DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 17. března 2024

PŘÍBĚHY MRTVÉHO MUŽE - Příběh čtyř stý čtyřicátý osmý - Úplně jiné garáže


Příběh čtyř stý čtyřicátý osmý - Úplně jiné garáže

Někdy jsem jí říkal madam hedvábná. Trpěli jsme na sebe. Možná v tom bylo určité chvění, které mezi mužem a ženou bývá, ale věděl jsem, že je mého kamaráda. Byly moje první vysokoškolské prázdniny, které jsem se snažil kombinovat s brigádou. Zrovna přišli. Venca a ta o které píšu. Slovenka Petra. Její laskavé oči, máš stejné štěstí jako já, kamaráde, řeknu jim, když se vítáme. Rozuměli jsme si všichni. Což je většinou takový malý zázrak. Málokdy se stane, aby se ve dvou dvojicích shodli všichni. Byli jsme na stejné vlně, přesto každý jiný. Potkali jsme se v jednom vesmíru, abychom prožili věci, na které vzpomínáme celý život. Teď už bohužel bez Vency, kterého zradilo před lety srdce. Pořád na něj myslím. Vyplavou mi na povrch myšlenky, názory, hlášky. A usmívám se. Pořád se usmívám. Smáli jsme se i tenkrát. Bylo to opravdu moc fajn. Napsal se dopis, že za měsíc v jedenáct ráno na hlaváku v Liberci a byli tam všichni.

Venca měl takový ten zvláštní smutný pohled bývalého feťáka. Připadalo mi to už hrozně dávno. Měl jsem období, kdy jsem jej úplně zavrhl. Snažil jsem se mu pomoc a povedlo se. Zachránil se samozřejmě hlavně sám, ale mě hřálo u srdce, že jsem mohl být strážným andělem. Kamarádství je hrozně silná věc. Když si přivedl madam hedvábnou a já blondýnku, chvilku jsme se oťukávali. Ona je Slovenka, má v sobě takový ten krásný temperament. Dává najevo emoce. Blondýnka je zase klidná síla, pevný bod ve vesmíru, který jsem tolik potřeboval. Sedly si k sobě a měl jsem je proti světlu. Ve vlasech se jim vznášely odlesky. Přísahal bych, že kolem jejich hlaviček vidím duhu. Co tak koukáš? Ty zase sníš, viď? Odhalí mě Petra. Usměju se a pak natáhnu ruce. Podáme si je a já uvidím na její tváři slzy. Co se děje? Včera jsem potratila. Uff. Obejmeme se. Aby věděla, že na svoji bolest není sama. Hodím do placu pár vtípků, abych přerušil smutnou vlnu. Povede se. Neboj, všechno dobře dopadne. Oni byli už dál než my. V podnájmu v Jablonci nad Nisou už věděli, že chtějí pracovat, mít rodinu, žít, milovat se. My byli teprve na začátku. Trošku jsem jim záviděl. Že už nemusejí studovat, nemusí na vojnu. Ale přál jsem jim to, ani nevíte jak.

Venca totiž zářil. Konečně přestal dělat druhořadé práce a brigády a našel se. Nikdy bych nevěřil, že z něj bude nakonec ajťák. Ale tenkrát to šlo. Koupil si knížku o programování, propadl jí a najednou makal v jedné firmě, která právě zaváděla počítače do výroby. Dnes je světoznámá a zaobírá se hodně bezpečností. Venca byl u jejích začátků. Kecáme, pouštíme se do různých témat a moje myšlenky se chvílemi toulají jakoby bokem. Představuji si, co s námi jednou bude. Vidím jako nějaká vědma holky, jak jdou s kočárky kolem jablonecké přehrady. My sedíme s Vencou na pivu na terásce a když jdou kolem, tak jsme hrozně hrdí. Koukáme do kočárků na ten malinkatej život. Bereme do rukou své potomky. Probere mě až kopnutí pod stolem. Mám jít ven na cigáro. Zapálíme si a můj starej kámoš se mě zeptá, jestli si myslím, že je Petra ta pravá. Nejdřív nechápu, ale pak mi dojde, že je na rozcestí. Jako každej chlap. Co blázníš? No, víš, já ji miluju, fakt hodně, ale manželství, děti, to už je navážno. Nevím, jestli jsem na to silnej. Řeknu mu, ty vole, překonal si závislost na pervitinu. Ty dokážeš všechno. Usměje se, poděkuje a pak už nemusíme nic říkat. To ani praví kamarádi nemusejí. Petra je madam hedvábná, bude ti s ní krásně.

Pijeme pivo a pak nám nějakej ušmudlanej punkáč hodí na stůl letáček. Večer, kousek za Libercem, se uděje nějaký undergroundový koncert. Kapely mají děsivě vtipné názvy, neznám je já a ani Venca, který pořád punk sleduje. Mají to být nějaké místní mladé smečky. Původně jsme chtěli na chalupu, něco opéct, nakoupit lahváče a poslouchat starý desky, ale tohle bude taky dobrý. Vlastně za to může blondýnka. Už jsme spolu pár dní nikde nebyli, já pořád pracoval a to víte, mladá holka se nesmí nudit. Řekli jsme tedy ano a pak vzpomínali na starou partu. Člověče, metal neposlouchá aktivně už skoro nikdo. Sem tam někoho potkám, pořád jezdím do Boleslavi za babičkou. Ono je jí už k devadesáti, ale je pořád čiperka. My právě chceme svůj byt i kvůli ní. Starala se o mě celý život, tak jí to vrátím. Dáme si všichni rum a já si uvědomím, jak je skvělé potkávat čisté duše. Mezi tím naším černým humorem, sexuálními hláškami a morbiditou se proplétá jako nějaká bílá pavučina laskavost. Mívám v podobných chvílích ruce automaticky dlaněmi vzhůru. O očích našich dívek snad ani psát nemusím. Takhle vnímám krásu já. Musí vycházet zevnitř. Věřte tomu. Hezká tvářička bez upřímnosti je pořád jenom hezkej ksicht. 

Tančíme v ulicích. Je prosím pěkně brzké odpoledne. Máme toho v sobě už dost, tak jsme se museli projít. Žádný obrubník nám není cizí, holky se obtáčí kolem lamp a sloupů. Jsme jako v nějakém muzikálu. Zpíváme songy, co máme rádi, parodujeme ty, které nemáme rádi. Někteří kolemjdoucí nám nadávají, jiní zpívají s námi. Je úplně jedno, jestli jsou staří nebo mladí. Snad stoletá stařenka zabrouká Suchého a Šlitra, ale mladý studentík nás pošle do prdele. Neobtěžujeme, jen máme radost, že se vidíme, že jsme, že jsme překonali spoustu překážek, abychom se dostali do tohoto stavu. Pankáče si pamatuju z Boleslavi jako veselý chlapíky a drsný holky s křehkou duší. V Plzni to samé. Na koleji je většina mých kamarádů punkery. Metal hyne na úbytě, ten drsný skoro úplně. O muzice si nemám už dlouho s kým pokecat. Ještě, že je Venca hlava otevřená, stejně jako já. Poprosíme mladou číšnici na jedné terásce o kousek papíru a tužku. Už si musíme oba napsat tipy, co posloucháme. Tohle miluju. Jsme na stejné vlně. Dojde to tak daleko, že se couráme, naše křepelky na nás musí pokřikovat, ale my jen mávneme rukou. Tomu nerozumíte, to je chlapská záležitost! Vy taky probíráte to svoje. Kdybyste věděli, jak mi zrovna tohle někdy chybí. Venco, kurva, proč si musel zemřít zrovna ty? Proč ne třeba ten nervní, zlej dědek ze sousedství, kterej všechny jen sere? 

Chodíme světem, pracujeme, potkáváme se a dost často se díváme do země a ne k nebi. S Vencou a madam hedvábnou to bylo vždy poovznášející. Mohli jsme se bavit o čemkoliv. Oba uměli naslouchat. Už mi bylo dvacet a stejně jsem se od nich naučil víc, než kohokoliv jiného. Už zase stojí ty naše milé na lavičce a paří hlavama. Vlasy létají kolem a protože jsme daleko, tak se kluci a chlapi zastavují, dívají se a my jsme děsně hrdý, že máme tak krásný protějšky. Přijdeme, nastavíme náruče a ony do nich spadnou a pak se odvrátíme jeden do druhého, protože jsme zakousnutí do sebe a to je soukromá věc, líbání je intimnější než sex, to říkával vždycky Prcalík. Achjo, kam všichni zmizeli? Kde jsou dobré duše? Mladí by neměli umírat, jsou na to příliš čistí. Třeba bych si dneska s Kytkou ani Prcalíkem nerozuměl. Nevím, ale někdy si bez nich přijdu děsně sám. Jsem na ně naštvaný, stejně jako na Kačenku. Příliš smrti pro jednoho člověka, říkám si, ale pak ke mě přijde Petra, obejme mě a řekne mi, že dneska tedy nemám nárok být smutný. Jen jsem vzpomínal, někdy se mi všechno vrací. Ve snech, když jdu mlhavým ránem, když stojím na koncertě. Jdeme chvilku spolu. Nakonec mi řekne, že to mám vlastně dobrý. Mám hodně strážných andělů. Tenkrát jsem se tomu děsně smál, dnes si myslím, že je to pravda.

Na garáže se musíme zeptat. Bývalo dobrým zvykem, přinést něco dobrého. Koupíme celou basu, aby kluci viděli, že už máme něco za sebou. V krámě potkáme nějaký Vencovo kamarády. Tedy bývalé. Sice punkáči, ale dali se na temnou stranu. Ano, mezi lidmi bylo čím dál tím víc drog. Představoval jsem si, že zažiju něco, co jsme dělali my s klukama, když jsme objevovali thrash a snažili se o hraní v kapele. Bývala to děsná pohoda. Nikde žádní rodiče, nikdo, kdo by prudil. Starý gauč tu byl taky, nějaký palety též, dokonce i matračky. Jenže ti lidé na nich měli úplně jiné pohledy. Říkám Vencovi, co to má být. Taky byl v šoku. Stejně jako my už chodil hlavně do klubů, sem tam na nějaký festival. Vydržíme jen jednu kapelu. Připadá mi, že je to všechno jiný, takový hrozně na křeč. Ctím od svého dětství jednu zásadu, která u mě vyplynula tak nějak samozřejmě. Vyblbni se kámo v moshpitu, dělej rotyku, ale nebuď agresivní. To do metalu, ani do punku nepatří. A tohle byly úplně jiný garáže. Nevím, jestli to bylo drogama nebo to jen byli kokoti a čubky, ale během druhé kapely do sebe začali všichni kopat, strkat se a sprostě řvát. Nechtěl jsem to vidět, tenhle den na to byl až moc krásný. 

Vidíte to? Kokoty potkáte úplně všude, pronese Venca v tramvaji, když se vracíme zpět do města. Najdeme si malý klub, ve kterém se tančí. Když odejde většina hostů, barman  a DJ v jedné osobě si oddychne, protože už nemusí pouštět ty komerční sračky a po několika společných panácích nám hraje na přání. Až do rána bílého. To nás mile vykopne, protože nemůže on, ani my. Potácíme se na zastávku tramvaje. Pojedeme do Jablonce. Koupíme nějaký koblihy a mléko, ano rozumíte správně. Petra chtěla. To se nepobliješ? Naopak, uklidní mi to žaludek, řekne a má pravdu. Kravský nápoj nás doopravdy napraví. Posnídáme v bufetu v Jablonci a vyškrábeme se přes les krpálem na chalupu. Holky spí v peřinách po babičce, zachumlaný jak nemluvňata. Chodíme se na ně dívat, hladíme je po tvářích. Otevřeme si lahváče, lehneme si do trávy a spřádáme děsně filozofický řeči. O životě, smrti, jednorožcích i rodině. Mluvíme tak dlouho, až usneme a připálíme si obličeje. Otevřenými dveřmi do chalupy proleze sousedovic kočka. Vzbudí naše můzy a ty nás. "Jak dlouho tu můžeme být?": zeptá se Petra. Jak dlouho budete chtít, madam hedvábná. Zůstaneme spolu s přestávkami tři týdny a je to jedno z nejlepších lét v mém životě. A nejen moje. 

Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):

sobota 16. března 2024

Interview - MALEDICTION - Totally devastating, raw death grind that will blow your brains out!


Interview with death grindcore band from United Kingdom - MALEDICTION.

Answered Rich Mumford (guitars), thank you! 

Recenze/review - MALEDICTION - The Soil Throne (2023):

Ave MALEDICTION! I guess we can't start our conversation any other way than by welcoming you back. I can't tell you how much I've been looking forward to hearing new music from you. I belong to the generation of old fans. So thanks a lot! But I have to start by asking... Damn, what took you so long?

Hey mate, thank you, I’m glad there were people out there who were actually waiting for this to happen!

Doing more Malediction has been on the agenda for us for quite a few years. I think we originally agreed on it probably seven or eight years ago, this was when Shaun was still living and working in the US, we were going to do some new long-distance recordings, the plan then was to do a new 7“ with two songs on it or something.

Anyway, both Mark McGowan and I had since then tried to come up with some new Malediction material without much success. I had loads of new riffs but couldn’t quite get them to work together for a new song. Some of these riffs were what ended up becoming “Black Narcissus.” Anyway, during the pandemic, mid-2021 I tried an experiment and challenged myself to write something completely new in one week from scratch and this worked and got me out of the terrible writers block I’d been suffering from. “The Omerta Masquerade” was the song and this then helped me to finish “Black Narcissus” as well although that took a couple of attempts before I was entirely happy with it. I then quite quickly wrote some other new stuff as well as completing new arrangements for the old songs that are also on the new EP.

It took us a long time, and finishing the EP also took me a long time for a variety of reasons that I won’t go into here, but it was finished and now it’s out. I’m happy. I’m also happy be able to tell you that I am writing new material faster than I ever have done and we are on track to be able to record our debut album in 2024.


I popped the news into the player, got comfortable, and after half an hour was bouncing around the room like I was seventeen again. The family was looking at me, the kids were tapping their foreheads. But I can't help it. The new EP is short, but it's really good. Death metal, grind, but also unmistakable atmosphere and your signature. Well, beautiful! Can you tell us how the new EP was made? Did you change your approach after all these years?

A conscious decision was made with the new material to keep this direct and to the point and not go off into the 6-7 minute realm we explored in some of the later stuff we did in the 1990s. I think “Black Narcissus” was at the time the shortest song I’d ever written. We didn’t want to outstay our welcome and made the songs work in shorter timescales. “The Omerta Masquerade” is a bit longer, but mainly due to the outro riff.

Secondly, the EP was made with the awareness that this was the relaunch of the band and that we couldn’t rely on anyone remembering us or knowing who we are, which is why we re-recorded “Infestation” and the other old songs. We wanted people to have new versions of those songs, but we didn’t want them to be on a debut album, hence they’re on the EP. The second side of the EP is also a kind of celebration of thirty years of the “System Fear” 7”.

The cover art is tinted green and I think it's really hilarious. Daniel Bechthold from Germany painted it. Why him? How did you guys get together? I confess I don't know his work that well, could you tell us more about this very talented artist?

Me and Shaun were throwing links at each other, trying to work out who we could ask to do the cover art and Daniel was in the mix. We both really liked the piece he did for Leipa for their “Reue” release. Shaun messaged Daniel, found out he was a cool guy and interested in collaborating with us and we took it from there.

I really like what he came up with and it’s grown on me even more.


Raw, dark and cold sound is the basis. This year he was really good. You recorded with Dan Mullins, who is also the drummer of MY DYING BRIDE. That's a completely different kind of music! I really have to bow down to the ground because the new EP literally kills. It reminds me of old productions from somewhere in the late 90's. How did you achieve this sound, how did the recording process work?

We recorded the drums first in early August 2022 at Vibrations Studios here in Huddersfield, West Yorkshire, England. Dan engineered the drum recording and him and Jon our drummer cooked up the drum sound between them. Everything else was recorded in my home studio between August 2022 and March 2023. Most of it was recorded in August and September 2022. I had a bit of a wobble with my health in the middle of it, which meant I didn’t finish until early March 2023. The only things that were really left to do were the guitar solos, but I was really struggling with my confidence over doing them so ended up writing and recording them all in a week, which wasn’t ideal, but it got the thing finished.

Dan Mullins did the final mix and mastering and was sending us rough mixes throughout the process. He sent a rough mix of “Black Narcissus” that absolutely blew me away. I find it hard to be objective about my own stuff and couldn’t really tell from listening to it whether it was any good or not. But when I heard this mix of “Black Narcissus” it totally blew me away. I was like “this is the sound that the EP needs.” Dan did some re-amping of the guitars to add a bit of an HM-2ness to them. I’m very proud to say that the bass sound is pretty much all my own work. I learned so much doing this EP. Experience that you can’t buy. We’ll be doing the album in the same way, and we’ll be working with Dan again on that too. The brief for the EP was “modern, but with old-school sensibilities.”

Once we had everything recorded, I went over to Dan’s a couple of times, and we mixed and edited together to get it across the finish line. It was a great and extremely collaborative process.

Yes, Dan drums for MDB bit he also drums in his band BLASPHEMER who are a lot more straight down the line death metal. Their new EP “Marked for Death” on Macho Records is killer!


Also, times have changed a lot. Today's technology is different. Artificial intelligence, the cloud, you know. How do you as musicians deal with these changes? It must be very different from 30 years ago. Do you follow new trends?

Yes. I’ve had to. It’s been necessary to record in the way that we have done. The only way this new recording was ever going to see the light of day was if it utterly smoked all of our old releases and to do that, I needed to become producer and engineer so that I could be really deeply involved in all stages of the recording and mixing process.

A proud moment for me was after handing over all the tracks I’d recorded and engineered to Dan, I asked him whether what I’d done was of sufficient quality for him to say that the work was “exceptional”. But everyone knocked their contribution out of the park on this, Jon kills on drums, Shaun has never sounded better. I’ve never played as well as I have on this recording. The only people we were in competition with was ourselves and I personally think that we exceeded all of our aims for this recording and that absolutely never happens.

Of course, it’s a double-edged sword because the album has to be even better!

I'm an old dog too, and like everyone I like to remember my youth. I'm sure our readers will be interested to know how did you actually put the band together back in the day? If I'm not mistaken, you were originally called NEUROSIS. Will you reminisce for us please? When and how did MALEDICTION was formed?

That’s correct. The band started in 1989 and I wrote “Infestation” that year. We were just messing about initially with the first lineup.

Myself, Shaun, and Mark Fox knew each other at Teesside Polytechnic, in the Northeast of England and had talked about starting a band, I don’t think we thought it’d still be a thing thirty-four years later though!

Then during 1990 things got more serious, Alastair joined on drums and Darren on second guitar, and we took it from there. We recorded the “Infestation” demo in August 1990 and the “System Fear” 7” later in 1990 and things just progressed from that point on.

It’s cool to have a legacy from back in the early 1990s, but this new version of MALEDICTION has been really about not repeating the past. The legacy is extremely helpful and has given us a bit of a leg-up since we reformed, but for me it’s very much eyes forward, what can we do next, how can we improve.


I remember in my younger days waiting for long hours in line outside the store to buy a new record. My friends and I didn't have money, so we would copy tapes and then argue for endless hours about which band was better. It was a great time, of course. How did you get started in music? Who was your role model? When did you first pick up an instrument? What about your first gig? And the first live performance? Tell me, exaggerate...

I have quite diverse influences, some of the guitar bands of the mid 80s inspired me to try to learn to play. I then progressed by getting into prog rock, a lot of the 1980s new prog/prog revival bands before I got into metal. Thrash bands really appealed to me in a way that traditional metal bands had not up to that point. I liked the “street” attitude, just their wearing every-day clothes and I loved the fact that their songs were about the real world, not dragons and wizards.

I started playing the guitar in 1986, so it wasn’t long between my starting and forming this band, three years or something.

The first gig I played was the first Malediction gig. We weren’t very good, but you have to start somewhere.

You're from Middlesbrough. What's your background in underground music? Do you have any clubs? Or do you have to go to London? I'd be interested in the current state of your scene. What about gigs? Fans? How many people do you get when you play somewhere?

The band was based in Middlesbrough because we were at Teesside Polytechnic (now a university). There wasn’t much of a scene, it was mainly hardcore punk bands. We had the perennial problem of being to punk for the metallers and too metal for the punks. But we got one, we played with punk and crust bands, it was fine. I only ever went to a couple of gigs in London, not somewhere I went.

We just headline Dead of Winter Festival in Glasgow, Scotland. This was our first gig back since reforming. The festival featured eleven underground death metal bands from the UK, we felt extremely fortunate to be asked to play this festival, let alone headline it. The festival sold out and we played to a three hundred capacity crowd.

We have another show coming up in March with BLASPHEMER who are great guys and then in May we’re playing Incineration Festival in London, which is a huge opportunity for us. We’ve not been short on offers to do gigs, in the quality of the gigs is very high, it’s not like in the old days of playing a random pub to a handful of people, these are bigger shows for us. It’s been very gratifying to be organically invited to play prestigious shows in the UK capital.

 

A very important question for us fans! How and where do you want MALEDICTION to go in the future? We want a first full-length album! No seriously, what are you planning in the near future?

Debut full length will be recorded in 2024 for sure. I have the album sketched out, I have four new songs that I’ve written for it and they’re the best stuff I’ve ever written. We’re going to revisit 2-3 old songs and I’m hopeful that Mark and Rik will also have at least one new song each on it. We’re aiming for 9-10 tracks, 40 minutes max. We’re in a good position, we have more material than we need, so we’ll record a bunch of stuff and choose the best. There might be a new EP in there too that could follow the album closely.

What does music mean to you? Why did you start playing death metal and grindcore in particular? How does music influence your life and world view? What has music given and taken away from you?

I listen to a lot of music from a lot of different genres, but DM is special to me, and it’s been a real pleasure in the last few years to re-immerse myself in the scene and get to know some of the current bands. I think I’ll always be a metal musician; I love other genres, but my skillset was really mostly in metal and its various subgenres.

I got a lot of my worldview from artists that I have listened to, music has been helpful to me in developing an ideological and political framework for my life. Some of my earliest exposure to ethical issues was via the music I was listening to.

On the negative side, music is demanding work and often for little or no reward. We spend hundreds and even thousands of hours honing our craft and spend thousands of pounds on gear to what is often a disinterested world. The tortured artist may be a cliché, but it’s a quite accurate cliché for the most part.

It was a great honor to interview you. I wish you all the best for the new EP to sell out worldwide and for you to have a gig packed to bursting. May you do well in your private life. You know what? I'm gonna go play "The Soil Throne" again! Massacre!

It was my pleasure to answer your questions, sorry it’s taken me so long to get back to you. Thank you so much for your kind words about “The Soil Throne” EP, it is very much appreciated!

If anyone wants to get in touch with us, they can visit www.malediction.co.uk which has links to our Bandcamp and all our socials.


Recenze/review - MALEDICTION - The Soil Throne (2023):



---------------------------------------------------------------------------------------------------

Rozhovor - MALEDICTION - Totálně devastující, syrový death grind, který vám vystřelí mozek z hlavy!


Rozhovor s death grindcore skupinou z Velké Británie - MALEDICTION.

Odpovídal Rich Mumford (kytara), děkujeme! 

Recenze/review - MALEDICTION - The Soil Throne (2023):

Ave MALEDICTION! Náš rozhovor asi nemůžeme začít jinak než tím, že vás přivítám zpátky. Ani nevíš, jak jsem se na novou hudbu od vás těšil. Patřím do generace starých fanoušků. Takže díky moc! Musím se ale rovnou na začátek zeptat… Hergot, proč vám to trvalo tak dlouho?

Ahoj kamaráde, děkuji, jsem rád, že se našli lidé, kteří na to skutečně čekali!

Udělat další Malediction je pro nás na pořadu dne už pěkných pár let. Myslím, že jsme se na tom původně dohodli asi před sedmi nebo osmi lety, to bylo v době, kdy Shaun ještě žil a pracoval v USA, chystali jsme se udělat nějaké nové nahrávky na dálku, v plánu tehdy bylo udělat nový 7" se dvěma písničkami nebo tak něco.

Od té doby jsme se s Markem McGowanem snažili přijít s nějakým novým materiálem pro Malediction, ale bez většího úspěchu. Měl jsem spoustu nových riffů, ale nedařilo se mi je skloubit do nové písně. Některé z těchto riffů se nakonec staly "Black Narcissus". Každopádně během pandemie, v polovině roku 2021, jsem zkusil experiment a vyzval sám sebe, abych během jednoho týdne napsal něco úplně nového od nuly, což zafungovalo a dostalo mě to z příšerného autorského bloku, kterým jsem trpěl. Byla to "The Omerta Masquerade" a to mi pak pomohlo dokončit i "Black Narcissus", i když to trvalo několik pokusů, než jsem s tím byl úplně spokojený. Pak jsem poměrně rychle napsal další nové věci a také dokončil nové aranže starých písní, které jsou také na novém EP.

Trvalo nám to dlouho a dokončení EP mi také trvalo dlouho z různých důvodů, které zde nebudu rozebírat, ale bylo dokončeno a nyní je venku. Mám z toho radost. Jsem taky šťastný, že vám můžu říct, že píšu nový materiál rychleji než kdy dřív a jsme na dobré cestě, abychom mohli v roce 2024 nahrát naše debutové album.


Vložil jsem novinku do přehrávače, pohodlně se usadil a po půl hodině skákal po pokoji, jako kdyby mi bylo zase sedmnáct. Rodina na mě koukala, děti si klepaly na čelo. Jenže já nemůžu jinak. Nové EP je sice krátké, ale opravdu se povedlo. Death metal, grind, ale také nezaměnitelná atmosféra a váš rukopis. No, nádhera! Prozradíš nám, jak nové EP vznikalo? Změnili jste po těch všech letech nějak přístup?

U nového materiálu jsme se vědomě rozhodli, že bude přímočarý a věcný a že se nebudeme pouštět do 6-7minutové oblasti, kterou jsme zkoumali v některých pozdějších nahrávkách z 90. let. Myslím, že "Black Narcissus" byla v té době nejkratší skladba, kterou jsem kdy napsal. Nechtěli jsme se předbíhat, a tak jsme písničky udělali tak, aby fungovaly i v kratších časových úsecích. "The Omerta Masquerade" je o něco delší, ale hlavně kvůli outro riffu.

Za druhé, EP vznikalo s vědomím, že jde o obnovení kapely a že se nemůžeme spoléhat na to, že si nás někdo pamatuje nebo ví, kdo jsme, proto jsme znovu nahráli "Infestation" a další staré písně. Chtěli jsme, aby lidé měli nové verze těch písní, ale nechtěli jsme, aby byly na debutovém albu, proto jsou na EP. Druhá strana EP je zároveň jakousi oslavou třiceti let od vydání sedmipalce "System Fear".

Obal je zabarvený do zelena a podle mého opravdu povedený. Maloval jej Daniel Bechthold z Německa. Proč právě on? Jak jste se dali dohromady? Přiznám se, že jeho práci zase tolik neznám, mohl bys nám o tomto velmi talentovaném umělci prozradit něco víc?

Se Shaunem jsme si navzájem předhazovali odkazy a snažili se vymyslet, koho bychom mohli požádat, aby udělal obálku, a Daniel byl mezi nimi. Oběma se nám moc líbila práce, kterou udělal pro Leipu na jejich vydání "Reue". Shaun Danielovi napsal, zjistil, že je to fajn kluk a má zájem s námi spolupracovat, a tak jsme se do toho pustili.

Moc se mi líbí, s čím přišel, a přirostlo mi to k srdci ještě víc.


Surový, temný a chladný zvuk je základ. Letos se opravdu povedl. Nahrávali jste u Dana Mullinse, který je i bubeníkem MY DYING BRIDE. To je ale přeci úplně jiný druh hudby! Opravdu se musím poklonit až k zemi, protože nové EP doslova zabíjí. Připomíná mi staré produkce někde z konce devadesátých let. Jak se vám takového zvuku povedlo dosáhnout, jak nahrávání probíhalo?

Bicí jsme nejprve nahráli na začátku srpna 2022 ve Vibrations Studios v Huddersfieldu v hrabství West Yorkshire v Anglii. Nahrávání bicích se ujal Dan a on a náš bubeník Jon mezi sebou uvařili zvuk bicích. Všechno ostatní se nahrávalo v mém domácím studiu mezi srpnem 2022 a březnem 2023. Většina byla nahrána v srpnu a září 2022. V polovině jsem měl trochu zdravotní potíže, což znamenalo, že jsem nahrávání dokončil až na začátku března 2023. Jediné, co mi opravdu zbývalo udělat, byla kytarová sóla, ale nad jejich provedením jsem opravdu bojoval se svou sebedůvěrou, takže jsem je nakonec napsal a nahrál všechny za týden, což nebylo ideální, ale věc se díky tomu dokončila.

Dan Mullins provedl finální mix a mastering a v průběhu celého procesu nám posílal hrubé mixy. Poslal mi hrubý mix skladby "Black Narcissus", který mě naprosto ohromil. Je pro mě těžké být objektivní ohledně vlastních věcí a z poslechu jsem nedokázal říct, jestli je to dobré, nebo ne. Ale když jsem slyšel tenhle mix "Black Narcissus", úplně mě to odrovnalo. Říkal jsem si: "Tohle je zvuk, který EP potřebuje." Dan trochu přebasoval kytary, aby jim přidal trochu HM-2. S hrdostí můžu říct, že zvuk basy je z velké části moje vlastní práce. Při práci na tomto EP jsem se toho hodně naučil. Zkušenosti, které se nedají koupit. Stejným způsobem budeme dělat i album, na kterém budeme opět spolupracovat s Danem. Zadání pro EP znělo "moderně, ale s citem pro starou školu".

Jakmile jsme měli všechno nahrané, několikrát jsem zašel k Danovi a společně jsme to smíchali a sestříhali, abychom to dotáhli do konce. Byl to skvělý proces, při kterém jsme nesmírně spolupracovali.

Ano, Dan bubnuje pro MDB, ale také ve své kapele BLASPHEMER, která je mnohem přímočařejší death metal. Jejich nové EP "Marked for Death" u Macho Records je vražedné!


Ono taky, doba se hrozně změnila. Dnešní technologie jsou jiné. Umělá inteligence, cloud, znáš to. Jak se s těmito změnami vyrovnáváte vy jako muzikanti? Musí to být přeci úplně jiné, než před třiceti lety. Sledujete nové trendy?

Ano, musel jsem. Bylo nutné nahrávat tak, jak jsme to udělali. Jediný způsob, jak mohla tato nová nahrávka vůbec spatřit světlo světa, byl ten, že naprosto vykouří všechny naše staré nahrávky, a k tomu jsem se musel stát producentem a inženýrem, abych se mohl opravdu důkladně zapojit do všech fází procesu nahrávání a mixování.

Pyšným okamžikem pro mě bylo, když jsem Danovi předal všechny skladby, které jsem nahrál a "zinženýroval", a zeptal jsem se ho, jestli to, co jsem udělal, je dostatečně kvalitní, aby mohl říct, že je to "výjimečná práce". Ale každý na tomhle díle má svůj příspěvek, Jon zabíjí na bicí, Shaun nikdy nezněl lépe. Já jsem nikdy nehrál tak dobře jako na téhle nahrávce. Jediný, s kým jsme soutěžili, jsme byli my sami a osobně si myslím, že jsme na téhle nahrávce překonali všechny naše cíle, a to se absolutně nikdy nestává.

Samozřejmě je to dvousečná zbraň, protože album musí být ještě lepší!

Jsem už taky starý pes a jako každý rád vzpomínám na své mládí. Naše čtenáře bude určitě zajímat, jak jste vlastně dali kapelu kdysi dohromady? Jestli se nepletu, tak jste se jmenovali původně NEUROSIS. Zavzpomínáš pro nás prosím? Kdy a jak vznikli MALEDICTION?

Správně. Kapela vznikla v roce 1989 a já jsem v tom roce napsal "Infestation". Zpočátku jsme si jen tak pohrávali s první sestavou.

Já, Shaun a Mark Fox jsme se znali z Teesside Polytechnic v severovýchodní Anglii a mluvili jsme o tom, že bychom mohli založit kapelu, ale nemyslím si, že by nás to napadlo ještě po třiceti čtyřech letech!

V roce 1990 to začalo být vážnější, Alastair se přidal na bicí a Darren na druhou kytaru a od té doby jsme to rozjeli. V srpnu 1990 jsme nahráli demo "Infestation" a později v roce 1990 sedmipalec "System Fear" a od té doby se věci vyvíjely.

Je fajn mít odkaz z počátku devadesátých let, ale tahle nová verze MALEDICTION byla opravdu o tom, neopakovat minulost. Odkaz je nesmírně užitečný a dal nám trochu náskok od doby, kdy jsme se reformovali, ale pro mě je to hodně pohled dopředu, co můžeme udělat dál, jak se můžeme zlepšit.


Pamatuji si, jak jsem za svého mládí čekal dlouhé hodiny ve frontě před obchodem, abych si koupil novou desku. S kamarády jsme neměli peníze, tak jsme kopírovali kazety a pak se nekonečné hodiny dohadovali, která kapela je lepší. Byly to samozřejmě krásné časy. Jak si začínal s muzikou ty? Kdo byl tvým vzorem? Kdy si vzal do rukou poprvé nějaký nástroj? Co první koncert? A první živé vystoupení? Povídej, přeháněj…

Mám poměrně rozmanité vlivy, některé kytarové kapely z poloviny 80. let mě inspirovaly k tomu, abych se naučil hrát. Pak jsem se dostal k prog rocku, hodně k novým prog/prog revival kapelám 80. let, než jsem se dostal k metalu. Thrashové kapely mě opravdu oslovily způsobem, který tradiční metalové kapely do té doby neznaly. Líbil se mi jejich "pouliční" přístup, prostě to, že nosili každodenní oblečení, a líbilo se mi, že jejich písničky byly o skutečném světě, ne o dracích a čarodějích.

Na kytaru jsem začal hrát v roce 1986, takže mezi mými začátky a založením kapely neuplynula dlouhá doba, asi tři roky.

První koncert, který jsem odehrál, byl první koncert Malediction. Nebyli jsme moc dobří, ale někde se začít musí.

Pocházíte z Middlesbrough. Jak to u vás vypadá s undergroundovou muzikou? Máte nějaké kluby? Nebo musíte do Londýna? Zajímal by mě současný stav vaší scény. Co koncerty? Fanoušci? Kolik tak přijde lidí, když někde hrajete?

Kapela sídlila v Middlesbrough, protože jsme studovali na Teesside Polytechnic (dnes univerzita). Nebylo tam moc scény, hrály tam hlavně hardcore punkové kapely. Měli jsme věčný problém, že jsme byli pro metalisty příliš punkoví a pro punkáče příliš metaloví. Ale nějakou jsme získali, hráli jsme s punkovými a crustovými kapelami, bylo to fajn. Já jsem byl jen na pár koncertech v Londýně, ne někde, kam jsem jezdil.

Teď jsme byli headlinery festivalu Dead of Winter ve skotském Glasgow. Byl to náš první koncert po reformě. Na festivalu vystoupilo jedenáct undergroundových deathmetalových kapel z Velké Británie, cítili jsme se nesmírně šťastní, že jsme byli požádáni, abychom na tomto festivalu hráli, natož abychom ho headlinovali. Festival byl vyprodaný a my jsme hráli pro tři sta diváků.

V březnu nás čeká další koncert s BLASPHEMER, což jsou skvělí kluci, a v květnu budeme hrát na Incineration Festivalu v Londýně, což je pro nás obrovská příležitost. O nabídky na koncerty nemáme nouzi, kvalita koncertů je velmi vysoká, není to jako za starých časů, kdy jsme hráli v náhodné hospodě pro hrstku lidí, tohle jsou pro nás větší koncerty. Bylo velmi potěšující, že jsme byli pozváni na prestižní koncerty v hlavním městě Spojeného království.


Pro nás fanoušky zcela zásadní otázka! Jak a kam chcete MALEDICTION směřovat do budoucna? My chceme první dlouhohrající album! Ne vážně, co plánujete v nejbližší době?

Debutová deska bude určitě nahrána v roce 2024. Album už mám načrtnuté, napsal jsem pro něj čtyři nové písně a jsou to nejlepší věci, které jsem kdy napsal. Vrátíme se ke dvěma třem starým písním a doufám, že Mark a Rik na něm budou mít také každý alespoň jednu novou skladbu. Naším cílem je 9-10 skladeb, maximálně 40 minut. Jsme v dobré pozici, máme víc materiálu, než potřebujeme, takže nahrajeme hromadu věcí a vybereme ty nejlepší. Možná tam bude i nové EP, které by mohlo na album těsně navazovat.

Co pro tebe znamená hudba? Proč si začal vlastně hrát zrovna death metal a grindcore? Jak muzika ovlivňuje tvůj život a pohled na svět? Co ti hudba dala a vzala?

Poslouchám hodně hudby z různých žánrů, ale DM jepro mě výjimečný a v posledních letech je pro mě skutečným potěšením znovu se ponořit do této scény a poznat některé současné kapely. Myslím, že vždycky budu metalový hudebník; mám rád i jiné žánry, ale moje dovednosti se opravdu týkaly hlavně metalu a jeho různých subžánrů.

Hodně ze svého světonázoru jsem získal od umělců, které jsem poslouchal, hudba mi pomohla při vytváření ideologického a politického rámce mého života. Některé z mých prvních kontaktů s etickými otázkami se odehrávaly prostřednictvím hudby, kterou jsem poslouchal.

Negativní stránkou je, že hudba je náročná práce a často za malou nebo žádnou odměnu. Strávíme stovky i tisíce hodin zdokonalováním svého řemesla a utrácíme tisíce liber za vybavení pro často nezajímavý svět. Zmučený umělec je možná klišé, ale z velké části je to klišé docela přesné.

Bylo mi velkou ctí udělat s vámi rozhovor. Přeji ti, aby se nové EP prodávalo po celém světě a abys měl koncerty narvané k prasknutí. Ať se vám daří i v soukromém životě. Víte co? Půjdu si znovu zahrát "The Soil Throne"! Masakr!

Pokud se s námi někdo chce spojit, může navštívit www.malediction.co.uk, kde jsou odkazy na náš Bandcamp a všechny naše sociální sítě.


Recenze/review - MALEDICTION - The Soil Throne (2023):



---------------------------------------------------------------------------------------------------

pátek 15. března 2024

Recenze/review - IGNIS MORTIS - Haeresis Maleficarum (2024)


IGNIS MORTIS - Haeresis Maleficarum
EP 2024, Hammer of Hate Records

for english please scroll down

Již několikátou noc sleduješ krvavé stopy ve sněhu. Pokaždé tě dovedou na dávno opuštěný lesní hřbitov. Kolem mrtvého těla jsou v kruhu zapáleny svíce. Proříznuté hrdlo, další oběť v řadě. Zvedá se vítr a noci jsou čím dál tím delší. Mraky padají k zemi a smrt, ta stará děvka, se zase toulá ulicemi. Kdo bude další na řadě? A kdo může dělat něco tak  hrozného a ohavného? Odpovědi nepřicházejí. Trávíš čas hledáním bestie a poslechem nového EP finských black metalistů IGNIST MORTIS.

Jedná se o zkušené muzikanty, kteří působili a hrají v kapelách jako EVIL MIGHT, RIENAUS, GRIEVE, ARTHEMESIA. Pánové již od prvních společných setkání působí velmi ostře, chladně, temně. Skladby jsou napsány s jediným účelem - uhranout vás a proklít. Až na věky, amen!


Dobré nahrávky od špatných rozlišuji podle několika parametrů. Zásadní je vždy zvuk, přihlédnu i k obalu a celkové produkci. V případě této desky je vše náležitě špinavé, zastřené, pokryté pavučinami. Mám to takhle moc rád. Nejdůležitější jsou pro mě ale vždy nápady, způsob, jakým na mě hudba působí. Jestli ve mě dokáže probudit nějaké emoce, rozsekat mě, rozdrásat. IGNIS MORTIS tohle všechno umí a přidávají ještě něco navíc. Inspiraci pánové hledali ve švédské, norské a finské black metalové klasice devadesátých let. Není to ale jenom dnes tolik časté, obyčejné a dobře zahrané retro. Naopak, debutové EP působí velmi živým (mrtvolným) dojmem. Vznešené pasáže se střídají s těmi zemitými. Hrozně mě baví nasadit si sluchátka a sledovat usínající les. Když vydržím až do tmy, potkám i přízraky. Ti, spolu s démony ze starých časů kývají spokojeně hlavou a užívají si velmi podmanivou atmosféru. V jednotlivých pasážích potkáte smutek, hněv, šílenství, ale i melancholii zasněžených plání. Finové nám vyprávějí své příběhy a i když jejich řeči nerozumím ani slovo, nějak podvědomě vím, vnímám, o čem zpívají. V jejich riffech je bolest a utrpení, vzdor i nahrubo nasekaná tma. Líbí se mi hypnotické vokály, opravdu si připadám jako na místě, kde se pořádaly pradávné rituály smrti. Již několikátou noc sleduji krvavé stopy ve sněhu. Pokaždé mě dovedou na dávno opuštěný lesní hřbitov. Kolem mrtvého těla jsou v kruhu zapáleny svíce. Proříznuté hrdlo, další oběť v řadě. Bestie se probudila! A touží po čerstvém mase. Mrazivý, syrový black metalový vichr s temně krvavou aurou! Pradávné rituály smrti! 



Asphyx says:

You've been watching the bloody footprints in the snow for several nights now. Each time, they lead you to a long-abandoned forest graveyard. Candles are lit in a circle around the dead body. A slit throat, another victim in the line. The wind picks up and the nights grow longer and longer. The clouds fall to the ground and death, the old bitch, roams the streets again. Who's next? And who can do something so horrible and despicable? The answers are not coming. You spend your time searching for the beast and listening to the new EP of Finnish black metallers IGNIST MORTIS.

These are experienced musicians who have been in and played in bands like EVIL MIGHT, RIENAUS, GRIEVE, ARTHEMESIA. From their first meetings together, the gentlemen have a very sharp, cold, dark look. The songs are written with one purpose - to bewitch and curse you. Forever and ever, amen!


I distinguish good recordings from bad ones by several parameters. The sound is always essential, I also take into account the packaging and the overall production. In the case of this record everything is properly dirty, obscured, covered with cobwebs. I like it that way. But the most important thing for me is always the ideas, the way the music affects me. If it can awaken some emotion in me, tear me apart. IGNIS MORTIS can do all that and add something more. The gentlemen looked for inspiration in the Swedish, Norwegian and Finnish black metal classics of the nineties. But it's not just the nowadays so common, ordinary and well played retro. On the contrary, the debut EP gives a very lively (deadpan) impression. The sublime passages alternate with the earthy ones. I enjoy putting on my headphones and watching the forest fall asleep. If I can hold out till dark, I'll meet ghosts. They, along with the demons of old, nod their heads in satisfaction and enjoy the very captivating atmosphere. In individual passages you will find sadness, anger, madness, but also the melancholy of the snowy plains. The Finns tell us their stories, and even though I don't understand a word of their language, somehow I subconsciously know, feel, what they are singing about. There is pain and suffering, defiance and rough-hewn darkness in their riffs. I like the hypnotic vocals, I really feel like I'm in a place where ancient death rituals were held. I've been following the trail of blood in the snow for several nights now. Each time they lead me to a long-abandoned forest graveyard. Candles are lit in a circle around the dead body. A slit throat, another victim in the line. The beast has awakened! And it craves fresh meat. A freezing, raw black metal blast with a dark, bloody aura! The ancient rituals of death!


tracklist:
1. Noitasapatin irstaat syöjättäret 09:47
2. Kali Yuga Mysticus 04:31
3. Sanguine Luciferian Vampirism 05:15

band:
Faen - Drums
Ammutseba - Guitars (lead), Vocals (backing)
Valtias - Vocals, Synthesizers
Leo Lemmetty - Guitars (rhythm), Bass, Synthesizers


A few questions - interview with black metal band from Finland - IGNIS MORTIS.


A few questions -  interview with black metal band from Finland - IGNIS MORTIS.

Answered vocalist  Valtias, thank you!

Ave, can you introduce your band to our readers? – When was it founded and what style of music do you play etc.?

Valtias: Hails! Ignis Mortis was founded in 2022 after Evil Might kind of vaporized. Evil Might was harsher and more straightforward black metal, even though the fundamentals of Ignis Mortis were already present: those melancholic and quite melodic and epic elements. We slowed down a bit and began to write darker and more interesting music than before.

Where and under what conditions were you recording the new album? Who was in charge of sound, production and mastering?

We recorded the EP in our rehearsal place and we quite much understood that every reh. recording these days sound the same. They all have that same shitty digital fuzzing sound in them. We wanted something different, so we asked Lauri Laaksonen (Convocation, Desolate Shrine, Pestilent Hex) to mix and master the EP and also record the drums – as he’s a professional drummer.

I asked him to go towards Entombed’s Clandestine with a touch of Lemmy Kilmister Murder One amp setup and throw in some harsher soundscapes. We quite much enjoy the result as it’s definitely not your everyday black metal mix.

Laaksonen has his own mixing and mastering studio thing going on. Check out The Desolate Dungeon in Facebook if you want to try out something different.


How many copies were released and which medium was used for this new edition (CD, digital, vinyl, cassette)?

The CD release is 300 copies. We’re trying to find someone to release the MC and/or LP version. It’s also on every streaming platform.

Who is the author of the lyrics and how were they created and about what do the lyrics deal with?

I, Valtias wrote the lyrics.

The first song, Noitasapatin irstaat syöjättäret tells a story about fat priests who fuck children in their churches, and are then attacked and cursed by witches. Eventually Christendom will fall and nature wins. The title translates roughly into The Debauched Temptresses of Witches Coven. Syöjätär is also a kind of a Finnish foremother for many of our folklore’s nether creatures. She’s also the mother of snakes.

Second one, Kali Yuga Mysticus is about modern times, the cycles of Zeitgeist, and how we surf the waves of Kali Yuga; the Age of Fire. It’s a vision about a dystopia we’re living in right now; the totalitarianism of liberalism and the liberalism of totalitarianism. The cycles of societal downfalls, now accelerated by false Gods of post-humanity.

The last one, Sanguine Luciferian Vampirism is about spiritual vampirism; how the Luciferian ideal overcomes the modern day. How the underdogs dwell in darkness and suck the blood out of this godless era. It’s about being a vampiric leech of this modern world.

Who created the logo of the band, and who took care of the graphics and the website? What about you and social networks? Do you consider these things important?

Logo is done by a good friend of mine, Tuomas T. of Nucleart Design. The cover artwork, the Al-Khemik Omega Ouroboros was visioned by me and drawn by my wife Skadhí. She drew the Penis Demon on the back as well. Also the inner chalice is done by her. The broken gravestone picture was shot by my colleague.

I’ve studied graphic design a bit, so I did the whole CD package by myself. I also drew the frames around our photos.

I’ve done the social network shit as well. I don’t really care about that at all. I only care about the art itself, but you need to ride those waves of Kali Yuga and participate in the global immolation somehow.


Which label did you choose for releasing your album and why this label? Are you satisfied by how your label represents you and takes care about you?

The guys from Kvlt Records are my friends, so I just dropped the finished product to them, and then Sami Tenetz said “Ok, I can release this through Hammer of Hate”. As you see, Kvlt has few sublabels, Hammer of Hate being one of them.

Well, Kvlt is an underground label, so they don’t exactly do any marketing. They have pretty wide distribution channels though.

Which bands do you idolise and where do you get your inspiration?

There’s some bands I truly adore: Burzum, Kawir, Elend, Root, Bolt Thrower, King Diamond, Rotting Christ, Motörhead, Törr, Mercyful Fate, Bathory, The Doors, Summoning, Demigod, early Entombed, Master’s Hammer, Iron Maiden, Drudkh, Ulver, Mgła, Sigh, Absu and such.

I get my inspiration from the darker side of life. At the moment I just follow the Ukrainian war and what’s happening in the front. Also societal downfall is interesting. We’re in the middle of World War III and all people can speak of is political correctness, individual rights and shit like that. The world is fucking burning around us and people are whining about how someone speaks of someone else. Fuck that shit. Western civilization is doomed. People are idiotic and refuse to see through their tight social (media) bubbles.

Did you send your record to some Labels - which are the labels? How was the response?

I had a list of some 10-15 labels for the EP, but as Kvlt grabbed it first, we never sent it to anyone else. Kvlt was our first choice.


How many gigs have you played? Which type of gigs do you prefer, whether it's (clubs or festivals) and which of your performances would you consider as the best?

As Ignis Mortis, none. As Evil might, three, I think. All those gigs were in a club for some 50-100 people. We’re planning to play few gigs later this year.

I guess I don’t prefer to play live at all. I have one of those minds… I can’t remember lyrics – even my own. It’s a bit shitty situation. It all started about 20 years ago or so. A bit too much different kind of substances does wonders to one’s memory.

Of course, I could use some kind of prop for lyrics… Well, I actually have a Christian hymnal and I’ve glued the lyrics on the pages, but at last gig all the blood and makeup ran into my eyes, so I couldn’t even read the cursed book.

What about your plans for the future? What do you want to achieve with the band?

We don’t have anything else planned than a full-length album, which we’re working on at the moment.

How and where can your fans contact you? Can you provide some contact information?

Through the god-awful Facebook or by mail: deusignismortis@gmail.com.

Thanx for the interview.

Thank you! Spread the sunless poison: https://linktr.ee/ignismortis



---------------------------------------------------------------------------------------------------

KNIŽNÍ TIPY - Město Ember - Jeanne DuPrau (2009)


Město Ember - Jeanne DuPrau
2009, Argo , Triton

Ráno jsem vstal a nemohl se skoro hýbat. Už mi bude na podzim padesát a tělo se občas ozve. Celý víkend jsem sekal na horách v Jizerkách dříví a večer si potom pod lampičkou četl knihu Město Ember. Je to povedené dílo. Napínavé a čte se samo. Už v pátek večer jsem nemohl zvednout ruce. Sekyrka byla nějaká těžká. Opláchl jsem si obličej a najednou byla kolem chalupy naprostá tma. Ve vesnici asi šetří a tak nesvítila ani lampa na protější cestě. Čekala mě dlouhá noc. Protože se mi příběh zase jednou dostal do mých snů. Budil jsem se a chtěl zkontrolovat, jestli mám ještě nějaké jídlo a pití. Odjel jsem z města, protože jsem si zase jednou potřeboval vyčistit hlavu. Vyhasla mi kamna a vypadl elektrický proud. Zapnul jsem mobilní svítilnu a četl si dál. To asi Embeřané nemohou. Představoval jsem si, co by se stalo, kdyby na naší planetě nastal black out. Zastavily by se tramvaje, lidé by si ukousali ruce neštěstím, že nemůžou klikat na obrazovky. Nebo ne? Vyšli bychom do ulic a začali rabovat? Abych pravdu řekl, našemu druhu poslední roky už moc nevěřím. Děsí mě dav, skandující zase hnusná hesla plná nenávisti. A to se  zatím nic neděje. 

Když čekali Linda a Harrow na ten velký den, kdy jim byla přidělena ve dvanácti letech práce, vzpomněl jsem si na Čínu a Indii. Na Bangladéš. Máme tu u nás levné věci. Místo toho, abychom je vyráběli my, je levně nakupujeme a draze převážíme přes půlku planety. Co by na takové plýtvání řekli Embeřané? Asi by si to nemohli dovolit. Ona je ta naše planeta v mnohém ještě víc zdevastovaná než ta jejich. Co zanecháme našim dětem? Hodně jsem o tom přemýšlel a byl rád, že už i na horách můžete recyklovat plechovky od piva. Usnul jsem pozdě a vzbudil se brzy ráno. Máma mi přivezla jídlo a tak jsme chvilku kecali. Bylo zajímavé poslouchat příběhy ze starých časů. Kdysi tenkrát, jsme to tady začali devastovat. Jednou nám možná dojde elektrický proud, možná nebudeme mít co jíst a tak se začneme požírat mezi sebou. Existuje ještě záchrana? Pokud něco neuděláme, tak asi ne. Možná ale zvítězí úplně jiný druh. Chytřejší. Líbila se mi představa, že existuje ještě pradávný dokument, který sepsali otcové zakladatelé. Ještě je naděje. Ve měst Ember, na Zemi asi ne.

Nasekal jsem tři obrovské hromady, potom ušel 25 kilometrů po horách. Když jsem seděl druhý den v autobuse a potom ve vlaku, tak jsem necítil ruce ani nohy. Každé obrácení stránky mě pálilo. Ale musel jsem číst dál. Jako bych byl závislý. Zachvátila mě zvědavost. Chtěl jsem vědět, kam a jak bude děj pokračovat. Doma jsem všechno vyprávěl manželce a zpátky v civilizaci se cítil nějak divně. Co když vypnou elektriku? Byl to dobrý víkend. Udělal jsem velký kus práce, potěšil stařenku svojí návštěvou a přečetl jednu z knížek, na kterou budu ještě dlouho vzpomínat. Nějak se mi dostala do hlavy, do podvědomí. Asi by si ji měl dnes přečíst každý, což se samozřejmě nikdy nestane, protože nad písmenky dávno zvítězily obrázky a video. Ale to nevadí, sci-fi stejně není pro každého. Je to vlastně svým způsobem zvláštní čtení. Jedná se navíc o první díl série. Je tedy se na co těšit. Rozhodně budu pokračovat.

Ráno jsem vstal a nemohl se skoro hýbat. Už mi bude na podzim padesát a tělo se občas ozve. Celý víkend jsem sekal na horách v Jizerkách dříví a večer si potom pod lampičkou četl knihu Město Ember. Byla mlha a tramvaj měla zpoždění. Nějaký opilý nešťastník si lehl na koleje a chtěl se nechat přejet. Lidé ho ale odehnali, vytáhli a nadávali mu. Nestihnou to do práce, nepíchnou si v požadovaný čas a seberou jim peníze. Musí živit rodiny. Pán si sedl na lavičku a usedavě plakat. Potom přijela záchranka a my pokračovali dál. Jdu zase tmou a říkám si, že nikde nevidím světlo. Jsem ve svém městě nebo už jsem se teleportoval do Ember? Někdy si tím nejsem jistý. Vnímám tuhle knihu hodně osobně a zajímavé je, že je vlastně určena hlavně pro děti. Jenže já se k ní dostal až teď (první vydání je z roku 2003, takže bych to ani nestihl). Někde jsem četl, že existuje i film, ale nějak nemám po přečtení chuť jej vidět. Možná někdy v budoucnu. Zatím ve mě všechno doznívá. Nerad bych si zkazil iluze, jako jsem se mi to již často stalo. 

Už to trvá několik dní, ale tělo se pomalu dostává do normálu. Většinou až při úterním plavání se svaly povolí a zregenerují. Teď už několik týdnů žiji tak, že když procházím dílnou do kanceláře, tak je to samozřejmě v mých představách obrovské podzemní skladiště. Potravin je málo a postupně docházejí. Žijeme pod umělým světlem. Slunce už dávno neexistuje. Možná nás jednou také pohltí temnota. Možná se ani nestačíme sami zničit. Já vím, v dnešním článku hodně hraji na ekologickou notu, ale kniha ve mě tyhle představy zkrátka rozjitřila. Nevím jak to dopadne, já už začal dávno u sebe. Akorát nevím, jestli tolik na jedinci záleží. Když se kouknu kolem sebe, tak takový bordel u odpadkových košů nikdy nebýval. Lidé už nechodí a všude jezdí autem. Občas ve městě problikávají pouliční lampy. Možná to tak začalo i ve městě Ember. Máte rádi sci-fi? Neváhejte ani chvilku. Tenhle příběh se čte opravdu sám. Je silný a má v sobě spoustu zajímavých myšlenek. Děkuji vám za ohlasy a teď mě omluvte, jdu si zase číst. Mějte se co nejlépe. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pochmurné město Ember, ztracené uprostřed Neznámých území a obklopené neproniknutelnou tmou, čelí postupnému rozpadu. Jeho obrovské podzemní skladiště se zásobami potravin a předmětů denní potřeby se pomalu vyprazdňuje, a tak obyvatelé strádají. Největší hrozbou pro Embeřany, nad nimiž se klene temná obloha a jimž jediné světlo poskytují reflektory a žárovky napojené na dosluhující generátor, jsou stále častější výpadky elektrického proudu. Bojí se, že je tma co nevidět pohltí nadobro.

Dvanáctiletá Lina Mayfleetová a její stejně starý spolužák Doon Harrow mezitím netrpělivě očekávají svůj velký okamžik: Den rozřazení, kdy si ze starostova sáčku vylosují první zaměstnání. Svobodomyslná Lina touží po práci, která by jí poskytla volnost, zatímco hloubavý Doon chce proniknout na místo, kde by mohl přispět k záchraně skomírajícího Emberu. Protože nepřízeň osudu může napravit jedině výměna vylosovaných papírků, bývalí kamarádi, které kdysi rozdělila malicherná hádka, se znovu sblíží. Když pak Lina objeví doma v komoře útržky dávného dokumentu, s Doonovou pomocí se ho pokusí vyluštit. Je to opravdu vzkaz od zakladatelů města, bájných Stavitelů, kteří v něm popisují cestu z temnoty? Pokud ano, co přesně v něm stálo předtím, než ho dostala do rukou – a hlavně do pusy – Linina sestřička Poppy? A proč se nikdo z dospělých, komu se chlapec a dívka se svým objevem svěří, nemíní těmito dohady zabývat?

Lina s Doonem se nakonec pustí do hledání na vlastní pěst, ale výsledek jejich úsilí jim místo vděku spoluobčanů přinese jen vyhlídku na uvěznění v městské Cele. Zdá se, že jediným možným řešením je útěk… jenže co bude potom?


---------------------------------------------------------------------------------------------------

čtvrtek 14. března 2024

Recenze/review - HACAVITZ - Muerte (2024)


HACAVITZ - Muerte
CD 2024, Vomit Records, Moribund Records

for english please scroll down

Nejdřív to vypadalo jako obyčejná hromada kostí. Jenže když jste se podívali blíž, zjistili se, že jsou vyskládané v přesných symbolech. Doslova jsem cítil bolest obětí, které zde byly nejdříve mučeny. Ve jménu starých bohů. Obětní stůl byl poškrábaný a od krve. Měl jsem pocit, že slyším nářek, který se nesl mezi zdmi starého chrámu jako hlasitá obžaloba. Na tohle album jsem se těšil jako na první obrácenou modlitbu. Předchozí desky totiž bývaly velmi častými hosty v mém přehrávači.

"Muerte" vás hned v úvodu přenese na starodávná pohřebiště. Stačí jen vstoupit a přistoupit na jejich krutou hru. Kolem se toulají démoni, kývají spokojeně hlavou a vy si tak můžete vychutnat poctivě zahranou porci syrového black death metalu s ochrannou známkou HACAVITZ. Slyšte ozvěny z plesnivých hrobů, ve kterých byli pochováni padlí kněží. 


Smíchejte feeling devadesátých let, přidejte k tomu krvavou mlhu, syrový, chladný black, prach umletý z pravého death metalu a výsledkem je nové album "Muerte". Skladby jsou napsány velmi podmanivým způsobem. Musím zmínit i vystoupení kapely v Praze v září roku 2017, které ve mě dodnes rezonuje. Kapelu jsem znal samozřejmě již dříve, ale teprve při živém vystoupení vynikla jejich síla naplno. Stejně jako nová nahrávka, to byl spíše obřad pro vyvolání temných sil ze záhrobí, než jen obyčejný koncert. Letos jsem trávil s deskou spoustu času a nejvíce mě bavilo ji poslouchat, když město pokryla mlha. Toulal jsem se ulicemi a užíval si chladnou a bolestivou atmosféru. Vše je velmi živočišné, opravdové, ukované kdesi v podzemí z té nejlepší oceli. Nové album je jako hororový film nebo kniha, které když vstřebáte, tak ve vás zanechají svůj otisk. Trávíte potom dlouhé hodiny ve stínu, neustále se vám vracejí pochmurné myšlenky. HACAVITZ nahráli skvělou desku. Má v sobě vše potřebné pro poslední věci člověka na tomto světě. Tmu, špínu, chlad, vlastní rukopis i sílu načerpanou na starých pohřebištích. Jako by se díval nějaký zlý jedinec na svoji vlastní tvář do krutého zrcadla. Postupně se rozpadá v prach, mění se ve zrůdu, která byla odjakživa v jeho nitru. Tahle hudba ji dokáže vytáhnout na povrch a ukázat ji přesně takovou, jaká doopravdy je. Zvuk, obal, produkce, vše je v nejlepším pořádku. Můžeme se tak soustředit na krev, která vytéká ze skladeb jako z čerstvě proříznuté tepny. Oltář je znovu připraven! Garantuji vám, že při poslechu této nahrávky, jste další na řadě. Smrtící, temný a syrový black death metalový zážitek z onoho světa! Budete obětováni na starém pohřebišti!


Asphyx says:

At first, it looked like a simple pile of bones. But when you looked closer, they were arranged in precise symbols. I could literally feel the pain of the victims who were first tortured here. In the name of the old gods. The sacrificial table was scratched and covered in blood. I thought I heard a wailing that carried between the walls of the old temple like a loud accusation. I was looking forward to this album as my first conversion prayer. In fact, the previous albums used to be very frequent guests in my player.

"Muerte" transports you to ancient burial grounds right from the beginning. All you have to do is enter and accept their cruel game. Demons roam around, nodding their heads in satisfaction, and you can enjoy a fairly played portion of raw black death metal with the trademark HACAVITZ. Hear the echoes from the moldy graves where the fallen priests were buried.


Mix the 90's feeling, add the bloody fog, the raw, cold black, the dust ground from true death metal and the result is the new album "Muerte". The songs are written in a very captivating way. I must also mention the band's performance in Prague in September 2017, which still resonates in me today. I knew the band before, of course, but it was only during the live performance that their full power shone through. Like the new recording, it was more of a ritual to summon dark forces from beyond the grave than just an ordinary concert. I've spent a lot of time with the record this year, and I enjoyed listening to it most when the fog covered the city. I wandered the streets and enjoyed the cold and painful atmosphere. It's all very animalistic, real, forged somewhere underground from the best steel. The new album is like a horror movie or a book that when you absorb it, it leaves its imprint on you. You spend long hours in the shadows afterwards, and gloomy thoughts keep coming back. HACAVITZ made a great record. It has in it everything necessary for the last things of man in this world. The darkness, the dirt, the cold, his own handwriting and the strength he's picked up in the old burial grounds. It's like some evil individual looking at his own face in a cruel mirror. Gradually he crumbles into dust, turning into the monster that has always been inside him. This music manages to bring it to the surface and show it exactly as it really is. The sound, the cover, the production, everything is top notch. So we can focus on the blood that flows from the songs like a freshly cut artery. The altar is ready again! I guarantee that when you listen to this recording, you're next. A deadly, dark and raw black death metal experience from beyond the grave! You will be sacrificed in an old burial ground!



Report, photos, video - HACAVITZ, ESCARNIUM, MALLEPHYR - club Modrá Vopice, Prague - 10. 9. 2017:


Tracklist:
01. Muerte Primera 
02. Hiaretikos Nicte 
03. Moonstench 
04. Voivodvz 
05. Tsontekotl Ika Tletl 
06. Conticinium

band:
Antimo Buonnano - Vocals, Guitars, Bass, Lyrics, Songwriting, Arrangements
César "Led" Sánchez - Drums, Arrangements


TWITTER