DEADLY STORM STRÁNKY/PAGES

pátek 5. dubna 2024

Recenze/review - IRÖNWITCH - Irönwitch (2024)


IRÖNWITCH - Irönwitch
CD 2024, Gutter Prince Cabal

for english please scroll down

Už dávno nemám strach. Jsem připraven. Viděl jsem už tolik umírání, tolik bolesti, že se na smrt těším. Ležíme v zákopech a čekáme na nový útok. Zničeni ohněm, pod neustálou palbou, odoláváme dalším a dalším střelám. Jsme vojáci temnoty, jsme posluchači nahrávek, jako je ta od australských IRÖNWITCH. Kapely, která vás vezme pomocí své divoké a neurvalé hudby přímo na bojiště. Všichni dávno víme, že jednou shoříme v pekle. Než se tak ale stane, přidáme hlasitost.

Tohle je black/death thrash metalové bombardování. Jedná se sice o debutové album, ale není to vůbec znát. Nahrávka má skvělý masivní a ostrý výraz, je napsána s jediným účelem. Totálně vás zničit, smést z povrchu zemského. Je to klasický, tradiční masakr, který bude dělat dobře všem, kteří stejně jako já vyrůstali na hudbě z devadesátých let minulého století. 


Na novince zazní odkazy jak na německou thrash metalovou školu (SODOM), tak i na severský black metal. Vše je potom kombinováno se základním, primitivním smrtícím kovem. Výsledkem je jedovatý koktejl, který když pozřete, tak se ocitnete buď v zákopech pod plnou palbou a nebo ve staré márnici, ve které čekají na pohřeb vojáci. Budete s nimi pomocí téhle desky rozmlouvat, budou vám šeptat své děsivé příběhy o utrpení, o šílenství, zvaném válka. IRÖNWITCH nahráli svým způsobem "primitivní", barbarskou desku. Zároveň jsou jednotlivé songy propracované, mají v sobě takovou tu pradávnou temnou energii, tlak, posbíraný na bojištích světových válek. Jako bych sledoval starý černobílý dokument. Tanky, které pod sebou drtí nebohá těla znásilněných. Praskající kosti, hořící domy, další nálet, po kterém zůstává jenom spálená země. Stejně jako po téhle nahrávce. Přiznávám, k prvním deskám bývám vždy trošku skeptický, přistupuji k nim opatrně. Tentokrát jsem ale nemusel. Byl jsou zasažen přímo na solar plexus. Tohle je nekompromisní, šílená jízda přímo do pekla. Bez slitování. Jenom na dřeň ohlodaný metal, ukovaný z té nejkvalitnější oceli. Vypadá to, že se v australském podzemí probudila další z krvelačných bestií. To vám můžu podepsat vlastní krví. Pokud máte rádi podobný, syrový metal, odkazující na počátky samotných extrémních stylů, neváhejte ani chvilku. Budete pohřbeni zaživa! Pochválit musím i parádní obal (Jenglot Hitam) a totálně masakrující zvuk (Recorded and Mixed by Brendan Auld at Black Blood Audio, Mastered by Arthur Rizk). Takhle nějak by to mělo vypadat! Už dávno nemám strach. Jsem připraven. Viděl jsem už tolik umírání, tolik bolesti, že se na smrt těším. Ležíme v zákopech a čekáme na nový útok. Zničeni ohněm, pod neustálou palbou, odoláváme dalším a dalším střelám. Totálně zničující atak black thrash death metalových vojáků temnoty! Kobercové bombardování!


Asphyx says:

I'm not scared anymore. I'm ready. I've seen so much dying, so much pain, that I look forward to death. We're lying in the trenches, waiting for a new attack. Destroyed by fire, under constant fire, we resist more and more bullets. We are soldiers of darkness, we are listeners of recordings like the one by the Australian IRÖNWITCH. A band that takes you right into the battlefield with their wild and untamed music. We all know that one day we will burn in hell. But before that happens, let's turn up the volume.

This is a black/death thrash metal bombardment. It may be their debut album, but it doesn't show at all. The record has a great massive and edgy expression, it's written with one purpose. To totally destroy you, to wipe you off the face of the earth. It's a classic, traditional massacre that will do well for anyone who, like me, grew up on 90s music. 


The new album features references to both the German thrash metal school (SODOM) and Nordic black metal. Everything is then combined with basic, primitive death metal. The result is a poisonous cocktail that, when you devour it, you find yourself either in the trenches under full fire or in an old morgue with soldiers waiting to be buried. You'll talk to them through this record, they'll whisper to you their horrific tales of suffering, of the madness called war. IRÖNWITCH have recorded a kind of "primitive", barbaric record. At the same time the individual songs are sophisticated, they have that ancient dark energy, a pressure gathered on the battlefields of the world wars. It's like watching an old black and white documentary. Tanks crushing the poor bodies of the raped beneath them. Bones cracking, houses burning, another air raid leaving nothing but scorched earth. Just like this footage. I admit, I'm always a bit sceptical about first records, I approach them with caution. But this time I didn't have to. It was hit right on the solar plexus. This is an uncompromising, insane ride straight to hell. No mercy. Just gnawed-to-the-bone metal forged from the finest steel. Looks like another bloodthirsty beast has awakened in the Australian underground. I can sign that in my own blood. If you like similar, raw metal, harking back to the origins of extreme styles themselves, don't hesitate a moment. You will be buried alive! I must also praise the awesome cover art (Jenglot Hitam) and the totally butchering sound (Recorded and Mixed by Brendan Auld at Black Blood Audio, Mastered by Arthur Rizk). This is how it should look like! I'm not scared anymore. I'm ready. I've seen so much dying, so much pain, that I look forward to death. We're lying in the trenches, waiting for a new attack. Destroyed by fire, under constant fire, we resist more and more shots. A totally devastating attack by the black thrash death metal soldiers of darkness! Carpet bombing!



Tracklist:
01. Releasing The Butcherous 
02. Crushing Faith 
03. Dethroner 
04. Irönwitch 
05. Spitfire 
06. Never Began 
07. Beater Of Gods 
08. Torn Beyond Belief 
09. Street Lethal (Racer X Cover)

band:
Muz - Aversive Cantations
Dalton - Axemancer
Pete - Battery
Sam - Chaotic Rhythmic Clanking

Recorded and Mixed by Brendan Auld at Black Blood Audio
Mastered by Arthur Rizk
Album Art by Jenglot Hitam