DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 1. října 2017

Recenze/review - SPECTRAL VOICE - Eroded Corridors of Unbeing (2017)


SPECTRAL VOICE - Eroded Corridors of Unbeing
CD 2017, Dark Descent Records

for english scroll down please

Mám strach, přiznávám. Cuká mi v břiše, pálí mě dlaně. Hlava již brzy pukne. Stará opuštěná katedrála, kosti mých předchůdců poházené všude kolem. Krvácím, stigmata! Poklekám a odříkávám modlitbu proti stínům. Nepomáhá. Už je tady, už jen pár chvil. Můj vlastní démon!

Pro poslech novinky amerických death doomařů SPECTRAL VOICE jsem se musel zavřít na dlouhou dobu do své oblíbené hrobky. Naslouchám ozvěnám ze záhrobí, rozmlouvám s nemrtvými. Zazní první táhlý tón, zaduní bicí. Kolem padá mlha smíchaná se špínou. Jsme jenom prach, nicota, zrnko černé duše ve věčnosti. "Eroded Corridors of Unbeing" je albem, které mi vypráví příběhy o mé vlastní smrti. Přivykl jsem temnotě.

      

"Eroded Corridors of Unbeing" je návykovou drogou ve stylu ABHORRENCE, DISEMBOWELMENT, CIANIDE, DECOMPOSED. Vypadá to, že kapela strávila nějaký čas na odvrácené straně našeho světa a nasávala tam rozmluvy umrlců. Pak své vzpomínky na záhrobí vzala, nasekala je na hrubé kousky, nemíchala a narvala nám je do chřtánu. Líbí se mi zvuk, líbí se mi obal, líbí se mi vlastně úplně všechno. A navíc jsem doslova fascinován pochmurnou atmosférou. Válí se mraky nad městem, vzneslo se k nebesům hejno černých havranů. Padají mrtví na zem. Jsou znamením, naším death doomovým osudem, přáním brzkého setkání se samotnou Smrtí. Poslouchám dál a po chvíli váhám mezi sebevraždou nebo věčným životem v zatracení. Takhle má znít reálný, prašivý death doom metal! Vynikající album!


Asphyx says:

I am afraid, I admit. My belly is pulling, my palms are burning. My head will soon explode. An old abandoned cathedral, the bones of my predecessors are everywhere. I am bleeding, stigma! I kneel and chant a prayer against shadows. It does not help. It will be here really soon, any minute. My own demon!

To listen to the new album by American death doom band SPECTRAL VOICE. I had to lock myself for a long time to my favourite tomb. I listen to the echoes from the world beyond, talking to the undead. There is the first pulse tone, you can hear the drums. The mist is falling around mixed with dirt. We are just dust, nothingness, the grain of a black soul in eternity. “Eroded Corridors of Unbeing” that is the album which tells stories about my own death. I get used to the darkness. 

“Eroded Corridors of Unbeing” is the record which is a very addictive drug in the style of ABHORRENCE, DISEMBOWELMENT, CIANIDE, DECOMPOSED. It seems that this band spent some time on the other side of our world to draw from conversations among death people. Then they took their memories from the world beyond, chopped it into rough pieces, did not mix it and then put it into your mouths. I like the sound, the cover and everything. And I am literally fascinated by the gloomy atmosphere. Clouds are laying over the city, a cloud of black ravens rose up to heaven. They are falling down death. They are the sign that our destiny is death doom and we will meet with the death itself very soon. I listen to the album and after a while I compare the option of suicide an eternal life in damnation. This is how the real, dusty death doom metal should sound like! Excellent album!

TRACKLIST
1. Thresholds Beyond  (7:20)
2. Visions Of Psychic Dismemberment  (13:59)
3. Lurking Gloom (The Spectral Voice)  (5:27)
4. Terminal Exhalation Of Being  (8:21)
5. Dissolution  (9:38)


LINE-UP

J. Barrett - Bass
P. Riedl - Guitar
E. Wendler - Drums and Voice
M. Kolontyrsky - Guitar




PŘÍBĚHY MRTVÉHO MUŽE: Příběh sto dvanáctý - Malé radosti


Příběh sto dvanáctý - Malé radosti

Když jsem seděl ještě před týdnem v lese kousek od Máchova jezera a pletl si provaz k oběšení, bylo to něco hrozného. Osud mi ale dal ještě mnoho let a mě najednou přišlo, že svět je neskutečně krásný. Asi jak jsem prožil ty nekonečné chvíle smutného rozjímání, sáhl si na dno, tak mě teď všechno pořádně nakoplo. Možná k tomu přispělo i to, že boleslavskou Škodovku kupovali Němci a otec musel díky práci na několik týdnů vypadnout do Reichu.

Třeba, když se má milá zvedla, s kalhotkami čerstvě nataženými a zařízlými mezi půlky a šla proti světlu, tak ji klínem prosvítalo slunce. Dělával jsem si z toho legraci a chtěl: "Spolknu ti sluníčko má milá, nech mě ochutnat". Smála se tomu a nechala mě ještě chvilku roztouženého.

Chodívali jsme s walkmany na uších, odstřiženi od celého šedivého sídliště. Zahleděni jen do sebe, do svých malých radostí, do hudby a piva, společně s našimi kamarády. Jakoby se v létě, kdy byla škodovácká dovolená, sídliště vyklidilo a zbylo nás jen pár. Máma s bráchou na chalupě, ne já s vámi nepojedu, vy budete řešit jen otce a já si nechci kazit poslední prázdniny v životě. 

Bylo vedro k zalknutí a dole u Jizery jen my a malá cikáňata. Naše holky v rozpuku, občas s horním dílem plavek dole, aby nám udělaly radost. Vypálený asfalt končil spolu s panelem u prvního žlutého vřesu. Pak už byly jen útlé cestičky, syslí nory, netřesky, chráněný travní porost a svoboda. Šla vždy přede mnou, vrtící zadečkem v ustřižených rozpáraných džínových kraťasech. Tak krásná, tak lačná. 

Občas jsme se rozeběhli, s igelitkami a brašnami Adidas od Poláků plnými hudby, úprkem k panelům. Protože ten kdo tam byl první, vybíral si u Sabatha kazetu k přehrání. Co my to slyšeli všechno za skvosty, za malé radosti. Vždycky kývajíce hlavou a čekajíce, kdo první řekne verdikt. "Je to píčovina": pronesl Prcalík zrovna nad novou desku Kreator. "Moc tam hrajou, tohle není metal": dodal Kytka a já se styděl říct, že mě se ale kurva líbí. Pokračovala nekonečná debata o hudbě, k tomu pivko. Holky na našich klínech, smyslné a až nábožně přihlížející, jak tomu ty jejich kluci rozumí.

A my jsme machrovali, kecali o hudbě, pak se na oko pohádali a dali si skoro do držky, vole! Přetlačovaná, kroucení rukou, ale nikdy nijak ošklivě, většinou končily naše "bitky" smíchem a hubou plnou listí. "Jááááá neechcccííííííí, aby to skončilooooo": křičela Jana a nahoře na panelech si k potěšení nás všech sundala tričko, aby pařila jen tak, jak ji matka příroda stvořila. A že si dala záležet. Vůbec nám nevadilo, že nebyly peníze, auta, drahý oblečení, nejmodernější cokoliv. Byli jsme mimo, odříznutí od světa kolem, jen spolu, s hudbou a mládím.

Viděla má milá na keři malého motýla, opatrně ho chytla do dlaní, aby mu nesetřásla prach z křídel. Přinesla ho, posadila ho na mé staré ošklivé brýle a smála se mi, že jsem motýl Emanuel. Honil jsem ji pak v dubovém háji, až se nechala dostihnout a dál už to byla jen naše soukromá věc. Nebo mi přinesla Vitacit, jahodový, protože ho měla ráda a vysypala mi ho na břicho pod tričko Slayer. A že mě olíže. Pro ní i pro mě malá velká radost.

Mudroval jsem za svitu měsíce, když jsme seděli na rohu nad řekou. Koukali na Michalovickou putnu, romantika dýchala všude kolem. "Nemusí mít člověk příliš věcí, důležitý je, co má v sobě, jak přemýšlí a chová se": kýval jsem rozvážně hlavou. Četl jsem zrovna knihy o budhismu a spousta myšlenek mě donutila k přemýšlení. "Smrťáčku, Budha má ve spoustě věcí pravdu, jen prosím tě, nedej se na celibát, to bych nevydržela": smála se mi pak, když už jsem filozofoval moc. 

Nejlepší hra mladých metalistů bývala ta po lehkém odéru trávy, po trošce toho THC. Vymyslel jí Prcalík a říkávali jsme jí naše Malé radosti. Byla jednoduchá. Každý dostal za úkol předvést nějaké zvíře. A tak jsem byl pštrosem se svými brýlemi, Kačenka lasičkou (ta prdýlka!), Kytka šimpanzem, který málem vyvrátil strom. Zhulení do neskutečného smíchu jsme pokračovali předváděním muzikantů. Nepíšu o tom kvůli tomu, že můj Dave Mustaine vyhrál, ten se paroduje dobře, ale Doro od Jany, případně Lemmy od Prcalíka byli vynikající. K tomu tématicky hrála muzika. 

Míval jsem vždy rozkecáno a řešil celej svět, jak už bývá mým zvykem, když si mám s lidmi co říct, až ke Kačence domů. Rodiče na dovolené, byt jen pro nás dva a magora papouška. Ten na mě vždycky divně koukal, když jsem ležel na své milé a zrovna nedržel celibát. "Neříkej mu, že je svině, on za to nemůže, že mě taky miluje": plísnila mě a já se nemohl odtrhnout od tílka Saxon, v kterém byly uvězněny její víte co. Moc dobře věděla, nemusela se to nikdy učit, že lehce zahalené tělo je rajcovnější než ty nevyvalenější vnady. Vždycky jsem pak přemýšlel, kde jsem vlastně ke všemu tomu štěstí přišel. 

V televizi nic nedávali, jen tuny reklam slepených debilními americkými seriály. A nebo komunistické retro, hnus, špína, lidská tupota. Diskotéky pro nás nebyly nic přitažlivého a tak zbývala hospoda, víkendové koncerty a pak už jen panely a sídliště. Pro ostatní jsme byli mnohdy máničky, špinavý metly, odrbanci, vágusové, chuligáni. Bylo nám to jedno, my věděli své. Měli jsme muziku, holky, pivo a každý asi tunu malých radostí. Víc jsme nepotřebovali.

Vize je taková, že každou neděli vyjde jeden příběh (pokud mi do toho tedy něco nevleze). Všechny pak budou postupně doplňovány zde (pravý sloupec na stránkách):

sobota 30. září 2017

Recenze/review - NECROVOROUS - Plains of Decay (2017)


NECROVOROUS - Plains of Decay
CD 2017, Dark Descent Records

for english scroll down please

Největší strach má člověk ze svých vlastních stínů. Vracející se noční můry, ošklivé zážitky z dětství. Ubíjíme se sami, ve svých vnitřních bolestech. Nemocní touhou spatřit alespoň malé světlo. Záchytný bod, který nás nasměřuje ven, z podsvětí. Vypadá to, že tentokrát to nevyjde ještě dlouhou dobu.

Řečtí NECROVOROUS jsou jako zjevení z dávných časů. Jejich špinavý, tajemnem načichlý death metal jsem si dával do uší nejčastěji v noci, když jsem nemohl spát. To nejlépe vynikla jejich schopnost zobrazit mé vlastní běsy. Uvěřil jsem jim po pár prvních tónech, stal jsem se součástí desky, zavržený, prokletý, opuštěný v temnotě.


NECROVOROUS na to jdou hezky od lesa (nebo spíš od hřbitova), postaru. A to jak zvukově, tak s nápady. Jejich death metal je návykový jako práce hrobníka. Líbí se mi ledově chladivé vyhrávky, které jsou vždy samozřejmě strženy do mrtvolného zápachu rozkládajících se kostí. Nic pro slabé povahy a přesto se album velmi dobře poslouchá. Má lopata je těžká od celodenní práce, záda bolavá, ale zbývá vykopat ještě jeden hrob. Bude na něm napsáno "Plains of Decay". Do žil se mi vkrádají krystaly ledu. Už to nebude dlouho trvat a budu na druhé straně. Na onom světě. A pořád budu poslouchat novou desku řeckých rouhačů. Je totiž přesně určená pro poslední chvíle člověka. Studená death doomová seance k vyvolávání temných sil! Jsem ztracen!



Asphyx says:

People are the most afraid of their own shadows. Returning nightmares, ugly childhood memories. We are fighting ourselves in our inner pains. We are sick with desire to see at least a small light. A clue which will lead us out, from the world beyond. It looks like it is not going to happen for a long time. 

Greek band NECROVOROUS seems like a revelation from ancient times. Their dirty and mysteriously smelling death metal was in my player mostly during nights when I couldn´t sleep. That was when their ability to show my own misery was the strongest. I believed them after a few tones and I become a part of the album, despised, cursed and deserted in the darkness. 

NECROVOROUS knows their field (or rather graveyard), they play in the good old way in case of sound and ideas. Their death metal is addictive just like a grave-digger´s job. I like the freezing sounds which are taken to the death smell of decomposing bones. This is not for weak ones and despite that this album is easy for listening. My shovel is heavy from day-to-day work, my back hurts but there is one grave left to dig. There will be a sign on it “Plains of Decay”. There are crystals of ice going through my veins. It will not last for long and I will be on the other side. And I will still listen to the new album by those Greek bastards. It is precisely aimed for the last moments of person. Cold death doom séance to evoke dark forces! I am lost!


TRACKLIST
1. The Sun Has Risen in a Land I No Longer See  (3:23)
2. Cherish The Sepulture  (3:33)
3. Eternal Soulmates  (6:09)
4. Plains of Decay  (2:54)
5. Psychedelic Tribe of Doom  (5:31)
6. Faces of Addiction  (4:42)
7. Red Moon Rabies  (0:59)
8. Misery Lovers Dead Company  (4:21)
9. Lost in a Burning Charnel Ground  (5:32)
10. The Noose Tightens  (6:20)



LINE-UP
Kostas K. - Vocals
Marios P. - Guitars, Bass
Vangelis F. - Drums


Rozhovor - VENOM INC. - Avé Satanas!


Rozhovor s metalovou skupinou VENOM INC.

Odpovídal Tony "Demolition Man" Dolan.

Přeložila Duzl, děkujeme!


Ave VENOM INC.! Když jsem vás viděl v roce 2015 poprvé naživo v České republice, byl jsem doslova v šoku. Přiznám se, že jsem čekal „staré unavené pány“, ale vy jste mi doslova nakopali zadek. Byla z vás doslova cítit neskutečná chuť hrát. Říkal jsem si, že by to chtělo řadové album. Letos se mi splnil sen a vydáváte novinku „Avé“. Chtěli jste od začátku vydat novou desku? Zpočátku jsem si myslel, že budete jen koncertní kapelou, která bude přehrávat staré skladby

Díky, hahaha…unavení ano, ale bez ducha nebo vášně? NIKDY!!! Album nebylo nikdy v plánu, vzdal jsem se té myšlenky, protože jsem se chtěl plně věnovat hudbě, odkazu Venom a fanouškům…žádná korupce, nedělat to pro peníze jako Cronos ... předražené festivaly, žádný čas strávený s fanoušky, jen si od nich vzít peníze a ve stejnou chvíli jim ukázat opovržení. Na festivalech, které disponují pyrotechnikou prohlašovat, že je to vaše pódiová show, kterou jste jim přichystali…bez investice… Neubírám nic z toho, co bylo dáno na začátku osmdesátých let, jen poukazuji na to, kdo jsme a proč jsme to udělali. Jediný důvod, proč koncertujeme a teď jsme nahráli album jste vy, fanoušci, chtěli jste, aby k tomu došlo, takže nakonec jsme to připustili, dali demo nahrávku Jonnymu Z. a ostatní už následovalo…


První, co člověka doslova praští do obličeje, je parádní obal nové desky. Připomíná mi starého Satyra s flétnou. Mohl by to být ale i samotný Satan. Prozraď nám prosím, jak jste obal vybírali a co má vlastně znázorňovat? Kdo je pod ním podepsán? 

Díky. Před rokem jsem měl nápad k projektu „M-Pire of Evil“ ... ale pak přišlo „AVE“ a všechno si to sedlo ... umělec, který obal nakreslil je Srb, musel jsem ho uhánět, aby obal dokončil. Vzájemně jsme se dohodli, že peníze za obal věnujeme fondu srbských osiřelých dětí, protože je to blízké jeho srdci. Na obalu je zobrazen začátek nebo konec, podle toho, jak se na to, kdo dívá. Lucifer, světlonoš… ten, kterému byla dána úloha řídit člověka a přinést mu poznání…kráčí k nám na jedné straně ... Adam a Eva s ovocem ze stromu poznání…. má svou flétnu a za ním Dávidův chrám a dvě ovce a jeden vlk v ovčích šatech. Krajina je neúrodná, suchá, stromy bez života a zapadající obloha signalizuje příchod nebo následky něčeho. Obal by měl přinutit toho kdo se dívá, aby kladl otázky nebo se zamyslel sám nad sebou. Každý líčí něco jiného, ale je to proto, že každý vidí to, co chce vidět, tohle je způsob poznání sama sebe.


Skvělý je zvuk nové desky. Je „starý“ a moderní zároveň. Kde jste album nahrávali a kdo je pod ním podepsán? Mluvili jste jako kapela hodně do výsledného zvuku?

Album bylo nahráno v Newcastu, Londýně a Portugalsku ... Mantas měl studio v Portugalsku, kde byly skladby napsány a kde se sám postaral i o produkci... skladby byly upraveny a posílány Abaddonovi do Newcastlu, kde Abaddon nahrál svoje bicí ... pak jsem vyrazil do Portugalska, abych doplnil basy a vokály, zároveň jsme dokončili texty a kompozici alba ... Cílem bylo vytvořit prosté album, které reprezentuje nás, to kdo jsme a kdo jsme jako kapela. Původní členové před 38 lety měli něco ... a my tři jsme také měli něco v letech 1988 až 1992. Ale uvědomili jsme si, že jsme společně jiní a měli jsme synergii…je to tak jednoduché, nikdo z nás nemusí nikomu nic dokazovat, takže se soustředíme jen na to, abychom dělali muziku a reprezentovali album. Mantas odvedl úžasnou práci…nejen na kompozici tohoto alba, ale také i na jeho produkci.


Samostatnou kapitolou jsou texty. Kdo je jejich autorem a o čem pojednávají? Ze své podstaty se snažíte šokovat. Jen si říkám, zda to v dnešní době, kdy už všichni všechno viděli a hranice jsou úplně někde jinde, než když metal začínal, vůbec lze. 

Šokovat v dnešní době není stejné jako v roce 1980. Máme Google, youtube, sto zpravodajských kanálů v televizi, internet, všichni všechno viděli…takže extrémní kapela musí použít všechno co může, aby šokovala a zaujala... tak jsme si vybrali kontemplativnější cestu ... představení člověka a jeho ničivých tendencí ... „Blood Stained“, „War“ atd... jeho vnitřní zvrácenná povaha ... „Dein Fleisch“ ... jeho bezmoc a následování jako ovce ...“Preacher Man“ a „Ave Satanas“ ... to jsme se jen bavili ...“Evil Dead“ a „Black N Roll“ .... a pak „Forged in Hell“ a „Metal we Bleed“ ... oslavovali jsme fanoušky a živé vystupování ... inspiruje nás to dělat to, co děláme …společně s Mantasem jsme to složili z myšlenek, které jsme jsme použili rovnou, nebo je prohloubili.


Jste trojice muzikantů, která spolu hrála v letech 1989 – 1992. Jak se vám spolu po tolika letech nahrávalo? Změnila se nejenom doba, ale i technické možnosti.

Připojil jsem se v roce 1988 a začal jsem skládat album. Mantas a já jsme spolu v průběhu let pracovali, takže jsme byli už team a získat Abaddona bylo jednoduché…měl styl a ten styl je Venom ... jen jsme příjmuli to, co jsme si všichni zamilovali na původní myšlence a použili to jako náš základ. Všichni jsme drželi krok s technikami, které se dnes používají ve studiu, takže jsme věděli, jak je využít pro co nejlepší efekt. Použili jsme analog i digitál, takže na albu máš oba... je skutečný, řízený, ale velmi organický, jak se říká ...


Jakým způsobem vlastně tvoří VENOM INC. nový materiál a jak vznikal ten na novinku? Zajímá mě samotný proces skládání.

Různými způsoby…může se stát, že napíšu celou skladbu, jako například „Carnivorous“ nebo „Blackened Are the Priest“, nebo pracujeme společně, jako třeba na hudbě k „Parasite Idid“ a poté přidáváme texty. Nebo Prime Evil, tam jsem měl riffy a texty jsme dokončili všichni společně ve zkušebně. „Harder than ever“ přinesl Mantas už napsaný. Prostě tvoříme podle toho, jak to cítíme a jak to příjde. U Ave jsem se soustředil na video…natáčení, logistiku, úpravy a obal alba. Mantas složil riffy a měl připravené nějaké texty, přidal jsem své nápady a texty jsme dokončili společně. Máme výborný způsob spolupráce, navzájem se inspirujeme.


Jste kapelou, která velmi často koncertuje. Naživo jste úžasní. Dokonce mi přijde, že se vám povedlo na novou desku přenést ducha vašich koncertů. Album je velmi temné, dravé, uvěřitelné. Hrajete již opravdu hodně dlouho. Zajímalo by mě, jak to „ve svém věku“ zvládáte? Vždyť to musí být hrozně náročné jak fyzicky, tak psychicky.

Hahaha…ano, občas je to náročné ... ale víš… jako Lemmy (přemýšlím, že bych převzal jeho ideály), to je to, co děláš ... a buď jsi to ty nebo ne…je to jednoduché, nemůžeme hrát bez vášně. Bez ohledu na to, jak jsi nemocný nebo unavený, když vylezeš na pódium, vystupuješ se vším, co máš …a to stejné děláme i na nahrávce. Nic není falešné, není to jen pro prachy ... všechno je to o hudbě, tak jsme to dělali, a tak to děláme. Žádné kecy v tisku, žádné stěžování si na scéně, žádná faleš na pódiu. Nemyslíme si, že stačí, abychom tam byli, jsme tam, abychom vystupovali ... jak nejlépe umíme, abychom předali naše skladby, jako kdyby jsme je složili včera. Je tu nové publikum a chceme, aby sdíleli poselství skladeb bez jakékoliv vnitřní politiky... o tohle se nezajímáme…


Mantas a Demolition Man spolu hrají také ve vynikajících M-PIRE of EVIL. Jak to s touhle smečkou vypadá? Bude vůbec pokračovat? Chystáte nový meteriál nebo se teď naplno soustředíte na VENOM INC.?

Ano, letos na Vánoce dokončíme nové album M-PIRE "UNLEASHED" a vydáme ho v létě 2018. VENOM INC. si vyžádal nějaký čas, ale stojí na naší hudbě a to zahrnuje i naše M: PIRE OF EVIL

Pojďme se podívat na jednotlivé skladby. Hned první song „Ave Satanas“ je plný rouhání, odporu proti křesťanství. Hudebně mi trošku připomíná současné ACCEPT. Vypalovačka jak má být. Jaký je vlastně váš vztah ke křesťanství? 

Ok…je to přesně tak, jak to říkáš…jsem Lucifer...

„Forged in Hell“ si dovedu představit jako koncertní hitovku. Povedlo se vám přenést do songu sílu vašich vystoupení. Už jste hráli některé skladby z novinky na koncertech? A jak fungovaly?

Zatím jsme je živě nehráli, ale je to kompozice definující Mantasův styl… jeho celoživotní zkušenosti… naživo s pyrotechnikou, fanoušky a hlasitým krvácením z reproduktorů…perfektní!

U „Metal We Bleed“ si lehce zavzpomínáme na Lemmyho a jeho MOTORHEAD. Tahle skladba mi přijde jako pocta jednomu z největších rockových mohykánů. Ovlivnila vás tahle kapela ve vašich začátcích hodně? Co já pamatuji, tak spousta mých kamarádů (včetně mě) chtělo být jako Lemmy, jen nikdo neuměl tak hrát ani pít:).

Zajímavé. Možná stejně jako „Overkill“ mluví o životě, naslouchání a vlivu, který na sebe vzájemně máme. Proč milujeme naši hudbu? Krvácíme kov ... Jsem tu kvůli Lemmymu a já chci posouvat jeho odkaz kupředu. Zemřu stejně jako zemřel on - budu hrát po celém světě ... Chtěl bych být on? NE ... chtěl jsem, aby on byl on... já jsem já, vždycky jsem byl a vždycky budu, nepotřebuju být někdo jiný :)


Když jsem slyšel a viděl klip k „Dein Fleisch“ poprvé, tak mě napadlo – VENOM hrají RAMMSTEIN. Je to samozřejmě hloupost, ale ta ústřední melodie je neskutečně návyková, zpočátku možná až „vtíravá“. Přijde mi trošku zaměřená na mladší posluchače. Docela by mě zajímalo, jak vlastně tenhle song vznikal?

Hahaha, dobře, já a Mantas jako Rammstein, ale nebyl to záměr ... Mantas si myslel, že to zní jako „Sisters of Mercy“, ale myslím, že posluchač rozhodne. Možná to reprezentuje nějaký hudební vliv, který je více současný, ale že by to byl Rammstein? Hmmmm, nejsem si jistý. Management chtěl tuhle skladbu jako první a já jsem k ní natočil v Římě video... mělo jen provokovat, což dělá, ale taky jsem chtěl provokovat myšlenky ... kdo je špatný, kdo skrývá svou zvrácenost, metalová mládež, my? Nebo "normální" obyčejní lidé? My všichni, všichni to děláme ... píseň odhaluje tohle téma. Lidé od nás očekávali a chtěli něco zřejmého hned v úvodu... tak jsem šel opačným směrem ... stejně jako Venom ... zůstal vždy nepředvídatelný.

Z „Blood Stained“ cítím inspiraci starými heavy metalovými hrdiny. Je tomu tak? Jaký vztah vlastně mají VENOM INC. k heavy metalu? Co já si pamatuji, tak vás, hlavně ve vašich začátcích (teď myslím VENOM), jako heavy metal, také označovali. Mimochodem, to sólo je skvostné!

Díky, vyřídím to Mantasovi. Je to „heavy“ a myslím, že jsou tam všechny naše inspirace (Sabbath, atd.), ale bez toho, aniž bychom ztratili vlastní identinu. Myslím si, že jsme heavy metal, všechno je heavy metal…stejně jako ostatní žánry, to jsou jen extremní formy toho stejného... takže bez ohledu na cokoliv, všichni jsme to samé.


„Time to Die“ je rychlá skladba, která člověka donutí kroutit hlavou. Působí na mě dojmem, že jste se sešli ve zkušebně s tím, že teď to všem nandáte. O čem je „Time to Die“?

Pojednává o Římě, o Gladiátorských bitvách, o tom, jak byl Gladiátor trénován k tomu, aby zemřel. Výsledek život nebo smrt, který mohl získat... opět pohled na to, jak muž a žena považují smrt za něco, co se prostě přihodí, ale v některých případech to může být pro sport, pro požitek ... čas běží rychle, protože jejich životy byly krátké .... je to jako sledování hodin, kde se ručičky pohybují rychle.

„The Evil Dead“ – další rock´n´roll. Tenhle song se mně osobně hrozně líbí. Je takový neklidný, tepající, člověk má chuť vyrazit ven, pořádně se opít a večer na vás zajít do klubu. Mimochodem, co máte raději? Koncerty na velkých pódiích nebo v malých klubech?

To je super. Uvodní riff, který mi Mantas poslal mi připomínal Randyho Rhodese v „Blizzard of Oz“ a trochu mě to inspirovalo ... hodně Ozzyho myslím ... něco zábavného a pokud je to to co si z toho bereš, tak pak je to perfektní a funguje to, jak má. Dávám přednost hraní .... KDEKOLIV, ale kluby ti umožňují bližší kontakt s fanoušky, festivaly ne ... takže ano, dávám přednost klubům.


„Preacher Man“ je zpočátku temná, přemýšlivá skladba, která se pak mocně rozjede. Ten nástup je doslova bombastický. Má žena mi říkala: “Dovedu si tě představit, jak skanduješ spolu s kapelou na koncertě“. Ústřední riff mi trošku připomíná staré desky OZZYHO OSBOURNEA. Kdo byl vlastně vaším vzorem v době, kdy jste začínali hrát?

Můj Idol? Lemmy…a stále je .... Mantas měl kompozici a taky texty, které jsme společně dokončili.... v podstatě je to prostá skladba… „neposlouchej ostatní a věř, že je to tvoje cesta ... najdi si svou vlastní cestu, použij na to svůj úsudek k tomu, o čem si myslíš, že ti vyhovuje ... co ti ostatní říkají ... je jejich názor nic víc, ty se rozhodni …“. Také ukazuje na to, jak náboženství, stejně tak i politici se pokouší ovládat masy ... nic víc…

„War“. Skladba opravdu evokuje válku. Jen nevím kterou? Už jsme jich jako lidstvo zažili tolik, že se to člověku plete. Bohužel. Myslíš, že nastane někdy doba, kdy lidem dojde, že válka je zbytečné svinstvo? 

Skladba popisuje, jak jsme neustále ve válce v našich domovech, v autech,v zemích ... se všemi, od šikany ve škole až po kulturu naší společnosti ... ale konečný výsledek ... jen se pohybujeme směrem dopředu - k smrti a jak rychle to děláme, je jen na nás ...


„I kneel to No God“ je pro mě na vaší desce songem, který ve mně nejvíc evokuje staré VENOM. Energická, zároveň temná skladba, s klasickým textem. Připadá mi jako osobní zpověď, je tomu tak? 

Je to osobní ... nenech žádného chlapa (ženu), aby ti říkal, kdo jsi, nebo co musíš dělat ... buď kozel, ne ovce ... jako Lucifer .... „I kneel to NO GOD“! 

„Black N Roll“ na závěr opět trošku připomene MOTORHEAD/staré VENOM. Jednoduchá, ale zároveň hodně návyková skladba. Takové bývají nejoblíbenější. Ta síla starého rock´n´rollu pořád funguje. Akorát málokdo jej umí zahrát pořádně. A vám se povedlo mě zase rozsekat. Občas mám na tenhle styl hroznou chuť a dělám si celé poslechové víkendy. Co vlastně poslouchají VENOM INC. za hudbu? 

Díky… ano je to pocta všemu, co nás inspirovalo k hraní…trochu tradiční a Lemmy, který je ve mě, vyšel ven…možná to byl záměr …ale…s touhle skladbou jsme si užili největší zábavu.


Když jsem koukal na váš klip ke skladbě „Dein Fleisch“, říkal jsem si, že přesně takhle nějak si představuju, že vypadá současný Satan. Tony se ve své roli opravdu vyřádil. Jak vlastně vznikl prvotní nápad a příběh klipu? Kdo ho režíroval? 

Já jsem ho napsal a natočil v Římě s Kamelia Productions…trvalo to 2 dny, režíroval jsem a pak jsem letěl zpátky do Londýna, abych to upravil ... byla to intenzivní, ale skvělá zábava ... výborné obsazení a make-up ... vztah se sebou samým ve videu měl reprezentovat Lucifera z obalu desky ... jako chlapa....


Je jasné, že vaši fanoušci budou vždy přirovnávat vaši novou tvorbu ke starým deskám. Jako vždy se rozdělí na dvě skupiny. Jedni vás budou obdivovat, jiní zase zatracovat, protože nové album zní jinak než staré desky. Mě by zajímalo, jakým směrem se vlastně chtějí VENOM INC. vydat v budoucnu? Vydáním novinky jste již něco málo naznačili. Teď už nejste jen „retro“ kapela, ale máte svůj vlastní nový materiál. Jaká bude vaše další cesta? Budete regulérní skupinou, která jednou za čas přinese další album? 

Máme smlouvu s Nuclear Blast, takže toho bude víc. Lidé zkoušeli kritizovat a stále na mě a na nás utočili, včetně Cronose z podia festivalů... v naději, že je někdo bude poslouchat, ale neposlouchal ... nic nechybí…nic není ztraceno…my všichni jsme pořád tady a stále se věnujeme hudbě a hrajeme ... takže si to užívejte, nebo ne, to je na každém jednotlivci.. ale ztrácet čas odsuzováním je zbytečné, prostě to neposlouchej ... jednoduché ... Lidé na nás útočili za to, že používáme naše jméno a říkali, že jen hrajeme staré skladby naživo, teď jsme nahráli album a cestovali jsme po světě skoro tři roky v kuse, takže teď hledají jiné způsoby, jak nás pošpinit hahahaha .... album je prostě pecka...ok ... je to šílené, ale ... teď jsme měli 3 vyprodané koncerty na západním pobřeží USA a taky vyprodané koncerty na východním pobřeží a to nepočítám střed a Kanadu... od východu k západu ... tohle je realita, tohle je pravda a to je to, co je důležité...

Děkuji moc za rozhovor a přeji vám spoustu prodaných nosičů, narvané koncerty a davy šílených fanoušků. 

Díky za skvělý rozhovor a už se nemůžu dočkat, až se zase dostaneme do Evropy a České Republiky…pro tebe a pro všechny to nejlepší a nezapomeň … TVOJE kapela, TVOJE hudba, TVOJE album… AVE!

Interview - VENOM INC. - Avé Satanas!


Interview with metal band VENOM INC.

Answered Tony "Demolition Man" Dolan.

Translated by Duzl, thank you!

Recenze/review - VENOM INC. - Avé (2017)

Ave VENOM INC.! When I saw you in 2015 for the first time in the Czech Republic, I was literally in shock. I admit I waited for "old tired guys", but you literally kicked my ass! I felt like you really wanted to play. I thought it would have wanted the new album. This year my dream has come true and you are releasing the novel "Avé". Did you want to release a new album from the beginning? At first I thought you were just a concert band to play old songs.

AA: Ah thank you..hahahaha...tired yes but without spirit or passion? NEVER!!!! The album was never in any plan. Infact I steered away from the idea because I wanted to make it ourely about the music...the legacy of Venom and the fans.....no corrupt ventures....doing it for money as Cronos does...overcharging festivals...not spedning time ith fans....taking their money and showing contempt for them at the same time..usinf festivals to supply pyros and then claiming it's your stageshow...that you provide for fans...there is no investment....I do not take anything away from what was done in the early 80's at tha start...I'm just outlining who WE are....and why WE did this....The pnly reson we are touring AND have now produced an album...is because of YOU...the FANS....who wanted it to happen...so in the end...I conceded and we delivered demos to Jonny Z and the rest just followed...


The first thing someone gets literally slammed into face by the great cover of the new album. It reminds me of the old Satyr with the flute. But it could be Satan himself. Tell us how you selected the cover and what he should actually represent? Who is signed under it?

AA: Thankyou. I had the idea over a year ago for the M:pire of Evil project...but then came AVE and it all fit...the artist who painted is serbian....and I chased him to find the finished painting....between himself and myself we decided to donate money for the cover to the sebian orphaned children fund...as it is close to his heart...the cover depicts the begining or the end...as the observer see's it. Lucifer, the light bringer, the one who was given te task to guide man and bring him knowledge...we see walks towards us...to one side...Adam and Eve embraced with the fruit from the tree of knowledge...he has his pan flute....his bag os serpents....and behind him the Temple of David...and two sheep....one a wolf in sheeps clothing. The lanscape is barren...dry....trees with no life...and the sky forboding...signalling...the coming or the aftermath of something...The cover is to poke the onlooker...make them see...ask questions or figure it our them selves...all will depict something different...but this is because they see what they want to...this is how we discover....ourselves...


The sound of the new album is great. It is "old" and modern at the same time. Where did you record the album and who is signed under it? Did you speak like a band a lot to the final sound?

AA: The album was recorded in Newcastle, London and Portugal...Mantas has a studio in Portugal where the tracks were composed and the production was done by himself...The songs were shaped and tracks sent to Abaddon in Newcastle where Abaddon recorded his drums...then I felw to Portugal to complete bass and vocals....and we completed the lyrics and album themes...The idea was to create a pure album....so it represents us, who we are live and as a band....the original memberds 38yrs ago had something...and we three also had something in 1988 to 1992...but now...we realised we are different together and we had a synergy...it's that simple..none of us have anything to prove to anyone..so we focus on just being us playing usic and the album represents just that...and Mantas did an outstanding job....not only on compositions and performance but producing this album too..


A separate chapter is the lyrics. Who is their author and what are they discussing? By your very nature you are trying to shock. I just wonder if it is still possible at this time, when everyone has seen everything and the borders are somewhere else than when metal was in the beginning.

AA: Trying to shock these days isn't the same as it was back in 1980..we have google. youtube, 100 news channels on tv.,..internet....everyone has seen everything...band of extreme have used just abou everything they can to shock to stand out now...so...we chose a more contemplative path...showcasing man...from his destructive tendancies...Blood Stained, War etc...to his inner...perverse nature....Dein Fleisch...to his helpless ness to follow as a sheep...Preacher Man..and Ave Satanas...also we had fun...Evil Dead and Black N Roll....and then with Forged in Hell and Metal We Bleed...we celebrated the fans and the live shows...inspiring us to do what we do...so together,....myself and Mantas composed some already as ideas we expanded and some we already had direction on...


You are three of the musicians who played together between 1989 and 1992. How did you get recording together after so many years? Not only the times but also the technical possibilities have changed.

AA: 88 I joined and started to write for the album.....well myself and Mantas have worked together over the years always so we were already a team....having Abaddon there was simple..he has a style and that style is Venom...we just embraced what we all loved about the original idea they had and used that as our approach...but we all kept up with techniques used today I studios so knew how to employ them for best effect....we used analogue and digital....so you get them both..on this album...if is real and controlled but very very organic like the old says...



How does VENOM INC. actually create new material? And how did it come out on the last album? I am interested about the creative process of composing new songs.

AA: Various ways...could be I write a song completed...like Crarnivorous or Blackened Are the Priests...or we work together like the music for Parasite Idid and used baddons lyrics adjusting and adding some...or Prime Evil...where I had a riff and lyrics and we completed all together with ideas in a rehearsal room....or Harder than ever...which Mantas brought in already composed...we just create and if it feels right, however it comes in, then that is all we need...With Ave, I focused on the video..shooting, logistics, editing and the art work for the album...Mantas composed the riffs and song arrangements...then had some lyrics and some ideas and I put my ideas in and lyrics we finished together as we have a great way of working like that...we inspire each other...


You are a band that performs very often. You have astonishing shows. I even think that you managed to bring the spirit of your concerts on the new album. The album is very dark, predatory, believable. You have been playing for a very long time. I wonder how do you manage it "at your age"? It has to be extremely challenging physically and mentally.

AA: hahahaha...yes....it is difficult at times...but you know like Lemmy (and I intend on taking his ideals forward) it is what you do...and you are either it or not...we cannot perform without passion it is that simple...no matter how sick or tired...when you hit that stage....you perform with all you have...yes we did that on the album too. Nothing is faked...nothing just to make money...it IS all about the MUSIC....it is what we did and what we do...no bullshit in press, no moaning onstage....no fake calling it in shows. We do ot think it is enough just to be there...we are there to perform...to the best we can and deliver songs from our catalouge...as if they were just composed yesterday...there is a new audience and we want them to share the mighty legacy of songs without any schoolyard polotics....they do not care about...



Mantas and Demolition Man are also playing together in the excellent M-PIRE of EVIL. How does that look with this band? Will it continue? Are you going to get a new material or are you fully concentrating on VENOM INC?

AA: Yes, over Christmas this year we will complete the new M:PIRE album...'UNLEASHED' and it will be out summer 2018. VENOM inc has taken up the time but...Inc stand s for Incorporated.... of our music ...incorporated...and that includes our M:PIRE of EVIL

Let´s take a look on each song. The first one “Ave Satanas” is full of blasphemy and resistance to Christianity. In case of music, it reminds me modern ACCEPT. A burning album which sounds great. How about you and your relationship to Christianity?

AA: Oh ok...if that is what you see then cool.....I am a Lucifer...

“Forged in Hell” is for ma a concert hit. You successfully transformed the power of your live concerts into this song. Have you already played any songs live? How did they worked out?

AA: Not played live yet...but a Mantas composition in his definite style....gives the whole experience of live...pyro, fans...loud metal bleeding from amps...perfect

When I listen to “Metal We Bleed” I remember Lemmy and his MOTORHEAD. For me, this song feels like a tribute to one of the greatest rock Mohicans. Did this band influenced you at the beginning of your band? I remember that most of my friends (including me) wanted to be like Lemmy but we did not know how to play or drink 

AA: Ah interesting..perhaps like Overkill it again speaks of the live, the audience and the effect we all have on each other...and why we love our music...we bleed metal..I am here because of Lemmy and I want to carry his spirit forward and I will die as he did...playing music across the world...Did I wanna be him> NO...I wanted him to be him....I am ME..I always was and always will be ME. I do not need to be anyone else...:)


When I heard and saw the video for „Dein Fleisch“ for the first time, I thought to myself – VENOM play RAMMSTEIN. I know that does not make any sense, but the main melody is very addictive, and at first it is quite “obscene”. I feel that it is focused more on younger audience. I would like to know how did you write this song.

AA: hahaha...well myself and Mantas both like Rammstein but that wasn't the intention...infact Mantas thought it had a Sisters of Mercy vibe but...I guess the listener decides...perhaps it exposes a musical influence that is more contemporary...but that it's Rammstein? Hmmmm...not so sure...lol...but the management wanted that out first and I shot the video in Rome to it..it is meant to provoke...and it did just that....but...also meant to provoke thought...who is the bad, who hides their perversions...metal kids...us? Or the 'normal' everyday people? ALLOF US, we all do...the song explores that theme.People expected and wanted the obvious from us right out of the gate...so I went the opposite direction...just like Venom always did...remain unpredictable...

From “Blood Stained” I feel inspiration from old heavy metal heroes. Is it true? How about VENOM INC. and heavy metal? I remember that you were (as VENOM INC) called by heavy metal at the beginning. And by the way, the solo is amazing!

AA: Thank you, I'll tell Mantas...It is heavy and I guess just puts all our inspirations into it...Sabbath etc,,,without losing who we are in there....I think we are Heavy Metal....it all is...just as the genres are ...they are just extreme forms of the one...we are ALL one...regardless....



“Time to Die” is a very quick song which makes you turn your head. I think that you went to the rehearsal room and decided that this song will kill everyone. What is “Time to Die” about?

AA: It is about....Rome...the Gladiatorial battles...how a gladiator...was trained to die..the ultimate end he would receive...again a look at how man...and woman...consider death as just something that happens but in some cases....it can be for sport...something to enjoy....it is fast paced because their lives were short....so it is like watching a clock....where the hands are moving fast...

“The Evil Dead” another rock´n´roll. I personally really like this song. It is so restless, thawing and it makes me go out, get drunk and then go to a club to see you. By the way – what do you prefer more? Concerts in clubs or big festivals?

AA: THAT is perfect....the opening riff Mantas sent reminded me of Randy Rhodes in Blizzard of Oz and kind of inspired the lyrical theme...very Ozzy I thought...something fun and if you get that from it then that is perfect and it does its job....I prefer playing....ANYWHERE..but clubs offer you a proximity to the audience festivals do not...so yes I prefer clubs...


“Preacher Man” is dark at first, very thoughtful and then it moves forward vigorously. The beginning is just amazing. My wife told me: “I can imagine you dancing with the band on a concert”. The main riff reminds me old albums by OZZY OSBOURNE. Who was your idol when you started?

AA: My Idol? Lemmy.....still is....Mantas composition and he had lyrics which we completed together....in the recording...it is a simple song...do not listen to others and believe this is your path....make your own way, use your judgement to what you believe suits you...what others tell you...is their opinion nothing more, you decide...it also shows how religion, mush like politics are just means to try and control; the masses...nothing more

“War”. This song evokes war. But we do not know which one? This humankind experienced so many of those. Unfortunately. Do you think that there will be time when people will realize that wars are shit?

AA: The song shows how we are constantly at WAR in our homes, cars, countries...with everything from a bully ot school to a culture to our own society....but the end result...we are simply moving forward to death,,,,,how fast we do that is up to us...


"I Kneel That No God" is the song which most evokes the old VENOM. It is energetic and at the same time dark song with a classic text. It feels like a personal confession, isn´t it?

AA: IT is....personal....let no man (woman) tell you who you are or what you must do...be a goat not a sheep....therefore as a Lucifer....I kneel to NO GOD!

"Black N Roll” is the last song and it again reminds a little bit of MOTORHEAD and the old VENOM. It is simple, but at the same time addictive. Those songs are usually the most famous ones. The power of old rock´n´roll still works. But not everyone knows how to play it. And you killed me, again. Sometimes, I want to listen to this kind of music and I just do listening weekends. What about VENOM INC. and listening to music, what do you like?

AA: Ah thankyou...yes it kind of is a tribute to all that inspired us...to play....traditional somewhat and the Lemmy in me came out...maybe on purpose but...we just had the best fun with this song..



When I looked at your music video for the song "Dein Fleisch" I was thinking that like this I imagine Satan is the present. Tony really did his job great. How did you come to first idea and story of this clip ? Who directed it?

AA:I scripted it....and shot it in Rome with Kamelia Productions....took 2 days, I directed and then flew back to London to edit...was intense but amaxzing fun...great cast and makeup....the relationship of myslef in the video was to represent the Lucifer from the cover art..as a man...


Your fans will always compare your new album to the old recordings. As always they are divided into two groups. Some will admire you, others reprobate you, because the new album sounds different than the old albums. I wonder what direction VENOM INC wants to go in the future? By publishing the news you have already indicated a little bit. Now you are not just a "retro" band but you have your own new material. What's your next pitch? Will you be a regular band that will bring another album once in a while?

AA: well we are contraced with Nuclear Blast so there will be more...People tried to criticize and still attack me...and us...including Cronos from his festival stages...hoping...anyone will listen...but they are not...Nothing is missing...nothing is lost...we are ALL still here and still making music and playing...so enjoy It or not..that is up to each person..but to waste time denouncing it is futile...just do not listen...simple...People tried to attack us for using our name..then said we just played old songs live now we made an album and have toured the globe none stop in less than 3 years..so they are now looking for other ways to say bad against us hahahaha....the album sucks...ok...lol...it's crazy but...we just had 3 sold out shows on the west coast of the USA as well as sold out shows on the east coast and not counting ones in the middle and Canada...from east to west....THAT is real THAT is true and THAT is what matters...

Thank you very much for the interview. I wish your new album good sales and gigs full of crazy fans! Good luck in your personal life and I look forward to seeing you on the show!

AA: Thankyou so much for a great interview and I cannot wait to get to Europe and CZ soon...my best to you and all...and don not forget...YOUR band YOUR music YOU album...AVE!

Recenze/review - VENOM INC. - Avé (2017)

TWITTER