Rozhovor s death metalovou skupinou DRAWN AND QUARTERED z USA.
Odpovídal Kelly Shane Kuciemba.
Otázky připravil Jakub Asphyx.
Přeložila Duzl, děkujeme!
Odpovídal Kelly Shane Kuciemba.
Otázky připravil Jakub Asphyx.
Přeložila Duzl, děkujeme!
Ave DRAWN AND QUARTERED! 27. července 2018 vám vyjde nové album s názvem „The One Who Lurks“. Poslouchám ho už nějaký čas a považuji ho za vynikající. Za temné, ostré a nekompromisní. Jak jsi s výsledkem spokojený ty?
Kelly Shane Kuciemba - Hails!!! Je 27. července a “The One Who Lurks" je dnes oficiálně venku! Všechno hezky vyšlo. Je to opravdu těžce znějící nahrávka. Je to něco jiného, než co jsme doposud udělali a přesto je stále rozpoznatelná. Nahrávka má temnou a chladnou atmosféru. Cover je úžasný. Tento projekt prošel mnoha etapami. Byly to skoro dva roky práce. A kompletně nahráno bylo za téměř rok. Opravdu jsem si myslel, že to všechno bude připraveno mnohem dříve. Koncepčně to bylo velmi spontánní. Je to naše první nahrávka využívající vlastní nahrávací konzoli. Byla to skvělá zkušenost. Nahrávka má určitou hloubku a texturu, ale zůstává snadno přístupná. Zobrazuje nové vlivy a stále je zachován můj celkový přístup k tvorbě chytlavých skladeb, které jste nuceni poslouchat více než jednou.
Obal pro novinku vám kreslil Gabriel Byrne. Abych pravdu řekl, tak už dlouho jsem se nesetkal s coverem, který takhle přesně vystihl to, co se odehrává na CD. Jak jste vlastně motiv pro novinku vybírali?
KSK - Klasicky vysvětlíme naše texty umělci. Může pak být několik skic či nápadů na náměty, ke kterým potom dáme zpětnou vazbu. Umělec se pak vrátí a maluje obal. Po dosažení nějakého významného posunu dokončíme podrobnosti a udělíme konečný souhlas hotovému kusu. Gabriel maloval všechny naše oficiální dlouhohrající desky. Zná naši kapelu, známe ho osobně asi 27 let. Je velmi talentovaný, tvůrčí a znalý. Využívá spoustu klasicky inspirovaných symbolik, obrazů a nápadů. Jeho práce je pro nahrávku velmi důležitá. Tentokrát jsem s ním strávil více času. V minulosti jsem mohl mít větší či menší vliv na obal.
Jakým způsobem vznikal nový materiál pro „The One Who Lurks“? Jak vlastně tvoří/skládají DRAWN AND QUARTERED?
KSK - Tato nahrávka vznikla podivným způsobem, na rozdíl od předešlých. Začalo to jako experiment. Všechny naše nahrávky předtím, včetně 10ti skladeb na PROLIFERATION OF DISEASE z roku 2016, byly vytvořeny v typickém stylu. Členové kapely se scházeli na zkouškách. Nějaké nápady, riffy nebo návrh byly upraveny a přetvořeny do skladby. Ze začátku jsme s tím strávili spoustu času a snažili jsme se vzpomenout na to, co jsme si zapamatovali. Trvalo to dlouho. Později, když jsme byli trochu chytřejší, nahrávali jsme si nápady a pracovali jsme na nich doma nebo ve zkušebně. Nakonec jsme začali používat bílou tabuli, abychom si napsali aranžmá, takže každý měl vizuální přehled, čímž se výrazně urychlil proces. Poté, co jsme nahráli “Feeding Hells Furnace” jsme odehráli nějaké koncerty a festivaly. Nakonec jsme začali skládat, měli jsme do jisté míry spoustu skladeb, než jsme v roce 2012 po deseti letech přišli o našeho bubeníka. O pár měsíců později nám pomohl náš přítel Beau Galloway, který nám pomohl na bicí a později na kytaru. Poskytl zkušebnu a představil nás našemu současnému bubeníkovi Simonovi Dorfmanovi. Předělali jsme některé skladby, které jsme už měli a začali psát další. Brzy jsme začali hrát a měli jsme 10 skladeb pro nahrávku. Dokonce už jsem nahrál všechny svoje rytmické kytarové části, bohužel jsme nakonec skončili, aniž bychom tento projekt dokončili. V důsledku osobních problémů a osobních konfliktů jsme skončili zase jen tři a začali jsme zkoušet v mém sklepě. Opět jsme přepracovali všechny naše skladby a přidali pár dalších. Většinu z nich jsme pak nahráli ne demo PROLIFERATION OF DISEASE. V roce 2016 jsem chtěl experimentovat s mým nahrávacím zařízením TASCAM 4 TRACK CASSETTE. Nahrál jsem a zmixoval na něm PROLIFERATION OF DISEASE. Chtěl jsem s tím vytvořit poslední nahrávku a použít ji pro EP, split album nebo možná naši dlouho hrající desku pro nahrávací společnost VAULT OF DRIED BONES. Cílem bylo spontánně se učit a nahrávat písně v jednom slotu, místo toho strávit 6 měsíců až 2 roky psaním a zkoušením. Využili jsme to pro skladbu “ Age of Ignorance” na PROLIFERATION OF DISEASE. Během zhruba 20 minut se některé nápady proměnili ve skladbu a ta se rovnou na místě nahrála. Již jsme měli dvě skladby z předchozích setkání, které se však nenahrály. Zbytek jsme se naučili sami a nahrávali jsme vše na jeden zátah. Chtěl jsem, aby se nepoužívaly žádné skoky, abych získal ty nejkvalitnější skladby, které mohu z CASSETTE 4 TRACK dostat. Abych to ulehčil, přehrával jsem to zkresleně, oldschoolový zvuk basy a se Simonem jsem to namíchal na jednu stopu, pak jsem měl dvě stopy pro kytaru a jednu na vokály. Udělali jsme to tak na prvních čtyřech skladbách, šlo to rychle a byla to zábava. Rozhodl jsem se, že to může být základem pro naši další plnohodnotnou desku, takže jsme nahráli ještě nějaké další nápady, které jsem měl. Koncept “ The One Who Lurks” byl inspirován trilogií starých filmů, které jsem objevil. Chtěl jsem tedy napsat trilogii hudebních skladeb, která by byla ovlivňována hudebními a koncepčními nápady. Napsal jsem nějakou podladěnou hudbu pro použití v bočním projektu nebo v D & Q. Nebyl jsem si jistý, protože to bylo trochu něco jiného, než obvykle. Také jsem se necítil, že bych byl schopný napsat baskytarové části a musel jsem napsat svoje pro kytaru, takže se Herb musel naučí nahrát s námi naživo své basové části na druhou polovinu nahrávky. Bohužel čtyři stopy nebyly schopny dokončit tento projekt. Tak jsme zakoupili nahrávací konzoli 32 TRACK TASCAM. Nakonec jsme museli všechno znovu nahrát pomocí dema jako šablony, což dává organický pocit ve srovnání s našimi předchozíma dvěma oficiálními záznamy (Feeding and Merciless), které používaly kliknutí stopy na většinu hudby.
Kdo je autorem textů a o čem pojednávají? Kde pro témata berete inspiraci?
KSK - Herb je textař pro DRAWN AND QUARTER. Já jsem napsal tři texty pro nahrávku PROLIFERATION a jsou to podladěné skladby "Dispensation…", "Divine Splendor Fallacy"a "Goatstorm". Pro "Lurks .." jsem napsal texty pro druhou polovinu. Písně popisují rituály, které morfují entitu a zůstávají jako strážci brány k jiné dimenzi. Herb má skladby jako "Ravage the Cadaver" a "Nefarious Rites", u kterých je docela zřejmé o jakých tématech jsou. Píšeme o klasických death metalových tématech a neustále se snažíme tyto myšlenky znovu interpretovat a upřesňovat. Hlavně jsou inspirovány skutečnými událostmi a lidmi. Některé skladby mají vnitřní význam, který jen ponecháme otevřený pro interpretaci.
Skvělý je zvuk celé nahrávky. Je temný, studený a ostrý zároveň. V jakém studiu jste album nahrávali? Mluvili jste jako kapela do výsledného zvuku, masteringu?
KSK - Kromě bicích jsme všechno nahráli v naší zkušebně v suterénu mého domu. Simon a Chris Manino nahráli bicí v jeho zkušebně. L.F a KRUCYATOR kouzlili se stopami a jsou zodpovědní za zvuk. Udělali jsme značné změny u mixu a masteringu
Nové album vyšlo u francouzských Krucyator Productions. Proč jste si vybrali právě tento label a jak jste s jeho prací spokojeni?
KSK - Jsme nezávislí na nahrávacích společnostech a nejsou podepsány žádné exkluzivní nabídky. KRUCYATOR pomohl udržet tuto nezávislost a vynaložil značné množství práce a investic, aby tento projekt uskutečnil. Jsme velmi spokojeni s výsledky. Objednal jsem kazetu od KRUCYATORU, diskutovali jsme o nějakých reedicích a nabídl nám pomoc s "Lurks ..." v jeho dřívějších fázích.
Hrajete od roku 1993. To je na kapelu pěkně dlouhá doba. Dalo by se říct, že jste se stali legendou. Jaké byly vaše začátky? Jak vlastně skupina vznikla a co byl první impuls k tomu, začít hrát death metal?
KSK - rozhodně nejsem legenda, ale je to čest být uznáván za naše úsilí. Zdá se mi to jako včera, kdy jsem se setkal s Herbem, abychom prodiskutovali nahrání dema "Bubonic Death" v roce 1993. Pracoval jsem na projektu, měl nějaké problémy se sestavou. Setkal jsem se s Herbem a začali jsme pracovat na DEATH METALU, měli jsme nějaké další kamarády, kteří nám pomohli nahrát první demo. Od té doby jsem nadále pracoval na kapele, někdy trochu jako bussines, někdy jako koníček. Vyrostl jsem na Hard Rocku a sledoval, jak se HEAVY METAL vyvíjí. DEATH METAL byl pro mě přirozeným vývojem od SLAYER, POSSESSED, DESTRUCTION, SODOM, VENOM, BATHORY a DEATH. Hodně se mi líbí atmosféra INCANTATION a MORBID ANGEL. Nápady IMMOLATION byly inspirativní. To jsou základy našeho stylu, po BLACK SABBATH.
Váš kytarový rukopis je nezaměnitelný. DRAWN AND QUARTERED jsou díky tomu jasně rozpoznatelnou kapelou mezi ostatními. Zajímalo by mě, jak často a dlouho cvičíte? Kdy jste vlastně vůbec začali hrát na kytaru a kdo byli vaše největší vzory? Náš web čte hodně muzikantů a ty by určitě zajímalo, na jaký typ kytary hrajete a co používáte za aparáty?
KSK - Jsem rád, že to takhle působí, cítím, že konečně začínám znít jako já. Teď zrovna moc necvičím, kvůli spousty povinnostem. Pracuji na těžkých úsecích, nebo řeším klíčové záležitosti. Většinou potřebuji dostatek cviku, abych se zahřál, naše hudba není až tak technická. Trvalo to dlouho, než se rozvinula fyzická síla, poté to uplatníš na věcech, které se pokoušíš hrát a pracuješ na odpovídajících stupnicích a akordech. Užil jsem si trochu studiového hraní a zkoušel mnoho různých stylů. Teď hraji jen death metal. Dávám přednost tvůrčímu procesu a zkoušení. Můj zvuk je založen na Mesa Boogie Tube Screamer Triple Rectifier, využívajícím reverb, zpoždění a fázování poskytované ZOOM G3 hrané s kytarou Infernus stylu BLACKHART se snímači SEYMOUR DUNCAN BLACK OUT s improvizovaným odposlechem a whammy bar solos s několika přidanými melodiemi.
DRAWN AND QUARTERED se ve svých textech často vymezují vůči církvi, mnohé vaše texty jsou rouhačské. Měli jste s tím někdy jako kapela problémy? V Americe a Evropě máme přeci jen určitý zdravý nadhled, ale co ostatní země?
KSK - V tomto směru podlétáme pod radarem, zatím jsme příliš malí a nevýznamní na to, abychom způsobili nějaký povyk.
Jak jsou na tom vlastně DRAWN AND QUARTERED s koncertováním? Uvidíme vás někdy v Evropě? Hrajete naživo rádi? Pokud ano, tak máte raději malé kluby nebo velké festivaly?
KSK - Letos máme turné v Japonsku, v lednu v Mexiku a další přibudou. Mám rád cestování, koncertování a turné, když to jde. Hrát jen jeden lokální koncert je jak osina v zadku. Obvykle musíš ještě před nebo po koncertě pracovat. Dávám přednost velkým festivalům, ale všechna vystoupení jsou zábavná.
Sleduješ dění na scéně, objevuješ rád nová alba? Pokud ano, tak co za nahrávku tě zaujalo v poslední době?
KSK - Líbi se mi DILAPIDATION, OXYGEN DESTROYER, EFFLUVIA, PETRIFICATION, GLOAM, DIRE OMEN.
Děkuji moc za odpovědi, jste mojí srdcovou kapelou od vašich počátků a bylo mi ctí s vámi dělat rozhovor! Přeji vám jak v osobním, tak hudebním životě spoustu úspěchů, davy poctivých fanoušků a prodané hudby.
KSK - Díky!!! HAIL INFERNAL DARKNESS!!!666!!!!
about DRAWN AND QUARTERED on DEADLY STORM ZINE:
ORDER:
BANDCAMP: https://goo.gl/W22DwM
SHOP: https://goo.gl/LMHe4s
DIGITAL: smarturl.it/lurks
DRAWN AND QUARTERED:
Bandcamp: https://drawnandquartered1.bandcamp.com
Spotify:
KRUCYATOR PRODUCTIONS:
Website: http://krucyatorproductions.com
Store: http://krucyator.com
Bandcamp: https://krucyator.bandcamp.com
Soundcloud: https://soundcloud.com/krucyator
Email: kadyrovski.klan@yandex.com