DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pátek 16. srpna 2024

KNIŽNÍ TIPY - Tajemství červa - Robert Bloch (1981)


Tajemství červa - Robert Bloch
1981, Smrtihlav

Pamatuji, že byl sychravý podzim, léta páně 1997. Otec od nás odešel a spousta kamarádů z koleje to vzdala. Někteří šli raději na vojnu, jiným se povedlo sehnat modrou knížku. Nemít svoji holku, asi bych se do Boleslavi taky vrátil. Najednou jsem neměl nikoho, s kým bych pokecal o muzice, ani o knihách. Možná jsem měl trošku deprese, nevím, tenkrát to nikdo neřešil. Byl jsem ale smutný. Na chalupě mě čekala práce a pršelo. Bylo šedivo a kolem vagónů se proplétaly provazy deště. Podvozek klapal do rytmu a do Turnova to bylo ještě pěkně daleko. Poslední peníze jsem dal včera za pivo a zbylo mi jen na cestu a 52,- korun českých jsem dal v antikvariátu za Tajemství červa. Nejsem rád sám a fantazie mi pracuje na plné obrátky. Máma je na chalupě bez auta, to si pamatuji přesně, protože jdu potom v noci mokrý spoustu kilometrů do kopce. Jsem knihou pohlcen a za každým rohem vidím přízraky. Mám zrovna období H.P. Lovercafta a Alana Edgara Poea. Patřím k těm, kteří si na přednáškách čtou a pak se usmívají na ošklivé spolužačky, aby mě nechaly okopírovat poznámky.

Vlak zastaví v Tanvaldu a já si dám límec kolem krku. Stejně jsem mokrý během chvíle. Knihu mám v batohu, v igelitové tašce. Aby nepromokla. Už jsem četl několik povídek a hodně nad nimi přemýšlím. Rozhodně víc, než nad učením, které jsem si s sebou vzal také. Škoda, že nemohla blondýna se mnou. Byl bych veselejší. Jenže není a tak jdu, co noha nohu mine. Mám hlad, je mi zima a zažívám veškeré nepohodlí. Malá kaple na rozcestí by mohla být klidně součástí příběhu. Jsem jako starý učenec, který objevil ve spisech další mytologii. Ožívají přede mnou příšery, štěkající pes v dálce je bestií ze záhrobí. Leknu se, když rozšlápnu omylem šneka. Mám dvě možnosti, buď zkratkou po hřebenech a lesem a nebo po asfaltu. Bojím se aut a náklaďáků, nechci skončit v příkopu. Mámě jsem psal před dvěma týdny dopis, že přijedu. Od té doby jsme netelefonovali, nevěděl jsem nic. V některých vilách se svítí jenom málo, jiné jsou tiché. Možná ukrývají ve sklepích svá tajemství. Robert Bloch je již nějakou dobu můj oblíbený autor. Měl jsem štěstí, že mi mladá prodavačka knížku schovala. Tak trošku ji závidím. Nevím, kolik se bere v antikvariátech, ale nemáme ještě rodinu, tak si naivně představuji, že bych třeba jednou, nějaké knihkupectví? 

Už jsem myslela, že nepřijedeš, přivítá mě máma a ihned staví na plotnu čaj. Přiloží několik polínek, aby to mělo tah a naleje mi do hrníčku i rum. Dělala to tak její máma, její babička. Namaže mi chleba tvarohem a já všechno sním jako kdybych týden nejedl. To je skoro pravda. Jak je, co a jak se máš, vyřešíme mezi chlebem a dalším chlebem. Připadá mi nějaká smutná. Na jednu stranu je super, že už je otec pryč, na druhou zůstala na všechno sama. Potom jde nahoru spát a já si rozsvítím lampičku. Musím z ní otřít prach, protože cítím spáleninu. Přiložím to kamen, sednu si do křesla po dědovi a otevřu další stránku. Nejvíc se mi líbily povídky Bůh bez tváře, Černokněžníkův drahokam a Nepopsatelné zásnuby. Potkám vesmírné ghůly, zaprodám svoji duši ďáblu. Jsem ve starém Egyptě, v Mezopotámii. Někdy je to těžké čtení, občas se trošinku ztrácím, některé kapitoly čtu raději dvakrát. Je mi dvacet, mozek mám jako houbu a nasávám spoustu informací, které si pak pamatuji celý život. Ano, Tajemství červa patří ke knihám, které mě hodně ovlivnily. Byl jsem správně nasměrován.

Původně jsem chtěl vše zopakovat. Jenže počasí mi nepřálo. Uběhlo tolik let. Na podzim mi bude padesát a knížka je už značně zažloutlá. Přesto nebo právě proto jsem po ní sáhl. Nepršelo, bylo vedro k nevydržení. Celý den jsem se proplachoval vodou, cvičil jsem, všude chodil pěšky, plaval i jezdil na kole. Padal jsem na hubu vedrem, abych si večer sedl a znovu se po letech začetl. Tohle vám doporučuji. Já s tím začal za covidu a dobře jsem udělal. Číst knížky, které vás kdysi bavily a zkusit si, jestli mají stejnou sílu jako kdysi. Poslouchal jsem k tomu novou desku MY SILENT WAKE a protože doom metal si dávám ke čtení poměrně často, moje mysl se začala zase jednou vznášet. Opustila moje tělo, byl jsem najednou zase mladý, někde ve studeném kupé, uprostřed ničeho. Na severu, v lesích a dešti. Říkám mezi kapitolami své manželce, pamatuješ tenkrát, jak jsem jel na chalupu? Neměl jsem moc peněz a četl jsem Tajemství červa? Pamatuje si to, protože jsem nějakou dobu o ničem jiném nemluvil. Usmějeme se na sebe, pohladím ji po tváři a zeptám se, jestli něco nepotřebuje. Řekne, že ne a že už mám jít. Má totiž rozečtenou svoji knihu ze staré Vídně.

Robert Bloch napsal také slavné Psycho. Je přesně tím druhem autora, který umí budovat napětí. Vždycky mě fascinovali lidé, kteří se pokoušeli odhalit ta největší tajemství lidské existence. Poslední roky přemýšlím čím dál tím častěji, kde se v nás bere temnota? Proč jsme někdy smutní a nevíme proč? Proč lidé ujíždějí od nehod, proč týrají své děti? Možná je v nás něco starodávného, zlého, temného a špinavého. Pokud máte rádi tenhle styl, tak je Tajemství červa doslova povinností. Líbit by se mohlo ale i ostatním. Za mě se jedná o skvělou sbírku povídek. Před chvílí hlásili 35 stupňů ve stínu. Když čtu tyhle řádky, tak mě často mrazí. Děkuji za pozornost a opatrujte se. Přeji hezký den. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dvacet povídek z pera autora proslulého Psycha, který na počátku své literární kariéry psal kratší prózy v duchu H. P. Lovecrafta. Základ sborníku tvoří příběhy z třicátých let minulého století, jež vycházely na stránkách časopisu Weird Tales. V nich Bloch zvolna se rozvíjející lovecraftovskou mytologii obohatil o nový prvek – tajuplný svazek Tajemství červa (De Vermis Mysteriis), dnes již nedílnou součást tohoto kulturního fenoménu.

Hrdiny Blochových příběhů jsou často učenci, cestovatelé a dobrodruzi, kteří se navzdory všem rizikům snaží odhalit ta největší tajemství lidské existence.

Rané atmosférické texty doplňuje několik delších barvitých a svižnějších prací z let čtyřicátých a padesátých a celek tvoří makabrózní kompendium, které by si neměl nechat ujít žádný milovník temné fantastiky první poloviny 20. století.

S předmluvou Roberta M. Price a doslovem Lina Cartera.


---------------------------------------------------------------------------------------------------

čtvrtek 15. srpna 2024

Recenze/review - MONUMENT OF MISANTHROPY - Vile Postmortem Irrumatio (2024)


MONUMENT OF MISANTHROPY - Vile Postmortem Irrumatio
CD 2024, Transcending Obscurity Records

for english please scroll down

Když budete poslouchat jeho vyprávění pečlivě, bude na vás působit až uklidňujícím dojmem. Všechna ta zvěrstva která spáchal, vám budou připadat samozřejmá. Jenže tomu tak není. Jedná se o jednu z nejzvrácenějších zrůd, která kdy chodila po tomto světě. Rakouští MONUMENT OF MISANTHROPY vás vezmou na dlouhý výlet do temnoty, do mysli jednoho z nejšílenějších sériových vrahů. Ed Kemper. Vysoký a chytrý obr, který děsil v první polovině sedmdesátých let Kalifornii.

Téma textů jsme tímto probrali a pojďme k hudbě samotné. Ta je také zajímavá a perfektně sedne k samotnému obsahu. Brutální, velmi dobře zahraný death metal, se spoustou surových momentů, s krvavým otiskem a hlubokou bolestivou stopou, která po hudbě zůstane. Berte a nebo nechte být, tohle je album není pro slabé povahy. 


Kapela působí na scéně od roku 2010 a letošní počin je jejím třetím dlouhohrajícím albem. Přiznám se, že mě pánové zaujali i na několika koncertech, které jsem navštívil. Pokaždé se jednalo o surový a morbidní zážitek, o přesně seřízený stroj na zabíjení. Myslím si, vím to, že se jim podobnou temnou a chladnou atmosféru povedlo přenést i na novinku. Vždycky bývá šokující, když potkáte milého a hodného chlápka, co se rád a často směje. Nevíte, že má ve sklepě spoustu šílených tajemství. Doporučuji vám si poslechnout "Vile Postmortem Irrumatio" po shlédnutí několika dokumentů o Edu Kemperovi. Vše se vám potom spojí v jedno a zážitek se znásobí. Pánové se volně inspirovali u kapel jako DEPRAVITY, BENIGHTED, CATTLE DECAPITATION, ABORTED, BLOOD RED THRONE, DEEDS OF FLESH, ABYSMAL TORMENT, CRYPTOPSY, SUFFOCATION a dalších maniaků, kteří umí skloubit dohromady surovost, chlad a brutalitu. Rakušané ale mají také svůj masivní a dobře čitelný zvuk i rukopis, parádní stylový obal (Daemorph Art) a hlavně svůj výraz. Dokáží být rychlí, techničtí tak akorát, aby mě to nerušilo a hlavně totálně zničující. Pokud máte tenhle styl rádi, neváhejte ani chvilku. Dostanete poctivou porci syrového masa. Za mě osobně nelze jinak, než novou desku doporučit. Zhasněte všechna světla, sedněte si do svého oblíbeného křesla a zapněte play. Najednou se ocitnete v Kalifornii, v jedné místnosti s Edmundem Emilem Kemperem III. Právě zabil svoje prarodiče a vydal se na cestu bez konce. Když budete poslouchat jeho vyprávění pečlivě, bude na vás působit až uklidňujícím dojmem. Všechna ta zvěrstva která spáchal, vám budou připadat samozřejmá. Jenže tomu tak není. Jedná se o jednu z nejzvrácenějších zrůd, která kdy chodila po tomto světě. Brutální, technický death metal, který vás roztrhá na kusy! Děsivý výlet do zvrácené lidské mysli!


Asphyx says:

If you listen to his narrative carefully, it will have a calming effect on you. All the atrocities he committed will seem obvious. But they're not. This is one of the most depraved monsters to ever walk this earth. Austria's MONUMENT OF MISANTHROPY take you on a long journey into the dark mind of one of the most insane serial killers. Ed Kemper. The tall, smart giant who terrified California in the first half of the 1970s.

With that said, let's move on to the music itself. It's also interesting and fits the content perfectly. Brutal, very well played death metal, with lots of raw moments, with a bloody imprint and a deep painful trace that remains after the music. Take it or leave it, this is an album not for the faint of heart. 


The band has been on the scene since 2010 and this year's release is their third full-length album. I must admit that I was impressed by the gentlemen at several concerts I attended. Each time it was a raw and morbid experience, a precisely tuned killing machine. I think, I know, that they have managed to bring a similar dark and cold atmosphere to the new album. It's always shocking when you meet a nice and kind guy who likes to laugh a lot. You don't know he's got a lot of crazy secrets in his basement. I recommend you listen to "Vile Postmortem Irrumatio" after watching several documentaries about Ed Kemper. It all comes together and the experience is multiplied. The gentlemen were loosely inspired by bands such as DEPRAVITY, BENIGHTED, CATTLE DECAPITATION, ABORTED, BLOOD RED THRONE, DEEDS OF FLESH, ABYSMAL TORMENT, CRYPTOPSY, SUFFOCATION and other maniacs who know how to combine rawness, coldness and brutality together. But the Austrians also have their massive and easy to read sound and handwriting, a cool stylish cover (Daemorph Art) and most importantly their expression. They can be fast, technical just enough to not distract me and most importantly totally devastating. If you like this style, don't hesitate a moment. You'll get a fair portion of raw meat. For me personally, I can't recommend the new album. Turn off all the lights, sit back in your favorite chair and put it on play. Suddenly you're in California, in the same room as Edmund Emil Kemper III. He just killed his grandparents and went on a journey with no end in sight. If you listen carefully to his story, it will have a calming effect on you. All the atrocities he committed will seem obvious. But they're not. This is one of the most depraved monsters to ever walk this earth. Brutal, technical death metal that will tear you apart! A terrifying trip into the twisted human mind!



about MONUMENT OF MISANTHROPY on DEADLY STORM ZINE:




Track Listing -
1. First Time It Makes You Sick To Your Stomach
2. How To Make A Killer
3. The Atascasdero Years
4. Hits One And Two
5. Why Did You Keep Their Heads
6. Manipulating The Experts
7. Vile Postmortem Irrumatio
8. The Devil's Slide
9. Oh, I Suppose You're Gonna Want Sit Up And Talk All Night Now
10. A Nice Beheading For MoM
11. Pueblo Paranoia
12. Your Treachery Will Die With You

Line up -
George “Misanthrope” Wilfinger - Vocals
Julius Kössler (Spire of Lazarus) - Lead guitars
Joe Gatsch - Lead guitars
Raphael Hendlmayer - Bass

Eugene Ryabchenko (Fleshgod Apocalypse) - Studio session drums

Artwork by Daemorph Art (The Last of Lucy, Cutterred Flesh)


Recenze/review - MAYHEMIC - Toba (2024)


MAYHEMIC - Toba
CD 2024, Sepulchral Voice Records

for english please scroll down

Usmála se na mě a řekla mi, abych se napil. Nešlo odmítnout. Musela být kdysi moc hezká. Teď jí z obličeje odpadávalo maso a z pusy jí lezli smradlaví červi. Přesto na ní bylo něco moc přitažlivého. Napil jsem se zkažené krve a odložil sklenici na víko od rakve. Už jsme tu spolu dlouhou dobu. Pohřbeni zaživa posloucháme jenom hudbu, která se nám líbí, která nám koluje v žilách. Kombinace blacku a thrash metalu mi dělala vždy velmi dobře na mé prokleté duši.

MAYHEMIC pocházejí z Chile, odkud mimochodem poslední dobou slýchávám velké množství dobrých kapel. Datum založení - 2018 a když se podíváte, v jakých dalších smečkách pánové hrají, zjistíte, že je chilská scéna velmi provázaná. Nicméně, jedná se o dlouhohrající debut, který mě ihned přikoval na zeď. 


Chilané vás vezmou po časové ose zpět, do časů kdy pódiím vládly kapely jako KREATOR, SODOM, POSSESSED, NIFELHEIM, DESASTER, PROTECTOR, MERCILESS, SEPULTURA, NECRODEATH. Zde by moje definice vlastně mohla skončit. Jenže to by museli být pánové jenom dnes tolik častou kopií věcí minulých. Určitým pohledem tomu tak je, jenže dnes se tomu nevyhnete. Mě zaujala tahle deska hlavně tím, že je zahraná od srdce, uvěřitelně. MAYHEMIC se s tím moc nepářou, ale nezapomínají ani na chladné a podmanivé melodie. I já, starý prašivý pes musím uznat, že se skladby velmi dobře poslouchají, že má album parádní řezající zvuk (Sebastián Puente), že je obal opravdovým a zajímavým uměleckým dílem. Zkrátka a dobře, zafungoval u mě zase jednou klasický přístup. Sedl jsem si v pokoji, postupně přidával hlasitost, abych nakonec dostal velkou chuť na porcování syrového masa. Byl jsem stržen energií, nemohl jsem zůstat v klidu. "Toba" je albem, které se mi ihned dostalo do krve. Je divoké, devastující, nezapomíná se ani na syrové melodie. MAYHEMIC jsou jako smečka rozzuřených psů, kteří vás roztrhají na kusy. Tuhle muziku musíte mít v sobě, ve svých srdcích, v podvědomí. Musíte do ní dát všechno. Teprve potom vyniknou všechny její odstíny. Pánové všechno tohle umí a přidávají ještě něco navíc. Kus sebe samých. Mrzí mě snad jenom jediné. Rád bych je viděl na koncertě, dal nějaké to pivo a skočil si z pódia. Hergot, tohle album fakt řeže jako čerstvě nabroušený skalpel. Napil jsem se zkažené krve a odložil sklenici na víko od rakve. Už jsme tu spolu dlouhou dobu. Pohřbeni zaživa posloucháme jenom hudbu, která se nám líbí, která nám koluje v žilách. Black thrash metalová bouře ze starých prašivých márnic! Divoká jízda přímo do pekla!


Asphyx says:

She smiled at me and told me to take a drink. I couldn't refuse. She must have been very pretty once. Now the flesh was falling off her face and stink worms were crawling out of her mouth. Still, there was something very attractive about her. I took a sip of the tainted blood and set the glass down on the coffin lid. We've been together a long time. Buried alive, we only listen to the music we like, the music that runs through our veins. The combination of black and thrash metal has always done my damn soul a world of good.

MAYHEMIC are from Chile, where I've been hearing a lot of good bands from lately by the way. The date of foundation - 2018 and if you look at what other packs the gentlemen play in, you will find that the Chilean scene is very cohesive. However, this is a long-playing debut that immediately had me pinned to the wall. 


Chileans will take you back in time, to the days when bands like KREATOR, SODOM, POSSESSED, NIFELHEIM, DESASTER, PROTECTOR, MERCILESS, SEPULTURA, NECRODEATH ruled the stages. Only it would have to be the gentlemen just a copy of things past so common today. In some ways they are, it's just that you can't avoid it today. What attracted me to this record is that it is played from the heart, believably. MAYHEMIC don't mess with it too much, but they don't forget the cool and captivating melodies either. Even I, an old mangy dog, have to admit that the songs are very easy to listen to, that the album has a great cutting sound (Sebastián Puente), that the cover is a real and interesting work of art. In short, the classical approach worked for me once again. I sat down in my room, gradually turning up the volume to finally get a big craving for carving raw meat. I was overwhelmed with energy, I couldn't stay still. "Toba" is the album that immediately got into my blood. It's ferocious, devastating, not forgetting the raw melodies. MAYHEMIC are like a pack of rabid dogs that will tear you apart. You have to have this music in you, in your hearts, in your subconscious. You have to give it your all. Only then will all the shades come out. The gentlemen do all that and then add a little something extra. A piece of themselves. I have one regret. I'd love to see them in concert, have a beer and jump off the stage. Damn, this album really cuts like a freshly sharpened scalpel. I drank the bad blood and put the glass on the lid of the coffin. We've been together a long time. Buried alive, we only listen to the music we like, the music that runs through our veins. Black thrash metal storm from the old dingy morgues! A wild ride straight to hell!


Tracklist:
01. Kollarbone Crushed Neanderthal
02. Extinction & Mystery
03. Valley of the Tundra
04. Triumph Portrait
05. Eschatological Symphony
06. Hazardous Prowler
07. Olduvai’s Lullaby
08. Toba

band:
-Doom: Guitars / Vocals
-Noctumbra: Guitars
-Magelis: Bass Guitar
-Leviathan: Drums


středa 14. srpna 2024

Info - MEAN MESSIAH vyráží na podzimní turné!


MEAN MESSIAH vyráží na podzimní turné!

Česká prog-industrial metalová kapela Mean Messiah oznamuje nové datumy své odložené IN INFINITE ILLUSION 2024 TOUR. Podzimní turné začne 26. září v Kolíně a bude mít celkem šest zastávek:

26.9. Kolín - Městský společenský dům (Destroy!, Symbtomy)

28.9. Krnov - Kofola Music Club (Discordant)

3.10. Brno - Melodka (Destroy!, Critical Acclaim)

5.10. Dresden - [De] Skullcrusher (Festival Show)

9.10. Praha - Rock Café (Destroy!, Tortharry) + křest alba

10.10. Plzeň - Pod Lampou (Destroy!)


Mean Messiah na koncertních zastávkách doprovodí mladá nadějná kapela Destroy!, dále pak Tortharry, Symbtomy a Critical Acclaim.




Kapela má za sebou po tříleté odmlce velký návrat. Nejprve na jaře loňského roku frontman kapely Dan Friml spojil síly s bubeníkem Milošem Meierem (Dymytry, Drumming Syndrome) a baskytaristkou Lenkou Čechovou, aby pak s nimi nahrál album In Infinite Illusion, které vyšlo letos 29. února, a které sklízí velmi kladné recenze v Čechách i v zahraničí. Kapela vydání alba podpořila dvěma klipy FIRE a I SEE BLACK, oba jsou k vidění na YouTube kanálu MEAN MESSIAH.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Recenze/review - CLACTONIAN - Dea Madre (2024)


CLACTONIAN - Dea Madre
cassette 2024, vlastní vydání

for english please scroll down

Probudil jsem se uprostřed noci a musel jsem vstát. Nevěděl jsem proč a jak, ale mé kroky vedly do nedalekého lesa za městem. Našlapoval jsem opatrně a kolem mě žhnuly ve tmě krvavé oči. Intuice nebo osud mě zavedly do staré jeskyně, o které se říká, že v ní straší. Hluboko v podzemí jsem nalezl kusy roztrhaných těl. Zahnívající mršiny, o kterých dosud nikdo nevěděl. Díval jsem se do tmy, poslouchal novou demonahrávku italsko-finských maniaků CLACTONIAN a věděl jsem, že už se nikdy nevrátím.

Sem, hluboko pod zem, do nekonečných chodeb podsvětí patřím. Kdysi dávno jsem se zařekl, že podobou shnilou hudbu budu podporovat, psát o ní a hlavně - poslouchat. Pamatujete přelom osmdesátých a devadesátých let minulého století? Klasické pohřby do země? Pokud ano nebo se o tuhle dobu zajímáte, jste tu správně. Tahle nahrávka se vám totiž rozpadne v rukou jako mrtvolný prach. 


Kapela vznikla v roce 2023 a sešli se v ní zkušení muzikanti (ASHEN TOMB, SVNTH, KLEPTOCRACIA, THETODONCION), kteří začali hudbu s jediným jasným úmyslem - totálně vás zničit, roztrhat. Podobných počinů mi chodí každý den na recenzi desítky, je nutné filtrovat. CLACTONIAN mě ale ihned přesvědčili na svoji stranu. Jednak mají prašivý a přesvědčivý zvuk, ale hlavně - líbí se mi jejich styl (volně inspirovaný ARCHGOAT, BEHERIT, BLASPHEMY, BLACK WITCHERY). Navíc jim věřím každý tón, každou notu. Měl jsem před sebou hromadu nových CD na recenzi, ale raději jsem volil "Dea Madre". Protože se jedná o surový, neotesaný, v určitých momentech primitivní a starodávný metal zahraný způsobem, který mám rád. Takhle se kdysi hrávalo ve starých katakombách, v klubech, kam přišlo jen pár pravověrných. Zaujme i obal, odkazující na Willendorfskou Venuši, i velmi dobře zahraný cover od amerických black metalistů VON. Mrzí mě snad jenom jediné. Chtěl bych víc skladeb, dlouhohrající album, abych se mohl ještě více ponořit do hlubiny. Možná je v tom kus nostalgie, protože jsem na podobné hudbě vyrůstal, ale i přesto (nebo právě proto), si prvotinu těchto tmářů opravdu užívám. Vychází na kazetě a digitálně na bandcamp. Pokud jste jako já starými archeology nebo jen milujete nade vše nahrubo nasekanou tmu, tak neváhejte ani chvilku. Budete spokojeni vy, i všichni děsiví démoni. Probudil jsem se uprostřed noci a musel jsem vstát. Nevěděl jsem proč a jak, ale mé kroky vedly do nedalekého lesa za městem. Našlapoval jsem opatrně a kolem mě žhnuly ve tmě krvavé oči. Intuice nebo osud mě zavedly do staré jeskyně, o které se říká, že v ní straší. Hluboko v podzemí jsem nalezl kusy roztrhaných těl. Zahnívající mršiny, o kterých dosud nikdo nevěděl. Díval jsem se do tmy. Starodávný, prašivý, hnilobný black death metal, u kterého se rozpadnete v prach! Mršina ve značném stádiu rozkladu! 


Asphyx says:

I woke up in the middle of the night and had to get up. I didn't know why or how, but my steps led me to a nearby forest outside the city. I tread carefully, and the bloodshot eyes glowed in the darkness around me. Intuition or fate had led me to an old cave said to be haunted. Deep underground, I found pieces of dismembered bodies. Rotting carcasses that no one knew about before. I looked into the darkness, listened to the new demo tape by Italian-Finnish maniacs CLACTONIAN and knew I would never return.

This is where I belong, deep underground, in the endless corridors of the underworld. Once upon a time, I vowed to support, write about and, most importantly, listen to rotten music. Remember the turn of the 1980s and 1990s? The classic burials in the ground? If you do, or are interested in that era, you've come to the right place. Because this record will crumble in your hands like dead dust. 


The band was formed in 2023 and it brought together experienced musicians (ASHEN TOMB, SVNTH, KLEPTOCRACIA, THETODONCION) who started music with one clear intention - to totally destroy you, to tear you apart. I get dozens of similar acts to review every day, it's necessary to filter. But CLACTONIAN immediately convinced me to their side. First of all, they have a dusty and convincing sound, but most importantly - I like their style (loosely inspired by ARCHGOAT, BEHERIT, BLASPHEMY, BLACK WITCHERY). Moreover, I trust them with every note, every note. I had a bunch of new CDs to review, but I preferred to choose "Dea Madre". Because it is raw, unpolished, at some moments primitive and ancient metal played in a way I like. This is how it used to be played in the old catacombs, in clubs where only a few true believers came. The cover artwork, referring to Willendorf's Venus, and a very well played cover by American black metallers VON are also interesting. I have only one regret. I would have liked more songs, a long-playing album, so I could delve even deeper. Maybe there is a bit of nostalgia in it, because I grew up on similar music, but even so (or maybe because of it), I really enjoy the first album of these darkies. It's out on cassette and digitally on bandcamp. If like me you are an old archaeologist or just love rough-hewn darkness above all else, don't hesitate a moment. You'll be happy, and so will all the scary demons. I woke up in the middle of the night and had to get up. I didn't know why or how, but my steps led me to a nearby forest outside of town. I tread carefully, and the bloodshot eyes glowed in the darkness around me. Intuition or fate had led me to an old cave said to be haunted. Deep underground, I found pieces of dismembered bodies. Rotting carcasses that no one knew about before. I looked into the darkness. Ancient, dusty, putrid black death metal that will make you crumble into dust! Carrion in a considerable state of decay!


tracklist:
01.Bone Ritual
02.Dea Madre
03.White Thunder
04.Lamb (Von cover)

band:
G.E.F. - vocals
R.P. - guitars
K.H.P.K. - bass
V.P. - drums

K.L. - all guitar solos


A few questions - interview with black death metal band - CLACTONIAN.


A few questions - interview with black death metal band - CLACTONIAN.

Answered Giuseppe Emanuele Frisone (vocals), thank you!

Ave, can you introduce your band to our readers? – When was it founded and what style of music do you play etc.?

Clactonian is a new band formed by Italian and Finnish individuals who play in other bands such as Thecodontion and Ashen Tomb among others, with lyrical themes dealing with prehistory and the Paleolithic Age in particular. Infact, the Clactonian was an industry of flint tool manufacture that dates to the lower Paleolithic (circa 400.000 years BP).

This entity was born in 2023 from the minds of G.E.F. and K.H.P.K., then we immediately found the other members. Music-wise, we are influenced by the early days of black and death metal.


Where and under what conditions were you recording the new album? Who was in charge of sound, production and mastering?

It wasn’t very easy, because our first demo Dea Madre was recorded between three countries, considering guests: Italy, Finland and Poland. This means almost all instruments have been recorded in different studios. After that, we sent all to Jacopo Gianmaria Pepe (also guitarist of Italian prog/death metal band Bedsore) of Le Trombe degli Angeli Studios, who took care of production, mixing and mastering. He did a really good job.

How many copies were released and which medium was used for this new edition (CD, digital, vinyl, cassette)?

Dea Madre was released on an undisclosed number of copies – the exact amount won’t be unveiled – on a transparent red cassette edition. It is also available on digital download through our Bandcamp page. Since it’s only a demo, we decided to not upload this work on Spotify and other streaming services.

Who is the author of the lyrics and how were they created and about what do the lyrics deal with?

G.E.F. (also from Thecodontion and other bands) is in charge of songwriting, lyrics and concept development. Lyrics are simple and shouted, because they try to recreate the instinctive aspect of the primitive forms of language among primitive men. These songs cover various themes, all related to prehistory and human life in the Paleolithic, with a focus on the dark and mysterious side of existence (so: primitive rituals and nature worship). We think that those lyrics match well with the atmosphere created by the songs.


Who created the logo of the band, and who took care of the graphics and the website? What about you and social networks? Do you consider these things important?

Clactonian’s logo was created by Nicola Redavid, who also has a black metal solo project called Sentiero dei Principi, plus other non-metal projects. The artwork of Dea Madre, instead, has been made by Maurizio Mollo, a friend of us who studies and works in the comics field. The artwork in particular would deserve a special mention because it depicts the famous Venus of Willendorf, with an additional monstruous feeling.

Social networks can help spreading the word and communicating some relevant news/info about the band, but we think they shouldn’t be the only things a band has to care of.

Which label did you choose for releasing your album and why this label? Are you satisfied by how your label represents you and takés care about you?

We have contacts with many labels etc, but since this was a demo, we chose to self-release it. Some of us have experience with online promotion and stuff like that, so we feel that having a label wasn’t necessary. We’re pretty satisfied with the coverage we reached so far, so yes, self-releasing Dea Madre was probably the best choice.

Which bands do you idolise and where do you get your inspiration?

The biggest inspiration for this project was, is and will be mighty Beherit from Finland. That’s it. But we listen to a lot of stuff, so there are many references in our music even though we play a minimal and straightforward form of black/death metal, after all.


Did you send your record to some Labels - which are the labels? How was the response?

Yes, we did. But as we told you, we decided to self-release the demo so we sent stuff to labels mostly for having some feedback and nothing more. All feedback was great, and we found this very encouraging.

How many gigs have you played? Which type of gigs do you prefer, whether it's (clubs or festivals) and which of your performances would you consider as the best?

We haven’t play any gigs yet. It’s not easy playing shows with an international lineup, but we would like to play some in the future. Clubs and festivals are both fascinating for different reasons, the most important thing is having a good organization behind the show. If it’s well organized and people are having fun, it means it’s a success.

What about your plans for the future? What do you want to achieve with the band?

We already wrote a nice amount of songs, now we’ll refine them and plan our future releases. There are many goals we would like to reach in the future, but the most important thing for us is staying true to ourselves. No compromise!

How and where can your fans contact you? Can you provide some contact information?

You can contact us via email at clactonian.metal@gmail.com or you can find us on Facebook, Bandcamp and Instagram.

Thanx for the interview.

Thanks for your interest and support.




---------------------------------------------------------------------------------------------------

úterý 13. srpna 2024

Recenze/review - MAUSOLEUM - Defiling the Decayed (2024)


MAUSOLEUM - Defiling the Decayed
CD 2024, Moribund Records

for english please scroll down

Ležela v rakvi dlouhých třináct let. Pamatuji si ještě, jak kdysi chodila temnými ulicemi a toužila po krvi. Nebylo jednoduché ji zabít. Musel být použit obrácený kříž, spousta zaříkávání a nakonec spalující oheň. Přesto přežila. Jen hibernovala v chladné kobce, v rohu prokletého hřbitova. Letos znovu vylezla ven. Odpadává jí maso od kostí a je hodně hladová. Je jen na vás, jestli se necháte chytit.

MAUSOLEUM jsou zpět! Pokud jste měli jejich zahnívající, prašivý death metal rádi, tak se pohodlně usaďte, vezměte do ruky svůj oblíbený rezavý nůž a zapněte play. Dostanete další porci mokvajícího masa. Zombie rituál může znovu začít. Stačí jen, abyste otevřeli svoji prokletou duši. 


Nové album "Defiling the Decayed" připomíná staré zranění, které začne znovu hnisat. Stačilo mi jen několik poslechů, abych byl chycen, aby do mě tihle tmáři znovu zasekli svůj dráp. MAUSOLEUM jsou zpět a mají velmi dobrou formu. Najednou se ocitnete ve starodávného hororu, posedíte u stolu s démony i Satanem, ochutnáte zkaženou krev. Skvěle napsané skladby evokují vzpomínky na smečky jako IMPETIGO, VITAL REMAINS, INCANTATION, AUTOPSY, ACID WITCH, FORNICATOR, CANNIBAL CORPSE, MORPHEUS DESCENDS, NECROPHAGIA, ENTOMBED, DISMA. Američané vás spoutají do černých pavučin nejen skvělými nápady, ale i masivním, prašivým zvukem (Mastered by Roland Rodas at Cavern of Echos Studios Toronto, production by Rob Yench at The Funeral Home in Johnstown, Pennsylvania). Fanoušky reálných pohřbů do země zaujme i motiv na obalu, který je krásně morbidně stylový - autorem je Rick Zesati (Sithlord). Zkrátka a dobře, pro nás, staré metalové psy, kteří přičuchli poprvé v extrémní muzice na konci osmdesátých let, je nová deska doslova povinností. Pokud vám přijde současný svět divný, umělý, neosobní a až příliš zahleděný do sebe, neváhejte ani chvilku. Tady, ve starých katakombách, se hraje ještě postaru, poctivě. MAUSOLEUM jsou zkušení hrobníci, na které je vždy spolehnutí. Stačí jenom za sebou zavřít dveře do márnice a zhasnout všechna světla. Ležela v rakvi dlouhých třináct let. Pamatuji si ještě, jak kdysi chodila temnými ulicemi a toužila po krvi. Nebylo jednoduché ji zabít. Musel být použitý obrácený kříž, spousta zaříkávání a nakonec spalující oheň. Přesto, nebo právě proto, přežila. Jen hibernovala v chladné kobce, v rohu prokletého hřbitova. Letos znovu vylezla ven. Odpadává jí maso od kostí a je hodně hladová. Je jen na vás, jestli se necháte chytit. Rakev je připravena! Exhumace toho nejshnilejšího, nejtemnějšího death metalu! Špínou nasáklá krev!


Asphyx says:

She was in a coffin for thirteen long years. I still remember how she used to walk the dark streets, thirsting for blood. It wasn't easy to kill her. It took an inverted cross, a lot of incantations and finally a burning fire. Yet she survived. She just hibernated in a cold dungeon in the corner of a cursed graveyard. This year, she came out again. Her flesh is falling off her bones and she's very hungry. It's up to you if you want to get caught.

MAUSOLEUM are back! If you liked their rotting, dusty death metal, sit back, pick up your favorite rusty knife and put it on play. You'll get another helping of oozing meat. The zombie ritual can begin again. All you have to do is open your damned soul.


The new album "Defiling the Decayed" is reminiscent of an old wound that will start to fester again. It only took a few listens for me to be caught, for these darkies to sink their claws into me again. MAUSOLEUM are back and in very good form. Suddenly you find yourself in an ancient horror movie, sitting at the table with demons and Satan, tasting corrupted blood. Well written songs evoke memories of packs like IMPETIGO, VITAL REMAINS, INCANTATION, AUTOPSY, ACID WITCH, FORNICATOR, CANNIBAL CORPSE, MORPHEUS DESCENDS, NECROPHAGIA, ENTOMBED, DISMA. The Americans will ensnare you in black webs not only with great ideas but also with a massive, mangy sound (Mastered by Roland Rodas at Cavern of Echos Studios Toronto, production by Rob Yench at The Funeral Home in Johnstown, Pennsylvania). Fans of real in-ground burials will also be intrigued by the motif on the cover, which is beautifully morbidly stylish - by Rick Zesati (Sithlord). In short, for us old metal dogs who first sniffed extreme music in the late eighties, the new record is literally a must. If you find the current world weird, artificial, impersonal and too self-absorbed, don't hesitate a moment. Here, in the old catacombs, they still play the old-fashioned, honest way. MAUSOLEUM are experienced gravediggers who can always be relied upon. All you have to do is close the morgue door behind you and turn off all the lights. She's been in a coffin for 13 years. I still remember how she used to walk the dark streets, thirsting for blood. It wasn't easy to kill her. There had to be an inverted cross, lots of incantations and finally a burning fire. Yet, or perhaps because of it, she survived. She just hibernated in a cold dungeon in the corner of a cursed graveyard. This year, she came out again. Her flesh is falling off her bones and she's very hungry. It's up to you if you want to get caught. The coffin is ready! The exhumation of the most rotten, darkest death metal! Dirt-soaked blood!



Tracklist:
01. Beyond The Cemetery Gates 
02. Nine Eternities In Doom 
03. Clawing The Lid Of The Coffin 
04. Curse Of The Tomb 
05. Catacombs Of Eternal Dread 
06. Gravefucked 07. Undead Dissection 
08. Torn Apart 
09. Defiling The Decayed



pondělí 12. srpna 2024

Recenze/review - SARAJAH - Sarajah (2024)


SARAJAH - Sarajah
CD 2024, Argonauta Records

for english please scroll down

Chvílemi jsem myslel, že zahynu. Kamenná cesta, mlha kolem mě a všude přítomný chlad, který se mi dostával do kostí. Občas potřebuji být sám. Jenom já, lesy a divoká příroda. Tentokrát jsem se vydal daleko na sever. Ve větru a dešti, aspoň zde nejsou žádní lidé. Nikdo tak neruší podmanivou a syrovou atmosféru. Jsem muzikou natolik pohlcen, že vidím na starodávné mohyle nápis SARAJAH.

Moje fantazie opět pracuje na plné obrátky. Padám pomalu do hlubiny, vznáším se na zpěněných vlnách řeky smrti. Dívám se do tmy a užívám si debut kapely, která má stejně jako já ráda poctivý, starý doom metal, přírodu i pradávné pověsti a mýty. Na každé legendě je kus pravdy a tak jsem zase jednou obestřen lavinou riffů, mocným vokálem a náladami, které jsou povětšinou pochmurné a smutné. 


Bájné moře na severu, temné a mrazivé, vydalo další svědectví. Tentokrát v podobě hudby finských tmářů SARAJAH. Už je to nějaký čas, co mi stejnojmenné debutové album přišlo na recenzi. Raději jsem jej poslouchal, než abych psal slova. Vzpomínal jsem na jednoho staršího kamaráda (doufám, že si našel věčný klid), kteří mi pouštěl na starém gramofonu kapely jako TROUBLE, CANDLEMASS, SAINT VITUS a samozřejmě BLACK SABBATH. A tak je moje recenze možná trošku nostalgická. Vlastně to nevadí, hudba je pro mě vždy jenom dobrá a nebo ta, která mě nezajímá. Finové mě dostali svým přístupem, uvěřitelností. Mají velmi dobrý zvuk, stylově vyvedený obal a texty, které mě oslovily. Umí být syroví a náležitě heavy, ale i smutní a melancholičtí. Jsem starý pes a už dávno vím, že bůh neexistuje. Ale příroda, ta mě dokáže stále překvapit. Z nové desky cítím její přítomnost. Mám rád dlouhé toulky lesem, o samotě, když měníte směr podle nálady a počasí. Cítím se součástí něčeho většího, tajemného. Je pro mě velmi příjemné u toho všeho poslouchat tuhle nahrávku. Jasně, můžete namítat, že zde již všechno bylo a vracíme se v kruhu, ale mě osobně to nevadí. Když totiž budete poslouchat pečlivě, tak zjistíte, že Finové mají v rámci stylu svůj vlastní rukopis, nátisk. Poznají to asi opravdu jen opravdoví fanoušci, ale dodejme rovnou, že pro ně se zde hlavně hraje. Chvílemi jsem myslel, že zahynu. Kamenná cesta, mlha kolem mě a všude přítomný chlad, který se mi dostával do kostí. Občas potřebuji být sám. Jenom já, lesy a divoká příroda. Vznešený, syrový doom metal, u kterého ožívají staré mýty ze severu! Stanete se součástí věčnosti! 


Asphyx says:

At times I thought I was going to die. The stone road, the fog around me and the ever-present coldness that was getting into my bones. Sometimes I need to be alone. Just me, the woods and the wildlife. This time I went far north. In the wind and rain, at least there are no people. No one disturbs the captivating and raw atmosphere. I am so absorbed in the music that I see the inscription SARAJAH on an ancient mound.

My imagination is working at full speed again. I fall slowly into the depths, floating on the foamy waves of the river of death. I look into the darkness and enjoy the debut of a band that, like me, loves honest, old doom metal, nature and ancient legends and myths. There is a piece of truth in every legend and so once again I am enveloped by an avalanche of riffs, powerful vocals and moods that are mostly gloomy and sad. 


The mythical sea in the north, dark and frosty, bore further witness. This time in the form of music by Finnish darkies SARAJAHIt's been a while since I received the eponymous debut album for review. I preferred to listen to it rather than write the words. I was reminiscing about an older friend (I hope he found eternal peace) who used to play bands like TROUBLE, CANDLEMASS, SAINT VITUS and of course BLACK SABBATH on my old record player. And so my review is perhaps a bit nostalgic. Actually it doesn't matter, for me music is always just good music or music that I don't care about. Finns got me with their attitude, believability. They have a very good sound, a stylish cover and lyrics that spoke to me. They can be raw and properly heavy, but also sad and melancholic. I'm an old dog and I've known for a long time that God doesn't exist. But nature, she can still surprise me. I can feel her presence on the new record. I like long walks in the woods, alone, changing direction according to mood and weather. I feel part of something bigger, mysterious. It's very pleasant for me to listen to this record. Sure, you can argue that everything has already been here and we're coming full circle, but I personally don't mind. In fact, if you listen carefully, you'll find that the Finns have their own handwriting, their own touch within the style. Only the true fans will know it, but let's add right away that it's mainly played for them. At times I thought I was going to die. The stone road, the fog around me and the ever-present coldness that was getting into my bones. Sometimes I need to be alone. Just me, the woods and the wildlife. Sublime, raw doom metal that brings to life the old myths of the North! You become part of eternity!


Album tracklisting:
1. Sarajah
2. Lungs of Smoke
3. Long Riders
4. Journeys of Willem Barentsz
5. Home of Arktos
6. A Year with Us
7. I Am the Soil
8. Underworld

band:
J.H.: Guitar
Jeff Pekkilä: Bass, Guitar
H. Wizzard: Drums
Magus Corvus: Lead and backing vocals



Recenze/review - AUSSICHTSLOS - Schicksalstotschlag (2024)


AUSSICHTSLOS - Schicksalstotschlag
CD 2024, Purity Through Fire

for english please scroll down

Už dávno si opustil kostely, nedělní modlitby i klanění se padlým modlám. Raději se touláš lesem a sleduješ, jak šelmy loví. Na zmrzlých cestách potkáváš démony, rozmlouváš s nimi a rád se díváš do tmy. Říkají o tobě, že si prokletý. Možná mají pravdu. Už dávno si propadl extrémní muzice, už dávno víš, jak vypadá opravdové peklo. Kreslíš pentagramy na zem a zapaluješ ohně. Uctíváš temnotu a chlad. Přiznávám, je to pro mě první setkání s rakouskými tmáři AUSSICHTSLOS. S kapelou, která je naplno oddána pravému, chladnému black metalu.

Pánové bezezbytku uctívají klasické norské i švédské tradice. Hudební inspirace ze severu je v jejich hudbě opravdu patrná. Takže, pokud máte tenhle styl rádi, přidejte volume a nechte cestu, aby ubíhala. Směřuje rovnou do pekla, to je vám doufám jasné. 


Skladby jsou náležitě mrazivé, melodické, někdy hymnické, ale vždy dobře zpracované a složené. Základem jsou silné motivy, přidáván je potom jedovatý vokál, který je mocný. Celkový dojem lze popsat jako majestátní. Některé pasáže jsou sice možná až příliš dlouhé a opakují se, ale pro vybudování černé atmosféry to není nic závadného. Přiznám se, že pro poslech alba "Schicksalstotschlag" jsem potřeboval vždy absolutní klid a ticho. Nejlépe někde venku, v dávno opuštěném kostele nebo na pohřebištích, o kterých se říká, že na nich byli pohřbíváni prokletí. Stojím uprostřed zarostlých rozvalin a nasávám zatuchlý pach smrti. Jako bych najednou slyšel nářek mučených, kteří přestali věřit v Boha. Jednotlivé motivy jsou opravdu velmi naléhavé, zvuk i produkce jsou také v nejlepším pořádku, cover je stylový a vy si tak můžete vychutnat muziku samotnou. Když potom ještě padne mlha a pomalu se setmí, užívám si tuhle nahrávku ještě víc. Je to vlastně stará hudba, která má v sobě ale pořád pradávnou sílu. Záleží vždy jen na kapelách, jak se tohoto nelehkého úkolu ujmou. Na AUSSICHTSLOS se mi líbí, že si jdou vlastní cestou, že se neohlížejí a jsou upřímní a opravdoví v tom, co dělají. Nové album mi postupně, jako nějaký prudký jed, proniklo do žil a troufám si tvrdit, že tam zůstane ještě hodně dlouhou dobu. Už dávno jsem opustil kostely, nedělní modlitby i klanění se padlým modlám. Raději se toulám lesem a sleduji, jak šelmy loví. Na zmrzlých cestách potkávám démony, rozmlouvám s nimi a rád se dívám do tmy. Chladný, temný black metal, ukovaný z té nejkvalitnější oceli! Zapalte ohně a namalujte pentagramy!


Asphyx says:

You have long since left the churches, Sunday prayers and bowing down to fallen idols. You'd rather wander the woods and watch the beasts hunt. You meet demons on the frozen roads, you talk to them and you like to stare into the darkness. They say you're cursed. Maybe they're right. You've been into extreme music for a long time, you know what real hell looks like. You draw pentagrams on the ground and light fires. You worship darkness and cold. I must admit, this is my first encounter with Austrian darkies AUSSICHTSLOS. A band that is fully committed to true, cold black metal.

Gentlemen worship classical Norwegian and Swedish traditions to the fullest. The musical inspiration from the north is really evident in their music. So, if you like this style, turn up the volume and let the journey flow. It's going straight to hell, I hope you know that. 


The songs are appropriately chilling, melodic, sometimes anthemic, but always well crafted and composed. Strong motifs are the foundation, then poisonous vocals are added, which are powerful. The overall impression can be described as majestic. Some passages may be too long and repetitive, but it's not a bad thing for building a black atmosphere. I admit that I always needed absolute peace and quiet to listen to the album "Schicksalstotschlag". Preferably somewhere outdoors, in a long abandoned church or in a burial ground where the cursed are said to have been buried. I stand amidst the overgrown ruins and inhale the musty smell of death. It is as if I suddenly hear the cries of the tortured who have ceased to believe in God. The individual motifs are very urgent indeed, the sound and production are also top notch, the cover art is stylish and you can enjoy the music itself. Then when the fog still falls and it slowly gets dark, I enjoy this recording even more. It's actually old music, but it still has an ancient power to it. It's always up to the bands to take on this daunting task. What I like about AUSSICHTSLOS is that they go their own way, that they don't look back and are honest and genuine in what they do. The new album has gradually, like some violent poison, seeped into my veins and I dare say it will stay there for a long time. I have long since left churches, Sunday prayers and bowing down to fallen idols. I prefer to wander the woods and watch the beasts hunt. I meet demons on the frozen paths, talk to them and like to stare into the darkness. Cold, dark black metal, forged from the finest steel! Light the fires and paint the pentagrams!



Tracklisting
1. Am hohen Ross
2. Verwoben
3. Im Schützengraben
4. Brachland
5. Schicksalstotschlag
6. Infektion
7. Ein Stück
8. Gotteswahn
9. Hochverrat

AUSSICHTLOS lineup
Norsk - vocals, lyrics, and guitar
Garst - guitars and bass
Kartharziss - drums and keys

Release notes
Recorded during 2021 2023
Mixed and mastered by Totenklang
Artwork and layout by Irrwisch



neděle 11. srpna 2024

Recenze/review - DYSANGELIUM - Jonestown (2024)


DYSANGELIUM - Jonestown
CD 2024, vlastní vydání

for english please scroll down

Všichni čekáme na jeho úsměv. Až nám pokyne rukou a budeme moci vstát. Je tak úžasný! Hltáme každé jeho slovo, je pro nás příkladem. Budeme ho následovat, kam jen bude chtít. Milujeme ho, milujeme ho víc, než svůj vlastní život. Klaníme se obrázkům i sochám, na kterých je vyobrazen. Stačí, aby řekl a zabijeme klidně svoje vlastní děti. Nepřipomíná vám to něco? Neslyšeli jste to už někdy? Ano, psal se rok 1978 a Jim Jones, kazatel a zvrácený vůdce nařídil 900 lidem, aby spáchali sebevraždu. Kdo chtěl utéct, byl zastřelen, zbytek zemřel injekcí jedu. 

Na DYSANGELIUM se mi vždy líbilo, že drží vlajku pravého ryzího death metalu stále hrdě vztyčenou. Textově se s tím moc nepářou, jdou na hranu, někdy i kousek za ní. Tak tomu bylo v počátcích tohoto stylu a poslední roky se to trošku vytratilo. Jakoby se kapely dnes bály kritizovat, říznout do živého, aby měly lepší dosah na sociálních sítích. Kapela je zpět po pěti letech, s novými členy v sestavě. Směr je stále stejný - old school death metal s chladnými melodiemi. Těch je dle mého ještě trošku víc než dříve a není to vůbec na škodu. Naopak. Každý song má v sobě zajímavý, dobře zapamatovatelný nápad, motiv, který se vám zaryje pod kůži. 


Nějak se poslední dobou ze společenského života vytratily silné osobnosti, přednost má tupý dav bez tváří - tak si vysvětluji povedený motiv na obalu (autorem je Tom F. Hanzl). Líbí se mi, jak je album propracované jako celek. Cover, zvuk, texty, všechno sedí tak nějak velmi dobře pohromadě a působí na mě. Nenechává mě v klidu a nutí k zamyšlení. DYSANGELIUM se navíc nikam netlačí, jdou si svojí cestou, to už se taky moc nevidí. Pojďme ale k tomu nejdůležitějšímu, k hudbě. Na tu se občas zapomíná. Pochválit musím nejen kompozice, schopnost kapely složit dobrou skladbu (ano sešli se zde talentovaní muzikanti), ale i takový ten prastarý smrtící drive a sílu, kterou máme všichni na tomto stylu tolik rádi a proč jej posloucháme. Nenechte se ale mýlit, nehraje se tu jen pro staré pány v letech, kteří rádi nostalgicky vzpomínají. Naopak, nové album "Jonestown" je svěží a pestré. A tak jsem zase jednou seděl u svého přehrávače, podupával si nohou do rytmu (ano, bicí se také povedly) a kýval spokojeně hlavou. Jo, hergot, je to zase tam a zbytek jsou jen slova, kterými se vám snažím říct, jak jsem ke svému názoru došel. Tvrdím to často a klidně vám to podepíšu vlastní krví. Tahle muzika se musí hrát srdcem a to tahle parta zabijáků umí. Nová deska to jen potvrzuje. Přiznávám, trošku jsem se bál personálních změn, ale mé obavy byly zbytečné. DYSANGELIUM jsou zpět a jsou silnější než kdy dřív. Až jednou někde uslyšíte falešné proroky, kazatele s jedovatým úsměvem nebo znáte ve svém okolí někoho, kdo lže, tak mu pusťte "Jonestown" přímo do ksichtu. A to pořádně nahlas! Historia magistra vitaehistorie je svědectvím času, světlem pravdy, životem paměti, učitelkou života, zvěstovatelkou dávných dob. Poslední roky mám pocit, že to přestává platit. Lidé jsou nepoučitelní. Jsem rád, že vznikají nahrávky, jako je tato. Dává mi to určitou naději. Starý, reálný a ryzí death metal, který nastavuje zrcadlo všem falešným prorokům! Budete spáleni na popel!


Asphyx says:

We're all waiting for his smile. When he motions with his hand and we can get up. He's so amazing! We eat up his every word, he's an example to us. We'll follow him wherever he wants us to go. We love him, we love him more than our own lives. We worship the pictures and statues of him. All he has to say and we'll kill our own children. Does that remind you of anything? Haven't you ever heard that before? Yes, it was 1978 and Jim Jones, preacher and perverted leader, ordered 900 people to commit suicide. Those who wanted to escape were shot, the rest died by poison injection. 

What I've always liked about DYSANGELIUM is that they still hold the flag of true pure death metal proudly raised. Lyrically they don't really mess with it, they go to the edge, sometimes a little beyond it. That was the case in the early days of this style and it has faded a bit in recent years. It's like bands today are afraid to criticize, to cut to the live to have a better reach on social media. The band is back after five years, with new members in the lineup. The direction is still the same - old school death metal with cool melodies. In my opinion, there's still a bit more of that than before and it's not a bad thing at all. On the contrary. Every song has an interesting, memorable idea, a motif that gets under your skin. 


Somehow, strong personalities have disappeared from social life lately, and the dull, faceless crowd has taken precedence - that's how I explain the hilarious motif on the cover (by Tom F. Hanzl). I like the way the album is sophisticated as a whole. The cover, the sound, the lyrics, it all kind of fits together very well and works for me. It doesn't leave me in peace and makes me think. Moreover, DYSANGELIUM don't push themselves anywhere, they go their own way, you don't see that much anymore either. But let's get to the most important thing, the music. It is sometimes forgotten. I have to praise not only the compositions, the band's ability to compose a good song (yes talented musicians gathered here), but also such an ancient deadly drive and power that we all love so much about this style and why we listen to it. Make no mistake though, it's not just played for the old geezers who like to reminisce nostalgically. On the contrary, the new album "Jonestown" is fresh and colorful. And so once again I sat at my player, stomping my foot to the beat (yes, the drums were good too) and nodding my head in satisfaction. Yeah, hell, it's there again and the rest is just words to tell you how I came to my opinion. I say it often and I'll happily sign it for you in my own blood. This music has to be played with the heart, and that's what this bunch of killers can do. The new record just proves it. I admit, I was a little afraid of the personnel changes, but my fears were unnecessary. DYSANGELIUM are back and stronger than ever. Once you hear false prophets somewhere, preachers with a venomous smile or know someone in your neighborhood who is lying, drop "Jonestown" right in their face. Out loud! Historia magistra vitae - history is the witness of time, the light of truth, the life of memory, the teacher of life, the herald of ancient times. In recent years I have the feeling that this is no longer true. People are unteachable. I'm glad recordings like this are being made. It gives me some hope. Old, real and pure death metal that holds up a mirror to all the false prophets! You will be burnt to ashes!


about DYSANGELIUM on DEADLY STORM ZINE:








tracklist:
Jonestown
Sarinist
Starvation
Brainwasher
Doomsday
BAD
Narcosatan
Utopia
Dignideath

band:
Ctibor // bicí (ex-Sabathory)
Nekro // zpěv (ex-Zordon, ex-Puritania, Okult)
Kuba // basa (Strange)
Pavel Sunn // kytara (Born Alive Dead)

TWITTER