DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 8. října 2023

PŘÍBĚHY MRTVÉHO MUŽE - Příběh čtyř stý dvacátý pátý - Fuck me Jesus


Příběh čtyř stý dvacátý pátý - Fuck me Jesus

Je kolem deváté ráno a jdu z bazénu. Chodil jsem tenkrát na Radbůzu, protože to bylo blízko koleje. V neděli tam plavalo jen pár důchodců, co nemohli spát. Staré kachličky, pach zatuchliny, pokaždé jsem byl rád, když jsem vylezl ze stoletých sprch, o kterých jste nevěděli, jestli z nich poteče voda nebo plyn a nadechl jsem se na Chodském náměstí čerstvého vzduchu. Mám dobrou náladu. Těším se na blondýnku, která je dodnes velký spáč. Až si k ní zalezu pod peřinu. "Jdi od nás Satane": ozve se z boku. Ohlédnu se a tam stojí několik věřících před kostelem. Nejdřív nechápu, co se děje. Pak mi docvakne, že je pravděpodobně štve moje nové tričko Marduk. K téhle smečce jsem se dostal teprve nedávno. Začal jsem demem z roku 1991, Fuck me Jesus. Dnes je zatvrzelí blackeři nemusí, pánové hráli ještě death metal. Přiběhne přede mě nějaká paní kolem čtyřicítky, zakřičí na mě, že se nestydíš a odplivne si. Ukážu jí fakáče, nechápu, co si to dovoluje. 

Na lidi to bylo zkrátka moc, spousta jich to nevydýchalo. Z mé strany to samozřejmě byla provokace. Taky se v novinách poprvé objevila zpráva o zneužívání dětí církví. Klasika. Morava, huba plná odpuštění a spousta zničených životů. To mě na křesťanech vždycky vadilo nejvíc. Pokrytectví. Po revoluci se ale objevily i jiné odnože. Jehovisti, kterým bohužel propadlo poměrně dost jedinců. Postávali na rozích s časopisy a vnucovali se lidem. Běžně se mi stávalo, že jsem si četl někde v hospodě, byl ponořený do příběhu a najednou si přisedly dvě dívky. Jen tak. Zpočátku se bavily normálně, ale pak začaly mluvit o bohu, o ráji a podobných věcech. Většinou jsem je odpálkoval s tím, že já už svoji víru mám. A když se zeptali jakou, tak jsem jim řekl, že věřím v Satana. Odešly, křižující se několikrát po sobě a vyškrtly si mě ze svých notýsků. Dorazím na kolej, zalezu do postele a pak u snídaně o všem řeknu své milé. Zbytečně provokuješ. Zeptám se proč? Hele, máme svobodu ne? Ale je fakt, že to poslední dobou vypadá, že jen pro někoho.

Pro mě osobně bylo kolem dvaceti vystřízlivění ze sametové revoluce hodně silné. Všechny ty krásný ideje, svoboda, láska, působilo tak krásně, mile, chtěl jsem v takovém světě žít. Pak jsme ale padli na hubu. Prachy vládly vždycky světu a zatímco my jsme se rozplývali nad tím, jak se budeme mít dobře, jak doženeme během pár let Rakousko, jak tu bude stejně čisto jako u nich, jak budeme cestovat, budovat, tak někteří kradli a znásilňovali svět. Na povrch začaly vyplouvat první kauzy. Někdy se mi chtělo zvracet, že všech těch bílých koní, mučení podnikatelů, drog, obchodu s bílým masem. Zavírali jsme před tím oči a říkali si, že to je problém těch starých, že my už přece takoví nikdy nebudeme, protože nejsme zkaženi socialismem. Možná jen trošku, že jo soužko učitelko. Přednesl jsem to na naší nepovinné a zcela dobrovolné schůzi, kterou jsme pořádali každý večer na baru na kolejích. Všimli si toho i ostatní. Společností začala vládnout blbá nálada. My Češi, si vždycky najdeme něco, na co můžeme nadávat, ale teď už prskali skoro všichni. Vystřízlivěli jsme. Spousta firem se chovala jak hovada. Ve svých mateřských základnách by si to nikdy nedovolili, ale my jsme pro ně byli jen otroci.

Znal jsem to z brigády, říkali jsme tomu ranný kapitalismus, protože to se tady fakt dělo. Utahaný ženský, který stály dvanáct hodin u pásu a nemohly si dojít ani na záchod. Odbory byly podplacený a slabý. Zase začalo být šedo. Promítlo se to ještě do jedné věci. Zase začali vadit kluci a holky jako já. Kteří nebyli stejní a vystupovali z davu. Nemáš patku a výbrus? Nemáš gel a košili? Jsi vágus, jsi špína. Měl jsem na sobě boty, džíny a křiváka, co stály majlant. Poctivě jsem si na ně sám vydělal. Ono i to triko Marduk bylo drahý až běda. Prostě, s takovými jako já se nechcete ukazovat. I někteří studenti, co jsem je považoval za chytré, nad námi ohrnovali nos. Kolikrát jen slyšela blondýnka, jak může chodit s někým, jako jsem já? Kolem je přeci tolik milých a slušných chlapců. Jenže ona vydržela. Hrozně si jí za to vážím, někdy to nebylo lehké. Ve vlaku si babičky odsedávaly, dědkové měli blbý kecy. Jako když jsem byl na základce, před revolucí, kdy každýmu vadil centimetr vlasů navíc. Zase na druhou stranu, mělo to i jeden pozitivní účinek. Povrchní blbce moje triko odrazovalo. Vydrželi jen ti opravdoví. Zrno se oddělilo od plev. 

Zažili jsme ten víkend i jeden koncert, kam jsme šli s kamarády a hrál se tam heavík. A samotní metaláci, o kterých jsem si vždycky myslel jen to nejlepší, se podivovali nad Fuck me Jesus. Tohle je už moc kámo, děláš nám ostudu, pak si nemaj lidi myslet, že jsme satanisti a jíme malý děti. Přitom taková blbost, dívka s křížem v zadku. Komu to vadí? To byste se divili. Rozmlácený ksichty, vytahaný střeva, to ostatní spíš zaujme, ale kříž je kříž, nezapomínejte, že jsme jako Evropa na křesťanství vyrostli. Pařil jsem dole pod pódiem a někdo mě kopl zezadu do ledvin. Otočím se a tam stojí hromotluk. Uteču a seberu blondýnku, jdeme raději do hospody. Tam ale mají taky kecy. Následuje klub, kde je klid, ale zase se kolem mě několikrát objeví sjetí příznivci sado maso hrátek. Jsme zajímavá dvojice, asi. Já v křiváku a vedle mě moc hezká blondýnka. Máme toho plný zuby, tak si koupíme lahev vína, nějaký pivo a cinkáme až do borského parku. Tam paří nějaká partička mladých, kteří když mě vidí, tak ječí a utečou. Jako bych byl nějakej vrah nebo co. 

Popíjíme, líbáme se, kecáme. Až do rána. Neustále se opilý rozčiluji nad tím, cože je to vlastně svoboda, proč celá revoluce vůbec byla. Kde je právo na názor? Vůbec nechápeme, co se děje. Nechceme se zařadit, do davu, do stereotypu. Jsme samozřejmě naivní, když pak začneme budovat za pár let hnízdo, tak je nějaká míra zařazení pochopitelná. Jinak to nejde, ale duše máme stále svobodný. Nechci zakrnět, pro mě je největší hrůza fotr s lahváčem u televize, co neustále nadává (dnes se přeneste na sociální sítě, pivo zůstává). Usneme a máme neklidné spaní. V pondělí jdu do školy a jsem hrdý na své nové triko. Voní čerstvým vypráním a říkám si, že tady na akademické půdě, nota bene na technické škole, to bude všem jedno. Není, jak překvapivé, co? Na cigáru, na chodbě, v bufetu, dokonce i v přednáškovém sálu, si vyslechnu spoustu připomínek. Od vtipných, až po hnusné. Protože jakmile je někdo jiný, je vidět a dav ho vyloučí. Připadám si divně. Fakt je mi blbě. Z reakcí. Takhle nějak se musí cítit šikanovaní.

Ale nevyměknu, nedám se. Trpělivě všem vysvětluji. Snažím se. Ale moc to nejde. Vlastně to skončí následným předvoláním na rektorát, kde mi je řečeno, že je na fakultě spousta věřících (cože, kde v tomhle národu materialistů?) a já svým trikem pobuřuju. Inu, i mladí umí bonzovat, jsem rád, že už to vím. Dobře, nakonec vyměknu, ve škole jej nenosím. Je to vlastně hloupost, nad kterou se dá jen kroutit hlavou, ale uvědomme si, že ti staří komouši nikam nezmizeli. Ani mladí členové SSM. Ve všech byla připosranost, předsudky. Jako bych já, dobrota sama, někomu ubližoval. Ale znáte to, pomluvy a hledání toho špatného, pavlačový drby, na tom je tahle společnost snad založená. Přijmout obyčejný i rozumný názor druhého, umí jen málokdo. Marduk se stávali stále slavnějšími a mě nakonec zůstaly jen vzpomínky. Uložil jsem si je hluboko do hlavy. Zase jednou poznal, jací dokáží někteří z nás být. Dávám si na ně od té doby pozor. 

Začalo se říkat, že šaty dělají člověka. Bylo tomu tak vždycky. Dodnes stačí pár lebek na triku a to byste se divili, co někdy slyším. Ale nedám se. Mám sice muziku hlavně v srdci, ale to snad neznamená, že si nemůžu nosit co chci, ne? Na ples si vezmu kvádro, i když se v něm cítím hrozně, na poradu v práci volím méně provokativní oblečení, ale jen tak na ulici si budu nosit, co budu chtít. Asi už nikdy nebudu usedlý páprda, pro rodiče spolužáků mých dětí jsem ten metalista. Sem tam někdo prohodí něco o tom, jak chodil na zábavy, ale vyrostl z toho. Mám ale jednu skvělou zkušenost. Nosím metalová trika dlouhé roky. Měl jsem sice období, kdy mě všechno kolem téhle muziky štvalo a byl jsem raději za sportovce, ale vždycky, opravdu vždycky se odděluje zrno od plev. Normální zůstávají a tupci odcházejí. Funguje to s překvapivou přesností. Jen s jedním rozdílem, Fuck me Jesus už nemám. Vlastně ani nevím proč. Tak mě tak napadá, že bych si jej měl zase zakoupit. Ha!

Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):

sobota 7. října 2023

Recenze/review - MISANTHROPIC ART - Utter Human Annihilation (2023)


MISANTHROPIC ART - Utter Human Annihilation
CD 2023, Godz Ov War Productions

for english please scroll down

Zlo, hnus, lidská špína a nenávist. Nic jiného už neexistuje. Jenom rouhání, blasfemie a zničující black death metal. MISANTHROPIC ART jsou z Německa a hrají velmi násilně, nekompromisně a divoce. Jejich hudba je plná nihilismu a jasného názoru na náš invazivní druh. Pánové neznají slitování a vy si tak můžete vychutnat hudbu, která vám vypálí cejch přímo do obličeje.

Smrt má mnoho podob. Většinou si myslíme, že tím všechno utrpení končí. Není to ale pravda. Existuje ještě jeden druh kruté tortury, která vás bude pronásledovat ještě dlouho potom, co se vaše tělo začne rozkládat. Ano, je to nová deska "Utter Human Annihilation". Absolutní inferno!


Tohle není rozhodně hudba pro slabé povahy. Naopak, musíte mít v undergroundu něco za sebou. Pokud jste nahlédli do jeho nejtemnějších chodeb, budete spokojeni. Pokud ne, tak raději utečte. Jinak byste mohli začít krvácet z uší i očí. Představte si hromady mrtvol, které jsou zahrnovány do hromadného hrobu. Kolem stojí lidé a smějí se. Utrpení jiných. Připadá vám to zvrácené? Ne, to je stále krutá realita, kterou lze spatřit v různých koutech naší planety. MISANTHROPIC ART tohle všechno vzali, smíchali veškerý hnus, kterého je člověk schopen se špínou a chladem. Koktejl potom protřepali a dodali jed volně inspirovaný kapelami jako BLASPHEMY, CONQUEROR, TEITANBLOOD, ARCHGOAT, BLACK WITCHERY, BESTIAL WARLUST, BLACK CURSE, IMPETIOUS RITUAL. Máte jedinou možnost. Přidat hlasitost až na hranu snesitelnosti a zemřít v nekonečných křečích. Měl bych snad jedinou připomínku. V některých momentech je album monotónní. Já vím, patří to k hranému stylu, ale přesto to může některé posluchače odradit. Jinak je ale vše v nejlepším pořádku. Spousta morbidních nápadů je kombinována s prašivým zvukem. Povedl se i obal, který přesně vystihuje to, co se na desce odehrává. Zlo, hnus, lidská špína a nenávist. Nic jiného už neexistuje. Jenom rouhání, blasfemie a zničující black death metal. Inferno!


Asphyx says:

Evil, disgust, human filth and hatred. There is nothing else. Only profanity, blasphemy and devastating black death metal. MISANTHROPIC ART are from Germany and play very violent, uncompromising and ferocious. Their music is full of nihilism and a clear opinion on our invasive species. The gentlemen know no mercy and you can enjoy music that will burn a brand right in your face.

Death takes many forms. Most of us think it's the end of all suffering. But that's not true. There is another kind of cruel torture that will haunt you long after your body begins to decompose. Yes, it's the new album "Utter Human Annihilation". An absolute inferno!


This is definitely not music for the faint of heart. On the contrary, you have to have done something in the underground. If you've peered into its darkest corridors, you'll be satisfied. If not, you'd better run away. Otherwise, you might start bleeding from your ears and eyes. Imagine piles of corpses being included in a mass grave. People standing around laughing. The suffering of others. Does that seem sick to you? No, this is still the cruel reality that can be seen in various corners of our planet. MISANTHROPIC ART have taken all this, mixed all the filth that man is capable of with dirt and coldness. They then shook the cocktail and added poison loosely inspired by bands like BLASPHEMY, CONQUEROR, TEITANBLOOD, ARCHGOAT, BLACK WITCHERY, BESTIAL WARLUST, BLACK CURSE, IMPETIOUS RITUAL. You have only one choice. Turn up the volume to the edge of bearability and die in endless spasms. I have perhaps one comment. The album is monotonous at some points. I know, it's part of the style, but it may still put some listeners off. Otherwise, though, everything is fine. A lot of morbid ideas are combined with a dirty sound. The cover art is also good, and it accurately describes what is happening on the album. Evil, filth, human filth and hatred. There is nothing else. Only profanity, blasphemy and devastating black death metal. Inferno!


tracklist:
01. Conquer And Eliminate 
02. Total Nuclear Holocaust 
03. Kill Them All 
04. Pulverization 
05. Siege And Incinerate 
06. Hail Of Bombs 
07. Ultimate Hatred 
08. Pro War 
09. Civilization Collapse 
10. Cyanide 
11. Spread The Plague 
12. Utter Human Annihilation 
13. Final Purge



pátek 6. října 2023

Recenze/review - PROFANATICA - Crux Simplex (2023)


PROFANATICA - Crux Simplex
CD 2023, Season of Mist Underground Activists

for english please scroll down

Neustálým opakováním modlitby se dostaneš do hypnotického stavu. Bude ti jedno, že tě potom budou pálit rozžhaveným železem, že ti budou propichovat kůži a věšet tě na háky. Prohlásí tě klidně za svatého, stačí když jim řekneš tisíce lží. Roztáhneš ruce, obrátíš oči v exaktickém stavu, necháš postavit další svatyně. Bůh je milostivý, vy tupé ovce. Už dávno si propadl temnotě, už dávno víš, jak přivolat zlo. Stačí kamenný oltář, několik krvavých obětí a hudba. Je doufám jasné, že volíš nové album amerických tmářů PROFANATICA.

Starý, surový a ošklivý black death metal, který je zahraný s jediným účelem. Navěky vás proklít, pohřbít zaživa. Paul Ledney a jeho věrní se opět vydali na těžkou cestu přímo do pekla. Potkáte na ní zohavená těla hříšníků, vybělené kostry nevěřících i spoustu zkažené krve. Tohle je přesně druh hudby, který koluje i v mých žilách. Připomíná prudký jed, děsivého hada jako zlé znamení.


Poslouchat "Crux Simplex" je jako otevřít starou smradlavou hrobku. Mrazivě zničující zvuk (Arthur Rizk), mrtvolný obal (Abomination Hammer), tohle všechno ve mě evokuje ty nejtemnější myšlenky, které mám ve své hlavě. Nenechte se zmást starým výrazem, ve skladbách hoří černý oheň! Novinka pro mě není jen obyčejným novým albem, ale spíše obřadem, tajemnou seancí, na které potkáte duše zemřelých. Zhasněte všechna světla, čerpejte energii z vesmíru a přírody. Mám po téhle desce děsivé noční můry. Vstávám v nich ze své postele a toulám se v mlze městem. Navštěvuji stará pohřebiště a hledám v nich odpověď. PROFANATICA je kapela z devadesátých let minulého století, kterou poslouchám celou dobu její existence. Stále mě baví, protože je uvěřitelná, reálná, prašivá. Společná setkání jsou pro mě vždy velmi zajímavá. Platí to i u nové nahrávky. Připadá mi velmi syrová, mrazivá a krutá. Jako zvrácená víra, která bývá vždy slepá. Pohybujeme se ve stejných oblastech, jako kapely typu DEMONCY, BEHERIT, TOTEN, BLASPHEMY, PROCLAMATION, GOATLORD, HAVOHEJ, DEMONIC CHRIST, INCANTATION. Nakreslete pentagram, zapalte ohně, nastal čas. Přidejte hlasitost a podejte mi nůž! Už dávno jsem propadl temnotě, už dávno vím, jak přivolat zlo. Stačí kamenný oltář, několik krvavých obětí a hudba. Peklo se ukrývá v každém z nás! Starodávný, bestiální black death metalový rituál smrti! 


Asphyx says:

By continuously repeating the prayer, you get into a hypnotic state. You won't care that they will burn you with hot iron, that they will pierce your skin and hang you on hooks. They'll declare you a saint if you tell them a thousand lies. You'll spread your arms, roll your eyes in a state of exacticism, have more shrines built. God is gracious, you dumb sheep. You've fallen into darkness long ago, you've known how to summon evil. All it takes is a stone altar, a few blood sacrifices and music. I hope it's clear that you're voting for the new album by the American darkies PROFANATICA.

Old, raw and ugly black death metal played with one purpose. To curse you forever, to bury you alive. Paul Ledney and his faithful have once again embarked on a difficult journey straight to hell. You'll encounter mutilated bodies of sinners, bleached skeletons of infidels and plenty of corrupted blood. This is exactly the kind of music that runs through my veins. It's like a violent poison, a terrifying serpent like an evil omen.


Listening to "Crux Simplex" is like opening an old stinking tomb. The chillingly devastating sound (Arthur Rizk), the deadpan cover (Abomination Hammer), all of this evokes the darkest thoughts I have in my head. Don't let the old expression fool you, there is a black fire burning in the tracks! The new album is not just an ordinary new album for me, but rather a ritual, a mysterious seance where you meet the souls of the dead. Turn off all the lights, draw energy from the universe and nature. This record gives me nightmares. I get out of bed and wander through the city in a fog. I visit old burial grounds and search them for answers. PROFANATICA is a band from the 1990s that I've been listening to for its entire existence. I still enjoy it because it's believable, real, scabrous. I always find the meetings together very interesting. That's true of the new record, too. I find it very raw, chilling and cruel. It's like a twisted faith that's always blind. We move in the same areas as bands like DEMONCY, BEHERIT, TOTEN, BLASPHEMY, PROCLAMATION, GOATLORD, HAVOHEJ, DEMONIC CHRIST, INCANTATION. Draw the pentagram, light the fires, it's time. Turn up the volume and hand me the knife! I've long since fallen into darkness, I've long since known how to summon evil. All it takes is a stone altar, a few blood sacrifices and music. Hell hides in all of us! An ancient, bestial black death metal death ritual!



about PROFANATICA on DEADLY STORM ZINE:





Tracklist:
01. Condemned To Unholy Death 
02. Take Up The Cross 
03. The First Fall 
04. Meeting Of A Whore 
05. Compelled By Romans 
06. Wipe The Fucking Face Of Jesus 
07. The Second Fall 
08. Cunts Of Jerusalem 
09. The Third Fall 
10. Division Of Robes



KNIŽNÍ TIPY - Vlaštovky z Černobylu - Morgan Audic (2023)


Vlaštovky z Černobylu - Morgan Audic
2023, Vendeta

Na naší generaci byl spáchán jeden nenapravitelný zločin. Na škole nás učili hodně pokřivenou historii. Pro mě osobně je to docela problém, protože dodnes nemám v některých věcech jasno. Nedávno jsem četl krásné knížky o Kambodži, o Koreji. To se potom nemůžete divit tomu, že někteří z nás věří tomu, že je Země placatá a že všechno je jinak, než se tváří. Ukrajina, potažmo tehdejší Sovětský svaz lze studovat dlouhé roky. Osobně jsem si přečetl perfektně zpracované dějiny Ruska a mohu vám říct, že je to něco šíleného. Doporučuji. Pak jsem jednou takhle v září seděl doma a kupoval si u Knihy Dobrovského nějakou dobrotu. Algoritmus obchodu na mě vyhodil "historickou" detektivku Vlaštovky z Černobylu. Kniha byla ve slevě a tak nebylo co řešit. Občas nakupuji takhle naslepo a pak jsem hrozně zvědavý, jestli jsem neudělal chybu. Zatím mám šťastnou ruku. Tenhle příběh je totiž opravdu skvěle napsaný.

Pamatuji si jako malé dítě, že se u nás v rodině o Černobylu hodně mluvilo. Informací bylo málo, internet nebyl a mezi lidmi se vznášelo velké množství různých klevet a dezinformací. Ve škole nás připravovali na chemický i jaderný útok a hrozně nás to děsilo. Jenom vytírat plynové masky hypermanganem byl hnusný zážitek. Spolužák s epilepsií pokaždé několikrát omdlel. Bylo toho na něj moc a tak jsem ho potom vynášeli jako opravdového raněného z oblasti, kterou nám páni učitelé zamlžili slzným plynem. Pochodovali jsme v pláštěnkách a představovali si, jaké to musí být, když začne válka. Nikdy bych nevěřil, že se mi tenhle pocit někdy vrátí, ale vývoj posledních let mě utvrzuje opět v tom, že se jako lidé nikdy nepoučíme. Jaderná situace na Ukrajině je v normálu, uklidňuje paní Drábová a mě se pokaždé uleví. A teď si představte, že se vrátíte do roku 1986 a budete spolu s detektivem kapitánem Josefem Melnykem a ruským míšencem Rybalekm budete vyšetřovat jednu starou vraždu. 

Je to hodně chladný a temný příběh. Zároveň vás přenese do dob socialismu. To, co jsme u nás v Čechách jako děti zažívali a brali jen jako divnou šedivou kulisu, tady propukne naplno. Všechen ten hnus a špína, všechna ta beznaděj, vás vrátí a přiznám se, že mě osobně dost často mrazilo. Ne, není to žádný historický román, ale jen "obyčejná" fikce, ale podobné příběhy mám poslední roky hrozně rád. Historické detektivní romány, které vás zavedou do různých  oblastí i času, mě baví číst. Suché dějiny by mě asi moc nebavily, v tomhle případě volím raději filmové dokumenty, ale když se v popředí odehrává ještě napínavé vyšetřování vraždy, to si nechám vždy líbit. Tahle knížka pro mě byla více méně cestou do neznáma, ale chytla mě hned od začátku. Prostředí Černobylu a dodnes zamořené zóny je popsáno tak naléhavě a opravdově, že jsem měl chvílemi pocit, že si musím dát tabletku jódu. Také jsem si říkal, jestli si ti pomýlení v různých průvodech uvědomují, za co bojují? To opravdu někdo chce, aby se tenhle svrab vrátil? Fakt zase chcete mrtvé vlaštovky?

Mě pokaždé dodnes šokuje, když čtu nějakou knihu a najednou si musím v encyklopedii vyhledat, co se tenkrát doopravdy stalo, dějinné souvislosti. V hlavě mám totiž stále ten pokroucený a upravený názor ze školy. Vědomě nám lhali a způsobili tím nedozírné škody. Je až šokující, čemu dodnes někteří lidé věří. Schválně zkuste někdy na tohle téma zavést diskuzi se svými rodiči, ti si pamatují ještě víc. Vlaštovky z Černobylu mě tak zasáhly hned několikrát. Jako thriller, detektivka, ale i historické ozvěny. Autor si musel perfetkně vše nastudovat, ověřit a sepsat. Za podobnými díly je obrovský kus práce. A když si k tomu připočtete, jak knížka odsýpá, jakým skvělým jazykem je napsána. Opět jsem nemohl odtrhnout od stránek oči. Kolikrát jsem se kroutil v křesle, protože už jsem seděl dlouho, ale znáte to, ještě jednu stránku, jednu kapitolu. Dobře, tak ještě jednu. Opakuji to znovu, zkrátka musím. Mrazilo mě.

Brzy mi bude padesát. A stále se učím. Doháním to, co mi ve škole říkali špatně. Nechci totiž, abych říkal svým dětem nějaké nesmysly. Tohle jsem si z knížky vzal pro sebe. Hodně jsem nad celým Černobylem přemýšlel. Muselo to být něco šíleného. Nelidského. Bavilo mě ale i vyšetřování vraždy, jednotlivé postavy, prostředí. Znovu jsem se utvrdil v tom, že jsme žili v hrozném marastu a nechci, fakt si nepřeji, aby se to někdy vrátilo. Ani si neuvědomujeme, jaké šrámy na nás tahle doba zanechala. Nezbývá než bojovat. Jsem moc rád, že mi tuhle knížku algoritmus doporučil. Ona ta umělá inteligence nebude tak špatná. Občas si říkám, že se raději bavím s ní, než s nějakým tupcem. Víc si pokecáme. Asi víc čte. Dnešní tip je pro mě takový osobnější než jiné. Od knihy jsem toho příliš nečekal a nakonec byl doslova nadšen. Nechte si chutnat a opatrujte se! Díky moc za podporu!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zvrácený způsob zavraždění jistého Leonida Sokolova, jehož mrtvola je vyvěšena jako prapor na fasádě vysoké budovy, upoutá čtenářovu pozornost v samém úvodu románu. Okamžitě je vtažen do napínavého pátrání po vrahovi, jenž jako podpis zanechává na místě činu vycpanou vlaštovku. Bez pilulky jódu i nezbytné dekontaminace se ocitá přímo na místě havárie z roku 1986, v Černobylu. Ještě je tu ve vzduchu cítit hrozba neviditelného, vzpomínka na apokalypsu a úsek našich dějin, na jehož půdu tento literární žánr dosud nevstoupil.

Audic ve svém druhém detektivním románu mistrně vystavěl poutavý příběh, který se odehrává v dnešní době, ale ohlíží se do třicet let vzdálené minulosti. Kapitán Josef Melnyk za ukrajinskou policii a ruský míšenec Rybalko jako soukromý detektiv paralelně vyšetřují zločin v městě Pripjať, někdejší výkladní skříni Sovětského svazu. Právě éra komunismu je v příběhu stále pevně prorostlá do současné Ukrajiny, poznamenané geopolitickými konflikty, hospodářskou krizí a společenským i národním přerodem.



---------------------------------------------------------------------------------------------------

čtvrtek 5. října 2023

Recenze/review - THIRD STORM - The Locust Mantra (2023)


THIRD STORM - The Locust Mantra
CD 2023, Chaos Records

for english please scroll down

Černá krev nelze zničit. Někdy se možná zdá, že už není, neexistuje, ale opak je pravdou. Vždycky nakonec vypluje na povrch. A spálí vás. Stejně jako mě nové album švédských mágů THIRD STORM. Kapela s velmi dlouhou a zajímavou historií přichází s novinkou, která se vám dostane ihned do žil. Pokud máte rádi starý plesnivý black a death metal, zahraný hezky ponovu, svěže, originálně, tak neváhejte. Bylo brzy ráno a já vstával do práce. V ulicích se ještě toulaly přízraky a já šel kolem hřbitova. Ostré melodie se mi zakously do mozku a společné chvíle s nemrtvými se pro mě opět staly doslova povinností.

Jediným pozůstalým ze starých časů zůstal zpěvák Heval Bozarslan. Mám jeho hlas hodně rád v jeho další kapele - DEATHSWARM. Na "The Locust Mantra" opět odvedl skvělou práci. Není to ale jen on, kdo zvládá perfektně hrobnické řemeslo. I ostatní hrají jako o život. Skladby v sobě mají pradávnou sílu, jsou napsány velmi podmanivě. Přiznám se, že moje fantazie opět pracovala na 100 procent. A pohybovala se převážně v temnotě. Tohle je přesně špinavý, chladný, zahnívající černý kov, který koluje i v mých žilách. 


Je to jako se vznášet na vlnách. Představte si řeku smrti, plnou nafouklých mrtvol. Jste jednou z nich. Také cítíte mráz v kostech? Já ano. Když poslouchám "The Locust Mantra", tak nevydržím v klidu. Musím ven, toulat se, nasávat hnilobu, užívat si hudbu. THIRD STORM umí být syroví, ale i vznešení a majestátní. Hodně k tomu přispívá skvělý čitelný a chladný zvuk (Lawrence Mackrory - Mixing, Mastering). Vše potom krásně ďábelsky doplňuje obal od mistra Raúla Gonzáleze. Už přes třicet let přistupuji k muzice stejně. Sednu si do prázdného pokoje. Zhasnu všechna světla. Nerozptyluji se a soustředím se naplno na poslech. Zapnu play a čekám, co se mnou nové desky udělají. "The Locust Mantra" mě doslova proklela, vytáhla z hrobu, ven do lesů a na opuštěné cesty. Připadal jsem si jako v dávných časech. Proséval jsem mezi prsty prach a kolem létaly děsivé představy. V Uppsale musí být nějaké tajné pohřebiště, na kterém kapela nahrávala. Cítím totiž velkou sílu. Originalita, vlastní výraz, energie, tlak, spousta zajímavých momentů. K nahrávce se neustále vracím a stále objevuji něco nového. Tohle je deska pro metalové gurmány, kteří ocení jednotlivé nuance. Pro démony, kteří poslouchají srdcem. Připadám si, jako bych se díval na čerstvě proříznutou tepnu. Údiv v očích, moment překvapení, bolest i úleva, na tomto albu naleznete všechno. Ozvěny z onoho světa, temnou sílu načerpanou ve věčnosti i vesmíru. Smrt i život. Černá krev nelze zničit. Někdy se možná zdá, že už není, neexistuje, ale opak je pravdou. Vždycky nakonec vypluje na povrch. A spálí vás. Zlověstný black death metalový pach smrti! Majestátní ozvěny z jiné, děsivé dimenze!


Asphyx says:

Black blood cannot be destroyed. Sometimes it may seem that it no longer exists, it doesn't exist, but the opposite is true. It always surfaces eventually. And it will burn you. Just like the new album by Swedish magicians THIRD STORM. A band with a very long and interesting history comes with a new release that will get into your veins immediately. If you like old moldy black and death metal, played nice and fresh, original, don't hesitate. It was early in the morning and I was getting up for work. There were still ghosts in the streets and I was walking past the cemetery. The sharp melodies snapped into my brain and spending time with the undead became a literal obligation for me again.

The only survivor of the old days was the singer Heval Bozarslan. I like his voice a lot in his next band - DEATHSWARM. He did a great job again on "The Locust Mantra". But it's not only him who has mastered the grave digger's craft perfectly. The others also play like hell. The songs have an ancient power in them, they are written in a very captivating way. I must admit that my imagination was once again working at 100 percent. And it was mostly in the dark. This is exactly the dirty, cold, rotting black metal that runs through my veins.




It's like floating on the waves. Imagine a river of death, full of bloated corpses. You are one of them. Do you feel the chill in your bones, too? I do. When I listen to "The Locust Mantra", I can't keep still. I have to get out, wander, soak up the rot, enjoy the music. THIRD STORM can be raw, but also sublime and majestic. A lot of this is due to the great clear and cool sound (Lawrence Mackrory - Mixing, Mastering). Everything is then complemented beautifully by the devilish cover artwork by master Raúl González. I've been approaching music the same way for over thirty years. I sit down in an empty room. I turn off all the lights. I don't get distracted and I concentrate on listening. I put it on play and wait to see what the new records do to me. "The Locust Mantra" literally cursed me, pulled me out of the grave, out into the woods and onto the deserted roads. I felt like I was back in the old days. I sifted the dust between my fingers and terrifying images flew around. There must be a secret burial ground in Uppsala where the band recorded. I feel a great power. Originality, expression, energy, pressure, lots of interesting moments. I keep coming back to the record and I keep discovering something new. This is a record for metal gourmets who appreciate individual nuances. For demons who listen with their hearts. I feel like I'm looking at a freshly cut artery. The wonder in the eyes, the moment of surprise, the pain and the relief, you'll find it all on this album. Echoes of the otherworld, a dark power drawn from eternity and the universe. Death and life. Black blood cannot be destroyed. Sometimes it may seem that it no longer exists, it doesn't exist, but the opposite is true. It always surfaces eventually. And it will burn you. The sinister black death metal smell of death! Majestic echoes from another, terrifying dimension!


Recenze/review - THIRD STORM - Taritiya Me (2015):

tracklist:
1. The Clandestine Gospel
2. Mater Pest
3. Demigod Doctrine
4. World Infernal
5. When Noble Hearts Failed
6. Inescapable Echoes Of War
7. Alter Omega
8. In The Garden Of Crystallized Souls
9. Dawn Of The Fearmongers

THIRD STORM lineup
Heval Bozarslan - vocals
Hasse Hansson - rhythm & lead guitars
David Eriksson - rhythm guitars
Daniel Håkansson - bass
Jesper Ojala - drums



středa 4. října 2023

Recenze/review - LEFT TO ROT - Breath of the Tomb (2023)


LEFT TO ROT - Breath of the Tomb
EP 2023, vlastní vydání

for english please scroll down

Padám po zádech do čerstvého hrobu. Vykopal jsem si ho sám. Za zvuků nového EP "Breath of the Tomb" texaských LEFT TO ROT. Už dávno nepotřebují rakev, už dávno vím, že dobrý death metal se hraje převážně hluboko pod zemí. Jakmile jsem slyšel novinku poprvé, propadl jsem jí. Připadal jsem si jako dávno mrtvý muž, odsouzený na popravu. Přesně takový smrtící kov mám totiž rád. Proto jsem se také rozhodl, že o kapele napíšu pár slov. Když totiž nové EP poslouchám, mám opravdu pocit, že prosévám mezi prsty prach svých předků.

Je to old school! Skvěle zahraný, s takovou tou těžko popsatelnou patinou ve skladbách, která se nedá naučit. Musíte ji mít v sobě. Je to jako prokletí. Ale to vám, starým fanouškům smrti, nemusím vysvětlovat. Určitě to znáte. Člověk přijde domů a přemýšlí, co si pustí za muziku. U mě to je poslední dobou jednoduché. Volím "Breath of the Tomb"!


Je to hnusné, špinavé, shnilé a smrdí to sírou. Přesně takový death metal LEFT TO ROT hrají. Jsem opět zavřený ve starých katakombách, neustále přidávám hlasitost a kývám se do rytmu jako zkušený hrobník. Pánové se nechali inspirovat kapelami jako GRAVE, ENTOMBED, BLOODBATH, DEATH, MASSACRE, INHUMAN CONDITION, SKELETAL REMAINS. Ihned mě zaujal parádní obal od mistra Matta Stikkera a co se týká zvuku, tak také velká spokojenost (Nick Forkel - mixing, mastering). Tohle je zkrátka prašivina pro všechny prokleté, pro mrtvé, kteří nepřestali poslouchat death metal ani po smrti. Už jiný nebudu, ani nechci být. Jsem hrdý na to, že poslouchám tenhle styl od jeho začátků. Stále mě baví objevovat nové smečky jako jsou LEFT TO ROT. Neznám nic lepšího, než mlhu nad hřbitovem, vychlazené pivo a plnou márnici. Beru do rukou lopatu a kopu si vlastní hrob. Jasně že mi u toho hraje "Breath of the Tomb". Víka od rakví praskají, v márnici je zase jednou pořádně živo. Tančí všichni. Mrtví i ještě trošku živí. Skladby jsou tu velmi syrové, ohlodané na kost. Znovu a znovu se dívám do tmy a čekám, až přijdou přízraky. Bývá to pro mě důkazem, že se nahrávka opravdu povedla. Padám po zádech do čerstvého hrobu. Vykopal jsem si ho sám. Už dávno nepotřebují rakev, už dávno vím, že dobrý death metal se hraje převážně hluboko pod zemí. Jednou budu hnít ve studené zemi. Ale než se tak stane, budu si rvát do hlavy desky jako je tahle. Má v sobě totiž vše potřebné pro pořádnou pařbu v záhrobí. Syrové, shnilé ozvěny ze starých plesnivých death metalových pohřebišť! 


Asphyx says:

I'm falling on my back into a fresh grave. I dug my own grave. To the sounds of the new EP "Breath of the Tomb" by Texas' LEFT TO ROT. They don't need a coffin anymore, I've known for a long time that good death metal is mostly played deep underground. As soon as I heard the new release for the first time, I fell for it. I felt like a long dead man, condemned to execution. That's the kind of death metal I like. That's why I decided to write a few words about the band. Because when I listen to the new EP, I really feel like I'm sifting through the dust of my ancestors.

It's old school! Well played, with that hard to describe patina in the songs that can't be taught. You have to have it in you. It's like a curse. But I don't have to explain that to you old death fans. I'm sure you know it. You come home and you wonder what music to put on. It's been easy for me lately. I choose "Breath of the Tomb"!


It's filthy, dirty, rotten, and smells of sulfur. That's the kind of death metal LEFT TO ROT play. I'm once again locked in the old catacombs, constantly turning up the volume and swaying to the beat like an experienced gravedigger. The gentlemen were inspired by bands like GRAVE, ENTOMBED, BLOODBATH, DEATH, MASSACRE, INHUMAN CONDITION, SKELETAL REMAINS. I was immediately impressed by the awesome cover artwork by master Matt Stikker and as far as sound is concerned, I am also very satisfied (Nick Forkel - mixing, mastering). This is simply a scum for all the damned, for the dead who didn't stop listening to death metal even after death. I won't be any different, nor do I want to be. I'm proud to have listened to this style since the beginning. I still enjoy discovering new bands like LEFT TO ROT. I know nothing better than fog over a cemetery, cold beer and a full morgue. I'm picking up a shovel and digging my own grave. Of course, "Breath of the Tomb" is playing. The coffin lids are popping, the morgue is alive again. Everybody's dancing. The dead and the still a little alive. The songs here are very raw, gnawed to the bone. I look into the darkness again and again, waiting for the ghosts to come. It's proof to me that the record is really good. I fall on my back into a fresh grave. I dug it myself. They don't need a coffin anymore, I've known for a long time that good death metal is mostly played deep underground. One day I'll rot in the cold ground. But before that happens, I'll be banging records like this into my head. It's got everything you need for a good party in the underworld. Raw, rotten echoes from the moldy old death metal graveyards!


Track Listing:
1. Intro
2. Breath of the Tomb
3. The Hidden One
4. Come To Me
5. Already Dead


A few questions - interview with death metal band from USA - LEFT TO ROT.


A few questions - interview with death metal band from USA - LEFT TO ROT.

Answered Jason Dahlke (guitars, vocals), thank you!

Ave, can you introduce your band to our readers? – When was it founded and what style of music do you play etc.?

What’s up y’all! Thanks so much for having us Jakub. The band was founded by myself (Jason Dahlke) and our drummer Justin Olejnik in Spring 2021. Our bassist Aryan Nawim joined us in late 2021 / Early 2022 to round out the lineup. We are a Death Metal band from Austin, Texas.

Under what conditions were you recording the new album? Who was in charge of sound, production and mastering?

We did all the tracking on the EP ourselves at Justin’s home studio. We did the same on our original demo. I ran the board while Justin was doing drums, he was producing while Aryan and I recorded our parts. That’s the last time we do that hahaha. We got extremely tunnel visioned and wrapped into the songs way too much.

After we tracked everything we sent it off to my friend Nick Forkel who mixed and mastered it for us. Our good pal Slade Williams from Emerging Void Audio mastered it for tape. He also mixed / mastered our demo and subsequent single release.


How many copies were released and which medium was used for this new edition (CD, digital,vinyl, cassette)?

We are releasing a limited run of tapes in November with an awesome label. Keep an eye on our socials for that drop!

I’m self releasing CDs for a run of release shows we are also doing in November through Southern Death - it’s my booking / promotion company out here. We are going to keep it to 50 CDs and tapes will be determined by pre-order, so go buy one!

Who is the author of the lyrics and how were they created and about what do the lyrics deal with?

I write all the lyrics, but get ideas from Aryan and Justin as well. The ending track ‘Already Dead’ for example - it was a prompt that Justin thought was cool and I took the idea, morphed it, and ran with it.

Lyrics vary, but I really try to write things allegorically. I want there to be a surface level of brutality that’s easily accessible for people that just want no bullshit death metal. However, if you are a lyrical nerd, like I am, you can really dive into a deeper theme in all the songs. I want to leave them up for interpretation so people can create their own stories. With that being said, if you ever see us on the road come talk to me and we can geek on lyrics!


Who created the logo of the band, and who took care of the graphics and the website? What about you and social networks? Do you consider these things important?

We’ve gone through a couple iterations of logos at this point, but this new one is here to stay. It was created by Matt Stikker who also did our EP cover art. You should follow his instagram @bargainbinblasphemy - he does killer stuff and is in a sick band.

For all the graphics I just reach out to artists that I like and who are involved with the scene to make our shirts / flyers etc. There’s an insane amount of talented people involved with metal and they are generally easily approachable. I normally get ideas for shirts that I’d like to wear and relate to what we’re doing and get them done up. If I wouldn’t wear it why would someone else?

Social media is such a necessary evil nowadays. It’s extremely important to the growth of bands, businesses, or artists of any kind. Without Instagram I don’t know where we would be honestly - I’ve booked all our tours and shows through it and we’ve met an incredible amount of cool people because of it. It’s such a great way to keep in touch with the scene, get an inside look at rad shows happening, pull inspiration from other bands, and get your own stuff out there. If you can keep the noise quiet and not make it your entire purpose it’s a great tool to get cool opportunities.


Which label did you choose for releasing your album and why this label? Are you satisfied by how your label represents you and takés care about you?

As previously mentioned we are self releasing the CD and we are working with an awesome tape label for our cassettes. We haven’t announced who it is yet, but they are great and really doing things for the underground death metal scene. Couldn't be more happy to work with them.

Which bands do you idolize and where do you get your inspiration?

We have such varied musical tastes in our band, so I’ll try to keep it to death metal bands we like. I get inspired by Grave, Gorguts, Death, and Bloodbath. I draw a lot of inspiration from all our homies putting out music - being in a band is a grind and staying active in the underground isn’t for the faint of heart. Justin draws from more early 2000’s stuff like Vehemence, but is also really into Cannibal Corpse and Bolt Thrower. Two of his major influences for drumming are Enslaved and Horse the Band. He certainly isn’t a typical death metal drummer and I absolutely love that about him. He always has really fresh and cool ideas. Aryan is a death metal head and his love started with Cannibal Corpse’s The Bleeding. Alex Webster became the model and influence moving forward. That got him into Morris Sound Studio stuff and he went off the deep end from there. Playing wise he’s going for Webster, Steve Digiorgio, and Derek Boyer - aggressive fingering while holding the bass vertical and grooving. He’s the best at keeping my riffs in the right pocket.


How many gigs have you played? Which type of gigs do you prefer, whether it's (clubs or festivals) and which of your performances would you consider as the best?

Not sure of the exact amount, but we’ve done around 4-5 tours at this point. We don’t really have a preference, just wanna continue to play shows and expand our set while making new music. Our best performance is always our last, cause you never know if you’ll get to do it again. We don’t take any of this shit for granted and are just excited we have a chance to play music with our friends in front of crowds who wanna headbang and mosh.

What about your plans for the future? What do you want to achieve with the band?

We’ve got a couple tours coming up that we will be announcing soon, and we are working on new material. Lots of cool opportunities are coming our way next year and we’re stoked. We just want to keep making the music we want to make and playing shows with bands we are into.

How and where can your fans contact you? Can you provide some contact information?


Easiest place to get a hold of us is Instagram or Twitter. You can find us @LefttoRotTX on both. I’m always into e-mail conversations too, so if someone wanted to really deep dive on music, songwriting, touring etc. hit me at leftorottexas@gmail.com and let it fly. Appreciate you having us, see y’all in the pit!

Thanx for the interview.




---------------------------------------------------------------------------------------------------

úterý 3. října 2023

Recenze/review - SHRAPNEL STORM - Silo (2023)


SHRAPNEL STORM - Silo
CD 2023, Great Dane Records

for english please scroll down

Musíš jít dál. Bez jídla, bez vody. Čeká tě spousta kilometrů. Mrtvoly kolem cesty, jejich rozšklebené tváře, mráz v kostech. Lekáš se výstřelů, už dávno nevnímáš utrhané ruce a nohy. Pochoduj a nebo zemři! Pokaždé, když zazní siréna, chceš zabíjet. Máš to v sobě. Temnou stránku. Bojuješ o přežití, bojuješ za světlo. Jsi vrah i hrdina. Mozek vystřelený z hlavy, nábojnice jako němé svědectví. Jednou se všichni sejdeme. Nejdříve v sanatoriu šílenství a potom na hřbitově plném bílých křížů.

Válečný death metal je hodně těžká disciplína. Kapela musí umět vytvořit chladnou a temnou atmosféru. Riffy musí bolet jako útoky bodákem. SHRAPNEL STORM z Tampere sleduji od jejich počátků (odkazy na recenze a rozhovor naleznete dole pod článkem). Vždycky se mi na nich líbilo, že si u jejich nahrávek připadám, jako přímo na bojišti, v zákopech. Letos působí kapela opět jako rozjetý tank. Bez slitování, bez kompromisů se valí kupředu a zůstává po nich jenom spálená země. Tohle je old school přesně podle mého gusta!


Finové dále rozvíjejí svoji bojovou taktiku a dělají to velmi dobře. Pokud jste, stejně jako já, fanoušsci kapel typu BOLT THROWER, OBITUARY, SIX FEET UNDER, DEICIDE, HAIL OF BULLETS, měli byste si narvat do hlavy i jejich nové album "Silo". A to pod tlakem. Má v sobě vše potřebné, co má mít poctivý starý smrtící kov. Mám během poslechu pocit, že jsem přímo účastníkem nějakého černobílého dokumentu o válce. Je vlastně jedno, kde se boje odehrávají, válka je vždycky svinstvo, ale vždy bývá zajímavé nahlédnout do myšlenek vojáků. SHRAPNEL STORM nepodcenili vůbec nic. Mají skvělý chladný a masivní zvuk (Daniel Rantanen at Danko Tones / JR Audio studios, produced by Aadolf Virtanen) i pochmurný a temný obal (Ville Yrjola). Je to ale hlavně hudba, která mě opravdu baví. Skladby jsou složeny a napsány hezky postaru, plesnivě a opět se mi otiskly do hlavy jako nějaké bolestivé memento. Líbí se mi vlastně všechno. Ostré riffy, mocný vokál, zničující bicí. Ale hlavně celková atmosféra, která přesně vystihuje to, co se odehrává v zákopech. Když se poslední roky dívám na zprávy a vidím záběry přímo z boje, dost často přemýšlím, jestli bych uměl být vojákem. Jsem moc rád, že nemusím a pevně věřím, že nikdy nebudu. Uměl bych někoho zabít? V sebeobraně? Vidíte, přesně takové otázky ve mě nová deska "Silo" probudila. Musím jít dál. Bez jídla, bez vody. Čeká mě spousta kilometrů. Mrtvoly kolem cesty, jejich rozšklebené tváře, mráz v kostech. Lekám se výstřelů, už dávno nevnímám utrhané ruce a nohy. Pochoduji a nebo zemřu! Pokaždé, když zazní siréna, chci zabíjet. Jinak mi ustřelí hlavu. Chladný, temný, starý a ryzí, válečný death metal přímo z bojiště! Pochoduj a nebo zemři!


Asphyx says:

You need to move on. No food, no water. You've got miles to go. Dead bodies all along the road, their mangled faces, chills in their bones. You're scared of gunshots, you don't feel the severed arms and legs anymore. March or die! Every time the siren sounds, you want to kill. You've got it in you. The dark side. You're fighting for survival, fighting for the light. You're a killer and a hero. Brains shot out of your head, bullet casings as mute testimony. Someday we'll all meet. First in the sanitarium of madness and then in a cemetery full of white crosses.

War death metal is a very difficult discipline. The band has to be able to create a cold and dark atmosphere. The riffs have to hurt like bayonet attacks. I've been following SHRAPNEL STORM from Tampere since their early days (links to reviews and interview can be found at the bottom of the article). What I've always liked about them is that their records make me feel like I'm right on the battlefield, in the trenches. This year, the band seems like a tank on fire again. They roll forward without mercy, without compromise, leaving only scorched earth in their wake. This is old school to my taste!


The Finns continue to develop their fighting tactics and they are doing it very well. If you are, like me, a fan of bands like BOLT THROWER, OBITUARY, SIX FEET UNDER, DEICIDE, HAIL OF BULLETS, you should get their new album "Silo" into your head. And that's under pressure. It has everything an honest old death metal should have. I feel like I'm directly participating in a black and white documentary about war while listening to it. It doesn't really matter where the fighting takes place, war is always a mess, but it's always interesting to get a glimpse into the minds of the soldiers. SHRAPNEL STORM didn't underestimate anything. They have a great cool and massive sound (Daniel Rantanen at Danko Tones / JR Audio studios, produced by Aadolf Virtanen) and a gloomy and dark cover (Ville Yrjola). But it's mostly the music that I really enjoy. The songs are composed and written in a nice old-fashioned, mouldy way, and once again they imprint themselves on my head like some painful memento. I like everything, actually. Sharp riffs, powerful vocals, devastating drums. But most of all, the overall atmosphere, which accurately describes what's going on in the trenches. When I watch the news and see footage of combat, I often wonder if I could be a soldier. I'm very glad I don't have to and I firmly believe I never will. Could I kill someone? In self-defense? See, that's exactly the kind of questions the new "Silo" record has awakened in me. I have to move on. No food, no water. I've got a lot of miles to go. Dead bodies all around the road, their grinning faces, chills in their bones. I'm scared of gunshots, I don't feel the severed arms and legs anymore. I march or I die! Every time the siren sounds, I want to kill. Otherwise they'll blow my head off. Cold, dark, old and pure, war death metal straight from the battlefield! March or die!


about SHRAPNEL STORM on DEADLY STORM ZINE:






TRACKLIST
01. Silo
02. Wastelands
03. Justice And Glory
04. The Only Snake Here Is You
05. Alive Ammunition
06. Bring Me The War
07. Conquering The Gods
08. Icon Of Destruction
09. Obey And Perish
10. Kinslayer
11. This Is Where I Fell

LINE-UP
Aki Laaksola - Guitar
Ville Yrjola - Vocals
Henri Leppänen - Bass
Mikko Orava - Drums
Tohtori Mäkitalo - Guitar


https://twitter.com/greatdanerecs

Recenze/review - TORTURE SQUAD - Devilish (2023)


TORTURE SQUAD - Devilish
CD 2023, Time to Kill Records

for english please scroll down

Tančí všichni. Živí i mrtví. Kroutí se do rytmu a usmívají se. K propojení syrového světa a virtuální reality došlo teprve nedávno. Přesto to ovlivnilo všechny. Napojeni na síť chodíme ulicemi jako zombie. Náš mozek se vaří ve vlastní šťávě a všechno je jenom o bolesti. Víc podnětů, víc krve, víc dopaminu. Další level, další krutá smrt. Odložíš klávesnici, vypneš počítač a vezmeš do rukou zbraň. Oba světy jsou dávno propojeny. Není před tím úniku. Záleží jen na tobě, jestli vyhraješ a nebo prohraješ.

Máme tu nové album brazilských death thrasherů TORTURE SQUAD, kteří říznuli přímo do živého. V nových skladbách hrají a zpívají o tématech, které se dotýkají nás všech. Počítačové hry, temnota virtuální reality, psychické problémy, úzkost, deprese, nekonečné seriály. Tohle všechno kolem nás poletuje a ovlivňuje nás. Pánové a dáma se rozhodli nám pořádně nakopat zadky. A dělají to opět velmi elegantně a s jiskrou v oku. 


Přiznám se, že nejsem moc velký fanoušek klipů, ale tentokrát jsem si opravdu užíval. Takhle dobře natočený a nahraný snímek ke skladbě "Hell is Coming" jsem už hodně dlouho neviděl. Novinka je velmi pestrým albem. Kapela nahrála v této sestavě druhou desku a musím napsat, že mi připadá jako politá mrtvou vodou. Základem je živočišný, syrový death metal kombinovaný s ostrým thrashem. TORTURE SQUAD se ale vyvíjejí a přidávají i progresivní prvky, vlivy brazilské hudby i symfonické pasáže. Výsledkem je velmi chutný koktejl, na který budou opravdu tančit mrtví i živí. Pochválit musím zvuk, který je opravdu mocný a divoký (Martin Furia - mastering, Diego Rocha - producer, recording, mixing). Povedl se i ďábelský motiv na obalu (Marcelo Vasco, který má za sebou i covery pro SEPULTURU, SOUFLY, DIMMU BORGIR). Novinka mě ihned uhodila do obličeje a stala se na dlouhý čas velmi častým hostem v mém přehrávači. Líbí se mi způsob, jakým jsou skladby napsány, oceňuji, že se pánové a dáma pustili i do lehkých experimentů. Je slyšet, že je baví hrát, skládat, v jednotlivých motivech je spousta energie, tlaku. Stejně jako mě nebaví moc sledovat videa, tak ani nehraji počítačové hry. Ale při poslechu "Devilish" si připadám, jako bych byl přímo uvnitř, v jiné dimenzi. Obklopuje mě temnota, kterou si lidé přinesli z reálného světa. Mám rád nahrávky, které donutí posluchače k zamyšlení. A to umí TORTURE SQUAD na výbornou. Kapela má svůj vlastní výraz, ksicht, postupy a poznáte je během několika okamžiků. Nezbývá mi nic jiného, než vám novou desku doporučit. Hoří totiž jasným plamenem! Thrash death metalový opus, krutá symfonie lidských myšlenek! Dokonalá esence extrémního metalu!


Asphyx says:

Everybody's dancing. The living and the dead. They twist to the beat and smile. The connection between the raw world and virtual reality has only recently been made. Yet it has affected everyone. Connected to the net, we walk the streets like zombies. Our brains boil in their own juice and it's all about pain. More stimuli, more blood, more dopamine. Another level, another cruel death. You put down the keyboard, turn off the computer and pick up the gun. The two worlds are long since connected. There's no escape. It's up to you to win or lose.

We've got a new album from Brazilian death thrashers TORTURE SQUAD, who cut straight to the live. In their new songs they play and sing about themes that touch us all. Computer games, the darkness of virtual reality, mental problems, anxiety, depression, endless soap operas. It's all floating around and affecting us. Gentlemen and lady have decided to kick our asses. And they're doing it again very elegantly and with a twinkle in their eye.


I admit I'm not a big fan of music videos, but I really enjoyed this one. I haven't seen such a well shot and recorded clip for "Hell is Coming" in a long time. The new album is a very varied album. The band recorded their second album with this lineup and I have to write that it feels like dead water poured on it. The basis is animalistic, raw death metal combined with sharp thrash. But TORTURE SQUAD evolve and add progressive elements, Brazilian music influences and symphonic passages. The result is a very tasty cocktail that the dead and the living will really dance to. I must praise the sound, which is really powerful and wild (Martin Furia - mastering, Diego Rocha - producer, recording, mixing). The devilish motif on the cover (Marcelo Vasco, who has also done covers for SEPULTURA, SOUFLY, DIMMU BORGIR) is also a success. The novelty immediately hit me in the face and became a very frequent guest in my player for a long time. I like the way the songs are written, I appreciate that the gentlemen and the lady have even ventured into some light experimentation. You can hear that they enjoy playing, composing, there is a lot of energy, pressure in the individual motives. Just as I don't enjoy watching videos much, I don't play computer games either. But listening to "Devilish" I feel like I'm right inside, in another dimension. I'm surrounded by a darkness that people have brought from the real world. I like records that make the listener think. And TORTURE SQUAD does that very well. The band has its own expression, face, methods and you get to know them in a few moments. I have no other choice but to recommend the new album to you. It burns with a bright flame! Thrash death metal opus, a cruel symphony of human thoughts! The perfect essence of extreme metal!



Recenze/review - TORTURE SQUAD - Far Beyond Existence (2017):
https://www.deadlystormzine.com/2017/08/recenzereview-torture-squad-far-beyond.html


Tracklist:
01 Hell is Coming
02 Flukeman
03 Buried Alive
04 Warrior
05 Sanctuary
06 Uatumã
07 Thoth
08 Mabus
09 Find My Way
10 Gaia
11 Farewell To Mankind
12 The Last Journey

Line-up:
Mayara Puertas - Vocals
Rene Simionato - Guitar
Castor - Bass
Amilcar Christófaro - Drums


Pre-orders:

TORTURE SQUAD


Time To Kill Records

TWITTER