DEADLY STORM STRÁNKY/PAGES

středa 3. listopadu 2021

Rozhovor - AUTOKRATOR - Na naší nové desce jsme chtěli přinést nové prvky, aby zněla všestranně, brutálněji.

Rozhovor s death black metalovou skupinou z Francie - AUTOKRATOR.

Odpovídal Loïc.F (Guitars, Bass, Samples), děkujeme!

Přeložila Duzl, děkujeme!

Otázky připravil Jakub Asphyx.

Ave AUTOKRATOR! Zdravím do francouzského podzemí! Přiznám se, že jsem se na novou desku „Persecution“ hrozně těšil. Pro sebe jsem si vaši kapelu objevil až v roce 2016, kdy jste vydali album „The Obedience to Authority“. Od té doby vás sleduji a musím říct, že letošní novinka se opravdu povedla. Připadá mi rychlejší, bestiálnější. Bylo to účelem? Kam jste se chtěli posunout od minulé nahrávky?

Ahoj Jakube! Děkujeme za tvé uznání. Na naší nové desce jsme chtěli přinést nové prvky, aby zněla všestranně, brutálněji a přitom zachovat podstatu a zvuk Autokrator.

Začali jsme sice otázkou o novém albu, ale ještě bych tě poprosil, jestli bys nepředstavil vaši kapelu. Vím, že členy jsou Loïc.F a David Bailey, ale na bicí s vámi opět nahrával Kévin Paradis. Je stálým členem kapely? Nebo jak to vlastně je? Mohl bys nás prosím provést historií AUTOKRATOR?

Autokrator vznikl v roce 2014, když jsem ukončil svůj první projekt NKVD. V roce 2015 jsme vydali naše první album „Autokrator“ u Iron Bonehead / Godz ov War Productions / Inferna Profundus Productions s Olegem. Já na bicí, David Bailey zpíval polovinu skladeb a Brandon Polaris zpíval druhou polovinu. V roce 2016 jsme vydali „The Obedience to Autority“ u Krucyator Productions / Godz ov War Productions / Larval Productions / Signal Rex. Na této nahrávce se David postaral o všechny vokály a Septimiu Harsan nahrál bicí. V roce 2018 jsme se vrátili s „Hammer of the Heretics“, vydaným u společností Krucyator Productions, Death Kvlt Productions a Deaf Sparrow. Naše aktuální sestava, David vokály a Kevin Paradis na bicí (je příležitostným členem) který hraje také na „Persecution“. A letos vydáváme naše nové album „Persecution“, které vyšlo u mého vlastního labelu Krucyator Productions.


Obal pro nové album „Persecution“ vytvořil Néstor Ávalos z Mexika. Jestli se nepletu, tak na minulou desku maloval cover někdo jiný? Nebo se pletu? Proč právě Néstor? Jak jste se dali dohromady? Mě osobně se jeho temné obaly moc líbí.

S Nestorem jsme spolupracovali na všech našich albech, vyjma „Hammer of the Heretics“, jehož obal vytvořila Elena Samko. Nestora jsem objevil, když dělal obal pro Blut Aus Nord „Debemur Morti“ a okamžitě jsem se stal fanouškem jeho tvorby. Jeho styl se k naší hudbě hodí nejlépe, je to jakousi součástí naší identity. Když jsme tedy pracovali na našem prvním albu, kontaktoval jsem ho ohledně spolupráce a on souhlasil, bylo to jednoduché. Nestor je velmi obětavý, pečlivý a profesionální.

Vše muzika je démonická, temná, rituální. Nehrajete jenom death metal, ale nalezneme v ní i kousky blacku, drone, doom metalu. Kde berete inspiraci? A jakým způsobem tvoří nové skladby AUTOKRATOR? Jak probíhá samotný proces vzniku nového songu?

Myslím, že na naší poslední desce už nejsou prvky dronu ani doomu. „Persecution“ je čistý dusivý black metal, který ovlivňuje nahrávku. U této desky jsem změnil svůj způsob skládání. Místo toho, abych nechal nápady a riffy přijít samy, probudil jsem se každý den ve dvě ráno, zapojil jsem kytaru a hrál tři čtvrtě hodiny a poté pracoval na strukturách skladeb přes noc.


Jestli jsem to správně pochopil, tak o zvuk, mastering, mix a produkci se staráte sami jako kapela (Loïc.F). Znamená to, že chcete mít nad zvukem absolutní kontrolu? Nahrávali jste v Krucyator Studiu? Změnili jste nějak přístup, postup oproti minulé desce? Připadá mi, že novinka je víc temná, šílená, masivnější.

Kytara a basa byly nahrány ve studiu Krucyator, zpěv nahrál David a bicí Kevin v jejich vlastních studiích. Album bylo mícháno a masterováno ve studiu Krucyator. Samozřejmě chci absolutní kontrolu nad zvukem, a to je stejné pro všechna alba, která jsem nahrál od svého prvního projektu NKVD. Nemohu nechat svou hudbu v rukou někoho jiného. Hlavní rozdíl oproti ostatním verzím Autokrator je kytara. Je to vůbec poprvé, kdy jsou kytary tak univerzální. Použili jsme spoustu temných harmonií, klepání, odbíjení kladiv, variace struktur. Pokud pozorně posloucháte, riff na albu téměř nikdy nezní stejně.

Samotnou kapitolou jsou u AUTOKRATOR texty. Přiznám se, že jsem velmi mile překvapen. Inspirace dobou starého Říma se sice v extrémním metalu občas objeví, ale většinou bývá poměrně povrchní. Vy jste se soustředili na období, kdy byli pronásledováni křesťané (Marcus Aurelius, Diocletian, Domitian a Trajan). Musím říct, že jsem si opravdu „početl“. Skvělá práce! Z jakých zdrojů jste čerpali inspiraci? A jak vnímáš tyto historické události vzhledem k současnosti? Některé paralely se samy nabízejí, bohužel.

Inspirací byla řada různých historických knih, které jsem četl. Ve skutečnosti jsou skladby spíše naší vlastní vizí a interpretací než historickými odkazy. Zajímavé je, že se historie opakuje a lidské chování je víceméně stále stejné.


Hrají vlastně vůbec AUTOKRATOR koncerty? Vystupujete často a účastní se i Kévin Paradis za bicími nebo máte jiného bubeníka? Musí být poměrně těžké přenést atmosféru vašich desek naživo. Máte třeba nějakou zvláštní scénu, propriety, vystupujete v kostýmech? A rovnou se zeptám…můžeme se těšit na turné k nové desce?

Ne, nehrajeme živě.

Francouzská extrémní metalová scéna pro mě byla vždy zajímavá. Znám od vás spoustu skvělých kapel. Když jsem vaši krásnou zemi navštívil, tak jsem ale také viděl, že u vás má křesťanství pořád velkou tradici. U nás v Čechách jsme většinou ateisté, možná i díky socialismu, který jsme zažili. Jak vnímáš víru ty? A jak se tvé názory otiskují do muziky AUTOKRATOR?

Názory a náboženství nemají na hudbu Autokrator žádný vliv. Stále tu máme spoustu historických památek a tradic, které pocházejí z křesťanství ve Francii. Křesťanství ale v dnešní době ubývá na významu jako náboženství a má stále méně stoupenců.


Jaký je vlastně francouzský underground? Dostáváte s AUTOKRATOR třeba prostor v médiích, časopisech, koncertech? A co fanoušci? Podporují vás, kupují merchandise, chodí na koncerty? Jste velká země, je třeba oblast, kde to u vás „žije nejvíce“?

Ano, podporují nás fanoušci z celého světa, nikoli pouze ve Francii. Máme jistou podporu od francouzských médií, stejně jako od zahraničních médií. Máme našeho přítele „Bena“ z regionu Isere, který propaguje všechny nahrávky Krucyator a Autokrator a odvádí úžasnou práci při šíření jména na koncertech, festivalech ...


Vždycky mě zajímá, jak muzikanti vnímají styl hudby, který hrají. Co pro tebe znamená death metal? Jak jej „cítíš“? Jako životní styl, vyjádření špatných a ošklivých věcí hudbou? Co chceš vlastně svojí hudbou vyjádřit?

Víš, metal je mou součástí, poslouchám metal každý den od svých 12 let a nyní mi je 39. Navzdory práci, péči o rodinu a sport, trávím veškerý svůj volný čas propagací hudby, zasíláním desek, mícháním, masteringem, hraním na kytaru, poslechem metalu, takže je to pro mě jako druhá přirozenost.

Děkuji moc za rozhovor. Vážím si tvých slov a těším se domů, až si zase „Persecution“ pustím. Novinka se vám opravdu povedla. Přeji vám co největší prodeje, vyprodané koncerty a ať se vám daří i v soukromí.

Ještě jednou děkuji za vaši podporu, dlouhý život tobě i Deadly Storm Zinu!

Pre-Order:
https://krucyator.bandcamp.com/album/persecution (Bandcamp – CD, Vinyl, Digital)

Follow Autokrator:

Follow Krucyator Productions:


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------