DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 14. ledna 2024

PŘÍBĚHY MRTVÉHO MUŽE - Příběh čtyř stý třicátý devátý - Majáles


Příběh čtyř stý třicátý devátý - Majáles

Sedíme na lavičce kousek od Sadů Pětatřicátníků a chvílemi nevíme o světě. Je to hodně intenzivní. Vzala mě na procházku, prošli jsme se kolem zoo a smáli se klokanům, těm jejich malým pacičkám, jsou jako nějaký divný kříženci. Je veselo, ale cítím, že má něco za lubem. Nejdřív si myslím, že bude jakože sex na nějakým zvláštním místě, ale nakonec z ní vyleze, že slíbila holkám, že přijde na majáles. Odfrknu si a odeženu nějakýho buzíka, který se tu neustále nabízí. Divný místo. Samej dealer, kurva a cikáni číhající, až někdo půjde kolem a budou ho moci okrást. No, vybrala si fakt krásný místo, ještě ji políbím, ale koutkem oka koukám kolem, protože nikdy nevíte. Už tenkrát žily u Mže nutrie a když se setmělo, tak se vydávaly kousek od řeky. Z dalšího polibku mě vyruší dupání a chroupání. Pak slyším nějakýho bezďáka, že si prý na ní políčí. Sranda je, že ty nutrie jsou tam dodnes, tak asi nad lidmi bez domova nakonec vyhrály. Poslední polibek, vášeň je ale uhašena, protože nějaký pán kolem padesáti, s velkým břichem, kývne mladíkovi na jeho nabídku. A u toho, jak si dělají dobře, fakt být nemusíme. 

Na majáles se tím pádem dostaneme z druhé strany. Přelezeme improvizovaný plot, respektive, svojí milou přehodím. Dopadne na všechny čtyři, jako kočka. Jdeme hledat její spolužáky. No řeknu vám, jsem na lidi, se kterými piju, dost vybíravý a tohle tedy bylo nic moc. Holky většinou něco mezi mužatkami a slepicemi a o klucích, co se měli stát učiteli, škoda mluvit. Tolik ega jsem už dlouho nikde neviděl. Stačí mi pět piv ve stanu a už mám co dělat, abych někoho neposlal do prdele. Obejdeme stánky a atrakce, pro studentíky asi super zábava, ale když já asi nebudu typický student. Nemám rád zábavu na povel, všechny ty oslavy konce roku, ohňostroje a candrbály. Ale nikomu to nekazím. Moje milá někam zmizí, mě jen projede přes záda trošku mrazu, když se baví s nějakým fešákem, natolik si ještě nevěřím. Je moc hezká, když si odhrnuje ofinu z čela, hrozně jí to sluší, když chodí jen tak kolem a nosí si malá piva. Jsem ve stínu a nechávám fantazii, aby mě unášela někam pryč. 

Volí se král majálesu a královna a je to takový hezký. Všichni se smějou, dělají věci, co se mají dělat a já zase jednou působím jako starej morous. Místo toho, abych křičel v davu, tak mi vrtá hlavou, jestli ten bezďák opravdu tu nutrii snědl. Představuji si, jak je z ní mutant, obr, který vyčistí celý park. Hmmm, sladký buzík, šmakuje jí. Usmívám se a vypadám asi divně, protože si ke mě přisedne nějaká gotička. Všechno stojí za hovno, řekne mi a já jí řeknu, že za hovno tu stojí akorát muzika. Hraje tady totiž Mňága a Žďorp, který mě doslova iritují. Všechny ty jejich sladkobolný texty. Deprese, vole, deprese je taky kšeft. Děvče je očividně trošku namol, její černý stíny pod očima se lesknou. Ne, nejsou to stíny, ona brečí. Nevím, co to dělám, ale obejmu ji. Proč si smutná. Neví, asi jen tak, ze světa a protože nikoho nemá. Taková hezká holka, kdyby si umyla tu černotu z tváře a oblékla se vesele, nikdo by se jí nebál. Nechám jí svému osudu, jen jí řeknu, co si myslím. Dívá se za mnou a její pohled mě pálí. Musím za ženou. Najdu ji mezi učitelama. Namakaný tělocvikáři, Vypadá nešťastně. Kdes byl, to je hrozný. Copak? Ale tady švihadla mě balí, akorát mluví jen o sobě. Naschvál jí dlouze políbím, aby bylo jasno. Ale oni pořád jen tupě koukají. 

Tak jdeme do nějakýho stanu. Hrají tam disko, což mě bolí, ale ostatní tančí. Tak dělám, jakože taky, ale vypadá to hodně blbě. Tebe to tady fakt nudí, co? Šeptá mi do ucha a tak se přesuneme pod pódium. Zacpu si uši, protože je to hrozný. Nechápu, proč si studenti, který mají být aspoň trošku inteligentní, neseženou nějaké dobré kapely. Prý by na to nikdo nepřišel, dozvím se. Všichni se chtějí bavit. Dobře. Tak si jdu zase sednout. Blondýnka jde se mnou. Kousek od nás je pořád gotička, která když nás uvidí, tak zasyčí. Co je, stoupne si přede mne moje milá. Je jako lvice. Toho jsem si vybrala já, zakřičí černokněžnice. Nepopírám, je to vcelku příjemné, že by se o mě jako popraly holky. Ale taky mám rozum. Omluvím se, řeknu, že jsme dávno zasnoubený a hledáme jiný kout. Najdeme. Sedí tu lidé v maskách. Zajímavé je, kolik chlapců je v dámských šatech. Asi se můžou konečně vyjádřit. Inu, proč ne, jen by si mohli oholit nohy, řekne mi blondýnka a je nám najednou krásně. Chodíme pro pivo, neslyšíme tu Mňágu ani Žďorpa a je to hrozně fajn. Jen si tak popíjet, kecat a nesmyslech a být mimo všeobecného veselí. V tomhle si sedneme. Nemáme rádi pozlátko a cílený sladkobol. Šli jsme na pivo, tak proč být smutní? 

Blanka nás nakonec najde. Hele, proč nejste v tom zadním stanu? Nevíme. Hrají tam rock. Nějakej starej učitel s dlouhými vlasy pouští starý fláky a nám je líto, proč jsme tam nevyrazili dřív. No chápete to, jak jsme to nemohli vědět? Mám rád DOORS. Pan učitel taky, tak srkáme další pivka, hladíme se po stehně a vůbec si děláme dobře a taky tančíme. Měníme holky, děláme děsný hlouposti, protože jsme mladí a chceme být za každou cenu vtipní. Křičíme texty, pokud je známe. A najednou to není nějaký trapný studentský svátek, kam se vůbec nehodím, ale pohodová akce. Dokonce nám zahrají na přání, je to takové to setkání lidí, co mají rádi muziku, jsou na stejné vlně a chtějí si udělat dobře. Pan učitel válí, dává skladby, které nikdo skoro ani nezná a tak jsou pro nás skoro nové, i když třeba 40 let staré. Našlapuji jako panter, předvádím se, je to v nás. Tenhle rytmus můžu. Přicházejí další studenti, takový ty, co moc nemusí komerci a najednou je stan skoro plný. Unaveni si sedáme a objímáme se. Je přeci jaro, lásky čas. 

Jsme jak slepičky, co hřadují. Vedle nás je totiž Michal a Blanka a další vlasatci. Dvojice, co přišly na dobrou muziku a mají se rády. Ten večer se seznámíme se spoustou lidí. Asi to mělo být i účelem a já najednou a asi poprvé zjišťuji, že jsem taky student, že sem fakt patřím. Jen je fakt, že mezi strojaře jsem se nehodil. Byla s nimi nuda. Ale faváci, právníci, ekonomové, kterými jsem dříve opovrhoval, protože nad náma jejich holky ohrnovali nos, jsou v pohodě. Asi fakt záleží kus od kusu, koho potkáte. Sem vylezli z nor všichni ti, co studovali a třeba ani nikam nechodili nebo nechodili tam, kam my. Přeci jen, já ty různý intoušký kluby nemusím, já raději čtyřku hodpodu. Možná právě proto nám tady nikdo dneska nezbyl. My si s blondýkou společné kámoše hrozně pečlivě vybírali. Kolikrát nám někdo hodně seděl, chodil i třeba se super partnerem, pak se s ním rozešel a vzal si nějakýho debila/debilku. To je pak těžký, to vám povím. Možná se ale nesneseme, možná je to v nás. Každopádně, tenhle večer byl super. Nejdřív jsem byl mrzoutem, pak jsem chtěl někam zalézt a nakonec se docela dost dobře bavím.

Jdu na záchod a potkám černokněžnici, jak je zakousnutá do nějakýho gotika, tak mám radost, protože se oba, pro které je zachmuřenost jinak nutnost i póza, usmívají. Jen jí pokynu rukou a ona ke mě přiběhne a pošeptá mi, že kdybych si to rozmyslel, tak ho pošle pryč. Poděkuju pěkně, jsem gentleman, ale omluvím se. Víš, drahá, moc si vážím tvé nabídky, jsi přesně můj typ, ale jsem již zadaný. A když to říkám, tak tomu fakt věřím, i když to zní hrozně divně. Mávne rukou a zase se vrátí do objetí klučiny, co na nás koukal jak vyoraná myš. Dojdu si na toiku, vrátím se do rockového stanu a jsem rád, že už nehraje nikde žádná kapela. Někdo do megafonu zařve, že bude brzy konec. Jenže tohle je majáles, to se chlastá všude. Alespoň tenkrát to tak bylo. Taky spousta seznámení, známe dodnes spoustu dvojic, které to tam daly dohromady. Svým způsobem to byla magická noc. Všem to říkám a oni vážně přikyvují. Kam se půjde? Jazz rock café. Co to je? To je klub, jo aha, už vím. Sbalíme se a cestou děláme kraviny. Sem tam někdo blije, ale tak nějak slušně, na trávník.

Zaplníme klub a je to super, protože tam hraje nějaká kapela. Normálně na ní bylo asi pět fanoušků nebo spíš kamarádů, takhle mají plno. Paříme, i když je to blbost. Ale mají hezkou zpěvačku, která má sice na mě pisklavý hlas, ale jinak je na ní hezký pohled. Paříme s blondýnkou, dáváme rumy, protože už jsme piva přepitý a skáčeme z malinkého pódia. Nějaký slečny z práv se začnou svlékat, tak to máme i s kozama, ale naše holky, že prej ne, že se stydí. Říkám, nemáte za co a s Michalem jdeme do půl těla. Teď už je to poctivej rituál, je to hodně divoký. My dva a několik dam, co zrovna moc dámami nejsou. Koutkem oka zahlédnu, že se na mě moje milá divá skoro až smutně. Tak se vrátím a zase se raději obléknu. Inu, jsem zadaný, na některý věci můžu zapomenout. Nebo spíš chci. Opravdu chci. Ale Michal je tak opilej, že se nakonec svlékne úplně celý. Blanka ho jde odvést a přikrýt, protože už má delirium tremens. A co myslíte, kdo ho musel táhnout na kolej? No, samozřejmě já, protože je to kámoš a ti si pomáhají.

Někde u jižního nádraží mě tak chytnou záda, že se musím chvilku vydýchat. Pálí mě celé tělo. Holky mi chtějí občas pomoc, ale nejde to, ani nevíme vlastně jak. Tak se Blanka stará o Michala, neustále kontroluje jeho puls a dech a pláče, cože se to zase tak ožral. Je rozervanej, to my kluci, když jsme zamilovaní, býváme. Ale pak už nemluvím, jen se potím a potácím se jako kdybych byl tažný kůň. Mírný kopeček, který vede od škodovky ke kolejím mi připadá jako Himaláje. Chvilku ho nesu na zádech, jenže to mě poblije, pak v náručí, ale to pláče, pak přes rameno a to...co myslíte, blije taky. Nakonec se dosoukáme k vrátnici a vlezem dovnitř totálně zničení. Nejsme ale sami. Podobných skupinek je kolem koleje víc. Někdo si ustele na trávníku, někdo na parkovišti. My jsme tedy už zlenivělí, tak uložíme Michala do postele. Blanka mi děkuje, jak kdybych mu zachránil život. Mávnu rukou, jakože dobrý a pak se zhroutím na postel. Mám svalovou horečku. Blondýnka mi otírá čelo a celé tělo a ukládá mě jako malé dítě. Usnu a zdá se mi o obrovských nutriích.

Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):

sobota 13. ledna 2024

Recenze/review - DECONSEKRATED - Ascension in the Altar of Condemned (2024)


DECONSEKRATED - Ascension in the Altar of Condemned
CD 2024, Iron, Blood and Death Corporation

for english please scroll down

Kompostování živých tkání má jasné postupy. Tentokrát byl zvolen mělký hrob, protože mrtvých bylo příliš mnoho. Rozsekáni na kusy, rozemleti na prach, by měli odpočívat v pokoji. Jenže tomu tak není, to ví každý pravý fanoušek smrtícího kovu. Pokud jste byli za svého života zlí a měli jste v sobě nenávist, nenaleznete nikdy klid. Ani po smrti. Budete se navěky toulat mezi naším a oním světem a vaše bolest bude krutá a ošklivá. Stejně jako nová deska démonů DECONSEKRATED z Chile.

Mě, jako starému fanouškovi pohřbů do země, stačilo několik poslechů, abych byl znovu proklet. Kapela vznikla v roce 2020 a po jedné demonahrávce a splitku s UNBOWELL a ENDLESS SEDITION, přichází pánové s materiálem, který zabíjí na potkání. Stačí se zavřít do temné místnosti a přidat volume na maximum.


Je to hniloba, špína a smrt ve stylu INCANTATION, DISMA, CIANIDE, ROTTREVORE, FUNEBRARUM, BLASPHERIAN, DRAWN AND QUARTERED, LOUDBLAST. Jedná se o hudbu, která vám postupně pronikne do žil. Jako prudký jed, po kterém zemřete v děsivých křečích. Jedná se o reálnou, smradlavou exhumaci starých hrobů, o vzpomínky na devadesátá léta v krásně morbidní podobě. Riffy vám rozdrásají obličej do krve, bicí vám vystřelí mozek hlavy a u chorobného vokálu se budete modlit, abyste zemřeli. DECONSEKRATED se přidali na stranu temnoty a udělali to velmi zkušeně a s elegancí starých mistrů. Zahaleni v pavučinách, uloženi v prašivých rakvích, hnijeme zaživa a posloucháme u toho "Ascension in the Altar of Condemned". Jako starý hrobník kývám spokojeně hlavou a s chutí si užívám další a další společná setkání. Kopu u toho nové hroby, vyzvedávám těla, která mi vyprávějí své příběhy o nočních můrách, o temných myšlenkách. Tohle je hudba pro staré tmáře, pro fanoušky reálného a krutého smrtícího kovu, který je zahraný od srdce, opravdově. V Chile se probudila další bestie, která touží po čerstvé krvi a zkaženém mase. Má hlad a když ji potkáte, tak zemřete ve velkých bolestech. Kompostování živých tkání má jasné postupy. Tentokrát byl zvolen mělký hrob, protože mrtvých bylo příliš mnoho. Rozsekáni na kusy, rozemleti na prach, by měli odpočívat v pokoji. Jenže tomu tak není, to ví každý pravý fanoušek smrtícího kovu. Jsme připraveni na další exhumaci, posloucháme totiž tohle skvělé album. Prašivá, shnilá death metalová rakev, která je po okraj narvaná špínou a temnotou!


Asphyx says:

Composting of living tissues has clear procedures. This time a shallow grave was chosen because there were too many dead. Chopped into pieces, ground to dust, they should rest in peace. But they don't, as any true death metal fan knows. If you were evil in your lifetime and you had hatred in you, you will never find peace. Not even after death. You will forever wander between this world and the next, and your pain will be cruel and ugly. Just like the new album from the demons DECONSEKRATED from Chile.

For me, as an old fan of burying myself in the ground, it only took a few listens to be cursed all over again. The band was formed in 2020 and after one demo and a split with UNBOWELL and ENDLESS SEDITION, the gentlemen come up with some killer material. Just close yourself in a dark room and turn the volume up to maximum.


It's rot, filth and death in the style of INCANTATION, DISMA, CIANIDE, ROTTREVORE, FUNEBRARUM, BLASPHERIAN, DRAWN AND QUARTERED, LOUDBLAST. This is music that gradually gets into your veins. Like a violent poison that will make you die in terrifying convulsions. It's a real, stinking exhumation of old graves, memories of the nineties in a beautifully morbid form. The riffs will rip your face to shreds, the drums will blow your brains out and you'll be praying to die over the morbid vocals. DECONSEKRATED have sided with the dark side and have done it with great skill and elegance of the old masters. Wrapped in cobwebs, laid in dingy coffins, we rot alive while listening to "Ascension in the Altar of Condemned". Like an old undertaker, I nod my head in satisfaction and enjoy more and more meetings together. Digging new graves, picking up bodies that tell me their stories of nightmares, of dark thoughts. This is music for old timers, for fans of real and cruel death metal played from the heart, for real. Another beast has awakened in Chile, hungry for fresh blood and rotten flesh. It's hungry and if you meet it, you'll die in great pain. Composting living tissue has clear procedures. This time a shallow grave was chosen because there were too many dead. Cut to pieces, ground to dust, they should rest in peace. But they don't, as any true death metal fan knows. We're ready for another exhumation, because we're listening to this great album. A dusty, rotten death metal coffin that's filled to the brim with filth and darkness!


Tracklist:
01. Invocation 
02. Ancestral Voice 
03. Spectral Rites 
04. Litany Of The Blasphemous 
05. Impure Glorification 
06. Consumed By Emptiness

band:
Gûl Evokator: Vocals
Fides Naash: Bass
Agorh Skullptor: Guitars
Rigor Mortis: Drums.



News - PUTERAEON release new official video - Graverobber!

Swedish death metal band PUTERAEON release today the official video of "Graverobber", their new song which is also out now as a digital single an all streaming services.

Technically however, "Graverobber" isn't exactly a brand new composition, as it was initially written for Puteraeon's second demo, back in 2008. However, the Swedes re-recorded it and submitted the final result to the authoritative talents of Dan Swanö, of Bloodbath and Edge Of Sanity fame, for a mixing and mastering which completely re-animated it, Herbert West style. “Graverobber” is a sick dive into the mind of a graverobber. And is still a vital and twisted death metal tune; a real bonecrusher.

"Graverobber" is out now as a digital single and official video. The video can be seen below or via one of our official media partners for its premiered, listed also below.




Now celebrating their 15th anniversary as a band, Swedish horror death metal stalwarts PUTERAEON don’t show any signs of slowing down or exploring new musical paths. Instead, they remain firmly in their bonecrushing Lovecraft-inspired death metal approach.

Coherent with this vision, the quartet looked back at their demos and debut album and re-recorded some of their old songs for this digital EP that celebrates a decade and a half of Chtulhian terror music, with the sound being mixed and mastered by Dan Swanö of Bloodbath and Edge Of Sanity fame. Five songs were chosen, from the first one Puteraeon ever written (“The Plague”, from their 2008 demo “Fascination For Mutilation” demo), until “Storm Over Devil’s Reef”, the opening track from the band’s 2011 debut album, with its rumbling intro and blasting velocity.


“Whispers Of The Dead”, “Graverobber” (both from the second demo “The Requiem, released back in 2008), as well as “Dead Once More” (from the Re-Animator-inspired 2009 demo “The Extraordinary Work Of Herbert West”) complete “Quindecennial Horror”, with Puteraeon staring firmly at the abyss, while the abyss stares back at them.

“Quindecennial Horror” will be released in digital format via Emanzipation Productions on March 8th, 2024.

Lineup:
Daniel Vandija - bass
Anders Malmström - drums
Jonas Lindblood - vocals, guitars
Rune Foss - guitars

Digital single:
https://orcd.co/put-grave

Digital EP:
https://orcd.co/put-quin

Web:
Official site
Facebook
Instagram
Spotify
Apple Music
Tidal


about PUTERAEON on DEADLY STORM ZINE:






---------------------------------------------------------------------------------------------------

pátek 12. ledna 2024

Recenze/review - VARGRAV - The Nighthold (2023)


VARGRAV - The Nighthold
CD 2023, Werewolf Records

for english please scroll down

Jsou sny, které se mi neustále vrací. Stávají se nočními můrami, které mě děsí, i když jsem bdělý. Zdá se mi, že se probudím uprostřed chladné noci. Na nebi není vidět ani jedna hvězda. Jdu bosý prázdným městem. Toulám se ulicemi a v oknech vidím, jak lidé odkrývají svoji šílenou tvář. Jen bolest a násilí. Pomalu umírám, abych nakonec došel do lesa, ve kterém je starý opuštěný chrám. Plameny hoří jasně a šeptají. Stejně jako všichni nemrtví, kteří jsou již uvnitř. Usednu na dřevěnou lavici a pokloním se. Pod oltářem s obrácenými kříži začne hrát kapely VARGRAV z Finska. Jedná se opět o symfonický black metal, který normálně vůbec neposlouchám.

Jenže v hudbě těchto tmářů je něco divokého, přitažlivého a magického. Nahrávka se ihned stane mojí součástí a stále se k ní vracím. Během ledových dní, i v nocích, kdy mě probudí noční můra. Jedná se totiž o obřad, na kterém nemůžu nikdy chybět. Doporučuji podávat v absolutní tmě a chladu. 


Určitě znáte ty chvíle, kdy chcete být úplně sami. Ponořit se do svých myšlenek a poslouchat jenom muziku, která vás baví a obohacuje. Finové hrají postaru, tradičně. Sklady jsou napsány majestátně, vznešeně. Připadám si, že mě kapela pokaždé zahalí do černého pláště z pavučin. Nemůžu dýchat, dusím se, jako oběšenec houpající se ve větru. Symfonické pasáže dodávají nahrávce na tajemnosti. Opravdu si připadám jako na nějaké staré, dávno zapomenuté mši, na které jsou vyvolávány ze záhrobí temné sily. Hodně často jsem se procházel v hlubokých lesích za naším městem. Uprostřed přírody, hned vedle pradávného pohřebiště, vynikla síla "The Nighthold" nejvíce. Občas jsem potkal mrtvá zvířata, jejich skelné pohledy. Připadalo mi, že mi odpovídají, rozmlouvají se mnou. Na povrch vynikla pomíjivost světa, byla svým způsobem definována věčnost. Protože my, staří fanoušci extrémních stylů moc dobře víme, že život se žije a umírá, ale hudba nakonec vždy zůstává a zvítězí. Jak jsem již zmiňoval v úvodu, tenhle styl black metalu jde většinou úplně mimo mě, ale zde jsem se opět s chutí vždy zastavil a nechal se unášet na krvavých vlnách řeky Styx. Songy jsou totiž velmi dobře napsány a je z nich cítit pradávná energie a síly, načerpané v hlubokých jeskyních. Jsou sny, které se mi neustále vrací. Stávají se nočními můrami, které mě děsí i když jsem bdělý. Zdá se mi, že se probudím uprostřed chladné noci. Na nebi není vidět ani jedna hvězda. Jdu bosý prázdným městem. Toulám se ulicemi a v oknech vidím, jak lidé odkrývají svoji šílenou tvář. Jen bolest a násilí. Pomalu umírám, abych nakonec došel do lesa, ve kterém je starý opuštěný chrám. Symfonie děsivých black metalových snů! Noční můra z opuštěných kostelů! 


Asphyx says:

There are dreams that keep coming back to me. They become nightmares that scare me even when I'm awake. I dream that I wake up in the middle of a cold night. Not a single star is visible in the sky. I walk barefoot through the empty city. I wander the streets and in the windows I see people revealing their crazy faces. Only pain and violence. Slowly I die, and finally I reach the forest where there is an old abandoned temple. The flames burn bright and whisper. As do all the undead already inside. I sit on a wooden bench and bow. Under the altar with the inverted crosses, the band VARGRAV from Finland starts playing. This is again symphonic black metal, which I normally don't listen to at all.

But there is something wild, appealing and magical in the music of these darkies. The record immediately becomes a part of me and I keep coming back to it. On frosty days, and on nights when I'm woken up by a nightmare. It's a ceremony I can never miss. I recommend serving it in absolute darkness and cold.

I'm sure you know those times when you want to be all alone. To immerse yourself in your thoughts and listen only to music that entertains and enriches you. Finns play the old-fashioned, traditional way. The compositions are written in a majestic, sublime way. I feel like the band wraps me in a black cloak of cobwebs every time. I can't breathe, I'm suffocating, like a hanged man swaying in the wind. The symphonic passages add to the mystery of the recording. I really feel like I'm at some old, long-forgotten mass, where dark forces are summoned from beyond the grave. I have often walked in the deep woods outside our town. In the middle of nature, next to an ancient burial ground, the power of "The Nighthold" stood out the most. Sometimes I met dead animals, their glassy stares. They seemed to be answering me, talking to me. The transience of the world came to the surface, eternity was defined in a way. Because we old fans of extreme styles know very well that life lives and dies, but music always remains and wins in the end. As I mentioned in the introduction, this style of black metal usually goes completely beyond me, but here again I always stop with gusto and let myself drift on the bloody waves of the river Styx. The songs are indeed very well written and you can feel the ancient energy and power drawn from the deep caves. They are dreams that keep coming back to me. They become nightmares that frighten me even when I'm awake. I seem to wake up in the middle of the cold night. There's not a star in the sky. I walk barefoot through the empty city. I wander the streets and in the windows I see people revealing their crazy faces. Only pain and violence. Slowly I die, and finally I reach the forest where there is an old abandoned temple. A symphony of terrifying black metal dreams! A nightmare of abandoned churches!



Track list
1. Moonless abyss of the nighthold
2. Through the woods of breathing shadows
3. Chalice of silver and blood
4. Thy imperial malice
5. Curse of the plaguewood
6. Encircle the spectral dimension
7. Triumph of the nightbringer
8. Into the shadow crypts
9. The one who lurks beyond…
10. A Dark Consecration
11. Creator of the true realm
12. Ghostlands

VARGRAV lineup 2023
V-KhaoZ Stormrage - keyboards
Graf Werwolf von Armageddon - vocals
Trollhorn of the Black Harvest - guitars, bass
Baron M. Tarwonen - drums



KNIŽNÍ TIPY - Počítání hvězd - Mary Robinette Kowal (2021)


Počítání hvězd - Mary Robinette Kowal
2021, Fobos

Píše mi kamarád Goro, jestli prý nechci nějaké knihy, co má dvakrát. Prohlédnu si nafocené obaly a s radostí kývnu. Máme velmi podobný vkus. Uběhne pár dní a jsme domluveni, že mi předá zásilku na koncertě Hypnos v Plzni. Těším se, naše seance v hospodě bývají plné nových informací, vtipů a odcházíme vždy s úsměvem na tváři a hlavou plnou dalších tipů, co si přečíst. Nakonec mi hodí knížky do práce, když končím směnu. Kolem nás se míhají davy oblečené v montérkách a připadám si, jako bychom si předávali nějaký tajný kontraband. Když se nad tím zamyslím, tak to tak trošku je, protože lidí, kteří ještě čteme knížky, zase tolik není. Nechci nikoho podceňovat, ale mí kolegové z firmy většinou jenom sjíždějí bulvár na mobilu. Odtáhnu tašku plnou literárních dobrot domů, chvíli si prohlížím prology a přemýšlím, jakou knížku si přečtu jako první. Po spoustě současných detektivek a thrillerů mám najednou chuť na nějaké sci-fi.

Jsou vánoce, cestuji do Boleslavi vlakem a trvá to nekonečně dlouho. Mám místenky a tak si nasadím brýle a najednou jsem v roce 1952 a na Zemi dopadne meteorit. Přede mnou se začne odvíjet příběh, který mě ihned pohltí. Občas kouknu z okénka, protože jsem vesnice kolem mého města neviděl již spoustu let. Zvláštní pocit, některé jsou v hrozném stavu. Výstavní města jsou lemována domy, které jsou rozpadlé a kolem nich jsou neudržovaná pole. Jenom sem tam nějaká hala. Když totiž nejedete autobusem po dálnici a nepočítáte montovny a další krabice, ale cestujete vlakem, podíváte se na všechno úplně jinýma očima. Přemýšlím, každou kapitolu zhltnu a říkám si, že autorka zahájila sérii, která rozhodně stojí za to. Pokud jste vášnivými fanoušky tohoto stylu, nemělo by Počítání hvězd rozhodně chybět ve vaší sbírce. Přijedu do Boleslavi a ihned jedeme do Jizerek. Výlet do hor, kontrola a údržba chalupy. Zpátky se dostaneme až večer. Moje drahá máma je unavena a tak se dívám chvilku z okna a vzpomínám, jak jsme zde jako třináctiletý klučina hltal podobné příběhy. 

Jak by lidé v padesátých letech reagovali na podobnou katastrofu. Kam by se náš svět vyvíjel. Spisovatelka nabízí svět po apokalypse, po změně klimatu. Vše je napsáno velmi poutavě a já se zase jednou musím omluvit svému předsudku, že mě většinou knihy od ženských moc nebaví. Mýlil jsem se a sypu si popel na hlavu. On ten můj kamarád měl u piva zase pravdu. Čtu si dlouho do noci a mám potom divné sny. Jsou v nich ženy, vědkyně, které stále někdo utlačuje, nedostává se jim uznání, ani nemají v mužském světě příliš šanci. Ráno se pak zeptám mámy, aby mi vyprávěla o babičkách, aby mi popsala, jak vnímala jejich vyprávění o mládí a dětství. Dozvím se spoustu zajímavých věcí. Svět se opravdu hodně změnil. Tedy, jak kde. Ale to už je na zcela jinou diskuzi. Po několika dnech strávených ve svém rodišti jsem trošku neklidný. Na čtení totiž není příliš času. Musím se vrátit o několik stránek zpět, abych si doplnil informace. Mozek je stejně zvláštní zařízení. Někdy si pamatuji přesně věci, které vůbec nepotřebuji. Vyjedu velmi brzy ráno, ještě je tma a vlak, který směřuje zpátky do Prahy a potom do Plzně, je plný mladých kluků a holek. Shodou okolností vyslechnu jejich rozhovor o vánocích. Spousta z nich dostane pod stromeček jako každý rok knížku. Málokdo si ji ale doopravdy přečte.

Těším se domů, mám totiž dovolenou a mí potomci i manželka chodí ještě do školy a do práce. Další den spím poměrně dlouho. Pomalu se přehodím do volnějšího stylu a naladím se na čtení. Pustím si nové DUSK, doom death metalovou skupinu, která se vrátila ve velkém stylu a znovu otevřu knížku. Musím ji dnes dočíst. I stane se, akorát zapomenu na oběd a svačinu. Není to klasické sci-fi, v knížce najdete i spoustu pasáží, ve kterých se řeší společenské problémy, rasismus, gender. Zkrátka věci, které mohou některé čtenáře odradit. Záleží na vás. Osobně si myslím, že jsou to stále zajímavá témata, ono totiž, když se rozhlédnu kolem sebe, tak pořád existuje spousta zamrzlých tupců, kteří mají stejné názory, jako měli některé postavy v roce 1952. Zdálo by se, že jsme dnes již dál a chci věřit, že ano, ale někdy musím stále kroutit hlavou. Základní téma s dopadem meteoritů a následným rozvojem kosmonautiky bude ale určitě vyhovovat všem čtenářům sci-fi klasiky. Za mě je vše v pořádku a těším se na další díly série. Líbí se mi pohled autorky na svět a hlavní hrdince hodně fandím.

Když jsem byl malý, tak jsem si představoval, že v roce 2024 už budeme dávno létat do vesmíru na dovolenou. Nebo jen tak, třeba pracovně. Nestalo se tak. Místo toho, abychom bádali a objevovali, tak se stále zabýváme politikou, svými egy a pořád s chutí zabíjíme nevinné. Tak snad bude jednou svět lepší alespoň pro moje děti. Pevně v to věřím. Pokud vás baví sci-fi a máte otevřenou mysl, neváhejte ani chvilku. Počítání hvězd je velmi dobrou knihou. Děkuji za přízeň! A nezbývá než poděkovat opět i mému kamarádovi Gorovi! Skvělý tip!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V roce 1952 dopadne na Zemi obří meteorit a zničí celé východní pobřeží Spojených států. Kvůli následné změně klimatu se naše planeta stane brzy neobyvatelnou a lidstvo má jedinou šanci na přežití. Musí se urychleně pokusit o kolonizaci vesmíru. Vznikne mezinárodní koalice, jejímž cílem je osídlit nejprve Měsíc a následně Mars. Matematička Elma Yorková na projektu spolupracuje jako výpočtářka, ale sní o tom, že se stane astronautkou. V cestě jí však nestojí jen technické obtíže, ale především předsudky většinové společnosti tehdejší doby, bránící ženám účastnit se letů do vesmíru. Jako bývalá armádní pilotka se s tím nehodlá smířit.
Jak by lidé v padesátých letech reagovali na takovou katastrofu a následnou akutní hrozbu změny klimatu? Jak bude probíhat pokus o záchranu lidstva v době, kdy je rasismus a sexismus společenskou normou? Příběh alternativní historie se nezabývá jen technickou stránkou dobývání vesmíru, ale především společenskými problémy, kterým lidstvo čelí i tváří v tvář nevyhnutelné záhubě.
Přední současná americká autorka sci-fi a historické fantasy Mary Robinette Kowalová získala za svoji trilogii o Lady astronautce řadu prestižních ocenění včetně ceny Hugo za nejlepší román roku 2019 či cenu Nebula za nejlepší román roku 2018.


---------------------------------------------------------------------------------------------------

čtvrtek 11. ledna 2024

Recenze/review - INFAMOVS - Stench of the Unholy Graves (2023)


INFAMOVS - Stench of the Unholy Graves
CD 2023, Empyrean Collapse

for english please scroll down

Sedím tu již pěkně dlouho. A stále čekám. Na starém hřbitově, poblíž dávno opuštěné kobky. Nikdo tu není, jenom já a dávné přízraky. Ozvěny ze záhrobí zazní ihned, jakmile si pustím nové album death metalových maniaků INFAMOVS z Chile. Netrvá to dlouho a rezavá brána se otevře a já můžu vstoupit dovnitř. Leží tu kdysi zohavená těla prokletých. Cítím mráz v kostech a krve by se ve mě nedořezal. Myslím si, že nové album "Stench of the Unholy Graves" je velmi dobrou volbou k dnešní exhumaci.

Rozpadají se mi v rukách staré kosti, prosévám mezi prsty prach a vzpomínám na devadesátá léta minulého století. Jsem archivářem, věrným fanouškem opravdové smrti i pohřbů do země. Nové album se opravdu povedlo. To vám podepisuji vlastní krví. 


Démoni tančí na hrobech a uznale kývají hlavou. Není divu, hraje se zde hlavně pro ně, i pro všechny fanoušky třeba takových MORBID ANGEL, IMMOLATION, INCANTATION, DIABOLIC, CENTURIAN. Stačilo otevřít víko od první rakve a nechat si prokousnout hrdlo ostrými riffy. Zasypán v hluboké zemi škrábu na dřevěné víko. Nikdo mě neslyší, pomalu se udusím. Ano, během poslechu mám neodbytný pocit, že mi někdo stojí těžkou botou na prsou. Hudba se musí vnímat srdcem, musím jí věřit a moje fantazie musí pracovat na sto procent. U "Stench of the Unholy Graves" tohle všechno zažívám. Je to jako výlet bez konce, na staré pohřebiště, kde se kdysi pořádaly tajemné rituály. Líbí se mi, že kapela přesně ví, co a jak chce hrát. Svoji morbidní práci zvládají na výbornou. Zvuk, obal, celková produkce, tohle vše je v absolutním pořádku. Vy si tak můžete naplno vychutnat pořádnou porci syrového, již notně zapáchajícího masa. Chilané hrají krutě a ošklivě. Věřím jim každý tón, každý motiv. Mám pocit, že se mi jednotlivé pasáže zadírají hluboko do mozku. Hniju zaživa, pomalu se rozpadám a přecházím na druhou stranu, na onen svět. Byl jsem kdysi dávno, jako mladý proklet a dodnes jsem fanouškem tradičního, klasického kovu smrti. Pokud jste na tom jako já, neváhejte ani chvilku. Tahle deska vás totiž spálí na popel. Stane se postupně vaší součástí. Sedím tu již pěkně dlouho. A stále čekám. Na starém hřbitově, poblíž dávno opuštěné kobky. Nikdo tu není, jenom já a dávné přízraky. Ozvěny ze záhrobí zazní ihned, jakmile si pustím nové album death metalových maniaků INFAMOVS z Chile. Hniloba, špína a krutá smrt! Morbidní album, u kterého se rozpadnete v prach!


Asphyx says:

I've been sitting here a long time. And I'm still waiting. In an old cemetery, near a long-abandoned dungeon. There's no one here but me and the ghosts of old. The echoes from the beyond will be heard as soon as I put on the new album of death metal maniacs INFAMOVS from Chile. It doesn't take long before the rusty gate opens and I can enter. Here lie the once mutilated bodies of the damned. I can feel the chill in my bones and the blood wouldn't cut it. I think the new album "Stench of the Unholy Graves" is a very good choice for today's exhumation.

Old bones crumble in my hands, sifting dust between my fingers and reminiscing about the 1990s. I'm an archivist, a staunch fan of real death and in-ground burials. The new album is really good. I'm signing this for you in my own blood.


Demons dance on graves and nod their heads in approval. No wonder, it's mainly for them, and for all the fans of such bands as MORBID ANGEL, IMMOLATION, INCANTATION, DIABOLIC, CENTURIAN. Just open the lid of the first coffin and let the sharp riffs bite your throat. Buried in the deep earth I scratch at the wooden lid. No one can hear me, I'm slowly suffocating. Yes, while I'm listening I have the insistent feeling that someone is standing with a heavy boot on my chest. I have to feel the music with my heart, I have to believe in it, and my imagination has to work 100%. With "Stench of the Unholy Graves" I experience all of that. It's like a trip without end, to an old burial ground where mysterious rituals were once held. I like that the band knows exactly what they want to play and how they want to play it. They do their morbid job perfectly. The sound, the cover, the overall production, all of this is absolutely fine. So you can fully enjoy a good portion of raw, already slightly smelly meat. The Chileans play cruel and nasty. I trust every note, every motive. I feel like each passage is digging deep into my brain. I'm rotting alive, slowly disintegrating and crossing over to the other side, to the other world. I was cursed once upon a time, as a youth, and to this day I am still a fan of traditional, classic death metal. If you're like me, don't hesitate a moment. This record will burn you to the ground. It will gradually become a part of you. I've been sitting here a long time. And I'm still waiting. In an old cemetery, near a long-abandoned dungeon. There's no one here but me and the ghosts of old. The echoes from beyond the grave will be heard as soon as I put on the new album of death metal maniacs INFAMOVS from Chile. Rot, filth and cruel death! A morbid album that will make you crumble into dust!



Recenze/review - INFAMOVS - Under the Seals of Death (2017):


Tracklist:
01. Holy Celestial Slut 
02. Leviathan, Lord Of The Maze 
03. Tearing The Scales Of The Ouroboros 
04. The Smoke Emanating From The Bones 
05. Valley Of Putrefaction 
06. The Void 
07. Abhorrence Of Your Pseudo-God



Recenze/review - HELLFIRE - Thirty Five Stairs (2023)


HELLFIRE - Thirty Five Stairs
CD 2023, vlastní vydání

for english please scroll down

Někdy bývám překvapen, jakou podobu na sebe Satan vezme. Milý a usměvavý soused, kolega z práce nebo jinak velmi klidný kněz. Pokaždé jej potkám, když se stane něco zlého. Stojí ve stínu a šeptá slova o prokletí. Jeho přítomnost je cítit i na starých pohřebištích, u oltářů, na kterých byly kdysi prováděny krvavé oběti. Toulám se podsvětím již velmi dlouhou dobu a potkáváme se často. Já, démoni i samotný ďábel. A pokaždé nám k tomu hraje podobná hudba, jakou tvoří ukrajinští tmáři HELLFIRE

S touhle smečkou jste se na našich stránkách mohli setkat již několikrát. Máme i rozhovor. Vše je odkazováno dole pod článkem. Album "Thirty Five Stairs" je temným a chladným pokračováním minulých nahrávek. Pekelný oheň byl opět zapálen a moje kosti žhnou a pálí. Přesně takhle zní pravé ozvěny ze záhrobí. 


Mrazivý, pochmurný zvuk, tolik známý u švédských a norských black metalistů, děsivý obal, spousta morbidních a zahnívajících nápadů. To jsou letošní HELLFIRE. Povstali z popela, aby nám opět vyprávěli magické příběhy z onoho světa. Troufám si tvrdit, že až se jednou vrátí všichni nemrtví a přijdou se pomstít, bude k  tomu jako soundtrack hrát i album "Thirty Five Stairs". Jedná se samozřejmě o nejhlubší underground, o hudbu, která byla nahrávána v plesnivých kobkách prokletých mnichů. Ze skladeb cítím zlo, špínu a nenávist. Ukrajinci hrají tradičně, klasicky. A své kruté řemeslo zvládají na výbornou. Pro fanoušky třeba takových BELPHEGOR, AZAZEL, ale i třeba ANGELCORPSE, IMPIETY, je novinka doslova povinností. Hroby jsou zde exhumovány s elegancí starých mistrů hrobníků. Osobně se mi potom nejvíc líbí zádušní atmosféra celé nahrávky. K desce jsem se rád vracel, nejvíce ve chvílích, kdy se setmělo a černé mraky byly nízko. Neznám nic lepšího, než se probudit uprostřed noci a nechat noční můry, aby mě za zvuků tohoto alba zavedly do starých katakomb. Sejdeme se pokaždé ve stejné kobce. Já, démoni a někdy přijde i Satan. Pokaždé má jinou tvář, ale vždycky se usmívá. Není divu, hraje se zde hlavně pro něj, i pro všechny prokleté. Nelze jinak, než vám letošní počin těchto maniaků doporučit. Okultní, temná black death metalová válka! Armagedon!


Asphyx says:

Sometimes I am surprised what form Satan takes. A nice and smiling neighbour, a work colleague or an otherwise very calm priest. I always meet him when something bad happens. He stands in the shadows and whispers words of damnation. His presence is felt even in old burial grounds, at altars where blood sacrifices were once made. I have been wandering the underworld for a very long time and we meet often. Me, the demons and the devil himself. And every time we are accompanied by similar music, such as the Ukrainian darkies HELLFIRE

You may have met this pack several times on our website. We also have an interview. Everything is linked below the article. The album "Thirty Five Stairs" is a dark and cold continuation of the previous releases. The fires of hell have been reignited and my bones are glowing and burning. This is what true echoes from beyond the grave sound like.


Freezing, gloomy sound, so well known in Swedish and Norwegian black metal, scary cover, lots of morbid and rotting ideas. This is this year's HELLFIRE. They have risen from the ashes to once again tell us magical tales from the otherworld. I dare say that when all the undead come back for revenge one day, the album "Thirty Five Stairs" will play as a soundtrack. This is, of course, the deepest of the underground, music that was recorded in the musty dungeons of cursed monks. I can smell evil, filth and hatred from the tracks. The Ukrainians play traditional, classical music. And they master their cruel craft to perfection. For fans of such bands as BELPHEGOR, AZAZEL, but also ANGELCORPSE, IMPIETY, the news is literally a must. The graves here are exhumed with the elegance of old master gravediggers. Personally, then, what I like best is the ghostly atmosphere of the whole non-game. I loved returning to the board, most of all when it was dark and the black clouds were low. I know nothing better than waking up in the middle of the night and letting the nightmares take me to the old catacombs to the sounds of this album. We meet in the same dungeon every time. Me, the demons, and sometimes Satan. He has a different face each time, but he's always smiling. No wonder, it's mostly for him, and for all the damned. I can't help but recommend this year's work of these maniacs. An occult, dark black death metal war! Armageddon!


about HELLFIRE on DEADLY STORM ZINE:




Tracklist:
01. Intro 
02. Thirty Five Stairs 
03. Demise Of God 
04. Foundation Of Devil 
05. Immolation 
06. Bridge Of The Dead 
07. Follow The Goat 
08. Adrenochrome 09. Outro

band:
KARAGH- guitars,bass,vocal
TANK-drums,bass,back vocal


středa 10. ledna 2024

Interview - CEMETERY URN - An urn filled to the brim with evil, filth, darkness and absolute death metal!


Interview with death metal band from Australia - CEMETERY URN.

Answered Andrew Gillon (Bass, Guitars, Songwriting), thank you!

Recenze/review - CEMETERY URN - Suffer the Fallen (2023):

Ave CEMETERY URN! Greetings to the underworld. I'm listening to your new album "Suffer the Fallen" and I have to say that it literally has a magical effect on me. It acts like some evil, ugly and dark mantra. How did the album come about and how do you feel about it? Have you ever played any songs live? What did the fans say about them and what is your feedback?

The songs were forged over a long period of time which involved changing a few band members, changing studio and multiple attempts at recording the material. The final production is a perfect representation of what i wanted. A couple of the older songs have been played live over the time but not fully writen versions. Most of the maniacs at our shows are so hammered i don’t think they even knew we were playing new songs!!! But there was some headbanging going on that night so the maniacs were definately getting into it!!!


Apart from CEMETERY URN, you also play in other bands (ABOMINATOR, ESKHATON, etc.). Who actually composes the music for CEMETERY URN? Is that Andrew? Is the approach and way of creating new songs for CEMETERY URN and other bands different?

I’m a founder of the band Abominator and am still active in that. I don’t play in any other bands. Our new drummer Brandon plays in Eskhaton. Chris Volcano, drummer from Abominator/Starfallen/Igvivamous is back working with us on vocals at the moment. I write all the music for Cemetery Urn. On this album, eventhough i had the beats planned out, i passed the finished songs onto Brandon, who worked with Volcano to finish the drum arrangement. So the difference on this album is that we had 2 drummers going over the final drum arrangements.

I really enjoy the sound of "Suffer the Fallen"! So much darkness, so much dirt, evil and cold! You recorded with Adam Calaitzis from Toyland Studio. That's new, previous albums were sound master someone else. Why the change? And how did the recording itself go? Did you talk a lot to the sound?

My last producer was loosing the essence of Cemetery Urn. I had an exact idea of what the production should sound like and Adam totally nailed it. Adams work flow is very fast and well suited to the extremities of our music. For the guitars It’s an old school recording approach. No amp isolation, you record right in front of the speaker box. So you get all the noise and feedback. The most important time for me is setting the guitar tone. After the guitars are set and tracked i’ll always be there but only contibute when called upon. I’m happy to leave it to the professionals.


The author of the cover is Mark Riddick. How did you cooperate and what is your motive? Mark is a great artist who can accurately express darkness. How did you choose the packaging and how did you get together?

Marks art style perfectly conveys the essence of Cemetery Urn. I made contact with Mark after the third self titled album for supplemental art pieces, as i already had the front cover piece. Now Mark Riddick is my primary artist. But it’s not the end of the story....It takes a talented graphic designer to put all this art together and thats where Hells Headbangers graphic design dept takes over.

Your band's description at the Encyclopedia Metallum says your lyrics are about Death, Blasphemy, Destruction. Where do you get inspiration for them? And who is the author?

The primary Author of the lyrics on SUFFER THE FALLEN was our guiarist Dan. Volcano is normally an amazingly prolific lyric writer, but only contributed 3 songs. I would add to that inspiration list... Murder, depraivity conspiracy and also some more obscure ideas that you wouldn’t know even if you read it. As an example on our previous album theres a song called TENDRILS OF DEFILEMENT which was writen about chemtrails. We have a song called THE SICKENING SECT on our third album written about the Westboro Baptist Church. So we mix it up. Dans always contributed to the lyrics, but really stepped up this time around.


In recent years, Australia has been full of great death metal bands. When I recently interviewed WEREWOLVES, ESKHATON, I wrote them that Australia is the promised land. I don't mean the area, but rather the number of great groups. How do you explain that? What is the your underground, what labels, fan support?

I’ve always thought that there great and crap bands in every scene, and there are a few good bands here, but they get drowned out the sheer amount of average and outright shit bands. Over a longer period of time there has been a great Metal tradition forged over here by some inspired induviduals/musicians. Some of these bands such as Corpse Molestation and Sadisik Execution could only have been created by the unique characters who can only be found in the Australian Metal scene. If the younger generation of musicians are introduced to the correct releases, metalcore and sludge will be long forgotten. One of the best new labels in Australia is United Force Productions, which is run by D. Bloodstorm the Vocalist from Bestial Warlust!!!


How are CEMETERY URN doing with concerts? I know that everything is mainly concentrated in big cities on the coast, but are you and the band planning any tours to introduce the new album? How are the shows going for you and what about the fans?

We’re starting back live in Feruary 2024. We don’t wan’t to play all the time with low quality bands. We want all the bands to be totally killer!!! It’s hard to co-ordinate as everyone is in a different cycle, writing or recording and so on. So we’re not going to be playing very often. I’m working on a tour next year for Europe so we’ll see how that goes. EU Van tours are not easy to arrange as a 5 piece.


I listen to "Suffer the Fallen" over and over again, and I feel like I'm locked somewhere deep underground. In an old moldy dungeon. The record is gloomy, it has a lot of black and doom moods. Do you have to be in a similar mood to play songs? Music is about passing on emotions. When you try together, for example, how do you get into similar states?

When we have a full band at full volume the song’s convey some very dark and cavernous fellings. The multilayer effect of dark harmonies with a touch of doom and blasts gives a lot of depth and contrast to the songwriting that paints a very dark soundscape. I play the music very often as it’s impossible to play extreme guitar without putting in the hours. So i don’t need to be in mood for practice, i just need to find some motivation!!! As a band you definatly hear and feel the difference when your nailing it.


I've always been fascinated by darkness and coldness on death metal. Cruelty. What does this style mean to you? Why did you choose death metal? How would you define him and how do you perceive him as a musician?

This style is open to whatever i feel like doing at the time i’m writing. I was trained by a jazz guitarist at a young age so i’m deeply aware of music theory and i’m able to apply any techniques i like in this style. I would say Death Metal has the biggest scope of writing possibilities of any Metal genre. I got into metal after i’d already been learning guitar for a while, which is probobly the opposite experience of many other players. So i’ve been a metal player for many years and it’s really just a natural metal progression to want to take the intrument to its extremes of darkness and intensity. Metal guitar is the most extreme form of guitar at any point in time, and Death Metal is the pinnacle of that.


A necessary question at the end. What are CEMETERY URN planning in the coming months? What can fans look forward to?

Look out for us playing live in support of the new album SUFFER THE FALLEN. Check out Hells Headbangers for the CD’s, Tapes, shirts and LP’s early in 2024. Australian maniacs can go to United Force Productions and Hells Headbangers for worldwide. Also i’ve been working on the web site which is online!!! www.cemeteryurn.com

Thank you very much for the interview. I'm going to play "Suffer the Fallen" again. It's dry and cold outside. Ideal weather for listening to CEMETERY URN! I wish the album the biggest sales and sold out concerts. I'll look forward to seeing you live. Good luck to you in private!

Cheers mate!!!

Metal on!!!

Recenze/review - CEMETERY URN - Suffer the Fallen (2023):

Recenze/review - CEMETERY URN - Cemetery Urn (2017):

Rozhovor - CEMETERY URN - Urna po okraj narvaná zlem, špínou, tmou a absolutním death metalem!


Rozhovor s death metalovou skupinou z Austrálie - CEMETERY URN.

Odpovídal Andrew Gillon (basa, kytara), děkujeme!

Recenze/review - CEMETERY URN - Suffer the Fallen (2023):

Ave CEMETERY URN! Zdravím do podsvětí. Poslouchám vaši novou desku „Suffer the Fallen“ a musím říct, že na mě má doslova magický účinek. Působí jako nějaká zlá, ošklivá a temná mantra. Jak album vznikalo a jaké z něj máš pocity? Už jste hráli nějaké songy naživo? Co na ně říkali fanoušci a jakou máte zpětnou vazbu?

Písně vznikaly dlouhou dobu, během níž se vystřídalo několik členů kapely, změnilo se studio a materiál se několikrát nahrával. Konečná produkce je dokonalým obrazem toho, co jsem chtěl. Několik starších písní bylo v průběhu času zahráno naživo, ale nešlo o plně rozepsané verze. Většina maniaků na našich koncertech je tak nabušená, že si myslím, že ani nevěděli, že hrajeme nové písně!!! Ale ten večer tam byl nějaký headbanging, takže maniaci se do toho určitě pustili!!!


Mimo CEMETERY URN hrajete každý i v jiných kapelách (ABOMINATOR, ESKHATON, atd.). Kdo vlastně skládá hudbu pro CEMETERY URN? Je to Andrew? Liší se nějak přístup a způsob vzniku nových skladeb pro CEMETERY URN a ostatní kapely?

Jsem zakladatelem kapely Abominator a stále v ní působím. V jiných kapelách nehraji. Náš nový bubeník Brandon hraje v Eskhaton. Chris Volcano, bubeník z Abominator/Starfallen/Igvivamous, s námi momentálně opět spolupracuje na vokálech. Veškerou hudbu pro Cemetery Urn píšu já. Na tomhle albu, i když jsem měl naplánované beaty, jsem předal hotové skladby Brandonovi, který s Volcanem dokončil aranžmá bicích. Takže rozdíl na tomto albu je v tom, že jsme měli dva bubeníky, kteří procházeli finální aranže bicích.

Neskutečně si užívám zvuk „Suffer the Fallen“! Tolik temnoty, tolik špíny, zla a chladu! Nahrávali jste u Adama Calaitzis z Toyland Studia. To je novinka, předešlá alba byl mistrem zvuku někdo jiný. Proč ta změna? A jak probíhalo samotné nahrávání? Mluvili jste hodně do zvuku?

Můj poslední producent ztrácel podstatu CEMETERY URN. Měl jsem přesnou představu, jak by měla produkce znít, a Adam ji naprosto splnil. Adamův pracovní postup je velmi rychlý a dobře se hodí k extrémům naší hudby. U kytar je to přístup k nahrávání ze staré školy. Žádná izolace zesilovačů, nahrává se přímo před reproboxem. Takže tam máš veškerý šum a zpětnou vazbu. Nejdůležitějším momentem je pro mě nastavení tónu kytary. Poté, co jsou kytary nastaveny a nahrány, jsem vždycky u toho, ale přispívám jen na požádání. Rád to přenechám profesionálům.


Autorem obalu je Mark Riddick. Jak se vám spolupracovalo a co má vlastně motiv znázorňovat? Mark je skvělý umělec, který dokáže přesně vyjádřit temnotu. Jak jste obal vybírali a jak jste se dali dohromady?

Markův výtvarný styl dokonale vystihuje podstatu CEMETERY URN. Marka jsem kontaktoval po vydání třetího autorského alba a požádal jsem ho o doplňující výtvarné práce, protože jsem již měl k dispozici přední obal. Nyní je Mark Riddick mým hlavním výtvarníkem. Tím to ale nekončí....K tomu, aby se všechny tyhle výtvarné práce daly dohromady, je potřeba talentovaný grafik, a právě toho se ujímá oddělení grafického designu Hells Headbangers.

V popisu vaší kapely na Encyclopedia Metallum se píše, že vaše texty jsou o smrti, rouhání a zkáze. Kde pro ně berete inspiraci? A kdo je autorem?

Hlavním autorem textu písně SUFFER THE FALLEN byl náš guiarist Dan. Volcano je obvykle úžasně plodný textař, ale přispěl pouze třemi písněmi. Já bych k tomu seznamu inspirace přidal ještě... Vraždy, konspirace, deprivace a také některé obskurnější myšlenky, které byste nepoznali, ani kdybyste si je přečetli. Jako příklad na našem předchozím albu je píseň TENDRILS OF DEFILEMENT, která byla napsaná o chemtrails. Na našem třetím albu máme píseň THE SICKENING SECT, která je napsaná o Westboro Baptist Church. Takže to mícháme. Dan se vždycky podílel na textech, ale tentokrát se opravdu snažil.


Poslední roky je Austrálie plná skvělých death metalových kapel. Když jsem dělal nedávno rozhovor s WEREWOLVES, ESKHATON, psal jsem jim, že Austrálie je zemí zaslíbenou. Nemyslím tím rozlohou, ale spíše počtem skvělých skupin. Čím si to vysvětluješ? Jaký je váš underground, co labely, podpora fanoušků?

Vždycky jsem si myslel, že na každé scéně jsou skvělé a blbé kapely, a tady je pár dobrých kapel, ale přehluší je obrovské množství průměrných a vyloženě sračkových kapel. Za delší dobu se tu vytvořila skvělá metalová tradice, kterou vytvořilo několik inspirativních lidí/hudebníků. Některé z těchto kapel, jako například Corpse Molestation nebo Sadisik Execution, mohly být vytvořeny pouze jedinečnými osobnostmi, které lze nalézt pouze na australské metalové scéně. Pokud se mladá generace hudebníků seznámí se správnými nahrávkami, metalcore a sludge budou dávno zapomenuty. Jedním z nejlepších nových australských labelů je United Force Productions, který vede D. Bloodstorm zpěvák z Bestial Warlust!!!!


Jak jsou na tom CEMETERY URN s koncerty? Vím, že se vše soustředí hlavně do velkých měst na pobřeží, ale nechystáte s kapelou nějaké turné, kde byste nám nové album představili? Jak u vás probíhají koncerty co fanoušci?

V roce 2024 začínáme opět hrát živě. Nechceme pořád hrát s nekvalitními kapelami. Chceme, aby všechny kapely byly naprosto zabijácké!!! Je těžké to koordinovat, protože každý je v jiném cyklu, píše nebo nahrává a tak dále. Takže nebudeme hrát moc často. Pracuji na turné pro Evropu na příští rok, tak uvidíme, jak to půjde. Turné po EU není snadné zorganizovat jako pětičlenná kapela.


Poslouchám „Suffer the Fallen“ stále dokola a připadám si, jako bych byl zavřený někde hluboko pod zemí. Ve staré plesnivé kobce. Deska je pochmurná, má v sobě spoustu black i doomových nálad. Musíte být pro hraní skladeb v podobné náladě? Hudba je o předávání emocí. Když třeba zkoušíte dohromady, jak se do podobných stavů dostáváte?

Když dáme kapelu na plnou hlasitost, skladby jsou velmi temné a jeskynní. Mnohovrstevnatý efekt temných harmonií s nádechem doomu a výbuchů dává písním velkou hloubku a kontrast, který vykresluje velmi temnou zvukovou krajinu. Hudbu hraji velmi často, protože je nemožné hrát extrémní kytaru bez toho, abych tomu věnoval hodiny. Takže nepotřebuju mít náladu na cvičení, jen musím najít nějakou motivaci!!! Jako kapela rozhodně slyšíš a cítíš rozdíl, když to přibíjíš.


Mě na death metalu vždy fascinovala temnota a chlad. Surovost. Co znamená tento styl pro tebe? Proč sis vybral právě death metal? Jak bys jej definoval a jak jej vnímáš ty, jako muzikant?

Tento styl je otevřený všemu, na co mám zrovna chuť. V mládí mě vyučoval jazzový kytarista, takže mám hluboké povědomí o hudební teorii a jsem schopen v tomto stylu použít jakékoli techniky, které se mi líbí. Řekl bych, že death metal má ze všech metalových žánrů největší možnosti psaní. K metalu jsem se dostal až poté, co jsem se už nějakou dobu učil hrát na kytaru, což je asi opačná zkušenost než u mnoha jiných hráčů. Takže jsem metalistou už mnoho let a je vlastně jen přirozeným metalovým vývojem chtít dovést instrument do extrémů jeho temnoty a intenzity. Metalová kytara je nejextrémnější formou kytary v každém okamžiku a death metal je jejím vrcholem.


Nezbytná otázka na konec. Co chystají CEMETERY URN v nejbližších měsících? Na co se mohou fanoušci těšit?

Těšte se na naše živé hraní na podporu nového alba SUFFER THE FALLEN. Začátkem roku 2024 se podívejte na Hells Headbangers na CD, kazety, trička a LP. Australští maniaci si mohou zajít na United Force Productions a Hells Headbangers pro celosvětové. Také jsem pracoval na webových stránkách, které jsou online!!! www.cemeteryurn.com.

Děkuji moc za rozhovor. Jdu si „Suffer the Fallen“ znovu pustit. Venku je sychravo a zima. Ideální počasí pro poslech CEMETERY URN! Přeji albu co největší prodeje a vyprodané koncerty. Budu se těšit, až vás uvidím někde naživo. Ať se vám daří i v soukromí!

Na zdraví, kámo!!!

Metal on!!!

Recenze/review - CEMETERY URN - Suffer the Fallen (2023):

Recenze/review - CEMETERY URN - Cemetery Urn (2017):

TWITTER