DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pátek 10. listopadu 2023

Report, photos, video - REBAELLIUN, EXITIUM, FLESHLESS - HELLS BELLS ROCKIN‘ PUB, Prague - 9. 11. 2023


Author of photos - Jakub Asphyx (https://twitter.com/deadlystormzine)

kompletní fotogalerie zde / all photos here:


Když se řekne Brazílie, tak si většina běžných smrtelníků představí pralesy, Amazonku, anakondy a nebo průvod samby. Natřásání prdelek ale není nic pro nás, staré death metalisty. Tedy, podívám se rád, ale s ještě větší chutí si poslechnu kapely jako KRISIUN, SARCÓFAGO, NERVOCHAOS a v neposlední řadě REBAELLIUN, které jsem opravdu hodně dlouho neviděl. Bohužel, je prostým faktem, že poslední rok nemám moc čas. Situace v mém životě je náročná. Mám rozlítáno mezi několika městy a starám se o své příbuzné. V neposlední řadě nás postihla nemoc mojí drahé polovičky. Přesto jsem vyrazil. Už jsem potřeboval na chvilku vypnout. Relaxovat, upustit ventil. Jen tak nasednout na vlak, dát pár piv v hospodě a v dobré náladě zavítat na undergroundový koncert. 

Na pátek jsem si vzal dovolenou. Už bych nevstal. Jdu rovnou z práce. Musím přes řeku a moje marteny jsou čím dál tím těžší. Křivák už dávno nedopnu a moje šedé vlasy již nevlají ve větru jako za dob mého mládí. Přesto se hrozně těším. Nasednu do vlaku a jedu ku Praze. Registruji, že svět kolem mě se opravdu mění. Pomalu se stírají rozdíly mezi pohlavími a připadá mi, že se rozevírají nůžky mezi lidmi, co se týká sociálního statusu (a teď fakt nemyslím ten na facebooku). Všude je cítit takový zvláštní neklid, vztek, chcete-li. Trošku to nechápu, mě když bylo v životě blbě, tak jsem si šel vždy zaplavat, do hospody a nebo na dobrý koncert, jako právě teď. Metro smrdí víc než kdy jindy. Ani to mi ale nedokáže zkazit radost. Dám si pivo a je mi fajn. Po ulici chodí zombie. Dívají se do obrazovek. Vzpomínám na časy, kdy se kluci dívali holkám na zadek. Pak ale raději svoje hříšné myšlenky zaženu. Co kdyby mě někdo napráskal? 


Slezeme se v hospodě U Perónu. Je to jako vždy epesní setkání. Je vždycky příjemné potkat kamarády, kteří se dívají na svět podobně jako já a se kterými je sranda. Možná už jsme staří, ale stále za to umíme vzít. Jsou to právě tyto chvíle před koncerty, kvůli kterým je stále dobré "být obyčejným fanouškem metalu". Bylo mi opět velkou ctí!

Hells Bells Rockin´pub je pro mě místem, kde občas skončím po koncertě, když se mi nechce domů. Mám tohle místo moc rád. Cítím se tu jako doma. Ono je to pro mě hrozně důležité. Já už do klubů, kde mě naštvou, prostě nechodím. Jsou to hlavně barmani, jejich pivko, pohoda. Stejně je to zvláštní. Přemýšlím o tom celý život. Proč jsou na ulicích všichni ti hezcí úspěšní lidé nasraní a frustrovaní a na extrémním metalu se všichni pořád tlemí? Možná si necháme svoje bolístky pod pódiem, vyřveme se z toho. Nechme ale filozofování, na to máme mudrlanty na sociálních sítích. Pojďme si skočit do rytmu a vychutnat si líbé tóny tří skvělých kapel. Dámy a pánové, zadejte si! Death metalová samba začíná!

FLESHLESS - zrovna nedávno jsme se s kamarádem bavili, kdy jsme tuhle partu viděli poprvé. Já myslím, že moje maličkost kdysi v roce 1997 a to přesně 1. listopadu v dnes již dávno zbouraném kulturním domě Svornost v Plzni. Předskakovali tenkrát před SIX FEET UNDER. A byli ve skvělé společnosti PANDEMIE a KRABATHOR. A taky GOD DETHRONED. Tahle smečka táhne káru plnou polámaných kostí tedy už pěkně dlouho. Viděl jsem je tolikrát, že už bych měl mít permanentku. A stále mě baví. Opět jsem z vystoupení cítil vztek, odhodlání a touhu ničit. A taky death grindcore velmi dobré kvality. Nezbývá než se opět poklonit za vytrvalost a hlavně za pořádný nářez. Hergot, kde se v nich bere tolik energie? Málem mi to urvalo hlavu.



Just the other day, a friend and I were talking when we saw this crew for the first time. I think it was my little one back in 1997, exactly on the 1st of November in the now long demolished Svornost cultural house in Pilsen. They were opening for SIX FEET UNDER. And they were in great company of PANDEMIA and KRABATHOR. And also GOD DETHRONED. This pack has been pulling a cart full of broken bones for a long time. I've seen them so many times, I should have a season ticket by now. And I'm still enjoying it. Once again, I could feel the rage, determination and desire to destroy from the performance. And also death grindcore of a very good quality. Once again I have to take a bow for their perseverance and most importantly for a proper smash. Damn, where do they get so much energy? It almost blew my head off.

EXITIUM - italské black death metalisty jsem objevil při svých toulkách v podzemí teprve nedávno. Sepsal jsem recenzi, ale hlavně jsem jejich nové album poslouchal a často se k němu vracel. Na živé vystoupení jsem byl tedy velmi zvědavý. Chvílemi jsem si musel otírat obličej, měl jsem totiž pocit, že jej mám od krve. Bylo to majestátní, mocné, zároveň živočišné a organické. Koncert mě moc bavil, já mám podobný magicky vystavěný smrtící kov ušpiněný černotou moc rád. Pánové navíc umí velmi dobře hrát a dali nám to náležitě najevo. Vše se sypalo kupředu jako lavina z kostí a lebek. Bylo to zlověstné, chladné a mysteriózní. Obřad k vyvolávání temných sil jsem si opravdu užil. Několikrát jsem viděl ve stínu i samotného Satana. Rituál smrti!





I discovered Italian black death metallers only recently during my underground wanderings. I wrote a review, but mostly I listened to their new album and came back to it often. So I was very curious to see them live. At times I had to wipe my face, because it felt like it was covered in blood. It was majestic, powerful, animalistic and organic at the same time. I enjoyed the concert very much, I like this kind of magically built death metal stained with blackness very much. Moreover, the gentlemen know how to play very well and they gave us a proper show of it. Everything poured forward like an avalanche of bones and skulls. It was ominous, cold and mysterious. I really enjoyed the ceremony to summon the dark forces. I saw Satan himself in the shadows several times. The death ritual!

Recenze/review - EXITIUM - Imperitous March for Abysmal Glory (2023):
https://www.deadlystormzine.com/2023/05/recenzereview-exitium-imperitous-march.html

REBAELLIUN - obrátili jsme všechny kříže směrem dolů, zapálili černé ohně. Chyběl jenom oltář a krvavá oběť. Co se týká hudby, dostal jsem přesně to, co jsem chtěl. Prvotřídní, skvěle zahraný smrtící kov jihoamerického typu. Masakr, který mokval a byl doslova nasáklý špínou, hnisem a černou, zkaženou energií. Sandro Moreira drží dál prapor smrti a předvedl nám spolu se svými kolegy z pekla koncert, na který budu ještě dlouho vzpomínat. Jako kdyby se kolem nás procházela samotná Smrt. Držela v ruce kosu a kývala se do rytmu. Mezi skladbami jsem slyšel její skřehotavý smích. Není divu, hrálo se tu hlavně pro ní i pro všechny rohaté. Prokletí moc dobře vědí, o čem píšu. Neviděl jsem kapelu už pěkně dlouho. A musím znovu potvrdit, že jejich koncerty jsou stále skvělé a smrdí sírou. Ne, myslím, že nemá cenu dodávat nic dalšího. Pokud jste chtěli poznat pravé, nefalšované reálné a zničující peklo, měli jste tu být s námi. Death metalové inferno, které nás spálilo na popel!

 









We turned all the crosses downwards, lit black fires. All that was missing was the altar and the blood sacrifice. As for the music, I got exactly what I wanted. First-class, well-played death metal of the South American type. A massacre that was literally drenched in filth, pus and black, corrupted energy. Sandro Moreira held forth the banner of death and gave us, along with his colleagues from hell, a show that I will remember for a long time. It's as if Death itself is walking around us. Holding a scythe and swaying to the beat. Between songs, I could hear her screeching laughter. No wonder, it was mostly for her and all the horns. The damned know what I'm writing about. I haven't seen the band in a long time. And I have to reaffirm that their shows are still great and smell of brimstone. No, I don't think there's anything else to add. If you wanted to experience true, unadulterated real and devastating hell, you should have been here with us. A death metal inferno that burned us to the ground!

Recenze/review - REBAELLIUN - Under the Sign of Rebellion (2023):

Zvuk byl v pořádku, návštěvnost velmi malá a všichni jsme se víceméně znali. Pivo mi chutnalo a končilo se brzy. V klidu jsem stihl vlak a celkově bylo všechno tak nějak fajn.

Manželka mi vždycky říká, že když přijedu z koncertu, tak je na mě krásný pohled. Někdy nemůžu mluvit, někdy ani moc chodit, ale pokaždé vždy zářím. Ve čtvrtek jsem byl jako sen všech ekologistů. Měl jsem v sobě velké množství energie, načerpal jsem sílu do dalších dní a spoustu jí rozdal dál, všem potřebným. Nikdo mi nikdy netvrdil, že život bude lehký. Ale já jsem a budu bojovník. Musím, nic jiného mi nezbývá. A právě podobné akce potřebuji k tomu, abych si zachoval v současné divné době zdravý rozum. Já vím, dnes jsou moderní takové ty osobní rozvoje, meditace a já nevím, co ještě. Na to nemám čas. Ale na kapely, které hrály dnes, jsem si je udělat musel. Vlak drncá směrem na Plzeň a mě se hlavou honí spousta myšlenek. Pomalu se ale třídí, ty špatné shoří a zůstává po nich jenom pachuť. Ty hezké zůstávají. Na tenhle večer budu ještě dlouho vzpomínat. Opravdu se povedl. Těm, kteří se o něj zasloužili, patří velký dík. 

Je pátek ráno. Kolem mě je ticho. Píšu tyhle řádky a usmívám se. Jsem rád, že jsou ještě místa a koncerty, na kterých je svět v pořádku. Pro někoho možná starej a přežitej, ale můj. Přistupuji s pokorou k dalšímu dni a děkuji vám za pozornost! A pamatujte, že jednou bude znít death metalová samba všude! Až to tady celé zničíme, tak tomu pevně věřím.


Author of photos - Jakub Asphyx (https://twitter.com/deadlystormzine)

kompletní fotogalerie zde / all photos here:

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Recenze/review - SUFFOCATION - Hymns from the Apocrypha (2023)


SUFFOCATION - Hymns from the Apocrypha
CD 2023, Nuclear Blast

for english please scroll down

Čeká nás krásný nový svět. Bez nemocí, bez násilí, bez zla a špíny. Narodíme se a zemřeme v nádherném sterilním prostředí. Stroje budou chytřejší než my a budou za nás pracovat. My se budeme zajímat o filozofii a společenské vědy. Zemřeme moudří a čipy, které budeme mít celý život v hlavě, budou recyklovány? Nebo ne? Jak si budoucnost představujete vy? A budou v ní stále hrát SUFFOCATION?

Cesta, kterou tahle smečka z New Yorku ušla je obdivuhodná a vydala by na knihu. Osobně mám jejich hudbu zafixovanou jako takový etalon, na který je vždy spolehnutí. I letos se na jejich nové desce potkává technika s brutalitou a již po několika setkáních si říkám - ano, takhle zní praví SUFFOCATION


Zvuk, obal, celkové provedení, všechno je samozřejmě v nejlepším pořádku. Netřeba opisovat promo materiály, podrobné informace si dohledá každý jenom trošku chytřejší fanoušek sám. Soustřeďme se raději na hudbu samotnou. Ta je opět velmi propracovaná, surová a budete u ní mít pocit, že vám chce kapela vystřelit mozek z hlavy. Tentokrát jsem sice musel absolvoval více poslechů, aby mi skladby pronikly do krve, ale to nemění nic na tom, že se novinka opravdu povedla. Frank Mullen je samozřejmě vynikající vokalista a i když byl nahrazen neméně dobrým Ricky Myersem, intenzita zůstala. Ony to mají podobné smečky velmi těžké. Přílišné změny stylu by jim fanoušci neodpustili a tak jsou uzavřeny mezi mantinely, které nemohou překročit. V případě SUFFOCATION to ale vůbec nevadí. Myslím si, že si každý najde to své. Technické kousky, i syrovost, která vždy nejvíce vynikne na koncertech. A to pokaždé stojí za nástroji někdo jiný. Pánové si stále drží vysokou kvalitu. Vy si tak můžete vychutnat album, které si budou s klidem jednou pouštět i vaši potomci. Budoucnost je vždy nejistá a lidé nejsou poslední roky nejchytřejší, ale třeba stačí jenom restart a nová generace lepších čipů. Jedno ale vím jistě. I kdyby to nakonec dopadlo špatně, "Hymns from the Apocrypha" může všude hrát s klidem i po apokalypse. Čeká nás krásný nový svět. Bez nemocí, bez násilí, bez zla a špíny. Narodíme se a zemřeme v nádherném sterilním prostředí. Stroje budou chytřejší než my a budou za nás pracovat. Nebo ne? Technické, brutální harmonie, po kterých zůstává spálená země! Další vynikající zásek v řadě! 


Asphyx says:

A beautiful new world awaits us. Without disease, without violence, without evil and filth. We will be born and die in a beautiful sterile environment. Machines will be smarter than us and will work for us. We will be interested in philosophy and social science. Will we die wise and the chips we've had in our heads all our lives will be recycled? Or will they? How do you imagine the future? And will SUFFOCATION still play in it?

The journey this pack from New York has taken is admirable and would make a book. Personally, I have their music fixed as a kind of standard that can always be relied on. Also this year on their new album technique meets brutality and after a few meetings I think - yes, this is what SUFFOCATION sounds like!


The sound, the packaging, the overall execution, everything is of course in the best order. There is no need to copy promo materials, detailed information can be found by any fan who is just a little bit smarter. Let's concentrate on the music itself. It is again very elaborate, raw and will make you feel that the band wants to blow your brains out. This time, I had to go through more listens to get the songs into my blood, but that doesn't change the fact that the novelty really hit the spot. Frank Mullen is of course an excellent vocalist and although he has been replaced by the equally good Ricky Myers, the intensity remains. They have a very hard time with packs like this. Too many changes in style would not be forgiven by their fans and so they are locked between boundaries they cannot cross. But in the case of SUFFOCATION, it doesn't matter at all. I think everyone will find their own thing. Technical bits, and the rawness that always stands out the most at concerts. And it's always someone else behind the instruments. The gentlemen still maintain a high quality. So you can enjoy an album that your descendants will also enjoy one day. The future is always uncertain and people have not been the smartest in recent years, but maybe all it takes is a reboot and a new generation of better chips. I know one thing for sure. Even if it ends up going badly, "Hymns from the Apocrypha" can play everywhere with peace of mind even after the apocalypse. A beautiful new world awaits us. No disease, no violence, no evil, no filth. We will be born and die in a beautiful sterile environment. Machines will be smarter than us and will work for us. Won't they? Technical, brutal harmonies that leave a scorched earth! Another excellent hit in the series!




about SUFFOCATION on DEADLY STORM ZINE:




Tracklist:
01. Hymns From The Apocrypha 
02. Perpetual Deception 
03. Dim Veil Of Obscurity 
04. Immortal Execration 
05. Seraphim Enslavement 
06. Descendants 
07. Embrace The Suffering 
08. Delusions Of Mortality 
09. Ignorant Deprivation



Recenze/review - KYPCK - Prestupleniya protiv chelovechestva (Crimes Against Humanity) (2023)


KYPCK - Prestupleniya protiv chelovechestva (Crimes Against Humanity)
CD 2023, RANKA KUSTANNUS

for english please scroll down

Narodil jsem se v socialismu. Na velkém sídlišti v průmyslovém městě. Chodili jsme do průvodů a věřili falešným slibům. Přísahali jsme na vlast a potkávali temné vojáky ze Sovětského svazu, kteří měli u nás základnu. Pamatuji si, že se nikdy neusmívali. Všichni nám lhali a dodnes v nás zůstala zvláštní pachuť. Všude kolem byla šeď, beton a dělnická pěst továrny. Asi pochopíte, že nechci, aby se to někdy opakovalo. Poslouchám nové album finských doom metalistů KYPCK a mrazí mě v zádech. Vrací se mi vzpomínky, vidím před sebou pochodovat další dav.

Tahle kapela je natolik svá a originální, že je velmi těžké jejich hudbu jakkoliv popisovat. Bez poslechu jednotlivých těžkých a melancholických melodií, bez skvěle zpracovaných vokálů, jsou jakákoliv slova zbytečná. Lepší je si sednout a nechat na sebe novinku působit. 


Události posledních let nám ukazují, že se toho příliš na Východě nezměnilo. Začala válka na Ukrajině a na mě opět dýchla bolest. Kdysi jsme poslouchali budovatelské písně a smáli se na fotkách v táborech v lesích. Kdo nezažil, nepochopí. Tohle jsou vzpomínky, které nelze nijak přenést. Finové tohle všechno vzali, dali tomu skvělý zvuk a produkci a vypálili to na hudební nosič. Totalita má vždy svoji temnou stránku, svoje krutá vězení, gulagy, politické vězně a jakoukoliv ztrátu svobody slova. Skladby jsou naléhavé, majestátní, vznešené a zároveň těžké a temné. Jako duše vojáka, kterého donutili zabíjet. Už zase znějí sirény, už zase se vyhrožuje jadernými zbraněmi. Jsem opravdu rád, že existuje kapela, která na to upozorňuje. A dělá to velmi elegantním a inteligentním způsobem. Po hudební stránce se potom jedná o klasický, melodický doom metal, se spoustou sugestivním prvků. Uběhlo mnoho let a žijeme ve svobodě. Bohužel mi poslední dobou připadá, že si toho spousta lidí vůbec neváží. Nostalgicky vypráví o starých dobrých časech. Jakoby zapomněli na všechnu tu šeď a tmu, která nás všechny objímala jako slizký had. Jsem opravdu rád, že se mi tohle album dostalo do rukou. Trávil jsem s ním spoustu času a chodil studeným městem. Ještě je kolem mě mnoho budov z dob socialismu, ještě máme hodně pomníků. Dodnes nechápu, jak mohl takhle dopadnout národ, který dal světu Dostojevského („Nejtěžší zločiny jsou ty, které činíme ve skrytu srdce") či Čajkovského. Finští doomaři ve mě rozdrásali staré vzpomínky na dětství. Vzali mě na výlet do doby, kterou jsem prožil a pamatuji si ji. Patří jim za to velký dík. Jejich muzika je velmi syrová a majestátní. Zasáhla mě přímo do srdce, přímo do podvědomí. Poslední album kapely pod jménem KYPCK je doom metalovým výletem plným bolesti, melancholie a strachu z totality! 


Asphyx says:

I was born in socialism. In a big housing estate in an industrial city. We went to parades and believed in false promises. We swore on our country and met dark soldiers from the Soviet Union who were based in our country. I remember they never smiled. They all lied to us, and to this day we still have a strange aftertaste. There was grey, concrete and factory workers all around. You'll probably understand that I don't ever want that to happen again. I'm listening to the new album by Finnish doom metallers KYPCK and I'm getting chills. Memories come flooding back, I see another crowd marching in front of me.

This band is so unique and original that it is very hard to describe their music in any way. Without listening to the individual heavy and melancholic melodies, without the superbly crafted vocals, any words are useless. Better to sit back and let the novelty wear off.


The events of recent years show us that not much has changed in the East. The war in Ukraine has begun and the pain has been breathed on me again. We used to listen to the songs of the builders and laugh at the photos in the camps in the forests. Those who have not experienced it will not understand. These are memories that cannot be transferred in any way. The Finns took all of this, gave it a great sound and production and burned it onto a record. Totalitarianism always has its dark side, its cruel prisons, gulags, political prisoners and any loss of freedom of speech. The songs are urgent, majestic, sublime and at the same time heavy and dark. Like the soul of a soldier who was forced to kill. Sirens are sounding again, nuclear weapons are being threatened again. I'm really glad there's a band that's calling attention to this. And it does it in a very elegant and intelligent way. Musically, then, it's classic, melodic doom metal, with lots of suggestive elements. Many years have passed and we live in freedom. Unfortunately, lately it seems to me that many people do not appreciate it at all. They talk nostalgically about the good old days. It's as if they've forgotten all the grey and darkness that used to envelop us all like a slithering snake. I'm really glad I got my hands on this album. I've spent a lot of time with it, walking through the cold city. There are still a lot of buildings from the socialist era around me, we still have a lot of monuments. I still don't understand how a nation that gave the world Dostoyevsky ("The worst crimes are those we commit in the secret of the heart") or Tchaikovsky could have ended up like this. The Finnish doomsayers tore at me old memories of my childhood. They took me on a trip to a time I lived through and remember. I owe them a big thank you for that. Their music is very raw and majestic. It hit me right in the heart, right in the subconscious. The band's latest album under the name KYPCK is a doom metal trip full of pain, melancholy and fear of totalitarianism!





Tracklist:
Ty isportil vse (You Ruined Everything)
Kreshchenie v Novosibirske (Epiphany in Novosibirsk)
Na poslednem prichale (On The Last Pier)
Krasnye pyatna (Red Stains)
Ya teper nenavizhu svet (Now I Hate The Light)
Chernyi bal (Dark Party)
Prostoi rasskaz - Ya sam soboyu (A Simple Tale / All By Myself)
Zamerlo more mechty (The Sea Of Dreams Has Frozen)
Korablestroitelei (Shipbuilders' Street)
Poet (The Poet)
Zhnets (Reaper)

Line-up:
Erkki Seppänen – vocals
Sami Lopakka – guitars
Sami Kukkohovi – guitars
Jaakko Ylä-Rautio – bass
Antti Karihtala – drums and percussion



KNIŽNÍ TIPY - Farma zvířat - George Orwell (1945)


Farma zvířat - George Orwell
1945 (1991), Práce

Včera začala další válka. Záběry ve velmi vysokém rozlišení. Přímý přenos smrti. Tisíce let staré spory o víru, o tu jedovatou rakovinu, která nás kdysi nakazila. Největším nepřítelem téhle planety je člověk. Odstraňme jej a problém přestane. Tuhle myšlenku jsem si vzal z téhle knihy kdysi a myslím si to i dnes. Bylo období, kdy jsem doufal, že jsme jako druh trošku zatáhli za brzdu a dali se dohromady, ale mýlil jsem se. Jsme stále stejní. Horší než zvířata. Milujeme moc, rádi ubližujeme jeden druhému. Potkat jedince, kteří jsou ze své podstaty hodní a dobří, je stále vzácnost. Většina lační po krvi. Jak si jinak vysvětlit situaci, která je ve společnosti? George Orwell by měl být součástí povinné četby. Kdysi mi jeho knihy připadaly trošku přitažené za vlasy. Ale poslední roky mu dávají za pravdu. Vždycky jsem býval optimista a díval jsem se na svět s úsměvem. To stále platí, ale už jsem ochoten přistoupit na myšlenku, že se jednou zcela zničíme. A možná je to dobře. Restart by asi nakonec neuškodil.

Ve farmě zvířat je velká spousta myšlenek, které by se měly tesat do kamena. "Každá revoluce končí tím, když se nová prasata dostanou ke korytům“. Člověku běhá mráz po zádech, když si uvědomí, kdy kniha vyšla (1945). Orwelův svět není příliš hezké místo k žití. Zažil právě Druhou světovou válku a bylo to pochopitelné. Poprvé jsem knihu četl v devadesátých letech, když jsem byl student vysoké školy. Bylo po sametové revoluci a příběh mi připadal šílený. Nechtělo se mi moc věřit tomu, že by lidé opravdu takoví byli. Jenže historie mluví jinak. Události posledních let, další války, pandemie, tohle všechno nechalo na povrch vytéct jako nějaký hnis to nejhorší, co v nás je. Sociální sítě plné nenávisti, zprávy bez krve nikoho nezajímají. Mocní jsou ještě mocnější a na životě jedince stále vůbec nezáleží. Orwell ukazuje, že i ta nejabsurdnější a nejnesmyslnější idea se může stát krutou skutečností. Asi se pohybuji v bublině, ale i kolem mě chodí lidé, kteří dnes opravdu věří tomu,  že na Měsíci nikdo nepřistál a že Země je placatá. Bohužel, není jich málo. Možná právě proto je potom možné spatřit dav, krmený nenávistí.

Orwell je opravdu tak hrozně aktuální, že jsem vždycky přečetl pár stránek a neustále jsem kýval hlavou. To je přesně ono, tohle zažíváme, říkal jsem si často a je mi z toho tak nějak divně a smutno. Asi bych chtěl pro své děti lepší život a svět. Mám dokonce pocit, že jsem udělal málo, že jsme měli všechno to zlo a nenávist udusit v zárodku a nenechat ho bujet s tím, že každý má právo na názor. Demokracie není pro všechny a pro každého. Je to hrozně křehká záležitost, která se musí hýčkat. Bohužel, proti debilitě funguje jenom síla. Představa, že se vzbouří zvířata a ovládnou nás není zase tak nereálná. Třeba krysy nebo mravenci aspoň nezabíjejí sebe sama. Tak koneckonců, proč ne? Jen si to představte, ono by se toho zase tolik nezměnilo. Mění se jen jedinci, systém zůstává. Osvětu můžete dělat mezi těmi, kteří o to stojí. Hodně nad tím poslední dobou přemýšlím. Zrovna před chvílí jsem viděl fotku mladé holky, která šla na festival. Roztrhali ji na kusy. Jen tak, protože proti něčemu bojují. Škoda mladého života. Co by asi udělaly krysy, nebyly by prasata chytřejší? Nevím, už si tím nejsem jistý.

Farma zvířat bývá často přirovnávána k Sovětskému svazu, ale neplatí to jenom pro ně. Možná byl socialismus předlohou, ale osobně se podle mě dá kniha aplikovat na jakýkoliv podobný systém. Některé prvky lze nalézt u různých církví. Vždyť si to vezměte. Po poměrně dlouhém období klidu, ve kterém jsme toho příliš neudělali (mimo pár skvělých technologií, které stejně neumíme pořádně používat) jsme se vrátili zase o spoustu let zpět. Zabíjíme se stále pro barvu pleti, pro názor, pro víru. Proč? Naivně jsme si mysleli, že už jsme dál, lepší, chytřejší, ale není to pravda. Bohužel. Vidíte to? Kolik obrazů, představ, souvislostí jsem našel. Farma zvířat mě bavila před lety i dnes. Dokonce bych řekl, že v součanosti je ještě víc aktuální. Četl jsem a před očima se mi promítaly jednotlivé dějinné události. Není to veselé čtení, Orwell byl socialista, ale kritický. Moc dobře věděl, kam společnost směřuje, znal její slabosti i nálady. 

Včera začala další válka. Záběry ve velmi vysokém rozlišení. Přímý přenos smrti. Tisíce let staré spory o víru, o tu jedovatou rakovinu, která nás kdysi nakazila. Na začátku jsou vždycky ideály a myslíme to s vámi dobře. Revoluce, nový krásný svět. A končí to totalitou, despotismem a nesvobodou. Kdo s námi nesouhlasí, toho zabijeme. Fandíte prasatům? Nebo krysám. Co vy na to, tyrani? Já vám nevím, poslední roky jsem nějaký skeptický. Když čtu příspěvky některých lidí, když vidím svět kolem sebe. Zatím máme relativní klid, zatím se máme dobře. Ale nějak mi připadá, že si toho nevážíme. Je to hodně depresivní čtení. Když si uvědomíte, co se kolem nás děje, co nás čeká? Uvidíme. Zatím si budu číst a kdyby něco, tak se přidám na tu dobrou stranu. Která to bude? A bude opravdu dobrá? Nevím. Já fakt nevím. Farmu zvířat by si měl přečíst každý. A to nejlépe vždy předtím, než půjde k volbám nebo řvát na náměstí. Děkuji za pozornost. Mějte se co nejlépe. A dávejte bacha na zvířata, jsou chytřejší, než vypadají. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Farma zvířat je alegorický satirizující román George Orwella, ukazující formou bajky politické vztahy a děje mezi lidmi. Autor se důsledně vyhýbá vysvětlujícím komentářům, ale vzhledem k době napsání díla je nejzjevnější podobenství se stalinistickou degenerací Sovětského svazu. V příběhu se objevuje skupinka zvířat, která se vzbouří a vyžene lidi z farmy, na které žije, a vede ji sama. Jejich vláda se však postupně zvrhne v brutální tyranii. Tento román byl napsán v průběhu 2. světové války a vydán srpnu roku 1945. Ačkoliv nebyl do konce 50. let příliš úspěšným, dnes je jedním z nejznámějších děl autora, stejně jako např. antiutopický román 1984.


---------------------------------------------------------------------------------------------------

čtvrtek 9. listopadu 2023

News! - VANIR - Twisting The Knife - lyric video


VANIR - “Twisting The Knife” - lyric video


On the evening of 7 November, King Christian summoned many Swedish leaders to a private conference at the palace. At dusk on 8 November, Danish soldiers, with lanterns and torches, entered a great hall of the royal palace and imprisoned several noble guests. Later in the evening, even more of the king's guests were imprisoned. The following day, 9 November, a council, headed by Archbishop Trolle, sentenced the proscribed to death for being heretics. At noon, the anti-unionist bishops of Skara and Strängnäs were led out into the great square and beheaded. Fourteen noblemen, three burgomasters, fourteen town councilors and about twenty common citizens of Stockholm were then hanged or beheaded. The executions continued throughout the following day. According to the chief executioner, Jörgen Homuth, 82 people were executed.

These are the historical facts behind “Twisting The Knife”, the first VANIR single from the upcoming new album of the Danish band. An aggressive and heavy offering, fully reflecting the violent nature of the lyrics.


___________________

Vanir is one of Denmark’s most prominent melodic death metal bands and has, since the band’s inception, released six full-length albums and has their seventh record ready to be out in early 2024.

Vanir has been around for more than ten years and has evolved a lot since the band's beginning. With the last three records and now with their upcoming offering, Vanir shows its hard edge and catchy melodic death metal.

A new Vanir album will be released in early 2024.

Lineup:
Martin Rubini - vocals
Kirk Backarach - guitar
Michael Lundquist - guitar
Mikael Christensen - bass
Jon Elmquist Schmidt - drums
Stefan Dujardin - keyboards

Digital single:

Web:



---------------------------------------------------------------------------------------------------

Recenze/review - VASTUM - Inward To Gethsemane (2023)


VASTUM - Inward To Gethsemane
CD 2023, 20 Buck Spin

for english please scroll down

Vždycky přemýšlím, kde se stala chyba. Bývalo to dítě, jako každé jiné. Jenom rádo trápilo zvířata. Lidem do hlavy nevidíte, ale do něj byste to v životě neřekli. Krásná tvář s neustálým úsměvem. Rodinný typ. Vždy na něj bylo spolehnutí. Teď se dívám na krvavé skvrny, které po něm zůstaly. Nafouklá mrtvola, ve značném stádiu rozkladu. Hrozný puch a křupání larev pod nohama. Modus operandi je stále stejný. Totální nenávist, absolutní zlo. Kde se stala chyba?

S VASTUM z Kalifornie jste se mohli u nás na stránkách již několikrát setkat. Jedná se přesně o druh smrtícího kovu, který jsem začal před mnoha lety podporovat. Pokud by se vám povedlo nasekat nahrubo tmu, asi byste věděli, o čem píšu. Kapela se vrátila po čtyřech letech a je silnější než kdy dřív. 


"Inward To Gethsemane" je opravdu nahrávkou, která má velmi podobnou atmosféru, jako místa, na kterých se stal nějaký hnusný a ohavný násilný čin. Připadá mi, že slyším nářek nemrtvých. Tahle smečka umí napsat velmi dobré riffy a melodie. Líbí se mi nadšení, se kterým přistupuje k hudbě jako k celku. Prosévám mezi prsty prach smíchaný s krví a dívám se do vyděšených tváří obětí. Pánové se volně inspirovali u kolegů BOLT THROWER, UNDERGANG, AUTOPSY, SCORCHED, TOMB MOLD, NECROT, MORTUOUS, ULTHAR, INCANTATION. A udělali to velmi zkušeně a elegantně. Poctivý smrtící kov musí smrdět jako stará mrtvola, musí žhnout a pálit a musí v něm být pořádná dávka vzteku, špíny a tmy. VASTUM na to jsou hezky postaru, ale s "modernějším" přístupem. Nebojí se lehce experimentovat, ale dělají to v rámci žánru. Mám rád podobné obaly, jako je ten na letošní desce. Vytvořil jej zpěvák Daniel Butler a perfektně se hodí k předkládané muzice. Velmi povedený je i prašivý zvuk, který zní jako kdyby se nahrávalo hluboko pod zemí, v dávno opuštěných katakombách (Greg Wilkinson - mixing, recording, Brad Boatright - mastering). Zkrátka a dobře, vše je v nejlepším pořádku a fanoušek si tak může vychutnat velmi chutný smrtící koktejl. Lidem do hlavy nevidíte. Modus operandi je stále stejný. Totální nenávist, absolutní zlo. Novou desku vám mohu jenom doporučit. Pokud se rádi a často díváte do tmy, je určena přímo pro vás. Morbidní, mokvající, zahnívající death metalová mrtvola ve značném stádiu rozkladu! Temnota!


Asphyx says:

I always wonder what went wrong. It used to be a kid like any other. Only he liked to torment animals. You can't see inside people's heads, but you'd never say that to him. Beautiful face with a constant smile. Family man. Always could be counted on. Now I'm looking at the bloodstains he left behind. A bloated corpse, in a considerable state of decomposition. Terrible stench and crunching of maggots underfoot. The modus operandi is still the same. Total hatred, absolute evil. What went wrong?

You may have already met VASTUM from California several times on our website. This is exactly the kind of deadly metal that I began promoting many years ago. If you could chop the darkness roughly, you would probably know what I am writing about. The band is back after four years and is stronger than ever.


"Inward To Gethsemane" is really a record that has a very similar vibe to places where some horrible and heinous act of violence happened. I feel like I'm hearing the cries of the undead. This pack can write very good riffs and melodies. I like the enthusiasm with which they approach the music as a whole. I sift the dust mixed with blood between my fingers and look into the terrified faces of the victims. The gentlemen have been loosely inspired by fellow BOLT THROWER, UNDERGANG, AUTOPSY, SCORCHED, TOMB MOLD, NECROT, MORTUOUS, ULTHAR, INCANTATION. And they did it very skilfully and elegantly. Honest death metal has to smell like an old corpse, it has to glow and burn, and it has to have a good dose of rage, filth and darkness. VASTUM are nicely old fashioned for this, but with a more "modern" approach. They're not afraid to experiment slightly, but they do it within the genre. I like covers like the one on this year's album. It was created by singer Daniel Butler and it fits perfectly with the music presented. The dusty sound is also very hilarious, sounding like it was recorded deep underground, in long abandoned catacombs (Greg Wilkinson - mixing, recording, Brad Boatright - mastering). In short, everything is in the best order and the fan can enjoy a very tasty death cocktail. You can't see into people's heads. The modus operandi is still the same. Total hatred, absolute evil. I can only recommend the new album. If you like to stare into the darkness, it's for you. A morbid, moribund, rotting death metal corpse in a considerable stage of decay! Darkness!


about VASTUM on DEADLY STORM ZINE:




TRACKLIST
1. In Bed With Death
2. Priapic Chasms
3. Stillborn Eternity
4. Judas
5. Indwelling Archon
6. Vomitous
7. Corpus Fractum

LINE-UP
Leila Abdul Rauf - Guitars, Vocals, Synths, Lyrics
Daniel Butler - Vocals, Lyrics
Shelby Lermo - Guitars
Chad Gailey - Drums
Colin Tarvin - Bass


Recenze/review - ALASTETH - The Nihilism of Alasteth (2023)


ALASTETH - The Nihilism of Alasteth
CD 2023, Schwarzdorn Production

for english please scroll down

Když jsem rozřízl mrtvolu ležící na chladné desce, vylezly z ní tisíce červů. Larvy, kroutící se ve zběsilém rytmu. Pitevní protokol mluvil jasně. Pohlaví - žena. Příčina smrti - děs. Neměla oči, přesto se na mě dívala, měla zašitá ústa, přesto jsem slyšel její hlas. Naposledy se mi to stalo v devadesátých letech minulého století. Když jsem byl na dlouhém výletě na severu Evropy. Ano, tentokrát máme co do činění s black metalem, který je shnilý a prašivý, jako ruka staré mrtvoly. 

Hrát tenhle styl nejde, pokud mu nevěříte na sto procent. Kapel, které umí děsivé pózy a nejde z nich strach, je kolem možná až příliš. Němečtí ALASTETH patří do druhé skupiny. Mezi tmáře, mezi prokleté, kteří umí napsat skladbu, u které uvidíte své noční můry. Historie muzikantů sahá až k počátkům black metalu. Dva poslové apokalypsy - Alastor a Beleth. Vrátili se, aby nám předčítali zvrácené modlitby určené k vyvolání temných sil. Nutno rovnou dodat, že se jim to daří na výbornou. 


Je to chlad a absolutní, neproniknutelné tma, které mě doslova pohltily. Tahle deska hoří ryzím, jasným černým plamenem. Surové, ostré melodie, děsivé vokály. Připadám si, jako bych opravdu navštívil starou kobku, do které byly vždy pohřbívány mrtvoly prokletých. Cítím mráz v kostech, kývám se do rytmu, jako zkušený hrobník. V hudbě si už hodně vybírám a ALASTETH mě dostali. Stačilo několik prvních poslechů a ihned jsem věděl, že plujeme na stejné vlně. Vše je zahalené do tajemné, krvavé mlhy. Pánové jsou opravdoví a uvěřitelní. Hrají si nihilistickými náladami jako šelma se svojí kořistí. Navíc umí napsat skladby, které pálí a žhnou. Určitě to znáte. Ten divný pocit v žaludku, když jdete kolem kostela. Chrám lží a nenávisti. Rozhřešení stejně nikdy nedostanete. Za krásnou tváří a milými řečmi se ukrývá přetvářka a klam. Němci na to jdou přímo, bez kompromisů a dělají to velmi návykově. A kříže u toho hoří jasným plamenem! Pokud máte rádi tvorbu třeba takových TAAKE, DARKTHRONE, SATYRICON, potom je tahle rakev i pro vás. "The Nihilism of Alasteth" je sice debutovým albem, ale jsou pod ním podepsáni zkušení muzikanti. Ti si dali velký pozor, aby měli skvělý zvuk, obal i celkovou produkci. Fanoušek dostane přesně to, co si žádá. Starodávný rituál, u kterého praskají kosti. Když jsem rozřízl mrtvolu ležící na chladné desce, vylezly z ní tisíce červů. Larvy, kroutící se ve zběsilém rytmu. Pitevní protokol mluvil jasně. Pohlaví - žena. Příčina smrti - děs. Ryzí, pravý, starodávný black metal, u kterého potkáte duše prokletých! Mrazivé inferno!


Asphyx says:

When I cut open a corpse lying on a cold slab, thousands of maggots came out. Larvae writhing in a frantic rhythm. The autopsy report was clear. Sex - female. Cause of death - terror. She had no eyes, yet she looked at me, her mouth was sewn shut, yet I heard her voice. The last time that happened to me was in the 1990s. When I was on a long trip to northern Europe. Yes, this time we're dealing with black metal that's rotten and dusty, like the hand of an old corpse. 

You can't play this style unless you believe in it 100%. There are maybe too many bands around that can strike scary poses and not be scared. German ALASTETH belong to the second group. Among the dark ones, among the cursed ones, who can write a song that will make you see your nightmares. The history of the musicians goes back to the beginnings of black metal. Two messengers of the apocalypse - Alastor and Beleth. They've returned to read us twisted prayers designed to summon dark forces. I should add that they're doing a great job.


It is the coldness and absolute, impenetrable darkness that literally engulfed me. This record burns with a pure, bright black flame. Raw, sharp melodies, eerie vocals. I feel like I've really visited an old dungeon where the corpses of the damned have always been buried. I feel the chill in my bones, swaying to the rhythm, like an experienced gravedigger. I've made a lot of choices in music and ALASTETH have got me. The first few listens were enough and I immediately knew we were on the same wavelength. Everything is shrouded in a mysterious, bloody fog. The gentlemen are real and believable. They play with nihilistic moods like a beast with its prey. Plus, they can write songs that burn and glow. I'm sure you know the drill. That weird feeling in your stomach when you walk past a church. A temple of lies and hatred. You'll never get absolution anyway. Behind the pretty face and the nice talk, there is hypocrisy and deception. The Germans go straight for it, without compromise, and do it in a very addictive way. And the crosses burn brightly! If you like the work of the likes of TAAKE, DARKTHRONE, SATYRICON, then this coffin is for you too. "The Nihilism of Alasteth" is a debut album, but it is signed by experienced musicians. They have taken great care to have a great sound, cover and overall production. The fan will get exactly what they ask for. An ancient ritual that cracks your bones. When I cut open a corpse lying on a cold slab, thousands of maggots came out. Maggots writhing in a frenzied rhythm. The autopsy report was clear. Sex - female. Cause of death - terror. Pure, true, ancient black metal, where you meet the souls of the damned! A freezing inferno!


Tracklist:
The Return (Of The Ancient Gods)
The Nihilism of Alasteth
V.O.I.D. (Visions of Impenetrable Darkness)
Forever Forlorn
Henchmen of Perverted Devotion
Faded Glory

Bonus Tracks (CD Version):
Durch den tiefen Wald (Alasteth's Zarathustra Remake)
 …Still Wandering

Line-up:
Alastor - Vocals & Lyrics
Beleth - Instruments



středa 8. listopadu 2023

Interview - GOATBURNER - A soggy, rotten death grind piece of rotten meat served on an autopsy table!


Interview with death grind band from Finland - GOATBURNER.

Answered Keijo Niinimaa, thank you!

Recenze/review - GOATBURNER - Fatal (2023):
https://www.deadlystormzine.com/2023/10/recenzereview-goatburner-fatal-2023.html

Ave GOATBURNER! Greetings to the Finnish underground. Before we look at your album, I have to thank you. I first heard the news "Fatal" once on Friday, when I left totally upset from work. You know, everything fell on me. The people around me seemed dumb and stupid. I had a hundred appetites to put the speakers against them and put your music out loud. You made an album which breaks bones! How and where did you want to move against the previous album "Extreme Conditions"? The new album seems rawer, wilder to me.

Happy to help haha… I suppose we just wanted to move forward with bit more tempo, less sludge and more tempo changes. Probably our touring has also made some difference to how we play together. Just cool to hear, that it worked out since we are pretty happy with the result too. These new songs are also really fun to play live.

Not to forget, could you please introduce your band to us? Honest fans of death metal and grind probably know you, but for others. Please guide us through the history of GOATBURNER? How did you get together and why did you choose this style of music?

We started on 2017 to create a touring band to fill the schedules when our other bands are not able to go out. Spider is also a freelancer and plays in bunch of other bands like me, but usually other members have trouble with getting time off from work and/or families. We both like death metal very much and have also some history with dm bands (me with Vomiturition, Spider is still doing Skulmagot), so it felt good to have that as our corner stone for music. I wanted to use my amps and pedals from doomier Morbid Evils and that low tuning to have bit more dirty sound than more technical dm-bands. We also wanted to remain as duo also live, which made me play through 2 gtr amps and one bass amp (with octaver) to match the studio sound.


Let's get to the news. Probably everyone who discovers some new music, even I put a lot on the cover, they say the cover sells. Who did the cover art for the new “Fatal” album? It's a very interesting, morbid collage!

Spider painted the cover, which also became one of the lyrics (Pool of Blood) and part of it is in the Danger- EP, which we recorded in the same session. So, since I recorded and mixed the album, we are even more DIY than on the debut. My good friend Scott Hull from Pig Destroyer did great job with keeping the master dirty and mean.

As I mentioned, the songs literally crush my bones. Sound contributes a lot to that. It's dirty, raw, reminiscent of a bulldozer in office in a cemetery. Tell us where you recorded, who is signed to mastering and mixing? I always remember listening to old CARCASS, AUTOPSY, MORTICIAN. Did you plan to sound "similar"?

Whoops, answered that already partially. We rented a big room for drum and live gtr recording from Turku where I live. I wanted to have enough space for drums and guitar to blend in the room mics. After that I did some more guitar tracking at my own rehearsal room / studio (Chaotic Doom Cave Studios) and finally added vocals in the same place. I did think about asking someone else to mix, but when I had done Danger EP already from same session, it felt more natural to do it myself. We didn't plan to sound similar to anything, but just wanted to sound like what we want to sound live. Guitars are dubbed, but even "bass" is this time recorded with guitar & octaver, which is my live rig. Very nice to hear those references since all of them are killer!


What are the lyrics at "Fatal" about? Is it a death grind classic - graves, bones, skulls, cemeteries? Or are you trying to convey something with them - a message? Who is the author?

There's nine grim stories about fatal domestic accidents, with pretty graphical detail. Danger is an intro, leading to intro of Pool of Blood. I can open up that one: someone cleans a swimming pool, slips, falls and hits the head and gets pierced by the cleaning rod. The song ends with drowning and bleeding to death.

My favourite question and I think readers too. How do GOATBURNER create new songs? Who is the author of the basic motifs? Is everything created in the rehearsal room? I would be interested in the process of composing new songs.

That's a good one actually. On first album, I did all the riffs as song demos, which we then finalized together with Spider. They did change quite a bit sometimes and I never wanted to do drum programming, but let the drummer do his own thing with them. Anyway, that was "Extreme Conditions" except for Scorched and Blown Away, which we wrote and recorded in studio. Now, on this new album, some songs were done in a similar way, but more than half were based on riffing sessions we had together. Basically both of us we playing guitar and throwing ideas at rehearsal place and then we just recorded the individual riffs to work on. I usually did the guitars on the song at home later on and finally we finished the song structure with drums. Pool of Blood and Morbid Angle were done in a different way though: basically jamming and writing as we played. Danger was again written in studio and recorded right after. And then, there's Dismemberment, which I finalized from riffing sessions and Spider did drum arrangements on his own alone. The songs were done during fairly long time, but somehow we ended up using quite similar themes in the songs (which I didn't even notice until later), which ties the album together pretty well IMO. As for lyrics and vocals, all of them were done later on when I recorded them. We will probably change that next time and create also vox before entering studio.


One thing bothers me a little. You're from Finland and I'm watching your scene in pretty close detail. Most young underground death metal bands play very darkly, coldly and at the same time their music has a certain melancholy in it. For me, it's a hallmark of Finnish bands (at least that's how I perceive it). But you are completely different! Raw, uncompromising. Your colleagues INFERIA used to play at our festival and they had a very similar feeling. Do you feel music differently? Did you have other patterns?

I don't know how come we don't sound that Finnish… probably because both of us have grown up with American and UK (and Swedish) DM. Also, since I'm in Morbid Evils with more doom and melancholy, it feels better to have something more raw for Goatburner, but be still different from Rotten Sound, Ratface or Skulmagot.

Everyone somehow started, learned, discovered. GOATBURNER are a band of experienced musicians. But what were your beginnings? What was the first impulse to pick up an instrument, what bands did you listen to as a young man?

I started as singer and did some guitar playing too for Vomiturition, which spawned Rotten Sound, where I've done only vocals. There has been also other bands like Medeia (vox) and Age of Woe (guitar), but currently Morbid Evils, RS and GB are the active bands I'm and all tour too. Spider has been in Ratface, Skulmagot, Bloodlands and M.O.R.A., but I really know his history that well.


You have released your second album on the excellent Time to Kill Records. Great choice! The novelty came out as a cassette, CD and digitally. But what about vinyl? What is your relationship to music media? Are you a collector? Do you support bands?

There is a vinyl available too, actually through TTK. Personally I don't collect anymore, because I travel too much and noticed that every move is quite heavy. So, I ended up selling my collection some years ago, which sounds heretic. I do miss listening to vinyls at times, but like said, moves are easier and since most of stuff is available online and in my phone too, I'm not totally bummed.

I'm always interested in what the underground is like in the country where the band comes from. How are Finland and death metal? Do people go to concerts a lot? Do they buy albums, merchandise? How can you describe concert in Finland, for example, which you consider very successful?

We have very vital new wave of Finnish DM now, also with young bands instead of us old farts. Bands like Galvanizer and Morbific are already quite international, but there a lot more bubbling under, like Cryptic Hatred, Ashen Tomb, Mädätys, Azatoth, Unholy Rites and more and more.

What about you and the concerts? How important are they to you? Do you enjoy big festivals or small clubs? What about some tour? For example, Obscene Extreme would be an ideal festival for you!

We like all concerts a lot actually and have played OEF last year already. Touring is always the best and that time we were doing 2 weeks around OEF. Right now we are getting ready to go to Brazil for 3 weeks with NervoChaos, Test and Sodoma, which is the first tour with Fatal and we also work on doing an extensive Finnish tour & long European run early next year.

 

By the end... let me one slightly philosophical question. What does music mean to you? How would you define death metal, grindcore. Is it a relaxation or lifestyle for you?

Music is my life style, touring, writing, listening, playing. I would not be the same person without this.

Please tell us what GOATBURNER are planning in the coming months?

So, the Brazilian tour is coming, then Finland and Europe and probably another European tour in autumn around some festivals we will play. I also hope we manage get something in Asia and Australia/NZ for next year. One important thing though is to start to write the next album, because it will again take some time to finish and release. We want to keep this machine running and evolving.

Thank you so much for the interview. When they piss me off at work again or when I look at the news and I need to clear my head, I know what I'm going to listen to - clearly "Fatal"! It's a great album, thanks a lot for it! Good luck!

Thank you so much!!!! This was a lot of fun and hope to see you at some show(s).


TWITTER