Odpovídali ELECTROCUTION, děkujeme!
Přeložila Petra, děkujeme!
Recenze/review - ELECTROCUTION - Psychonolatry (2019):
http://deadly-storm.blogspot.com/2019/03/recenzereview-electrocution.html
Ave ELECTROCUTION! Právě poslouchám vaše nové album „Psychonolatry“ a říkám si, že se opravdu povedlo. V čem vidíš posun oproti předchozím deskám? Jak jste chtěli, aby album znělo a jak jste s výsledkem spokojeni?
Alessio: Verím, že album „Psychonolatry“ v sebe kombinuje elementy zvuku predchádzajúcich albumov: doska „Inside the Unreal“ zosobňuje čisté zlo a skazu, kým na predchádzajúcom albume „Metaphysincarnation“ je začlenených viac „vycibrených“ elementov, viac melódií a harmónií, aby bol album pre poslucháčov zaujímavejší. Na súčasnej doske sme sa snažili zachovať oba tieto aspekty v rovnováhe.
Mick: Ďakujeme ti za tvoju pochvalu. Ja myslím, že predchádzajúca doska „Metaphysincarnation“ je viac určená na počúvanie doma a nový album je viac na poriadne besnenie v mosh pite. Na „Meta“ sa mi vôbec nepáči môj vokál a naopak na „Psychonolatry“ som odviedol skvelú prácu čo sa tohto týka. S doskou som veľmi spokojný, pretože predstavuje skutočný death metalový atak, presne ako som si to predstavoval. Zvuk je presne taký aký mám rád, v rovnováhe medzi zúrivosťou, surovosťou, rýchlosťou a priamočiarosťou, melodickosťou a zmenami tempa.
Ave ELECTROCUTION! Právě poslouchám vaše nové album „Psychonolatry“ a říkám si, že se opravdu povedlo. V čem vidíš posun oproti předchozím deskám? Jak jste chtěli, aby album znělo a jak jste s výsledkem spokojeni?
Alessio: Verím, že album „Psychonolatry“ v sebe kombinuje elementy zvuku predchádzajúcich albumov: doska „Inside the Unreal“ zosobňuje čisté zlo a skazu, kým na predchádzajúcom albume „Metaphysincarnation“ je začlenených viac „vycibrených“ elementov, viac melódií a harmónií, aby bol album pre poslucháčov zaujímavejší. Na súčasnej doske sme sa snažili zachovať oba tieto aspekty v rovnováhe.
Mick: Ďakujeme ti za tvoju pochvalu. Ja myslím, že predchádzajúca doska „Metaphysincarnation“ je viac určená na počúvanie doma a nový album je viac na poriadne besnenie v mosh pite. Na „Meta“ sa mi vôbec nepáči môj vokál a naopak na „Psychonolatry“ som odviedol skvelú prácu čo sa tohto týka. S doskou som veľmi spokojný, pretože predstavuje skutočný death metalový atak, presne ako som si to predstavoval. Zvuk je presne taký aký mám rád, v rovnováhe medzi zúrivosťou, surovosťou, rýchlosťou a priamočiarosťou, melodickosťou a zmenami tempa.
Historie kapely se datuje až do roku 1990. Jak vůbec vznikl nápad, hrát death metal? Kdo byl vaším vzorem? Zavzpomínej pro nás prosím! Jaké to vlastně je, být v Itálii death metalovou kapelou?
Mick: V našom prípade sa cesta k Death metalu začala formovať z Thrash metalu. V začiatkoch sme boli veľmi ovplyvnení kapelami ako SLAYER, METALLICA a samozrejme trochu aj IRON MAIDEN (ako ste možno zaznamenali na našej druhej demo kazete “The Real Doom”). Ale od roku 1990 do roku 1992 (keď sme vydali náš prvý album) Olymp kapiel, ktoré sme uctievali sa postupne rozrástol s kapelami ako SEPULTURA, DEATH, PESTILENCE, ENTOMBED, DISMEMBER, DEICIDE, MALEVOLENT CREATION, SUFFOCATION a tak ďalej. Ale koniec koncov na albume “Inside the Unreal” môžete jasne rozoznať hlavné vplyvy kapiel SEPULTURA, SLAYER, DEICIDE.
Jakým způsobem vznikal nový materiál pro „Psychonolatry“? Jak vlastně tvoří/skládají ELECTROCUTION?
Mick: „Psychonolatry“ bol zrodený počas dvoch intenzívnych rokov tvrdej práce tvorenia a nahrávania v štúdiu. Hlavným skladateľom je Neil, ja som napísal všetky texty, ale spolu sme pracovali na kompletizácií každej skladby. Zvyčajne sme sa stretli v jeho nahrávacom štúdiu, kde sme pracovali na úsekoch, riffoch, ktoré zložil. Takže ako externý poslucháč som vedel lepšie posúdiť, čo zmeniť alebo presunúť do inej skladby, či úplne vylúčiť. On je ako sopka zabijáckych riffov a zvyčajne dokážete vytvoriť dve skladby z tej jednej, ktorú Neil napíše, hahaha. Jednoducho mu predostriem svoje myšlienky, názory a zvyčajne so mnou súhlasí.
V každom prípade spoločne nájdeme primárnu štruktúru skladby, do ktorej potom napasujeme jeden z mnohých textov, ktoré mám ešte v zásobe. Vyberiem vždy text s významom, ktorý najlepšie sadne vibráciám hudby, a potom prispôsobím slová do rytmu gitár. Ďalej sa pieseň vyvíja s príspevkom Vellaciferových bicích a Lehmannaovej basy, až do finálnej podoby, ktorú doladí už samotný Neil, no a nakoniec Alessio pridá sóla a všetko sa zosúladí. V každom prípade je ale tým posledným článkom Neil ako hlavný producent.
Alessio: Na album som napísal väčšinu sól a ešte riffy v skladbe "Warped". Trvalo nejaký čas, kým som úplne pochopili zvuk kapely, ale myslím, že sa to pod dohľadom Micka a Neila nakoniec podarilo. Do budúcna očakávam, že sa budem v oveľa väčšej miere podieľať na skladaní hudby.
V death metalu se občas zapomíná na texty. O čem jsou texty na novém albu a kdo je jejich autorem? Snažíte se jimi něco sdělit, předat nějaké poselství?
Mick: Ja som autorom všetkých textov a pre mňa sú texty naozaj dôležité. Starostlivo vyberám slová, rytmus a každú úroveň významu. Rád čítam knihy o filozofií, vede a mysli.
Som v neúnavnom hľadaní seba samého a svojho miesta na zemi. Jedného dňa som však pochopil, že tu na našej planéte neexistuje žiaden kút, kde by som mohol nájsť ideálne miesto sám pre seba. Som chorobný mizantrop. Tak som sa rozhodol písať texty o tom, ako vnímam ľudskú myseľ. „Psychonolatry“ je spojením slov „Psycho“ a „Iconolatry“ (uctievanie obrazu svätých). A to je aj hlavnou myšlienkou skrývajúcou sa za významom skladieb tohto albumu. Množstvo výjavov, obrazov, ktoré nás každodenne obklopujú je také veľké a mnohé z nich sú nepravdivé, chcú nás nimi obalamutiť, že už postupne strácame schopnosť rozoznať rozdiel medzi skutočným a falošným. Medzi realitou a predstavou. Medzi bdením a snívaním. Tento album je ohromujúcim pohľadom do dnešnej ľudskej psychiky.
Zdanlivo však existuje výnimka z celkovej nálady a tematiky tohto albumu: skladba „Bulåggna“ / „Bologna“. „Bologna“ je názov nášho mesta a v našom dialekte sa z neho stáva „Bulåggna“. Takýmto spôsobom vzdávame hold nášmu drahému mestu v dvoch verziách: v bolonskom dialekte aj v angličtine. Vykreslil som mesto ako dámu zradenú jej vlastnými obyvateľmi. Bola znásilnená politikmi, ktorí využili toto dôležité politické miesto ako nevestinec na premastenie zhnitých a hrdzavých kolies moci. Správajú sa k nej ako k otrokovi alebo ako ku kusu mäsa, na ktorom môžu kanibalizovať, parazitovať, vysávať jej krv, kvapku po kvapke.
Kdo je autor obalu novinky „Psychonolatry“? Jeho práce se mi hodně líbí. Jak jste vůbec motiv na obal vybírali?
Mick: Skvelý Gustavo Sazes! Je autorom posledného obalu MACHINE HEAD a napríklad obalov ďalších známych kapiel ako ARCH ENEMY, MORBID ANGEL, CYNIC, atď… A robil aj obal našej predchádzajúcej doske. Vopred som mu poslal text s výkladom obsahu každej skladby a on prišiel z danou grafickou ideou bez našich zásahov. Dostal úplnú slobodu. A nám sa obal veľmi páči!
Velký posun jste udělali s ELECTROCUTION opět ve zvuku. Tohle je přesně sound, který mi vyhovuje. Průrazný, čitelný, dynamický a zároveň neučesaný a špinavý. V téhle podobě vám to hrozně sedne. Kde jste nahrávali a kdo je podepsán pod výsledným mixem apod.?
Neil: Som rád, že sa ti páči náš zvuk. Nahrávanie, mixovanie aj mastering prebiehali v mojom štúdiu Evil Mass Studio! Osobne som sa postaral o celú produkciu albumu už vo fáze písania/skladania materiálu. V prvom rade som sa snažil byť fanúšikom, ďalej som sa usiloval zachytiť a zdokonaľovať zvuk každého elementu a snažiť sa byť čo najprecíznejší k hre každého z nás. Tiež som sa snažil pripraviť čo najlepší mix albumu, čo je pre mňa ako producenta a hudobníka jedným z najuspokojivejších cieľov mojej kariéry.
Mick: Neil je skvelý producent a zvukový inžinier. Podarilo sa mu nájsť zvuk, aký sa nám páči. Má nekonečnú trpezlivosť a čo sa týka zvuku aj pevné základy, ktoré mu umožnili nájsť rovnováhu všetkého. Presne, ako si to vystihol v otázke.
Lehmann: Neil do nového albumu vložil svoju dušu, srdce a veľa času. Je to jeho prvá kompletná robota, kde sa zapojil po všetkých stránkach, od písania skladieb až po nahrávanie a mastering. Bola to náročná skúška, ale v živote si musíte určovať vysoké ciele, aby ste zlepšovali svoje zručnosti, a povedal by som, že môj dvadsaťročný hudobný spoločník v plnej miere uspel.
Vím o vás, že jste původně hráli spíše klasičtější, tradiční death metal. Časem jste se ale přirozeným vývojem dostali až k technickému death metalu. Jak jste k tomuto rozhodnutí dospěli? Znamená pro vás technika ve smrtícím kovu více možností, větší pestrost, lépe jím vyjadřujete své pocity?
Mick: Písanie skladieb je pre nás primárne inštinktívne. Takže nevyhľadávame cielene niečo technické alebo naopak. Osobne si nemyslím, že hráme príliš technicky. Možno len nepatrne. Myslím si, že sme sa vyvinuli prirodzene, pretože muzika, ktorú tvoríme nasleduje štýl, ktorý aj sami počúvame. Navyše si myslím, že trocha techniky vám môže len pomôcť vyjadriť lepšie vaše pocity. Keď máte k dispozícií viac farieb a techník, ich využitím dokážete namaľovať oveľa širšiu paletu obrazov! Potenciálne by sme mohli zložiť a zrealizovať veľmi technický death metal, ale nemáme tento štýl až tak radi, pretože potrebujeme hrať (a samozrejme aj počúvať) muziku vďaka ktorej môžeme nechať voľne prúdiť von zúrivosř, inštinkty, hnev a nie hrať nejaké zložité harmónie, tony rôznych tónov, mať extrémne bicie, či neustále sa meniace tempo.
Když si projíždím vaši tvorbu, ušli jste opravdu dlouhou cestu. Je hodně znát, že na sobě jako kapela pracujete. Jak často vlastně ELECTROCUTION zkouší? Jste poctivou skupinou, která se pravidelně schází nebo jste spíš pankáči, kteří tomu nechávají volný průběh?
Mick: Čo je poctivá kapela? Hahaha! Človeče, my nie sme ani poctivou kapelou a ani punkáči, sme tretím druhom: „šialene leniví“, hahaha. Spolu cvičíme len veľmi zriedkavo. Viac si potom užívame zábavu spoločne na stejdži, hahaha.
Death metal není zrovna styl, který by byl na výsluní zájmu fanoušků. O to víc záleží na podpoře. Ze starých časů mám zafixováno, že oblíbená skupina se podporuje koupí CD, trika, zajde se na koncert. Jenže doba se změnila. Světu vládne internet, stahování hudby. Jak vnímáte tyto změny vy, jako kapela? Museli jste nějak upravit své fungování? Co fanoušci, jsou také jiní?
Mick: Ako všetci vieme, internet zabíja hudobný biznis. Kapely produkujú novú hudbu a robia turné len v tom prípade, ak za to niekto zaplatí. Ak chcú fanúšikovia počúvať novú muziku, musia kapely podporiť. Ako každá kapela aj my sme obetovali veľa čas, práce a peňazí aby sme sa posúvali smerom dopredu. To nie je žiadne tajomstvo. Myslím si, že rovnako ako to bolo vždy v histórii, musíme sa všetci vyvíjať. Myslím, že živé koncertovanie pomaly vymiera. Nemusíme už nikam chodiť aby sme videli koncert, či počúvali hudbu. Sme spolu na sieti, kde môžeme samostatne zdieľať naše reakcie na show. Skupiny, ktoré chcú žiť, musia zmeniť komunikačné prostriedky. Noví fanúšikovia chcú ísť kurva s dobou!
A co si myslíš o současném trendu jít s hudbou úplně na hranu? Co nejrychleji, co nejhlasitěji, co nejkomplikovaněji? Občas mám pocit, že už místo některých death metalistů hrají stroje. Osobně se mi z technického death metalu líbí velmi málo kapel. Jak jsi na tom ty?
Mick: Nemám rád všetky tieto nové umelé produkcie (nielen Tech Death). Páči sa mi veľa druhov Death Metalu (ako aj Tech Death), ale záleží na tom, ako je tá hudba zahratá.
Myslím si, že sa musíme snažiť pochopiť, že my (predchádzajúce generácie) sotva môžeme a dokážeme zmeny akceptovať. Pamätáš si na časy, keď si bol mladší? Staršie generácie si tiež držali odstup, nechápali a nemali radi Death Metal alebo extrémnu hudbu. V našom prípade je to rovnaké.
V době, kdy jste začínali, tak se hodně poslouchal thrash, ale i black metal, punk. Které kapely na vás měly největší vliv? Je nějaký muzikant, který byl tvým vzorem a díky kterému si se dal na muziku? Já když někomu dnes řeknu, že jsem ve svých začátcích poslouchal hodně RAMONES a mám je rád dodnes, tak mi to nikdo nevěří:)).
Mick: Metal som začal počúvať v roku 1996 prostredníctvom takých kapiel ako Iron Maiden a Metallica. Ani si neviem spomenúť koľkokrát som videl videokazetu „Live after Death“ snívajúc o tom, že raz budem ako oni.
Kamarád mi tady našeptává, abych se zeptal na nějaké veselé příběhy z historie ELECTROCUTION. Měl bys pro nás nějaké? Co třeba první undergroundové koncerty?
Neil: Pamätám si na jeden z našich nedávnych koncertov, hahaha. Hral som a pritom som headbangoval, ale v momente keď som očakával, že sa má zapojiť Mickov growl, žiadny spev ku mne nedorazil. Tak som prestal metať hlavou a poobzeral som sa. Mick zmizol. Ale keď som sa poobhliadol lepšie videl som ho pod pódiom v dave moshovať!
Mick: Hahaha. Áno! Na to si spomínam. Fanúšikovia boli takí skvelí, že som nemohol odolať stage divingu!!!
Na závěr mi to nedá a musím se zeptat. Nechystáte se s novým albem na turné po Evropě? Docela bych si u nás v České republice poslechl, jak zní deska „Psychonolatry“ naživo. Bude turné k novému albu?
Mick: Áno človeče! Pracujeme na tom aby sme zorganizovali nejaké koncerty naprieč Európou. Česká republika je samozrejme jednou z krajín, kde by sme si chceli zahrať.
Děkuji moc za rozhovor. Přeji vám jen samé vyprodané koncerty, spoustu nadšených fans. Ať se vám daří dobře i v osobním životě a budu se těšit brzy někde pod pódiem.
Díky chlape! Posielame veľký pozdrav tebe, celému Deadly Storm Zinu a všetkým čitateľom!!! Majte uši nastražené!!!
-------------------------------------------------------------------------------
sledujte nás na sociálních sítích - follow us on the social media:
Instagram
facebook:
twitter: