DEADLY STORM STRÁNKY/PAGES

středa 10. ledna 2024

Rozhovor - CEMETERY URN - Urna po okraj narvaná zlem, špínou, tmou a absolutním death metalem!


Rozhovor s death metalovou skupinou z Austrálie - CEMETERY URN.

Odpovídal Andrew Gillon (basa, kytara), děkujeme!

Recenze/review - CEMETERY URN - Suffer the Fallen (2023):

Ave CEMETERY URN! Zdravím do podsvětí. Poslouchám vaši novou desku „Suffer the Fallen“ a musím říct, že na mě má doslova magický účinek. Působí jako nějaká zlá, ošklivá a temná mantra. Jak album vznikalo a jaké z něj máš pocity? Už jste hráli nějaké songy naživo? Co na ně říkali fanoušci a jakou máte zpětnou vazbu?

Písně vznikaly dlouhou dobu, během níž se vystřídalo několik členů kapely, změnilo se studio a materiál se několikrát nahrával. Konečná produkce je dokonalým obrazem toho, co jsem chtěl. Několik starších písní bylo v průběhu času zahráno naživo, ale nešlo o plně rozepsané verze. Většina maniaků na našich koncertech je tak nabušená, že si myslím, že ani nevěděli, že hrajeme nové písně!!! Ale ten večer tam byl nějaký headbanging, takže maniaci se do toho určitě pustili!!!


Mimo CEMETERY URN hrajete každý i v jiných kapelách (ABOMINATOR, ESKHATON, atd.). Kdo vlastně skládá hudbu pro CEMETERY URN? Je to Andrew? Liší se nějak přístup a způsob vzniku nových skladeb pro CEMETERY URN a ostatní kapely?

Jsem zakladatelem kapely Abominator a stále v ní působím. V jiných kapelách nehraji. Náš nový bubeník Brandon hraje v Eskhaton. Chris Volcano, bubeník z Abominator/Starfallen/Igvivamous, s námi momentálně opět spolupracuje na vokálech. Veškerou hudbu pro Cemetery Urn píšu já. Na tomhle albu, i když jsem měl naplánované beaty, jsem předal hotové skladby Brandonovi, který s Volcanem dokončil aranžmá bicích. Takže rozdíl na tomto albu je v tom, že jsme měli dva bubeníky, kteří procházeli finální aranže bicích.

Neskutečně si užívám zvuk „Suffer the Fallen“! Tolik temnoty, tolik špíny, zla a chladu! Nahrávali jste u Adama Calaitzis z Toyland Studia. To je novinka, předešlá alba byl mistrem zvuku někdo jiný. Proč ta změna? A jak probíhalo samotné nahrávání? Mluvili jste hodně do zvuku?

Můj poslední producent ztrácel podstatu CEMETERY URN. Měl jsem přesnou představu, jak by měla produkce znít, a Adam ji naprosto splnil. Adamův pracovní postup je velmi rychlý a dobře se hodí k extrémům naší hudby. U kytar je to přístup k nahrávání ze staré školy. Žádná izolace zesilovačů, nahrává se přímo před reproboxem. Takže tam máš veškerý šum a zpětnou vazbu. Nejdůležitějším momentem je pro mě nastavení tónu kytary. Poté, co jsou kytary nastaveny a nahrány, jsem vždycky u toho, ale přispívám jen na požádání. Rád to přenechám profesionálům.


Autorem obalu je Mark Riddick. Jak se vám spolupracovalo a co má vlastně motiv znázorňovat? Mark je skvělý umělec, který dokáže přesně vyjádřit temnotu. Jak jste obal vybírali a jak jste se dali dohromady?

Markův výtvarný styl dokonale vystihuje podstatu CEMETERY URN. Marka jsem kontaktoval po vydání třetího autorského alba a požádal jsem ho o doplňující výtvarné práce, protože jsem již měl k dispozici přední obal. Nyní je Mark Riddick mým hlavním výtvarníkem. Tím to ale nekončí....K tomu, aby se všechny tyhle výtvarné práce daly dohromady, je potřeba talentovaný grafik, a právě toho se ujímá oddělení grafického designu Hells Headbangers.

V popisu vaší kapely na Encyclopedia Metallum se píše, že vaše texty jsou o smrti, rouhání a zkáze. Kde pro ně berete inspiraci? A kdo je autorem?

Hlavním autorem textu písně SUFFER THE FALLEN byl náš guiarist Dan. Volcano je obvykle úžasně plodný textař, ale přispěl pouze třemi písněmi. Já bych k tomu seznamu inspirace přidal ještě... Vraždy, konspirace, deprivace a také některé obskurnější myšlenky, které byste nepoznali, ani kdybyste si je přečetli. Jako příklad na našem předchozím albu je píseň TENDRILS OF DEFILEMENT, která byla napsaná o chemtrails. Na našem třetím albu máme píseň THE SICKENING SECT, která je napsaná o Westboro Baptist Church. Takže to mícháme. Dan se vždycky podílel na textech, ale tentokrát se opravdu snažil.


Poslední roky je Austrálie plná skvělých death metalových kapel. Když jsem dělal nedávno rozhovor s WEREWOLVES, ESKHATON, psal jsem jim, že Austrálie je zemí zaslíbenou. Nemyslím tím rozlohou, ale spíše počtem skvělých skupin. Čím si to vysvětluješ? Jaký je váš underground, co labely, podpora fanoušků?

Vždycky jsem si myslel, že na každé scéně jsou skvělé a blbé kapely, a tady je pár dobrých kapel, ale přehluší je obrovské množství průměrných a vyloženě sračkových kapel. Za delší dobu se tu vytvořila skvělá metalová tradice, kterou vytvořilo několik inspirativních lidí/hudebníků. Některé z těchto kapel, jako například Corpse Molestation nebo Sadisik Execution, mohly být vytvořeny pouze jedinečnými osobnostmi, které lze nalézt pouze na australské metalové scéně. Pokud se mladá generace hudebníků seznámí se správnými nahrávkami, metalcore a sludge budou dávno zapomenuty. Jedním z nejlepších nových australských labelů je United Force Productions, který vede D. Bloodstorm zpěvák z Bestial Warlust!!!!


Jak jsou na tom CEMETERY URN s koncerty? Vím, že se vše soustředí hlavně do velkých měst na pobřeží, ale nechystáte s kapelou nějaké turné, kde byste nám nové album představili? Jak u vás probíhají koncerty co fanoušci?

V roce 2024 začínáme opět hrát živě. Nechceme pořád hrát s nekvalitními kapelami. Chceme, aby všechny kapely byly naprosto zabijácké!!! Je těžké to koordinovat, protože každý je v jiném cyklu, píše nebo nahrává a tak dále. Takže nebudeme hrát moc často. Pracuji na turné pro Evropu na příští rok, tak uvidíme, jak to půjde. Turné po EU není snadné zorganizovat jako pětičlenná kapela.


Poslouchám „Suffer the Fallen“ stále dokola a připadám si, jako bych byl zavřený někde hluboko pod zemí. Ve staré plesnivé kobce. Deska je pochmurná, má v sobě spoustu black i doomových nálad. Musíte být pro hraní skladeb v podobné náladě? Hudba je o předávání emocí. Když třeba zkoušíte dohromady, jak se do podobných stavů dostáváte?

Když dáme kapelu na plnou hlasitost, skladby jsou velmi temné a jeskynní. Mnohovrstevnatý efekt temných harmonií s nádechem doomu a výbuchů dává písním velkou hloubku a kontrast, který vykresluje velmi temnou zvukovou krajinu. Hudbu hraji velmi často, protože je nemožné hrát extrémní kytaru bez toho, abych tomu věnoval hodiny. Takže nepotřebuju mít náladu na cvičení, jen musím najít nějakou motivaci!!! Jako kapela rozhodně slyšíš a cítíš rozdíl, když to přibíjíš.


Mě na death metalu vždy fascinovala temnota a chlad. Surovost. Co znamená tento styl pro tebe? Proč sis vybral právě death metal? Jak bys jej definoval a jak jej vnímáš ty, jako muzikant?

Tento styl je otevřený všemu, na co mám zrovna chuť. V mládí mě vyučoval jazzový kytarista, takže mám hluboké povědomí o hudební teorii a jsem schopen v tomto stylu použít jakékoli techniky, které se mi líbí. Řekl bych, že death metal má ze všech metalových žánrů největší možnosti psaní. K metalu jsem se dostal až poté, co jsem se už nějakou dobu učil hrát na kytaru, což je asi opačná zkušenost než u mnoha jiných hráčů. Takže jsem metalistou už mnoho let a je vlastně jen přirozeným metalovým vývojem chtít dovést instrument do extrémů jeho temnoty a intenzity. Metalová kytara je nejextrémnější formou kytary v každém okamžiku a death metal je jejím vrcholem.


Nezbytná otázka na konec. Co chystají CEMETERY URN v nejbližších měsících? Na co se mohou fanoušci těšit?

Těšte se na naše živé hraní na podporu nového alba SUFFER THE FALLEN. Začátkem roku 2024 se podívejte na Hells Headbangers na CD, kazety, trička a LP. Australští maniaci si mohou zajít na United Force Productions a Hells Headbangers pro celosvětové. Také jsem pracoval na webových stránkách, které jsou online!!! www.cemeteryurn.com.

Děkuji moc za rozhovor. Jdu si „Suffer the Fallen“ znovu pustit. Venku je sychravo a zima. Ideální počasí pro poslech CEMETERY URN! Přeji albu co největší prodeje a vyprodané koncerty. Budu se těšit, až vás uvidím někde naživo. Ať se vám daří i v soukromí!

Na zdraví, kámo!!!

Metal on!!!

Recenze/review - CEMETERY URN - Suffer the Fallen (2023):

Recenze/review - CEMETERY URN - Cemetery Urn (2017):