DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

sobota 23. září 2017

Report, photos, video - IMMOLATION, AZARATH, MELECHESH, SINCARNATE - club Nová Chmelnice, Prague - 22. 9. 2017

- author of photos Jakub Asphyx

VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound

club: Nová Chmelnice - http://www.novachmelnice.cz/
promoter: Obscure Promotion - http://obscure.cz/cs/events/

Už zase zní zvony. Bijí do rytmu pohasínajícího srdce. Svolávají nás k bohoslužbě za všechny, kteří odešli z tohoto světa. Slyšíte ten krásný zvuk umíráčku? Jsem zase jak na trní, v práci k neudržení, natěšený. Do Prahy mi totiž přijedou IMMOLATION a AZARATH. Kapely, jejichž hudba mi koluje v krvi snad odnepaměti. Vstupenku jsem koupil asi jako jeden z prvních, doma nabil baterie do foťáku, zařídil si, abych mohl dřív na vlak, křivák vyleštěn:). Můžu vyrazit, jsem připraven.


Azarath

Manželka kroutí hlavou. Zase vlakem? A přijedeš až ráno v sobotu? Kývám jen souhlasně do rytmu. Ona to ví, vždyť mě zná a je metal, ale přesto má starost, holka moje hodná. Ví o našem prokletí, ví o zvonech, určitě jí také zní hlavou. V pátek jdu do práce v křivákovi, vyslechnu si pár hlášek od disko kolegů. Jen se usmívám, vím své. Nějak moc nevnímám své pracovní povinnosti, provádím je automaticky, jako robot. Poslouchám k tomu poslední alba výše zmíněných kapel a představuji si, jak to bude večer vypadat.


Melechesch

Jdu rovnou na vlak, odjíždíme ve tři. V Rokycanech se nalodí Mr. Opat (jinak kytara a hlas Mallephyr). Vítané zpestření a super doprovod. Jsme sice s tímhle talentovaným klukem od sebe pár let a trošku vypadám jako jeho táta (tedy ten vypadá lépe než já, ale zní to dobře), ale metal nás spojuje. Je o čem se bavit, je sranda - děkuji moc pane za společnost! Dáváme pivko, to se musí, cesta pak lépe utíká. Najednou jsme na hlaváku v Praze a čeká nás MHD. Kupujeme lístky a pohltí nás hlavní město.

Hospoda naproti Chmelnici je najednou vietnamská, se vším co k tomu patří. Vodové pivo a tuna nudlí. Kecáme a pomalu se dostáváme do koncertní nálady. To se nám brzy podaří a už jsme v sále.


Immolation

Klub Nová Chmelnice je takovým zvláštním prostorem. Alespoň tedy pro mě. Oni se hodně snaží, ale pořád se tam cítím poněkud divně. Ani vlastně nevím proč. Možná mi to tam připomíná staré socialistické diskotéky, nevím. Každopádně, pivo konečně Plzeň (47 Kč,- !) a pitelná. Čekáme na první kapelu a zdravíme známé. 

SINCARNATE - rumunský death doom metal, který sice dopředu neznám, ale baví mě. Připomíná mi lehce australské PRAETORIAN, případně francouzské DEATHRONIC. Každopádně, zajímavá hudba, po které se budu muset pohlédnout. Very dark, cold and maniacal death doom gig! I was satisfied!




AZARATH jsem neviděl strašně dlouho, vlastně si ani moc nepamatuji, kdy naposled. Odnepaměti patří k jedněm z mých nejoblíbenějších z polské scény a svému legendárnímu statusu tahle bezbožná parta šílenců obstála i v Praze. A to s velkou ctí. V okruhu několika kilometrů musely jeptišky brečet strachem. Hudba mnou prostoupila, rozdrásala, zničila, vyvrhla moji černou duši na parket a roztrhala ji jako vzteklí psi. Vynikající koncert po všech stránkách. Death/black metalové inferno s obrovskou silou! Polish maniacs played with enthusiasm, energy and are able to draw up their dirty play. Their cruel stories really come to life while desecrating everything holy. Totally right godless black/death metal! Hell!









Interview - AZARATH - The main theme of this album is Death.

MELECHESH  mám tak trošku problém. Mám rád jejich první alba, pak se vydali cestou, která mě příliš neoslovuje. S pražským vystoupením to bylo podobné. Pánové sice málem na pódiu vypustili duši, ale já se chvílemi trošku ztrácel. Jako celek ale dobré. Very good performance!








IMMOLATION a jejich "roztahaně" umrlčí melodie. Co se vlastně dá k této legendě a jejich absolutně profesionálnímu přístupu napsat? Byl to temný masakr, se stovkami krkolomných riffů, typického démonismu a šílenství. Možná chvílemi trošku spadl řetěz, ale to bylo způsobeno komplikovaností a délkou skladeb. Jako celek jsem si americké rouhače neskutečně užil. Bylo peklo? Bylo! A smrdělo sírou. Staré rány byly otevřeny, mokvaly v dunivém zvuku, kroutily se jak červi v mém mase. Ano, tohle byl death metal! Starý, poctivý, přesto propracovaný a drtivý. Kult a za mě opět skvělý zážitek! 


We were dance on the graves of our death metal's ancestors, we think about immortality and rattled  bones to the rhythm of the only one true death metal. American cult IMMOLATION is alived again with incredible strength and energy. Doom mood of open ed graves breathes from all sides at me. This gig was a obligation for all old school death metal maniacs. Welcome to hell! American deadly maniacs that knocked nails in our coffin! Excellent and morbid! Cult!













Recenze/review - IMMOLATION - Atonement (2017)

Zvuk byl solidní, i když jsem zaslechl názory, že nebyly slyšet bicí. Já jsem byl vcelku spokojen, i když je fakt, že třeba AZARATH měli bubny fakt utopené. 

Návštěvnost bych odhadoval na cca dvě stovky? Ale já fakt nemám odhad. Čekal jsem více lidí, ale death metal holt davy netáhne.

Organizace byla v pořádku. Jen pro nás z daleka se mohlo končit klidně o hodinu a půl dřív. Já vím, byl pátek, ale i tak jsme museli čekat až do 5 do rána na vlak. Což je už záležitost spíš pro mladší ročníky a tahle skutečnost může spoustu lidí odradit.

Poděkovat musím všem starým i novým známým, všem kamarádům za velkou podporu, kterou mému vašemu blogu projevujete - jste skvělí! Děkuju moc!

with MELECHESCH



Končí se, ti co, přijeli autem, jsou už nervózní, protože je čeká dlouhá cesta do domovů - loučíme se a přejeme - dobře dojeďte! My máme spoustu času. Teď to bude teprve masakr, říkám si a přehazuji tělo do úsporného režimu. Ještě, že jsem si vzal prášky. Jdeme noční Prahou, probírá se koncert a já si říkám, jak je to super, že mohu podobné večery prožívat. Pro mě, pro starou metlu se jednalo o příjemný death metalový večer po všech stránkách. Náročný, ale poctivý. Jde s námi Monika, která si chudák zkusí od dvou opilých metalistů spoustu popichování. Drží se ale velmi statečně a ještě jí to sluší. Rád jsem tě poznal kočko! Usadíme se cestou v jedné hospůdce, za mnou chodí teplý číšník a nosí mi speciály. Zavíráme a jde se na nádraží. Taková koncertní klasika. 

with AZARATH

with AZARATH

Vlak s trakčním motorem, který jsem sám kreslil se pomalu posouvá do Plzně. Ocitám se v takovém tom rozpoložení, kdy melete z posledního. Musím vydržet! Proč taky ne, jsem nabitý metalem. V Plzni studená tramvaj, přesednout a doma otevřená teplá náruč manželky, která právě vylezla z postele. Stejně ji miluju, že to se mnou vydrží. Tu moji nevyspalost, nevrlost, která mě provází celou sobotu.


with IMMOLATION




Mám už to dneska postavené tak, že si z toho nepřeberného množství koncertů hodně vybírám. Chtěl jsem vidět hlavně AZARATH. Ještě předtím, než odejdu jednou do death metalového důchodu. Sen se mi splnil. Díky moc za to! IMMOLATION mohu vidět vždycky, ale pro mě byli nekorunovanými "vítězi" večera Poláci. Možná jak jsem je dlouho neviděl nebo že jejich poslední desku protáčím hodně často. Skvělý byl ale celý večer, zvony na chvilku utichly, jakoby se chtěly nadechnout a odpočinout si. Já ale myslím, že nebude dlouho trvat a zase někam vyrazím. Mám totiž neodbytný pocit, že v dálce slyším umíráček...přeji hezký den a děkuji za pozornost! 

- author of photos Jakub Asphyx

VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound

-------------------------------------------------------------------------------
Promotion!


info:



info:

Recenze/review - CRIPPER - Follow Me: Kill! (2017)


CRIPPER - Follow Me: Kill!
CD 2017, Metal Blade Records

K německým CRIPPER mám takový zvláštní shovívavý vztah. Z desek se mi jejich tvorba vlastně vůbec nelíbí, ale naživo je ocením pokaždé vcelku rád. Každopádně, díky tomu, že mají za mikrofonem dámu s drtivým vokálem Brittu, nemohou nikdy ujít mé pozornosti.

Novinka je vlastně pokračováním předešlých alb. Je plná ostrého a nekompromisního thrashe, jedovatých melodií i deathových pasáží. Občas nechá v některých momentech vzpomenout na kolegy HATRED, HOLY MOSES, SENTINEL BEAST, BRAIN DEAD, IZEGRIM, KREATOR, někdy i MESHUGGAH, PANTERA, POWER TRIP. Jen s tím rozdílem, že letošní album postrádá jakékoliv zapamatovatelné nápady. Podle mě se jedná jen o vypiplaný produkt dnešní doby, bez větší přidané hodnoty.






Vždycky když slyším podobné desky, tak si říkám, co k tomu muzikanty vede. Chápu, kdyby šlo o peníze, případně o slávu, ale vzít tisíckrát provařené riffy, poskládat je vedle sebe a přidat zvuk jak ze základní metalové školy, no co to má být? Možná jsem úplně někde jinde, asi jsem vyrůstal na jiných kapelách a oceňoval u hudby úplně jiné hodnoty, ale při poslechu "Follow Me: Kill!" mě naplňuje jen a jen prázdnota. Na letní festivaly s masovou účastí asi dobré, ale není to málo? Vždyť album vůbec neřeže, nepálí, nesype. Je jen plastovým kusem čehosi, co se prodává v supermarketech ve slevě. Nebudu vám poslech radši dál kazit, ale tohle opravdu, OPRAVDU ne. Hrozná nahrávka.



Asphyx says:

sumarizace:

Sorry, ale tohle je opravdu šílená nuda! Nemám slov.


Asphyx says:

Sorry, but this CD is absolute boredom! I have no words!




Tracklist:
1. Pressure
2. Into the Fire
3. World Coming Down
4. Mother
5. Shoot or Get Shot
6. Bleeding Red
7. Comatose
8. Pretty Young Thing
9. Running High
10. Menetekel


band:
Britta "Elchkuh" Görtz – Vocals
Christian "Knitzel" Bröhenhorst – Guitars, Backing Vocals
Jonathan Stenger – Guitars
Christian "Lommer" Lommer – Bass Guitar
Dennis Weber – Drums

https://www.facebook.com/Cripper.Official/
http://www.cripper.de/
http://www.metalblade.com/us/ 

pátek 22. září 2017

Recenze/review - FLESHKILLER - Awaken (2017)


FLESHKILLER - Awaken
CD 2017, Indie Recordings/Facedown Records 

Znáte to, člověk si surfuje, poslouchá videa na youtube. Najednou na něj vyskočí nová deska úplně do té doby neznámé kapely. Zaujme a vy pak strávíte celé odpoledne a následně několik dní poslechem. A přesně tohle se mi stalo u smečky FLESHKILLER.

Jejich debut s názvem "Awaken" mě totálně smetl. Je doslova narvaný progresivním death metalem, šílenstvím, ale hlavně absolutní energií. Občas připomíná CYNIC, sem tam OPETH, nechá vzpomenout i na staré dobré DEATH, případně na DEVINA TOWNSENDA, ANIMALS AS LEADERS, THE BURIAL - vyberte si. Kapela složená ze samých slavných osobností se semkla, aby mezi nás vyvrhla dílo hodné mistrů. Já to tak alespoň cítím.



Obrovsky mě baví hravost, propracovanost celého díla. Skvělé je, že přes všechnu košatost, pestrost i složitost si FLESHKILLER zachovávají jasnou čitelnost. Rozhodně se nejedná o dnes tolik častou hudební onanii bez vyšší přidané hodnoty. Naopak. Riffy, melodie, nápady, zvuk, vokál - tohle všechno si budete pamatovat. "Awaken" je albem, které je plné vnitřního pnutí, objevování nových neprobádaných prostorů lidské mysli a ještě ke všemu je neskutečně zábavné. Tady prostě tryská talent na všechny strany a já jsem hrozně rád, že celé téhle explozi můžu přihlížet. Progresivní metal mě neosloví zase tak často, ale o FLESHKILLER jsem se musel zmínit. Vzali mě totiž na průlet kovovým vesmírem. Díky moc za to! Skvělé album a pro mě osobně debut roku!



sumarizace:

Progresivní metalová kapela FLESHKILLER, je skupinou, ze které doslova tryská talent na všechny strany. Jejich debut  "Awaken" je po okraj narvaný nápady, energií a tlakem. Pokud rádi u hudby přemýšlíte a ochutnáváte z pestré palety bohatého talíře extrémního metalu, bude vám určitě chutnat. Fascinuje mě lehkost a samozřejmost, s jakou je debut nahraný. Poslech je srovnatelný s pohledem do kaleidoskopu. Pestré riffy, zajímavé bicí a všemu nasazuje korunu vokál, vytažený až odněkud ze samého nitra. Songy působí velmi vyrovnaně, chutně, naléhavě a přesto jsou až uklidňující. "Awaken" se tak pro mě stává jakousi meditací. Progresivní metal, který připomíná průlet vesmírem. Vynikající záležitost. Noblesní deska! Velmi doporučuji!



Asphyx says:

Talent gushing right and left, progressive metal band FLESHKILLER. Their debut "Awaken" is to the brim full of ideas, energy and pressure. If you like thinking by listening and tasting from a variet range of rich menu of extreme metal, you will definitely like it. I am fascinated by the lightness and obviousness the single is recorded. Listening is comparable with the view into a kaleidoscope. Colourful riffs, interesting drums and vocals, pulled up from somewhere inside. Songs are tasty, urgently, however, relaxing. The "Awaken" is for me a kind of meditation. Progressive metal, resembling the flight through the universe. Excellent stuff! I recommend very much!

Tracklist:

1. Parallel Kingdom 
2. Salt of the Earth 
3. Wisdom 
4. Secret Chambers 
5. Awaken 
6. Inherit 
7. Evil Eclipse 
8. True Image 
9. Warfare 
10. Window of Time 



Line Up:
Ole Børud: guitar/vocals (Extol)
Elisha Mullins: guitar/vocals (The burial, A hill to die upon)
Ole Vistnes: bass (Shining, Tristania)
Andreas Skorpe Sjøen: drums (Umpfel)


čtvrtek 21. září 2017

Recenze/review - COME BACK FROM THE DEAD - Caro Data Vermibus (2017)


COME BACK FROM THE DEAD - Caro Data Vermibus
CD 2017, Transcending Obscurity Records (India)

Říkali mi, abych tam nechodil, že prý si tam dávají dostavení temné síly. Bylo to tak lákavé. Pořád jsem na tu starou kobku, stojící stranou od všech ostatních hrobů, musel myslel. Šoural jsem se po pěšině a ani nevím jak, ale najednou vrzly vrátka a já byl uvnitř. Teď už mě nikdo ven nedostane, poslouchám zde totiž nové EP španělských COME BACK FROM THE DEAD, které je plné starého poctivého death metalu.

Máte rádi plesnivinu v podání třeba takových BOKLUK, AFFLICTION GATE, PAGANIZER, URSINNE, WARCRAB, DISMEMBER, ENTOMBED, AUTOPSY, VANHELGD, UNDERGANG. Pokud ano, tak neváhejte a po těchto šílencích se poohlédněte. Mají v sobě totiž sílu a tmu ze starých časů.




"Caro Data Vermibus" jsem poslouchal a u toho četl horory z osmdesátých let. Všechno mi zapadlo krásně do sebe. Do mokvavě černého celku, kdy jsem najednou viděl za každým rohem monstrum s obrovským nožem, pod postelí si dávaly polibky krásné zombie a svět byl jako jedna obrovská střelnice. Kdo byl cíl zajisté uhodneš sám, můj milý čtenáři. Líbí se mi sněť slezinná, která z alba doslova odkapává, líbí se mi zvuk, líbí se mi zahnívající nápady, jak vystřižené z čerstvě otevřených hrobů. Tohle EP smrdí strachem, je šílené ze své podstaty. Old school death metalový masakr, který vás pokryje plesnivinou. Skvělé album, které je doslova narvané hnisem!


sumarizace:

"Caro Data Vermibus" od španělských COME BACK FROM THE DEAD je albem, u kterého se samy otvírají staré hroby. Death metal, který je nám zde předkládán je ostrý, nekompromisní, starý, ošklivý a šíleně návykový. Vydejte se spolu s kapelou na výlet do dávných dob, kdy se ještě hrálo poctivě, reálně a skupinám nechybělo nadšení. Oceňuji velmi dobré, chytlavé nápady, pořádně plesnivý zvuk a hlavně určitou jiskru, kterou cítím z každé skladby. Tohle je muzika pro všechny pamětníky, kteří ještě nezapomněli na to, jak správně death metalem nakopat všem zadky. Mírně se rozkročte, rozpusťte své vlasy, zvedněte ruce a začněte pařit. Starý smrtící kov z devadesátých let opět ožívá. A to pěkně hlasitě a ostře. Kdo z vás si vykope vlastní hrob? Songy plné záhrobí, které jsou nabroušené, jako rezavá kosa. Z nahrávky jsem doslova nadšený a užívám si ji plnými doušky. Old school death metal, který rozmetá vše živé i neživé! Skvělá hrobnická práce! 

Asphyx says:

"Caro Data Vermibus" from Spain COME BACK FROM THE DEAD is an album that opens old graves. Death metal presenting here is sharp, uncompromising, old, ugly and insanely addictive. Come with the band on a trip to ancient times, when it was played fair, really and groups don't miss enthusiasm. I appreciate very good, catchy ideas, really moldy sound and the spark I feel from each song. This is music for all contemporaries who haven't forgotten how to kick all asses with death metal. Stand with your legs apart, pick up your hands and start partying. Old death metal from the nineties comes to life again. And it's pretty loud and sharp. Who wants to dig his own grave? Four songs full of Crypt, sharp like a rusty scythe.  I'm excited about this recording and I enjoy it. Old school death metal, that will explode everything animate and inanimate! Great gravedigger job!



Track list: 
1. Vomits of a Demonic Infestation 
2. Caro Data Vermibus 
3. Endless Bloodshed 
4. Carnivorous Craving from Beyond 

Line up: 
Marcos - Drums (ex-MACHETAZO) 
Héctor - Guitars (NASHGUL) 
Iago - Bass (BOKLUK) 
Miguel - Guitars 
Paul - Throat


Rozhovor - ARALLU - Když žiješ v blízkosti teroru a vyrůstáš v nekonečném konfliktu, tak ať chceš nebo ne, inspiruje tě to ve všem co děláš.


Rozhovor s izraelskou black death metalovou kapelou ARALLU.

Odpovídal Butchered.

Ptala se a přeložila Duzl, děkujeme!




Nazdar Butchered!


Arallu jsi založil jako sólový projekt v Izraeli v roce 1997, ale pojďme v historii o trochu dál – jak jsi se dostal k death metalu, potažmo k black metalu? Které kapely jsi poslouchal, když jsi vyrůstal a které kapely nejvíce ovlivnily zvuk Arallu? Napadají mě SALEM, inspiroval ses jimi ohledně vložení orientálních prvků do vaší hudby?

Zdravím z Jeruzaléma, jsem „Butchered“ zakladatel a hlavní postava kapely. Arallu vznikl v Jeruzalémě uprostřed konfliktu mezi náboženstvími okolo starého města Jeruzaléma v devadesátých letech. Myslím, že dnes má Arallu nejlepší sestavu, která zahrnuje kytaristy Gala „Pixel“ a Omri Yagena, Assaf Kassimov náš skvělý bubeník a Eylon Bart, který hraje na „Darbukka“ a “ Saz“ na našem novém albu. Když žiješ v blízkosti teroru a vyrůstáš v nekonečném konfliktu, tak ať chceš nebo ne, inspiruje tě to ve všem co děláš. Pamatuju si autobus, který vybouchl poblíž mě, v ulici Jeruzaléma, když jsem byl na cestě do školy. Každý den jsme viděli nenávist, která k nám proudila prostřednictvím televizních zpráv. Bylo mi šestnáct, když black metal z Evropy vstoupil do mého života v kombinaci s krveprolitím kolem Jeruzaléma a to je to co přivedlo Arallu k životu. SALEM jsou mí dobří kamarádi. První dvě alba Arallu produkoval Zeev ze SALEM. SALEM je první extrémní metalová kapela v Izraeli a je inspirací pro spoustu Izraelských kapel. Naše inspirace orientálními vlivy ale pochází z lokální Izraelské hudby a metalových kapel středního východu.


Jak už jsem zmínila, začínal jsi jako sólový projekt, v tuto chvíli jste plnohodnotná kapela s několika členy, kdy si se rozhodl to změnit? Proběhlo poměrně dost personálních změn, proč tomu tak bylo? Je těžké v Izraeli najít muzikanty, kteří mají opravdu zájem o tento hudební žánr?

Opravdu nevím, zda je těžké najít muzikanty na metalové scéně v Izraeli, protože pokaždé, když jsem někoho sháněl, našel jsem ho rychle. Sestava se měnila, to máš pravdu. Někteří nepochopili myšlenku hrát v metalové kapele jako je Arallu. Vyjma času, který trávím se svou rodinou a pracovního dne, jsem pořád se svou kapelou. Arallu pro mě znamená všechno a tvrdě pracuji na tom, aby kapela v průběhu let neustále rostla.


Pojďme se přesunout k vašemu novému albu – Vydáváte vaše šesté řádové album s jednoduchým názvem „ Six“ (šest). Oficiálně bude venku 22. září. Řekni mi něco o tématech, která se na desce prolínají. Kde bylo album nahráno a kdo jej produkoval? 

Koncept Arallu je zřejmý po celá léta. Mluvíme o konci války na Středním východě, protože v ní žijeme. Věřím, že k tomu dojde přirozeně i přes to, že se to budeme snažit ignorovat. „Six“ stejně jako předchozí alba kapely pojednává o situaci Středního východu plížící se do Evropy a Ameriky a o osobních záležitostech, se kterými se každodenně potýkáme. Například skladba „ Adonay“ hovoří o muži z Jeruzaléma, zabitém při teroristickém útoku, kdy po něm zůstalo spousta lidí, kteří ho milovali. Ale tato skladba v reálu hovoří o posledních dnech mého dědy, který pár měsíců zpět před smrtí opravdu trpěl. Byl to můj vzor a já jej vážně obdivoval. Skladba „ Possessed by Sleep“ je o vraždě malé dívky jménem Hilel Yafe Ariel, zatímco spala. Když žiješ v okolí Jeruzaléma a máš tři malé děti, tak jedinné na co myslíš je, jak je udržet v bezpečí v tomhle děsivém světě. Z jiných témat máme song „Soulless Soldier“, který je o vojákovi ve službě armády, který bojuje na straně Izraele a když zabije teroristu, který se ho pokusil zabít, vláda ho za to strčí do vězení. Je to naprosto absurdní. Arallu je hlásná trouba situace na Středním východě, zvláště válek a situace kolem Jeruzaléma v průběhu let. Nekoukáme na titulky novin, my hrajeme živě black metal devadesátých let. Je to více než deset let, co Arallu křičí o globálním teroru. „Satanic War in Jerusalem“ – naše druhé album z roku 2002 hovoří o situaci v Jeruzalémě, která rozdělila celý svět. Napsal jsem tohle album v roce 2001, když Islámský teror útočil všude v Izraeli a hlavně Jeruzalémě. „Satanic War in Jerusalem“ se stalo proroctvím a teď už to všichni víme. „The War On The Wailing Wall“, náš debut z roku 1999, byl mix mezi našim každodenním životem a extrémním black metalu proti náboženství. Když skládám hudbu a píšu texty, nehledám vítězství. Chci říct, hledám něco čerstvého, něco, čeho se ještě nikdo předtím nedotkl. Naše muzika je směs extrémní black metalové hudby a Arabské hudby a hudby Středního východu. Je velmi těžké tomu porozumět na první poslech. Obvykle lidé, kteří mají rádi extrémní black metal, nemají rádi části Středního východu a opačně. Když jsme psali tohle album, věděli jsme, že je to hodně riskantní a víme to už od našeho debutu v roce 1999, ale Arallu vždy chtěli přinášet něco nového na celosvětovou metalovou scénu a děláme to po malých krůčcích.


Atmosféra na albu je podobná atmosféře na ostatních albech, pocity opuštěných jednotek v bitvách na Středním východě. Jsme proti všemu, co na nás útočí a poškozuje. Jako lidské bytosti, jako jedinci. Lidé v Izraeli neví, co je dobrý život. Jsme zaneprázdněni strachem o osobní a národní bezpečnost. Naše texty tě udeří přímo do obličeje, jsou proti náboženství a všemu, co reprezentuje. Naše poslední album „Geniewar“ a „Satanic War in Jerusalem“ mluví o obou těchto věcech. O válkách a neklidných časech, kdy král vládl Jeruzalému, zatímco album „Six“ hovoří o dnešní válce s ISIS, kteří chtějí zničit a zabít každého, kdo nesouhlasí s jejich náboženstvím. Jako ve skladbě „Only One Truth“. Koncept Arallu je být zrcadlem lidské rasy, pokrytectví vlád na celém světě včetně Izraele a neochotě a strachu bojovat proti extrémním náboženským vůdcům. Jak víš, žijeme na Středním východě a situace tady v Izraeli a Jeruzalémě není jednoduchá. Žijeme v náboženské válce a náboženská nenávist je to, co inspiruje naši hudbu a naše texty. Za mixem stojí Dory Bar, který se postaral i o mix předchozího alba „Geniewar“, takže ví, jakého zvuku jsme na albu „Six“ chtěli dosáhnout. Tenhle chlápek je opravdu profesionál a ví, jak převést zvuk Arallu z pódia na sluchátek. Pracovali jsme tvrdě na tomhle zvuku. Měli jsme zhruba asi sedm či osm finálních verzí mixu. Nelíbí se nám, jak nově zní metalové kapely po světě, máme rádi, když naše nástroje zní čistě, ale syrově, ďábelsky, jako válečná mašina.


Jak probíhal tvůrčí proces a jaké byly zkušenosti ze studia v porovnání s předchozím albem „Geniewar“. Co můžeme očekávat od nového alba? Je více mytologicky zaměřené, nebo hudebně propracovanější? Kdo je autor textů a kdo přišel s myšlenkou vložit do vaší hudby orientální hudební nástroje, protože to není zrovna běžné v metalové hudbě, ale pravděpodobně je to to, co vás dělá unikátními.

Když jsem začal pociťovat, že vztek z teroristických útoků a ostatních věcí, které mi komplikují život proudí v mých žilách, vzal jsem kytaru a začal skládat nějaké rify, to je začátek procesu. Bohužel tenhle svět mě neustále zásobuje tématy, o čem psát. Obzvláště v těchto dnech kolem situace Středního východu. Když mám několik rifů, pošlu je ostatním členům kapely, potkáme se ve zkušebně a začneme pracovat na nové skladbě, dokud všichni nejsme spokojeni s výsledkem. Když jsem začal v devadesátých letech poslouchat black metal z Evropy, hodně se mi líbila myšlenka tradiční hudby uvnitř syrového zvuku black metalu. Říkal jsem si, že ale nemůžu takhle hrát, nemůžu skládat tuhle hudbu, protože nemůžu cítit ten chlad a hory přicházející z reproduktorů. Pokud se budu snažit znít takhle, nikdo nebude moji hudbu poslouchat. Nemůžu dosáhnout takového zvuku. Ale pokud do hudby vnesu nějaké speciální zvuky a kytarové riffy z netradičních nástrojů, můžu se přes to přenést a přesně to se stalo.


Album bude vydáno prostřednictvím indického labelu „Transcending Obscurity Record“. Proč indický label? Jak jste se dostali ke spolupráci a jste s jejich prací spokojeni? Doufáte, že u nich zůstanete a vydáte s nimi i další desku? 

Spolupracovali jsme s „Raven Music“ v podstatě po celou dobu existence kapely a oni se o nás starali velmi dobře. Pořád spolupracujeme a jsme dobří přátelé. „Transcending Obscurity Records“ je pro nás nová záležitost. Jsem v kontaktu s Kunalem (majitelem labelu) od ledna a můžu říct, že je to opravdu skvělý člověk. Miluje svou práci a hodně se mu líbí naše hudba. Věří v Arallu a já věřím, že nám pomůže otevřít dveře k novým možnostem. Musím zmínit, že jsme podepsali smlouvu ještě předtím, než jsme nahráli desku. Poslali jsme mu jen demo verzi několika skladeb a on s námi okamžitě podepsal smlouvu. Poznal potenciál hudby a to není schopnost, kterou má každý. Tenhle člověk je profesionál. Myslím, že jsme si vybrali dobře a ano, doufáme, že s „ Transcending Obscurity Record“ vydáme i další desku.


Na metalové scéně se pohybuješ již poměrně dlouhou dobu, dokonce jsi hrál naživo i s MELECHESH. Můžeš nám přiblížit, jak vypadala metalová scéna v Izraeli, když jsi s metalem začínal a jak velká je tam metalová scéna teď? Je něco zcela typického pro metalovou scénu v Izraeli? A jsou nějaké lokální kapely, které by jsi nám rád doporučil? 

Izraelská metalová scéna je malá scéna. Je velmi odlišná od scény v Evropě, nebo v Americe. Izrael je malá země, takže nemáme mnoho míst, kde vystupovat. Máme tady víc metalových kapel, než fanoušků. Dalším problémem je, že kolem Izraele jsou Arabské země a my s nimi nejsme zrovna v dobrém vztahu, takže metalové kapely tady nemají tu možnost jet vystupovat za hranice Izraele, jako například třeba v Evropě či Americe. Máme tady výborné kapely, třeba jak už jsi zmínila SALEM, ORPHAND LANDS a další… Znám MC - hlavního člena MELECHESH od devadesátých let a byl to můj velmi dobrý přítel, takže když sháněl basáka, zeptal se mě, zda bych s nimi jednu akci neodehrál, protože aktuální basák musel z kapely odejít. V tu dobu to ještě nebyla seriózní metalová kapela a já měl pocit, že s nimi ztrácím čas. Proto jsem se v té době rozhodl pro sólový projekt Arallu. Ale stále jsme přátelé a já jím pomohl s onou jednou show v Jeruzalémě.


Žijete ve státě s největším počtem věřících obyvatel, vaše hudba je také o náboženství a hlavně proti němu ( například album „Satanic War in Jerusalem“) měli jste v Izraeli někdy nějaké problémy kvůli vaší hudbě? A jak vás vnímá okolí jako metalisty, měl jsi někdy nějaké trable způsobené tím, že jsi součástní extremní metalové scény? 

Pokud píšeš extrémní texty zaměřené proti náboženství v zemi posvátné pro věřící, tak si můžeš být jistá, že budeš mít nepřátelé. Ale koho to zajímá? Seru na to! Myslím si, že hlavním důvodem všech válek po celém světě je náboženství a myšlenky za ním skryté. A tohle už řvu do světa déle, než dvacet let.

Jak často máte možnost hrát za hranicemi Izraele? Jaké je průměrná návštěvnost koncertu v Izraeli. Máte nějaké speciální rituály, když hrajete na živo, které umocňují dojem z vašeho vystoupení? 

Samozřejmě! Chceme, aby naši fanoušci pocítili atmosféru alba na našich koncertech. Vystoupení Arallu je jako postup vojska opuštěnou krajinou pochodující na svou poslední bitvu. Zvuk skladeb je jako válka, ale orientální části zní jako zvuk větru v pustině. Hlavní myšlenkou je zprostředkovat atmosféru, která je zachycena na našich nahrávkách.


V dubnu jste měli tour po Evropě, které zahrnovalo tři státy včetně České Republiky. Vaše vystoupení bylo hodnoceno velmi pozitivně, jaká je vaše zkušenost s Českou Republikou? Viděla jsem vás loni na Metalgate Czech Death Festu a byla to výborná show. Můžeš porovnat fanoušky v Evropě a na vaší domácí scéně, kde pociťujete větší podporu? 

Bohužel větší podpora přichází z venčí, mimo Izrael. Lidé v Izraeli preferují zvuk evropských metalových kapel, a ne Středního východu. Ale je to pochopitelné, protože lidé tady tenhle zvuk znají už od dětství, takže pokud my ho namícháme s metalovou hudbou, není to pro ně žádné překvapení, na rozdíl od lidí mimo Izrael. Z pódia vidíme rozdílné reakce, když hrajeme v Izraeli a když hrajeme kdekoliv jinde po světě. V posledních pěti letech jsme hráli ve Švýcarsku, Německu, Maďarsku, Rakousku, Rakousku, Turecku a České Republice a je to super vidět tváře fanoušků užívajících si naši hudbu.

Já osobně jsem velkým fanouškem vinylů, vaše nové album vyjde i na vinylu, jak je to však s dostupností a možnostmi vydat či koupit vinyl v Izraeli a obecně o dostupnosti metalového zboží? Máte nějaké specializované obchody, nebo musíte vše objednávat ze zahraničí? 

Vinyl je moje oblíbené hudební médium. V Izraeli nemáme továrnu na vinyly. Moc rád bych vydal všechna alba Arallu na vinylu, ale bohužel to je nemožné tady v Izraeli. To je důvod, proč žádné předchozí album nikdy na vinylu nevyšlo. Ale pořád se snažíme najít nějaký label, který by všechny desky Arallu na vinylu vydal. Co se týče ostatního zboží, lidé tady vše objednávají pouze v internetových obchodech.


Poslední otázka bude trochu mimo hudbu. Jaká jsou civilní povolání členů kapely Arallu? 

Někteří z nás se živí hudbou jako například náš bubeník a kytarista. Eylon pracuje v obchodě s vínem a já pracují ve finanční kanceláři.

A jsme na konci, bylo mi potěšením s tebou udělat tento rozhovor, díky moc za tvůj čas. Přeji spoustu kladných recenzí na vaše nové album a poslední slova jsou tvoje!

Velké díky za tvá slova! Doufám, že si jednoho dne zase zahrajeme ve vaší zemi před skvělým metalovým publikem a představíme naše nové album „Six“!

TWITTER