Rozhovor s death metalovou skupinou z Německa - ACRID DEATH.
Odpovídali Volker, Thomas a Tobi, děkujeme!
Recenze/review - ACRID DEATH - Abominable Presence of Blight (2024):
Ave ACRID DEATH! Nikde jsem s vámi nenašel žádný rozhovor v češtině. Poprosím tě tedy nejdřív, abys čtenářům, kteří vás ještě neznají, představil kapelu. Můžeš klidně začít úplně od začátku a provést nás celou historií ACRID DEATH.
Ahoj, tady Volker z Acrid Death! Rád odpovím na tvé otázky!
Vlastně toho zatím není moc co říct, protože jsme docela nová kapela! Všichni členové dělají undergroundový metal už desítky let, ale my jako kapela jsme vlastně začali až po skončení pandemie, myslím, že na jaře 2022-asi.
Thomas, Tobias a já jsme hráli už v Driven by Entropy, a když Thomas řekl: "Člověče, já chci dělat nějaký oldschoolový sračky, jako pořádně hnusný HM-2 věci", řekl jsem: "Jasně, jdeme na to!" a dal jsem se do práce, napsal pár riffů, našel zvuk a dal dohromady prvních pár písní. Pak jsme začali hledat kapelu a samozřejmě jsme se nejdřív zeptali Tobiho, který okamžitě souhlasil a přivedl s sebou svého kámoše Christiana z All Its Grace. Pak jsem požádal svého kamaráda Philippa ze Synchronic, aby hrál na bicí, a jsme tady!
Právě poslouchám vaši novinku „Abominable Presence of Blight“ a připadám si, jako bych byl zavřený v nějaké kobce spolu s DISMEMBER, GRAVE, ENTRAILS, SORCERY, INTERMENT, CENTINEX. Deska má skvělý švédský sound. Kde jste album nahrávali a jak jste s výsledkem spokojen? Mluvili jste nějak do výsledného zvuku?
Jo, přesně o to nám šlo! Entrails, chlape, The Tomb Awaits je tak skvělé album, miluju ho! Takže jo, zní to přesně tak, jak jsme chtěli, nahrál a smíchal to Emil Cezanne z Nighttime Productions, který právě dokončil práci na poslední desce All Its Grace, a masteroval to Brad Boatright z Audiosiege, který pracoval s úžasnými kapelami jako Nails, Gatecreeper, Obituary a mnoha dalšími.
Jakým způsobem vznikal nový materiál pro „Abominable Presence of Blight“? Jak vlastně tvoří/skládají ACRID DEATH?
Obvykle to začíná tím, že si doma nahraji některé části, někdy i celé písně. Pak je přinesu na zkoušku s klukama a začneme je upravovat, "přearanžovávat", přidávat části, ubírat části atd., a když je celková struktura ustálená, Tobi začne psát vokály.
„Abominable Presence of Blight“ má temný morbidní obal. Kdo je pod ním podepsán? Jeho práce se mi líbí, Jak jste vůbec nápad na obal vybírali a co má znázorňovat?
Tuhle otázku předám Thomasovi, protože on odvedl téměř veškerou práci, takže Thomasi, tady to máš:
Obal vytvořil umělec jménem Denis Cardan, kterého jsem získal od Vladyslava z All4Bands. Bylo pro mě důležité, aby obal nebyl jen obalem, ale součástí alba jako takového. Obávám se, že v dnešní době to lidé bohužel přestali vnímat. S nápadem přišel Denis na základě mého zadání. Nejdřív jsem prostě řekl: "Trpící lidé, zmařená země!". S těmito slovy jsem v roce 2009 dostal do ruky desku Fathomless Mastery od Bloodbath, která je dodnes mou nesporně nejoblíbenější deathmetalovou nahrávkou.
Myšlenka, která za ní stojí, je v zásadě jednoduchá. My jako lidstvo jsme (opět) v procesu otevírání dveří do pekla, ať už jde o člověkem způsobené klimatické změny, opakující se nacionalismus, brutální agresivní války, neuvěřitelně hloupý populismus, nenávist, vykořisťování a útlak atd., abychom jmenovali jen některé věci. To vše představuje šelma, která z této hořící brány vychází se svými pomocníky. Tyto aspekty se tedy zrcadlí i v názvu alba "Abominable Presence Of Blight" (Ohavná přítomnost zkázy).
Naše deska samozřejmě přispěje ke zničení světa... Dobře, dělám si legraci.
Kdo je autorem textů a o čem pojednávají? Kde pro témata berete inspiraci?
Tenhle je pro našeho zpěváka, takže tady máš Tobiho:
Především mě vždycky potěší, když někdo projeví zájem a zeptá se na text. Nestává se to tak často.
Píšu je všechny a u většiny písniček jsem zkusil takový dvojí přístup. Mám nějaké obecné téma, o kterém chci psát, a to je pak potřeba "zabalit" do něčeho, co se hodí do death metalových písní a má děsivou nebo dokonce hrozivou atmosféru. Třeba "Huntsmen" je o pýše části lidského druhu, ale je vyprávěná popisem toho, jak je lovena a požírána něčím odporným, třeba obřím pavoukem.
Inspirace a témata mohou být velmi odlišná. Takže uvedu několik příkladů: Na jedné straně jsou tu knihy jako "Dům z listí" (Danielewski), kterou prostě obecně miluju, nebo "Theseova loď" (Dorst, Abrams), která si našla cestu do naší písně "Heave". Samotná píseň je o tom, že v životě ztrácíte orientaci a jste zděšeni, protože vás někdo zahlcuje.
Také miluji videohry a například název pro "Dreg Heap" pochází z jedné oblasti ve hře Dark Souls III.
Na druhou stranu existují písně o konkrétnějších tématech. "Presence" je o psychiatrickém fenoménu zvaném fuga a "Shadows" pojednává o měnících se duševních stavech, zatímco čelíme hrozícímu nebezpečí úplného psychického zhroucení. "Negative Space" se pokouší zkoumat existenciální hrůzu tím, že jako symbol používá obrovskou prázdnotu a neznámé hrůzy vesmíru.
A i když si myslím, že je nevyhnutelné, aby si do věcí, které člověk píše, našly cestu i osobní problémy a zkušenosti, většinou se je snažím držet trochu vágněji, abych ponechal prostor pro individuální interpretaci každého, kdo má zájem věnovat čas a pokusit se texty číst a pochopit.
No a samozřejmě si rád čtu texty jiných kapel, abych se inspiroval. Seznam by zde byl nekonečný a obsahoval by kapely od Pig Destroyer po Radiohead a mnoho věcí mezi tím.
Novinka vyšla na CD u Rising Nemesis Records. Label má v undergroundu velmi dobré jméno a odvádí skvělou práci, ale nelákalo vás vydat album u nějaké větší firmy? Oslovili jste nějaké? Jak jste vlastně spokojeni s Rising Nemesis Records?
Nasar, který vede Rising Nemesis, je Thomasův kamarád, takže to byl první člověk, kterého jsme se zeptali, jestli chce desku vydat, a on souhlasil, takže jsme tady! Je to přesně ten typ labelu, který potřebujeme, malý a agilní, dává nám svobodu dělat naše věci bez jakéhokoli tlaku, tak to máme rádi! Pod to bych se podepsal (poznámka autora rozhovoru).
Hrajete typický, klasický starý švédský death metal. Nikdy jste z téhle cesty neuhnuli, jste „ortodoxní“. Osobně je to jeden z důvodů, proč se mi vaše tvorba tolik líbí, ale nelákalo vás někdy zkusit hrát něco trošku jiného, nějak tvorbu ACRID DEATH S ozvláštnit?
Celá myšlenka kapely Acrid Death spočívala přesně v tomhle. Všichni máme jiné kapely, které dělají jiné, modernější druhy hudby, ale AD nám dává možnost jít do staré školy, což je přesně to, co jsme chtěli udělat.
Je hodně znát, že na sobě jako kapela pracujete. Jak často vlastně ACRID DEATH zkouší? Jste poctivou skupinou, která se pravidelně schází, nebo jste spíš pankáči, kteří tomu nechávají volný průběh?
Něco mezi tím. Všichni jsme zkušení muzikanti, takže nemusíme zkoušet každý týden, a také máme všichni práci na plný úvazek a někteří z nás mají rodiny, takže si musíme dávat pozor na čas, ale většinou se nám podaří udělat alespoň dvě sezení měsíčně, někdy více, někdy méně.
Máte nějaký cíl, kterého byste chtěli dosáhnout? Pro někoho to je slavné vydavatelství, jiný si chce třeba zahrát se slavnou kapelu.
Životní cíl právě teď: Hrát na PartySan v Německu nebo ještě lépe Brutal Assault v Česku!
Jsou nějaké desky, které tě v poslední době oslovily?
Carnation - Cursed Mortality
Úžasný HM-2 death metal, něco jako my, ale mnohem lepší.
Une Misère - Damned
Ultra-angry metalcore z Islandu, tihle kluci byli mým objevem roku 2019, když jsem na ně narazil na Summer Breeze, a teď mají venku nové EP, které je naprosto šílené!
Znáš, posloucháš nějaké kapely z České republiky?
Když jsme jeli do Prahy na Thomasovy 40. narozeniny v roce 2020, těsně před COVIDem, zašel jsem do Metal Baru Error a dozvěděl se o Root, téhle ultra odporné české black metalové kapele, Zjevení je dodnes moje písnička, když jsem OPRAVDU opilý!
Blížíme se k závěru a tak bych zkusil jednu více filozofickou otázku. Jak byste definovali styl zvaný švédský death metal? Čím pro vás tato hudba je a proč jste si vybrali právě tento styl?
Takže to je zřejmá věc, zvuk. Ten hnusný kytarový tón HM-2 je tady rozhodně charakteristický. Ale taky je to tím, že tenhle typ death metalu vděčí víc punku a hardcoru než americký death metal, je groovovější, ne tak technický a a melodický a hodí se k pivu. Pro mě.
Stockholmský styl je zábavnější než "normální" death metal, i když naprosto zbožňuju věci jako Cannibal Corpse, Cryptopsy atd.
Co chystají ACRID DEATH v nejbližších měsících?
Odehrajeme co nejvíce koncertů, vydáme nějaká živá videa a začneme psát další desku!
Děkuji za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených fanoušků a tuny dobrých nápadů.
Děkujeme, že jste nás oslovili!
Recenze/review - ACRID DEATH - Abominable Presence of Blight (2024):
---------------------------------------------------------------------------------------------------
sledujte nás na sociálních sítích - follow us on the social media:
instagram:
facebook: