CD 2017, earMUSIC for english scroll down please Od malička, když mě poprvé vzala má babička do cirkusu, tak nemám rád klauny. Možná bych spíš řekl, že jsem na ně alergický. S výjimkou jednoho slavného - ALICE COOPERA. Tenhle starý pán totiž umí vykouzlit zábavnou show plnou skvělých, jak hudebních, tak vizuálních zážitků. Letos s dlouhou odmlkou a nebývale pestrým novým albem "Paranormal". Nahrávkou, na kterou se mistr snažil narvat to nejlepší, co ze sebe dokáže dostat. Nutno rovnou říct, že mám z novinky poměrně radost. Nedá se říct, že by mě učarovala hned na první poslech, ale cestu jsem si k ní nakonec našel. ALICE COOPER se vrací ke svým hard rockovým kořenům, občas přidává až glamové vypalovačky, ale hlavně, pořád je cítit, jak ho baví zpívat. Hostování Larry Mullena (U2) potěší, ale nezdvihne ze židle. O hodně víc mě zaujal Billy Gibbons (ZZ TOP) a Roger Glover (DEEP PURPLE). Jejich hra nijak neruší, spíše doplňuje a výsledkem je zajímavý zážitek.
"Paranormal" je deskou, která asi příliš mladých posluchačů nezaujme. Je nahrána hezky postaru, poctivě (přizván věrný souputník Bob Ezrin), bez jakýchkoliv zbytečností. Všechno mi sedí tak nějak v přirozené symbióze pohromadě, sice bez výraznějších motivů a "hitovek", ale o to víc mě album baví. Stárnout se musí umět se ctí a mistrovi se letos podařilo vydat nahrávku, za kterou se nemusí rozhodně stydět. Horory v této podobě si dám vždycky s chutí, i když je pravda, že "Paranormal" poslouchám převážně bez bonusů, které mi příliš nevoní (zvukově). Mám raději surovější, neučesanou podobu písní ALICE COOPERA a občas mi určitá "načančanost" zajede do uší jako ostrý nůž. Ale bez toho by nebyla tahle legenda legendou. Takže přátelé, pokud máte chuť na starý horor v podání jednoho z nejpovolanějších, tak neváhejte. Úplně před sebou vidím auto kino, tunu pop cornu, hezkou blondýnku s pěkným zadkem vedle sebe...přeji příjemný zážitek!
Asphyx says:
Since I was a boy when I grandma took me to the circus for the first time, I do not like clown. Or I would rather say that I am allergic to clowns. Except from one famous one – ALICE COOPER. This old man can create an enjoyable show full of great music and visual moments. This year with a long pause and unusually colourful new album “Paranormal. It is an album where the master tried to put the best he could.
I need to say that I am quite happy about this album. I cannot say that it absolutely killed me for the first hearing but in the end I found my way to it. ALICE COOPER came back to his hard rock roots and he sometimes adds glam songs but most importantly you can feel that he still like singing. On the album you can hear Larry Mullen (U2) and that is really nice but it won´t make up jump up. I more like Billy Gibbons (ZZ TOP) on this album and Roger Glover (DEEP PURPLE). Their music does not disturb it rather fill in some gaps and the result is an interesting experience.
“Paranormal” is an album which will not interest many young listeners. It is recorded in the good old way, real (Bob Ezrin did that) without any unnecessary things. Everything somehow fits in natural symbiosis without any more significant motives and “hits” but that is why I like it so much. You have to know how to age, you have to do that with honour and this master did it very well when he released this album which will not make him be ashamed. Those kinds of horrors are my favourite although it is true that I do not really listen to the bonuses from “Paranormal” because they do not suit me (in case of sound). I like more raw songs by ALICE COOPER and sometimes the “not messy parts” go into my ears like a sharp knife. But without that the legend would not be a legend. So my friends, if you want to listen to an old horror which was done by one of the best, do not hesitate. I just see myself in the car cinema, having a ton of popcorn, nice blonde girl with a beautiful butt next to me…I wish you a nice experience!
Tracklist: 01. Paranormal (feat. Roger Glover) 02. Dead Flies 03. Fireball 04. Paranoiac Personality 05. Fallen In Love (feat. Billy Gibbons) 06. Dynamite Road 07. Private Public Breakdown 08. Holy Water 09. Rats 10. The Sound of A 11. Genuine American Girl 12. You and All of Your Friends 13. No More Mr. Nice Guy (Live In Columbus) 14. Under My Wheels (Live In Columbus) 15. Billion Dollar Babies (Live In Columbus) 16. Feed My Frankenstein (Live In Columbus) 17. Only Women Bleed (Live In Columbus) 18. School's Out (Live In Columbus)
band: Alice Cooper - zpěv Ryan Roxie - kytara Tommy Henriksen - kytara Nita Strauss - kytara Chuck Garric - baskytara Glen Sobel - bicí
CD 2017, Xtreem Music for english scroll down please
Srbská thrash crossoverová úderka letos vydala album, které jsem si pouštěl hlavně ve chvílích, kdy jsem měl velmi dobrou náladu. Jejich mix energie, nadhledu a kritiky společnosti, totiž přesně zapadal do mých pátečních nálad. Takhle cestou z práce, když chcete hodit za hlavu celý pracovní týden, se mi osvědčili nejlépe.
Hudebně si sice nejedná o nic nového, ani převratného, ale hodně zde dělají texty. Pro našince je dobré, že jsou zpívány v rodné řeči a spoustě slovům lze velmi dobře rozumět. NADIMAC jsou rebelové z podstaty, kteří nenechají na ničem niť suchou. Tahle deska se opravdu povedla.
Z "Besnilo"cítím směs EXODUS, MALEVOLENT CREATION, punku, crossoveru a šílenství. Tohle je kapela do malého klubu, kde všichni tančí až do úplného vyčerpání. Líbí se mi velké nadšení, taková ta správně ostrá jiskra, kterou z desky cítím. NADIMAC jsou zkrátka jiní, odlišní od ostatních a to se v dnešní době nadprodukce cení více, než cokoliv jiného. Některé momenty jsou správně "bolestivé" a "nepříjemné". Přesně v téhle podobě bych si představoval páteční večírek. Volume pořádně doprava, hektolitry piva a nic neřešit. Vypadá to, že v Srbsku umí vzít thrash metal za ten správný konec. Album, které roztančí i mrtvého! Velmi dobře!
Asphyx says:
Serbian thrash crossover strike released an album this year which I played when I was a in very good mood. Their mix of energy, horror and criticism of the society exactly fits into my Friday moods. When you go from work, when you want to put the whole working week behind you – that is when you want to listen to this album.
Musically this album is not new nor revolutionary. But what does it for me are the lyrics. It is good for natives because you can understand the lyrics and also there is a lot of words you can understand. NADIMAC are rebels from their nature. This album is good.
I can feel a mixture of EXODUS, MALEVOLENT CREATION from “Besnilo” and also a mixture of punk, crossover and madness. This band fits the best in a small club where everyone is dancing until total exhaustion. I like the enthusiasm, the kind of sharp spark I feel when I listen to this album. NADIMAC are different, different form the others and we have to appreciate this in today´s world more than anything. There are some nicely “hurtful” moments which are “bad”. This is how I want a Friday party to be. Put the volume up, give me hectolitres of beer and just let me be. It seems that in Serbia they know how to play the real thrash metal. This album will make dead person dance! Very good!
NADIMAC members
Danilo "Daca" Trbojevic - vocals
Stefan "Cora" Corovic - guitars
Marko "Zec" Pavlovic - bass
Dragan "Dragance" Ristic - drums
FULL TRACKLISTING with English translations
1. Uvod u Besnilo (The Indignation Echo)
2. Palikuca (Flaming Vendetta)
3. Jednom Nogom u Gradu (Escapism Against Modernism)
4. Kapitalizam je Kanibalizam (Capitalism is Cannibalism)
5. Revolucija u Izlogu (Shopping Revolution)
6. U Podrumu Žute Kuce (Organ Market Basement)
7. Anatomija Poslušnosti (Anatomy of Obedience)
8. Analni Ovcar (Anal Shepherd)
9. Teraj se u Kurac (Go Fuck Yourself)
10. Prvi Put sa Kevom na Šemu (My Mum's Drugs)
11. Rodjen u Ofsajdu (Nesportski Dan) (Born in Offside [Anti-Sport Day])
12. Zemlja Povraca (Mother Earth is Vomiting)
13. Crna Štampa (Diarrhea Newsweek)
14. Bez Ograda, bez Barijera (Against Elitism, Pro Unity)
BLOODY REDEMPTION - Infected Minds CD 2017, Support Underground for english scroll down please
Hrneme před sebou hromady shnilých kostí. Úkol zněl jasně, vykopat hromadný hrob a všechny bezejmenné pohřbít. Je to těžká, náročná práce plná temnoty a děsu. Pásy starého buldozeru lomozí, rez odpadává. Poslouchám novou deskou slovenských death metalistů BLOODY REDEMPTION.
Starý, plesnivý death metal nesmí nikdy zemřít! Tímto heslem se řídím již dlouhá léta a pokaždé, když na svých toulkách podzemím potkám smečku jako BLOODY REDEMPTION, rozjasní se má tvář do radostného šklebu. Kapela je, stejně jako já, plně oddána základním hrobnickým pravidlům. Jsou nekompromisní, valiví, rezaví a hudebně špinaví, přesně jak se ve slušné mrtvolné společnosti patří. Praskají kosti pod pásy buldozeru vyrobeného stejně jako hudba někdy tak v roce 1990. "Infected Minds" se mi zalíbilo natolik, že jsem pokračoval ve své bohu protivné práci ještě dlouho poté, co už všichni odešli domů.
Kdybychom se podívali na"Infected Minds" okem současného death metalového strávníka, tak se nejedná vlastně o nic nového, stylotvorného, ani převratného. BLOODY REDEMPTION je dobře v jejich staré kryptě, v jejich oblíbených rakvích. Hraje se spíše ve středním tempu, s "jednoduchými" riffy, solidním zvukem a pro mě osobně parádním "osmdesátkovým" obalem. Tohle je hudba pro staré bardy, kteří neradi přeřvanost současnosti. Kapela působí jako poslové z dávných dob, kteří se vrátili, aby nám osvěžili paměť. Ano, takhle se hrálo v časech mého mládí a tak je jasné, že se mi novinka těchto šílenců velmi pozdává. Mám totiž rád, když se pohřbívá ještě hezky postaru, do země. Mě do moderního krematoria nedostanete. K podobné morbidní krmi nemám žádných výraznějších větších připomínek, snad jen některé skladby mohly být kratší. Pokud tedy máte chuť na reálný, valivý, rezavý a poctivý death metal staré školy, tak neváhejte. Vy ostatní vezměte nohy na ramena a mazejte rychle pryč. Dobrá hrobnická práce!
Asphyx says:
We are throwing a bunch of rotten bones in front of us. The task was clear, dig a mass grave and bury all without names. It is difficult and demanding job full of darkness and terror. The tracks of an old bulldozer lump, the rust fails. I am listening to a new album of Slovak death metal band BLOODY REDEMPTION.
An old mouldy death metal must never die! I have been following this rule for many years and every time I see a band like BLOODY REDEMPTION while I am walking underground, my face shines into a joyous grin. This band is (just like me) fully devoted to the basic gravestone rules. They are uncompromising, rolling, rusty and musically dirty just like it should be in a society of deaths. Bones are cracking under the bulldozer which was made in the same year as this music, around 1990. “Infected Minds” is so good that I continued with my horrible work even after everyone else left the work.
If we take a look on the album „Infected Minds” with an eye of a current death metal dude, we would see that this is not anything new or revolutionary. BLOODY REDEMPTION feel good in their own crypt, in their favourite coffin. They rather play in a moderate pace with “simple” riffs, solid sound and for me their “80s” cover is amazing. This music is for old men who do not like the screams of today´s music. The band feels like messengers from ancient times who came back to refresh our memory. Yes, this is how music was played when I was young so there is no doubt that I like this album by madmen. I like when burring is done in the old way, in the ground. You cannot put me in a modern crematorium. I do not have any significant comments about such morbid food, maybe just one – some songs might be too long for me. So if you want to listen to real, rolling, rusty and honest old school death metal, do not hesitate! And the others, run away really fast. Good grave-digger´s work!
CD 2017, Sevared Records Rodila se ve mě postupně, rostla každým dnem, každou nespravedlností, která na mě byla spáchána. Byla jako houba, plíseň, která se pomalu usazuje uvnitř. Nahlodávala mě, drtila, přetvařovala k obrazu svému. Moje vlastní nenávist. Určitě taky někdy máte pocit, že byste nejraději vzali do ruky kladivo a šli do nejbližšího opuštěného domu vymlátit všechna okna. Zrovna nedávno jsem si říkal, že už by to bylo potřeba. A tak jsem si nasadil do uší novou desku španělských brutálních death metalistů DYING. Kladivo, ani vztek, nic z toho nebylo potřeba. Hudba ze mě zase jednou vymlátila poslední zbytky sil a zůstal jsem čistý, klidný a spokojený. Tohle album totiž očišťuje a zabíjí zároveň.
Na albu "No Mercy for Us" se vlastně neděje vůbec nic nového. Jedná se o krystalickou klasiku z doby, kdy světu vládly smečky jako IMMOLATION, NILE, SUFFOCATION a ostatní tradiční kapely. Brutalita smíchaná s temnotou a krví v přesně tom správném poměru. Nahrávka se velmi dobře poslouchá, je náležitě houpavá, dunivá, masakrující. DYING odvádějí velmi dobré řemeslo, i když samozřejmě, dnes se hraje již trošku jinak. Mě ale smrt v tomto provedení vyhovuje, mám ji v oblibě. Deska působí jako opuštěný operační sál, na kterém se nedávno stalo spousta nepravostí. Ano, ta zaschlá krev vypovídá příběhy plné násilí. Stejně jako "No Mercy for Us". Kosti praskají, střeva se válejí všude kolem a z mrazících boxů se ozývají dlouhé bolestivé skřeky. Vypadá to, že vše je v nejlepším pořádku. Máme všichni vždycky na výběr, buď vzít do ruky sekyru, kladivo a nebo si pustit brutální death metal. Troufám si říct, že po téhle nahrávce budu sahat často. Velmi dobré album, které ctí základy stylu!
Asphyx says:
Nové album DYINGje nahrávkou, která je plná death metalového násilí. Je ranou mezi oči, nekompromisním materiálem, který vás rozdrtí. Kombinace krutých riffů, skvělého zvuku a obrovského tlaku dělá z novinky velmi bolestivou brutální death desku. Tohle je klasický, brutální death metal, který vám vymáchá obličej v kaluži plné krve. Žádné ústupky, žádný oddych. Jen kruté riffy, ostrý hlas a odpadající kusy vašeho těla. "No Mercy for Us" řeže jako motorová pila, která nejde zastavit. Naporcovat, pověsit na háky a po odkapání zahodit na hromadu! Všichni fanoušci klasického brutálního death metalu by měli zbystřit svoji pozornost. Ve Španělsku byla uvařena hodně krvavá kaše. Nahrávka působí jako srážka s pořádně rozjetým vlakem. Doporučuji všem hudebním patologům, všem fanouškům smrtícího masakru. Brutální death metalové album, které zabíjí na potkání! Skvělá morbidní práce!
Asphyx says:
The new album by DYING is full of death metal violence. It´s a hit between eyes, uncompromising material which will smash you. This combination of cruel riffs, amazing sound and huge pressure makes this album a very hurtful brutal death album. This is a classic brutal death metal which will soak your face in a puddle of blood. No concessions, no rest. Just cruel riffs, sharp voice and falling pieces of your body. "No Mercy for Us" cuts like a power saw which is impossible to turn off. Carve it, hang it on hooks and discard it on a cluster after draining. All of those fans of the classic brutal death metal should pay attention. There has been cooked a very bloody mash in the Spain. The album feels like a fast train accident. I would suggest it to all musical pathologists, all fans of death massacre. Brutal death metal album which kills everything, everywhere! Amazing morbid work!
tracklist:
From Chrysalis to Worm PU-239 Stop Breathing Arrival Of Decadence Tortured God Humans Chronicles of Insanity Throne of Lies
band:
Ángel : Vocals Pepe : Guitar Fernando : Guitar Tony : Drums Pablo : Bass
A few questions – interview with Brutal Death Metal band from Spain - DYING.
for english please scroll down
Ave, can you introduce your band to our readers? – When was it founded and what style of music do you play , etc. ?
BIEN, DYING SE FORMO EN EL AÑO 2000 EMPEZANDO COMO TRIO, ACTUALMENTE LA COMPONEMOS; FERNANDO Y PEPE A LAS GUITARRAS, ANGEL A LA VOZ, TONY A LA BATERIA Y PABLO AL BAJO, MENCIONAR TAMBIEN A MIGUEL, QUE PARTICIPO EN TODO EL PROCESO DE NUESTRO NUEVO ALBUM Y QUE DECIDIO ABANDONAR LA BANDA JUSTO ANTES DE EDITARLO. EN CUANTO A LOS ESTILOS QUE HEMOS PRACTICADO VAN DESDE UN THRASH/DEATH DE LOS COMIENZOS, UN DEATH METAL OLDSCHOOL DE NUESTRO PRIMER ALBUM Y HASTA EL BRUTAL DEATH DE LA ACTUALIDAD. EL ESTILO DE LA BANDA VA EVOLUCIONANDO CON EL PASO DEL TIEMPO Y CON LA INCORPORACION DE NUEVOS MIEMBROS, APORTANDO CADA UNO SU FORMA DE ENTENDER LA MUSICA, SIEMPRE MANTENIENDO UN NUCLEO “DEATH“.
Where and under what conditions were you recording the new album? Who was in charge of sound, production and mastering?
EL ALBUM SE GRABO EN SEVILLA DURANTE EL 2015/16. RUBEN RODRIGUEZ, DE NEBURZONE PRO. ES UN FAN NUESTRO DE SIEMPRE, ES UN AUTENTICO FANATICO DEL METAL EXTREMO Y TIENE CONOCIMIENTOS DE EDICION Y GRABACION Y MUCHA EXPERIENCIA EN VIDEO TAMBIEN, LOGRAMOS LLEGAR A UN ACUERDO Y NOS PUSIMOS A TRABAJAR JUNTOS, CON EL GRABAMOS, MEZCLAMOS Y MASTERIZAMOS EL DISCO, LA VERDAD ES QUE HA SIDO UN PLACER TRABAJAR CON EL, TECNICAMENTE ENTIENDE BASTANTE DEL TEMA, Y NO FUE DIFICIL ENTENDERSE CON EL.
How many copies were released and which medium was used for this new edition (CD, digital, vinyl, cassette)?
SEVARED RECORD LANZO 500 COPIAS DE NUESTRO ALBUM “NO MERCY FOR US“ Y MORE HATE PRODUCTIONS LANZO OTRAS 500 COPIAS CON UN DVD EXTRA DE UN DIRECTO QUE REALIZAMOS EN SEVILLA. LAS DOS EDICIONES HAN SIDO EN FORMATO CD Y EDITADAS EN EL MES DE ABRIL DE ESTE AÑO. EN CUANTO OTROS FORMATOS, CLARO, ESTAMOS ABIERTOS A CUALQUIER POSIBILIDAD Y NOS ENCANTARIA TENER UNA EDICION EN VINILO O INCLUSO EN CASSETTE, PERO NECESITAMOS UN SELLO DISPUESTO A ELLO, ASI QUE, SI ALGUNO NOS ESTA LEYENDO, QUE SE PONGA EN CONTACTO CON LA BANDA.
Who is the author of the lyrics and how were they created and about what do the lyrics deal with?
EL CREADOR DE LAS LETRAS HA SIDO ANGEL, VOCALISTA DE LA BANDA, CADA LETRA ES DISTINTA, NO ESTÁN RELACIONADAS ENTRE SI Y SI CON EL TITULO DEL ALBUM, SON DISTINTOS PUNTOS DE VISTAS Y DE DIFERENTE TEMÁTICA, HAY LETRAS QUE HABLAN DEL MUNDO APOCALÍPTICO COMO LA ARRIVAL OF DECADENCE CON UN ENFOQUE “LOVECRAFNIANO“, Y EL TAMBIEN APOCALÍPTICO STOP BREATHING, CON LA VISIÓN DE UNA MADRE CON UN NIÑO EN BRAZOS QUE DEJA DE RESPIRAR, TAMBIEN TENEMOS LETRA DE TEMATICA SOCIAL COMO EN THRONE OF LIES, QUE NOS HABLA DE TODOS LOS CERDOS QUE CONTROLAN EL PODER DE ESTE MUNDO Y DE COMO NOS MANIPULAN A SU ANTOJO, E INCLUSO LETRAS REALES COMO ES EL CASO DE LAS CANCIONES CHRONICLES OF INSANITY, QUE VA DE UNOS SANGRIENTOS HECHOS VERÍDICOS DE UN PARANOICO DEL CUAL, TAMBIEN TENEMOS UN VIDEOCLIP, Y HUMANS QUE NOS DA UNA DESCRIPCIÓN DE LA HUMANIDAD DE LA FORMA MAS TERRIBLE. PU-239 QUE VERSA DEL UN DE UN INCIDENTE NUCLEAR COMO EL QUE PASO EN CHERNOBIL Y QUE SE DIJO QUE NUNCA MAS SE REPETIRÍA (ESTA LETRA SE ESCRIBIÓ DESPUÉS DE LO QUE PASO EN FUKUSHIMA), CUANDO AL FINAL SE VOLVIÓ A REPETIR EN JAPON, PU-239 ES EL TIPO DE PLUTONIO QUE SE LIBERO AQUEL DIA Y QUE TARDA EN DISIPARSE 24000 AÑOS. TORTURER GOD HABLA DE UN PÁRROCO QUE PONE EN PRACTICA SUS INSTINTOS MAS BAJOS EN SU PROPIO SOTANO, TAMBIEN TENEMOS FROM CHRYSALIS TO WORM QUE NOS HABLA DE LA TRANSFORMACIÓN DE UNA PERSONA EN MONSTRUO POR UN CONTAGIO Y DE COMO LA SOCIEDAD LO RECHAZA, DE ESTE TEMA TAMBIEN HAY UN NUEVO VIDEOCLIP GRABADO CON NEBURZONE PRODUCCIONES.
Who created the logo of the band, and who took care of the graphics and the website? What about you and social networks? Do you consider these things important?
EL LOGO FUE CREADO POR ANGEL CUANDO TODAVIA NO ERA MIEMBRO DE LA BANDA. TAMBIEN DISEÑO UNA CAMISETA DEL TEMA EXISTENCE MISGIVINS DE NUESTRO PRIMER ALBUM BORN FROM IMPURITY, SI OBSERVAIS LOS DOS DIBUJOS SON MUY OLDSCHOOL, COSA QUE A ANGEL LE ENCANTA Y A NOSOTROS TAMBIEN. LAS REDES SOCIALES, SI SE MANEJAN BIEN, SON MUY IMPORTANTES PARA DAR A CONOCER A NUESTROS FANS EL TRABAJO Y TAMBIEN PARA INTERACTUAR CON ELLOS. SOBRE TODO A NIVEL UNDERGROUND SON MUY IMPORTANTES PARA LA PROMOCION DE LAS BANDAS EN GENERAL, DIRIAMOS QUE SI, QUE SON IMPORTANTES. EN LA BANDA NOS ENCARGAMOS TODOS EN GENERAL DE LAS REDES, Y A LA VEZ, NUESTROS SITIO WEB, ES UNA RED SOCIAL TAMBIEN.
Which label did you choose for releasing your album and why this label? Are you satisfied by how your label represents you and takés care about you? Did you send your record to some Labels - which are the labels? How was the response?
ESTO ES TODO MUY UNDERGROUND, QUIERO DECIR, TENEMOS QUE OPTAR A TODO Y A VER QUE NOS SALE, POR LO TANTO TANTEAMOS VARIOS SELLOS DEL RAMO AQUI EN ESPAÑA Y EN EL EXTRANJERO, EN ESPAÑA Y PORTUGAL HUBO CIERTO INTERES PERO AL FINAL NO SE PUDO LLEGAR A UN ACUERDO. EN USA, SEVARED RECORD ES COMO UNA INSTITUCION EN EL MUNDILLO UNDERGROUND DEL ESTILO ASI QUE, ESA ERA UNA MUY BUENA OPORTUNIDAD PARA DARNOS A CONOCER EN AQUELLA PARTE DEL CHARCO Y A NIVEL INTERNACIONAL. CON MOREHATE PRO. TANTO DE LOS MISMO, UN SELLO POCO CONOCIDO POR ESTOS LARES PERO QUE TIENE YA SU IMPORTANCIA EN TODA LA PARTE ORIENTAL DEL GLOBO, ADEMAS NOS HAN EDITADO UN DVD QUE TENIAMOS GRABADO, Y ESO ES GENIAL PARA NOSOTROS. ESTAMOS MUY CONTENTOS CON LOS DOS SELLOS Y CON LA ACOGIDA GENERAL DEL DISCO.
Which bands do you idolise and where do you get your inspiration?
BUENO YO NO LLAMARIA IDOLATRAR SI NO ADMIRAR, ADMIRAR EL GRAN TRABAJO QUE HACEN BANDAS COMO SUFFOCATION, NILE, INMOLATION, Y OTRAS MUCHAS QUE INEVITABLEMENTE NOS INSPIRAN, AUNQUE SIEMPRE BUSCAMOS ORIGINALIDAD EN NUESTRAS COMPOSICIONES. ES QUIZAS LO MAS DIFICIL, SER ORIGINALES SIN PERDER LA ESENCIA DEL BRUTAL DEATH, PERO PARA ESO ESTAMOS, PARA CURRARNOS LOS TEMAS LO MEJOR POSIBLE SIN QUE PIERDAN NADA DE FUERZA.
How many gigs have you played? Which type of gigs do you prefer, whether it's (clubs or festivals) and which of your performances would you consider as the best?
LOS MEJORES CONCIERTOS SON LOS QUE HEMOS TOCADO CON LAS GRANDES BANDAS DE RENOMBRE, CON NAPALM DEATH FUE UN GRAN CONCIERTO, CUANDO TOCAMOS CON LOS BRUTAL TRUTH TAMBIÉN PORQUE NOS OCURRIERON ANÉCDOTAS MUY BUENAS. HEMOS TOCADO CON MASACRE, LOS COLOMBIANOS, ENTRE OTRAS MUCHAS BANDAS, TAMBIÉN NACIONALES Y DE DIFERENTES SITIOS DEL PAÍS, PERO NUESTRO CONCIERTO MAS ESPECIAL FUE EL QUE GRABAMOS EN FORMATO DVD AQUÍ EN SEVILLA Y QUE TENEMOS EDITADO JUNTO CON EL “NO MERCY FOR US” CON MORE HATE PRODUCTIONS, FUE ESPECIAL PORQUE FUE GRABADO CON MULTICAMARAS Y EL RESULTADO FUE ESTUPENDO. EN NUESTROS CONCIERTOS SIEMPRE INTENTAMOS PREPARARLOS LO MEJOR POSIBLE, PERO SIEMPRE NOS DEJAMOS LLEVAR, Y POR SUPUESTO SIEMPRE DARLO TODO Y DISFRUTÁRLOS A TOPE. EN CUANTO A LO QUE DICES DE QUÈ TIPO DE CONCIERTO PREFERIMOS, LA VERDAD ES QUE NOS DA IGUAL, LO IMPORTANTE ES LA CONEXION BANDA/FANS, SI ESTE BINOMIO ES INTENSO LO DEMAS ES SECUNDARIO.
What about your plans for the future? What do you want to achieve with the band?
EN ESTOS MOMENTOS ESTAMOS PREPARANDONOS PARA EL DIRECTO Y PABLO NUESTRO NUEVO BAJISTA ESTA PERFILANDO LOS TEMAS QUE ESTAN PRACTICAMENTE LISTOS. EN CUANTO A QUE NOSOTROS QUEREMOS LOGRAR, ES DISFRUTAR DE LA MUSICA, DE AHI EN ADELANTE, ESTAMOS ABIERTOS A TODO.
How and where can your fans contact you? Can you provide some contact information?
CLARO, TENEMOS LAS REDES SOCIALES TOTALMENTE ACTIVAS, Y POR CUALQUIERA DE ELLAS NOS PODEIS CONTACTAR.
Ave, can you introduce your band to our readers? – When was it founded and what style of music do you play , etc.?
Well, dying was formed in 2000 starting as a trio, we are currently composing it; Fernando and Pepe to the guitars, Angel to the voice, Tony to the drums and Pablo to the bass, to mention also to Miguel, that participated in all the process of our new album and that decided to leave the band just before publishing it. As far as the styles we have practiced go from a thrash / death of the beginning, a death metal oldschool of our first album and until the brutal death of the present time. The style of the band evolves with the passage of time and with the incorporation of new members, contributing each their way of understanding music, always maintaining a core "death".
Where and under what conditions were you recording the new album? Who was in charge of sound, production and mastering?
The album was recorded in Seville during the 2015/16. Ruben rodriguez, of neburzone pro. Is a fan of us always, is an authentic fanatic of the extreme metal and has knowledge of editing and recording and much experience in video also, we managed to reach an agreement and we started to work together, with the record, mix and master the disc, The truth is that it has been a pleasure to work with him, he technically understands the subject a lot, and it was not difficult to get along with him.
How many copies were released and which medium was used for this new edition (CD, digital, vinyl, cassette)?
Sevared record released 500 copies of our album "no mercy for us" and More Hate Productions released another 500 copies with an extra dvd of a live that we made in seville. The two editions have been in cd format and edited in the month of April of this year. In other formats, of course, we are open to any possibility and we would love to have a vinyl edition or even a cassette, but we need a label ready to do it, so if anyone is reading us, let them contact the band .
Who is the author of the lyrics and how were they created and about what do the lyrics deal with?
The creator of the lyrics has been an angel, vocalist of the band, each letter is different, are not related to each other and if with the title of the album, are different points of view and different topics, there are letters that speak of the apocalyptic world as The arrival of decadence with a "lovecrafniano" approach, and the apocalyptic stop breathing, with the vision of a mother with a child in her arms who stop breathing, we also have lyrics of social thematics as in throne of lies, all the pigs that control the power of this world and how they manipulate us at will, and even real letters like the case of the chronicles of insanity songs, which goes from bloody veridical facts of a paranoid of which, we also have a videoclip, and humans that gives us a description of humanity in the most terrible form. Pu-239 that is related to the one of a nuclear incident like the one that happened in chernobil and that it was said that it would never be repeated again (this letter was written after what happened in fukushima), when in the end it was repeated in Japan, Pu-239 is the type of plutonium that was released that day and that it takes in dissipating 24000 years. Torturer god talks about a priest who puts his lower instincts into practice in his own basement, we also have from chrysalis to worm that tells us about the transformation of a person into a monster by a contagion and how society rejects it, of this subject There is also a new video clip recorded with neburzone productions.
Who created the logo of the band, and who took care of the graphics and the website? What about you and social networks? Do you consider these things important?
The logo was created by Angel when he was not yet a member of the band. Also designed a shirt of the theme existence misgivins of our first album born from impurity, if you observe the two drawings are very oldschool, something that angel loves and us too. Social networks, if handled well, are very important to make our fans know the work and also to interact with them. Especially at the underground level are very important for the promotion of bands in general, we would say yes, they are important. In the band we take care of all of the networks in general, and at the same time, our website is a social network as well.
Which label did you choose for releasing your album and why this label? Are you satisfied by how your label represents you and takés care about you? Did you send your record to some Labels - which are the labels? How was the response?
This is all very underground, I mean, we have to opt for everything and see that we get, so we tried several stamps of the bouquet here in Spain and abroad, in Spain and Portugal there was some interest but in the end could not be reached an agreement. In usa, sevared record is like an institution in the underground world of the style so, that was a very good opportunity to make us known in that part of the pool and at an international level. With morehate pro. Both of them, a seal little known for these homes but that already has its importance in the entire eastern part of the globe, we have also edited a dvd we had recorded, and that is great for us. We are very happy with the two labels and with the general reception of the album.
Which bands do you idolise and where do you get your inspiration?
Well, I would not call it idolizing if not admire, admire the great work that bands like suffocation, nile, immolation, and many others inevitably inspire us, although we always seek originality in our compositions. Is perhaps the most difficult, to be original without losing the essence of brutal death, but for that we are, to curry the subjects the best possible without losing any strength.
How many gigs have you played? Which type of gigs do you prefer, whether it's (clubs or festivals) and which of your performances would you consider as the best?
The best concerts are those that we have played with the big bands of renown, with napalm death was a great concert, when we played with the brutal truth also because we had very good anecdotes. We have played with massacre, Colombians, among many other bands, also national and from different places in the country, but our most special concert was the one recorded in dvd format here in sevilla and edited together with the "no mercy for us" With more hate productions, was special because it was recorded with multicam and the result was great. In our concerts we always try to prepare them as best as possible, but we always let ourselves go, and of course we always give everything and enjoy them to the fullest. As for what you say about what kind of concert we prefer, the truth is that we do not care, the important thing is the connection band / fans, if this binomial is intense, the rest is secondary.
What about your plans for the future? What do you want to achieve with the band?
At the moment we are preparing for the live and pablo our new bass player is outlining the topics that are practically ready. In what we want to achieve, is to enjoy the music, from there on, we are open to everything.
How and where can your fans contact you? Can you provide some contact information?
Of course, we have the social networks totally active, and for any of them we can contact.
CD 2017, vlastní vydání Sleduji cestičku z rudé krve. Nasávám postupně pach smrti. Někde tady musí být shnilé tělo? Ptám se ostatních, ale nikdo neodpovídá. Pořád na to zapomínám, nemrtví přece nemluví. Bloumám chvíli starými kobkami, až konečně nalézám tu pravou. Tam někde vzadu, opuštění a zavržení, právě hrají američtí MORDATORIUM. Rozmáchle rozkročení na hromadě zatuchlých mrtvol. Vypadá to, že jsem tu správně. Slíbili jsme si před dávnými roky, že budeme navěky věků velebit pravý nefalšovaný death metal. MORDATORIUM nám tak nemohli uniknout. Kapela letos přináší již čtvrtý dlouhohrající kus zahnívajícího masa. Jedná se o reálný, ryzí kus smrti, který rád a často protáčím ve svém přehrávači. Z repráků zase odpadávají kapky zkažené krve.
"Obsessed with Death" je albem pro všechny, kdo uctívají stejně jako kapela, CARCASS, VALLENFYRE, NIHILIST, GRAVE, ENTOMBED, ENTRAILS. V Chicagu ctí prastarou švédskou (a celkově evropskou) školu bezezbytku, upřímně. S dobrým zvukem, s totálním nasazením a obrovskou chutí zničit celý prašivý svět. Líbí se mi chladivá atmosféra skladeb, schopnost vyjádřit jednoduchými prostředky podstatu věci. MORDATORIUM jsou jako staří zkušení hrobníci, kteří se nenechají jen tak něčím rozhodit. Dál a dál nakládají mrtvá těla, porcují je, aby se vešla do rakví a tráví dlouhé hodiny rozjímáním v márnicích. Podobný smrtící kov mi tepe v žilách a tak je doufám jasné, že budu jen a jen chválit. Jsem hrozně rád, že jsem si k téhle smečce našel svoji krvavou cestu. Je dlážděná lebkami a odérem smrti. A o to jde v této hudbě především. Old school death metal, u kterého vám budou odpadávat kusy masa od kostí! Vynikající!
sumarizace:
Máte rádi starý, morbidní a prašivý death metal? Navštěvujete s chutí old school death metalové koncerty a je vám milejší ostrý riff, před moderní a technickou smrtí? Tak potom jsou pro vás MORDATORIUM jako stvoření. Jejich novinka sice rozhodně nepřináší nic nového, ale předkládá nám staré pořádky v death metalu takovým způsobem, že budete doslova uhranuti. Odkazy starých poctivých kapel, chorobný hlas, obrovské nasazení a zběsilost. Tohle všechno mě při novince "Obsessed with Death" napadá. Procházíme se spolu s kapelou po starém pohřebišti, vyzvedáváme z hrobů alba z devadesátých let a přidáváme lehce modernější zvuk. Při poslechu je smrt tak blízko! Tančíme na hrobech s těmi nejkrásnějšími zombie. Old school death metal, který je prašivý, jako víko od staré rakve! Velmi dobře!
Asphyx says:
Do you like an old, morbid and manger death metal? Do you like to go to old school death metal concerts and you like more a sharp riff than a modern and technical death? The MORDATORIUM are here for you. This new album doesn´t make something original, however it brings us the old manners of death metal in a way you would love. Links to an old faithful bands, sick voice, a huge drive and furiousness. This is what I think about while listening the "Obsessed with Death". We are walking in an old graveyard and we are picking up albums from the 90th from graves and we adding some more modern sounds. While listening to this album death is near! We are dancing on graves with the most beautiful zombies. An old school death metal which is manger like a lid of an old coffin! Very good!
track list: 1. Rampage 2. Obsessed With Death 3. Beheaded 4. The Culling 5. Biting Cold 6. Murder Castle 7. Overmind 8. The Gallows 9. The Butcher band:
Andrew Oosterbaan - Vocals / Guitar Pearl Kacew - Drums Jon Corston - Bass