CD 2016, Kolony Records
Kolikrát ještě uvidím v televizi zohavená těla? Kolikrát na mě z internetu vyskočí smějící se bojovník s uříznutou hlavou ve své ruce? Kolikrát ještě potkám v novinách dítě s kalašnikovem v ruce? Je asi zbytečné se ptát. Dál se bude vznášet nad bojišti pach krve a nenávisti, dál budou matky plakat pro své syny. Někdy jsme hnusní, oškliví a zlí. Jsem rád, že ještě existují kapely, které nám tohle všechno připomínají. Zaobaleni do temnoty člověčího hnusu, s ostrými skladbami v rukách nám přinášejí legendární Němci OBSCENITY další mokvavě zahnívající desku plnou toho nejklasičtějšího death metalu. Pokud máte rádi tradice, valivé songy a náladu opuštěných hřbitovů se stovkami bezejmenných hrobů, buďte vítáni! Peklo je v podání téhle smečky tolik přitažlivé. Kapela umně balancuje mezi tmou, záhrobím a elektrizujícími motivy kytar, které tentokrát připomínají pily na porcování zvířat na jatkách. Smrt je velmi blízko a je cítit z každého songu.
Masakr je termín sloužící většinou pro označení hromadného vyvražďování nebo hromadné krveprolití, ať už na lidech, či jiných živých organismech. V méně používané konotaci značí situaci, která měla za následek velké ztráty na životech.
Masakr se nejčastěji používá ve spojení s hromadným zabíjením civilistů, či odzbrojených vojáků během válek, kteří nemají možnost se proti takovému jednání bránit, což se ve většině případů následně považuje za válečný zločin.
Od genocidy, pogromu nebo etnických čistek se masakr liší v tom, že na rozdíl od nich se oběťmi masakru nestávají pouze příslušníci určité cílené rasy nebo etnika; na rozdíl od exterminace se masakr liší v tom, že není tolik systematický, programový a důsledný, ale spíše nahodilý a vycházející z aktuálního průběhu konfliktu.
Kolikrát ještě uvidím v televizi zohavená těla? Kolikrát na mě z internetu vyskočí smějící se bojovník s uříznutou hlavou ve své ruce? Kolikrát ještě potkám v novinách dítě s kalašnikovem v ruce? Je asi zbytečné se ptát. Dál se bude vznášet nad bojišti pach krve a nenávisti, dál budou matky plakat pro své syny. Někdy jsme hnusní, oškliví a zlí. Jsem rád, že ještě existují kapely, které nám tohle všechno připomínají. Zaobaleni do temnoty člověčího hnusu, s ostrými skladbami v rukách nám přinášejí legendární Němci OBSCENITY další mokvavě zahnívající desku plnou toho nejklasičtějšího death metalu. Pokud máte rádi tradice, valivé songy a náladu opuštěných hřbitovů se stovkami bezejmenných hrobů, buďte vítáni! Peklo je v podání téhle smečky tolik přitažlivé. Kapela umně balancuje mezi tmou, záhrobím a elektrizujícími motivy kytar, které tentokrát připomínají pily na porcování zvířat na jatkách. Smrt je velmi blízko a je cítit z každého songu.
Popisovat hudbu OBSCENITY je svým způsobem těžké. Nebál bych se lehkého přirovnání k CANNIBAL CORPSE, FLESHCRAWL, MASSACRE, VOMITORY, OBITUARY, SINISTER, KRABATHOR. Kapela má ale jasně definovatelný výraz, tak berte ta přirovnání jen jako vodítko, návnadu. Těch vlivů je spousta a nejsou zase tolik rozhodující, důležitější je fakt, že novinka řádně kope, sype, řeže, hněte mě k obrazu svému.
Ocitám se při jejím poslechu na těch nejvybranějších současných jatkách, jsem pozorovatelem na těch nejhnusnějších bojištích. Hudba je zde mocná, s mohutnými nástupy a jasně danými motivy. Žádné preludování, ale spíš sázka na jasnou stavbu a gradování skladeb. Každý song má prostě svoji melodii a celkově pak na mě album působí neskutečně sevřeným dojmem. Vcucne mě pokaždé do sebe, semele a vyhodí ven pochroumaného a "vyšťaveného". Vzájemná přitažlivost zase zafungovala a já se stávám spolu s hudbou samozřejmou morbidní součástí. Je to hudební masakr přesně podlé mého gusta. Starý pes Hendrik u kytary a navrátivší se bubeník Sascha dodávají desce na zemitosti a ostatní pánové zase lehký modernější závan hnisu. Celek je pak ostrým hřebem, pronikajícím vám při ukřižování rovnou skrz dlaně. Takhle nějak by to mělo vypadat.
Ocitám se při jejím poslechu na těch nejvybranějších současných jatkách, jsem pozorovatelem na těch nejhnusnějších bojištích. Hudba je zde mocná, s mohutnými nástupy a jasně danými motivy. Žádné preludování, ale spíš sázka na jasnou stavbu a gradování skladeb. Každý song má prostě svoji melodii a celkově pak na mě album působí neskutečně sevřeným dojmem. Vcucne mě pokaždé do sebe, semele a vyhodí ven pochroumaného a "vyšťaveného". Vzájemná přitažlivost zase zafungovala a já se stávám spolu s hudbou samozřejmou morbidní součástí. Je to hudební masakr přesně podlé mého gusta. Starý pes Hendrik u kytary a navrátivší se bubeník Sascha dodávají desce na zemitosti a ostatní pánové zase lehký modernější závan hnisu. Celek je pak ostrým hřebem, pronikajícím vám při ukřižování rovnou skrz dlaně. Takhle nějak by to mělo vypadat.
Před letošní novinkou německých OBSCENITY se klaním až k zemi. Je totiž po okraj naplněná žhavými, pálivými nápady, které vyvěrají ze samé podstaty death metalu. Skladby mají neskutečné množství vrstev a působí jako samotná symfonie zla. Ano, takhle nějak by hráli skladatelé vážné muziky, pokud by se rozhodli pro extrémní smrtící kov. Šílené nápady je možné potkat na každém kroku. Pánové si zároveň ponechali schopnost složit syrové a nekompromisní motivy. Album neskutečně řeže, pálí, transformuje samotnou smrt v čistou bolest. Je jako řeka, plná hnijící krve, která teče sice pomalu, ale s o to větší jistotou zničí vše živé. Na desce je možné pozorovat doslova erupci nápadů. Přesto není nic zbytečně komplikované a OBSCENITY se povedlo vyhnout zbytečným exhibicím. Všechno sedí na svém místě a z nahrávky se tak stává hodně ostré koření. „Retaliation“ je pro mě na dlouhou dobu jedno z nejposlouchanějších alb vůbec. Reálný death metal, který nepostrádá temnotu a je zahraný s neskutečnou silou! Masakr!
Asphyx says:
I bow down to this new album by German OBSCENITY. It is full of hot, spicy ideas which spew from the death metal itself. The songs have unbelievable amount of layers and they feel like a symphony of evil. Yes, this is how would classical musician played if they would decide to play death metal. Mad ideas are everywhere on this album. However these gentlemen still have their ability to compose raw and uncompromising motives. This album cuts unbelievably, it burns, and it transforms the death itself into a clear pain. Like a river full of rotting blood which although flows slowly it will kill everything live on earth for sure. These guys managed to avoid some unnecessary exhibitions on this album. Everything is on its place so this album is like a very hot spice. „Retaliation“ is one of my most played albums at all for a very long time. Real death metal which doesn´t lack of darkness and it is played with an unbelievable power! Massacre!
Tracklist:
1. Claustrophobic Hell
2. Embracing The Plague
3. Whore Of Secret
4. Abandon All Hope
5. Ghastly Presence Haunting
6. The Day Of Wrath
7. Deracination
8. Innate Depravity
9. Soul Eater
10. Ominous Determination
1. Claustrophobic Hell
2. Embracing The Plague
3. Whore Of Secret
4. Abandon All Hope
5. Ghastly Presence Haunting
6. The Day Of Wrath
7. Deracination
8. Innate Depravity
9. Soul Eater
10. Ominous Determination
band members:
Tobias Müller – vocals
Hendrik Bruns – guitars
Christoph Weerts – guitars
Jörg Pirch – bass
Sascha Knust – drums
Hendrik Bruns – guitars
Christoph Weerts – guitars
Jörg Pirch – bass
Sascha Knust – drums