tom, že mě upalují na hranici. Jsem několikrát proklet a zavržen. Dav si žádá moji krev. Rouhal jsem se, zřekl se Boha. Cítím plameny, jak mi začínají olizovat nohy. Probudím se v bolesti a realita je ještě horší. Jsem zavřený ve staré, temné kobce a mými společníky jsou pouze hladové krysy a moje vlastní svědomí. Máte nějaké poslední přání? Zeptají se a já poprosím o dobrou hudbu. Naposledy chci slyšet death metal, u kterého praskají kosti tlakem.
Je mi vyhověno a já volím novinku venezuelských NOCTURNAL HOLLOW. Tahle smečka mě nikdy nezklamala (recenze dole pod článkem). Pokaždé dodala zničující smrtící kov starého střihu, u kterého jsem si zavzpomínal na dobu, kdy tenhle styl vládl světu. Letos jsou pánové opět ve skvělé formě.
Novinka "Triumphantly Evil" je možná trošku méně přístupná, než její předchůdci. Stále se pohybujeme v oblasti, kterou kdysi ohraničily kapely jako DISMEMBER, GRAVE, NIHILIST, CELTIC FROST, AUTOPSY, MASTER, CIANIDE. Jedná se o starý, prašivý death metal, kde se potkávají švédské a americké vlivy. Je nasáklý temnotou, chladem, je poctivým zásekem, který musí dobře dělat každému fanouškovi klasických, tradičních postupů. Pánové jsou v některých momentech trošku moc rozevlátí, dovedl bych si představit menší délku skladeb a někdy ztrácí songy na razanci, ale to jsou jen drobnosti, které nedokáží zkazit celkový skvělý dojem. Možná mě za chvilku popraví a mé tělo pohodí do řeky, ale podobné desky budu vždy a rád poslouchat. Líbí se mi určitá neurvalost, naštvanost, oddanost stínům. Cítím, že bylo album nahráno od srdce, je ryzí a uvěřitelné. Obal i zvuk jsou také v pořádku, dalo by se s klidem také napsat, že tahle NOCTURNAL HOLLOW nahráli další z opusů smrti. "Triumphantly Evil" je pro mě obřadem, poslední večeří odsouzence na smrt, pokrmem ze shnilého masa, který ochutnám vždy rád a s nadšením. Zdá se mi o tom, že mě upalují na hranici. Jsem několikrát proklet a zavržen. Dav si žádá moji krev. Rouhal jsem se, zřekl se Boha. Ne, není to sen, je to realita. A jako soundtrack zní všude kolem hudba Venezuelanů. Vynikající chladný a temný zásek! Přímo do živého!
Asphyx says:
I had a dream they are burning me at bonfire. I have been cursed and condemned several times. The crowd demands my blood. I blasphemed, I renounced God. I feel the flames begin to lick my legs. I wake up in pain and the reality is even worse. I am locked in an old, dark dungeon and my companions are only hungry rats and my own conscience. Do you have a last wish? They ask and I beg for good music. I want to hear death metal last time, in which the bones crack with pressure.
My wish is fulfilled and I choose the new Venezuelan NOCTURNAL HOLLOW. This pack never disappointed me (review below the article). She always added the devastating, deadly metal of the old style that I remembered when this style ruled the world. This year, the gentlemen are in great shape again.
The new thing is perhaps a little less accessible than its predecessors. We are still moving in an area once bordered by bands like DISMEMBER, GRAVE, NIHILIST, CELTIC FROST, AUTOPSY, MASTER, CIANIDE. It is an old, dusty death metal where Swedish and American influences meet. It is soaked in darkness, cold, it is an honest joke that must do well to every fan of classic, traditional practices Gentlemen are a little too torn in some moments, I could imagine a shorter length of songs and sometimes they lose songs on the force, but these are just the little things that cannot spoil the overall great impression. They may execute me in a moment and throw my body into the river, but I will always and gladly listen to similar records. I like certain rudeness, anger, devotion to the shadows. I feel that the album was recorded from the heart, it is pure and believable. The cover and sound are also fine, you could also write with confidence that this NOCTURNAL HOLLOW recorded another of the opuses of death. "Triumphantly Evil" is a ceremony for me, the death supper's last supper, a rotten meat dish that I always taste happy and enthusiastic about. It seems to me that they are burning me at the border. I have been cursed and condemned several times. The crowd demands my blood. I blasphemed, I renounced God. No, it's not a dream, it's a reality. And Venezuelan music sounds like a soundtrack all around. Excellent cool and dark jam! Straight to the life!
Interview with death metal band NOCTURNAL HOLLOW from Venezuela.
Answered JR ESCALANTE, thank you!
Translated Duzl, thank you!
Ave NOCTURNAL HOLLOW! Greetings to the Venezuelan underground. I hope everything is fine with you. It should be because this year you have released a sixth full-length album in your band's career. I have to admit it has literally blown my mind. It is dark, energic and as if it cuts by the sharp edge of the knife. I can hear from the record you did a really good job and you added a big portion of the talent, too. How do you perceive the new album in comparison to the previous one? Where did you want to move and in what are these two records different?
JR ESCALANTE: Greetings and thank you very much for the opportunity, very pleased that you liked our album. This one TRIUMPHANTLY EVIL was particularly the most produced of our career, where more details were taken into account without letting the intensity of the music change, and that is precisely the difference between this new album and the penultimate A WHISPER OF AN HORRENDOUS SOUL was compoused and recorded in 2 months, very fast…we had never made an album so fast, in the same way the two are very similar for their direct and raw energy.
„Triumphantly Evil“ includes all attributes of good death metal. For me personally, it represents the record, which I really like to listen to. How did you produce it? How look the writing process of new material in the case of NOCTURNAL HOLLOW?
JR ESCALANTE: There was no secret formula or a different way of working, we practically did things the way we know how to do it best ... I compose the song and meet with the drummerfro rehersal, and a new song is born, that happens when you have a connection with your bandmate, we are just Gerorge Knive and myself in the band. We have been playing for 20 years now, not only in Nocturnal hollow but also in other bands and the connection and communication is automatic, everything flows very fast.
I found out that the mix and mastering of the new record. I have to confirm that the sound is literally killing. It still makes me add volume to the player. Sound is cruel, raw and at the same time dark and organic. In which studio did you record it? How did the recording process look like?
JR ESCALANTE: It does not mean that when the album is raw and basic it an easy process to make it, sometimes the most basic ones turn out to be more difficult since you try to capture the original sound that the microphones capture to the instruments and transfer it to the studio to produce them in that way, simple and direct, without much details . On this occasion we recorded with Dan Urbina at UNIRECORDS STUDIO, sound engineer and friend of many years, in fact he was the one who mixed and mastered our first DECAY OF DARKNES album in 2011, since then we have not worked with him and the result was very satisfactory.
An important part and a kind of extra bonus for fans today is the physical CD. You released the new album at CD through issued themselves productions, and it has a corpsy cover art. Who is the author? Do I explain well the picture when I would think it is a body in a considerable state of decay? How did you choose the motif and how does it relate to the music at the record?
JR ESCALANTE: We have worked with John Quevedo Janssens for quite some time, an artist who is currently at a first-rate level of creation, a great artist and childhood friend ... a lifetime! Basically I tell him what I want for the artwork trying to translate the visual part into the music and he takes the ideas and then gives me an amazing final result, as it is in this case, an infernal and chaotic artwork, same as the music of this new album.
I have been wandering the underground for over thirty years and I still go to Venezuela for music with certainty. I think we have a similar nature and taste when it comes to metal. I like your bands a lot and I monitor your scene carefully. Maybe I envy you a little, because we only have a few death metal bands that are worth it. How do you explain that black and death metal are doing so well in your country? How do you perceive your scene, fans, labels?
JR ESCALANTE: Honestly, we are going through a bad economic and political moment and this reflects the reality of those of us who live in Venezuela, the scene is quite beaten, there are almost no concerts and companies that promote them ... that particularly fills me with strength instead leting me down, is not easy but this is already part of our lives and we cannot let it die. There are more Death Metal bands than Black Metal, the latter there are very few, I take this opportunity to present my next Black Metal project called CROOKED GOD .. the mix and master are ready and really excited about the result, we could say that It is one more band that adds to the Venezuelan scene.
You play devastating death metal influenced by, among other things, the Swedish and American school. Today, the band can't avoid comparisons, but I would like to know how the idea to start NOCTURNAL HOLLOW was born, who was and is your metal idol? Where do you want to move your band? Are you attracted to large foreign festivals, for example, are you willing to go on tour with a more famous band?
JR ESCALANTE: Nocturnal Hollow was born with the idea of being a classic, basic and simple death metal band ... we released 2 albums under that formula, but from the 3rd album DEATHLESS AND FLESHLESS everything changed, included in the compositions the great Boss Hm2, bastion of swedish death metal and we liked it, we enjoyed it .. we followed that route and that style to date, particularly I have been more of European metal. My heroes which I keep listening today are Venom, Celtic frost, Slayer, Possessed ... that were my musical bases and influences. Soon we will take a radical course, we will definitely move to the USA in a couple of months, exactly Houston Tx ... From there Nocturnal Hollow will continue, this will allow us to expand in terms of tours, live shows and of course play in Europe very very soon .. those plans are already made, so we'll see you soon.
When I started my blog five years ago, I had a vision that I would try to support bands that are not so much popular, or they are lost in underground. To let the world knows about them. I think I'm doing quite well, at least according to the responses. How do you approach the promotion of your music? Do you rely upon the label or do you send the CDs for various reviews by yourself? For example, I buy albums that I really enjoy. What about you? Are you also fans who often support your colleagues? Do you go to concerts?
JR ESCALANTE: You are doing a magnificent job, since the last time I read a review of our band on your portal it shows that you have developed favorably, I congratulate you for that. I am a Hardcore fan of music and the art of metal, I enjoy the concerts and the energy that emanates from those meetings ... and of course I think that we must support each other, this is an art of heart and spirit, the economic aspect does not figure in any way, if you do not love it, leave it and do something else.
On the one hand, today the new band has a lot of opportunities to make themselves more known, but on the other hand, there are a huge number of groups and the fans are getting lost in this big metal sea. A lot of people just download mp3s from the internet and instead of to visit the concert they prefer to spit poisonous saliva on Facebook. How do modern technologies affect you as NOCTURNAL HOLLOW? What do you think about downloading music, google metalists, streaming music, etc.?
JR ESCALANTE: I think we have to take advantage of what this time is offering us, the infinite information on the internet, you can do things well such as supporting your favorite bands by buying their album and merchandise or simply be a semi warrior behind a keyboard downloading music without contributing anything, that’s not goog… but, how we controll it! Is frustratin some times... Hey,,,, everything is valid, but it is good to contribute, people do not imagine the money, effort and time to make an album ... the least you can do is at least buy their music digitally, that is a great help for musicians who do not have the opportunity to be funded by a label.
I like to ask the musicians what death metal means to them. How would they define it, whether it is more the philosophy and lifestyle thing for them or "just" relaxation? What does it mean for you? How do you perceive and experience it?
JR ESCALANTE: In this question I could write for a long time, I will try to be as specific as possible ... Life is based on experiences and experiences in which you give it the sense of how you want to live it ... the music and especially the Extreme metal is my engine, it has influenced my darkest moments and my happiest ones, its present in my criteria, it is definitely a way of life and in one way or another it molds your character, it gave me strength, it gave me character and strength ... it is part of life itself, there are no intermediates ... luckily in this short and only life that we are living I was able to enjoy the experience of being a metalhead ... I don't ask for more!
Finally, a classic but important question. What is NOCTURNAL HOLLOW planning in the upcoming months? Where can we see you at the stage and when will you visit Europe?
JR ESCALANTE: Infinite thanks to you for taking us into account for this entertaining interview, short-term plans ... working fully with my other band CROOKED GOD And waiting a while to follow the legacy of NOCTURNAL HOLLOW with another album, definitely moving and touring the USA and EUROPE. that is a must ...! We will also have to wait for this madness of pandemic to pass, but we must move forward, more music, more life!
Thank you so much for the interview. I wish a lot of success to the new album and let the number of your fans expand as much as possible. I will look forward to seeing you somewhere live again. I wish you a lot of success both musically and personally. I'm going to push „Triumphantly Evil“ into my head again!
JR ESCALANTE: Thanks again to you and your magazine .. and of courseand all the fans who follow and support the band. Greetings!