CD 2016, Xtreem Music
Bylo to jako zjevení z odvrácené strany světa. Procházel jsem lesní pěšinou, vysoko v horách a kolem mě se válely jak pohozené loutky těla. Končila nedávno zima a tak se zračil v jejich tvářích zmrzlý škleb plný posmrtné křeče. Nejsem zrovna z těch, co by se hned hroutil, ale tentokrát jsem zažíval doslova děs. Nejvíc mě dostal obličej staršího muže, zahleděná jakoby v naději, skrz níž prorůstal čerstvý stromek. Bylo to jako nějaké nové skupenství, jako bezvládné sochy od hodně morbidního sochaře. Našlapoval jsem opatrně, nechtěl jsem tu šílenou atmosféru chladu a smrti narušit. Usedl jsem na pařez, musel se napít vody, která byla najednou černá jako krev malomocných a pak jsem po milionté opět zemřel. Měl jsem ze sebe trošku strach, pochyboval jsem o tom, zda jsem ještě normální. Vidět podobné imaginární obrazy při poslechu nových SORCERY je pro mě samozřejmé, jako tající sníh ve tvářích zimních andělů.
SORCERY jsou legenda, kterou doufám není nutno dále představovat. Pochází ze starých časů, v roce 2013 znovu oprášena skvělým počinem "Arrival at Six", letos znovu zpět a v plné kruté síle. Je to samozřejmě old school death metal, který mi tepe naplno už dlouhá léta v žilách. Je plnotučně švédský, šmrncnutý DISMEMBER, GRAVE, NIHILIST, ale třeba i AUTOPSY. Tihle nezmaři moc dobře vědí, jak se dělá smrtící řemeslo. Ponechali si svůj zahnívající zvuk, připomínající praskající krystalky v očích nemrtvých, ohavně posazený vokál i určitou patinu. Když si zkrátka tuhle legendu pustíte, ihned poznáte, s kým máte tu čest. Hrají ještě po svém, s vlastním ksichtem a jejich sound není "zmršen" počítači. Pro někoho to bude možná málo a přijde mu hudba příliš jednoduchá, ale pro mě osobně se jedná o takovou krásně plesnivou jednohubku, kus zahnívajícího masa, utrhnutého rovnou od kosti.
Bylo to jako zjevení z odvrácené strany světa. Procházel jsem lesní pěšinou, vysoko v horách a kolem mě se válely jak pohozené loutky těla. Končila nedávno zima a tak se zračil v jejich tvářích zmrzlý škleb plný posmrtné křeče. Nejsem zrovna z těch, co by se hned hroutil, ale tentokrát jsem zažíval doslova děs. Nejvíc mě dostal obličej staršího muže, zahleděná jakoby v naději, skrz níž prorůstal čerstvý stromek. Bylo to jako nějaké nové skupenství, jako bezvládné sochy od hodně morbidního sochaře. Našlapoval jsem opatrně, nechtěl jsem tu šílenou atmosféru chladu a smrti narušit. Usedl jsem na pařez, musel se napít vody, která byla najednou černá jako krev malomocných a pak jsem po milionté opět zemřel. Měl jsem ze sebe trošku strach, pochyboval jsem o tom, zda jsem ještě normální. Vidět podobné imaginární obrazy při poslechu nových SORCERY je pro mě samozřejmé, jako tající sníh ve tvářích zimních andělů.
SORCERY jsou legenda, kterou doufám není nutno dále představovat. Pochází ze starých časů, v roce 2013 znovu oprášena skvělým počinem "Arrival at Six", letos znovu zpět a v plné kruté síle. Je to samozřejmě old school death metal, který mi tepe naplno už dlouhá léta v žilách. Je plnotučně švédský, šmrncnutý DISMEMBER, GRAVE, NIHILIST, ale třeba i AUTOPSY. Tihle nezmaři moc dobře vědí, jak se dělá smrtící řemeslo. Ponechali si svůj zahnívající zvuk, připomínající praskající krystalky v očích nemrtvých, ohavně posazený vokál i určitou patinu. Když si zkrátka tuhle legendu pustíte, ihned poznáte, s kým máte tu čest. Hrají ještě po svém, s vlastním ksichtem a jejich sound není "zmršen" počítači. Pro někoho to bude možná málo a přijde mu hudba příliš jednoduchá, ale pro mě osobně se jedná o takovou krásně plesnivou jednohubku, kus zahnívajícího masa, utrhnutého rovnou od kosti.
Na "Garden Of Bones" pokračují přesně tam, kde minule skončili. V poctivé, severské death metalové práci. Album je tak určeno spíše ortodoxním fanouškům, kteří ocení právě zde tolik citelnou starobu, než mladým, nadšeným pro technické záležitosti. Nečekejte nic převratného, spíš mi poslech připomíná návštěvu zaprášeného archívu, kde si pro sebe objevíte kousek dávno polozapomenutého světa. Maniaci do old school death metalu budou jako já na vrcholu blaha a ostatním to bude stejně jedno. Jsme možná opuštění ve svém lpění na starých postupech a pořádcích, ale zase nám nelze upřít upřímnost a poctivost. Pokud tedy máte chuť na pořádný reálný death metal z devadesátých let, buďte vítáni. Dostanete pořádnou porci hniloby, hnisu a špíny. A teď už mě prosím nechte, musím všechny nalezené z horské pěšiny pohřbít. Vynikající prašivý smrtící kov, to vám tedy povím.
sumarizace:
SORCERY letos přišli s hudbou, která splňuje všechny moje požadavky na poctivý, reálný old school death metal. Jejich nahrávka je plná neskutečné černé energie. Hroby se otvírají, zvony zvoní umíráček. "Garden Of Bones" může být klidně soundrackem pro vaší poslední cestu. Podzemí opět ožilo a vyslalo na náš svět posly apokalypsy. Mrtví mi jdou po krku a zlo je cítit všude kolem. Death metal je zde starý a plesnivý a nepostrádá obrovskou dávku naléhavosti. Připadám si, jako bych ležel při okultním obřadu na oltáři smrti a byl navěky obětován. Člověk se při poslechu stává morbidním básníkem, tulákem po záhrobí. Přiznávám se bez mučení. Album mě neskutečně rozsekalo a stalo se mým průvodcem na onom světě. Zapalte svíce, exhumujte starý poctivý death metal! Vynikající temný old school death metal! Absolutní kult!
Asphyx says:
SORCERY come this year with music fulfilling all my requirements for honest, real old school death metal. Their record is full of unreal black energy. The tombs were opened, bells ringing the death knell. "Garden Of Bones" may be the soundtrack to your last trip. Underground came alive again and sent messengers of apocalypse to our world . Deads are hunting me and the evil is everywhere. Death metal here is old and moldy and doesn't miss a huge amount of urgency. I feel like I was lying at an occult ritual on the altar of death and I was forever offered. When listening it becomes a morbid poet, a wanderer on the other world. The album cut me up and it became my guide on the other world. Light a candle, exhume old fair death metal! Excellent dark old school death metal! Absolute cult!
Tracklist:
1. Holy Ground
2. The New Armageddon
3. Insanity Arise
4. Dark Waves
5. Hellstorm
6. Cleansed By Fire
7. Mass Murder
8. The Creator
9. Black Wings
10. Garden Of Bones
Line up:
Paul Johansson - Guitars (ex-In Aeternum, ex-Outremer, ex-Acid Queen, ex-Curse)
Ola Malmström - Vocals (ex-Fear My Solitude, ex-Outremer, ex-A.S.S., ex-Acid Queen)
Jacob Wiberg - Bass (Sordid Flesh)
Emil Berglin - Drums (F.K.Ü., Serpent Omega, Sordid Flesh, ex-Malicioum)
Johan Wickholm - Guitars (lead) (Patronymicon, Sordid Flesh, ex-Terminal Function)
1. Holy Ground
2. The New Armageddon
3. Insanity Arise
4. Dark Waves
5. Hellstorm
6. Cleansed By Fire
7. Mass Murder
8. The Creator
9. Black Wings
10. Garden Of Bones
Line up:
Paul Johansson - Guitars (ex-In Aeternum, ex-Outremer, ex-Acid Queen, ex-Curse)
Ola Malmström - Vocals (ex-Fear My Solitude, ex-Outremer, ex-A.S.S., ex-Acid Queen)
Jacob Wiberg - Bass (Sordid Flesh)
Emil Berglin - Drums (F.K.Ü., Serpent Omega, Sordid Flesh, ex-Malicioum)
Johan Wickholm - Guitars (lead) (Patronymicon, Sordid Flesh, ex-Terminal Function)