DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pátek 23. srpna 2024

KNIŽNÍ TIPY - Vražedná čísla - J. D. Kirk (2024)


Vražedná čísla - J. D. Kirk
2024, Vendeta

Seděl jsem před chalupou, četl si tuhle knihu a představoval si některé své kolegy a známé, jak jsou také odtrženi od reality. Je to zvláštní, mám dovolenou a píšu si poznámky o Vražedných číslech do mobilu. Ano, do toho zařízení, které nás čím dál tím víc ovládá. V něm najdete jedinou pravdu. Stačí se rozhlédnout kolem sebe. Ráno v tramvaji listují po modrých stránkách skoro všichni a čile diskutují s umělou inteligencí, která dokáže na povrch vytáhnout jejich nejtemnější myšlenky. Co je a co není pravda? Když dokáže člověk, co má dvě vysoké školy věřit na ilumináty a kecy o světovém spiknutí, tak proč by nemohl začít vraždit? Nepřijde mi to jako zase tak nereálný nápad. Vždyť si vezměte, kolik frustrátů vezme do rukou zbraň. Nedá jim žádná holka, jsou uzavřeni ve svých ulitách a hrabe jim z toho, že se baví po síti jen se stejnými magory. Nikdo jim nedá facku v hospodě jako kdysi. Prober se debile a jdi si raději zaběhat. Přiznám se, že téma téhle knihy mě hodně oslovilo. 

Jack Logan je mi sympatický, to je jasná věc. Vyšetřování je složité a vrah totálně vyšinutý. Líbí se mi, že je příběh uvěřitelný, metody logické a souboj dobra a zla jasně čitelný. Je to taková, velmi dobře napsaná klasika, tak jak ji máme od autora všichni rádi. Opět začínám sérii od třetího dílu. Jenže znáte to, balíte se na hory, házíte do batohu knihy, co vám leží na stole už nějaký čas. Teď, když je dovolená, tak si určitě najdu chvilku. Nakonec to bývá úplně jinak. Čím jsem starší, tím raději se jen tak dívám na mraky. Čtu si, ale moje myšlenky někdy létají úplně někde jinde. Myslím na příběh, rozvíjím jej dál, občas se vydám úplně jiným směrem. Mám ale i spoustu momentů, kdy se trefím. To se potom usmívám a jsem rád, že se mi povedlo také odvést nějakou tu detektivní práci. Ano, takhle relaxuji, spolu s dlouhými výlety v lesích a poslechem hudby, jsou to moje asi nejoblíbenější činnosti posledních let. Třeba koncerty si čím dál tím víc vybírám. Vždycky si řeknu - kniha nebo klub? Mnohdy vítězí další nepřečtené stránky. Asi už fakt stárnu. Na čtení musí být klid.

Navíc, co si budeme povídat. Autor popisuje scény, kdy dojde k vraždám tak sugestivně, že se ohlížím často za sebe, když jdu po dovolené poprvé do práce. Už bývá déle tma a v ulicích Plzně to není nijak bezpečné. A to víte, když má člověk bohatou fantazii, tak se mu hlavou míhají všelijaké myšlenky. Drog je mezi lidmi spousta a je to i vidět, když se kývají v půl páté ráno na náměstích jako nějaké zombie. Je mezi nimi někdo, komu už dávno přeskočilo? Netuším a tak raději přecházím na druhou stranu a myslím na ty krásné chvilky, když jsem sedával před chalupou. Chtěl bych být rentiér. Ne kvůli penězům a novým domům, autům. Spíše kvůli času, abych si mohl číst. Kolem mě zuří další války, lidé ve veřejném prostoru hrubnou a bývá čím dál těžší rozlišit, co je pravda a co lež. A tak jsou pro mě knihy pevným záchytným bodem. Nemohl bych být, stejně jako u hudby, placeným kritikem. Neumím číst a poslouchat něco, co mě nebaví. Což se o Vražedných číslech říci nedá. Ty mě chytly hned a držely mě až do konce. 

Na někoho to bude možná příliš lehké čtení, možná i oddechové, ale mě to tak nepřišlo. Mám podobný styl, který je ohlodaný na kost, i když trošku předvídatelný, moc rád. Víte, na dovolené potřebuji také odpočívat a nějaké psychologické konstrukce by mě příliš nebavily. Schválně, o kolika lidech kolem sebe si myslíte, že jsou možná lehce vyšinutí? Mluví si pro sebe, reagují divně? Jasně, záleží, kam až to dotáhnou, většinou jsou neškodní, ale to o jednom pánovi ze sousedství říkali taky. Takovej tatík, spíše legrační a přitom to byl jeden z velkých sexuálních pedofilních predátorů. Jeho žena a dcera se musely odstěhovat. Takže ono, Vražedná čísla, ehm. Já bych tomu s klidem věřil, lidem fakt do hlavy nevidíte. Co všechno jsou schopni někteří udělat, když jim je to umožněno? Nemám plané iluze, už dávno ne. 

Jsem poštípaný od komárů a pořád před sebou vidím mraky, co se pomalu měnily ve večerní červánky. Louka voněla, stádo krav se páslo nedaleko a mladé holky, co mají tolik rády koně, jezdily po lesních pěšinách. Už nějak nemusím navštěvovat turisticky exponovaná místa s tisíci nevychovanými lidmi z celého světa. Mám raději svůj kaštan, pivo, reprák s dobrou muzikou a knihy, jako je tak od J. D. Kirka. Tahle knížka je jako dělaná na dovolenou. Do vlaku, k vodě. Alespoň tak jsem ji vnímal já. Třeba vám bude také chutnat. Přeji dobré světlo a jasnou mysl. Mějte se co nejlépe a opatrujte se. Tak zase za týden, děkuji za pozornost. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Co když nic není skutečné? Co když nikdo z nás neexistuje? A co když můžeme páchat zločiny a ubližovat lidem okolo sebe, aniž bychom se museli bát trestu? Po dvaceti letech ve službách skotské policie má detektiv šéfinspektor Jack Logan pocit, že už ho nic nemůže překvapit. To se však šeredně plete. Když je cestou z noční směny brutálně zavražděna mladá zdravotní sestra, vydá se Jack společně s osvědčeným týmem okamžitě po stopách vraha. On ani jeho kolegové ale netuší, že mají co do činění s vyšinutým pachatelem posedlým neobvyklými představami, jež mu dovolují bez výčitek mrzačit a vraždit další a další nevinné oběti.
Pátrání po vrahovi, který o sobě tvrdí, že neexistuje, navíc ve městě, které nezná, dožene šéfinspektora Jacka Logana až na pokraj sil a k náhlému uvědomění, že i on se má stále co učit.


---------------------------------------------------------------------------------------------------

čtvrtek 22. srpna 2024

Recenze/review - VOMITROT - Emetic Imprecations (2024)


VOMITROT - Emetic Imprecations
CD 2024, Personal Records

for english please scroll down

Nikdy bych nevěřil, kolik je v člověku krve a hnisu. Pokaždé, když jsem vytáhl střeva ven, díval jsem se umírajícímu do obličeje. Možná vás to bude šokovat, ale každý patolog má své zvrácené rituály. Stejně jako všichni. Tohle tělo ale bylo jiné. Působilo nafouklým, hnisajícím dojmem. Na břiše mělo vyryto nápis VOMITROT. Rezavým nožem. Netrvalo to dlouho a ven vylezla hromada červů, přežraných zkaženým masem.

Druhé dlouhohrající album těchto švédských maniaků je vskutku morbidním zážitkem. Jakoby jste se při poslechu procházeli krvavou galerií, ve které se vyřádil nějaký zvrácený a sadistický umělec. Máte rádi hudební extrém? Pokud ano a jste připraveni na litry zkažené krve, tak zapněte play. Budete strhnuti do hlubiny. 


Je to hodně hnusný a ošklivý koktejl, umíchaný ze starého prašivého death metalu, z kruté a chladné války i grindcore. Podávejte prosím podchlazené a na víku od rakve. Vypadá to, že VOMITROT skládali tuhle desku v nějaké staré jeskyni nebo dávno opuštěném dole. Ze zdí stékal hnis a vše se otisklo i do masivního, ostře řezaného zvuku. Zvuk je opravdu antihumánní, masivní a surový, jako vivisekce na živém těle (recorded and mixed by John Gordon at V.G.DK. Studios) a obal od mistra Endless Vast Mystrium dodává nahrávce na ještě větší uvěřitelnosti. Budete se dávit vlastní krví, shnijete zaživa. Tohle je hudba do starých katakomb, na dávno opuštěná pohřebiště. Smrt i démoni vás budou provázet během celého poslechu. Zastavíte se pouze ve chvílích, když na povrch vypluje několik doom metalových momentů. Poslouchat "Emetic Imprecations" je jako se toulat smradlavými močály a sbírat zohavená, shnilá těla. Je to choroba, epidemie moru, na který nepomáhá ani spalující oheň. Album jsem poslouchal převážně ve tmě a chladu, což bych doporučil i vám, teprve potom totiž vyniknou jednotlivé nuance. Nutný je i dobrý přehrávač, ale to je tak nějak u téhle hudby samozřejmostí. Dost ale bylo slov, přivezli mi další tělo. Nemá oči a na zádech má vypálený cejch. Usekané ruce i nohy, lebka bez tváře. Přesto vím, jak tenhle nebožák zemřel. Myslím si, vím to, že se setkal v podzemí s nějakou děsivou bestií, která jej roztrhala na kusy. Stejně jako mě tohle album. Je po okraj narvané špínou, zlem i nenávistí. Je nihilistické i děsivé zároveň. Jako ten nejhnusnější hororový film. Fanouškům třeba takových INFESTER, CREMATION, ABHORRENCE, INCANTATION nelze jinak, než doporučit. Morbidní, shnilý death  metal, který vám vyrve všechny vnitřnosti z těla! Smradlavá vivisekce v přímém přenosu!


Asphyx says:

I would never believe how much blood and pus is in a person. Every time I pulled the intestines out, I looked into the dying man's face. It may shock you, but every pathologist has his own twisted rituals. So does everyone. But this body was different. It had a bloated, festering appearance. It had the word VOMITROT carved on its abdomen. With a rusty knife. It didn't take long for a pile of maggots to crawl out, gorged on rotten flesh.

The second full-length album from these Swedish maniacs is a truly morbid experience. It's as if you're listening to it while walking through a bloody gallery where some twisted and sadistic artist has gone wild. Do you like the musical extreme? If so, and you're ready for gallons of bad blood, then put it on play. You'll be swept into the deep end. 


It's a very ugly and nasty cocktail, mixed from old dusty death metal, from cruel and cold war and grindcore. Please serve it chilled and on a coffin lid. Looks like VOMITROT composed this record in some old cave or long abandoned mine. Pus was dripping from the walls and everything was imprinted in the massive, sharply cut sound. The sound is truly anti-human, massive and raw, like vivisection on a live body (recorded and mixed by John Gordon at V.G.DK. Studios) and the cover artwork by Endless Vast master Mystrium adds even more believability to the recording. You'll be choking on your own blood, rotting alive. This is music to the old catacombs, to long-abandoned burial grounds. Death and demons will accompany you throughout the entire listening experience. You only stop when a few doom metal moments surface. Listening to "Emetic Imprecations" is like wandering through a stinking swamp and picking up mutilated, rotten bodies. It's a disease, a plague epidemic that even a burning fire can't help. I listened to the album mostly in the dark and cold, which I would recommend to you, because only then the individual nuances will stand out. A good player is also necessary, but that's kind of a given with this music. But enough with the words, they brought me another body. It has no eyes and a brand burned into its back. Chopped off arms and legs, skull without a face. Yet I know how this poor man died. I think, I know, that he met some horrible beast underground that tore him to pieces. Just like this album did to me. It's filled to the brim with filth, evil and hate. It's nihilistic and terrifying at the same time. It's like the ugliest horror movie. For fans of INFESTER, CREMATION, ABHORRENCE, INCANTATION, I can't recommend it enough. Morbid, rotten death metal that will rip your guts out! Stinking vivisection live!




Tracklist:
01. Envomited 
02. Emptophilic Cro-Magnon 
03. Odious Fetid Aberrations 
04. Heinous Sulphuric Phlegm 
05. Gomorrahian Excrement 
06. Vomitous Execrations

Vomitrot is:
Vomitroth - vomit gurgler and subsonic puke
Cave belcher - vomit hammers on rotted skins
Rotted vomitor - vomit bludgeoner of barbwire



středa 21. srpna 2024

Interview - DISLOYAL - A raw, dark death metal that is polished to perfection!


Interview with death metal band from Poland - DISLOYAL.

Answered Jaro (drums) and Artyom (guitars), thank you!  

Recenze/review - DISLOYAL - Divine Miasmata (2024):

Ave DISLOYAL! Hello to the Polish underworld. I first listened to your new album "Divine Miasmata" on my way to work. I walk past an old cemetery and then an abandoned factory. At times I thought I was seeing ghosts! The album is really very good. You've come back after nine years and you seem even stronger than before. How did the new album come about and why such a long gap between albums?

Jaro: Hell-oooo!!!! Thanks for such wonderful words about our new album. It's great that our music evokes such delightful feelings and even hallucinations in you, hahaha. Exactly, we've returned with the mega power which is in full swing in "Divine Miasmata". The material for the album was created without any pressure. Simply, if there was time and ideas to write new songs, it happened. This long break is due to the fact that everyone in the band has their own life and things related to it that need to be sorted out and that takes some time. Apart from that, there are other musical projects that also require time and dedication, that's why it all took so long.


I'm an old fan of yours, I have your first album "Pessimistic" from 1999 at home and I like that you have your own style while keeping your own signature. How did the idea to start a band come about and why did you decide to play death metal? I can feel a strong influence of American bands in your music. Were they an inspiration for you?

Jaro: It's really nice to hear that. The band was actually formed at the turn of 1996/97 after the breakup of a rock band I played in called ALL FICTION. I've always been a metal maniac, especially death metal, and that's the kind of music I wanted to play. So after ALL FICTION broke up, I called some people who were starting to play metal and suggested that we start a death metal band. We were all very impressed and influenced by bands like MORBID ANGEL, DEATH, OBITUARY, SLAYER, BOLT THROWER. And that's how it all started.

From the original line-up, only the drummer Jarosław Paprota is left in DISLOYAL. A lot of great musicians went through the band. Why so many changes? At the same time, and this is very interesting for me, you still keep your face. How did you get together with the current line-up and was it difficult to find musicians who wanted to play death metal at that level? Maybe in the Czech Republic there are not so many people playing extreme metal.

Jaro: Exactly. I’m the only one who remained from the original line-up. So many line-up changes over the years were caused by life situations that did not allow ex-members to continue playing music, people simply did not want to play anymore and with others it was simply impossible to work for a longer period of time. The current line-up, which I personally consider the strongest in the history of the band, is the responsibility of Artyom, our guitarist. I met Artyom on MySpace, through which we talked about music and various life matters. It just happened that we had a few concerts to play and didn’t have a bass player at that moment and I suggested that Artyom play bass and from that moment on he has been in the band to this day and it was he who brought the rest of the current members to the band. A successful transfer, right? HeHe


Let's go to the new album. Do you know what I like the most about it? The atmosphere. Yes, the album is very dark, but sophisticated and the moods change throughout. Sometimes the rawness comes out, sometimes the coldness, sometimes the melancholy. Can you tell us how DISLOYAL composed the new material? Who is the songwriter?

Artyom: All the music was composed by me and all the lyrics were written by our longtime friend Wojciech Mytnik. He wrote for Disloyal before, you can find some of his lyrics on the albums “The Kingdom Of Plague” and a couple of songs on the album “Godless”. This time we let him write the lyrics on the whole album, though we discussed the main topics and concept with him beforehand. Concerning my approach to composing the material, it was nothing unusual. I wasn’t doing anything on purpose or under any pressure, I was just waiting for the inspiration to come. I must admit that you are absolutely right describing the emotions of “Divine Miasmata”. It’s a technical, fast and quite brutal death metal, but my main emotions connected with this material are very dark, cold and for sure sometimes melancholic. There’s a lot of hatred and aggression in these riffs, at least from what I feel. But there’s also a lot of destructive depression in it, which is usually not so obvious in this genre of music. I tried to put so much personal energy and experience into these riffs and music in general that I thought that it will be better if someone else will write the lyrics, cause basically all my emotions were already in the music, it’s as if I’ve already put all my words into it. So I’m happy that Wojciech agreed to work with us again and did a great job complementing the dark and leaden atmosphere of the music with appropriate lyrics.

Sound is very important not only in death metal. I like how massive, majestic it is on the new album. It is signed by Arkadiusz "Aro" Jabłoński from MASACHIST. How was the collaboration? If I'm not mistaken, some members of MASACHIST were also in DISLOYAL? Did you ever have a different opinion about the sound, did you have a say in the result? Or did you leave everything to Arkadiusz?

Jaro: You've captured the atmosphere and sound of "Divine Miasmata" very well. Yes, we worked with Aro again during the recording of the new album. Working with him is incredibly comfortable and stress-free. We also recorded the previous record "Godless" with him, so the choice of the studio and the sound engineer was obvious. We simply understand each other and, above all, we are able to listen and accept any comments on the band / sound engineer level. As for MASACHIST, the only thing that unites us, is that Thrufel, who is the guitarist and founder of MASACHIST, recorded a guest solo for two of the songs on the album "Godless". Our bands never shared any musicians.

Artyom: I’ve worked with Aro many times. We’d recorded Disloyal’s „Godless“ with him, then I recorded two albums with my doom/death metal band WOE UNTO ME, and I recorded also the „IT“ album with DEATHBRINGER in the same studio. A couple of times I was there as a session musician too. Aro understands me and my creative visions without any words, he perfectly feels the atmosphere of the music. It’s very comfortable to work with him and each time I’m happy with the result. We always work together on the sound, he listens to me and I listen to all his suggestions, we discuss everything many times and work together on all levels until everything is finished.


"Divine Miasmata" can be loosely translated as pollution by god. The word miasma comes from Greek and defines chronic manifestations after the suppression of scabies, gonorrhea and syphilis. The author of this definition is Hahnemann. Was he an inspiration for your lyrics? Who is the author of the lyrics? What exactly are the lyrics on the new album about?

Artyom: Actually, I think, the name of the album appeared even before the lyrics. It was more about a general concept of our music. I wanted to reflect the anti-religious mood that was obvious in music and came up with that capacious title. The artwork on the cover reflects exactly the same mood. The feeling that god and religion is more evil than its main antagonist. The god with the face of the demon pouring a holy water on the people who got eaten away by it, melting as if it was an acid. This perfectly symbolizes the religion, which under the veil of holiness corrodes the minds of people.

Concerning the lyrics, I can describe each song in a few words:

“Silent Revolution” - This song is a warning against trusting the cyber technology way too much. How is it that we allowed ourselves to become a labelled product and be vulnerable to all our identity being stolen and misused?

“The Black Pope” - They say the world will end after the reign of a „black pope”. But what if the prophecy is misinterpreted and the current pope’s soul is already dwelling in darkness and when the sun sets over Vatican and the curtains are being drawn, he engages himself in satanic rituals?

“1347-1352” - Lyrics to this track were written at the very beginning of the covid pandemics where there was still this mysterious aura of uncertainty noticeable all over the world. It was easy to compare the new threat to the Black Death plague from the medieval times that took one-third of Europe’s’ population.

“Stella Peccatorum” - Inspired by Bosch’s infernal visions or medieval apocalyptic scriptures, this is another take on a topic of Christian end of the world that in the end remains, again and again, just an unfulfilled fantasy.

“Betrayed Faith” - This one is dedicated to all the infant and adolescent victims of a sexual abuse from the hands of all the Christian churches or other religious organizations and their priests and activists.

“Religion of Warfare” - A song about modern warfare and how different it is from the traditional war we know from the TV screens. Today all you need to destroy the world is to press the legendary red button. The song also emphasizes the fact that as a society we are simply a tool in the hands of greedy politicians who might be merely madmen in elegant clothes.

“Ravens of Starvation” - Based on a poem by Diana Suhova, this song tells a story of WW2’s siege of Leningrad from the perspective of the people who were inside. The prolonged famine led to the point where even the acts of cannibalism were reported. No communism supported here, it’s just a description of a human tragedy.

“The Ascension of Abaddon” - Another apocalyptic vision where infernal king Abaddon ascends from below to claim his victory over mankind.


How are DISLOYAL doing with the gigs? Do you play a lot and often? What about some touring for the new album? Are you planning to? Do you prefer smaller clubs or big festivals?

Jaro: We’ve just finished a mini tour promoting the new album. The shows took place on July 19, 20 and 21 in Warsaw, Białystok and Olsztyn. We are currently planning to play as much as possible to promote "Divine Miasmata" and we will try to do a bigger tour in the nearest future. You know, we have not signed any papers with any concert agency and we have to take care of everything ourselves and it is not such an easy thing from the logistical side. So far, we have only played in smaller or larger venues but we have never managed to perform at a big festival so it is difficult for me to compare.

Artyom: In my opinion festivals and club shows are completely different things and they can’t even be compared. There’s something in the cosy club shows that you will never feel on stage of a big festival, and the same vice versa, you will never feel the festival vibe in a club. So I think for a real musician there have to be both kinds of performances to feed on completely different emotions and energy.

I've been listening to death metal since the 90s and Poland has always been a country for me where a lot of good bands came from. But how is it nowadays? I follow your scene, I write about new bands, I try to get interviews as well and everyone agrees that it's still very much alive in Poland. What is your opinion about your scene? What about labels, fans, promoters?

Jaro: In my opinion the scene is even stronger and more powerful than the one from the 90s. Of course a lot of things have changed but there is no time or space to analyze it all now. Currently there are many labels, concert agencies, official magazines and fanzines (well the latter is less compared to the 90s but they still exist) there are many great new bands but also more and more comebacks of old bands. What more can I say. We have to be proud and continue to maintain the status of one of the best metal scenes in the world!!! In Poland metal really has a big meaning!!!


You have a great video for the song "The Black Pope". Why this track and who directed the video? Can you tell us how this song came about? What was the initial idea? I find it really interesting.

Artyom: The video was directed by Marcin Halerz (halerz.eu), our good friend from Krakow, who worked with the bands like DECAPITATED, KAMPFAR, HATE, NORDJEVEL, THY DISEASE, DEATHBRINGER, VIRGIN SNATCH, HOSTIA, etc. We have chosen this track together with him, as we decided that it suits very well to become a video clip, it’s quite catchy and groovy and the concept of the track is pretty cool to make a video for it. The initial idea was to make something not so obvious to match the lyrics and to make something atmospherically dark and close to the old Morbid Angel video clips directed by Tony Kunewalder, like „Rapture“ and „God Of Emptiness“. Maybe our video doesn’t remind you of these masterpieces that much but these videos where definitely our inspirations. We decided to go back to the times of inquisition and witch persecutions. We showed an episode where one of such witchers was persecuted by local villagers and backed into a corner he shows his real face and becomes an Antichrist – a Satan in the flesh, which ends with him becoming a worldwide power, leading the humanity to its ruination. It’s just a different vision of the general atmosphere of the track.

You're from a small town called Kętrzyn, which is far to the north. I suppose you have to commute a long way to see concerts. I know, I drive a lot of kilometres to see my favourite band. Do you have a local scene? A club, a meeting place? What about some bands from the area, would you recommend anyone?

Jaro: I am from Ketrzyn, indeed. I have to go to Olsztyn to see some metal shows. But if I want to go to a concert of bigger bands that I listen to or want to see, I usually have a choice of Warsaw or Krakow, and that is quite a long distance for me, so I do not go to gigs very often. From my city I can recommend a very young band that is just taking its first steps and is called STORMBLAST, apart from them no one plays metal Kętrzyn. From Olsztyn I can recommend INSIDIUS, DEFYING, NON OPUS DEI, YFEL 1710, ATROCIOUS FILTH. But despite all that, Kętrzyn is quite a cult metal town, Doc the legendary drummer of VADER on their first albums was born in Kętrzyn and China the former guitarist of VADER is also from Kętrzyn.

How did you get started with extreme music? What was the first band you heard that got you into music? What about your beginnings as a musician? What instrument did you start out on? Who was your role model? What about your first gig, your first stage performance? Please reminisce for us.

Jaro: I don't remember which was the first band that influenced me to become a metal maniac. I definitely was and still am a total fan of „Altars Of Madness“ and „Blessed Are The Sick“ from MORBID ANGEL. I listened to the second MORBID ANGEL album non-stop and that definitely had an influence. I continued listening maniacally to DEATH, CARCASS, OBITUARY, VADER, GRAVE, UNLEASHED, AT THE GATES, PARADISE LOST, CHRIST AGONY, VIOLENT DIRGE and many other bands. As for drummers, Docent, Gene Hoglan, Pete Sandoval had a huge influence on me. At first, when I listened to metal, I wanted to be a guitarist and I wasn't very drawn to drums, but my buddy played drums in a metal band and when I heard and saw that live, I wanted to sit behind the drums. My first own instrument was some kind of a mixed drum kit bought from some older friend who was playing something just for himself. The first concert I played was with a rock band called ALL FICTION in the Kętrzyn cultural center and the concert was a real success. From there it just kind of went on until today, hehe.

I'm an old dog who still remembers copying tapes, changing them. Writing letters to bands. It was a beautiful time, you were young. Do you still remember how DISLOYAL started? Maybe in our country most of the bands started in a pub? Can you take us through the history of your band?

Jaro: I also remember copying tapes, writing letters, etc. I did exactly the same with DISLOYAL at the beginning of our activity. First we recorded some live tape from a concert which we distributed among friends and later after recording the demo "DESIRE" we copied it ourselves and sent it to other metal maniacs, labels, fanzines. I remember those times perfectly. After the previously mentioned band ALL FICTION broke up, I found people who also wanted to play death metal and that's how DISLOYAL was created. We played the first concert with 3 or 4 of our own songs in the Kętrzyn Cultural Center. We didn't play it to the end because I remember that a string broke for the guitarist and the show was over and those were not the times when you had spare strings or a back up guitar, hehe All the rest is a history, multiple line-up changes, gigs, tours, and the discography that you already know.


How would you define death metal? What does music mean to you? Is it a lifestyle, a hobby, relaxation? For example, I am still fascinated by darkness, I am attracted by energy. How do you feel about it?

Jaro: For me, music is generally like oxygen, food without which I would not be able to function. I cannot imagine waking up tomorrow and music not existing. Metal, death metal is something incredible for me, it is what relaxes me, gives me great pleasure and evokes a full range of emotions and above all complete energy charge. Metal is my life, passion, hobby and lifestyle. With metal, generally the music I listen to, my life flows.

Classic question at the end. What are DISLOYAL's plans for the next few months? If you have something to say to fans, labels, promoters, here is the space.

Jaro: Definitely focusing on promoting the new record. We want it to reach as many people as possible. We will also think about a bigger tour to promote this album. If any of you maniacs haven't heard "Divine Miasmata" yet, you simply have to do it. I guarantee it will blow your mind. If anyone would like to help us promote the new record by organizing a show, doing an interview or writing a review, please contact us via social media or email: disloyalgodless@gmail.com or just get in touch with our label Black Lion Records.

I'm already looking forward to putting my headphones back on tomorrow morning and cramming "Divine Miasmata" into my head under pressure. The album was really good. Thank you for the interview, I really appreciate it. I wish the band to do well, that you have full shows and that the record sells well. May your private life be good as well! DISLOYAL RULES!

Jaro: Huge thanks for the desire to support and promote DISLOYAL through this interview. It's awesome to hear such nice words from you concerning our band in general and the new album. I hope we meet at a show someday. We wish you all the best too!!! Thanks again for the interview and take care!!!

Artyom: Thank you so much! It was a real pleasure!

Recenze/review - DISLOYAL - Divine Miasmata (2024):


---------------------------------------------------------------------------------------------------

Rozhovor - DISLOYAL - Surový, temný death metal, který je vybroušený k dokonalosti!


Rozhovor s death metalovou skupinou z Polska - DISLOYAL.

Odpovídali Jaro (bicí) a Artyom (kytara), děkujeme!  

Recenze/review - DISLOYAL - Divine Miasmata (2024):

Ave DISLOYAL! Zdravím do polského podsvětí. Poprvé jsem vaši novou desku „Divine Miasmata“ poslouchal cestou do práce. Chodím kolem starého hřbitova a potom opuštěné továrny. Měl jsem chvílemi pocit, že vidím přízraky! Album se vám opravdu velmi povedlo. Vrátili jste se po devíti letech a připadáte mi ještě silnější, než dřív. Jak nová deska vznikala a proč vlastně tak dlouhá mezera mezi alby?

Jaro: Hell-oooo!!!! Děkujeme za krásná slova o našem novém albu. Je skvělé, že ve vás naše hudba vyvolává tak slastné pocity a dokonce halucinace, hahaha. Přesně tak, vrátili jsme se s mega silou, která je na "Divine Miasmata" v plné parádě. Materiál na album vznikal bez jakéhokoli tlaku. Prostě když byl čas a nápady na napsání nových písní, tak se to stalo. Ta dlouhá pauza je způsobená tím, že každý v kapele má svůj vlastní život a věci s ním spojené, které je potřeba vyřešit, a to nějaký čas zabere. Kromě toho jsou tu další hudební projekty, které také vyžadují čas a nasazení, proto to všechno trvalo tak dlouho.


Jsem váš starý fanoušek, mám doma třeba i vaše první album „Pessimistic“ z roku 1999 a líbí se mi, že máte svůj styl a zároveň si zachováváte vlastní rukopis. Jak vlastně vznikl tenkrát nápad založit kapelu a proč jste se rozhodli hrát zrovna death metal? Z vaší hudby cítím silný vliv amerických skupin. Byly pro vás ony inspirací?

Jaro: To opravdu rád slyším. Kapela vlastně vznikla na přelomu let 1996/97 po rozpadu rockové skupiny ALL FICTION, ve které jsem hrál. Vždycky jsem byl metalový maniak, hlavně death metal, a takovou muziku jsem chtěl hrát. Takže po rozpadu ALL FICTION jsem zavolal několika lidem, kteří začínali hrát metal, a navrhl jsem jim, abychom založili death metalovou kapelu. Všichni jsme byli ohromeni a ovlivněni kapelami jako MORBID ANGEL, DEATH, OBITUARY, SLAYER, BOLT THROWER. A tak to všechno začalo.

Z původní sestavy zbyl v DISLOYAL pouze bubeník Jarosław Paprota. Kapelou si prošla celá řada skvělých muzikantů. Proč vlastně došlo k tolika změnám? Zároveň, a to je pro mě velmi zajímavé, si zachováváte stále svoji tvář. Jak jste se dali dohromady se současnou sestavou a bylo těžké sehnat muzikanty, kteří by chtěli hrát death metal na takové úrovni? Třeba u nás v Čechách zase tolik lidí extrémní metal nehraje.

Jaro: Přesně tak. Jsem jediný, kdo zůstal z původní sestavy. Tolik změn v sestavě v průběhu let bylo způsobeno životními situacemi, které bývalým členům nedovolily pokračovat v hudbě, lidem se prostě už nechtělo hrát a s jinými a prostě nebylo možné delší dobu spolupracovat. Současnou sestavu, kterou osobně považuji za nejsilnější v historii kapely, má na svědomí Artyom, náš kytarista. S Artyomem jsem se seznámil na MySpace, přes který jsme si povídali o hudbě a různých životních záležitostech. Prostě se stalo, že jsme měli odehrát několik koncertů a neměli jsme v tu chvíli baskytaristu, a tak jsem Artyomovi navrhl, aby hrál na basu, a od té chvíle je v kapele dodnes a byl to právě on, kdo do kapely přivedl zbytek současných členů. Úspěšný přestup, že? HeHe


Pojďme k nové desce. Víš, co se mi na ní líbí asi nejvíc? Atmosféra. Ano, album je velmi temné, ale propracované a nálady se v průběhu mění. Jednou vyleze na povrch surovost, jindy chlad, někdy zase melancholie. Prozradíš nám způsob, jakým DISLOYAL skládají nový materiál? Kdo je autorem skladeb?

Artyom: Veškerou hudbu jsem složil já a všechny texty napsal náš dlouholetý přítel Wojciech Mytnik. Pro Disloyal psal už dříve, některé jeho texty najdete na albech "The Kingdom Of Plague" a pár písní na albu "Godless". Tentokrát jsme ho nechali napsat texty na celé album, i když jsme s ním předem probrali hlavní témata a koncept. Co se týče mého přístupu ke skládání materiálu, nebylo to nic neobvyklého. Nedělal jsem nic naschvál ani pod žádným tlakem, jen jsem čekal, až přijde inspirace. Musím uznat, že naprosto správně popisujete emoce "Divine Miasmata". Je to technický, rychlý a poměrně brutální death metal, ale moje hlavní emoce spojené s tímto materiálem jsou velmi temné, chladné a určitě někdy melancholické. V těch riffech je hodně nenávisti a agrese, alespoň podle toho, co cítím. Ale je v tom i hodně destruktivní deprese, což u tohoto hudebního žánru obvykle není tak zřejmé. Snažil jsem se do těch riffů a hudby obecně vložit tolik osobní energie a prožitků, že jsem si říkal, že bude lepší, když texty napíše někdo jiný, protože v podstatě všechny moje emoce už v té hudbě byly, jako bych do ní už vložil všechna svá slova. Takže jsem rád, že Wojciech opět souhlasil se spoluprací a odvedl skvělou práci, když temnou a olověnou atmosféru hudby doplnil vhodnými texty.

Zvuk je nejen u death metalu velmi důležitý. Mně se líbí, jak je na novince masivní, majestátní. Podepsán je pod ním Arkadiusz "Aro" Jabłoński z MASACHIST. Jak se vám spolupracovalo? Jestli se nepletu, tak nějací členové MASACHIST hráli i v DISLOYAL? Měli jste třeba někdy jiný názor na zvuk, mluvili jste do výsledku? Nebo jste nechali vše na Arkadiuszovi?

Jaro: Velmi dobře jsi vystihl atmosféru a zvuk "Divine Miasmata". Ano, při nahrávání nového alba jsme opět spolupracovali s Arem. Pracuje se s ním neuvěřitelně příjemně a bez stresu. Nahrávali jsme s ním i předchozí desku "Godless", takže volba studia a zvukaře byla jasná. Jednoduše si rozumíme a hlavně jsme schopni naslouchat a přijímat jakékoli připomínky na úrovni kapela/zvukař. Co se týče MASACHIST, spojuje nás pouze to, že Thrufel, který je kytaristou a zakladatelem MASACHIST, natočil hostující sólo pro dvě písně na albu "Godless". Naše kapely nikdy neměly společné hudebníky.

Artyom: S Arem jsem spolupracoval mnohokrát. Nahráli jsme s ním album "Godless" od Disloyal, pak jsem nahrál dvě alba se svou doom/death metalovou kapelou WOE UNTO ME a ve stejném studiu jsem nahrál i album "IT" s DEATHBRINGER. Několikrát jsem tam byl i jako session muzikant. Aro mi a mým tvůrčím vizím rozumí beze slov, dokonale cítí atmosféru hudby. Pracuje se mi s ním velmi dobře a pokaždé jsem s výsledkem spokojený. Na zvuku pracujeme vždy společně, on mi naslouchá a já poslouchám všechny jeho návrhy, vše mnohokrát probíráme a pracujeme společně na všech úrovních, dokud není vše hotové.


„Divine Miasmata“ lze volně přeložit jako znečištění bohem. Slovo miasma pochází z řečtiny a definuje chronické projevy po potlačení svrabu, kapavky a syflu. Autorem téhle definice je Hahnemann. Byl pro vás inspirací pro texty? Kdo je vlastně autorem textů? O čem přesně jsou texty na novém albu?

Artyom: Vlastně si myslím, že název alba se objevil ještě před textem. Šlo spíš o celkové pojetí naší hudby. Chtěl jsem reflektovat protináboženskou náladu, která byla v hudbě zřejmá, a vymyslel jsem ten objemný název. Obrázek na obalu odráží přesně stejnou náladu. Pocit, že bůh a náboženství je větší zlo než jeho hlavní antagonista. Bůh s tváří démona, který lije svěcenou vodu na lidi, kteří se jí nechali sežrat, se roztéká, jako by to byla kyselina. To dokonale symbolizuje náboženství, které pod rouškou svatosti rozežírá mysl lidí.

Co se týče textů, mohu každou píseň popsat několika slovy:

"Silent Revolution" - Tato píseň je varováním před přílišnou důvěrou v kybernetickou technologii. Jak je možné, že jsme dovolili, abychom se stali označeným produktem a byli zranitelní vůči krádeži a zneužití všech našich identit?

"The Black Pope" - Říká se, že po vládě "černého papeže" nastane konec světa. Ale co když je proroctví špatně vyloženo a duše současného papeže již přebývá v temnotách, a když nad Vatikánem zapadá slunce a zatahují se závěsy, zapojuje se do satanistických rituálů?

"1347-1352" - Text této skladby vznikl na samém počátku pandemie coronaviru, kdy byla po celém světě stále patrná tajemná aura nejistoty. Bylo snadné přirovnat novou hrozbu k morové epidemii černé smrti z dob středověku, která si vyžádala třetinu evropské populace.

"Stella Peccatorum" - Inspirace Boschovými pekelnými vizemi nebo středověkými apokalyptickými spisy je dalším pohledem na téma křesťanského konce světa, který nakonec znovu a znovu zůstává jen nenaplněnou fantazií.

"Betrayed Faith" - Tento je věnován všem dětským a dospívajícím obětem sexuálního zneužívání z rukou všech křesťanských církví či jiných náboženských organizací a jejich kněží a aktivistů.

"Religion of Warfare" - Píseň o moderní válce a o tom, jak moc se liší od té tradiční, kterou známe z televizních obrazovek. Dnes stačí ke zničení světa stisknout legendární červené tlačítko. Píseň také zdůrazňuje skutečnost, že jako společnost jsme pouhým nástrojem v rukou chamtivých politiků, kteří jsou možná jen šílenci v elegantních šatech.

"Ravens of Starvation" - píseň na motivy básně Diany Suhové vypráví příběh obléhání Leningradu za 2. světové války z pohledu lidí, kteří se nacházeli uvnitř. Dlouhotrvající hladomor vedl až k tomu, že byly zaznamenány i projevy kanibalismu. Žádný komunismus zde není podporován, je to jen popis lidské tragédie.

"The Ascension Of Abaddon" - Další apokalyptická vize, v níž pekelný král Abaddon vystupuje z podzemí, aby se přihlásil o své vítězství nad lidstvem.


Jak jsou na tom DISLOYAL s koncerty? Hrajete hodně a často? A co nějaké turné k novému albu? Nechystáte? Máte raději menší kluby nebo velké festivaly?

Jaro: Právě jsme dokončili miniturné k propagaci nového alba. Koncerty se konaly 19., 20. a 21. července ve Varšavě, Białystoku a Olsztynu. V současné době plánujeme hrát co nejvíce na propagaci "Divine Miasmata" a v nejbližší době se pokusíme uskutečnit větší turné. Víte, nemáme podepsané žádné papíry s žádnou koncertní agenturou a o všechno se musíme postarat sami a po logistické stránce to není tak jednoduchá věc. Zatím jsme hráli jen v menších či větších sálech, ale nikdy se nám nepodařilo vystoupit na velkém festivalu, takže se mi to těžko porovnává.

Artyom: Podle mě jsou festivaly a klubová vystoupení úplně jiné věci a nedají se ani srovnávat. V komorních klubových vystoupeních je něco, co na pódiu velkého festivalu nikdy nepocítíš, a stejně tak naopak, v klubu nikdy nepocítíš festivalovou atmosféru. Takže si myslím, že pro skutečného muzikanta musí existovat oba druhy vystoupení, aby se mohl živit úplně jinými emocemi a energií.

Poslouchám death metal od devadesátých let a Polsko pro mě bylo vždy zemí, odkud přicházela spousta dobrých kapel. Jak je tomu ale v současnosti? Vaši scénu sleduji, píšu o nových kapelách, snažím se i o rozhovory a všichni se shodují, že v Polsku to stále velmi žije. Jaký je tvůj názor na vaší scénu? Co labely, fanoušci, promotéři?

Jaro: Podle mého názoru je tato scéna ještě silnější a působivější než ta z 90. let. Samozřejmě se spousta věcí změnila, ale na to, abychom to všechno analyzovali, teď není čas ani prostor. V současnosti existuje spousta labelů, koncertních agentur, oficiálních časopisů a fanzinů (no, těch je oproti 90. letům méně, ale pořád existují), je tu spousta skvělých nových kapel, ale také čím dál víc comebacků starých kapel. Co víc říct. Musíme být hrdí a nadále si udržovat status jedné z nejlepších metalových scén na světě!!! V Polsku má metal opravdu velký význam!!!


Ke skladbě „The black Pope“ máte skvělý klip. Proč právě tahle skladba a kdo video režíroval? Prozradíš nám, jak tenhle song vznikl? Jaký byl prvotní nápad? Mě totiž přijde opravdu hodně zajímavá.

Artyom: Režie klipu se ujal Marcin Halerz (halerz.eu), náš dobrý kamarád z Krakova, který spolupracoval s kapelami jako DECAPITATED, KAMPFAR, HATE, NORDJEVEL, THY DISEASE, DEATHBRINGER, VIRGIN SNATCH, HOSTIA atd.. Společně s ním jsme vybrali tuhle skladbu, protože jsme usoudili, že se hodí na videoklip, je dost chytlavá a groovy a koncept skladby je docela fajn na to, aby se k ní natočil klip. Původní myšlenka byla natočit něco, co nebude tak okaté, aby to odpovídalo textu, a natočit něco atmosféricky temného a blízkého starým videoklipům Morbid Angel v režii Tonyho Kunewaldera, jako jsou "Rapture" a "God Of Emptiness". Možná vám náš klip tato mistrovská díla tolik nepřipomíná, ale rozhodně jsme se v těchto videích inspirovali. Rozhodli jsme se vrátit do dob inkvizice a pronásledování čarodějnic. Ukázali jsme epizodu, kdy byl jeden z takových čarodějů pronásledován místními vesničany a zahnán do kouta ukazuje svou pravou tvář a stává se Antikristem - Satanem v těle, což končí tím, že se stává celosvětovou mocností a vede lidstvo do záhuby. Je to jen jiná vize celkové atmosféry skladby.

Jste z malého města Kętrzyn, které je daleko na severu. Předpokládám, že za koncerty musíte daleko dojíždět. Znám to, sám jezdím spoustu kilometrů, abych viděl svoji oblíbenou kapelu. Máte u vás nějakou místní scénu? Klub, místo, kde se setkáváte? A co nějaké kapely z okolí, doporučil bys nám někoho?

Jaro: Jsem skutečně z Ketrzyna. Musím jet do Olsztyna, abych viděl nějaké metalové show. Ale pokud chci jít na koncert větších kapel, které poslouchám nebo chci vidět, většinou mám na výběr z Varšavy nebo Krakova, a to je pro mě docela velká vzdálenost, takže na koncerty moc nejezdím. Z mého města mohu doporučit velmi mladou kapelu, která teprve dělá své první krůčky a jmenuje se STORMBLAST, kromě nich metal Kętrzyn nikdo nehraje. Z Olsztyna mohu doporučit INSIDIUS, DEFYING, NON OPUS DEI, YFEL 1710, ATROCIOUS FILTH. Ale přes to všechno je Kętrzyn docela kultovní metalové město, Doc, legendární bubeník VADER na jejich prvních albech, se narodil v Kętrzynu a China, bývalý kytarista VADER je také z Kętrzynu.

Jak si s extrémní muzikou začínal? Jakou kapelu si slyšel jako první a přivedla tě k muzice? A co tvé muzikantské začátky? Na jakém nástroji si začínal? Kdo byl tvým vzorem? A co první koncert, první vystoupení na pódiu? Zavzpomínej pro nás prosím.

Jaro: Nepamatuji si, která byla první kapela, která mě ovlivnila, abych se stal metalovým maniakem. Rozhodně jsem byl a stále jsem úplným fanouškem „Altars Of Madness“ a „Blessed Are The Sick“ od MORBID ANGEL. Druhé album MORBID ANGEL jsem poslouchal nepřetržitě a to rozhodně mělo vliv. Dál jsem šíleně poslouchal DEATH, CARCASS, OBITUARY, VADER, GRAVE, UNLEASHED, AT THE GATES, PARADISE LOST, CHRIST AGONY, VIOLENT DIRGE a mnoho dalších kapel. Co se týče bubeníků, Docent, Gene Hoglan, Pete Sandoval na mě měli obrovský vliv. Zpočátku, když jsem poslouchal metal, chtěl jsem být kytaristou a bicí mě moc netáhly, ale můj kámoš hrál na bicí v metalové kapele a když jsem to slyšel a viděl naživo, chtěl jsem si sednout za bicí . Můj první vlastní nástroj byla nějaká smíšená bicí souprava koupená od nějakého staršího kamaráda, který hrál něco jen pro sebe. První koncert, který jsem hrál, byl s rockovou kapelou ALL FICTION v kulturním centru Kętrzyn a koncert se opravdu vydařil. Odtud to tak nějak šlo až do dneška, hehe.

Jsem už starý pes, který si ještě pamatuje kopírování kazet, jejich vyměňování. Psaní dopisů kapelám. Byly to krásné časy, člověk byl mladý. Vzpomeneš si ještě, jak DISLOYAL začínali? Třeba u nás vznikla většina kapel v hospodě? Provedeš nás prosím historií vaší kapely?

Jaro: Pamatuji si i kopírování kazet, psaní dopisů atd. Přesně to samé jsem dělal s DISLOYAL na začátku naší činnosti. Nejprve jsme nahráli nějakou živou kazetu z koncertu, kterou jsme distribuovali mezi přátele a později po natočení dema "DESIRE" jsme si ji sami zkopírovali a poslali dalším metalovým maniakům, labelům, fanzinům. Pamatuji si ty časy dokonale. Po rozpadu již dříve zmíněné kapely ALL FICTION jsem našel lidi, kteří chtěli také hrát death metal a tak vznikli DISLOYAL. První koncert se 3 nebo 4 vlastními skladbami jsme odehráli v Kętrzynském kulturním centru. Nehráli jsme to do konce, protože si pamatuji, že kytaristovi praskla struna a show skončila a to nebyly časy, kdy jste měli náhradní struny nebo záložní kytaru, hehe. Všechno ostatní je historie, mnohonásobná změny v sestavě, koncerty, turné a diskografie, kterou už znáte.


Jak bys definoval death metal? Co pro tebe muzika znamená? Je to životní styl, koníček, relax? Mě třeba dodnes fascinuje temnota, přitahuje mě energie. Jak to máš ty?

Jaro: Hudba je pro mě obecně jako kyslík, jídlo, bez kterého bych nemohl fungovat. Nedokážu si představit, že se zítra probudím a hudba nebude existovat. Metal, death metal je pro mě něco neuvěřitelného, ​​je to to, co mě uvolňuje, dělá mi velkou radost a vyvolává celou řadu emocí a především naprostou energii. Metal je můj život, vášeň, koníček a životní styl. S metalem, obecně hudbou, kterou poslouchám, můj život plyne.

Klasická otázka na závěr. Co chystají DISLOYAL v nejbližších měsících? Jestli máš něco na srdci, co bys chtěl vzkázat fanouškům, labelům, promotérům, zde je prostor.

Jaro: Určitě se zaměřit na propagaci nové desky. Chceme, aby oslovila co nejvíce lidí. Budeme také přemýšlet o větším turné k propagaci tohoto alba. Pokud někdo z vás maniaků ještě neslyšel "Divine Miasmata", tak to prostě musí udělat. Garantuji vám, že vám to utrhne hlavu. Pokud by nám někdo chtěl pomoci propagovat novou desku tím, že zorganizuje show, udělá rozhovor nebo napíše recenzi, kontaktujte nás prosím prostřednictvím sociálních sítí nebo e-mailu: disloyalgodless@gmail.com nebo se prostě spojte s naším labelem Black Lion Records.

Už teď se těším, až zítra ráno zase nasadím sluchátka a narvu si „Divine Miasmata“ pod tlakem do hlavy. Album se opravdu moc povedlo. Děkuji vám za rozhovor, opravdu si toho moc vážím. Přeji vám, aby se kapela dařilo, abyste měli plné koncerty a aby se deska dobře prodávala. Ať se vám daří i v soukromém životě! DISLOYAL RULES!

Jaro: Obrovské díky za touhu podpořit a propagovat DISLOYAL prostřednictvím tohoto rozhovoru. Je úžasné slyšet od vás taková milá slova týkající se naší kapely obecně a nového alba. Doufám, že se někdy potkáme na koncertě. I my přejeme vše nejlepší!!! Ještě jednou děkuji za rozhovor a opatrujte se!!!

Artyom: Děkuji mnohokrát! Bylo to opravdové potěšení!


Recenze/review - DISLOYAL - Divine Miasmata (2024):


---------------------------------------------------------------------------------------------------

úterý 20. srpna 2024

Info - BACK TO THE SYMBOLIC 2024


FINÁLNÍ LINE-UP! / FINAL LINE-UP!
CZ: Poslední jména byla doplněna, můžeme tedy představit FINÁLNÍ SESTAVU letošního ročníku BACK TO THE SYMBOLIC 2024, který proběhne tradične koncem srpna ve Třech Dvorech u Kolína! Samozřejmě line-upem to nekončí a jako každý rok pro Vás chystáme několik novinek (o těch si ale povíme někdy jindy). Vstupenky je možné zakoupit v předprodeji a my se na Vás už teď moc těšíme!




-------------------------
EN: The last names have been added, so we can present the FINAL line-up of this year's BACK TO THE SYMBOLIC fest, which will traditionally take place at the end of August in Tři Dvory near Kolín! As every year we are preparing a few innovations for you (but we will talk about them some other day). Tickets can be purchased in pre-sale and we are looking forward to seeing you!

info:



---------------------------------------------------------------------------------------------------

Recenze/review - INVOCATION - The Archaic Sanctuary (Ritual Body Postures) (2024)


INVOCATION - The Archaic Sanctuary (Ritual Body Postures)
LP/CD 2024, Iron Bonehead

for english please scroll down

Proséváš mezi prsty prach smíchaný s krví. Přemýšlíš, co se zde mohlo stát. Nedaleko tebe leží zohavené tělo, s vyděšeným výrazem a polámanými kostmi. Jakoby sem dolů, do katakomb, sestoupila divoká bestie a roztrhala nás na kusy. Oltář je připraven a nekonečnými chodbami podzemí se ozývají podivné skřeky. Myslím si, že nastal čas, pronese do chladu a tmy padlý kněz. Potom ti podřízne hrdlo a začne se usmívat. Obřad může začít.

Kapela INVOCATION je řádným členem chilského podsvětí od roku 2015. Jedná se o pravověrnou nesvatou trojici muzikantů, kteří věří v absolutní tmu a zlo. Dokazují to i na svém letošním prvním dlouhohrajícím albu. Jedná se přesně o takový ten ošklivý a mokvající black death metal, který se hraje hluboko v podzemí. V místech, kde můžete potkat démony, Smrt i samotného Satana.


Jakoby kapela nastavila pokřivené zrcadlo všem prokletým. Zvukově velmi dobře ošetřené (E. Brisso - recording, mixing, Dan Lowndes - mastering), prašivé album se vám dostane brzy do podvědomí. Alespoň takovým způsobem fungovalo na mě, na starého psa, který již dlouhé roky hlídá vstup do podsvětí. Hraje se tu opravdově, uvěřitelně, s takovou tou krvavou jiskrou v oku, která se nedá naučit, musíte ji mít v sobě. INVOCATION na to jdou po staru, přesto divoce a surově. V některých momentech mi připomínají kolegy GRAVE MIASMA, UNAUSSPRECHLICHEN KULTEN, INCANTATION, IMMOLATION, VITAL REMAINS, MORBID ANGEL, MORTEM, DRAWN AND QUARTERED, FUNEBRARUM, FORCE O DARKNESS, SLAUGHTBBATH, HADES ACHER. Zároveň, a to se mi opravdu hodně líbí, mají svůj vlastní výraz i přístup. Některé až doomově melancholické pasáže vám budou připomínat začátky pradávných rituálů. Potom zazní ostrý black metalový riff, případně zemitý, surový death metal a vaše kosti se rozpadnou v prach. Povedl se i obal, pod kterým je podepsán Abomination Hammer (skvělá hororová práce!). Zkrátka a dobře, Chilané vás zavřou do starých kobek, zamknou rezavou bránu a nechají vás ve tmě, dokud nezemřete. Garantuji vám, že to bude v dlouhých, nekonečných křečích. Nová deska je totiž jako nějaká stará choroba, která ležela dlouhé roky uložena v hrobce. Letos ji tihle démoni temnoty vytáhli na povrch a pustili mezi nás, smrtelné nebožáky. Prosévám mezi prsty prach smíchaný s krví. Přemýšlím, co se zde mohlo stát. Nedaleko mne leží zohavené tělo, s vyděšeným výrazem a polámanými kostmi. Jakoby sem dolů, do katakomb, sestoupila divoká bestie a roztrhala nás na kusy. Ďáblem posedlý, divoký a prokletý black death metal z těch nejhlubších katakomb! Pradávný rituál děsivé smrti!


Asphyx says:

You sift dust mixed with blood between your fingers. You wonder what could have happened here. A mutilated body lies near you, with a terrified expression and broken bones. It's as if a wild beast has come down here, into the catacombs, and torn us apart. The altar is ready and strange screams echo through the endless corridors of the underground. I think the time has come, the fallen priest utters into the cold and darkness. Then he slits your throat and smiles. The ceremony can begin.

The band INVOCATION has been a full member of the Chilean underworld since 2015. They are an orthodox unholy trio of musicians who believe in absolute darkness and evil. They prove it on their first full-length album this year. This is exactly the kind of ugly and swamping black death metal that is played deep underground. In places where you can meet demons, Death and Satan himself.


It's like the band held up a distorted mirror to all the damned. Soundwise very well treated (E. Brisso - recording, mixing, Dan Lowndes - mastering), the dusty album will soon get into your subconscious. At least that's the way it worked on me, an old dog who has been guarding the entrance to the underworld for years. The playing here is real, believable, with that bloody sparkle in the eye that can't be taught, you have to have it in you. INVOCATION do it the old fashioned way, yet wild and raw. In some moments they remind me of fellow GRAVE MIASMA, UNAUSSPRECHLICHEN KULTEN, INCANTATION, IMMOLATION, VITAL REMAINS, MORBID ANGEL, MORTEM, DRAWN AND QUARTERED, FUNEBRARUM, FORCE O DARKNESS, SLAUGHTBBATH, HADES ACHER. At the same time, and I really like this a lot, they have their own expression and approach. Some almost doomy melancholic passages will remind you of the beginnings of ancient rituals. Then a sharp black metal riff, or earthy, raw death metal, and your bones will crumble into dust. The cover artwork, signed by Abomination Hammer (great horror work!), is also a great touch. In short, the Chileans lock you in an old dungeon, lock the rusty gate and leave you in the dark until you die. I guarantee it will be in long, endless spasms. For a new record is like some old disease that has lain in a tomb for years. This year, these demons of darkness have brought it to the surface and released it among us mortal wretches. I sift the dust mixed with blood between my fingers. I wonder what could have happened here. Near me lies a mutilated body, with a terrified expression and broken bones. It's as if a wild beast has come down here, into the catacombs, and torn us apart. Devil-possessed, savage and cursed black death metal from the deepest catacombs! An ancient ritual of horrific death!



tracklist:
1. Ecstatic Trance
2. The Serpent Of Faardal
3. Opium Thebiacum (Somniferum)
4. Metamorphosis
5. Horn Of Colima
6. The Psicopompos
7. Venus Of Laussel
8. Hypnosis



TWITTER